Masz iKonto w promocji z tabletem? Już niedługo będziesz mógł je zamknąć. A nasz czytelnik pokazuje, że warto było walczyć o swoje :)

Prawie rok temu na blogu pojawiła się niezapomniana promocja banku BNP Paribas. W bardzo łatwy sposób można było wtedy zgarnąć tablet o wartości około 400 zł. Niestety bank popisał się nieznajomością swojego regulaminu i chciał przyznać nagrody jedynie garstce klientów. Na szczęście m.in. po naszej interwencji nagrody otrzymali wszyscy. Dziś, po upływie roku, piszemy o dwóch kwestiach: po pierwsze kiedy i w jaki sposób można wypowiedzieć umowę rachunku tak, aby nie zapłacić regulaminowej kary, a po drugie w jaki sposób możliwe było zgarnięcie dodatkowych odsetek z uwagi na opóźnione wydanie obiecanej nagrody :-)

Kiedy mogę zamknąć iKonto BNP Paribas?

Zacznijmy od początku: do promocji „iKonto BNP Paribas z Tabletem” mogliśmy przystępować w dniach 5-14 sierpnia 2014. Umowa podpisywana była przez internet, dlatego najprościej sprawdzić kiedy ją zawarliśmy szukając w swojej skrzynce mailowej wiadomości o tytule „iKonto – potwierdzenie założenia rachunku”.

W moim przypadku wniosek złożony został 7 sierpnia, a konto aktywowano 8 sierpnia. Kiedy więc mogę zamknąć rachunek?

Zgodnie z regulaminem:

Uczestnik przystępując do Sprzedaży Premiowej wyraża zgodę na to że w przypadku, gdy wypowie umowę o prowadzenie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. w okresie do 12 miesięcy od daty jej zawarcia jest zobowiązany do zwrotu Bankowi wartości nagrody, która wynosi 400 zł i jednocześnie oświadcza, iż upoważnia BNP Paribas Bank Polska S.A. do obciążenia jego iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. wartością nagrody.

Aby spełnić ten warunek konieczne jest wypowiedzenie umowy po regulaminowych 12 miesiącach od daty jej zawarcia, czyli w moim przypadku najwcześniej 9 sierpnia. Trzeba tu pamiętać, że okres wypowiedzenia wynosi 30 dni, więc konto teoretycznie powinno zostać zamknięte w dniu 7 września. Pamiętajmy, że prowadzenie konta jest darmowe, o ile wpłynie na nie 1000 zł miesięcznie – warto spełnić ten warunek na początku ostatniego miesiąca, aby uniknąć ewentualnych kosztów (niektóre banki pobierają opłatę nawet, jeśli konto jest w trybie wypowiedzenia).

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to zamknąć możemy również kartę debetową, której prowadzenie kosztuje 6 zł (o ile nie wydamy 200 zł w danym miesiącu kalendarzowym). Regulamin nic nie mówi o terminie, w którym możemy to zrobić, więc wielu czytelników kartę zamknęło już kilka miesięcy temu. Ewentualnie termin zamknięcia karty i konta możemy nieco przesunąć, ponieważ bank ciągle zwraca 3% wartości transakcji w internecie (płacąc przez PayU).

Jak zamknąć konto w BGŻ BNP Paribas?

Zgodnie z informacjami uzyskanymi na infolinii banku wniosek o zamknięcie rachunku możemy złożyć osobiście w oddziale, wysyłając wypowiedzenie pocztą lub dzwoniąc na infolinię (numer 801 321 123 lub 22 566 99 99). W przypadku drugiej opcji, czyli wysyłki dokumentu, możecie skorzystać np. z szablonu przygotowanego przy okazji promocji innego banku (zmieniając dane na: Bank BGŻ BNP Paribas S.A., ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa).

Jak walczyć o swoje prawa – historia czytelnika

Na koniec w ramach ciekawostek historia naszego czytelnika, który postanowił walczyć do końca zgodnie z instrukcjami, jakie przekazaliśmy w jednym z artykułów. Historia ta może wam się jeszcze kiedyś przydać – będziecie wiedzieć jak, mniej więcej, wygląda schemat walki klienta z bankiem. Zastanawiamy się, czy ciągle nie jest możliwe skorzystanie z tej samej drogi i wywalczenie odsetek :-)
W każdym razie oddajemy głos Łukaszowi:

Należę do grupy tych „szczęśliwców” którzy po przeczytaniu regulaminu promocji uznali że nie ma co się spieszyć z wydatkami bo wszyscy jej uczestnicy dostaną tablety. Więc byłem zaskoczony, kiedy 9 października 2014 dostałem informację, że nie otrzymam nagrody ponieważ nie jestem uczestnikiem promocji. Napisałem wtedy przydługą reklamację

W związku z informacją z dnia 9 października 2014 r. otrzymaną od Banku za pomocą środków komunikacji elektronicznej o nieprzyznaniu mi nagrody w postaci tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 wnoszę o zmianę decyzji i niezwłoczne nadesłanie mi przyrzeczonej nagrody bądź jej równowartości (400zł zgodnie z pkt. IV.5 Regulaminu Promocji) w przypadku gdyby występował brak towarów danego rodzaju na rynku.
Zgodnie z pkt. IV.1 Regulaminu Promocji:
Uczestnik nabywa prawo do nagrody – tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 jeśli spełni łącznie następujące warunki:
1) w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknie w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej. Wypełni wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokona przelewu identyfikującego,
2) do 30.09.2014 aktywuje iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykona transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.

oraz pkt. V.1 Regulaminu Promocji
Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110.
Nabyłem prawo do uzyskania od Państwa nagrody w postaci tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110. W żadnym z ww. punktów regulaminu na który zgodziły się obie strony umowy nie ma informacji o uznaniowości przyznania nagrody. Chciałbym zauważyć, że co prawda BNP Paribas zastrzegł sobie w pkt. II.1 Regulaminu Promocji możliwość wcześniejszego zakończenia promocji, ale nastąpiło to już po przystąpieniu przeze mnie do niej.
Dodatkowo oczekuję od państwa propozycji rekompensaty za złamanie przez Państwa pkt. V.5. Regulaminu Promocji:
Tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 zostanie wysłany za potwierdzeniem odbioru na adres korespondencyjny podany we wniosku o Konto do dnia 10 października 2014 r.

Chciałbym również zaznaczyć, iż w przypadku odmownego rozpatrzenia reklamacji, bądź braku odpowiedzi na nią – zostanie ona przekazana do organów wymienionych w pkt. VI.7 Regulaminu Promocji.

Odpowiedź na niniejszą reklamację proszę przesłać w formie pisemnej na adres korespondencyjny zarejestrowany w systemie BNP Paribas.

Reklamacja ta została wysłana przed ogłoszeniem przez prezesa banku oświadczenia, w którym zrzuca na klientów winę za zamieszanie i jednocześnie obiecuje wszystkim wysyłkę tabletów.

Ponieważ uznałem, że pomimo tego Bank powinien na moją reklamację odpowiedzieć – to po upływie 30 dni (od otrzymania przez Bank mojej reklamacji) napisałem kolejną. Termin 30 dni wziąłem ze strony Banku, który to obiecuje że w takim terminie rozpatruje reklamacje. 20 listopada 2014 wysłałem reklamacje do reklamacji:

W związku z brakiem odpowiedzi w regulaminowym terminie do 30 dni kalendarzowych na moją reklamację dotyczącą rekompensaty za złamanie przez BNP Paribas Bank Polska SA (zwany dalej Bankiem) pkt. V.5. Regulaminu Sprzedaży Premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem” (zwany dalej Regulaminem) brzmiącym następująco:
Tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 zostanie wysłany za potwierdzeniem odbioru na adres korespondencyjny podany we wniosku o Konto do dnia 10 października 2014 r. Uznaję tą reklamację za rozpatrzoną pozytywnie.
Ponieważ Bank nie przedstawił swojej propozycji rekompensaty za złamanie pkt. V.5. Regulaminu, oczekuję od Banku analogicznego postępowania jak w przypadku, gdy klient nie wywiązuje się z zobowiązań wobec banku. Tak więc, zgodnie z Tabelą prowizji i opłat za czynności bankowe wykonywane na rzecz osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej) z dnia 23 października 2014 (zwaną dalej Tabelą), oczekuję przelania na moje konto prowadzone w Banku następujących rekompensat:
1. Za każdą reklamację wysłaną przeze mnie do Banku: 15 zł (zgodnie z opłatą w Rozdziale II.I.3 Tabeli).
2. Odsetek ustawowych od wartości tabletu (400 zł, zgodnie z pkt. IV.5 Regulaminu) za każdy dzień zwłoki w wysyłce tabletu liczony od 10 października 2014.

Chciałbym również zaznaczyć, iż w przypadku odmownego rozpatrzenia reklamacji, bądź braku odpowiedzi na nią – zostanie ona przekazana do organów wymienionych w pkt. VI.7 Regulaminu.

Również i ta reklamacja nie wywołała potrzeby odpowiedzi ze strony Banku. Dlatego po kolejnych 30 dniach (plus minus :-)), a dokładnej 31 grudnia 2014, zapukałem do Arbitra Bankowego. Przyznam się szczerze, że bez zbytniej wiary w sukces. Ale mogę stracić 20 zł w imię zasad…

Żądanie

W związku z niewywiązaniem się przez BNP Paribas Bank Polska SA (zwany dalej Bankiem) z zapisów własnego regulaminu dotyczącego promocji „iKonto BNP Paribas z Tabletem” (zwany dalej Regulaminem – w załączniku) oczekuję następujących rekompensat:
1. 15 zł za każdą reklamację wysłaną przeze mnie do Banku w niniejszej sprawie – wysokość rekompensaty zgodna jest z opłatą w Rozdziale II.I.3 Tabeli prowizji i opłat za czynności bankowe wykonywane na rzecz osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej) z dnia 23 października 2014.

2. Odsetek ustawowych od wartości tabletu (400zł zgodnie z pkt. IV.5 Regulaminu) za każdy dzień zwłoki w wysyłce tabletu liczony pomiędzy dniem 10 października 2014 (najpóźniejszym dniem wysyłki zgodnie z pkt. V.5 Regulaminu a dniem 19 listopada, kiedy tablet został wysłany.

Łączna kwota: 35,70 zł (słownie: trzydzieści pięć złotych i siedemdziesiąt groszy)

Uzasadnienie

Zgodnie z pkt V.1 Regulaminu Bank przyznaje tablet każdemu uczestnikowi promocji – jeśli spełni on warunki określone w pkt IV Regulaminu. Zgodnie z korespondencją otrzymaną z Banku 9 października (w załączniku) uczestniczyłem w niniejszej promocji – tak więc spełniłem warunki określone w pkt IV regulaminu. Dodatkowo fakt spełnienia wszystkich warunków promocji jest podkreślony przez to, iż otrzymałem tablet od Banku pod koniec listopada 2014 (załącznik).
Kwota wnioskowana w pkt. 1 moich żądań wynika z zasady symetryczności postępowania na linii klient-bank i jest analogiczna do opłaty, jaką pobiera bank za każdy swój monit wysyłany do klienta.
W przypadku gdy Bank odrzuci wszystkie roszczenia powołując się na fakt iż nie jestem uczestnikiem promocji poprzez niespełnienie pkt. II.1 Regulaminu – proszę o pisemne potwierdzenie ze strony Banku faktu iż Regulamin, a w szczególności pkt.IV.5, nie dotyczy mojej osoby.

Załączniki:
1. Pismo reklamacyjne z 10 października 2014r.
2. Pismo reklamacyjne z 20 listopada 2014r.
3. Oświadczenie o braku odpowiedzi banku na pisma reklamacyjne
4. Regulamin promocji „iKonto BNP Paribas z Tabletem”
5. Wydruk emaila od Banku w sprawie nieprzyznania tabletu
6. Wydruk emaila od Banku przyznający tablet
7. Potwierdzenie przelewu opłaty na rzecz Arbitra Bankowego
8. Potwierdzenia wpłynięcia pism reklamacyjnych do Banku

Cóż, Arbiter najwyraźniej jest stroną z którą Bank się liczy – to i dostałem w końcu odpowiedź na moje reklamacje. Negatywną oczywiście….

BGŻ BNP Paribas - odpowiedź na reklamację

Szybki skok o 7 miesięcy – bo tyle zajęło Arbitrowi rozpatrzenie tej sprawy i rezultat:

BGŻ BNP Paribas - orzeczenie arbitra bankowego

BGŻ BNP Paribas - odpowiedź banku na pismo arbitra

Mała rzecz – a cieszy :-)
Bank pokazał jak poważnie traktuje swoich klientów i własne regulaminy – dlatego ja, jak tylko minie te regulaminowe 12 miesięcy, zamykam konto i nie chce mieć już z nim nic wspólnego.

Nie przegap!

Komentarze

  • @Carlos A jaki sposób znalazłeś?

    efenix Odpowiedz
  • Kartą MC BNP nie da się zapłacić na Allegro z kuponem
    ale już np prowizję można !!!
    z kuponem żadna karta MC nie przechodzi dzisiaj
    za to Visa działa – sprawdzone na kilku kartach
    WTF MC

    aaa Odpowiedz
  • To nie karty są winne tylko aplikacja allegro na androida. Te same karty, które na androidzie wiszą godzinami na windows phone przechodzą bez problemu.

    nickuś Odpowiedz
  • Czy ktoś już skutecznie zamknął konto korespondencyjnie?

    advert Odpowiedz
  • wysłałem list polecony miesiąc temu-odebrali przesyłkę 18.08 i konto ciągle aktywne. Daję im jeszcze parę dni.

    simrisham Odpowiedz
  • Ja to samo – list wysłany jednocześnie do Getin i BNP, niedługo potem dzwonili z Getina z propozycją wycofania wypowiedzenia itp. itd., ale w terminie zamknęli bez problemów. Jeśli chodzi o BNP cisza (mimo,że mają mój wzór podpisu)… Trzeba chyba iść do oddziału bo ten bank od początku jest niepoważny :-(

    raf Odpowiedz
  • Czyli nie tylko mi nie zamknęli..no faktycznie niepoważni są, minął termin wypowiedzenia i cisza jak makiem zasiał pomimo że wypowiedzenia poszły poleconym i zostały dostarczone

    advert Odpowiedz
  • admin, co możemy zrobić w tej sytuacji? wypowiedzenie w formie listownej powinno być jak najbardziej skuteczne tym bardziej że w innych bankach nie robią z tym większych problemów

    advert Odpowiedz
  • Poirytowany wciąż działającym kontem, pomimo złożonego w sierpniu korespondencyjnego wypowiedzenia, zadzwoniłem na infolinię i okazuje się że jeśli konto nadal działa to znaczy że wypowiedzenie prawdopodobnie zostało odrzucone z przyczyn formalnych. Jakie to przyczyny Pan oczywiście nie umiał powiedzieć ponieważ bank niszczy wypowiedzenie jeśli jest ono nieskuteczne i nie wprowadza żadnej adnotacji w systemie z tym związanej. W związku z tym oczywiście wysyłają mnie do placówki, mając w poważaniu jakieś tam pisemka wypowiedzeniowe. Ot wysokie standardy tego banku po raz kolejny dały o sobie znać…

    advert Odpowiedz
  • Tak jak napisał raf, w Getin nie było najmniejszego problemu związanego z wypowiedzeniem. A w BNP jak zwykle pod górkę, jak ze wszystkim…

    advert Odpowiedz
  • Czas zamykać konta w BGŻ BNP Paribas. Od 2016 podwyżki opłat, opłata za karty nie do uniknięcia i wymóg płatności kartą by opłata nie była jeszcze wyższa. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Spore-podwyzki-oplat-za-konta-w-BGZ-BNP-Paribas-7281178.html
    I jeszcze 100 zł za zmianę pakietu na inny!
    Nowa taryfa opłat na stronie banku http://www.bgzbnpparibas.pl/taryfy/produkty-exbnp.asp (drugi link)
    Niech odpływ klientów będzie znaczny, to się zastanowią…

    abba Odpowiedz
  • Orientujecie się może, czy za miesiąc w którym zamknę kartę (i konto z 30 dniowym okresem wypowiedzenia) dostanę zwrot 3%? (za transakcje dokonane na początku miesiąca, zamknięcie karty i konta pod koniec)

    enser Odpowiedz
  • Jak jest z zamknięciem tego konta, czy jeżeli bank nie ma mojego wzoru podpisu, zamknie go bez problemu gdy wyślę korespondencyjnie?:)

    Newss Odpowiedz
  • Mi Pani w banku przy zamykaniu konta powiedziała abym w kolejnym miesiącu zrobił jeszcze przelew, aby za konto nie płacić, a potem oczywiście przyjść ponownie do oddziału i wypłacić w kasie pieniądze, bo przelewu z racji zamknięcia bankowości internetowej zrobić się nie da. Za kilka dni będę wiedział, czy mi skutecznie zamknęła to konto…

    JJ Odpowiedz
  • To bankowość elektroniczną kasują od razu, a nie po 30 dniach?

    enser Odpowiedz
  • złożyłem wypowiedzenie 22.09 i cały czas dostęp do Bankowości Internetowej, 01.10 zrobiłem wpływ i od razu przez BI wysłałem kasę z powrotem, także nie powinno być problemów

    krzychu.pl Odpowiedz
  • Jak jest z zamknięciem tego konta, czy jeżeli bank nie ma mojego wzoru podpisu, zamknie go bez problemu gdy wyślę wypowiedzenie listem?

    newss Odpowiedz
  • Porównują z podpisem z dowodu (przesyłaliśmy go skanem). U znajomej tak zamknęli bez problemów, oprócz tego, że dużo później niż powinni (list „leżał” sobie u nich przez prawie miesiąc, a kolejny zamykali – masakra).

    Michał Odpowiedz
  • Po zalogowaniu do bankowości internetowej jest nowa wiadomość o zmianach taryfach opłat i prowizjach i istnieje możliwość ich niezaakceptowania a co za tym idzie natychmiastowym zamknięciem konta. Zmiany od 28 XII 2015. link http://www.bgzbnpparibas.pl/downloads/Taryfa_wykaz_zmian_od_28122015_exBNP.pdf

    _Marek Odpowiedz
  • Ciekawe czy można nie wyrazić zgody na zmiany drogą elektroniczną: emailem lub w systemie transakcyjnym? Chyba tak, skoro o zmianach też informują tylko w formie elektronicznej.

    nickuś Odpowiedz
  • Źle patrze, czy w przypadku iKonta – zakładanego przez internet, znacznie nic się nie zmienia, co by uniemożliwiało maksymalne skorzystanie z moneybacku? Jedyną różnicą w przypadku tego konta to transakcje kartą z 200zł na 300zł aby karta była darmowa.

    savi Odpowiedz
  • nickuś mi odpisali ze sprzeciw wobec zmian mozna wyrazic tylko droga pisemna w oddziale BNP lub wyslac pismo na adres centrali banku.. i wtedy konto powinno przestac byc aktywne w dniu 27.12.2015… ja taki sprzeciw wysylam do centrali i czekam

    psssssss Odpowiedz
  • @psssssss

    A co jeśli chce skorzystać z „Jednocześnie informuję, że Posiadaczowi nieakceptującemu proponowanych zmian w Taryfie, w każdym czasie przed dniem ich wejścia w życie, przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym…
    Jutro będę to ćwiczył w oddziale.

    Robert Odpowiedz
  • @Robert
    Ćwiczyłem to 2 tyg. temu. Trwało to jakieś 30 minut, zanim babka przetestowała system i odkryła, że nie da się natychmiastowo zamknąć, dowiedziała się na infolinii, czy ją nie oszukuję, że było takie powiadomienie o zmianach toip, a potem gorąca linia z problemem jak zamknąć konto natychmiastowo, bo system puszczał tylko z miesięcznym wypowiedzeniem.
    I w końcu po tych całych konsultacjach ręcznie trzeba było pisać wniosek o wypowiedzenie. Ale muszę przyznać, że następnego dnia już konto zniknęło z podglądu internetowego. Podgląd został, razem z niesmakiem.

    Artur Odpowiedz
  • @Artur

    Dzięki za informację. W takim razie przygotuję sobie wypowiedzenie aby nie pisać tego ręcznie w oddziale i wydrukuję wiadomość o zmianach w TOIP.

    Robert Odpowiedz
  • czy na dzień dzisiejszy jest możliwość zamknięcia INNA niż wizyta w banku? Zakładałam już półtorej roku temu konto. Na dezinfolinii twierdzą, że tylko wizyta w oddziale ;/

    Basia Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy