Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

Bank SMART: 4% na koncie oszczędnościowym i SMART Lokaty do 4,05%

Kilka dni temu na rynku polskich banków pojawił się nowy: Bank SMART, który jest częścią FM Bank PBP. Jednym z produktów, dzięki którym chce przyciągnąć klientów jest świetne oprocentowanie konta oszczędnościowego wynoszące 4,0% bez ograniczeń kwotowych.

Uwaga: z końcem października Smart Bank zmienił nazwę na Nest Bank. Aktualnie oferuje 4% na lokacie i rewelacyjne konto Rodzinne Oszczędności!

Gwiazdki zostawiamy w niebie. Kruczki w lesie. Opłaty u konkurencji.

Aby ulokować swoje oszczędności na koncie oszczędnościowym najpierw trzeba zostać właścicielem rachunku SMART Konto, którego otworzenie i prowadzenie jest bezpłatne. Również nie zapłacimy za wydanie karty oraz (do 31.12.2014) za wypłaty gotówki z bankomatów na całym świecie. Od nowego roku tylko 3 pierwsze wypłaty gotówki kartą z bankomatu będą bezpłatne.

Bank SMART reklamuje się tym, że pobiera opłaty wyłącznie w kwocie 0 zł lub 5 zł. Zgodnie z TOiP 5 zł zapłacimy np. za zmianę pinu w bankomacie BZ WBK, przelew zagraniczny czy też wyciąg z konta w formie papierowej.

Smart Procent to konto oszczędnościowe oferujące rewelacyjne oprocentowanie 4%. Nie ma ograniczeń minimalnej i maksymalnej kwoty. Całość środków zgromadzonym na Smart Procent jest jednakowo oprocentowana. Pierwsza wypłata w miesiącu z konta oszczędnościowego na Smart Konto jest bezpłatna. Każda kolejna kosztuje 5 zł. Nie znaleźliśmy informacji do kiedy obowiązuje oprocentowanie 4%, co oznacza, że w momencie pozyskania pożądanej liczy klientów bank prawdopodobnie obniży lub ograniczy oprocentowanie. Pytanie tylko czy nastąpi to za miesiąc, czy może rok.

Pamiętajmy, że identyczne oprocentowanie środków obecnie w dalszym ciągu oferuje BGŻOptima. Tam oprócz procentów po spełnieniu prostych warunków otrzymamy jeszcze 80 zł.

Na pierwsze mam Mobilny. Na drugie Bank.

Założenie Smart konta następuje po złożeniu wniosku o konto na stronie internetowej lub przez aplikacje mobilną dostępną obecnie tylko na Androidy. Wkrótce ma być ona dostępna na iOS. Następnie należy potwierdzić swoje dane przelewem lub za pomocą kuriera.

SMART Lokaty

Co ciekawe FM Bank uruchomił również osobny serwis dla oszczędzających – SmartLokaty.pl. Założymy tam jedną z lokat oprocentowanych do 3,95% w skali roku przy depozycie na 2 lata, na dodatek bez zakładania konta. Nieco więcej, bo do 4,05% dostaniemy na BIZ Lokacie jeśli dodatkowo założymy rachunek w… BIZ Bank, czyli banku dla przedsiębiorców. Wygląda więc na to, że aktualnie najlepszą lokatą w obrębie grupy FM jest… konto oszczędnościowe 4% w Smart Bank.

Nie przegap!

Komentarze

  • Dzień bez fuck up’u ze Smartem to dzień stracony – dostałem dziś kartę debetowa, nie da się aktywować przez portal transakcyjny no wiec pozostaje tylko telefon. Wybieram numer z pisma ktore dostalem z karta czyli +48 438 41 41 i co? Komunikat sieci „wybrany numer jest za krótki”, zaczynam grzebać w necie i wygrzebuję, że właściwy numer to +48 22 438 41 41.
    Czy tam ktos u was wogóle sprawdza zawartosc merytoryczna tych papierow zanim zostana wyslane do drukarni ??? To co teraz ? Przemiał ?

    Slyed Odpowiedz
  • Zmiana PINu karty – możliwa tylko w bankomatach BZWBK, prowizja 5 zł. Przez elektroniczne kanały dostępu się nie da.

    Slyed Odpowiedz
  • Ewidentnie zbyt szybko wystartowali, sporo błędów i niedociągnięć. Mojej dziewczynie dokumenty kurierem wysyłali 2 razy (w pierwszej przesyłce zabrakło jakiegoś papierka), zapomnieli też wysłać hasła SMS.
    Brak możliwości aktywacji i zmiany pinu do karty przez net też świadczy o tym jak dużo mają niedociągnięć.

    Podoba mi się filozofia prostego banku mobilnego z dobrą, konkurencyjną ofertą. Mam nadzieję że za parę miesięcy nadrobią wszystkie braki i dostaniem pełnowartościowy produkt. Jak nie to trzeba będzie się przenieść.

    slaba-tabaka Odpowiedz
  • Zgodnie z REGULAMINem RACHUNKÓW BANKOWYCH OFEROWANYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM PRZEZ BANK SMART na podstawie §33 ust 2 Odsetki stawiane są do Dyspozycji Klienta w walucie Rachunku w ostatnim dniu Roboczym.
    Czy na dzień 30.06.2014 roku dopisali komuś odsetki na rachunku SmartProcent?
    Bo u mnie na razie, a powinni to zrobić nie później niż 30.06.2014 roku

    EGON Odpowiedz
  • Dopisali wczoraj b. późnym wieczorem. Niewiele bo tylko za 4 dni ;)

    jaher Odpowiedz
  • Założyłem konto przez przelew, Przyszły trzy SMS, z tego w pierwszym pisze „… konto zostało aktywowane. Zaloguj się i zacznij korzystać…”, dwa pozostałe SMS kod jednorazowy do logowania do bankowości i kod do teleserwisu IVR. Oczywiście skąd NIK (login) mam wytrzasnąć to ani mru mru ani w mailu ani w SMSach (idź i szukaj w necie o co kaman i skąd to wytrzasnąć). Okazało się, że NIK jest tytule przelewu zwrotnego. Doczekałem się przelewu, wklepuje dane na stronie i … fail (Podano niepoprawną parę: login / hasło). Toż to bank jakichś oszołomów! Za chwilę przeleje im kasę a oni ją gdzieś zgubią i powiedzą, że nic nie było… chyba wstrzymam się na razie z inwestowaniem w tym banku.

    Bobek Odpowiedz
  • do ich appki też trzeba się przyzwyczaić, ciągle wyświetla mi się informacja że nie udało pobrać informacji o tym, o tamtym i jeszcze innym, a nadmiar czerwieni stawia na nogi

    roberto Odpowiedz
  • Panie i panowie oraz droga młodzieży widzę ,że aż włos się Wam jeży. Wygląda na to ,że płacą za bycie doświadczalnym (królikiem). xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • prawdziwy xyz # też mam takie wrażenie, a jak napisałem w którymś komentarzu że to kolejny „bank” banku wokół którego ostatnio się sporo działo to pisaliście że przecież ma BFG – no ma ale co z tego jak głowy spokojnej i tak nie będziecie mieli bo to albo jakaś reklamacja się trafi albo nie dostaniecie się do swojej kasy czy też konta i będziecie się dwoić i troić żeby jakiś przelew zrobić…

    arti82 Odpowiedz
  • mi tam wszystko śmiga, aplikacja nie powala serwis dość konkretny ale jest dobrze, karta przyszła po dwóch dniach.

    news Odpowiedz
  • @Bobek – to dopiero początek Twoich przygód z tym bankiem, przyzwyczajaj się :) Jeśli zamówiłeś kartę do konta, to przyjdzie ona wraz z instrukcją jej aktywowania. Dowiesz się z niej, że aby aktywować kartę, musisz zadzwonić na numer telefonu, który nie istnieje :) Ot, zapomniało im się wstawić „22” po „+48”. Następnie zadzwonisz na infolinię, aby dowiedzieć się, że jesteś 2/3/4 w kolejce (niepotrzebne skreślić) a po 10 minutach oczekiwania automat poinformuje Cię, że niestety infolinia jest nieczynna, bo pracują tylko do 20:00 (to nic, że właśnie jest 17 ;-) ).

    puzuma Odpowiedz
  • Z tą infolinią czynną do 20 to też przegięcie, chciałem dzwonić wczoraj do nich z pytań co z tym hasłem czy loginem jest nie tak skoro sami takie podali, ale była już 21 i wtedy można pocałować ich w 4 litery (w innych bankach z tego co kojarzę przynajmniej IVR jest 24h na dobę). Na szczęście ostrożnie podszedłem do tego banku i karty nie zamawiałem. Bank Smart – dziękuje postoje! PS: Ale martwe konto do statystyk możecie sobie dopisać, jeśli o to właśnie chodziło :p

    Bobek Odpowiedz
  • Chciałem u nich założyć konto oszczędnościowe, ale jak czytam komentarze to chyba poszukam gdzie indziej.

    Paweł Odpowiedz
  • @Bobek
    Cytat z maila od Banku Smart, który przyszedł po zaksięgowaniu przez bank przelewu na 1 grosz:
    „Podczas pierwszego logowania do Aplikacji Mobilnej:
    1. Wpisz NIK ,który otrzymałeś w przelewie zwrotnym w polu NIK/LOGIN
    2. Po wprowadzeniu prawidłowego NIK otrzymasz na numer telefonu podany we wniosku SMS z jednorazowym hasłem do Bankowości Mobilnej…”.
    Nie doczytałeś dokładnie i siejesz niepotrzebny ferment.

    Konto założyłam pod koniec czerwca. Nie miałam żadnych problemów z pierwszym logowaniem. Przelewy realizowałam już w obie strony tzn. przychodzące (księgowane bez opóźnień) i wychodzące. Sprawdziłam też, że odsetki na koniec czerwca naliczyli prawidłowo.
    Bankowość mobilna bez fajerwerków z przyjaznym logowaniem. Według mnie nie ma na co narzekać.

    malin Odpowiedz
  • Treść maila po złożeniu wniosku:
    „Po weryfikacji Twoich danych otrzymasz przelew zwrotny potwierdzający zawarcie umowy oraz numer NIK, który pozwoli Ci w pełni korzystać z usług naszego Banku.”

    Treść maila po akceptacji wniosku i otwarciu konta:
    „Przy pierwszym logowaniu do Systemu Bankowości Internetowej:
    1. Na stronie http://www.banksmart.pl, kliknij „Zaloguj”, a następnie wpisz NIK w polu NIK/LOGIN,
    2. Wprowadź jednorazowe hasło SMS do Bankowości Internetowej, które otrzymałeś na numer telefonu podany we wniosku,
    3. Po zalogowaniu zostaniesz poproszony o nadanie własnego hasła,
    4. Hasło musi składać się z 8 znaków, w którym wystąpi co najmniej jeden znak z każdej z grup:
    • a-z,
    • A-Z,
    • 0-9,
    • Znaki specjalne, np.@, #,!.?;:
    5. Do kolejnych logowań w Systemie Bankowości Internetowej potrzebować będziesz NIK oraz ustalonego przez siebie hasła.”

    Gdzie tu napisane ja się pytam, że w W TYTULE PRZELEWU ZWROTNEGO przyjdzie NIK?

    PS: Opisu logowania do aplikacji mobilnej nie czytałem, bo nie używam takowej.

    Bobek Odpowiedz
  • @Bobek – informacja wyjaśniająca kwestię NIK była podana w sekcji powyżej, dotyczącej aplikacji mobilnej. Zauważyliśmy potrzebę dodania jej również w sekcji poniżej i pracujemy nad dodaniem tekstu w sekcji mailingu dotyczącej Bankowości Internetowej.

    Podobnie jest z kwestią numeru telefonu. Zajmujemy się wszelkimi zmianami.

    Pozdrawiamy!

    Bank SMART Odpowiedz
  • mam problem z rejestracja, odrzuca maila ze znakiem plusa (+), dlaczego jesli to dozwolny znak w mailu???

    Klient Odpowiedz
  • Od 08.07 bank SMART zmienił zasadę naliczania odsetek na końcie oszczędnościowym. Do kwoty 50 kPLN – 4%, powyżej już tylko 3%. Zmiana dotyczy nowo otwieranych rachunków (na razie).

    Enty Odpowiedz
  • Enty # zaczyna się,

    news Odpowiedz
  • ile to minęło czasu od startu banku – miesiąc? spieszą się ze zmianami. Za następny miesiąc dla „starych” klientów ograniczą do 50k, dobrze że knf trzyma ręke na pulsie, mam nadzieje że nie zwiną się z naszą kasą??

    roberto Odpowiedz
  • A co na to wysłannik banku, jak pamiętam pisał,że bank nie będzie nic zmieniał przez długi czas. BankSmart proszę o konkretną odpowiedż. xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • A jak długo trwa przelew ze smart procent na smart konto.

    Heniek Odpowiedz
  • Heh, tylko prośba do TomkaL, by nie pisał o „uczciwym procencie”, bo to już było ;-)

    pzdrwm
    luc

    ‚jak czlowiek umrze, to nie zyje’ kurt vonnegut, jr.

    luc Odpowiedz
  • Banku Smart, stajecie się coraz mniej wiarygodni. Wasz komentarz z 16.06:

    „Naszą filozofią jest dostarczanie najlepszej oferty w jak najatrakcyjniejszych warunkach więc konto oszczędnościowe SMART Procent nie ma limitów. Można odkładać oszczędności bez górnej granicy.
    4% bez ograniczeń planujemy utrzymać. To w końcu najlepsza oferta.”

    Strategia banku zmienia się błyskawicznie, może za miesiąc będzie już 2% ;-)

    pzm Odpowiedz
  • No cóż, ewoluują – Bank Smart -> Bank Smark

    Enty Odpowiedz
  • Przeciez mozna zalozyc kilka kont na czlonkow rodziny i podzielic oszczednosci. Powinno przejsc :)

    aaaa Odpowiedz
  • aaaa # jak już dajesz takie rady to dawaj je włącznie ze wszystkimi konsekwencjami takich czynów – bloga nie czytają tylko obcykaniu w finansach

    arti82 Odpowiedz
  • Jak sprawuje się nowy bank,nie stwarza już problemów? xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • @prawdziwy xyz rejestrowałem się kilka dni temu. Bez problemów. Jedynie 2 krotnie musiałem aktywować aplikacje mobiną iOS. Ale to pewnie błąd w samej aplikacji. Od tego czasu była jednak aktualizacja.

    nie_z_krakowa Odpowiedz
  • @nie_z_krakowa ,dzięki za info. xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • Polecam, u mnie wszystko ok. Obyło się bez problemów

    Zul Odpowiedz
  • W tym banku w moim przypadku to norma: Podano niepoprawną parę: login / hasło
    Moze bank ustosunkuje sie do tego problemu na forum

    Parele Odpowiedz
  • też mam problemy z logowaniem;/

    simrisham Odpowiedz
  • również mam problemy z logowaniem do Banksmart’u :/

    loan Odpowiedz
  • Witam, czy da się jakoś przelać pieniądze ze Smart Banku bez ponoszenia opłaty w wysokości 5 zł ?

    erd Odpowiedz
  • Raz w miesiącu ze smart procent, każda kolejna 5zl bez możliwości jej pominiecia.

    news Odpowiedz
  • Nie dziala logowanie do systemu. Zrobcie z tym cos.!

    JaC.! Odpowiedz
  • JaC.! # loguj się na firefoxie …

    news Odpowiedz
  • Zróbcie coś z tym logowaniem do systemu.!

    JaC.! Odpowiedz
  • Logowanie działa jak należy, żadnych zmian nie zaobserwowałem. To ważna informacja dla Ciebie. Poszukaj błędów u siebie.

    Nowy Odpowiedz
  • Probowalem na 3 przegladarkach i dalej NIC.

    JaC.! Odpowiedz
  • Będą konta walutowe.

    WybrzezeKosciSloniowej Odpowiedz
  • JaC.! # kiedyś był problem z chrome, nie wiem jak teraz.

    Podejrzewam że nr chrome zablokował CI dostęp (wpisywał się sam jeden znak w haśle niewidoczny i zablokowałeś sobie nieświadomie), odblokuj przez infolinie i loguj się przez mozille.

    news2 Odpowiedz
  • Dostaliście już zwrot kasy z zakończonej SmartLokaty? U mnie mija ponad 3 miesiące. 21.11-21.02 a kasa dalej nie wróciła na konto. Nawet nie ma jak to podejrzeć jaki jest status lokaty, bo w SmartBanku ich nie widać.

    Kacper Odpowiedz
  • Do Kacper : Rozumiem Twoją niepewność :) , czekać mnie bedzie to samo zapewne za 3 mce. Założyłam lokate smart 5 dni temu, kasę przelałam i cisza ….mam zero informacji na maila o tym,ze smartlokata wystartowała, czy doszły pieniadze czy nie…Poraża. Getinonline od razu dawał login i haslo do logowania sie a tu nic. Wielka niewiadoma ! Tez tak Pan mial, Panie Kacprze? :) Dziekuje za odp,.

    Aga Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy