Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

250 zł za przeniesienie konta do Credit Agricole i… 100 zł za ucieczkę!

Zgodnie z zapowiedziami z piątku Credit Agricole zaprezentował dziś nową promocję. Tym razem do zgarnięcia mamy całkiem łatwe 250 zł za przeniesienie konta ze swojego dotychczasowego banku oraz… 100 zł za ucieczkę do kolejnego! :)

250-zl-za-przeniesienie-konta

Przenieś konto do CA i zgarnij 250 zł

Promocja „Przenieś konto z gwarancją satysfakcji” obowiązuje od 2 maja do 31 lipca włącznie. Co ciekawe możemy z niej skorzystać tylko w oddziale. Dlaczego? Credit Agricole wymaga bowiem od nas złożenia wniosku z pełnomocnictwem, dzięki któremu będzie w stanie załatwić za nas przenosiny konta ze „starego” banku. Konieczne do tego będzie podanie nazwy banku, numeru rachunku, a przy okazji nazwę i adres instytucji przekazującej wynagrodzenie (emeryturę, rentę itd). Wniosek z pełnomocnictwem powinniśmy złożyć najpóźniej w momencie podpisania umowy konta lub w ciągu kolejnych 7 dni.

Na szczęście można znacznie skrócić swoją wizytę w oddziale i wypełnić wniosek o konto przez internet. Po uzupełnieniu danych zadzwoni do nas konsultant aby umówić na wizytę w konkretnym oddziale. Ominiemy w ten sposób ewentualne kolejki oraz nie będziemy tracić czasu na czekanie aż doradca „przeklepie” nasze dane do systemu.

Warto zauważyć, że choć bank wymaga od nas podania danych instytucji przekazującej wynagrodzenie w celu powiadomienia jej o zmianie konta, to regulamin nie precyzuje co ma się dalej stać z tą dyspozycją. Jeśli nie chcemy zmieniać numeru konta to najprościej powiedzieć pracodawcy, aby odrzucił takie pismo (jeśli faktycznie dostanie je pocztą). Z resztą osobiście nigdy nie zaufałbym przesyłce z prośbą o zmianę numeru konta pracownika dostarczonej w ten sposób – wydaje się to mało wiarygodne i na granicy prawa.

Co w przypadku samozatrudnionych? Osobiście podałbym dane swojej firmy i niezbyt się przejmował otrzymaną dyspozycją.

250 zł na start

Co dalej? W promocji do zdobycia mamy dwie premię. Aby zgarnąć pierwszą z nich, czyli tytułowe 250 zł, należy podpisać umowę o konto wraz z kartą debetową oraz zapewnić wpływy comiesięczne. Pod pojęciem wpływów rozumiemy:

sumę transakcji uznaniowych wynikającą z wpłat gotówkowych oraz przelewów na prowadzony w ramach Konta rachunek główny w PLN z wyłączeniem przelewów środków z zakończonej lokaty, wypłat z Rachunku Oszczędzam, Programu Systematycznego Oszczędzania, Antidotum PRO, Antidotum Progresywnego, przelewów wykonanych w wyniku odkupienia jednostek uczestnictwa w Funduszu Inwestycyjnym dystrybuowanym przez Bank lub przelewów pomiędzy rachunkami konta (w tym z rachunków prowadzonych w walutach innych niż PLN), a także przelewów z innych kont prowadzonych przez Bank, jeżeli Uczestnik jest ich posiadaczem lub pełni rolę pełnomocnika

Istotne, aby wpływy wynosiły przynajmniej tyle, ile zadeklarowaliśmy podczas podpisywania umowy, przy czym nie mniej niż 1500 zł miesięcznie. Bank wymaga od nas co najmniej trzech takich miesięcy (jako pierwszy liczymy miesiąc otwarcia rachunku lub kolejny, pełny miesiąc kalendarzowy). Jak łatwo zauważyć nie ma znaczenia, czy wpływ będzie przelewem własnym z innego konta, czy wpływem wynagrodzenia. I to i to powinno dawać premię.

Wypłata premii w wysokości 250 zł zostanie przekazana na aktywny rachunek nie później niż na koniec kolejnego miesiąca kalendarzowego po spełnieniu warunków.

Zamknij konto i… zgarnij 100 zł!

A jaka jest druga premia? Okazuje się, że bank może przyznać jednorazową premię za niewypełnienie gwarancji satysfakcji. Bank chce nam zapłacić za to, że… będziemy chcieli od niego uciec.

Warunki niespełnienia gwarancji satysfakcji są następujące: po pierwsze przez okres 6 miesięcy musimy zapewniać comiesięczne wpływy „wynagrodzenia”. Po drugie nie wcześniej niż siódmym, lecz nie później niż w ósmym miesiącu kalendarzowym od dnia otwarcia konta musimy złożyć w innym banku wniosek z pełnomocnictwem o przeniesienie rachunku z CA do innego banku. Dodatkowo musimy poinformować bank o przyczynach niezadowolenia z usług wypełniając formularz.

Formularz zawiera podstawowe dane Uczestnika Promocji (imię, nazwisko, numer rachunku konta w Banku) oraz opis przyczyn niezadowolenia z jakości oferowanych przez Bank usług (nie więcej niż 1000 znaków). Formularz jest dostępny w Placówkach Banku oraz na stronie internetowej Banku www.credit-agricole.pl.

Co ciekawe w drugiej premii nie chodzi o to, aby ją zgarnąć i zostać w CA ale… aby faktycznie przenieść się do innego banku. Wypłata nagrody nastąpi bowiem przed realizacją dyspozycji przeniesienia rachunku do innego banku.

Promocja z rocznym okresem karencji

Na koniec istotna uwaga: w promocji nie może uczestniczyć osoba, która:

w okresie do 1 roku przed datą otwarcia Konta była Posiadaczem Konta indywidualnego lub jednym z Posiadaczy Konta wspólnego prowadzonego przez Bank w pakiecie innym niż Pakiet Depozytowy.

Pierwsza z premii (250 zł) zwolniona jest z podatku dochodowego. Do drugiej premii (100 zł) bank dorzuci nam 23 zł, które pobierze w celu opłacenia podatku. Realnie otrzymamy więc faktycznie 250 + 100 zł.

Szczegóły promocji w regulaminie. Lista banków uczestniczących w przenosinach konta dostępna jest pod tym adresem.

Ile kosztuje konto w Credit Agricole?

Aby skorzystać z promocji należy założyć jeden z rachunków: 1 Konto, Konto PROSTOoszczędzające, Konto PROSTOoszczędzające PLUS lub Konto PROSTOoszczędzające PREMIUM. Pierwszy z rachunków przeznaczony jest dla osób do 27 roku życia. Jego prowadzenie nic nie kosztuje, a za kartę nie zapłacimy ani grosza po wykonaniu płatności na sumę min. 1 zł. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby karty się pozbyć – regulamin promocji nie wymaga jej do wypłaty premii.

W przypadku osób starszych najlepsze będzie Konto PROSTOoszczędzające PLUS. Dlaczego nie „zwykłe”? Wersja z plusem może być darmowa – wystarczy zapewnić wpływ 1500 zł (osoby poniżej 30 roku życia 1000 zł). Za konto zwykłe musimy płacić zawsze (4,9 zł) więc raczej nie warto go zakładać.

Minusem konta w wersji PLUS jest fakt, że ciężko się pozbyć opłaty za kartę (o ile będziemy z niej korzystać) – konieczne jest wydanie min. 500 zł. Dla wielu osób lepszym wyborem może być założenie konta PREMIUM. Karta do tego rachunku jest zawsze darmowa, a za konto nie zapłacimy ani grosza pod warunkiem łącznych wpływów 10 000 zł miesięcznie (można przelewać sobie pieniądze w kółko).

Pamiętajmy natomiast, że bank wymaga od nas zawnioskowania o kartę podczas otwierania konta, ale nie jest konieczne wykonywanie dalszych operacji z nią związanych. Możemy więc kartę aktywować, a zaraz później zastrzec i wyrzucić. Samo konto do otrzymania premii będzie wystarczające.

Nie przegap!

Komentarze

  • Dziwny bank. Postraszeni mailem przyznali premie (2x) za ucieczkę (wpadło na konto w CA), ale rachunków nie przenieśli. W sumie pies ich trącał, hajs się zgadza, a i tak trzeba zamknąć CA definitywnie.

    qq Odpowiedz
  • Ile kosztuje zmiana PIN i w jakim bankomacie można ją wykonać? Mam konto PROSTOoszczędzające PREMIUM?

    Tomek__ Odpowiedz
    • Zmiana PIN w bankomacie nie kosztuje nic. Jak masz wszystkie darmowe to byle jaki ;)

      rolin
  • Konto dzisiaj mi zniknęło w CA, ale dalej jest możliwość logowania, więc rozumiem, że umowa ramowa nie wygasła. Trzeba teraz udać się do banku, żeby ją zamknąć, aby w przyszłości mieć status „nowego klienta”?

    broker Odpowiedz
  • Zniknie dostęp za parę dni, u mnie tak było

    Krzysztof Odpowiedz
  • No nie wiem czy zniknie… U mnie nadal jest dostęp a konto zamknięte około 15 lutego.
    Przybieram się wstąpić do placówki ale zawsze nie po drodze

    jankos Odpowiedz
    • Jedynym rozwiązaniem na ten problem jest wizyta w placówce i prośbą o wyłączenie dostępu do serwisu – Internet, telefon i dostęp mobilny. Trwa to łącznie 2 min.

      Tommm
    • @Tommm byłeś robiłeś? Dostałeś na to papier? Nie jest to jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy ramowej bo takie coś o czym piszesz tzn wyłączenie dostępu do serwisów można zrobić samemu z poziomu bankowości online w ustawieniach. Niestety umowa ramowa nadal będzie nierozwiązana

      jankos
    • Byłem i to zrobiłem. Mi tłumaczyli że umowa ramowa wygasa z momentem zamknięcia konta.

      Tommm
    • To ciekawe na podstawie czego nadal świadczyli ci usługę bankowości elektronicznej?

      Marcin H
    • Wiem jedno wracając do tego banku po przerwie (w listopadzie 15 konto zamknąłem po promocji) a teraz otworzyłem na nowo mam ten sam login do bankowości elektronicznej co kiedyś . po zamknięciu konta nie mogłem się logować do CA24

      zenek64
    • Toyota Bank ma tak samo. Miałem 2 lata przerwy, a login dostałem ten sam.

      broker
    • Po 10 latach w PKO BP też tak miałem

      Krzysztof
  • A co z przetwarzaniem danych osobowych? Wycofujecie zgody jakimś osobnym pismem? I co z ubezpieczeniem, które dodawali gratis przy zakładaniu konta?

    broker Odpowiedz
  • Dostałam dzisiaj stówkę za odejście, dwa miesiące po zamknięciu konta i po 2 reklamacjach. Satysfakcja większa niż radość z tej stówki ;).

    Daniela Odpowiedz
  • Ja 100 za odejście dostałem po niecałych dwu tygodniach od zgłoszenia braku satysfakcji.
    Problem za to był z 300 zł za przeniesienie, ale po reklamacji przyznali.

    mbo Odpowiedz
  • Właśnie zakończyłem swoją przygodę z CA. Pół roku współpracy z zyskiem 550 zł (250 zł + 100 zł za polecenie + 100 zł za odejście + 100 zł za bilety CC). Na minus w CA zaliczam konieczność składania reklamacji, bo sami z siebie nie wypłacają regulaminowych nagród. Na plus: szybkie i pozytywne rozpatrywanie reklamacji (w tydzień).

    broker Odpowiedz
  • Dzis wypłacono 100 zl. , po 2 reklamacji, no i wreszcie satysfakcja gwarantowana:)

    ewa Odpowiedz
  • Mam pytanie: czy w Banku Millenium kazali wam odręcznie wypełniać formularz przeniesienia konta?

    dxg Odpowiedz
    • No co ty? Wszystko było w gestii miłej Pani, która jeszcze potem dzwoniła kiedy dokładnie będzie zamknięte konto

      Krzysztof
    • Tak, samodzielnie. Pani dopiero po telefonie do centrali dowiedziała się, że można przenieść konto na istniejące już oraz jakie formularze należy wypełnić.

      fb
  • Czy po zamknięciu konta i otrzymania stówki też dalej możecie się logować do banku?

    Wybrzeże Kości Słoniowej Odpowiedz
  • Tak mam to samo. musiałbyś wypowiedzieć umowę o bankowość online eby dostęp znikł lub jeszcze lepiej ramową do tej pory do promocji wystarczyło nie mieć produktów więc nic z tym nie robiłem.
    Pamiętaj login i hasło jak nie wypowiesz umowy bo potem będziesz odzyskiwać musiał.

    jankos Odpowiedz
  • 1 7 8 9

    Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy