50 zł na start + 1% moneybacku przez 90 dni za skorzystanie z Curve – najlepszego narzędzia do ogarniania promocji bankowych

Zakończona

Na początku listopada przygotowałem dla was obszerny tekst o Curve – aplikacji, która niesamowicie ułatwia korzystanie z promocji bankowych, pozwala na łatwe agregowanie swoich wydatków czy na oszczędności przy płatnościach zagranicznych. Co więcej – czytelnicy bloga mogli wtedy zgarnąć łatwe 50 zł premii za skorzystanie z aplikacji. Dlatego dzisiaj wracam do was z porcją nowych wiadomości. Po pierwsze – ciągle możecie zyskiwać 50 zł na start za skorzystanie z tego narzędzia. Po drugie – do Curve trafiły kolejne funkcjonalności, dzięki którym korzystanie z aplikacji będzie jeszcze wygodniejsze.

Curve w Polsce z premią 50 zł od LiveSmarter.pl

Co to jest Curve?

Słowem przypomnienia: Curve to aplikacja mobilna sprzężona z kartą płatniczą, która służy jako „nakładka” na nasze „normalne” karty. To w aplikacji mobilnej dodajemy swoje karty debetowe / kredytowe i wskazujemy którą kartą płacimy w danej chwili. Samą transakcję dokonujemy jednak nie „normalną” kartą, ale kartą wydaną przez Curve – dzięki czemu nie musimy nosić ze sobą wszystkich kart w portfelu.

Zalety? Po pierwsze – gdybyśmy zgubili portfel, to tracimy tylko jedną kartę (którą możemy błyskawicznie zablokować z poziomu aplikacji mobilnej). Wszystkie nasze „prawdziwe” karty czekają na nas w domu.

Po drugie – Curve pokazuje ile pieniędzy wydaliśmy daną kartą, dzięki czemu po osiągnięciu jakiegoś limity wydatków (np. do zwolnienia z opłaty za kartę czy do zdobycia premii) od razu o tym wiemy i ustawiamy kolejną kartę jako źródłową. Jeśli więc nasz bank nie udostępnia aplikacji mobilnej (albo po prostu nie chcemy instalować kilkunastu apek), to możemy mieć szybki podgląd ile wydaliśmy.

Trzecią funkcją jest możliwość… cofania się w czasie. Do 14 dni po wykonaniu transakcji możemy jednak się rozmyślić i przekierować ją na inną kartę. Dzięki temu np. pod koniec miesiąca za zakupy możemy płacić kartą kredytową, a po kilku dniach (na początku kolejnego miesiąca) obciążyć karty, na których musimy spełnić jakieś warunki promocji. Funkcja ta przydaje się zresztą w momencie, kiedy szybko musimy za coś zapłacić, a dopiero później analizujemy, czy użyliśmy dobrej karty.

Apple Pay już dostępny!

Kiedy w listopadzie pisałem pierwszy raz o karcie Curve, to miała ona dość istotną wadę. O ile wspierała Google Pay, to nie można jej było dodać do portfela na urządzeniach Apple. Na szczęście niedawno się to zmieniło – od kilku tygodni możemy dodać kartę Curve do Apple Pay i… nie nosić ze sobą kompletnie żadnej karty! Oczywiście jest to nieco utopijna wizja (w końcu telefon może nam się rozładować), ale wychodząc na szybki spacer czy jadąc autem „zgarnąć” kogoś z przystanku będziemy mieć zawsze przy sobie wszystkie nasze karty płatnicze – dzięki karcie Curve dodanej do wirtualnego portfela.

Jaka jeszcze zaleta takiego rozwiązania? Ano taka, że używając Curve jako pośrednika możemy płacić za pomocą Google Pay / Apple Pay dowolną kartą – nawet taką, która standardowo nie wspiera tej technologii! Ciągle bowiem nie wszystkie banki pozwalają na dodawanie swoich kart do wirtualnych portfeli mobilnych – dlatego fajnie, że istnieje takie rozwiązanie.

Curve Send do przesyłania pieniędzy

Drugą nowością Curve jest wprowadzenie opcji Curve Send, czyli możliwości przesyłania pieniędzy swoim znajomym. Środki są pobierane z wyznaczonej przez nas karty, a osoba do której trafiają otrzymuje je na wirtualną kartę Curve Cash, które następnie może wykorzystać na dowolne płatności.

Pamiętajmy, że Curve Cash jest rozliczane w funtach, więc środki przelane z innych walut będą automatycznie przeliczone na tę walutę po kursie zbliżonym do średniego. Tak zresztą przeliczane są wszystkie transakcje w obcych walutach, dlatego Curve świetnie nadaje się do płatności zagranicznych (za które normalnie nasz bank pobrałby kilka procent prowizji).

Na koniec dodam, że aby wysłać komuś środki musimy pozwolić Curve na zaglądnięcie w nasze kontakty. Osoby, które korzystają z Curve będą odpowiednio oznaczone (i dostaną środki od razu). Natomiast znajomi, którzy Curve nie mają, otrzymają odpowiedni link, dzięki któremu będą mogli zarejestrować się w usłudze i otrzymać przelane pieniądze.

Maksymalnie możemy komuś przesłać równowartość 500 GBP dziennie.

50 zł na start z kodem + 1% moneybacku

Choć Curve samo w sobie jest bardzo przydatną usługą, to oczywiście najbardziej opłaca się wyrobić ich kartę tak, aby jeszcze na tym zarobić. Dlatego przypominam, że czytelnicy LiveSmarter mogą zyskać dodatkowe 50 zł na start, jeśli zarejestrują się w usłudze przez specjalny link promocyjny (lub podczas rejestracji podadzą kod KARTA).

Obiecaną premię otrzymamy w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu godzin po wykonaniu pierwszej transakcji Curve. Oferta jest ważna do odwołania, o czym dam znać aktualizując niniejszy wpis.

Aktualizacja: Promocja została wstrzymana. Teraz możecie korzystać tylko z programu poleceń z premią w wysokości aż 20 GBP. Kod to: NVRJQ3JD

Pamiętajmy również, że nowi klienci Curve mogą korzystać z moneybacku 1% od wartości wykonanych kartą w 3 wybranych sklepach, przez 90 pierwszych dni. Do wyboru mamy np. sklepy Ikea, Lidl, Carrefour, Auchan czy Amazon.

Nie przegap!

Komentarze

  • Przy tak długim okresie trzeba uważać, żeby nie przenosić z już zamkniętej karty/konta.

    Łuki Odpowiedz
    • >>>nie przenosić z już zamkniętej karty/konta
      Co się stanie ? Miał ktoś tak ?

      Bogdan
    • Dostaniesz wtedy od nich e-mail z pytaniem na którą kartę ma być zwrot, podanie 4 ostatnich cyfr

      conrad_88
  • Jak wykorzystać przyznane punkty – 1000. Czy to jest równowartość 10 funtów?

    Qwe Odpowiedz
    • Poczytaj we wpisie – tam jest link do szerszego opisu, jak wykorzystać te pieniądze („Przeczytaj pełną recenzję Curve”)

      Kate
    • Możesz płacić w sklepie za zakupy. To jest równowartość 10 funtów.

      Łuki
  • Przyszedł nowy regulamin na maila i z tego co wyczytałem, to ma być opłata za wysyłkę karty oraz za wysyłkę w przypadku zgubienia i wynosi ona 5 funtów. Ma to wejść od 28 czerwca 2020.

    Qwe Odpowiedz
  • Płaciłem wczoraj Curve z myślą o go back in time po 1.05, ale nie ma jej w apce. Mieliście już tak? Pojawi się , czy od razu pisać ?

    Romuald Odpowiedz
  • @Łuki, nie mam transakcji, tak jakby jej w ogóle nie było. Jest na większą kwotę, zależy mi na niej bo chcę skorzystać z w maju „Go back in time”. Zawsze wszystkie płatności były od razu widoczne,a dość intensywnie korzystam z karty, co robić ?

    Romuald Odpowiedz
    • Ale w banku masz tą transakcję? Kiedyś miałem za niski limit na podpiętej karcie w banku i transakcja w sklepie normalnie przeszła, ale z banku nic nie ściągnęło. Nie sprawdzałem wtedy czy w historii Curve ona była.

      Łuki
  • Na karcie banku transakcja poszła od razu. W banku wszystko ok, nie ma jej tylko w Curve.

    Romuald Odpowiedz
  • Włączyłem CURVE CASH ale 1% się nie nalicza. Może ktoś tak miał i wie dlaczego ?

    Bogdan Odpowiedz
    • Jaki sklep? Mi się nie naliczyło przy płatności internetowej

      Kate
    • Kate – nie rozumiesz.
      Nie raz nie naliczyło , tylko w ogóle nie nalicza za to co powinno naliczać.

      Bogdan
    • Znasz angielski (pewnie tak)? To pisz reklamację. Mi przyznali punkty po reklamacji.

      Kate
  • Działa Wam dzisiaj aplicacja curv*? Ja się nie mogę zalogować. Zrestartowałam tel, zaktualizowałam app i dalej to samo.

    majaa Odpowiedz
  • Zrobiłem z sukcesem jeden z zakupów kartą Curve w piątek, dopiero dziś we wtorek zrobił blokadę na przypisanej karcie TMUB, ale jednocześnie dziś w aplikacji Curve pokazał się status „declined” i transakcja została wyszarzona. Czy ktoś miał taki przypadek odmowy, nie będzie z tym problemów?

    keram7m Odpowiedz
  • Powiedzcie , proszę, jak odbywa się zwrot gotówki za nietrafiony zakup.
    Zakup zrobiony, karta poprzez curve obciążona. Mija dwa miesiące i sklep zwraca gotówkę- w ich systemie widnieje płatność kartą o numerach karty curve. Jak ten zwrot przechodzi? Nie ma z nim problemów? Otrzymam zwrot na kartę podpiętą pod curve bezproblemowo?
    Na pewno tu są już znawcy tego tematu.

    magda6 Odpowiedz
    • wróci do curve, a oni powinni zrobić zwrot na kartę, na której jest ona aktualnie zaksięgowana
      tak jak w przypadku back in time

      i tyle na temat tego jak to powinno wyglądać
      z doświadczenia wiem, że w tym aspekcie mają lekki bajzel
      szczególnie w przypadku częściowych zwrotów
      niestety trzeba im patrzeć na ręce i kontrolować
      w razie problemów support w miarę szybko odpisuje i jest pomocny

      kruczi
    • potwierdzam, w 99% wraca na kartę, z której była płatność. Jak karta odpięta od curve to trzeba wejść do apki i się system dopyta gdzie to ma wrzucić. Podobnie zapyta jeśli zwrot nie odpowiada wartości transakcji – np. tak było gdy zwracano mi za bilety kupione na ebilet, kiedy wysłany zwrot był niższy o jakąś tam opłatę manipulacyjną.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
  • Dzięki. Trochę lżej na duszy. Właśnie czekam na zwrot 3 rezerwacji z naszej rodzimej, prawie upadłej linii lotniczej i szkoda tych 2k, gdyby nie wiedziały gdzie mają trafić.

    magda6 Odpowiedz
    • No to jeszcze troche poczekasz. Zgodnie z covidowymi przepisami do 180d i nie dziala chargeback. Chyba, ze masz jakis dobry patent, zeby wczesniej wyrwac im kase.

      keton
    • Ja mam patent. Trzeba bylo zaplacic karta Mastercard, wtedy nie mialbys problemow z szybkim zwrotem z chargebacku za odwolany lot. Najwidoczniej te nowe przepisy dotycza tylko uzytkownikow kart visa. Przypomne ze visa zostala zalozona przez banki. No ale jesli ktos majac do wyboru mc wybiera vise to sam jest sobie winien.

      aaaa
    • Placilem MC, a nie Visa. Zreszta Visa tez ma podobna procedure chargeback. Widac jestes nowy w temacie, skoro tego nie wiesz. A banki powoluja sie na:
      „Zgodnie z art. 15k. ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: Ustawa), odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.”

      I kaza czekac 180 dni. Macie jakis patent, zeby to obejsc? Straszenie zlikwidowaniem karty nic mi nie dalo :) Wytyczne ida juz od MC. Jak ktos podobnie oplacil hotel to ma podobne problemy.

      keton
    • Bank powołuje się na:

      > Art. 15k. 1. Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy
      z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
      turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział
      w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, które to
      odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku
      z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa po upływie
      180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia
      o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.

      a w ustawie jest:

      Art. 4. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
      1) usłudze turystycznej – należy przez to rozumieć:
      a) przewóz pasażerów
      zakwaterowanie w celach innych niż pobytowe, które nie jest nieodłącznym elementem przewozu pasażerów,
      c) wynajem pojazdów samochodowych lub innych pojazdów silnikowych,
      d) inną usługę świadczoną podróżnym, która nie stanowi integralnej części usług wskazanych w lit. a–c;

      a więc:

      1. Sam bilet lotniczy lub nocleg nie jest imprezą w rozumieniu ustawy, więc nie trzeba czekać 180 dni.
      2. Warto bankowi wysłać aktualne wytyczne KE https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/recommendation_vouchers_pl.pdf

      – pkt (8) na stronie drugiej wyjaśnia w 100%, że bank leci w kulki i trzeba mu to wytknąć. To od biura podróży możesz czekać 180 dni, a nie od linii lotniczej.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • Ale jak płaciłeś curve to do niego zgłaszasz charge back to oni chyba by się nie powoływali na to co te nasze pseudo banki.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • @keton Jestes starym wyjadaczem wiec dziwie sie ze bez sprawdzania łykasz wszystko co bank napisze w odpowiedzi na reklamacje. A moze nie umiesz czytac ze zrozumieniem?

      aaaa
    • Poczytaj o polityce covidowej MC, bo to oni generuja problemy. Zreszta tutaj juz tez widzialem wpisy, ze w innych bankach dokladnie sa takie same problemy.

      keton
  • Bilety PLL mi anulował. Z kilku opcji odzyskania forsiaków najlepszy wydał mi się zwrot na kartę. Pan na infolinii odfajkował to co trzeba i dotarł do mnie mail, że zwrot został zlecony, ale w związku z ………. zwrot może nastąpić do 4 miesięcy od zlecenia zwrotu. Tak więc czekam kiedy na curve (to znaczy przez curve) dotrze kasiora na moje konto.

    magda6 Odpowiedz
    • Nie pociesze cie, ja w tym trybie czekam juz od 2.5m. A przelew mial byc za 1-1.5m. Do LOTu nie mozna sie normalnie dodzwonic, dlatego chce wyrwac im kase z chargebacku. Poki co bezskutecznie.

      keton
  • Dostaliście takiego maila? Trochę nieciekawie to wygląda…

    „WIRECARD LICENCE SUSPENDED – PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
    Dear Curve Customers,

    Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

    This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve – but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

    We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

    We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

    For now, please carry a backup card.

    We’ll be back,
    Team Curve

    1- Curve currently relies on Wirecard Card Solutions Limited for all its financial transactions. Until we fully migrate, we are impacted by this suspension (as are all Wirecard’s other clients to whom they provide financial transaction services).”

    pws Odpowiedz
    • Wirecard to obecnie bankrut. Wnieśli wniosek o upadłość. Zaczęło się od zniknięcia 2 mld euro. I jeszcze tydzień temu akcje kosztowały 100 euro. A dziś 1,88 euro.

      Mar_Wer
    • Nie dostałem, ale jaja! Czytałem oczywiście o tym, co się w Wirecard dzieje, .ale nie wiedziałem, że Curve też z tego korzysta… Jeszcze 2,5 godziny temu zrobiłem tradycyjne codzienne doładowanie R i przeszło… Teraz je przerzuciłem BiT i też przeszło… (ale to dzisiejsze, jeszcze niezaksięgowane, bo ze starszymi lepiej może nie ryzykować…)

      Don Quijote de la Mancha
    • Odrzuca mi transakcje, to koniec ?

      Bogdan
    • Problem dotyka różne Fintechy nie tylko Curve, ale np. również Revoluta.
      Akurat Curve jeszcze w kwietniu zapowiadało przejście na własny system, już wtedy podawali jako datę 28.06, jakby Wirecard podziałał jeszcze kilka dni to nie byłoby tego problemu. Teraz trzeba poczekać te kilka dni aż Curve zmigruje wszystkich swoich użytkowników.

      Maq
    • No właśnie Revolut już ponoć zrezygnował z usług Wirecarda, a Curve odrobinę zabrakło. Ale ciekawe, skoro ja tej informacji nie dostałem, to może rzeczywiście już mnie zmigrowali (jestem starym klientem, jeszcze z czasów „brytyjskich” kart), sprawdzę wieczorem na zakupach. 😉

      Don Quijote de la Mancha
    • Pewnie coś w tym jest właśnie – ja na starej karcie nie dostałem maila, a na nowszej w rodzinie już przyszedł, więc problem być może dotyczy tylko części klientów.

      pws
    • Maila nie dostałem. Byłem w kilku sklepach, do godziny 14 wszystko działało potem przestalo mimo żonglerki kartami. Dopiero teraz mam baner w appce.

      aaaa
  • Słyszałem o tym Wirecard, ale podobnie jak Don nie myślałem, że C ma coś z nimi wspólnego. Niemniej niby mają migrować od nich i niedługo ma wszystko działać normalnie. Ale i tak dziwne to i trochę niepokojące mimo wszystko.

    pws Odpowiedz
  • Wpadl jakis komunikat na apce, tylko…nie zdazylem go przeczytac. Ktos cos?

    Anom Odpowiedz
    • You might see an active card check from us. Don’t worry, it’s one of the steps to get your Curve Card working again.

      Don Quijote de la Mancha
  • Czy tylko u mnie w nocy próbowali ponownie weryfikować podłączone karty? Dopiero revolut mi dał znać że coś się dzieje na moim koncie. Karty czasowo zablokowane widoczne są teraz jako unverified, oczywiście wcześniej działały.

    sunwoj1 Odpowiedz
    • Tak, w apce wyskoczył komunikat wczoraj wieczorem że będą ponownie weryfikować podpięte karty, wynika to z przepinania Curve z systemu Wirecard na ich własny. Na forum Curve już niektórzy raportują ze część kart Curve zaczyna z powrotem działać, takze juz wszystko jest na dobrej drodze :)

      Maq
  • Napisali maila, że od 29.06 wracają i można normalnie płacić kartą

    karampuk Odpowiedz
  • Płacić już można, ale w czasie nie cofniemy się.

    Dawny Krak Odpowiedz
  • a ten moneyback 1 % nadal obowiązuje ? (przy opcji black) ? bo nie widzę opcji sprawdzenia jakie sklepy mam dodane do moneybacku…

    zenek64 Odpowiedz
  • Czy już działa BiT ? Czy ktoś coś kiedy wróci ?

    Romuald Odpowiedz
    • Właśnie sprawdzałem, nie działa, nawet na zrobionej przed chwilą transakcji…
      Już 2 dni temu pisali, że nad tym pracują… https://community.curve.app/t/wirecard-updates/22697/14

      Don Quijote de la Mancha
    • Dwa dni temu wyświetlała mi się możliwość zrobienia BiT, a dziś znowu nie działa.

      kAt
    • >>>Czy już działa BiT ?
      Teraz działa.
      Ale to nic nie daje, starych nie da się przenieść a nowe mają złe MCC.

      Bogdan
    • Piszmy do nich że to źle że teraz transakcje mają takie MMC, może jak dostaną trochę e-maili przywrócą stare kody

      conrad_88
    • Słusznie.
      Napisałem, zobaczymy co odpiszą.

      Bogdan
    • Stare da się przenieść, ale tylko 14 dni wstecz, tak jak kiedyś było. A o co chodzi z tym MMC?

      Łuki
    • Transakcje po 29.06. można przenosić. Wcześniejszą miałem 26.06. i myślałem, że wrócili do 14 dni wstecz.

      Łuki
    • Z MMC chodzi o to, że jeśli wykorzystujesz kartę Curve do zdobycia różnych zwrotów, moneyback itp w innych bankach, to za transakcje zrealizowane w lipcu kartą Curve nie dostaniesz nic. Np ja 3 razy zapłaciłem Curve z podpiętą kartą Toyota Bank na stacji paliw – łącznie około 450 PLN, za co powinno mi się naliczyć 45 PLN zwrotu. Nie naliczyło się nic, każda z tych trzech transakcji została potraktowana jako zakup w zwykłym sklepie, a nie na stacji paliw. A dlaczego? Bo Curve przestało przekazywać MMC punktu handlowego, tylko przekazuje swój. Na razie kartą Curve do szuflady, a wszystkie transakcje nią dokonane w lipcu są do powtórki, ale już kartą danego banku.

      Maciej
    • Nie zwróciłem na to uwagi. MMC to „8999, określający profesjonalne usługi, nieklasyfikowane pod innymi kodami MCC, o ile płatność zidentyfikowana jest jako zagraniczna (country code inny niż Polska)”, co wyklucza transakcje do moneybacku w TMUB.

      Łuki
    • ✅ Go Back in Time (GBiT) → It’s back! You can now GBiT any transaction after 29th June 2020. When we moved away from Wirecard on 26 June, we had to rebuild GBiT. Rebuilding meant restarting, so GBiT is technically just 11 days old now. You can still GBiT for up to 90 days, we haven’t changed that – it just has to age a bit 🙂

      https://discover.curve.app/a/wirecard-whats-happened-what-it-means-and-how-were-fixing-it

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • Odpisali mi, że pracują nad MMC ale terminu żadnego nie podali.

      Bogdan
    • watpie, zeby stare transakcje zrobili z dobrym MCC… pewnie tylko nowe beda poprawnie przkeazywac MCC

      Tip: jesli chcecie miec „smieciowe” konto, na ktorym mozna robic transakcje, a potem je przerzucic na kolejny miesiac – przynajmniej BIT uzywalem dotychczas tylko do przerzucania nadmiarowych transakcji z poprzedniego miesiaca i chcecie wiedziec jaki byl MCC, a jednoczesnie nie chcecie konta, ktore kaze wyrabiac jakis limit transakcji by byc zwolnionym za karte (np. TMUB do BIT jest srednie bo cos niedoliczycie z przerzucaniem i zwrotami i pewnie zaplacicie prowizje za karte) to polecam… kantor walutowy Alioru i… Millennium do ktorego podepniecie to konto walutowe :) W historii w millennium kantora walutowego widac MCC no i nie mamy oplat za konto walutowe :-) Oczywiscie mowa o karcie wielowalutowej, wiec mamy tez normalne PLN. Tylko w Curve trzeba je dodac jako zlotowkowe ;)
      Moze sie komus to przyda bo ja troche glowkowalem ktore konto smieciowe uzyc – dotychczas uzywalem mbanku, ale tam nie widac MCC…

      www2
    • @Maciej
      transakcje 29-30.06, C+T
      zwrot wpadł 8.07
      w aplikacji TK transakcji nie widać

      kruczi
    • Opisany przez ciebie przypadek jest inny i nie jest to nic nowego. Do tej pory realizowane pod koniec miesiąca transakcje na stacjach paliw nie były widoczne w aplikacji, bo na początku miesiąca żerowali aplikację i naliczane były zwroty z nowego miesiąca. W lipcu problem jest inny. Transakcja kartą C+T w aplikacji jest widoczna po kilku dniach, ale jako transakcja zwykła, bez zwrotu.

      Maciej
    • Zerowali

      Maciej
  • @Don dzieki. Początek miesiąca i mam trochę do przerzucenia.

    Romuald Odpowiedz
  • Dzień dobry.
    Mam pytanie.
    Czy mogę wypłacić w bankomacie gotówkę podpiętą kartą debetową odpowiedniego banku kartą C. bez opłat ?

    miron Odpowiedz
    • możesz, ale trzeba uważać na niektóre bankomaty doliczają jakieś swoje opłaty, w PKO bez problemu bez opłat

      conrad_88
    • W PKO BP u mnie już od lutego wyskakuje plansza z aż 17,90 zł opłaty, chyba największą ze wszystkich bankomatów…

      pws
    • to dziwne bo ja wypłacam bez opłaty

      conrad_88
    • Ja wypłacam bez opłaty, ale nie w pko, lecz w PEKAO

      jaceny
    • Wypłacam w bankomacie PKO BP i jak dotąd zero opłat, tak samo w Santanderze i w Planet Cash (zarówno maszyny wolnostojące jak i przy oddziałach ING).

      Okatek
    • Wypłacam w bankomacie PKO BP i jak dotąd zero opłat, tak samo w Santanderze i w Planet Cash (zarówno maszyny wolnostojące jak i przy oddziałach ING). Jedynie euronet wołał dodatkową prowizję.

      Okatek
    • wow, to z PKO to mega dziwne, ja tez od jakiegos pol roku mam 16,90zł – curve brytyjska, wydana lata temu… moze te wydane jako polskie prowizja nie jest pobierana?

      sunwoj1
    • Właśnie, ja też mam starą kartę i prowizję w PKO jakoś od lutego (17,90 zł), wcześniej jej nie było. Inni za to zgłaszają, że w PKO prowizji brak, więc może faktycznie dotyczy to tylko starszych kart, a nie tych nowych.

      pws
  • a z banku A ?

    miron Odpowiedz
  • euronet chyba bez opłaty , ale wiadomo to euronet i po 30 dniach mozna dosta info o opłacie za wypłate w bankomacie. Narazie z A probwałem.

    miron Odpowiedz
  • Co chwile piszecie ze jakies problemy z tym curve, wiec po cholere z tego kozystac? Dla mnie strata czasu i nerwow że cos pojdzie nie tak. Chyba ze ktos lubi zbedne emocje oszczedzajac troche miejsca w portfelu 😁

    Herman Odpowiedz
    • Brzmi to tak jakbyś powiedział „co chwilę piszecie, że jakieś problemy z tymi samochodami, więc po cholerę z tego korzystać?”
      U mnie jak do tej pory działa jak w zegarku, zwraca co do grosza przerzucane transakcje (a raz się zdarzył zwrot fizyczny w sklepie opłacony przez Curve i też wszystko wróciło) i 0 opłat.
      Rozwiązanie jest dobre, tylko muszą przywrócić przekazywanie pierwotnych kodów MCC, a nie jak teraz, że wszystko leci na 8999.

      jarosword14
    • Nadal nie wiem po co placic curve zamiast karta banku? Porownanie z samochodem jest slabe, bo na samochod nie ma tego typu nakładek.

      Herman
    • Przerzucanie platnosci miedzy kartami. Mozna placic kredytowa, sprawdzic kod mcc i po 3 miesiacach przerzucic na karte docelowa. Zwrot na karte liczy sie jako splata karty kredytowej (nie musisz splacac swoimi pieniedzmi). Za ta sama platnosc mozna dostac dwa/trzy cashbacki. Jesli nie da sie gdzies zaplacic jakas karta (albo jest to bardzo drogie) to mozna podpiac karte pod curve i zobaczyc co sie stanie.

      aaaa
    • No cos w tym jest, ale troche kombinacje :)

      Herman
    • jak dla mnie tylko sprawdzanie MCC (czasami, obecnie nie mam zadnej takiej promocji gdzie MCC by byl mi potrzebny – eurobanku konto zamknalem) oraz przerzucanie obrotu miedzy miesiacami (jak w polowie lipca wyrobilem juz obrot, by byc zwolniony z oplat to placic curve i w sierpniu wybrac np. najmniejsze transakcje do zwolnienia z oplat, gdy sie ma warunek ilosci transakcji, a najwieksze transakcje do zwolnienia czy promocji, gdzie liczy sie ich wartosc)

      ” Jesli nie da sie gdzies zaplacic jakas karta (albo jest to bardzo drogie) to mozna podpiac karte pod curve i zobaczyc co sie stanie.” – ktora nie mozna placic karta ? po co komus karta, ktora nie mozna zaplacic… chyba tylko na wypadek, gdy sie komus nie chce odswiezac /zmieniac PIN i trzymac w domu, bo innego zastosowania nie widze

      www2
    • Bez przenoszenia MCC Curve ciągle uważam za przydatne:
      • do maskowania przed merchantem, że obciążam kartę kredytową;
      • do zarządzania transakcjami, dla których MCC nie ma znaczenia; w szczególności chodzi o płatności dla bezpłatności, do niedawna musiałem to robić debetówkami Getin, Paribas i Envelo, na tych rorach zawsze mam 0,00, ale z Curve wystarczy mi usiąść raz w miesiącu (ostatniego przeważnie, gdy i tak wypłacam kasę z ko), wybierać na Timeline transakcje na małe kwoty, przelewać ekspresem odliczoną kwotę do danego banku i od razu robić BiT.

      Don Quijote de la Mancha
    • @www2, w niektórych sklepach może być niemożliwe zapłacenie kartą nieobsługującą kodów sms (czy innego uwierzytelniania) 3D Secure; Curve chyba da się bez tego zapłacić.
      Inna rzecz, to „brytyjskość” kart Curve, ale to starych, teoretycznie może się gdzieś trafić problem z płatnością kartami polskimi…

      Don Quijote de la Mancha
    • No i oczywiście dla posiadaczy starej („brytyjskiej”) karty zaletą jest możliwość płacenia Google Pay, to jest ważne, gdy np. ktoś chce płacić zegarkiem, a jego bank tego nie oferuje, albo gdy ktoś chce płacić telefonem, a jego bank tego nie oferuje, lub oferuje z niską jakością (HCE Millennium nie działa z niektórymi biletomatami, z którymi działa Google Pay).

      Don Quijote de la Mancha
    • jeśli robicie BiT (na przełomie miesiąca) i później zwrot to bank nie odliczy tej transakcji od transakcji zwalniających z opłat?

      sunwoj1
    • Przenosi się te transakcje, które są ponad wymagany obrót kartami. Może po 3 miesiącach bank nie będzie w to wnikał, ale z miesiąca na miesiąc na pewno doliczy prowizję za poprzedni miesiąc. Nie testowałem, ale w regulaminach są zapisy, że transakcje nie mogą być zwracane.

      Łuki
    • Odpisali mi że brak przenoszenia kodów MMC jest tymczasowy i pracują nad przywróceniem

      conrad_88
  • @jarosword14
    Dokładnie. Mam takie same zdanie.

    Beata2 Odpowiedz
  • Pytanie z innej beczki. Czy ktoś testował czy przy płatności kartą mbank przez Curve naliczają się zwroty z mokazji?

    sebeksk Odpowiedz
    • Pytałam konsultanta mBanku na czacie, powiedział, aby płacić kartą mBanku. Chociaż nie mam pewności, czy po prostu nie wybrał bezpieczniejszej odpowiedzi.

      tatiana.larina
    • Pieniądze lubią ciszę… i nie przepadają za sprawdzaniem wszelkich dobrych sposobów z konsultantami banków…

      ls5
    • Trochę za dużo piszesz o bliku. Na razie nikt się nie wygadał ale na pewno już to konsultują z infoliniami żeby się upewnić że działa.

      aaaa
  • Kurcze, szkoda, że nie zajrzałem na forum 2 tygodnie temu, kiedy był ten wątek z kodami MCC. Teraz z ciekawości spojrzałem na moje przerzucone w czasie transakcje na karcie TMUB i same 8999. Chyba nici z 25zł zwrotu za ten miesiąc, bo nie wiem na co wydać 500zł przez 2 dni do końca lipca… A wiecie może jaki kod MCC ma wypłata z bankomatu kartą curve? Pewnie też 8999?

    Paweł Odpowiedz
    • bankomat 8999

      aaaa
    • Pamiętaj, że 500 kartą może być z dowolnym mcc, żeby zwolnić z opłaty… a do zwrotów kwalifikuje się również blik. A niektórzy przyjaciele i przewoźnicy z blikiem się przyjaźnią :).

      ls5
  • I jeszcze jedno pytanie: czy orientujecie się jaki kod MCC ma płatność w moje usługi?

    Paweł Odpowiedz
  • Dopiero teraz widzę, że w poście startowym jest błąd – karty Curve nie można używać do płatności w sklepach, przynajmniej ja dostaję taki komunikat. Tak więc nie mogę sobie wyjść z domu jedynie z telefonem (tzn. mogę, bo mam w Google Pay inne karty, ale nie w tym rzecz).

    tatiana.larina Odpowiedz
    • Fizyczna karta możesz płacić stacjonarnie w Polsce, nawet zwrot za zakupy nalicza się, natomiast obsługa Google Pay ma być udostępniona w przyszłości

      Maq
    • Tak, żle to sformułowałam w moim wpisie (jestem jak ten kocioł, co przyganiał garnkowi)

      tatiana.larina
    • 1. Można płacić Google Pay z kartą Curve na stronach internetowych i chyba w apkach.
      2. W sklepach stacjonarnych można na razie płacić tylko kartami wydawanymi polskim klientom początkowo, widzianymi jako brytyjskie (ja taką mam); zaletą jest też obsługa CDCVM (nawet przy dużych kwotach nie trzeba wprowadzać PIN na terminalu).

      Don Quijote de la Mancha
  • Czy ktoś już kiedyś zbliżył się do rocznego limitu 10 000? Czeka mnie jedna transakcja która może spowodować przekroczenie tego limitu, więc nie do końca wiem czego się spodziewać.

    roolf01 Odpowiedz
    • Będzie odrzucać transakcje kartą

      conrad_88
    • Oczywiście to nie moja sprawa, jak ktoś używa karty, ale przyznam, że zaskoczyło mnie, że można przekroczyć limit 10000 transakcji (czyli blisko trzydzieści dziennie, w tym niedziele i święta)

      tatiana.larina
    • Haha, przecież to limit kwotowy a nie ilościowy. Z takimi ilościami to by o wiele prędzej już tę kartę pewnie zablokowali…

      pws
    • Aaaa… dzięki za oświecenie

      tatiana.larina
    • Czy dobrze zrozumiałem, że karta curve ma limit roczny 10tys zł? Przyznam, że pierwsze słyszę. To by była bardzo ograniczająca sprawa.

      Paweł
    • Funtów.

      Don Quijote de la Mancha
    • Niby są limity, ale jak już będziesz zbliżał się do tego rocznego progu 10 tys funtów, zawsze możesz napisać do Curve aby poprosić o bezpłatną weryfikację i zwiększenie limitu.

      Maq
    • @Maq, skąd ta informacja, przerabiałeś to? Bo z ich in formacji wynika, że to raczej oni to monitorują i sami najwyżej zmieniają (“Your Curve limits don’t stop with our standard limits; we monitor your account activity on an ongoing basis, protecting you whilst helping you spend with ease using Curve. We also regularly review your spending limits and adjust them accordingly.”)
      No nic, spróbuję, do tego rocznego ponad 10 k£ jeszcze jakaś dodatkowa weryfikacja jest potrzebna?

      Don Quijote de la Mancha
    • Czytałem o tym na innym forum, a sama weryfikacja polega raczej na przejrzeniu dotychczasowej historii transakcji, także jeśli większość Twoich transakcji to są zakupy w sklepach to powinno być OK, gorzej np. jak często doładowujesz R przy użyciu C z kredytówki.
      Niby limity mają z czasem same rosnąć, ale różnie to bywa (np. przez duże jednorazowe transakcje) i wtedy trzeba pisać do supportu, aby ręcznie zweryfikowali.

      Maq
    • Nic nie wiedzialem o limitach w C, ale wydaje mi sie, ze juz od poczatku roku wykonalem na wiecej niz 50k PLN. Mozliwe, ze sami mi podniesli limity.

      keton
    • Aha, no ja napisałem, jak @Maq doradzał, zobaczymy, ciekawe, bo kwotowo mam dużo kk → R, ale liczbowo mam mnóstwo zwykłych legitnych płatności, bo od kilku miesięcy właściwie tylko Curve płaciłem…

      Don Quijote de la Mancha
    • Od razu po wiadomości podnoszą limit, tymczasowo. Potem weryfikacja tj. skan dokumentu i coś tam. I wtedy już limit full wypas 😁

      Bogdan
    • Niestety… 🙄

      I’ve reviewed your account, however at the moment, we’re not able to move you to higher limits. Your spend limits will increase over time as you cultivate a varied spend history with us and pass our account risk checks.
      Curve is meant for everyday spend and using your Curve card to top-up your Revolut card by fronting your credit card goes against our Fair Use Policy. Please refer to our Fair Use Policy here, particularly the section „Curve Fronted transactions”.
      Feel free to get in touch in about 6-8 weeks and we may be able to increase them at that point.

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don, a po co do nich pisales? Skonczyl Ci sie juz limit? Jak oni to w ogole licza – od stycznia, czy od wyslania karty? Podliczylem swoje „transakcje” w C i wychodzi na to, ze przepuscilem od stycznia ponad 60k – to wiecej niz 10k funtow. Czy to oznacza, ze limit sami mi podniesli?

      keton
    • Tak, skończył mi się. Liczą się transakcje z ostatnich 365 dni. https://imgur.com/a/O73VcoJ

      Don Quijote de la Mancha
    • I co dalej? Ani gorsza nie mozna wydac C? Pewnie musisz czekac do kolejnej transakcji sprzed 12 miesiecy? Czy da sie jakos podejrzec obecny limit?

      keton
    • Tak, zacząłem tego używać niecały rok temu, a tak intensywniej w grudniu — i do tego czasu muszę czekać z kolejnymi wydatkami… 🙄
      Z drugiej strony miło, że nie blokują; nawet BiT działa (bo to nie zmienia limitu).

      Don Quijote de la Mancha
    • Ok znalazlem. Mam limit 50k funtow :) 20k na 30 dni i 3700 dzienny.

      keton
    • >>>miło, że nie blokują
      Nie, to tylko szczęście.

      Bogdan
    • Cześć,
      Poniekąd potwierdzam to co napisał @Maq, choć w moim wypadku nie obyło się bez komplikacji. Na początku napisałem do suportu o zwiększenie limitu. Niestety odrzuciło mi transakcję w następnym dniu (liczyłem na automatyczne zwiększenie) kilka godzin później odezwał się suport z informacją o tymczasowym podwojeniu limitu. Niestety musiałem przejść dodatkowa weryfikację (selfie i zdjęcie ID) teoretycznie miałem na to pięć dni, które jeszcze nie minęły i do końca nie wiem czy przebiegła ona pozytywnie.

      roolf01
    • Taka przepychanka mailowa z nimi (jak zacytował Don) trwała od… grudnia ub.r. Nie podnoszą limitów automatycznie. Monitorują tylko dziwne wg nich zachowania. Po kolejnym mailu przyszedł link ważny dziesięc dni (a nie pięć jak napisane wyżej- przynajmniej mój). Wymagają zdjęcia (nie skanu) d.o. (znowu) i selfie.

      Krzysztoff
    • Sorry, faktycznie jest 10 dni na dokonanie weryfikacji. Tak to jest jak się wszystko robi w biegu na komórce ;)

      roolf01
  • cos sie zaczyna dziac w temacie naprawy kodow mcc

    aaaa Odpowiedz
  • parę dni temu jeszcze 8999

    karampuk Odpowiedz
    • Ostatnio po dyskusji na forum też dołączyłem do grona piszących do nich swoje ubolewanie z racji kodów 8999, żeby widzieli że dużo osób odczuwa ten problem. Odpisali, że ciężko pracują, żeby naprawić ten problem. Kto wie, może to kwestia 1-2 tygodni… W końcu BiT też dość szybko i sprawnie przywrócili.

      Paweł
  • chyba da sie uratowac transakcje robione od 30 czerwca ze zlym kodem 8999, bo po przeniesieniu bit beda zapisywac sie na drugiej karcie z originalnym kodem mcc takim jaki powinien byc od poczatku

    aaaa Odpowiedz
    • Potwierdzam, że ten sposób działa. Gorzej jak chcę na tę samą kartę przerzucić z dobrym MCC – może support pomoże.

      p27
    • Czy moglibyście wyjaśnić w jaki sposób można „odzyskać” dobry mcc, bo nie za bardzo rozumiem. Ja robiąc BiT na inną kartę mam 8999.

      Paweł
    • Nie ma oficjalnych informacji ze strony Curve. Z testow wynika ze powoli naprawiaja kody mcc, jeden po drugim, nie wiadomo w jakiej kolejnosci. Jesli masz duzo transakcji z danego miejsca to rob po jednej transakcji i sprawdzaj kod, jak bedzie ok to przerzuc reszte.

      aaaa
  • Użyłem gbit i przerzuciłem transakcję z citi do mill, mill zaksięgowało, citi nie pokazuje zwrotu. Napisałem do supportu i otrzymałem wyjaśnienie:

    When we charged your second card, the transaction on your intitial card was reversed, rather than refunded. This means you see a refund appear but instead the charge will ‚drop off’ your bank statement – you should be able to check this by going through the statement of your card ending ****, or speaking to the card issuer directly.

    Czy ktoś się spotkał z taką sympatyczną sytuacją?

    Wybrzeże Kości Słoniowej Odpowiedz
    • Tak to zawsze wyglądało ze świeżymi transakcjami, jeszcze nie zaksięgowanymi — po prostu się nie księgowały, tylko znikały, odpadały z historii…
      Ale nie wiem, czy to o to chodzi.

      Don Quijote de la Mancha
    • No i istnieje teoretyczna możliwość, że bank, nawet jeśli transakcja była już niby zaksięgowana, ale wyciąg jeszcze nie wystawiony, jednak ją usunie — ale wtedy powinna chyba z historii też zniknąć, a nie tak, ze co innego na historii, co innego na wyciągu…

      Don Quijote de la Mancha
  • Cześć! chciałbym zrobić wypłatę z bankomatu kartą C. do której mam podpiętą kartę debetową d. Eurobanku (chodzi mi o spełnienie warunku bezpłatności konta/karty) – czy to dobry pomysł? :) tzn. czy to będzie widoczne przez bank jako transakcja bezgotówkowa? i z właściwym MCC jeśli to ma znaczenie? wiem, że było zamieszanie z kodami, stąd wolę się upewnić …
    oddzielną sprawą są ew. prowizje operatora bankomatu, ale to rozumiem musi się „wyświetlić” przed dokonaniem transakcji ?!?
    dzięki!

    Stef Odpowiedz
    • odpowiem sam sobie ;) z wypłatą z bankomatu via Curve jest OK, trzeba tylko pilnować się, żeby walutą transakcji było PLN
      i tu pojawia się moje pytanie: dzisiaj naciąłem się w sklepie stacjonarnym na przewalutowanie transakcji bezgotówkowej bez mojej wiedzy (GBP–>PLN – karta Citi podpięta pod Curve) – na terminalu nie było ani kwoty ani waluty tylko prośba o PIN;
      bezpośrednio po transakcji dostałem SMS z wyższą kwotą, ale sklep twierdził, że nie można tego cofnąć/anulować – czy ktoś ma praktyczne doświadczenia tzn. czy to się da odkręcić i ew. do kogo się zwrócić? do Curve? do banku? bo jeśli to tak ma działać to strach płacić większe kwoty chyba, że ktoś lubi dreszczyk emocji :)

      Stef
    • Ja pisałem do CRV, w odpowiedzi na daną transakcję w aplikacji. Napisali, że nie mogą nic na DCC, nie są w stanie zablokować. Ja na to – czy jest możliwość wymiany na kartę, która nie wymusza DCC (z lokalną walutą) –> ponoć nie ma. Ale po kilku wymianach korespondencji, na osłodę dali mi 5 funtów ;) (a na samym dcc straciłem ~7zł).

      ls5
    • Wow, warto wiedzieć!
      Ja długo niemal tylko Curve płaciłem i przez ten czas raz mi się zdarzyło, że wprawdzie info o DCC na ekranie zobaczyłem, ale mimo naciśnięcia czerwonego guziczka i tak w ten sposób przeszło… Zauważyłem to od razu, ale nie chciało mi się interweniować, to był sklep „Społem” (na szczęście dosyć mała kwota)…

      Don Quijote de la Mancha
    • Warto rozmawiać ;)
      Jak euronet skasował mi 13 zł za wypłatę kartą wydaną poza EU (1,5 roku temu wg euronetu UK było poza UE)… to CRV napisało, żeby nie korzystać więcej z euronetu… a na osłodę były 3 funty.

      ls5
    • dobrze napisane :) zgodnie z sugestią zgłoszę się do Curve, dam znać co odpiszą (różnica jakieś 4-5 funtów, liczę, że zwrócą)
      a tak z ciekawości, żebym lepiej to zrozumiał:
      1. czy bank którego docelowa karta jest obciążana (tutaj: Citi) ma/powinien mieć jakieś zdanie w tej sprawie?
      2. kto na tym zarabia? Curve? bank? właściciel terminala?
      3. czy Go Back In Time na inną kartę w PLN to kolejne przewalutowanie? czy przeniesienie już przewalutowanej kwoty w PLN?
      dzięki!

      Stef
    • 1. Strona transakcji jest curve, wiec citi nie ma tu nic do gadania.
      2. Dostawca terminala zarabia zawsze na transakcji dcc, a akceptant tylko wtedy gdy ma to zapisane w umowie z dostawca.
      3. Nie bedzie kolejnego przewalutowania jesli przeniesiesz transakcje na inna karte w pln. Ale transakcje masz w funtach, wiec w curve mozesz ustawic karte revolut na funty i tam przeniesc transakcje w funtach. Masz 3 miesiace na decyzje wiec moze trafisz fajny kurs i jeszcze na tym zarobisz :)

      aaaa
    • @Stef
      prawdopodobnie po wpisaniu pinu sprzedawca zatwierdził przewalutowanie na funty

      spotkałem się z takim czymś na poczcie ( dwuczęściowy terminal )
      po wpisaniu pinu na „moim” zapytanie jaką walutą obciążyć kartę wyświetla się na terminalu „kasjerki”
      co ciekawe jeśli kasjerka nie zareaguje to po pewnym czasie informacja wyświetla się również na „moim” terminalu i mogę sam dokonać wyboru

      kruczi
    • dziękuję Wam za podzielenie się spostrzeżeniami!
      transakcję zostawię w PLN, bo pierwsze nieodwracalne przewalutowanie na GBP jest tak „zbójeckie”, że różnica jest nie do odzyskania, choćby po najlepszym kursie międzybankowym (musiałoby to być jakieś 4,50 za funta)
      czekam na odpowiedź od Curve, ale raczej odpuszczam krajowe transakcje tą kartą
      swoją drogą jeszcze jedno pytanie: czy w sklepach internetowych też możliwe jest takie ukryte przewalutowanie?

      Stef
    • przy zakupach internetowych spotkałem się z propozycją obciążenia w funtach ( amazon, furgonetka )

      kruczi
  • 1. Jeśli w CRV docelową kartę masz ustawioną w PLN, bank ma obciążenie w PLN i nic do tego. Przewalutowanie jest podwójne -> PLN->GBP u merchanta, po straszliwym kursie, GBP->PLN w CRV po sensownym albo bardzo sensownym kursie (jeśli w dniu roboczym).
    2. Zarabia na tym akceptant / albo dostawca terminala, albo jedno i drugie.
    3. Wydaje mi się, że przeniesie w PLN. Nie można przenosić transakcji na kartę z inną walutą. Ale zawsze można dopytać supportu.

    ls5 Odpowiedz
    • Ad 3. Transakcję można przenieść na kartę w PLN (zostaje oryginalne przewalutowanie) albo GBP (waluta transakcji, pierwotne przewalutowanie jest anulowane)

      p27
  • Czy „naprawili” już MCC transakcji?

    owat Odpowiedz
  • Cashless:
    Dobra informacja dla klientów Curve z Polski. Teraz wszyscy mogą już korzystać z płatności Google Pay

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
  • ciekawe czy bedzie to dzialac z cashbackiem za transakcje zblizeniowe w Aliorze… zrobilem test, za miesiac zobacze czy przerzucona transakcja NFC w Google Pay zaliczy sie jako NFC’owa…

    poza tym nie mam juz praktycznie zadnych cashbackow – Pakiet Korzysci Getina ubity, ostatni zwrot 15.09 :( po ponad 5 latach chyba… szkoda, dlatego Curve zostanie ciekawostka…

    www2 Odpowiedz
  • Fajną fukcję wprowadzili: dla „karty” Curve Cash można zaznaczyć “use automatically”, wtedy to ona będzie obciążona (zamiast wybranej domyślnie), jeśli kwota transakcji będzie odpowiednio niska, by na nią wystarczyły środki na Cash.

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • @Don: A da się jakoś zasilić tym Curve Cash Revoluta nieokrągłą kwotą? Czytałem, że jakoś poprzez link płatności, ale ja dostaje cały czas komunikat, że ta funkcja obecnie nie działa ;/

      edeanex
    • Funtów trzeba 20… to trochę, ale można doładować 20 złotych ;)

      ls5
  • I jak tam z tymi MMC, co je pół roku temu rozpierdzielili?

    Dario Odpowiedz
  • Trochę mnie tutaj nie było :-)

    Założyłem w końcu konto na Curve. Ile trzeba czekać na kartę? Miałem ETA na 9 października, lecz w skrzynce pocztowej pustka. Na zapytanie w aplikacji zero odpowiedzi… To tak wygląda ich wsparcie?

    luc Odpowiedz
  • jak działa naliczanie prowizji za wypłatę z ATM kartą Curve z podpiętą kredytówką? Kilka mcy temu niechcący wypłaciłem z ATM z kredytówki poprzez C, prowizji nie było ani od banku ani od C. Od tamtej pory często wypłacałem z ATM i nikt nigdy nie naliczył prowizji. Czasami co najwyżej C blokował mi transakcję z powodu limitu i… tyle.

    gregoopl Odpowiedz
  • Twisto Virtual już mi stacjonarnie przez Curve nie działa, czyżby Curve przesyłało już typ transakcji? Czy w Twisto się wycwanili i odrzucają merchanta zaczynającego się na „CRV*”…

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Jednak to drugie, płatność na Pyszne też nie przeszła…
      Czyli pewnie nie da się też zapłacić Twisto np. w sklepie internetowym z identyfikatorem “CRV*HONDA*TUNING”…

      Don Quijote de la Mancha
    • A płatność samą TV bez C działa na pyszne? Może to chwilowy problem.

      majaa
    • Działa.
      Najpierw spróbowałem Curve przez Google Pay — odrzuciło.
      Potem spróbowałem przez Curve wpisując numery karty — odrzuciło
      Potem wpisałem numery wirtualnej karty Twisto — przeszło.

      Uff, ale zgłodniałem przez to wszystko, gdzie moje żeberka?! 😬

      Don Quijote de la Mancha
  • A ja od jakiegoś tygodnia nie mogę wykonać żadnej transakcji za pomocą karty C.
    Zaczęło się od przyblokowania jednej transakcji na większą kwotę. W Curve wciąż jest jako pending, interweniowałem w banku (BNP) i w Tpayu (transakcja kartowa przy pomocy Tpaya właśnie) i blokada na kredytówce w końcu została zdjęta. Operator kartowy odrzucił transakcję z powodu braku środków. W trakcie potwierdzania transakcji w C, rozładował mi się telefon. Po restarcie ponowiłem płatność w tpayu, może coś C dwukrotnie chciał wysyłać (wtedy rzeczywiście byłby przekroczony limit na karcie) – nie wiem.
    W każdym bądź razie, od tej akcji nie mogę nic zrobić za pomocą C – jedynie BiT zadziałało dla jakiejś wcześniejszej operacji. Czy ktoś miał podobną sytuację? Support C odpowiada z opóźnieniem kilkudniowym…

    Maciej Odpowiedz
    • Miałem niedawno podobny problem, prawdopodobnie zablokowali konto i będą chcieli zdjęcia dokumentów wraz z selfie

      conrad_88
    • Curve podaje przyczynę odrzucenia transakcji; te odrzucone znajdują się na liście płatności wśród innych. Np. gdy transakcja jest odrzucona przez bank od karty źródłowej, to w szczegółach jest tam o braku wystarczających środków, a gdy jest przekroczony limit wydatków Curve to jest o przekroczeniu limitu… Mi to trochę na to wygląda, sprawdzałeś limity? Bo wtedy właśnie BiT działa, a nie wiem, czy działałoby przy taki j blokadzie, o której pisze @conrad_88…

      Don Quijote de la Mancha
    • Wypłacałem z bankomatu, bankomat transakcję odrzucił, powstała blokada na koncie która została zdjęta następnego dnia a w curve jest status pending już trzeci tydzień. Na moje oko to curve zablokowało transakcje w ten sposób i konto jednocześnie

      conrad_88
    • @conrad_88, właśnie, tego typu blokada dotyczy pewnie całego konta, wszystkich funcji, zgaduję, że BiT dla wcześniejszych transakcji też nie działa. A @Maciej pisze, że mu zadziałało. Dlatego stawiam na limit Curve, szczególnie, że pisał o dużej transakcji, może nawet coś się porobiło i dwukrotnie ten limit zmniejszyło

      Don Quijote de la Mancha
    • BiT działa, mam jeszcze daleko do osiągnięcia limitów. Najwidoczniej coś spowodowało że system zaświecił na czerwono, może że to była wypłata z nowo dodanej karty, nie wiem. Wiem tylko że odpisują po czterech dniach więc zawsze trzeba mieć alternatywę gdy jesteśmy np za granicą

      conrad_88
    • >>>zgaduję, że BiT dla wcześniejszych transakcji też nie działa.
      To się zdziwisz ale BIT działa nawet dla zablokowanej na amen karty.

      Bogdan
  • @Don moja transakcja była na 2.4k pln. Jakby to nawet przez dwa pomnozyć, to dzienny limit C nie został przekroczony, ale już na mojej kredytówce limit tak. Wiem, że widać transakcje w statusie declined, ale ta sobie wisi od 19.11 w statusie pending. W BNP juz na szczęście zniknęła blokada po tygodniu. Ale chciałbym z C wciąż móc korzystać, bo korzyści z niej kilka mam ;) Ma ktoś doświadczenie z odblokowywaniem karty? Nie wiem, czy jest sens kolejny raz pisać.
    Mogli być jakieś info chociaż dać.

    Maciej Odpowiedz
    • Napisałeś „nie mogę wykonać żadnej transakcji za pomocą karty C” — więc myślałem, że transakcje są odrzucane, czyli widzisz je na liście jako Declined, czyli możesz sprawdzić przyczynę. Skoro nie, to nie wiem, o co chodzi — w sklepie terminal wyświetla NIE AUTORYZOWAĆ, ale w apce nic się nie pojawia? Hmmm…

      A jak chodzi o limity C, to dzienny rzeczywiście nie tak łatwo przekroczyć, gorzej jest z miesięcznym, a jeszcze gorzej — z rocznym, domyślnie wynoszącym w bezpłatnym planie 10 k£, czyli niecałe 50 kzł…

      Don Quijote de la Mancha
    • >>>Ma ktoś doświadczenie z odblokowywaniem karty?
      Tak ktoś ma, niestety negatywne.
      Ale po co martwić się na zapas, poczekaj na pewno niedługo Ci odpiszą.

      Bogdan
    • Do Ciebie też przestali odpisywać?

      conrad_88
    • Do mnie odezwali się ostatnio po ok 20 dniach….
      „Thank you for getting in touch. Unfortunately, your Curve account has been automatically blocked as we do not currently have identify verification in place for you.
      In order to continue using Curve, please click the link below and follow the quick instructions to securely upload proof of identity (scans/photocopies cannot be accepted) and a selfie (photo self-portrait). Rest assured that the process is completely secure, and your uploaded information is fully encrypted.

      As our product is only available to customers with a valid EEA residency, we recommend that any documents/ID uploaded reflects your current residency status.”

      Podesłałem im skan swojego prawka. Zobaczymy co oni na to…

      Maciej
  • Niestety nie widziałem na terminalu jaki był powód.
    Jeśli chodzi o transakcje online, to w ogóle nie trafia do autoryzacji – moje płatności są automatycznie odrzucane u sprzedawców, niezależnie jaką mam kartę w C wybraną.

    Maciej Odpowiedz
  • czy to normalne że przy zakładaniu karty C chcą skan dowodu lub paszportu?

    gregoopl Odpowiedz
    • Teraz już normalne, wcześniej nie chcieli. Widać że już coś kombinują, biznes pewnie zaczyna się nie spinać, zablokowali moją kartę i od czterech tygodni nie mogę odblokować, bo odpisują po tygodniu na maila…

      conrad_88
  • U mnie zablokowali bo na jednym urządzeniu logowałem się do dwóch kont ( druga karta żony), zrobiłem weryfikację i od ponad miesiąca brak kontaktu, mimo że pisałem jeszcze. Najwidoczniej tak pozbywają się niewygodnych klientów…

    conrad_88 Odpowiedz
    • >>>przestali odpisywać?
      To teraz nawet nie odpisują ?
      Ja dostałem odpowiedź na odwołanie ( z tym że było to może z rok temu ? ).
      Tylko lakonicznie : nie bo nie i nie pisz do nas.

      Napisz conrad_88 jak to się u Ciebie zakończy ( o ile się zakończy… )

      Bogdan
    • Ja się jeszcze łudzę, że mi odblokują te konto. Za dużo mi C. już pomógł, abym teraz się pogodził z rozstaniem ;)

      Maciej
    • Właśnie dostałem maila od Curve – odblokowali mi konto. Sprawdziłem i rzeczywiście tak jest ;)

      Maciej
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy