Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

2,5% na koncie oszczędnościowym w Aion Banku oraz zmiana warunków planu Light

Zakończona

Od 3 lutego Aion Bank podnosi oprocentowanie na swoim flagowym koncie oszczędnościowym. Posiadacze planów Light zyskają 1,5% w skali roku, Smart – 2%, a All-Inclusive – aż 2,5%. Oprócz tego bank zapowiedział warunków prowadzenia konta dla posiadaczy planów Light.

Rusza Aion Bank Polska
Aby skorzystać z wysokiego oprocentowania na koncie oszczędnościowym wystarczy… ulokować tam swoje środki. Nie ma znaczenia, czy będą nowe ani w jakiej wysokości – Aion zapłaci 1,5% / 2% / 2,5% (zależnie od planu) bez limitów kwotowych – choć oczywiście zdroworozsądkowo nie warto przekraczać progu gwarantowanego przez fundusz gwarancyjny, czyli równowartości 100 000 euro. Nowa oferta obowiązywać będzie od 3.02 do 31.05.2022, choć wraz ze wzrostem stóp procentowych ponownie może zostać zmieniona na plus jeszcze przed końcem maja.

Oprócz podwyższonego oprocentowania na koncie oszczędnościowym Aion wprowadza zmiany do swojego oferty. Osoby, które założą konto w pakiecie Light od lutego, będzie obowiązywała opłata miesięczna w wysokości 19,99 zł. Na szczęście z opłaty zwalnia miesięczne saldo na koncie oszczędnościowym w wysokości min. 5000 zł – dlatego dla większości z nas nie powinien być to żaden problem.

Co z obecnymi klientami? Tu zgodnie z prawem o zmianie opłat i prowizji bank musi informować z min. 2-miesięcznym wyprzedzeniem, dlatego ich zmiany obejmą od 1.04.2022.

Bank poinformował również, że od teraz w planie Light będą dostępne nielimitowane, darmowe wypłaty z bankomatów na całym świecie.

Na koniec przypomnę, że plan Smart (oferujący 2% na koncie oszczędnościowym) kosztuje standardowo 29,99 zł, a plan All-Inclusive (2,5% na KO) – 49,99 zł. Na szczęście korzystając z kodów promocyjnych dostępnych na blogu możemy przetestować Aion Bank zupełnie za darmo – i to nawet w najdroższym planie. Wystarczy podczas rejestracji podać jeden z dwóch kodów:

  • LIVEFREE dający 2 miesiące bez opłat
  • LIVESMARTER50 dający 6 miesięcy za pół ceny
Aktualizacja (5.04.2022): Aion zaprzestał promowania swojego konta w opisanej formie. W związku z tym kody przestały działać.
Aion Bank - kod polecający Aion Bank - kod polecający Aion Bank - kod polecający
Dodawanie kodu polecającego w Aion Bank

Więcej o planach w Aion Banku pisałem, kiedy bank debiutował na rynku.

Nie przegap!

Komentarze

  • „zdroworozsadkowo” to lepiej wcale nie korzystac z takich smiesznych ofert :)
    A przy 100k euro to juz trzeba byc lekko uposledzonym, zeby lokowac je na 2.5%

    keton Odpowiedz
    • Co proponujesz Keton żeby mieć kase mniej więcej pod reką ?

      Barti
    • obligacje

      aaaa
    • @aaaa…a cóż to za obligacje dają zarobić więcej niż 2,5% ? I jakie obligacje pozwalają na swobodny dostęp do środków jak w KO ?

      Barti
    • obligacje skarbowe rządowe 4 letnie stała oprocentowanie w 1 roku potem inflacja + pewien %.
      Wcześniej obligacje Polskie w funduszach. Teraz nie ,bo stopy procentowe rosną.

      Dominik
    • Alternatywnie 6 letnie jak masz 500+ czy 12 letnie. Są też 10 letnie.
      Możesz zerwać wcześniej oczywiście w razie potrzeby ale to dobry sposób lokowania.

      Dominik
    • @dominik obligacje jako cześć portfela ? oczywiście ale obligacje 4 letnie ani 6 letnie nie oferują oprocentowania wyższego niż AION i nie zapewniają swobodnego dostępu do pieniędzy dla kogoś kto tych pieniedzy może potrzebować i chce mieć w miarę pod ręką.

      Barti
    • Po 1 roku czesc obligacji mam oprocentowane na 8-10% „dzieki” wysokiej inflacji. Kara za przedwczesny wykup to 2% – nadal pozostaje mi 6-8%. W jakim banku dostane taka oferte. Wlasnie koncza mi sie jakies 24m lokaty 2.4% – to najwiekszy blad jaki popelnilem. 1 rok niby lepiej niz obligacje, ale kolejne to juz duuuza strata.

      keton
    • Podatku też nie ma zawsze. Można kupować na IKE Obligacje kwota limitu to ponad 15.000 rocznie. Jak 2 osoby to jest ponad 30.000 rocznie.

      Odbiór środków przy 55 latach też tragedi nie ma. Zwykle kto ma środki to wracają mu one i potem ma znowu problem tj. kolejna lokata, promka na szybko.

      Jak wyjmie szybciej to też się opłaca zwykle, nie ma pokusy bo środków nie widzimy od razu :)

      Mała poduszka na lokatach oczywiście ale to powiedziałbym max 6 miesiecznie koszty życia wiecej szkoda.

      Dominik
  • A jak można prosto zamknąć konto w Aion? Poprosze o instrukcje

    W_4 Odpowiedz
  • Czyli słabiutko, trzeba uciekać, 2.5% to na KO w Toyota jest bez comiesięcznego abonamentu.

    Mateusz Odpowiedz
    • Lipne w tym koncie jest to, że jeśli w danym miesiącu obciążysz rachunek choćby na 1 PLN to zapłacisz za konto 30 PLN….

      owat
  • „Na szczęście z opłaty zwalnia miesięczne saldo na koncie oszczędnościowym w wysokości min. 5000 zł ” – a co w przypadku kilku kont oszczędnościowych? Chodzi o łączne saldo, czy na każdym z nich?

    dyabeutor Odpowiedz
  • saldo ma być w każdy dzień okresu rozliczeniowego większe od 5000zł, czy średnio, czy tylko wystarczy na jeden dzień?

    keram7m Odpowiedz
    • w kazdy dzien
      nie musi byc wieksze, moze byc rowno 5000 zl
      w mailu wyraznie pisze saldo a nie sredniomiesieczne saldo

      aaaa
    • czyli aion jakeś maile wysyła? do mnie jeszcze nie dotarł, stąd te pytania

      keram7m
    • wysyla maile

      aaaa
    • A mnie nadal nie przysłali emaila ze zmianą taryfy, ani żadnej wiadomości w aplikacji, a przecież 2 m-ce wcześniej powinni poinformować.
      Jakbym się tu nie dowiedział, to pewnie obudziłbym się w kwietniu z ręką w nocniku.

      keram7m
  • Czy można to zamknąć bez okresu wypowiedzenia z powodu zmiany warunków?

    Kajko Odpowiedz
    • nie mozna
      sprzeciw pozwoli zamknac konto dopiero 30 marca
      jesli potrzebujesz zwinac sie szybciej to wypowiedz umowe na czacie

      aaaa
    • 31 marca

      aaaa
    • na czacie odpowiadaja ze zamkniecie konta trwa 44 dni

      aaaa
    • Jak oni to wyliczyli? Czy u Ciebie akurat tak wyglada obecny okres rozliczeniowy?

      Dzikus
    • okres rozliczeniowy nie ma zadnego znaczenia
      po prostu do standardowego miesiaca wypowiedzenia doliczaja 14 dni
      sprawdz ogolne warunki dla klientow detalicznych
      III.G.1.2. Wypowiedzenie całego stosunku umownego
      Przyjmujesz do wiadomości, że może minąć do czternastu (14) dni po upływie okresu wypowiedzenia ze względu na konieczne rozliczenia na rachunku, zanim Bank przetworzy wszystkie Twoje bieżące transakcje a, zamknie i uzgodni Twoje produkty i usługi oraz wyśle pozostałą kwotę (jeśli znajdzie zastosowanie) na wskazany rachunek.

      aaaa
    • W odziale Beligijskim też tak było. Ponad 30 dni zawsze.

      Dominik
  • A taki fajny był…

    taki4 Odpowiedz
  • Na chat momentalnie konto można zamknąć. 45 dni od złożenia dyspozycji. Co ciekawe…nie można już go ponownie nigdy otworzyć (?!).

    Slonik Odpowiedz
    • Jak to nigdy?

      Dzikus
    • Taką dostałem odpowiedź na chacie. Cyt ” Niestety, ale nie będzie możliwości ponownego utworzenia konta po jego zamknięciu”. Odpowiedź dotyczyła promocji w przyszłości i ewentualnego mojego powrotu.

      Slonik
    • a co maja odpowiadac?
      przypomne tylko ze aion mial nigdy nic nie dawac za otwarcie konta
      wytrzymali 2 miesiace w tym postanowieniu i skonczylo sie na 50 zl do allegro

      aaaa
  • a ja mam pakiet all inclusive i jeszcze ani razu nie pobrali mi opłatę. I teraz mam zagwozdkę, zamykać konto czy dalej trzymać je??

    lolekanabolek Odpowiedz
  • Jak to jest z tym aionem, są tu jacyś prawdziwi userzy? Blogerzy polecają, Szafrański czy tutaj, ale z drugiej strony opinie apki mocno średnie i Bank z gwarancjami w Belgii. Legitne to jest? Chce gdzieś włożyć nieco ponad 200k na kilka miesięcy do czasu kupna mieszkania i sam już nie wiem gdzie miałoby to najwięcej sensu

    Kubson Odpowiedz
    • IMO to dobra opcja (zeby miec pod ręką)przy +200k i opłaci się trzymać w allinc. szczególnie jak skorzystasz z kodu obniżającego. Mam tam podobne środki od samego początku. Jak nie mam problemów z apką. Pewnie będą problemy przy zamykaniu z terminami, opłatami itd.

      Barti
  • Jak to jest z tym aionem, są tu jacyś prawdziwi userzy? Blogerzy polecają, Szafrański czy tutaj, ale z drugiej strony opinie apki mocno średnie i Bank z gwarancjami w Belgii. Legitne to jest? Chce gdzieś włożyć nieco ponad 200k na kilka miesięcy do czasu kupna mieszkania i sam już nie wiem gdzie miałoby to najwięcej sensu

    (Z jakiegoś powodu wykrywa mi duplikat komentarza Wtf?!)

    Kubson Odpowiedz
  • Jestem w bezpłatnym Light. Kiedy najpóźniej złożyć wypowiedzenie, aby nie płacić za konto ?

    Beata2 Odpowiedz
    • Najlepiej od razu zgłosić, że nie akceptujesz zmian i chcesz rozwiązać umowę wraz z końcem obowiązywania obecnych warunków.

      mjm
  • Przy ilu opłaca się plan AI?
    Wkładając np. 200k czy 300k, 400k ile wynosi realne % żeby porównać z innymi bankami?

    Ja Odpowiedz
    • Przy 100k opłata 50 PLN oznacza ubytek oprocentowania ok 0,75 więc realnie 1,75, przy 200k ubytek 0,37 wiec realnie 2,13, przy 400k ubytek 0,18 wiec realnie 2,32

      Zakładając polowe opłaty przez 6M to dzielmy ubytek na pół

      Dzikus
  • Osobiście mimo przemyśleń i odpowiedzi na chacie, ja nie podjąłem się inwestycji środków. Jestem bojaźliwy wolę coś namacalne w Polsce gdzie mogę jednak w razie „czego” się spotkać. Mając na uwadze oferty 1,7-2 % w namacalnych bankach to temat dla mnie zbyt ryzykowny.

    Slonik Odpowiedz
  • @Ja wykorzystaj bezpłatny AI i zamykaj. Nie wiem tylko czy w okresie wypowiedzenia pobierają opłatę.

    Waldemar Odpowiedz
  • Mnie tylko zastanawia czy jeżeli teraz nie zamkniemy tego konta to później po wejściu w życie tych opłat będziemy mogli je zamknąć bezpłatnie?

    Jarry Odpowiedz
  • @Jarry
    No właśnie. Jeżeli ja jeszcze nie dostałam żadnego oficjalnego info to jak złożę sprzeciw 30 marca to za okres wyczekiwania na zamknięcie konta będę płaciła? Czy to raczej tak jest, że 30 marca zgłaszam sprzeciw a 31 marca zamykają konto?

    Beata2 Odpowiedz
  • Dla osób składających wnioski o lokaty w BS w Ciechanowie
    ” W celu uzyskania pełnej aktywacji rachunku umożliwiającej m.in. składanie dyspozycji
    Polecenia przelewu (Przelew krajowy na dowolny NRB), składanie dyspozycji Polecenia przelewu wewnętrznego (na inny rachunek prowadzony w Polskim Banku Spółdzielczym w Ciechanowie) oraz składanie dyspozycji przekazywanych korespondencyjnie w formie pisemnej konieczne jest dodatkowe potwierdzenie tożsamości oraz złożenie wzoru podpisu w placówce Polskiego Banku Spółdzielczego w Ciechanowie „.
    Takie pouczenie wnioskodawców zawarte jest we wniosku o konto depozytowe.

    Waldemar Odpowiedz
  • Sorki, ALE POMYLILEM WĄTKI.

    Waldemar Odpowiedz
    • @Waldemar pracujesz w jakimś banku z ofertą 1,5% na nowe środki, że tak wszędzie próbujesz zniechęcać do PBS Ciechanów, który daje obecnie najlepsze oprocentowanie na rynku? Dla kolegi pytam ;-)

      Kajko
    • Jakie tam najlepsze :) Nadal kiepsko bo codziennie na tym tracisz, bo inflacja wysoka. Na obligacjach obecnie w 2r mam po 9.6-10.1% i to nadal nie jest ideal, bo z pewnoscia troche jeszcze sie traci.

      keton
    • A co to za obligacje z opr. 10%? Ilu letnie? Skarbowe czy korporacyjne?

      owat
    • @keton ale w pierwszym roku na tych obligacjach miałeś mniej niż oferuje obecnie PBS Ciechanów, poza tym obligacje to mrożenie kasy na 4-10 lat a Ciechanów na 3 miesiące :)

      Kajko
    • W 1 roku mialem 2 albo 1.7% czyli nadal wiecej niz wiekszosc ofert w bankach w ostatnim czasie. A wczesniej kupione mialy nawet 3.2%. Obecnie nadal da sie znalezc lepsze oferty w bankach, ale przy tej inflacji to czysta strata. Sam zaluje, ze czesc kasy puscilem do upadajacej Idei na niby nieco lepszy % (3-3.2% vs 2-2.7), bo dzisiaj z calosci mialbym ponad 7-10%, a nawet przy wczesniejszym wykupie nadal wyjdzie to w okolicach 5-8%. W kolejnych latach inflacja tez pewnie nie spadnie znaczaco. A jak spadnie i lokaty w bankach beda dawac lepsze % to co za problem wykupic i przerzucic kase. Dlatego smiesza mnie te podchody o jakies marne roznice 0.2 do 1% gdzie i tak wiadomo, ze na tym sie traci i to duzo.

      keton
    • A więc pisałeś o sumarycznym zysku w procentach a nie o oprocentowaniu rocznym, tak?

      owat
    • Pierwszy rok jest gorszy, ale i tak od konca 2020 te 1.7 do 2% to i tak lepiej niz dostepne wtedy lokaty. Od 2 roku juz wchodzi indeksowanie inflacja + marza. I to daje duzy % przy obecnej inflacji. Dlatego w 2022 nie interesuja mnie lokaty w bankach, nawet te na 4.5%. A co bedzie pozniej to sie zobaczy. A dostep do srodkow mam caly czas. Jedyny minus, ze czeka sie 4 dni roboczych (ale oprocentowanych) na wykup obligacji. Obecnie przykladowo wykupilem ze strata wszystko co kupowalem w styczniu 22 i grudniu 21, bo od lutego wchodza lepsze warunki na nowych emisjach. Prosta kalkulacja wykazala, ze oplaca sie stracic marne odsetki z ostatnich kilkudziesieciu dni, a juz w 1r powinno wyjsc sie na +. Obligacje nie sa oczywiscie dla kazdego. Jak ktos potrzebuje przechowac kase przez 2-3 miesiace to absolutnie sie to nie oplaca. Sam do tego celu uzywam KO z Aliora oraz rodzinnego z Nest na 2.3%. Ale staram sie nie trzymac obecnie w bankach zbyt duzo, bo to po prostu sie nie oplaca przy obecnych ofertach. A na realne zyski z lokat nie ma co liczyc, bo zaden bank nie zaproponuje odsetek przewyzszajacych inflacje.

      keton
    • @keton a wykupowaleś kiedyś obligacje rodzinne? Zastanawiam się nad wykupem kilkudziesięciu ROD z końca 2021r pod kątem założenia tych samych w lutym, ale nie wiem czy wtedy mógłbym je na nowo założyć. Bo jest pula ograniczona przez 500+ i zastanawiam się czy przy wykupie ta pula na nowo się zwiększa o te wykupione? W sensie, że np jest komunikat, że max można założyć 60 obligacji 500+, po ich założeniu już oczywiście jest, że więcej nie można. I pytanie czy jakby zerwać te 60 to system pozwoli na nowo je założyć czy też będzie nadal, że można założyć 0.

      bernul
    • Wolalem nie ryzykowac z rodzinnymi i odpuscilem, bo to tylko 2000zl na starych warunkach.
      Pozostale, jak szacuje, powinny wpasc na konto dokladnie 1.02.22. W tym celu zmienilem zreszta ustawienia, zeby nie przerzucal odsetek (i mozliwe tez ze wszystkich srodkow) na powiazane konto w banku tylko zostawial je na koncie obligacyjnym.

      keton
    • Mnie też się zdaje, że w takiej sytuacji raczej pula by się nie odnowiła, więc też nie będę ryzykować :)

      bernul
    • 0. Niestety pula sie nie odnawia

      Andy59
    • Pula nieodnawialna. Nowe limity aktywowane pod koniec miesiąca.
      Wada to opłata podatku belki na koniec i powrót środków za 12 lat i problem gdzie to lokować wtedy.

      Dominik
  • @Kajko
    Kolega nie może sam zapytać? Potrzebuje pośredników?
    Nie, nie pracuję w żadnym banku. Dlaczego rozwagę, rozsądek i poczucie odpowiedzialności za rodzinne oszczędności odbierasz jako zniechęcanie do PBS Ciechanów? Poczytaj uważnie moje posty i jak wskażesz chociaż jeden, w którym zachęcam kogokolwiek do lokowania środków na 1,5% to dostaniesz nagrodę.

    Waldemar Odpowiedz
  • O tempora, o mores!
    Co się zadziało na tym forum, że każdy kto nie ma nic merytorycznego do powiedzenia to tylko ocenia innych, bezrozumnie krytykuje, robi jakieś niezrozumiałe insynuacje, obraża ?
    Czy potrzeba zaistnienia naprawdę jest warta tego, aby się ośmieszać?

    Waldemar Odpowiedz
  • @Kajko
    No właśnie, nic nie zrozumiałeś. Wstydź się.

    Waldemar Odpowiedz
  • Panowie szlachta , tylko spokój nas uratuje ,wystarczy , że władimir drażni . Panowie dzięki Wam za dotychczasowe info o promocjach . Kilka lat temu na blogu było info też o jakimś banku spółdzielczym ale zapomniałem o jakim , może ktoś pamięta lub umie to znależć ? Ciekawe jakie ma on teraz oferty ? xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
    • PBS Ciechanów? Albo Neobank? Nie znam innego, który oferuje lokaty internetowe.

      Kajko
    • Może to był Ciechanów , Neobank to nie. Wiem tylko, że lokatę wtedy zdjęli bardzo szybko bo takie było zainteresowanie. xyz

      prawdziwy-xyz
    • @xyz, a nie chodzi CI o skok? Było tu chyba o jakimś…

      Don Quijote de la Mancha
    • To nie był skok , tylko spółdzielczy , chyba nawet Admin na blogu opisywał . Też chyba się wnioskiem internetowym otwierało .Oferta rozeszła się w kilka dni. A ile to lat temu to nie wiem ale Dona to tu jeszcze chyba nie było ? Może na podstawie Twego debiutu udałoby się mniej więcej ustalić w jakich latach to było ?

      prawdziwy-xyz
    • Było to latem nie zimą.

      Bogdan
    • Może to był Ciechanów skoro ktoś pisał , że teraz przy składaniu wniosku były problemy przez stare dane . Może ktoś kto kiedyś miał tam lokaty coś sobie przypomni ? xyz

      prawdziwy-xyz
    • A może by tak wpisać w wyszukiwarkę…? ;)
      https://livesmarter.pl/?s=sp%C3%B3%C5%82dzielczy

      Paweł
    • Serdeczne dzięki , to właśnie chodziło . jak ten czas leci. xyz

      prawdziwy-xyz
    • Może ktoś umie znależć tabelę oprocentowania w banku PS Piaseczno ? szukam i nigdzie jej nie widać ? Z góry dziękuję . xyz

      prawdziwy-xyz
  • od 1 lutego w Facto na 3 ,6 i 9 miesięcy dadzą 2,5 %

    bolek Odpowiedz
  • Z banków spółdzielczych najlepsze ofert online dawał: NeoBank, Ciechanów i jakiś podwarszawski: Wołomin lub Piaseczno.
    @Paweł
    Napisałem Ci e-meila.

    Waldemar Odpowiedz
  • Konto all-in zakładane z kodem na pół ceny 6 sierpnia, we wrześniu nie pobrali opłaty. Potem już tak. Kiedy najlepiej się przenieść na light? Teraz na początku lutego zanim pobiorą kolejną opłatę 6 lutego?

    Może ktoś przypomnieć jak taka zmiana przebiega?

    ozjasz_goldberg Odpowiedz
    • Nie ogarniam tego banku. Opłatę raz pobrali ze środków na głównym koncie, mimo, że mieli pobierać z karty. Dzisiaj pierwszy raz udało im się pobrać z dołączonej do opłat karty. Kilka dni temu wystąpiłem o zmianę Planu z All-Inclusive na Light. Zmiana miała nastąpić z końcem okresu rozliczeniowego, czyli dziś (31.01 takie zresztą było info przy Planie). A dzisiaj jest info, że zmiana nastąpi… 28.02. Złożyłem na czacie reklamację z zapytaniem, dlaczego nie zmienił się Plan na Light dzisiaj? A oni odpisują, że… zmiana nastąpi 28.02, bo luty nie ma 31 dni. Paranoja jakaś z nimi.

      jmg
    • @jmg mam to samo, zmiana planu z AI na Light miała się odbyć dziś, czyli 03.02.2022 a zamiast tego mam informację, że nastąpi 03.03.2022. Co oni wyprawiają?

      Kajko
  • U mnie też opłatę pobierają z konta zamiast karty. Prawie miesiąc czasu, i kilka przypomnień, zajęło im odpisanie, że przepraszają i następna opłata będzie już pobrana z karty. A tu znowu pobrali z konta. Może następnym razem im się uda.
    Ale co mnie bardzo niepokoi, to że ostatnie przelewy odroczone są realizowane „losowo”. Np. taki ustawiony na 27-go stycznia wykonali dopiero 1 lutego. Wczoraj zauważyłem, że kilku przelewów nie doszło gdzie powinno. Wchodzę na Aion, ani śladu po nich. Wykonałem ręcznie. Dzisiaj rano wykonali jeden z 27-go i jeden z 28-go. Ale też nie wszystkie.
    Sprawa dotyczy zarówno przelewów odroczonych własnych jak i zewnętrznych.
    Czy ktoś zaobserwował podobne problemy?

    em Odpowiedz
    • Miałem to samo od ponad pół roku. Najlepsza metoda to przenieść wszystkie środki z konta głównego na oszczędnościowe, wtedy nagle znika problem pobierania opłaty za konto z karty. :D

      Angulo
  • Może ktoś coś wie, czy zmieniła się maksymalna miesięczna kwota zasilenia rachunku za pomocą kart kredytowych? Dziś zasiliłem rachunek z dwóch kart ogólną kwotą 10 k i kolejne operacje są już niestety blokowane… Do tej pory było limit 20 k na miesiąc.

    g.romek Odpowiedz
  • @g.romek
    Mam to samo. Dziś zrobiłem 2×4500/ kk BGZ i Santander/ i dalej nie poszło. Czy komuś udaje się doładować z kk Getinu?

    Waldemar Odpowiedz
    • Ja co prawda dziś nie doladowywalem, ale po Waszych postach napisałem z ciekawości na czacie do Aion i napisali, że nic się nie zmieniło – 20k/mies. Dziwna sprawa.

      bernul
    • Jest ok, dziś udało się.

      g.romek
    • Mnie się nigdy w ostatnich miesiącach nie udawało wykorzystać całego limitu pierwszego dnia, chyba to działa bardziej ratalnie i powyżej jakiejś kwoty dziennie nie przejdzie – choć oficjalnie brak informacji

      matebe
    • To mogą być ograniczenia w banku, z którego konto Ai jest zasilane. Miałem podobnie z kk w Stdr, po telefonie do nich, coś tam pogmerali i poszła reszta. Miesiąc później było to samo, odpuściłem dzwonienie. Jednego dnia poszła część, drugiego – druga.

      jmg
  • Zmienili oprocentowanie wedlug nowych stawek? Zmiany mialy wejsc 3 lutego, nadal mam 2% na all inclusive

    Marcel Odpowiedz
  • BNP PARIBAS, Santander, Millennium, Santander Consumer, Alior idą bez problemu. No z Getinu nie mogę doładować. Czy ktoś też ma takie problemy?

    Waldemar Odpowiedz
  • co za bank, zgłaszam sprzeciw zmianą, a na czacie od pół godziny, nie chcę go przyjąć, każe sobie printscreeny tej wysyłać, chcą tylko zamykać, a złożyć wniosek po zamknięciu kart i KO, ale ja chcę używać do końca. w końcu na emaila mają odpisywać, tak jakby nikt tego nie robił.

    keram7m Odpowiedz
  • @keram7m
    Mam tak samo. Wiesz pomyślałem jednak może zostawię. Jestem w Lights. 5000 na 1,5% dla bezpłatności to nie jest źle. Dodatkowo można wyciągnąć 20 k z kk, położyć do Nesta i na flaszkę z zagrychą będzie. Problem w tym, że ja mam ciągle problemy z doładowywaniem konta. A Getin to wogole nie chodzi. Jak u Ciebie?

    Waldemar Odpowiedz
    • Ja to skromnie doładowuję tylko z kk Aliora i Mille (ale chcę ją zamknąć) po kilka kzł i nie mam problemów. Żeby te 5000 to było średnie saldo, tak że trzymałbym na niespodziewane wydatki, to bym może zostawił…

      keram7m
    • @keram7m
      Impresja z Mille przechodzi,bo wcześniej podobno nie ?

      rychu75
    • @keram7m, właśnie, jak by to było średnie saldo, to spokojnie by tam można te min. 5 kzł trzymać, by w razie potrzeby skorzystać, jak się np. ma swoje środki gdzieś na ko z jedną bezpłatną wypłatą miesięcznie; ale skoro to (zmniejszenie salda) ma tyle kosztować, to lepiej już dwa razy w miesiącu z tego innego ko wypłacić, przeważnie to jest tańsze…

      Z drugiej strony ściągnięcie karty z kk (i np. wrzucenie do Nest) jest na tyle łatwe, że póki tego nie ograniczą, to też chyba zostawię… Ja używam kk Pekao, TMUB i Santander, w tym ostatnim od czasu do czasu mi blokują niby dla bezpieczeństwa, trzeba dzwonić, w Alior chyba już przestali…

      Don Quijote de la Mancha
    • tak Impresja przechodzi i nawet dziś dostałem 200zł utrzymaniówki za „zakupy” do Aion

      keram7m
  • 3-ci dzień nie mogę doładować rachunku z kk Milennium i d. TMUB. Też tak macie?

    Waldemar Odpowiedz
    • @Waldemar ja wczoraj doladowywalem KK mill bez problemu.

      bernul
    • Wczoraj TMUB na 9 k bez problemu.

      (To znaczy jak zwykle, najpierw komunikat, że się nie powiodło, patrzę na Alior, transakcja jest, kasa zablokowana, na Aion zero, po chwili dopiero się pojawia.)

      Don Quijote de la Mancha
  • @bernul
    @Don
    Dzięki. Spróbuję jeszcze raz.

    Waldemar Odpowiedz
  • Czy jak jestem obecnie w planie Lights to też mam limit doładowań do 20k ?

    Waldemar Odpowiedz
  • Może to jest przyczyna, że nie mogę doładować? Zrestartowałem smartka, odinstalowałem i ponownie zainstalowałem apkę i nadal nic. Zgłoszenie przedwczoraj przekazano do działu technicznego. I czekam…

    Waldemar Odpowiedz
  • Jestem klientem Aion od 6 miesięcy. W połowie lutego zmieniłem plan z All Inclusive na Light.
    Czy w związku z tym wymóg utrzymania 5000 dla bezpłatności konta obowiązuje mnie od 1 kwietnia czy od zmiany w połowie lutego na Light? Jak myślicie?

    Grzegorz Odpowiedz
  • Zastanawia mnie legalność tej formy zamykania kont Aion. W końcu jednak przyjeli mój sprzeciw na wprowadzone zmiany (choć wcześniej był z tym problem) i mają zamknąć mój rachunek na dzień przed wprowadzeniem zmian. Choć właściwie chciałbym nawet pociągnąć jeszcze Light jeszcze ze 3 miesiące, ale niestety nie dało by się później zamknąć bezkosztowo. Już tłumaczę:
    Okres wypowiedzenia to 30 dni + jeszcze jakieś 15 dni (ale nawet jeśli nie było by tych 15 to też jest problem). Wypowiedzenie robi się przez czat, a tam nie przyjmą wypowiedzenia dopóki nie zamknie się kart i wszystkich kont oszczędnościowych. Aby nie było opłaty trzeba mieć na koncie oszczędnościowym 5k+, ale KO już nie mamy . Więc zamykania pobiorą 19,99 a może nawet 2×19,99 (uwzględniając te dodatkowe 15 dni).

    keram7m Odpowiedz
    • Nie jest przypadkiem tak, że w ostatnim dniu wypowiedzenia sami zamkną rachunek+KO i przeleją środki na wskazane konto? Bo jeśli nie to moim zdaniem takie praktyki mogą kwalifikować się na zgłoszenie do odpowiedniego urzędu. Defacto opłata za zamknięcie konta której nie ma w cenniku.

      numerek
    • Jak miesiąc temu chciałem skorzystać ze możliwości sprzeciwu, to mimo że tej drogi nie chciałem, wysłali mi procedurę zamknięcia konta:
      Aby zamknąć swoje konto, należy wykonać następujące kroki:

      1. Usuń swoją kartę w aplikacji. Możesz to zrobić w sekcji finanse, wybierając kartę. Po wybraniu karty możesz ją najpierw wstrzymać, następnie zablokować, a na końcu usunąć.
      2. W tej samej sekcji finansów możesz również zamknąć swoje konto oszczędnościowe, kliknij na nie i wybierz zamknij.
      3. Po zamknięciu karty proszę o podanie mi zewnętrznego numeru IBAN, na który będziemy mogli przelewać wszelkie przelewy przychodzące, które mogą pojawić się w okresie zamknięcia karty. Niepodanie zewnętrznego numeru IBAN spowoduje, że zatrzymamy wszelkie środki, które mogą znajdować się na rachunku. Proszę o podanie zewnętrznego numeru IBAN lub potwierdzenie, że tego nie zrobisz.

      keram7m
    • Dyspozycje złożyłem 18.02 i geniusz na czacie powiedział że oprócz zamknięcie dodatków (wymienionych wyżej) to na koncie głównym może zostać tylko tyle ile na opłatę miesięczną (u mnie promo 24.99zl, pobranie 5.03). Jako że już wcześniej przekonałem się że pracują tam niezbyt rozgarnięciu ludzie nie dyskutowałem że przecież w okresie wypowiedzenia mogę tam mieć ile chcę. Kilka dni po wypowiedzeniu nagle opłata za konto wskoczyła na 49,99. Zmieniłem też plan na light. Kolejny „konsultant” na czacie stwierdził że to nic.. pobiorą 24.99. Ale nie pobrali nic… wg wszelkich znaków na niebie i ziemi powinni wstępnie zamknąć ~20.03 a ostatecznie ~3.04… i też wtedy wypada kolejny dzień pobrania opłaty… ciekawe czy pobiorą czy zamkną wcześniej skoro wg ich strony mają do 14 dni, a nie 14 dni za zamknięcie.

      I uważajcie przy zamykaniu KO… u mnie odsetki policzyło kompletnie bez sensu… reklamacja trwała 2 tygodnie i oddali różnicę. Była to kolejna moja reklamacja… wcześniej przelew szedł od czwartku do wtorku… w czwartek go zablokowali do weryfikacji ale o ~13.00 potwierdziłem ale do wtorku właściwy dział przygotowywał gołębia z przelewem.

      Oczywiście na wszystkie komunikacja na czacie/mailowa żenująca… nikt nic nie wie… czekać… i co ciekawe w żadnej wiadomości ani razu nie padło słowo przepraszam. Ale może to uczciwe podejście… bo oni mają tam klienta głęboko w D… i przynajmniej nie udają że jest inaczej.

      Tak więc uważajcie… zamykanie to też droga przez mękę… ciekawe czym mnie jeszcze zaskoczą…

      W międzyczasie

      maniekkkkkkk
  • Support Aiona to ciągłe zwalanie na innych – a to na aplikację, którą trzeba zresetować / przeinstalować żeby zaczęło działać, a to na banki, chociaż doładowania próbowałem przez 3 różne, a to mnie że wyczerpany limit 20000 PLN doładowań, choć nie jestem nawet w połowie – i tak leci 3. dzień sprawy skierowanej do działu technicznego, z czym problem że nie działa – jak dla mnie konto niczego nie gwarantuje, jeśli nie będzie na horyzoncie żadnej rekompensaty, to zamykam…

    matebe@wibordzis.pl Odpowiedz
  • Zamykał ktoś konto w ostatnim czasie, i dostał potwierdzenie? Złożyłem dyspozycję zamknięcia 12 lutego, informacja o 44 dniach wypowiedzenia, do apki już nie można się zalogować, i żadnej informacji na poczcie mailowej. Ktoś może miał taką sytuację?

    Michał1986 Odpowiedz
    • U mnie podobna sytuacja. Dodatkowo nadal czekam na rozpatrzenie mojej reklamacji

      lolekanabolek
    • Jeśli coś się zmieni w temacie to napiszę

      Michał1986
    • Wypowiedzenie złożone 4 marca, informacja o tym, ze trzeba czekać 44 dni, dziś mail o tym ze zamknięto 😮

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • Szczęściarz! ktoś nie ogarnął kalendarza i już jesteś wolny od tych amatorów bawiących się w bank.

      maniekkkkkkk
  • „czyscicie” to konto przed wypowiedzeniem? tzn. oszczednosciowe, ror – i ile na ror zostawiacie? by bylo na oplate czy jak ?
    zwracaja pozostale srodki na wskazany rachunek bankowy?

    dzieki za wszystkie info, bo od supportu to sie nie idzie nic dowiedziec poza gotowymi wklejkami, a wczoraj sie wyjasnilo czemu: oni korzystaja ze slownika polsko-angielskiego, bo czesc osob to nie polacy… :/

    www2 Odpowiedz
    • Na moim czacie twierdzili że musi zostać tylko i wyłącznie kwota na pobranie opłaty… ale opłaty tej nie pobrali (przypadała 2 tygodnie temu). Jutro mija 30 dni. kolejna opłata 3.04, ale w tym dniu wypada 14. dzień po okresie wypowiedzenia więc kto wie czy pobiorą… w międzyczasie rozpatrzyli reklamację odsetek więc na koncie mam ~30 zł.

      Przy tym poziomie amatorki sam jestem ciekaw ile (i czy) środków wróci na wskazane w wypowiedzeniu konto… Jako wisienkowicz nie jedno w banku widziałem… ale oni biją na głowę nawet Getin, który do tej pory wygrywał w moim prywatnym rankingu niekompetencji.

      maniekkkkkkk
    • Zgadzam się, należy uważać na ten PSEUDO bank. Opisze jak wygląda moja sprawa.
      Na początku lutego zmieniłem plan all-inclusive na light i to była najgorsza decyzja jaką można było zrobić (należało to dziadostwo wypowiedzieć w trybie natychmiastowym). Teraz gdy próbowałem rozwiązać relację z nimi, każą najpierw zamknąć wszystkie karty oraz opróżnić i zamknąć konto oszczędnościowe które zwalnia z opłaty! Oczywiście według „konsultanta” należy im się opłata 19,99zł za okres wypowiedzenia, którą należy pozostawić na koncie. Nie ma mowy o niezamykaniu KO. Wcześniej sądziłem, że może jednak po zmianach cennika nie będą robić problemów i trzymać się sztywnie starej instrukcji ale jednak nie. Czyli defacto obowiązuje opłata za zamknięcie konta w wysokości 19,99zł. Duże rozczarowanie ale czego spodziewać się po „banku” który nie nawet nie daje imiennych umów.

      numerek
    • ja dostałem info, że opłaty za okres wypowiedzenia nie pobiera się.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • W mnie napisali, że pobiorą i mam zostawić 19,99zł. A Tobie nie ponieważ prawdopodobnie założyłeś konto przed 02.02 i do 02.04 możesz zamknąć bezpłatnie.

      Nie wiem na jakiej podstawie wymagają czyszczenia konta i zamykania wszystkiego. W umowie ramowej pisze wyraźnie, że można zamknąć rachunek z saldem dodatnim lub zerowym, a jednak „konsultanci” upierają się, że musi zostać tylko ewentualna kwota na opłatę. Ogólnie ten bank to amatorka do kwadratu, jedyny bank który ma u mnie podobną opinię to Ciechanów – tam była całkowita olewka i brak odpowiedzi na korespondencję, nawet przez wnioski.

      numerek
    • Ja zakładałem w sierpniu… i niby mieli pobrać.. nie pobrali.. 30 dni minęło… czekam aż zamkną… o ile nie zapomną… jakim cudem oni dostali licencję bankową?

      maniekkkkkkk
    • Napisałem na czacie żeby podali datę zamknięcia, odp. 44 dni. Pytam dlaczego 44 dni skoro to 30 dni i maks. 14 więc ma 44 a nie 44. Cisza… pytam o datę… panienka pyta kiedy złożyłem wypowiedzenie… tak jakby nie miała dostępu do niczego. Wg FAQ po 30 dniach powinni zablokować konto… nie jest… pytam dlaczego. Panienka że nie wie i że znów jakiś magiczny dział musi się wypowiedzieć… że będzie się kontować mailowo.

      Mail przyszedł… że mam zostawić 24.99 bo nie zamkną… a mam aktualnie plan light za 19.99. No i jeszcze żeby potwierdzić właściciela konta do zwrot. Miesiąc temu nie pytali…

      Znacie jakiś bank z gorszą obsługą? Jest to w ogóle możliwe?

      maniekkkkkkk
    • Po kolejnej serii pytań bez odpowiedzi na czacie i moim żądaniu natychmiastowego zamknięcia konta sprawa przekazana do jakiegoś działu… po 2h push że przelew czyszczący zlecony i nie mogę się zalogować do apki.

      Hurrrrrra! Nie jestem już klientem najgorszego banku działającego w PL.

      maniekkkkkkk
    • jakiś czas temu zamykałem konto i teraz nie mam możliwości logowania…czy to oznacza skuteczne zamknięcie???

      abc
    • poprosiłem o kontakt przez stronę/ wczoraj zadzwonił konsultant: logowanie jest niemożliwe po miesiącu od złożenia dyspozycji\ po następnych 14 dniach konto jest zamykane i ma przyjść potwierdzenie na adres mailowy. Zobaczymy: moje 44 dniowe wypowiedzenie upływa 28 marca.

      Michał1986
    • U mnie tez po upływie 30 dni dostęp się zablokował 9 marca + 14 dni to powinienem dziś już dostać potwierdzenie

      Dzikus
    • a ja zamknąłem z 2 tygodnie temu i żadnego maila z potwierdzeniem nie otrzymałem.

      lolekanabolek
    • to w końcu da się zamknąć konto w Aion w trybie natychmiastowym, czy nie? Z tego co widzę, to co poniektórym się udaje.

      Adamusss
    • Moje „natychmiastowe” oznaczało 4 dni po końcu 30-dniowego okresu wypowiedzenia… nie przeciągnęli do 14.

      maniekkkkkkk
    • Oczywiście potwierdzenia zamknięcia konta nie było. Wczoraj napisałem wiadomość: dziś telefon i mail: „Uprzejmie informujemy, że Twoje konto zostało pomyślnie zamknięte.
      W razie dodatkowych pytań zachęcamy do ponownego kontaktu.”.

      Koniec przygody.

      Michał1986
  • W związku z faktem, że po zmianie planu na Light pobrali mi opłatę, złożyłem reklamację. Zanim została rozpatrzona konto moje zostało zamknięte. Poprosiłem o kontakt przez https://aion.eu/pl-pl i dzisiaj miałem telefon. Reklamacja została pozytywnie rozpatrzona i mają dziś zlecić przelew na konto jakie podawałem przy zamykaniu konta. Zobaczymy.

    Przy okazji napomknąłem, że nie dostałem żadnej informacji o zamknięciu konta. Pani obiecała mi, że wyśle maila z taką informacją. Co też uczyniła. O mało nie oplułem monitora jak go przeczytałem. Oto jego treść, pełna profeska jednym słowem:

    „Uprzejmie informujemy, że Twoje konto zostało pomyślnie zamknięte.
    W razie dodatkowych pytań zachęcamy do ponownego kontaktu. „

    lolekanabolek Odpowiedz
    • Nie wymagaj od nich kultury korespondencji. Do mnie pisali: Cześć Maniek! Ale w potem zaplątało się Pan… ale to raz przy bogatej wymianie wiadomości. Co ciekawe nigdy nie padło żadne przepraszamy / przykro nam… co nawet jeśli nieszczere to jednak przyjęło się w cywilizowanej korespondencji z wku…rzonym klientem.

      maniekkkkkkk
    • czesc konsultantow to osoby z holandii, ktore korzystaja z translatora wiec nie oczekujmy za duzo… ;-)

      www2
  • wczoraj musiałem ich ponaglić mailowe i dzisiaj mam zwrot niesłusznie pobranej opłaty 19,99 po przejściu na plan light

    lolekanabolek Odpowiedz
  • Czy to nie dziś weszły zmiany w Aion?
    Przesłałem im (prawie 2m-ce temu) rezygnację z subskrypcji bankowości w planie Light, bez formalnego wypowiedzenia umowy i rachunek miał zostać automatycznie zamknięty dzień przed wejściem w życie nowych warunków (i w końcu potwierdzili że przyjmują tę rezygnację choć nie od razu).
    A rachunek ciągle jest i dostęp też. Jak jutro nie zniknie, znów trzeba czatować :/

    keram7m Odpowiedz
    • W poniedziałek jednak zamknęli mi dostęp w aplikacji, ale nie jestem pewien czy zamknęli konto. Żadnego maila, a czatować już nie mogę bo brak dostępu. Poczekam na wszelki wypadek 2 tygodnie i zrobię test z przelewem na nieistniejący rachunek i czy będzie zwrot.

      keram7m
    • @keram7m to pomęcz ich na info@aion.be
      Ja w ten sposób poprosiłem o potwierdzenie zamknięcia konta i skutecznie upomniałem się o nienależnie pobraną opłatę

      lolekanabolek
    • Czatowanie z nimi jest najgorszym elementem tego „bankowego” doświadczenia – zawsze wątek trafia na inną osobę, trzeba cały czas czekać w aplikacji i nie przełączać, bo nas wyloguje + zapomnieć można o jakiejkolwiek rekompensacie za błędy / trudności w korzystaniu po ich stronie – nie i już… Po jakimś czasie, jak problem ustąpi, nie ma info typu, przepraszamy za trudności – rozwiązaliśmy problem, tylko „widzę, że się Pan zalogował, w razie dalszych trudności zapraszamy do kontaktu” :D

      matebe@wibordzis.pl
    • potwierdzam to co pisze:@ lolek:
      napisz wiadomość z prośbą o kontakt. oddzwonią i powiesz o co Ci chodzi. z własnego doświadczenia tak mam.

      Michał1986
    • Nie musiałem pisać – wysłali w końcu krótkiego emaila: „Uprzejmie informujemy, że Twoje konto zostało pomyślnie zamknięte.”

      keram7m
  • Te min 5000zł to musi być na KO a nie na ROR? I to nie średnia za cały miesiąc tylko każdego dnia. Dobrze rozumiem? Przegapiłem sprawę i miałem kasę na ROR, więc niechybnie mnie czeka haracz za konto….

    JJ2010 Odpowiedz
    • Ja mam ciekawiej. Od ponad miesiąca mam 5500 PLN na KO i pobrali mi opłatę 19.99 xD napisałem o przyczynę i że rezygnuje z konta jak mi tego nie zwrócą, to mi odpowiedzieli, że odpowiedzą mailowo za 3 dni robocze. Czas minął, odpowiedzi i hajsu brak. Zegam się z aion. Najgorsze bankowe doświadczenie jakie kiedykolwiek miałem z instytucja finansowa od 15lat, a przerabiałem dziesiątki.

      osob
    • Pisz reklamację. Z zamykaniem to też jest jakaś parodia. W moim przypadku dwa tygodnie temu konsultanci na chacie twierdzili, że darmowe zamknięcie konta jest niemożliwe tzn. najpierw należy pozamykać KO, karty i zostawić na rachunku tylko pieniądze na pokrycie opłat. Z tydzień temu napisałem do nich ponownie i okazało się, że jednak mogę nie zamykać KO. I tak też zrobiłem, wypowiedzenie złożyłem 1.04 zostawiłem na KO kwotę zwalniającą z opłaty. Wczoraj zablokowali apkę, przysłali na maila informację o zamknięciu KO ale o rachunku głównym ani słowa. Pieniądze wraz z odsetkami przelali na wcześniej podany rachunek z opisem „zamknięcie rachunku”. Nie pobrali żadnej opłaty. Ciekawe czy to już koniec? A może pod koniec 30dniowego okresu wypowiedzenia przypomną sobie o tych 19,99zł i jednak nie zamkną rachunku?
      Wydaje się, że w ich systemie termin wypowiedzenia upływa nie po 30dniach, a wraz z końcem okresu rozliczeniowego tj. do dnia w którym otworzyliście rachunek.

      numerek
    • Dzięki, nawet się nad tym zastanawiałem, bo rzadko odpuszczam banksterce, ale chyba szkoda życia tym razem. Zyskalem na nich więcej niż te opłaty, wymieniłem kupę walut bez prowizji, a wcześniej miałem sporo na KO, kiedy % było wyższe w stosunku do konkurencji. Ale to z czym się już spotkałem w kontakcie na czacie (zresztą niejednokrotnie), jeśli chodzi o kontakt i podejście do klienta przekreśla ich na zawsze dla mnie, choćbym miał zapłacić dodatkowe 20 czy nawet 40zl za to, żeby zakończyć z tymi nieudacznikami współpracę. Taka nauczka na przyszłość, żeby nie brnąć w nowości promowane za kasę przez blogerów, nawet przez livesmarter.

      osob
  • Od 28 kwietnia 2022 roku zwiększamy promocyjne oprocentowanie kont oszczędnościowych PLN dla obecnych i nowych klientów w planach:

    Light: łącznie 2% rocznie w PLN (wcześniej 1,5%),

    Smart: łącznie 2,5% rocznie w PLN (wcześniej 2%),

    All-Inclusive: łącznie 3% rocznie w PLN (wcześniej 2,5%).

    Zmiana promocyjnego oprocentowania na Twoim koncie oszczędnościowym nie wymaga od Ciebie żadnego działania. Bez zmian pozostaje brak limitów wpłat środków; oferta obowiązuje do 30 września 2022 r.

    Obecne oprocentowanie kont oszczędnościowych w EUR dla wszystkich planów pozostaje bez zmian.

    sentio Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy