Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

50 zł na start + 1% moneybacku przez 90 dni za skorzystanie z Curve – najlepszego narzędzia do ogarniania promocji bankowych

Zakończona

Na początku listopada przygotowałem dla was obszerny tekst o Curve – aplikacji, która niesamowicie ułatwia korzystanie z promocji bankowych, pozwala na łatwe agregowanie swoich wydatków czy na oszczędności przy płatnościach zagranicznych. Co więcej – czytelnicy bloga mogli wtedy zgarnąć łatwe 50 zł premii za skorzystanie z aplikacji. Dlatego dzisiaj wracam do was z porcją nowych wiadomości. Po pierwsze – ciągle możecie zyskiwać 50 zł na start za skorzystanie z tego narzędzia. Po drugie – do Curve trafiły kolejne funkcjonalności, dzięki którym korzystanie z aplikacji będzie jeszcze wygodniejsze.

Curve w Polsce z premią 50 zł od LiveSmarter.pl

Co to jest Curve?

Słowem przypomnienia: Curve to aplikacja mobilna sprzężona z kartą płatniczą, która służy jako „nakładka” na nasze „normalne” karty. To w aplikacji mobilnej dodajemy swoje karty debetowe / kredytowe i wskazujemy którą kartą płacimy w danej chwili. Samą transakcję dokonujemy jednak nie „normalną” kartą, ale kartą wydaną przez Curve – dzięki czemu nie musimy nosić ze sobą wszystkich kart w portfelu.

Zalety? Po pierwsze – gdybyśmy zgubili portfel, to tracimy tylko jedną kartę (którą możemy błyskawicznie zablokować z poziomu aplikacji mobilnej). Wszystkie nasze „prawdziwe” karty czekają na nas w domu.

Po drugie – Curve pokazuje ile pieniędzy wydaliśmy daną kartą, dzięki czemu po osiągnięciu jakiegoś limity wydatków (np. do zwolnienia z opłaty za kartę czy do zdobycia premii) od razu o tym wiemy i ustawiamy kolejną kartę jako źródłową. Jeśli więc nasz bank nie udostępnia aplikacji mobilnej (albo po prostu nie chcemy instalować kilkunastu apek), to możemy mieć szybki podgląd ile wydaliśmy.

Trzecią funkcją jest możliwość… cofania się w czasie. Do 14 dni po wykonaniu transakcji możemy jednak się rozmyślić i przekierować ją na inną kartę. Dzięki temu np. pod koniec miesiąca za zakupy możemy płacić kartą kredytową, a po kilku dniach (na początku kolejnego miesiąca) obciążyć karty, na których musimy spełnić jakieś warunki promocji. Funkcja ta przydaje się zresztą w momencie, kiedy szybko musimy za coś zapłacić, a dopiero później analizujemy, czy użyliśmy dobrej karty.

Apple Pay już dostępny!

Kiedy w listopadzie pisałem pierwszy raz o karcie Curve, to miała ona dość istotną wadę. O ile wspierała Google Pay, to nie można jej było dodać do portfela na urządzeniach Apple. Na szczęście niedawno się to zmieniło – od kilku tygodni możemy dodać kartę Curve do Apple Pay i… nie nosić ze sobą kompletnie żadnej karty! Oczywiście jest to nieco utopijna wizja (w końcu telefon może nam się rozładować), ale wychodząc na szybki spacer czy jadąc autem „zgarnąć” kogoś z przystanku będziemy mieć zawsze przy sobie wszystkie nasze karty płatnicze – dzięki karcie Curve dodanej do wirtualnego portfela.

Jaka jeszcze zaleta takiego rozwiązania? Ano taka, że używając Curve jako pośrednika możemy płacić za pomocą Google Pay / Apple Pay dowolną kartą – nawet taką, która standardowo nie wspiera tej technologii! Ciągle bowiem nie wszystkie banki pozwalają na dodawanie swoich kart do wirtualnych portfeli mobilnych – dlatego fajnie, że istnieje takie rozwiązanie.

Curve Send do przesyłania pieniędzy

Drugą nowością Curve jest wprowadzenie opcji Curve Send, czyli możliwości przesyłania pieniędzy swoim znajomym. Środki są pobierane z wyznaczonej przez nas karty, a osoba do której trafiają otrzymuje je na wirtualną kartę Curve Cash, które następnie może wykorzystać na dowolne płatności.

Pamiętajmy, że Curve Cash jest rozliczane w funtach, więc środki przelane z innych walut będą automatycznie przeliczone na tę walutę po kursie zbliżonym do średniego. Tak zresztą przeliczane są wszystkie transakcje w obcych walutach, dlatego Curve świetnie nadaje się do płatności zagranicznych (za które normalnie nasz bank pobrałby kilka procent prowizji).

Na koniec dodam, że aby wysłać komuś środki musimy pozwolić Curve na zaglądnięcie w nasze kontakty. Osoby, które korzystają z Curve będą odpowiednio oznaczone (i dostaną środki od razu). Natomiast znajomi, którzy Curve nie mają, otrzymają odpowiedni link, dzięki któremu będą mogli zarejestrować się w usłudze i otrzymać przelane pieniądze.

Maksymalnie możemy komuś przesłać równowartość 500 GBP dziennie.

50 zł na start z kodem + 1% moneybacku

Choć Curve samo w sobie jest bardzo przydatną usługą, to oczywiście najbardziej opłaca się wyrobić ich kartę tak, aby jeszcze na tym zarobić. Dlatego przypominam, że czytelnicy LiveSmarter mogą zyskać dodatkowe 50 zł na start, jeśli zarejestrują się w usłudze przez specjalny link promocyjny (lub podczas rejestracji podadzą kod KARTA).

Obiecaną premię otrzymamy w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu godzin po wykonaniu pierwszej transakcji Curve. Oferta jest ważna do odwołania, o czym dam znać aktualizując niniejszy wpis.

Aktualizacja: Promocja została wstrzymana. Teraz możecie korzystać tylko z programu poleceń z premią w wysokości aż 20 GBP. Kod to: NVRJQ3JD

Pamiętajmy również, że nowi klienci Curve mogą korzystać z moneybacku 1% od wartości wykonanych kartą w 3 wybranych sklepach, przez 90 pierwszych dni. Do wyboru mamy np. sklepy Ikea, Lidl, Carrefour, Auchan czy Amazon.

Nie przegap!

Komentarze

  • Dziś na Orlenie mogłem wypłacić gotówkę Dziwne, że w sklepach już nie można.

    owat Odpowiedz
  • Jak płacę w internecie kartą Curve z podpiętą debetówką to jak później przenoszę transakcję na inną debetówkę kasa zamiast na pierwotną kartę wpada na kartę Curve. Przy zwykłych transakcjach w sklepach działa to normalnie. U Was też tak jest?

    Łuki Odpowiedz
    • wiecie może czy transakcja Google Pay/Curve przenoszona między kartami zachowuje „status” Google Pay?

      Stef
    • Nie zachowuje, dla banków te transakcje są transakcjami internetowymi, takimi „na numery”.
      W apce Curve nie ma możliwości dodania karty przez Google Pay, zresztą tak by się chyba nie dało zasymulować aplikacyjnej płatności GP (ani tym bardziej zbliżeniowej), bo to jednak Curve inicjuje robione jej kartą transakcje (dla banku); dlatego w R można konto doładować używając karty pod GP, ale już do automatycznego dodawania kasy (czyli inicjowanego przez R) też chyba tylko wersja „na numery” jest dostępna.

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don Quijote de la Mancha: dziękuję nie wiedziałem, że to tak działa
      czyli jeśli wykonam w sklepie transakcję Google Pay przy użyciu karty Curve do której podpięta jest dajmy na to debetówka BNP – to i tak dla BNP to nie będzie transakcja Google Pay tylko internetowa transakcja kartą?

      Stef
    • Dokładnie tak.

      1. Każda płatność kartą Curve, czy to plastikową, czy w telefonie, jest dla wystawcy karty widziana jako transakcja internetowa (e-commerce) bezgotówkowa. Kiedyś zapowiadali, że planują wprowadzenie oznaczania wypłat z bankomatów jako gotówkowych, ale jakoś to ucichło, pewnie właśnie w tym problem, że e-commerce z zasady są bezgotówkowe.

      2. A już na pewno nie może być mowy o przekazaniu płatności jako wykonanej tokenem, czyli wirtualną wersją karty (np. BNP Paribas) przypisanej do danego telefonu — chodzi właśnie o to inicjowanie transakcji GP, obecnie to działa w ten sposób, że całość na odcinku Curve ↔ wystawca (BNP) odbywa się poza Twoim telefonem, a także poza Google i acquirerem, czyli w ogóle poza tym obrazkiem: https://support.google.com/pay/merchants/answer/6345242?hl=en-GB#zippy=%2Cdetailed-google-pay-transaction-process-in-shops
      Teoretycznie łatwiej byłoby to zrobić, gdyby Curve miało nie Google Pay, a własne HCE, takie jak np. Millennium, gdzie przy płaceniu odpala się własna apka. Rzecz w tym, że to też byłoby strasznie niewygodne, bo przy płaceniu w kasie sklepowej musiałbyś w apce potwierdzać tę transakcję Google Pay, tak samo, jak potwierdzasz np. płatność Google Pay w apce Pyszne; nie dałoby się tu zastosować wersji z wcześniejszym dodaniem karty, jak w przypadku transakcji e-commerce, gdyż takie stokenizowane inicjowane przez użytkownika transakcje wymagają za każdym razem innego kryptogramu (jednorazowego tokenu, takiego dodatkowego hasła).

      Czyli w Curve rzeczywiście najłatwiej byłoby im to osadzić podobnie Back in Time, ale nie w wersji, w której wybierasz kartę dodaną wcześniej w trybie e-commerce („na numery”), a w trybie, w którym wybierasz osobną opcję, Google Pay, a dalej płacisz jak w Pyszne, Play24 etc. No ale to nie jest ich pomysł na biznes, w przeciwieństwie do Twisto, gdzie miesięczny rachunek lub (przed końcem miesiąca) każdą transakcję możesz spłacić także przy pomocy Google Pay. Ale nawet Twisto z niewiadomych powodów nie ma tej opcji w apce (o ile dobrze widzę), a tylko na stronie internetowej, gdzie używana jest wersja bez skojarzonego z telefonem tokena.
      Tak czy inaczej, BNP Paribas w promocjach wyklucza nie tylko Google Pay bez tokena, ale w ogóle spłacanie Twisto, które w przeciwieństwie do Curve psuje nawet „legitne” transakcje.

      Reasumując: dla promocji BNP musisz po prostu zrobić nową transakcję. ☺

      Don Quijote de la Mancha
    • Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie!

      Stef
  • BIT 30 dni

    Bogdan Odpowiedz
  • @Bogdan płatności z lipca nie przejdą w BiT ?

    Romuald Odpowiedz
    • nie przechodza juz transakcje z 7 sierpnia (to co chcialem to sobie wczoraj zrobilem)

      aaaa
    • @aaaa a BiT jest wyliczany co do minuty wykonania transakcji? Robiłem większy zakup 14 sierpnia o 11:37. Sierpień miał 31 dni, więc zastanawiam się czy mogę to cofnąć w czasie do 13 września do 11:36 czy do końca dnia? O tyle to dla mnie ważne, bo wtedy zaczyna mi się następny okres rozliczeniowy na jednej z kart.

      Paweł
    • Kiedyś, gdy BiT był jeszcze 30-dniowy, po 30 dniach po południu chciałem przenieść transakcję z rana i nie przeszło. Transakcje, które były robione później (wieczorem) przeszły.

      Łuki
    • Kiedys BiT byl 14 dniowy, ale Łuki ma racje. BiT dziala co do minuty ale do rana nie czekalem tylko przerzucalem zaraz po polnocy.

      aaaa
    • Dzięki za info. W takim razie w piątek muszę spłacić kartę docelową, bo w tej chwili jest wyzerowana i w poniedziałek rano przerzucę na nią transakcję, żeby zmieścić się w czasie.

      Paweł
  • Zrobiłem wczoraj BIT z 16.06 z Aliora na Toyotę. W C miałem info, że operacja przeszła normalnie, jak zawsze. Do wieczora w Toyocie nie było w blokadzie. Dziś loguję się na Toyotę a tu niespodzianka BIT zadziałał, wisi w blokadach. Druga niespodzianka to wypłacona premia w Toyocie za lokatę.

    Romuald Odpowiedz
  • Humor z zeszytów szkolnych ?

    We’ve noticed a high volume of transactions to JMP S.A. BIEDRONKA (…)
    Can you please clarify what these payments relate to? (…)
    Looking forward to your reply.
    Best regards,
    Account Review Team
    Team Curve

    I am already answering:
    Mleczna Dolina UHT milk 3.2%, 1l
    Klinek semi-fat cottage cheese 250 g
    Konservowa ham Land of cold meats 200 g
    Salato tuna paste 80 g
    Smoked bacon land of cold meats 329 g
    Mild honey mustard madero 270 g

    I’m glad I could help…

    Bogdan Odpowiedz
    • Mialem to samo po wizycie w Carrefour. W najblizszym czasie bede wykorzystywac bony ze szkolenia biedronki i juz wiem zeby ich karty nie uzywac do oplacania koncowek.

      aaaa
    • „Mleczna Dolina UHT milk 3.2%, 1l“ — dobre. No ja po prostu przestałem z tą k***ą kooperować, było fajnie, ale się skończyło…

      Don Quijote de la Mancha
    • trudno sie z nia rozstac
      jeszcze jedna wada: najnizsza kwota jaka da sie zaplacic to 6 groszy

      aaaa
    • Płaciłem 4 grosze i przeszło.

      Łuki
    • dzieki bede probowac
      jeden grosz odrzucilo

      aaaa
  • Orientujecie się czy w chwili obecnej dla nowych klientów C wysyłka karty fizycznej jest nadal bez opłat?

    Paweł Odpowiedz
  • Podpowiecie jaki mcc ma obecnie C ? 4829 czy 8999 ?

    pawel07 Odpowiedz
    • Curve przekazuje kody MCC z terminala.

      e
    • aktualna lista podmianek z forum curve (ale sytuacja moze sie zmieniac z dnia na dzien wiec zadnej transakcji nie mozna ufac):
      4214 → 4111
      5192 → 5999
      5198 → 5399
      5441 → 5999
      5462 → 5999
      5542 → 8999
      5941 → 5999
      7230 → 7299
      8099 → 8999
      8111 → 8999
      8249 → 8999

      aaaa
    • Jeszcze jedna podmianka, dosc kosztowna jest ktos pobiera 25 zl z tmub:
      4112->4111

      aaaa
  • Niestety ale zbliża się koniec świetności tej usługi. Za 60 dni wprowadzajaą ograniczenia: Add up to 2 payment cards
    Go Back in Time 3 times per month

    neme Odpowiedz
    • Ciekawe czy usuną losowe karty i zostawią tylko dwie? Ale mówi się trudno, cieszy z tego co było i żyje się dalej ;)

      maniekkkkkkk
    • A było tak fajnie. Ciężko się będzie przestawić na robienie obrotu każdą z kart z osobna.

      Łuki
    • ….no… jest smuteczek…

      rapatapatoja
    • no koniec, koniec. To tylko pokazuje, ze kazdy biznesowy model predzej czy pozniej popsuje dobry produkt – cos jak twisto ktore tez poszlo do kosza …

      ograniczenia w Back In Time? smiech, to po co to komu? 2 karty? lol…

      nikt inny pewnie nie oferuje podobnych funkcjonalnosci wiec sobie bezczelnie monetyzuja juz produkt :/

      www2
  • Będzie też nowa wersja usługi oprócz tej nowej/(dotychczasowej zmodyfikowanej) i wersji Black i metal.
    Rather than removing the free tier, we’ve added a high-value, low-cost subscription tier called Curve X, priced at £4.99/month.
    Add up to 5 payment cards
    Go Back in Time up to 60 days
    Go Back in Time as many times as you want
    Spend without fees abroad up to £2000/month

    W promocji dla dotychczasowych użytkowników za 2 funty.

    neme Odpowiedz
    • Bezczelna propozycja. W odpowiedzi proponuje napisac ze zamiast zamknac curve bedziemy mniej korzystac i beda mniej na tym zarabiac zamiast w ogole.

      aaaa
    • Wbrew pozorom to jednak tylko 11zł za dodatkowe 30-60dni na spłatę zobowiązań, widzę w opcji black że jest nawet cashback – szkoda, że dla tej droższej opcji nie ma zniżki dla klientów, „1% cashback at 3 retailers” – tutaj jednak trzeba zainwestowac ok. 50zł, dla wydatków powyżej 5000 u 3 sprzedawców nadal warto

      matebe
    • 11 zl miesiecznie ale tylko przez rok a potem 27 zl albo i wiecej jak sie zorientuja ze ktos chce im placic.

      aaaa
    • W aplikacji jest już 2 eur a nie 2 funty. Dla mnie to w dalszym ciągu jest opcja, CRV daje dużo zysku i wygody. Ale 5 kart – dalej będę musiał się zastanowić, które trzymać w CRV ;)

      ls5
    • zejda jeszcze z cena na 1,99 zl
      i tak bedziesz musial zonglowac kartami tak samo jak przy dwoch
      na jednej glownej zbieranie wszystkich transakcji i za kazdym razem dodawanie karty na ktora ma byc przerzucona wybrana transakcja

      aaaa
    • Obecnie mam podpiętych 15 kart. Must-have to toyota, santander 123, citi pm – żeby na nie przerzucać, jakaś aliorowa do sprawdzania mcc na bieżąco i jakaś kredytówka millenium, która jest dobra jako karta buforowa. Da radę w 5 się zmieścić, chyba że promocji za dużo wyskoczy ;).

      ls5
    • @ls5: Czy przy KK 1/2/3 robisz maksymalne zwroty czy tylko płatności „przy okazji”?

      owat
  • Czy możecie wypłacać pieniądze w sklepach cashbackiem poprzez Curve? Na stacji paliw działa a w markecie nie działa od pewnego czasu. To odosobniony przypadek, czy macie podobnie?

    owat Odpowiedz
    • Tylko na orlenie działa, lotos, żabka, auchan, intermarche odpadły jak dostałem kartę z polskim BINem. Na starej wszystko smigało tylko na DCC trzeba było uważać.

      ls5
  • CRV się kończy. Od 28 sierpnia bezpłatnie tylko 2 karty można podpiąć i tylko 3 Back in Time. Ciekawe czy trzeba samemu usunąć nadmiarowe karty, czy bez pytania zmienią nam plan na płatny.

    keram7m Odpowiedz
    • Napisałem do nich zapytanie przed 3 tygodniami w sprawie tego co decyduje o tym które 2 karty zostaną w systemie. I do tej pory cisza. Mimo, że dostałem wtedyautomatycznego maila zwrotnego , że odpiszą w ciągu 48 godzin. Beznadziejną mają tę obsługę klienta.

      bernul
    • Może zostawią te karty co już są, ale jakby się chciało dodać nową, to stare będzie trzeba pousuwać.

      Łuki
    • A może po prostu naliczą opłatę jak za wyższy pakiet, jak się nie usunie nadmiarowych kart. W razie czego wywaliłem karty nadmiarowe.

      Ja123
    • Proba czwartego back in time albo dodanie trzeciej karty tez moglyby spowodowac automatyczny upgrade. Na forach mozna poczytac co sie dzieje po takim upgrade: automatycznie pobieraja 2 euro, wydaja nowa karte a stara przestaje dzialac. Do czasu otrzymania nowej karty mozna placic przez google pay, najpierw usuwajac stara karte i dodajac nowa.

      aaaa
    • >>>stara przestaje dzialac
      U mnie stara działa.

      Bogdan
    • Stary plastik działa bezpośrednio, natomiast nie jak transakcje internetowe /na odległość, gpay i inne paye. Do zastosowań nieplastikowych można stosować nowa kartę z tymczasową datą / cvv.

      ls5
    • U mnie działa również internetowo :)

      mbo
    • Zamówiłem Curve X. Nie wiedziałem, że po każdej zmianie planu wysyłają nową kartę. Stary plastik działa bez problemów. Za to karta dodana do Google Pay przestała działać na dwóch urządzeniach. Nowej wirtualnej karty Curve X nie mogłem dodać do GPay. Zadziałało dopiero usunięcie starej karty i dodanie na nowo, korzystając z danych z plastiku. Back in time działa dla transakcji z ostatnich 60 dni. Co ciekawe dostałem 5 GBP na ich wirtualną kartę z opisem „welcome offer”.

      e
  • Zmiany miały być od 28. sierpnia, a już dziś nie chce mi puścić 4. GBiT.

    Łuki Odpowiedz
  • Dobrze Wam działa Smart Rules? U mnie jakoś losowo. Ustawiam np. transakcje
    >100zł na inną kartę, a kwoty 7,79zł i 144zł księgują się na głównej karcie. Innym razem ustawiłem <10zł to raz się księgowały wg reguły na dobrej karcie, raz nie.

    Łuki Odpowiedz
    • Testowałem raz <2 żeby księgowało mi takie transakcje w banku, który wymaga ilości transakcji do zwolnienia z opłat, ale księgowało mi wszystko poniżej ok. 10 zł. Wniosek: najprawdopodobniej nie ogarniają waluty i księgują <2 EUR albo GBP...

      Michał
    • Może tak być, bo jak miałem <10zł to kwoty 4,08zł, 4,45zł, 7,79zł, 38,98zł i 6,45zł przeszły na inną kartę, a 98,31zł i 119,81zł zaksięgowały się na głównej karcie.

      Łuki
  • Czy ktos juz dostal odpowiedz z Curve odnosnie zmian pod koniec sierpnia? Tzn. czy trzeba samemu usunac zbedne karty i zostawic 2 aby nie pobierali oplaty za platna wersje?

    keton Odpowiedz
    • Ja przeszedłem na plan X i do kiedy nie ruszałem, to mogłem używać wszystkich kart, ale jak chciałem dodać nową, to trzeba było pousuwać i zostawić 4, żeby mieć miejsce na piątą.

      ls5
    • Też przeszedłem na Curve X i w tej chwili mam podpięte 13 kart. Czy ćwiczyłeś już usunięcie piątej karty, aby dodać kolejną, zrobić BiT, a następnie jej usunięcie i ponowne dodanie piątej karty, która była pierwotnie? Ja zamierzam tak robić, tylko nie wiem czy to zadziała, choć raczej powinno. Jak kiedyś dodawałem tę samą kartę do innego konta, to taki zabieg działał.

      e
    • @keton – tak, właśnie odpisali mi po ponad miesiącu oczekiwania. Nie ma opłat jeśli zostawimy podpięte nadmiarowe karty (tzn powyżej 2 kart). Po prostu nie będzie można ich podpinać na nowo jak te karty stracą ważność i dostaniemy nowe z banku.

      bernul
  • Czy curve pobiera opłatę za wysyłkę wznowionej karty? coś mi się wydaje że kiedyś pisali że nie ale nie mogę tego znaleźć :/ a płacenie 5€ przy obecnych ograniczeniach darmowego planu wydaje mi się przesadą.

    maniekkkkkkk Odpowiedz
  • Kartą straciła ważność, nowej nie mogę podpiąć bo przecież jest w apce. Kiedyś czytałem, że po usunięciu nie można drugi raz podpiąć, proszę wyjadaczy o pomoc w jaki sposób to zrobić ?

    Romuald Odpowiedz
    • Trzeba kartę usunąć i podpiąć na nowo, z nową datą/cvv/cvc. Nie miałem z tym problemów.

      ls5
  • @Is5 dzięki

    Romuald Odpowiedz
  • Miałam: dziwny wypadek z Curve: pokazała mi się blokada na rachunku w Citi za bilet miesięczny z moim mieście, z literkami CRV, tak jak gdyby ta transakcja przeszła przez Curve. Ale tego biletu nie kupowałam, a co dziwniejsze, nie było widać transakcji w apce Curve. Reklamację w Citi uznali bez problemu, kartę Citi na wszelki wypadek wymieniłam i już jej pod Curve nie mogę podpiąć bez kasowania innych (jestem na planie Free), zresztą już nie mam ochoty i tak się zastanawiam, czy po tym numerze nie zrezygnować z Curve. Czy to możliwe, że mógłby to być jakiś błąd ze strony Tpay, który obsługuje system płatności za bilety miesięczne? Ta blokada była dokładnie na taką samą kwotę, za jaką kupowałam poprzedni bilet miesięczny.

    tatiana.larina Odpowiedz
    • A nie włączyłaś sobie jakiejś subskrypcji, jak Netflixa czy PGNiG?

      Don Quijote de la Mancha
    • Don, przeciez napisala ze to bilet miesieczny (taka sama kwota). Bilety sa kilka razy drozsze niz miesieczny abonament Netflix. Pgnig rachunki wystawia z groszami.

      Tatiana, trzeba bylo najpierw tutaj zapytac co robic. Karte niepotrzebnie wymienialas. Reklamowac trzeba bylo w miejscu gdzie kupilas bilet bo to oni zlecili tpay pobranie kolejnej platnosci (byc moze przez pomylke chcieli Ci wlaczyc miesieczny abonament na bilety). Tpay zglosilo sie pobrac kase od curve a curve pobralo kase od citi. Jesli nikt tego nie zglosi to za miesiac potworzy sie to samo (z nowymi osobami, z nowymi kartami). A za zgloszenie tego w banku moga Cie juz nie obslugiwac w curve (bo bank wyplacil Ci kase od reki ale zwrotu kasy bedzie domagac sie od curve, potem curve zglosi sie do tpay a tpay do serwisu biletowego). Przy kupnie kolejnego biletu moga odmowic uznania platnosci karta curve (oni nawet nie wiedza ze kase dostali z citi). Tpay bedzie Cie dalej obslugiwac bo to posrednik i zarabia na kazdej transakcji bez wnikania w szczegoly.

      aaaa
    • Ja miałem ciekawiej. Zamknąłem konto CRV. Tam gdzie pamiętałem pousuwałem płatności za pomocą tej karty. Zapomniałem zmienić tego w subskrypcji HBO. Niepomiernie się zdziwiłem, jak po trzech tygodniach od zamknięcia konta (nie mogłem się już od dawna zalogować) HBO obciążyło skutecznie kartę CRV, a CRV skutecznie obciążyło domyślną kartę, której nie usuwałem przed zamknięciem konta.

      sentio
    • A CRV zamknąłem, bo już od dawna straciłem zaufanie do tej firmy. No nie może być, tak, że ja muszę non stop patrzeć, czy Back in Time prawidłowo działa, bo zdarzyło się, że jakąś tam transakcję przenieśli w ten sposób, że obciążyli nową kartę, a „zapomnieli” dokonać zwrotu na starą. Reklamacja. Oczywiście zwrócili, przepraszali, bla, bla… Ale co to ma być?

      sentio
    • @aaaa, subskrypcja i abonament to w tym przypadku to samo, chodziło mi o płatność powtarzalną, ang. recurring payment, nacześciej się tego używa do serwisów typu vod, więc dlatego dałem przykład Netflixa, ale może dotyczyć też zupełnie innych usług lub produktów, dlatego dałem przykład gazu.
      Co z tego, że Netflix jest tańszy od biletów? I o jakie grosze chodzi?!

      Don Quijote de la Mancha
    • Płatności powtarzalne mogą obsługiwać także duże kwoty, czego przykładem są opłaty za gaz. I jak najbardziej mogą działać z dokładnością co do grosza.

      Don Quijote de la Mancha
    • Netflix kosztuje miesiecznie 29, 43 lub 60 zl. U mnie najtansze bilety miesieczne MPK zaczynaja sie od 99 zl (max 399 zl). Z pgnig ciezko dostac rachunek na rowne 60 zl czy 99 zl, wiec na 99% procent beda jakies grosze np 159,99 zl lub 199,01 zl. Wiec jesli zaplacilem za bilet 99 zl i za miesiac widze blokade 99 zl to raczej jest ten bilet a nie tani netflix czy pgnig z groszami.

      aaaa
    • Sentio, można więcej szczegółów Twojej sytuacji? Co to za bank, gdzie w taka problematyczna transakcja miała miejsce? Szczerze to nie weryfikuję back on time, bo to byłoby za dużo roboty – większe transakcje raczej mi nie umkną, a bankom przy transakcjach z natury ufam. Sam eksport z curve nie daje informacji, które transakcje przeszły back on time, więc zastanawiam się jak to weryfikujesz, czy też jak inni sprawdzają?

      matebe
    • ja sprawdzam
      nie wierze zadnym exportom czy potwierdzeniom z curve
      tak samo bank nie ma tu nic do rzeczy
      ale jesli chcesz wiedziec to u mnie na santander albo paribas nie wrocilo
      po 2-3 dniach sprawdza sie w danym banku czy kasa wrocila na konto/rachunek kk
      jesli nie zalezy Ci na kasie to nie weryfikuj

      aaaa
  • W MPK nie ma płatności powtarzalnych, sprawdziłam. Zresztą nie było potrzeby odnawiania biletu, bo poprzedni miesięczny kupiłam dwa tygodnie temu. Może niepotrzebnie wymieniałam kartę, ale wolałam dmuchać na zimne. Do tego strona MPK nie działała, a jak już zadziałała i sprawdziłam ich numer, to nie szło się na niego dodzwonić.

    tatiana.larina Odpowiedz
  • Czy ktoś ogarnia to co oni ostatnio porobili ?
    W szczegółach transakcji nie ma już danych podmiotu gdzie była transakcja – tylko jest imię i nazwisko posiadacza karty !

    To tak na stale porobili ?
    A co z mcc ?

    Bogdan Odpowiedz
    • Ja po Go Back in Time do Credit Agricole (debetówka) mam oznaczenie „Przelew z karty” (?) i numer karty Curve

      Ja123
    • Dzisiaj chciałem przenieść jedną transakcję i ciągle mi ją odrzuca na karcie kredytowej santandera. I faktycznie w nazwie jest imię i nazwisko. Na dodatek dzisiaj przez jakiś czas nie było u mnie widać wielu transakcji. Co oni tam robią?

      e
    • Przeniosłem jeszcze kilka transakcji dla testu i tylko z kartą santandera mam problem. Odrzuca transakcje z powodu przekroczenia limitu. Ale jedyny limit jaki mam ustawiony na 0 zł to… transakcje gotówkowe. Przenoszenie na KK Aliora i debetówkę mBanku bez problemów. Odbiorca płatności też prawidłowy jak do tej pory.

      e
    • >>>Przenoszenie na KK Aliora
      Sprawdź mcc , jak się pojawi.

      Bogdan
    • MCC przeniesionych transakcji takie jak w oryginalnych transakcjach. Nic się nie zmieniło.
      Karta kredytowa Santandera odrzuca wszystkie transakcje przepuszczone przez Curve. Bezpośrednio jak i BiT. Wywala „przekroczenie limitu”.

      e
    • Dziś robiłem transakcje i chyba wróciło już do normy – bo na blokadzie jest odbiorca płatności.

      Bogdan
    • >>>odrzuca na karcie kredytowej santandera
      Dalej odrzuca każdą transakcję.

      Bogdan
    • Rozwiązaliście problem z odrzucaniem BiT na kk Pajacyk Santandera?

      drudar
    • Nie. Ja mam ostatni miesiąc oferty utrzymaniowej, więc karta idzie raczej do zamknięcia. Nie chce mi się nawet do nich pisać, aby wyjaśnić w czym jest problem.

      e
    • Dalej przy BiT na Credit Agricole w historii pojawia się nr karty i opis Visa Direct – transfer pieniężny.

      Arek88
  • Czy CRV nie wysyła automatycznie nowych kart gdy kończy się ich ważność?

    keram7m Odpowiedz
    • wysyla ale nie kazdemu
      w aplikacji powinienes dostac powiadomienie o wysylce karty i widoczna jest nowa karta
      jesli nie ma to zacznie sie zabawa w potwierdzanie tozsamosci i adresu wysylki

      aaaa
    • no właśnie nie miałem powiadomienia, w aplikacji widzę przycisk Begin Identity Verification, o tym piszesz? Czemu zabawa, co trzeba padać?

      keram7m
    • tak, zrob weryfikacje ktora masz pod tym przyciskiem i pozniej napisz do nich zeby wyslali nowa karte bo stara sie konczy
      jest tam duzy balagan i kiepska obsluga

      aaaa
    • A czy przypadkiem teraz w darmowym planie nie pobierają za przesyłkę karty odnowionej?
      w cenniku: Card Delivery Fee €4.99,
      choć w helpie:
      If your Curve Card expires soon, you’ll receive an email asking you to confirm your shipping address. Once confirmed, we’ll automatically reissue your Curve Card for free.

      keram7m
    • za odnowienie nie pobieraja
      oplata dotyczy tylko wysylki pierwszej karty w darmowym planie

      aaaa
    • Chyba zaraz usunę tę Curve. Od półtora miesiąca się ciągle weryfikuję (już 5 razy) i proszę o odnowienie karty. Jak daję im znać że się zweryfikowałem i czekam na ich ruch, to się nie odzywają. Za parę dni ponownie pytam, oni nie mają mojej weryfikacji i tak na okrągło. Jeszcze ten ich pseudo czat.

      keram7m
    • Przy wznowieniu też mnie chcieli weryfikować, ale to olałem, kartę i tak przysłali i działa.

      Łuki
    • ale już drugi miesiąc mam nieważną kartę i nie chcą przysłać

      keram7m
    • Mam to samo… Po weryfikowaniu parę razy rozwiązaniem miała być wymiana karty za jedyne 4,99 euro. Po sugestii, że sami pisali o darmowej wymianie karty która straciła ważność, przestali odpowiadać.

      wio
    • Moja karta straciła ważność 10/22. Napisałem do nich w połowie listopada z informacją, że nie otrzymalem nowej karty. Oni na to, że musiała zaginąć w drodze (choć pewnie w ogóle nie została wysłana) i że wyślą raz jeszcze. Kazali tylko potwierdzić adres dostawy. Chyba z 4 razy potwierdzałem ten adres z 4 różnymi osobami na czacie. Potem nagle jedna osoba napisała, że muszę się zweryfikować dokumentem tożsamości, a inna w tym samym czasie, że karta została właśnie wysłana. Także podobnie jak @Łuki olałem weryfikację i czekam na tę rzekomo wysłaną kartę.

      bernul
    • Karta mi sie skonczyla 12/22 i oczywiscie nie wyslali nowej. Chca weryfikacji. Mam ich gdzies… Ktos bez weryfikacji poza jakims wyzej wspomianym zamieszaniem i przypadkiem – dostal ta karte bez weryfikacji? I poza tym czy ten Curve dalej ma sens? Bo chyba max 2 karty + jakies problemy z niektorymi bankami, ze traktuja to jako transfer z karty?

      ktos ? cos? ;) szkoda, bo produkt byl super… byl :/

      www2
    • W zeszłym roku wysłali mi nową bez weryfikacji. W mailu coś o weryfikacji pisali, ale nie potwierdzałem. Samo używanie prawie straciło sens po ograniczeniu do 3 transakcji BiT.

      Łuki
    • Ja też w zeszłym roku bez weryfikacji otrzymałem nowa kartę. Póki co, jakieś tam zastosowanie jeszcze jestem w stanie dla niej znaleźć.

      mg76779@gmail.com
  • A co w przypadku takim że 6.09 przysłali maila czy adres się zgadza i że wyślą nową karte ale w aplikacji nie ma powiadomienia i nie widać nowej karty a obecna karta traci ważność 31.10?

    majaa Odpowiedz
    • 6.09. przyszedł mail, że wyślą nową kartę, a 16.09. przyszedł kolejny mail, że karta jest w drodze. Kiedy przyszła, nie pamiętam, ale już dość długo u mnie leżała. Parę dni temu ją aktywowałem w aplikacji. Stara była ważna do końca października.

      Łuki
    • To ja 16.09 nie dostałam drugiego maila, to pewnie musze sie zidentyfikowac.

      majaa
    • mogli wyslac drugiego maila zeby potwierdzic tez date urodzenia i nie zauwazylas
      zapytaj ich czy w ogole wyslali skoro nie ma zadnego sladu w appce

      aaaa
    • support@imaginecurve.com – czy dalej wysyła się maile pod ten adres, czy coś się zmieniło, bo wysłałam maila i nie ma żadnej odpowiedzi że doszedł.

      majaa
    • Moja karta traci ważność z końcem października, a nie dostałem ani żadnego maila we wrześniu (jak poprzednicy) ani oczywiście żadnej nowej karty. Mają tam niezły bałagan.

      bernul
  • Właśnie mi odpisali że muszę im potwierdzić że ja to ja a nie hugo np.

    majaa Odpowiedz
  • Czy ktoś dostał od Curve info o partnerstwie z Plutus? I może skorzystał z oferty?

    kulA Odpowiedz
    • Dostalem i nie skorzystalem. A oplaca sie to?

      keton
    • Pakiet Black za darmo, odpowiedz sobie sam czy dla Ciebie się opłaca.

      kulA
    • @kulA, a kojarzysz na jak długo ten pakiet jest darmowy i jaki rodzaj konta Plutus trzeba wybrać? Pójdzie z tym darmowym Starterem?

      rapatapatoja
    • W starterze jest jeden perk więc powinno dać radę. Stąd moje pytanie czy ktoś w praktyce to przerabiał.

      kulA
  • Ja również nie dostałem nowej karty i kazali mi się zweryfikować. Ale w żaden sposób nie mogę ukończyć tej weryfikacji – wywala mnie na etapie selfie, nie wczytuje zrobionego zdjęcia i każe poprawiać. Próbowałem różnych metod i nic nie działa. Może ktoś miał podobny problem?

    wio Odpowiedz
    • Spróbuj do nich napisać, wtedy przyślą Ci link do weryfikacji. Może wtedy się uda…

      Bogdan
  • Ktoś wspominał że niektóre banki widzą teraz Curve nie jako „płatność kartą” a „przelew kartą” w banku macierzystym (np. Santander) – została mi za to naliczona opłata za prowadzenie konta (bo niby nie wykonałem płatności kartą) oraz nie naliczyło mi wydatków na poczet oferty utrzymaniowej (2% cashbacku) – Czy ktoś ma pozytywne doświadczenia z reklamacją takiego stanu rzeczy (w tym wypadku u Santandera) czy raczej pokazać tej instytucji środkowy palec za taki myk wobec klientów?

    Rafał Odpowiedz
    • jesli napiszesz do banku to odpisza ze taka informacje o transakcji dostali od operatora platnosci
      reklamowac mozesz tylko w curve
      koniecznie dopisz zeby wycofali nieprawidlowa transakcje i wrzucili nowa transakcje z taka sama data jak data originalnej transakcji
      w banku nikogo nie zdziwi ze nagle transakcja pojawila sie z miesiecznym opoznieniem
      a jak transakcja sie juz pojawi to dopiero reklamuj w banku zwrot oplaty i wyplate moneybacku

      aaaa
  • Rafał
    Podaj :
    – jaka data transakcji
    – jaka karta ( debit czy KK oraz mc czy v )

    Bogdan Odpowiedz
    • Daty transakcji
      transakcje od 1-szego września (31 sierpnia CRV*xxx były jeszcze rejestrowane jako „płatności” a po 1-szym już jako „przelewy”)
      – Karta Dopasowana Visa – debetówka

      jesli chodzi o Curve to 18.08 przeszedłem do planu „Black” a jak przyszła karta to ją aktywowałem. (akurat w okolicy 01.09, ale nie dam głowy co do daty a w apce nie ma jak sprawdzić daty aktywacji karty.)
      Płatności jako „przelew” z karty debetowej są traktowane niezależnie czy wykonałem płatność na podpiętą kartę, czy BackInTime, i tak traktowane jest tylko w Santanderze, w innych bankach normalnie dalej jest płatność kartą.

      Rafał
    • >>>w Santanderze
      To visa tak ( wcześniej też były z nią problemy ) ale mc normalnie chodzi.

      Bogdan
    • No właśnie wcześniej nie było problemów z Visą. Mam ten sam przypadek co @Rafał – wykonałem jedną transakcję kartą przez CRV w celu uniknięcia opłaty za ror i debetówkę i ku memu zdziwieniu bank naliczył 6+8 zł opłat za wrzesień. Zadzwoniłem na infolinię, konsultant nie bardzo potrafił wytłumaczyć skąd się wzięły opłaty i złożył w moim imieniu reklamację. Bank cofnął opłaty, ale na zasadzie dobrej woli „bo jest Pan stałym klientem”. W opisie tytułu rzeczonej transakcji pojawiła się adnotacja „przelew kartą [kwota] CRV…”, a przed wrześniem były to normalne transakcje kartą. Wychodzi na to, że w Santanderze Visa w połączeniu z CRV wypada z gry…

      rapatapatoja
    • W poprzednim miesiącu robiłem 3 BiT w sumie na ponad 5k na Pajacyka. Wszystkie przeszły. Teraz patrząc widzę je w historii transakcji ale w historii karty już nie. Pewnie nie uznają mi moneybacku i nie odbędzie się bez reklamacji. Tym bardziej dziwne, że teraz nie przechodzi mi już żadne BiT.

      drudar
    • Dzięki Drudar za zasygnalizowanie tego problemu – dzięki temu spojrzałam w swoje historie i włosy mi stanęły na głowie. W historii karty nie mam żadnych transakcji z okresu 17.09-12.10, niezależnie czy „zwykłych” czy przez crv. We wrześniu nie zauważyłam problemu, bo miałam dużo płatności, a za październik jeszcze mi opłatę naliczyli. Reklamacja poszła.

      klusha
    • >>>w Santanderze >>> To visa tak
      Już chodzi ale jakby po grudzie…

      Bogdan
  • Moja karta ważna jest do końca miesiąca. Kiedy wam kończyła się ważność to w jakim czasie przychodziła nowa karta? Wysyłali ją automatycznie?

    owat Odpowiedz
    • Jak dostałeś 20 grudnia dwa maile od nich – to na dniach powinna przyjść.

      Jak nie – to trzeba pisać do nich.
      Jak wynika z tut. komentarzy – może to nie być takie proste.

      Bogdan
  • „Changes to Non-UK/EEA Visa cards
    As of April 1st 2023 you’ll no longer be able to add Visa cards from outside the UK and EEA to your Curve account.”

    Bogdan Odpowiedz
  • Korzystacie może z curve mając podpiętą kartę pekao kredytową? Wożę się z reklamacją i coś działa tutaj inaczej niż w wypadku innych banków. W skrócie robię dla transakcji „back in time” – w innym banku pomniejsza to kwoty, chcąc spłacić kartę. De facto wraz z moją wpłatą zapewniam limit nawet w większej kwocie niż ma karta kredytowa, ale uzyskuję informację:

    Szanowny Panie,
    Pana reklamację rozpatrzyliśmy negatywnie, ponieważ nie spłacił Pan całego zadłużenia
    w wymaganym terminie.

    Dlaczego nie zmniejszyliśmy całkowitej kwoty do spłaty mimo wpływu na rachunek karty
    26.02.2023 r. i 20.03.2023 r. akceptanci zwrócili na kartę Elastyczną kwoty 950,00 zł,
    1499,99 zł. Wykazaliśmy te zwroty w zestawieniu transakcji za okres rozliczeniowy 26/02/2023-
    25/03/2023.
    Zgodnie z Regulaminem tego rodzaju wpłaty na kartę nie zmniejszają kwoty całkowitej i kwoty
    minimalnej do spłaty wskazanej w Zestawieniu transakcji za poprzedni cykl rozliczeniowy [4].
    Zwroty są księgowane na karcie i odnawiają limit kredytowy. Jednakże nie spłacają zadłużenia
    z rachunku kredytowego. Tym samym powinien był Pan spłacić całkowitą kwotę zadłużenia
    w terminie. Wtedy nie naliczylibyśmy odsetek. Prosimy o pamiętaniu o ww. zasadzie

    Czy to u kogoś też tak działa? Jak to możliwe, że bank oczekuje więcej niż w limicie?

    matebe Odpowiedz
    • To zależy od banku czy zwroty na kartę traktuje jak spłata. W Aliorze na starych kartach kredytowych TMUB jest tak samo. Dlatego jak chcę zmniejszyć zadłużenie na tych kartach przenosząc transakcje, to robię to przed wystawieniem wyciągu. Oczywiście jeśli zostały wykonane w tym samym okresie rozliczeniowym. Mam jeszcze podpięte kilka innych kredytówek, ale na nie raczej przenoszę transakcje niż z nich, więc nie pamiętam jak banki traktują te przeniesione z nich transakcje.

      e
  • W Citi jest tak samo. Zakupiłam w Empiku tv za 2000 i zapłaciłam kk Citi Simpliciti. Następnie transakcję anulowałam. Zwrot na rachunek karty nie stanowił spłaty karty i musiałam zapłacić całe zadłużenie. Przy okazji na kk powstała nadwyżka i bank naliczył dodatkową opłatę. Niestety, wszystko zgodnie z regulaminem. Reklama w trakcie rozpatrywania.

    Beata2 Odpowiedz
  • Curve pobiera już 4,99 euro w miejsce promocyjnego 1,99 jeśli ktoś się zagapił, nie zrobił downgrade

    matebe Odpowiedz
    • Dzięki za info. 3 dni temu pobrali jeszcze 2.49€ promocyjne ale teraz w aplikacji widzę 4.99€ do pobrania w sierpniu. No nic, trzeba downgrade zrobić po wykonaniu GBIT w sieprniu. RIP Curve. Jakieś propozycje co w zamian?

      eloraper
    • Pozostaje jeszcze pytanie czy wyślą nową kartę do planu FREE i pobiorą za to 4.99€.

      eloraper
    • @eloraper nie wysyłają nowej karty. Po „downgrade” na niższy plan napisali, że mam używać dotychczasowej karty i nie otrzymam nowej.

      rapatapatoja
    • Dzięki ziom!

      eloraper
  • Robiłem dziś zakupy w sklepie w Hiszpanii i specjalnie rozdzielilem je na 2 paragony. Jeden opłaciłem revolutem, drugi curvem. Teraz przeliczyłem sobie kursy.
    Zakupy revolutem euro = 4,440
    Zakupy curvem euro = 4,475
    Dawno już nie używałem curve, ale jestem zaskoczony, że ten kurs jest tak słaby. Czy Wy też tak mieliście przy płatnościach zagranicznych?

    bernul Odpowiedz
  • Curve założone 3-4 tygodnie temu. Wykonana chyba tylko jedna transakcja i nie działa. Chat odesłał mnie do supportu. Napisali jedną wiadomość i cisza. Na kolejne maile w ogóle nie odpowiadają. Czy u nich to standard?

    owat Odpowiedz
    • tak, curve słynie z fatalnego supportu, braku odpowiedzi przez tygodnie lub kolejnych odpowiedzi bez czytania poprzednich, nawet w wyższych planach support to katastrofa

      margob
    • Dzięki za info!

      owat
  • Curve postanowiło po jednej płatności w Biedrze zablokować kartę. Po kilku tygodniach dobijania się do niech w końcu odpowiedzieli, że kartę zablokowali i aby ją odblokować trzeba:
    – ponownie zrobić zdjęcie dowodu,
    – ponownie zrobić selfie,
    +
    – selfie z dowodem,
    – zdjęcia podpiętych do Curve kart,
    – wyciągi z tych kart,
    – a do tego jeszcze rachunki za media potwierdzające adres.

    Chyba ich porypało dokumentnie!. Szkoda, że nie kazali udowadniać rozmiaru buta.
    Czy kogoś z was też postanowili tak przeciągnąć?

    owat Odpowiedz
  • Z jaką datą księguje się transakcja BiT na drugiej karcie? Data oryginalnej transakcji czy data przeniesienia?

    broker Odpowiedz
  • Data przeniesienia.

    mbo Odpowiedz
  • Dobijania Curve ciąg dalszy. Od listopada kolejne, niekorzystne zmiany.

    wio Odpowiedz
  • @wio – a co się zmienia? Dostałeś jakieś konkretne info? Opisz nam, proszę… :-)

    rapatapatoja Odpowiedz
    • robia platne bankomaty

      aaaa
    • No i to jest najpotężniejsza zmiana, bo dotychczas miało się darmowe bankomaty na wszystkich możliwych kartach, oczywiście do pewnego limitu. Przewalutowania też tylko do 250 EUR.

      Angulo
  • Sprawdźcie sobie Curve Cash – wpłynęło 10 funtów w ramach „przeprosin” za ostatnie błędy w apce.

    Bolo Odpowiedz
    • U mnie nic nie ma na dwubkontach.

      mbo
    • Jeszcze jak się okazuje maila dostałem:

      „GIVE US ANOTHER TRY

      Hi Bolo,

      It looks like your Curve card was declined a lot recently. So we’re not surprised you stopped using it. After investigating, we found this was due to a technical issue and the problem has now been fixed.

      We’ve put €10 in your Curve Cash card to say sorry.

      Have a little treat on us!”

      Dodam, że ostatnio tak ze 3 miechy w ogóle nie używałem.

      Bolo
    • Też dostałem 10 funtów i podobnie po prostu nie używałem ostatnio karty w ogóle :D

      Baton
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy