Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

50 zł za wyrobienie karty Curve – świetnego narzędzia dla osób korzystających z… promocji bankowych!

Zakończona

Ruszyła promocja fintechu o dźwięcznej nazwie „Curve” przeznaczona dla czytelników bloga LiveSmarter. W zamian za wyrobienie darmowej karty i wykonanie nią co najmniej jednej płatności możemy zgarnąć premię o dwukrotnie wyższej wartości, niż w standardowym programie poleceń. Co jednak istotne – ta karta może być niesamowicie pomocnym narzędziem w rękach każdego wyjadacza wisienek. I już choćby z tego powodu warto ją mieć.

Curve w Polsce z premią 50 zł od LiveSmarter.pl

Jedna, by wszystkimi rządzić

Curve to nic innego jak karta debetowa sprzężona z aplikacją mobilną, do której mamy dodane… inne karty debetowe bądź kredytowe. To właśnie w tej aplikacji wybieramy która karta ma być w danym momencie obciążona = którą płacimy za zakupy. Możemy więc powiedzieć, że Curve to pewnego rodzaju pośrednik, który pozwala nosić ze sobą tylko jedną kartę – a płacić dowolną inną, podpiętą „pod spodem”. A to daje nam całkiem sporo ciekawych możliwości.



W tym momencie pewnie wielu z was pomyśli: „ale jest przecież Google / Apple Pay, który pozwala nie nosić ze sobą kart wcale”. Owszem, sam bardzo lubię to rozwiązanie, ale nie jest idealne – nie każdy bank pozwala na dodanie swojej karty do Google Pay lub Apple Pay, a dodatkowo większość bankomatów ciągle akceptuje tylko fizyczne karty (zwłaszcza za granicą, bo w Polsce mamy BLIKa). Zresztą kto powiedział, że w Curve nie będzie dostępna w ramach Apple Pay? Bo jeśli chodzi o Google Pay, to jest dostępna od… dzisiaj – choć póki co dotyczy ponoć tylko części wydanych kart i nie wszystkie będą już działać.

Co istotne: Curve w żadnym momencie nie przetrzymuje naszych pieniędzy. Nie ma żadnego konta, które możemy doładować – to jedynie pośrednik między naszą kartą, a terminalem płatniczym. Cały mechanizm jest niemal niewidoczny z perspektywy wystawcy naszej karty – w historii transakcji naszego banku płatności dokonane przy użyciu Curve wyglądają prawie identycznie, jakbyśmy dokonali ich w tradycyjny sposób. Sposób transakcji jest ten sam (operacja gotówkowa / bezgotówkowa), zachowany jest kod MCC płatności czy opis. Różnica polega jedynie na tym, że do transakcji dorzucany jest przedrostek „CRV”, a transakcja ma miejsce nie w Polsce, a w Wielkiej Brytanii.

Co to oznacza dla nas, osób często korzystających z promocji bankowych? Praktycznie wszystkie transakcje dokonywane via Curve powinny być liczone jako spełnienie warunków danej promocji, a transakcje dokonywane w miejscach z konkretnymi kodami MCC za które należy nam się moneyback będą liczone do zwrotu. W zasadzie bankowi mogą się „nie spodobać” tylko dwie rzeczy: miejsce transakcji – jeśli zastrzeże w regulaminie, że pod uwagę bierze tylko transakcje dokonane w kraju (a te przeprowadzone kartą Curve będzie widział jako zagranica) oraz opis transakcji – jeśli bank zastrzega, że będzie premiował tylko transakcje w konkretnych sklepach, to naliczy moneybacku np. za zakupy w Leroy Merlin, bo zamiast miejsca transakcji „Leroy Merlin” pojawi się „CRV*Leroy Merlin”.

Pamiętajmy również, że jeśli w aplikacji do płatności podpięta jest karta kredytowa, to wypłata z bankomatu zostanie potraktowana jak wypłata z karty kredytowej (brak grace period + zazwyczaj prowizja). Dlatego przed każdą transakcją najlepiej rzucić okiem na to jaką kartę mamy obecnie podpiętą (o ile używamy kart kredytowych). Choć akurat w przypadku płatności bezgotówkowych w sklepach czy internecie może to nie mieć aż takiego znaczenia, ponieważ…

Możliwość cofania w czasie i przepinania transakcji między kartami!

…Curve pozwala na przenoszenie się w czasie – i to dosłownie! Jeśli jakąś płatność dokonaliśmy nie tą kartą, którą chcieliśmy, to po jej zaksięgowaniu wystarczy wejść do aplikacji, zmienić przypisaną do transakcji kartę i… tyle! Płatność zostanie wykonana ponownie – tym razem obciążając nową kartę, a na starą zostanie wysłany zwrot. Oczywiście nie możemy tego robić w nieskończoność – Curve zastrzega sobie limit czasowy (14 dni od transakcji) oraz kwotowy (transakcja nie może być na więcej, niż równowartość 1000 funtów).

A jeśli już o funtach mówimy to warto dodać, że Curve ma jeszcze jedną zaletę – pozwala na przewalutowanie transakcji bez prowizji, po aktualnych kursach międzybankowych. Oznacza to, że płacąc np. w EUR system automatycznie przeliczy transakcję na PLN i pobierze z naszej karty złotówki. Dzięki temu unikniemy dodatkowych opłat za przewalutowanie po stronie naszego banku, bo zazwyczaj za tego typu operacje pobierane jest co najmniej kilka procent wartości transakcji. Choć ostatnio się to nieco zmienia (coraz więcej banków wprowadza karty wielowalutowe) właśnie ze względu na sporą aktywność fintechów, które funkcje wielowalutowe mają zazwyczaj w standardzie.

Skąd Curve wie, że walutą naszej karty są złotówki? Po pierwsze – rozkodowuje to z numeru karty, w momencie jej dodawania. Po drugie – zawsze możemy manualnie zmienić walutę naszej karty w aplikacji. Jeśli więc będziemy chcieli, aby to nasz bank dokonał przewalutowania (a np. płacimy za coś w euro), to wystarczy wtedy przestawić walutę naszej (podpiętej) karty na euro. Curve nie dokona wtedy przewalutowania, tylko nasz bank.

Transakcje wykonane w ten sam dzień, obie w euro: jedna przewalutowana przez Curve, druga – przez Visa.
Różnic kursowych praktycznie brak (4,2630 vs 4,2646).
Curve - przewalutowanie Curve - przewalutowanie

Budżet domowy dla leniwych

Zresztą cała aplikacja Curve jest prosta i intuicyjna, ale równocześnie niczego jej nie brakuje. Generalnie może być wybawieniem dla osób, które chciałyby prowadzić jako-taki budżet domowy, chciałyby wiedzieć ile wydają, ale… ciężko im to wszystko ogarnąć, bo korzystają z kilku kart płatniczych (bo np. uczestniczą w kilku promocjach bankowych). Płacąc Curve zyskujemy zestawienie swoich transakcji w jednym miejscu, na dodatek posegregowane według różnych kategorii. Przyznam, że to dla mnie wybawienie – od początku tego roku starałem się spisywać wszystkie swoje wydatki na podstawie paragonów (których sterta leży na moim biurku), a i tak nie byłem w stanie wszystkiego notować – bo np. do zakupów w internecie otrzymałem fakturę na maila w środku nocy i zapomniałem jej wydrukować / zapisać w odpowiednim folderze. A że praktycznie zawsze płacę kartą, to tego typu rozwiązanie wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Curve - podsumowanie wydatków
Podsumowanie wydatków w jednym widoku

Curve daje nam jeszcze jedno: (względne) poczucie bezpieczeństwa. Dokonując bowiem transakcji via Curve otrzymujemy (zazwyczaj) natychmiastowe powiadomienie push na telefonie. Owszem, jest ono dostępne w aplikacjach wielu banków, ale… nie wszystkich. Dzięki temu uzyskujemy darmowe powiadomienia na temat transakcji niezależnie od tego z jakiego banku mamy kartę.

Co więcej – w razie zgubienia portfela nie musimy zastrzegać kilku kart, ale tylko jedną. Ba, nasze „prawdziwe” karty mogą sobie leżeć spokojnie w domu i zostać użyte w oczekiwaniu na wysyłkę zamiennika Curve.

A jakie wady ma Curve?

Choć Curve ma wiele zalet, to oczywiście posiada kilka wad. Chyba najbardziej oczywistą (i problematyczną, zwłaszcza dla starszych czytelników) może być fakt, że podmiot ten dopiero wchodzi do Polski. Oznacza to, że w chwili obecnej nie ma polskiego supportu czy nawet polskiej wersji językowej aplikacji mobilnej (bo Curve dostępne jest tylko przez aplikację mobilną). Prawdopodobnie w przyszłości się to zmieni, ale na tę chwilę musimy wszystko wyklikać po angielsku – w tym zaakceptować sam regulamin usługi (również po angielsku).

Pamiętajmy również, że jeśli przyjdzie nam skorzystać z procedury reklamacyjnej transakcji kartą (charge back), to najprawdopodobniej będziemy się musieli udać właśnie do Curve, bo to tą kartą fizycznie wykonana była dana płatność. W związku z tym reklamację będziemy musieli napisać po angielsku. Choć przyznam, że tego jeszcze nie przerabiałem.

Curve nie można również dodawać do Apple Pay, ale od dzisiaj jest możliwość dodawania do Google Pay. Jeśli natomiast chodzi o telefony z logo nadgryzionego jabłka, to ponoć Apple Pay ma być również niedługo. Co za tym idzie – dzięki tej opcji będziemy mogli mieć każdą kartę z logo Visa lub Mastercard zwirtualizowaną w naszym telefonie! :)

Curve ma również bolączkę chyba wszystkich fintechów – brak ustandaryzowanej tabeli opłat i prowizji. To, co w przypadku produktów bankowych znajdziemy zawsze w tym samym dokumencie, tutaj jest porozrzucane po stronie internetowej danego podmiotu i trzeba trochę pokombinować, żeby wszystkiego się dowiedzieć. Dlatego aby uprościć wam nieco życie zebrałem wszystkie istotne opłaty w jednym miejscu – bo choć podstawowa karta Blue jest darmowa, to na czymś jednak firma musi zarabiać. Tu warto dodać, że do wyboru jest też płatna wersja karty Black (9.99 euro miesięcznie), ale… szczerze mówiąc nie widzę żadnego sensu aby ją zamawiać. Zresztą zobaczcie sami:

Czynność Curve Blue Curve Black
Opłata miesięczna Brak 9.99€
Przewalutowanie transakcji Bez dodatkowych kosztów do £500 miesięcznie, później 2% wartości transakcji Bez dodatkowych kosztów do rocznego limitu £15000, później 2% wartości transakcji
Dodatkowa opłata za przewalutowanie w weekend (czasu UK) 0.5% prowizji za transakcje w GBP, USD, EUR oraz 1.5% za pozostałe waluty
Wypłata z bankomatów (ta sama waluta wypłaty co podpiętej karty) Darmowe pierwsze 10 wypłat miesięcznie, później £0.5 Darmowe pierwsze 10 wypłat miesięcznie, później £0.5
Wypłaty z bankomatów (z przewalutowaniem via Curve) £200 miesięcznie bez opłat, później 2% min. £2 £400 miesięcznie bez opłat, później 2% min. £2
Przenoszenie w czasie Do 14 dni, do £1000
Ubezpieczenie podróżne / od gadżetów elektronicznych Brak Tak, ale tylko dla rezydentów UK, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Portugalii, Hiszpanii
Cashback 1% w 3 wybranych sklepach przez 90 dni 1% w 3 wybranych sklepach bez limitu czasowego

Łatwo tu zauważyć, że Curve nastawia się na drobne prowizje pobierane głównie od transakcji walutowych, które teoretycznie są bezpłatne, ale tylko w dni robocze i do pewnych limitów. Ewentualnie liczy na przekonanie nas do opcji Black, ale moim zdaniem ta opcja nie ma w Polsce większego sensu. No chyba, że… liczymy na spory cashback od zakupów.

Ostatni minus to fakt, że podajemy dane swojej karty w kolejnym miejscu. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach to… nic nowego. Nasza karta podpięta jest w wielu miejscach w sieci – płacimy za Spotify, Netflixa czy inne HBO. Podajemy ją też hotelom, na Bookingu czy AirBnB. Praktycznie z każdego z tych miejsc może zdarzyć się wyciek.

Rozwiązanie? Po prostu korzystajmy z wszystkich dobrodziejstw technologii z umiarem – nie musimy od razy dodawać wszystkich kart do Curve. Wystarczy, że wrzucimy tam np. tylko te, które biorą udział w promocjach – dzięki czemu łatwo nam będzie kontrolować ile i kiedy wydaliśmy :)

Cashback za zakupy

Curve oferuje bowiem opcję „Curve Cash”, czyli cashback za zakupy w trzech wybranych sklepach internetowych i stacjonarnych. Posiadacze kart Blue mogą korzystać z tej opcji przez 90 dni, natomiast właściciele kart Black – bezterminowo. Widać jednak, że usługa nastawiona jest (póki co) głównie na sklepy popularne w Wielkiej Bryatnii i Europie Zachodniej. Na szczęście część z nich dostępna jest również w Polsce – te, które rzuciły mi się w oczy to: Lidl, Ikea, Tesco, Carrefour, Aldi, Auchan, Costa Coffee, Marks & Spencer, Netflix, Spotify, Leroy Merlin, Easyjet, BP, Booking, Saturn, Media Markt, H&M, Apple, Amazon, Starbucks, McDonalds, Burger King. Nie wybierajmy natomiast Cafe Nero – w Polsce funkcjonuje pod nazwą Green Cafe Nero i cashback nie jest za nie naliczany.

Curve - jak zbierać cashback za zakupy 1% w Lidl, Ikea, Amazon
Cashback naliczany automatycznie w chwili zakupów

Cashback naliczany jest automatycznie po dokonaniu płatności i zasila wirtualną kartę Curve Cash – przy czym środki naliczane są w punktach, których przelicznik to 1 punktów = 1 pens (0,01 GBP czyli ok. 5 groszy). Aby wypłacić środki musimy wskazać tę kartę jako kartę źródłową przed daną płatnością – choć niestety w przypadku płatności na wyższą kwotę (niż posiadane środki) ta zostanie odrzucona, zamiast ściągnąć nadwyżkę z innej karty. Tu możecie zobaczyć jak wyglądało zyskiwanie cashbacku u mnie – a następnie wydanie go na parking (2 zł, czyli 40 punktów / 0.4 GBP).

Curve - wykorzystanie cashbacku Curve Cash
Zbieranie i wykorzystanie Curve Cash

Jak wyrobić kartę i zgarnąć 50 zł?

No dobrze, to skoro już wiemy jak działa Curve, to jak wyrobić tę kartę i… zgarnąć przy okazji 50 zł premii od LiveSmarter? :)

Wystarczy, że pobierzemy aplikację Curve na smartfona (iOS lub Android) i w trakcie wnioskowania o kartę podamy kod promocyjny (promo code): KARTA. Przy czym warto dodać, że jeśli aplikację pobierzemy z podanego linku, to kod może uzupełnić się automatycznie.

Sam proces wnioskowania, choć dostępny w języku angielskim, jest bardzo prosty: podajemy maila, potwierdzamy go, podajemy numer telefonu, PIN, adres do wysyłki i zezwalamy na powiadomienia wysyłane przez aplikację.

Curve - którą kartę wybrać Blue czy Black? Curve - jak zweryfikować swoją kartę Curve - dodawanie adresu
Proces zakładania Curve

Warto tu podkreślić, że nie jest wymagane wgrywanie skanu dowodu, a nawet podawanie jego danych! Curve nie gromadzi naszych środków więc nie podlega pod Ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. To spory plus, bo nasze dane nie wypływają za granicę.

Jak więc wygląda weryfikacja? Curve prosi nas o podpięcie dowolnej karty płatniczej, na której zrobiona zostanie drobna transakcja (która później jest zwracana) wraz ze stosownym opisem. Powinniśmy wtedy zalogować się do swojego banku (jeśli opisy transakcji widzimy w blokadach) i przepisać te cyfry w aplikacji w celu zweryfikowania karty. Identycznie postępujemy zresztą dodając kolejne karty.

Co, jeśli nasz bank nie pozwala na podglądnięcie opisów transakcji, które są w blokadach (tak jest np. w PKO BP)? Wystarczy poczekać na rozliczenie transakcji i wtedy wrócić do zweryfikowania plastiku.

Premię w wysokości 50 zł (przeliczaną na punkty Curve Cash, o których pisałem przy okazji cashbacku za zakupy) otrzymamy po wykonaniu pierwszej transakcji przez Curve. Karta powinna do was przyjść w ciągu około tygodnia od zamówienia – przynajmniej tyle to było u mnie. Opłat za wysyłkę brak.

Promocja z premią w wysokości 50 zł na start trwa do końca roku. Później ciężko mi powiedzieć, czy uda się wywalczyć ponownie takie warunki dla czytelników bloga :)

Aktualizacja: Promocja została zakończona. Kod KARTA przestał działać i nie będzie dawał premii! Jest natomiast możliwość korzystania z kodu polecającego (dającego obecnie aż 20 GBP): NVRJQ3JD

5 funtów (25 zł) w programie poleceń

Na koniec dodam, że oprócz specjalnej promocji na start dostępny jest również standardowy program poleceń Curve, w którym zarówno polecający, jak i polecany, otrzymują po 5 funtów (ok. 25 zł) premii. Oczywiście do wyboru mamy albo kod promocyjny, albo polecający – nie da się skorzystać obu. Albo jedno, albo drugie. Po zakończeniu akcji z kodem KARTA możliwe jest korzystanie z kodu poleceń: NVRJQ3JD.

Nie przegap!

Komentarze

  • czesc

    rozumiem, ze teraz juz promocja z 50zl nie dziala? czyli czekac az bedzie nowa? ;-)

    www2 Odpowiedz
    • Zakładałem konto 6 stycznia, automatycznie uzupełnił mi się kod bonusowy. Nie liczyłem że dostanę 10 funtów. Wczoraj zrobiłem pierwsza transakcję i bonus wpadł od razu. Także możesz spróbować, ale gwarancji nie ma

      Bartek.m
  • Czy komuś jakiś bank naliczył opłatę za korzystanie z Curve? Citi Handlowy za kartę Simplicity, z której płaciłem przez Curve dorzucił mi 68 zł za „szczególne płatności”…
    Podobnie z PKO, na szczęście tylko 3,70 zł za przewalutowanie, chociaż nie przypominam sobie, żebym przy dokonywaniu płatności widział inną walutę niż PLN-y :/
    Czekam na kolejne pisma z opłatami, bo zanim się zczaiłem to na pewno jeszcze wiele transakcji zdążyłem przeprowadzić.

    Filip#19 Odpowiedz
    • co do Citi to raczej można było się tego spodziewać po akcji w revolutem że za transakcje stricte gotówkowe – bankomat lub curve send coś naliczą (za zwykłe płatności w sklepach i w internecie nie naliczyli mi nic).
      W mbanku na razie za curve send przy każdej operacji pole prowizja jest 0,00zł, zobaczymy gdy zrobią wyciąg czy tam coś nie naliczą? (teoretycznie nie powinni bo transakcje gotówkowe mam w ogóle wyłączone więc będzie podstawa do ewentualnej reklamacji)

      paolo
    • Co do PKO to może masz w Curve jakąś inną walutę niż pln ustawioną? Ostatnio cuda się dzieją, babkomaty pko elegancko działają, santanderowe, bsy, milenijne widzą tą kartę jako zagraniczną. Ze nie wspomnę o POSach w Kauflandzie, którym automatycznie włącza się język angielski, nie pyta o dcc i jedno szczescie ściąga bez przewalutowania. Trzeba mieć oczy dookoła głowy :)

      Anom
    • W bankomacie BS mogłem wypłacić tylko kwotę przeliczoną na funty i zrezygnowałem. Da radę wypłacić złotówki bez prowizji?

      broker
    • W moim przypadku po n-tej próbie zapuscilo się dcc i wybrałem bez przeliczenia.

      Anom
    • Eeetam, zwykle od razu pojawia się ekran od DCC. Tam gdzie się zwykle pojawiać ma.
      Inna sprawa to, że BS-y są różne i oprogramowania mają różne…
      Ja po drobne udaję się jak nie do BS to do SKOK-ów (niektóre z nich obsługuje Euronet ale nie znaczy, że tylko 50-ki i 100-ki mają). Ostatnio DCC włączyło mi się na POS-ie przy wymianie ogumienia :) Kol. się zdziwił, że mam zagr., „brytyjską” kartę, zwłaszcza wiedząc, że nie pracuję u Królowej :) POS od BS-a bo tam ma firmowe konto.

      Krzysztoff
    • @Filip#19 Wziąłeś 1000 zł z bankomatu na kartę CITI? 🙃

      eloraper
    • @eloraper wykonałem przez Curve płatności w paczkomacie za 254,50 zł, na Allegro za 41,39 zł i w Biedrze za 36,67 zł, no i 1 zł weryfikacyjne :O :O Do tysiąca trochę brakuje, nie mówiąc o bankomacie…

      Filip#19
    • Sprawdź walutę jaką masz podpiętą pod kartę w aplikacji.

      eloraper
    • Filip – Citi ostatnio sie mocno zeszmacil. Zapewne to blad. Juz ktos tu opisywal, ze naliczyli mu oplate za papierowe wyciagi czy cos takiego. Reklamuj!

      keton
    • Chyba nic nie wskóram, bo tak samo było za doładowanie Revoluta. Chyba odpuszczę sobie podłączanie tej karty od Citi do czegokolwiek. W zestawieniu opłat mam coś takiego:

      Płatności (z wyjątkiem kart płatniczych)
      Transakcja szczególna
      Inna transakcja szczególna
      4

      8% wartości
      Transakcji nie
      mniej niż 10 zł

      58,00 zł

      Filip#19
    • @ Filip#19: wychodzi na to że miałeś transakcję na 725 pln od której jest ta prowizja, bo chyba nie naliczają sumarycznie tylko dla każdej oddzielnie

      gregoopl
    • A to 4 to nie jest liczba transakcji?
      Wtedy mogłoby być np. 4 × 10 zł (min.) + 8% z 350 zł.

      Don Quijote de la Mancha
    • @Filip#19 ta prowizja nie dotyczy żadnej z transakcji, które wymieniłeś powyżej. Płacę KK Citi podpiętą pod Curve (zarówno w PL jak i UE) i nigdy nie naliczyli prowizji.

      eloraper
    • Sprawdziłem swój ostatni wyciąg z 8 stycznia, wszystkie transakcje na nim to CRV, opłaty nie ma.

      Don Quijote de la Mancha
  • @ Filip#19: najłatwiej napisz reklamację i niech podadzą uzasadnienie za którą transakcję i dlaczego pobrali taka opłatę? pisz z poziomu bankowości elektronicznej – w 3 dni robocze zazwyczaj odpowiadają

    paolo Odpowiedz
  • Mam pytanko może nie do końca związane z Curvą – czy ktoś ma konto oszczędnościowe EUR w Getinie ?
    Czy przelew SEPA na rachunek Revoluta w EUR będzie mnie coś kosztował ? Czy jakieś hocki-klocki tu się odbędą?

    Maciej Odpowiedz
    • @Maciej, przyznam, że nie testowałem, ale przelew EUR wewnątrz Unii wydaje się równie bezpieczny, jak zwykły przelew krajowy.

      Inna sprawa, że w cenniku Getin jest pułapka, bezpłatne są przelewy SEPA tylko „na rachunek Dostawcy w Państwie członkowskim” — ale póki co rachunek Revoluta jest unijny, zresztą pewnie będą jakieś okresy przejściowe, a docelowo pewnie dostaniemy rachunki europejskie (np. litewskie, a może i polskie).

      Don Quijote de la Mancha
  • Curve send – przesyła od teraz kasę tylko na swoją kartę wallet curve cash i ja doladowuje w funtach/punktach. Nie da się zrobić uznania bankowej karty? Też tak macie?

    Sunwoj1 Odpowiedz
    • widac skala transferów z kredytowek była ogromna skoro tak drastycznie ograniczyli curve send

      paolo
    • Pewnie ktoś tu w komentarzach o tym pisał i spalił metodę… 😜

      Don Quijote de la Mancha
    • 😂😂😂

      paolo
    • mi od 28 grudnia nie oddali ponad 2k przeslane przez „send” – zgubili gdzies, niby przekazali środki na karte debetowa ale do dzis tej kasy nie widzialem – pisza ze z ich strony wszystko ok, ze to wina banku, który miał zwrot oderać… a ja sie zaczynam mocno niepokoic; wiec moze z tego powodu nie robia juz zwrotow – poprostu czesc srodkow nie trafialo tam gdzie powinno?

      sunwoj1
    • Ja testowałem Curve Send przesyłając 3 zł na kartę w PLN i 1 zł na kartę w EUR z zagranicznego banku. Do tego dostałem z powrotem to 3 zł oraz 1 EUR z zagranicznej karty. Wszystko zadziałało jak powinno. Widocznie „grubszy” tester ma ciężkie życie.

      eloraper
    • ja korzystalem kilkanascie razy – wszystko przed trefna transakcja i po niej do dzis wlasciwie smiga – tylko ta 1 na gruba kwote zniknela :( ciekawe gdzie teraz szukac sprawiedliwosci?

      sunwoj1
  • pytanie od typowego żółtodzioba :P
    Jak płacę Curve w kraju powyżej pewnej kwoty to terminal pyta się mnie czy wybrać GBP czy PLN – oczywiście wybieram PLN gdyż mam podpięte tylko karty PLN
    Jak to wygląda gdybym płacił w stacjonarnym sklepie dajmy na to w Niemczech czy Francji.
    Jaką walutę powinienem wybrać na terminalu jeśli o to zapyta? EURO/Funty?złote?

    zenek64 Odpowiedz
    • lokalną, czyli euro

      kruczi
    • tak podejrzewałem ale wolałem się upewnić – dzięki :-)

      zenek64
    • jeśli transakcja wypadnie w weekend lub przekroczysz limit darmowych przewalutowań curve ( 500Ł ) to możesz później, w tygodniu zrobić back na inną kartę, której walutę ustawiasz wcześniej na euro ( np. revolut )
      warto też sprawdzać po jakimś czasie kalkulatorem revoluta, czy back w oryginalnej walucie nie zaoszczędzi kilku złociszy

      kruczi
  • nie, powołali się na jakąś dyrektywę UE że muszą weryfikować tożsamość i prosili o foto dowodu i selfie

    paolo Odpowiedz
    • @ paolo: Gdyby do mnie zwrócili się z taką prośbą to byłby ostatni dzień naszej współpracy. Nie ufam Fintechom na tyle, żeby dać im skan dowodu. Nie wiadomo co stanie się z tymi danymi za miesiąc, czy pół roku. Dlatego też wielu kart (tam gdzie jest większa kasa) nigdy nie podepnę do Curve. Jednak banki to jednak banki. Restrykcyjna ustawa, KNF, polski sąd sądem rozstrzygania sporów, itd. Fintechy mi osobiście często się przydają, ale jestem ostrożny….

      owat
    • i co mogą zrobić z zdjęciem tego dowodu? zaciągnąć na mnie pożyczkę? nie sądzę i nie wpadajmy w panikę. Dawniej Twisto tez tego wymagało i DiPocket też a jakoś masa czytelników tego forum i tak konta tam otwierało i te dane im przekazywało.
      Zresztą zawsze dowód mogę zastrzec i złożyć o nowy wniosek przez internet i w 2 tyg mam nowy więc w czym problem. Generalnie moge co pół roku zastrzegać dowód

      paolo
  • Świetna karta do płatności zagranicznych i nie tylko.
    Na marginesie:
    Mieszkam w UK i wybrałem sobie cashback z paru sklepów(w tym Tesco).
    Ku mojemu zdziwieniu nie dość, że dostaję cashback z Tesco w UK to podczas pobytu w Polsce również naliczyło mi cashback w polskim Tesco :)

    Paweł Odpowiedz
    • Ale skad to zdziwienie. Przeciez to nie jest karta na Polske tylko globalna i zwroty sa wszedzie. Ja tak kiedys skorzystalem z H&M w DE i PL + 2x (!!) dodatkowy cashback z TMUB – bo wtedy byla jeszcze premia na zakupy zagraniczne :)

      keton
    • Ciekawe, czy sprawdzają, czy nazwa zaczyna się na „Tesco” czy na „Tesco ” — ciekawe, czy liczy się też np. „Tescoma”…

      Don Quijote de la Mancha
  • Pytanie do forumowiczów. Czy mieliście problem polegający na tym, że płacąc w krótkim czasie za zakupy kartą Curve w pewnym momencie zaczęła pojawiać się odmowa? Ja płacąc wczoraj podpiętą KK Silver z Santandera pozwoliło mi zrobić 11 transakcji jedna po drugiej. Później za każdym razem odmowa. Limit ilościowy na transakcje ustawiony w banku wynosi 27, więc to nie był problem. Macie jakiś pomysł co mogło być przyczyną?

    owat Odpowiedz
    • Czesto. Santander robi problemy. Dwunasta transakcja przejdzie ale nie przez curve. Idac na dluzsza robote ustawiam kk z paribasa albo trzeba pamietac o zonglowaniu kartami w trakcie zakupow co nie jest komfortowe.

      aaaa
    • Karty Santandera mają maksymalny limit ilości transakcji internetowych (do tego Curve zalicza się) wynoszący 10 dziennie. Więcej nie zapłacisz w internecie/przez Curve więcej razy, a ten osobny limit 27 transakcji (maks. 30 do ustawienia) można osiągnąć tylko stacjonarnie.

      Paweł
    • @ Paweł : To by coś wyjaśniało tylko, że ja zrobiłem 11 płatności. Pewnie system tego nie wyłapał. Niestety limitu nie można zmienić w bankowości internetowej. Wkurzające. Jeśli klient świadomie chce zwiększyć limit to najzwyczajniej w świecie tego potrzebuje, a bank mówi STOP! Nie pozwalamy! Nie lubię takich sytuacji….

      owat
    • Pewnie jakaś transakcja została zarejestrowana z opóżnieniem, maksymalny limit transakcji internetowych w Santander wynosi 10, można go sprawdzić/zmienić w serwisie transakcyjnym banku.

      Paweł
    • @ Paweł: kiedy próbuję go zmienić pojawia się komunikat, że limit musi mieścić się w przedziale pomiędzy 0 a 10. Większej liczby nie moge wpisać…

      owat
    • No bo maksymalny limit to 10 :) Na więcej nie zmienisz, taki jest maksymalny limit nie tylko dla kart srebrnych, przy world i platinum też jest identyczny limit :)

      Pawe
  • @aaaa: dzięki za info

    owat Odpowiedz
  • Płaciłem T…o za pomocą C. Zwrot wg C poszedł na T. Na T nie ma nic, ani nadpłaty ani zwrotu nie widać. Kogo powinienem ścigać?

    Wybrzeże Kości Słoniowej Odpowiedz
    • ja tylko czekam az ktos tj. ja zacznie narzekac na Curve – mi zagubili 28 grudnia ponad 2k, do dzis sie z nimi szarpie zeby cokolwiek wyjasnili… kasy nie ma!
      widze ze nie tylko ja mam problem ze znikajaca kasa z C.

      sunwoj1
  • To ja też pomarudze… dziś rano płaciłem w dwóch różnych sklepach i po godzinie te dwie blokady pojawiły się ponownie (na C i docelowej karcie). Napisałem do nich żeby wyjaśnili. Automat (białkowy?) odpisał że 2x dostali blokady… ciekawe czy MC winne czy jednak ich system ma czkawkę… ciekawe ile z nich się rozliczy…

    wacek Odpowiedz
    • U mnie to samo. Dzisiaj mam podwójną blokadę za zakupy w Lidlu. Dobrze, że kwota niewielka. Jeszcze do nich nie pisałem.

      drudar
    • u mnie też L. i lokalna piekarnia

      wacek
    • A u mnie (Lidl dzisiaj) normalnie, pojedynczo — C (ale stara) + TMUB.

      Don Quijote de la Mancha
    • U mnie też, dzisiaj po raz pierwszy wystąpiła taka sytuacja. Płatność w sklepie została podwójnie naliczona.

      kAt
    • A nie dostawaliście wczoraj powiadomień od Curve o kłopotach, żeby się powstrzymać z używaniem bo zdarzają się podwójne obciążenia? Ja dostałem, dziś chciałem to jeszcze raz przeczytać, bo myślałem, że to był sms, ale nie ma takowego, więc pewnie to było powiadomienie typu „push”.

      Bolo
    • Dziś dostałem zwroty tych podwójnych płatności. A żadnego powiadomienia nie widziałem… choć je czasem bez czytania wywalam.. więc nie mogę napisać że na pewno nie było ;)

      wacek
  • Od grudnia nie korzystam z C. Reklamacja na 1840 zl do dziś nie rozpatrzona. Angole jedni…

    Waldemar Odpowiedz
    • Waldek – mozesz podac wiecej szczegolow, co poszlo nie tak? Bo uzywam C dosc intensywnie i poki co dziala idealnie. Ale ja mam stara karte sprzed ok. 2 lat.

      keton
    • Mi wcięło 2,4k PLN – wyróżnienie ktoś da więcej?? :(
      od końca grudnia nie wiadomo co i gdzie, nie potrafią uznania zrobić na karte, mimo że w aplikacji widać że niby zwrot zrobili.
      pisze sobie z nimi i twierdzą, że investigation robią. Nie wyobrażam sobie ze mi nie zwrócą tej kwoty. Będziemy musieli siły połączyć chyba za chwilę i postraszyć jakimiś brytyjskimi nadzorami.

      Sunwoj1
    • zagubili 2.4k ??? 😲😲😲
      nosz qr.a współczuję.
      po moich akcjach z curve i twisto (zaginęły pieniądze po back in time – na szczęście „drobne”) CURVE służy mi tylko jako przedluzka twisto do wyplat z atm. nie robie juz BiT i nie kombinuje bo za duże ryzyko. szczescie ze przez curve send wyciągnąłem 76k i wszystko mi ostatecznie ladnie przeszlo

      paolo
    • Mi właśnie te 2,4k zginęło przez send. Wszytko przed i po trefnej transakcji działało i działa dobrze. Uznania na kartę debetową w BNP nie zrobili do dziś, mimo że w aplikacji wygląda wszystko normalnie. Ani bank ani oni nie wiedzą co jest, może mastercard zawinił?

      Sunwoj1
    • @Waldemar – możesz się ze mną skontaktowac na priv? W sprawie braku zwrotu z curve – mamy podobny problem :(
      sunwoj at o2 pl

      sunwoj1
  • @keton
    Przerzucałem opłatę za wycieczkę z Santandera na Citi i ponownie na Millennium. I wcięło. Po ok. dwóch tygodniach odpisali, że analizują. Do dziś… Słabo znam angielski, ale kolega przygotowuje skargę do brytyjskiego nadzoru.
    Dodatkowo u żony Lidl naliczany podwójnie. Cyrki.

    Waldemar Odpowiedz
    • @Waldemar No to niezłe jaja, żeby taka kwota zaginęła, ale jednego nie rozumiem: z Santandera na Citi – ok, ale ponownie na Millenium? Back in Time można zrobić jeden raz do tej samej transakcji. Może tu jest problem?

      Bolo
  • @Bolo
    Dzięki. Chyba masz rację bo ja też tak myślę. Problem jednak w tym, że brak reakcji Curve a czas płynie…

    Waldemar Odpowiedz
    • udało Ci się zrobić dwa razy back do tej samej transakcji ?

      kruczi
    • Mi sie udalo. Mialem kilka transakcji o takich samych kwotach, przenosilem je po kolei na karty debetowe i zostaly obciazone o jedna transakcje za duzo. Nie pisalem reklamacji, bo drobna kwota.

      aaaa
    • no to raczej jedną naliczyło Ci dwa razy

      chodzi o back z karty A na B, a później z B na C

      kruczi
    • Naliczylo dwa razy, ale to tez byla transakcja back in time. Przy ktorejs transakcji z karty kk A na karty debetowe B/C system nie zdazyl oflagowac transakcji dlatego moglem zrobic drugi raz back in time dla tej samej transakcji. Oczywiscie z obciazeniem kart B i C system nie mial zadnego problemu, ale uznanie na karte A moze byc tylko jedno z danej transakcji. Przy awariach dwukrotne obciazenia karty ta sama transakcja czesto sie zdarzaja, ale podwojnego uznania nigdy nie ma. Pewnie dwa razy to sprawdzaja, bo z wycofaniem podwojnego uznania moglby byc problem (brak srodkow na karcie).

      aaaa
  • Mi po wykonaniu ok 25 transakcji nie zgadzają się 2 transakcje za które nie przyszedł zwrot. To było w sumie jakieś 4, 5 PLN więc nie chce mi się bawić w jakieś reklamacje. Jednak to pokazuje mi, że muszę traktować Curve z rezerwą i nie ufać im zbytnio.

    MPS Odpowiedz
  • Premii nie dostałem i już raczej się jej nie spodziewam. Na reklamację nie odpisują już kilka tygodni. Widzę, że ta oferta to raczej kit.

    march Odpowiedz
  • Czy płacąc Curve wchodzą zwroty promocji „Rodzina i Przyjaciele” ? Dopiero dziś spojrzałem i nie zgadza mi się kwota wypłaconej ostatnio premii.

    Kkrak Odpowiedz
  • U mnie zwrot za grudzień uwzględnia transakcję przez Curve

    Aleksy Odpowiedz
  • Korzystaliście z wpłatomatów i karty Curve? Jeśli mam podpiętą np. kartę Millennium i chcę w ich wpłatomacie wpłacić gotówkę to jest to wykonalne? macie w tej materii jakieś doświadczenie?

    owat Odpowiedz
    • lepiej nie ryzykowac, chyba ze najmniejsza kwote – akurat w przypadku np. mille i pko bp w wiekszosci wplatomatow mozna wplacic blikiem

      sunwoj1
  • Dobra wiadomość dla fanów Apple!
    Płaciłem dziś Curvem. I dostałem info, że mogę już dodać kartę do Apple Pay.

    Niedzisiejszy Odpowiedz
    • >>>dostałem info
      To znaczy ? Czytałeś coś ? Czy ktoś Ci powiedział ?

      Bogdan
    • Aplikacja mi powiedziała :)
      I od razu proponuje, żeby dodać. Jednym przyciskiem. Dodałem bezproblemowo. Przy płaceniu jeszcze nie sprawdziłem, jutro będzie okazja.

      Niedzisiejszy
  • Przy transakcja back in time wyświetla się komunikat : „Go Back in Time unsuccessful” oraz :
    „The requested operation is not allowed”.

    Problem dot. tylko jednej karty ( tej obciążanej ) , bowiem inne karty działają back in time.
    Wcześniej na tej karcie nie było z back in time nigdy problemów a dziś nagle taki dziwny komunikat.

    Sprawdziłem wszystko i próbowałem kilka razy – ale nic.
    Może ktoś tak miał i podpowie co trzeba z tym zrobić ?

    Bogdan Odpowiedz
    • po pierwsze sprawdz limity na obciazanej karcie, czasem tak sie dzieje ale na pocieszenie blokada nieudanego cofniecia zniknie po okolo 7-10-14 dni zalezy od banku… Aczkolwiek zalecam czujnosc i jak bedzie obciazenie wtedy ewentualna reklamacja, co jeszcze mi sie nie zdarzylo…

      koles
    • zmieniasz walutę ?
      miałem taką sytuację gdy chciałem przerzucić transakcję w euro ( bez przewalutowania curve ) na kartę PLN z przewalutowaniem curve

      kruczi
    • Limity dobre , to nie sprawa waluty. Do blokady w ogóle nie dochodzi…

      Czy jak odepnę kartę w aplikacji – to da się ją ponownie dodać ?
      Może to coś pomoże. Bo inne karty normalnie chodzą.

      Bogdan
    • Sprawdz ponownie jutro rano, powinno juz pojsc.

      koles
    • Z tego co wiem, jak usuniesz kartę to tej samej nie dodasz – ja nie mogłem dodać kart przypisanych do poprzedniej-zamkniętej karty Curve.

      Bolo
    • na tym samym koncie doda, na innym nie

      kruczi
  • Podaję rozwiązanie problemu.
    Po odpięciu tej karty i dodaniu jej ponownie ( po weryfikacji wróciła nawet na swoje miejsce i z tą samą nazwą ) – back in time wykonany jak burza.

    Ps
    Duże dzięki wszystkim za pomoc.

    Bogdan Odpowiedz
    • Potwierdzam. Też miałem problem z Go back in time. Usunąłem i dodałem kk Santandera i oraz TMUB i zaczało działać spowrotem. Kod weryfikacyjny do dodania karty podawany ten sam co za pierwszym razem.

      Scorp
  • Gdyby ktoś się zastanawiał: kod KARTA cały czas działa i daje 50 zł ;)

    Michał Odpowiedz
    • Michale planujesz może w najbliższej przyszłości jakieś inne fintechy?;) Bo ja mam szczęście do falstartów :D nie wiem czy zakładać;)

      Dominika
  • Do kiedy kod jest aktualny?

    owat Odpowiedz
    • Póki co bezterminowo. Jak się coś zmieni to dam znać :)

      Michał
    • A można ja podpiąć bezpiecznie pod kredytówkę simplicity i np. płacić na amazonie bez ekstra prowizji?

      ggrzes
    • I jak sprawdzić, że bierzemy udział w tej promocji? Zainstalowałem apke, wprowadziłem kod, ale nigdzie nie moge sie doszukac potwierdzenia tego faktu ;)

      ggrzes
    • 1. możesz do 500Ł w miesiącu kroczącym

      2. przeczytaj jeszcze raz ( albo po raz pierwszy ) akapit „Jak wyrobić kartę i zgarnąć 50 zł?”

      kruczi
    • ad1. 500£ tj. jakies 590€, wiec przyjmujac ze tel by kosztował o 50€ więcej to musiałbym od tej nadwyżki jakąś prowizje dla curve odprowadzic?

      ad2. przeczytałem raz jeszcze wspomniany akapit, ale tam nic nie ma oprócz: „Premię w wysokości 50 zł […] otrzymamy po wykonaniu pierwszej transakcji przez Curve”, czyli trzeba po prostu zawierzyć aplikacji ;)

      ggrzes
    • jak przekroczyć 500Ł w jednej transakcji to Ci dowalą 2% od całości

      kruczi
    • serio? na prawde mają taką politykę… to by oznaczało, że zamiast 6zł zapłace ok. 56zł jak dobrze licze

      ggrzes
    • Według mnie nie mają czegoś takiego, doliczą 2% tylko od nadwyżki ponad 500.

      p27
    • Też mi się tak wydaje, na prawdę bardzo bym się zdziwił jakby od całości naliczyli

      ggrzes
  • Wiem, że to pytanie poza tematem i jeżeli wbrew regulaminowi, to adminie proszę o usniecie, ale chciałbym założyć sobie revoluta. Czy aktywne są teraz tam premie za polecenie? Jeżeli tak to jakie są aktualne stawki i chętnie bym poprosił kogoś o aktualny kod polecający.

    jaceny Odpowiedz
    • Niedawno było po 15 zł, trochę wcześniej po 40 zł. Teraz tylko bezpłatna karta.

      ls5
    • Dzięki. To poczekam. Może coś się pojawi.

      jaceny
    • Ja mam promocję w swoim profilu na aliexpress (w apce). Zakłada się z dedykowanego linku. Mnie dają 10zł za założenie. Zobacz, może u Ciebie są lepsze warunki.

      Be@
  • Przyznam, że do takich promocji, gdzie trzeba codziennie wykonywać transakcję (np. 90 PLN z Kartą World w BZ WBK) to Curve jest idealna. Bez niej ciężko byłoby wyrobić całą premię…

    owat Odpowiedz
  • Michale planujesz może w najbliższej przyszłości jakieś inne fintechy?;) Bo ja mam szczęście do falstartów :D nie wiem czy zakładać;)

    Dominika Odpowiedz
  • Podpowie mi ktos jak wybrac karte domyslna? Na razie dodalem jedna i moze dlatego nie wiem? ;-)

    Poza tym ktore banki/karty maja dodatkowy narzut? Wiem, ze Citi – ale debetowki czy kredytowki tez czy obie?
    Ktores banki jeszcze poza nim naliczaja dodatkowe oplaty? Revoluta akurat nie mam ;-)

    Dziekuje z gory za pomoc :)

    www2 Odpowiedz
    • To dodaj kolejna i wychodzi naturalnie ;)
      Sam mam dodać kartę Citi kredytowa jak tylko przyjdzie i muszę przyznać, że nieco zaciekawił mnie Twój wpis, bo sądziłem że dla Citi curve jest transparentna, a tu jakieś ekstra opłaty sugerujesz ;)

      ggrzes
    • Domyślna kartę wybierając się po prostu klikając na nią (dotykając jej obrazek), mi się to rozwiązanie nie podoba, kiedyś przypadkiem włączyłem w ten sposób Curve Cash, na której nie miałem środków (o czym przekonałem się w sklepie)…

      Don Quijote de la Mancha
    • Nie ma żadnych dodatkowych opłat – testowałem Citi i wiele innych banków

      mbo
    • Dzieki – to dodam kolejna karte ;-)

      A. Blokady na docelowej karty pokazuja sie Wam od razu?
      B. Kiedy otrzymaliscie bonus za zalozenie Curve?

      www2
    • No i Citi dziś znalazłem w skrzynce, a curve nadal nie mam…zamawiałem w zeszłym tygodniu w nocy z czwartku na piątek. Chyba do piątku dotrze? ;)

      ggrzes
    • i dotarła :) tak jak napisali dokładnie tydzień trwała dostawa, dodałem kk citi i teraz nie wiem czy poczekać do poniedziałku by kupić telefon na amazon.de czy mogę teraz, bo zależy mi na przewalutowaniu bez ekstra prowizji? Od jakiej godziny wg. curve liczy się weekend od piątkowego popołudnia czy od północy?

      ggrzes
    • od północy czasu uk

      kruczi
    • Czyli mam 3,5h by kupic.. Dzięki

      ggrzes
    • jednak nie mam, bo zapomniałem że amazon obciąża kartę dopiero przy wysyłce…

      ggrzes
    • jakby kogos ciekawilo – bonus naliczyl sie w ciagu doby ;-)

      ciekawe jak go teraz wykorzystac :D pewnie samo pobierze albo trzeba wybrac go jakos ;-)

      www2
  • A pierwsza tranzakcja musi być jako płatność w sklepie czy sprawdzenie salda w bankomacie uaktywni możliwość płacenia w internecie tą kartą?

    bolek Odpowiedz
    • W internecie możesz płacić nią od razu, po aktywacji karty w aplikacji.

      Przemysław
  • Proszę o pomoc, przez pomyłkę usunąłem apkę. Po nowym zainstalowaniu aplikacji niestety, po podaniu maila aby się zalogować przychodzi link, klikam w kompie w kafelek „ log In to Curve” , otwiera się strona i w lewym górnym rogu pisze „ open Curve” ale nie mam możliwości odczytu kodu bo się nie otwiera. Próbowałem już parę razy . Namęczyłem się bo słabo u mnie z angielskim. O co chodzi? Jak mam się zalogować na konto?

    Romuald Odpowiedz
    • Masz w to kliknąć nie na kompie, a w telefonie, wtedy (o ile apka jest poprawnie zainstalowana) link otworzy się nie w przeglądarce, ale wywoła apkę Curve.

      Don Quijote de la Mancha
  • @ Don dzięki.

    Romuald Odpowiedz
  • Jakby to komuś się przydało, to naliczyło bonus, chociaż w sklepie transakcje odrzuciło i nie dało się zapłacić. Ale uznali to za pierwsze użycie, chociaż tak defacto nie została użyta:D

    Dominika Odpowiedz
  • Po dodaniu premii można wybrać ‚Curve Cash’ jako domyślna karta płatnicza i zrobić zakup na kwotę powyżej 50 zł ? Czy wówczas pobierze wszystko z bonusa i resztę z dodanej karty bankowej ?
    Jeżeli nie, to jak sprawdzić jaki jest aktualny kurs funta wg. Curve, aby dokonać zakupu w złotówkach na jak najwyższa kwotę nieprzekraczającą otrzymanego bonusu ?
    Mam nadzieję, że moje pytania są zrozumiałe ;)

    vilq Odpowiedz
    • „Czy wówczas pobierze wszystko z bonusa i resztę z dodanej karty bankowej ?”
      — nie, odrzuci transakcję (przetestowane)… 😒

      Don Quijote de la Mancha
    • wydaj kase w funtach co do pensa – wowczas masz pewnosc wykorzystania całego bonusa

      sunwoj1
    • A macie pomysł jak to najłatwiej przeprowadzić? :P takie wyczyszczenie cashbacka

      ggrzes
    • było wielokrotnie – przyjaciel na R…

      sunwoj1
    • Jak poszukasz w tych komentarzach to znajdziesz dokładną instrukcję.

      MPS
    • przejrzałem komentarze… i szkoda jedynie, że jest kwota min wypłat przyjęta na 10£-chyba o to chodziło? :P

      ggrzes
  • a poza tym amazon.de znowu do mnie napisał, że „Niestety nie udało się pobrać płatności za to zamówienie.

    Najczęstszą przyczyną odrzucenia płatności przez bank wydający kartę jest niezgodność wprowadzonych danych (imienia i nazwiska, daty ważności lub kodu pocztowego) z posiadanymi informacjami.”

    wiecie o co może chodzić? Nie wiem co jest nie tak…

    Płatność przez payu na allegro ta kartą curve przeszła bez problemu.
    Mam w nazwisku znak ‚ń’ i kartę citi tak wydaną, a podałem przez ‚n’ czy to może o to chodzi?

    ggrzes Odpowiedz
    • Imię i nazwisko przeważnie nie jest nawet sprawdzane, liczy się numer karty, data ważności i kod ccv. Amazon może widzi tę kartę jako prepaid i odrzuca. Też mi się zdarzało że niektóre strony odrzucały curve

      conrad_88
    • no to lipa… ale curve pozwolil przeciez dodac amazon do listy sklepow gdzie chcialbym przez 3mc uzyskiwac cashback to coś nie bardzo

      ggrzes
    • aha ale na amazonie nie ma nawet gdzie wpisać kodu ccv – jest tylko miejsce na: imie,nazwisko, nr karty i datę ważności, ale to nigdy nie był problem na amazonie – zawsze mi i tak pobierało kase

      ggrzes
    • sprobuj jutro albo zmien karte podpieta pod curve, moze za duzo robiles dzis transakcji i bank zamrozil na dzis wspolprace z curve, wiec amazon ten nie moze nic pobrac

      aaaa
    • a poza tym jak przeczytałem we wcześniejszych komentarzach do tej okazji z amazon.de – curve działa bez żadnego problemu… także nie wiem co jeszcze mogę poprawić, na razie ujednoliciłem nazwisko

      ggrzes
    • no i lipa…znowu odmowa, nie wiem co jeszcze moge zrobic oprócz ustawienia revoulta do tej płatności… najgorsze, ze cena podskoczyła w miedzyczasie tego telefonu o prawie 500zł

      tylko kwote 3tys musialbym wyrobic już normalnie

      ggrzes
  • Czy limity (dzienne, miesięczne i roczne) na poszczególne typy transakcji rosną z czasem, czy są stałe?

    Lord Klops Odpowiedz
    • Ja napisałem z prośbą o podwyższenie. Za pierwszym razem odpisali, że jeszcze muszą się poobserwować :). Za drugim razem poprosili o skan dowodu i selfie (po założeniu nie było takiego wymogu) – i podwyższyli mi limity zdecydowanie.

      ls5
  • Czy można zwiększyć limit miesieczny 500 funiów dla transakcji zagranicznych, ponad który pobierają 2% prowizji?

    eloraper Odpowiedz
  • ech… ostatecznie ustawiłem revoulta i poszło, że tak powiem od strzała ;) a dostawa już na ten piątek :)

    nie chciałem kolejny raz ryzykować z curve by później jakby przeszła na innej karcie motać się z cofaniem w czasie…i przerzucać na citi

    a nawet troszkę taniej mi to wyszło, bo revoult nie ma dodatkowej prowizji za przewalutowania w miesiącu >500£

    Płatność simplicity bezpośrednio to dodatkowa opłata 5,8% za przewalutowanie :( czyli ponad 160zł LOL – czyste złodziejstwo… 3-4x mniejsza prowizje jeszcze mógłbym zaakceptować ;) także muszę klasycznie robić obrót na kk

    ggrzes Odpowiedz
  • 1084 wpisów nie mam sił przekopywać:
    gdzie zmienic i ile to kosztuje zmiana pinu?

    paolo Odpowiedz
  • ktoś sprawdzał jak to jest z tą curve Black?
    1) jak oni liczą te miesiące – od 23 do 22 np czy miesiące są kalendarzowe?
    2) Czy można włączyć opcję black na karcie BLUE na miesiąc np wtedy gdy wyjeżdżam na wakacje lub robię olbrzymie zakupy w sklepach z 1 % moneybackiem? wtedy pomimo tej opłaty 10 € może to być nadal opłacalne.

    zenek64 Odpowiedz
  • Czy zwrot 1% wartości transakcji ma jakiś limit miesięczny?

    owat Odpowiedz
  • Próbuję pobrać aplikację poprzez link z artykułu, ale od wczoraj w Slep Play Curve jest niedostępne….

    owat Odpowiedz
  • UPS, właśnie ściągnęłam apke, zalogowałam się i nawet dodałam moje karty. A ponieważ mam już niebieska kartę to zamówiłam czarną, żeby się nie myliła…. I dopiero wtedy doczytałam, że czarną jest….yyyy trochę kosztowniejsza. Jak to zmienić?

    Agent Odpowiedz
  • Hej. Pamiętacie, gdy w grudniu przyszedł mail o „prezencie” w postaci przedłużenia/odnowienia zwrotu 1% w trzech sklepach po zaktualizowaniu aplikacji? Wtedy moja karta miała raptem miesiąc (czyli byłam w trakcie korzystania z tego 1%). Nie pamiętam, czy sama manualnie wcisnęłam aktualizację, czy to aplikacja samoistnie się zaktualizowała, bo zmieniła wtedy kolorki, żadnej informacji o przedłużeniu okresu zwrotu też nie pamiętam. Podsumowując: zwroty powinny być do połowy marca a ostatnio mi Lidla nie naliczyło. Pytanie: Czy Wy mieliście potwierdzenie o przedłużeniu okresu zwrotu? Czy da się gdzieś sprawdzić ustawienia okresu zwrotów? Dziękuję.

    ola Odpowiedz
    • Da się sprawdzić…Pod karta Curve masz ikonkę trybika (ustawienia), klikasz i pierwsza pozycja to Curve cashback. jak klikniejsz będziesz mieć info o zwrotach. Ja mam datę „Valid until…”

      Kate
    • Dzięki śliczne. Nie załapałam się na „świąteczny prezent”. Zwroty zakończone:/ Dzięki Kate. Miłego dnia.

      ola
    • oprócz aktualizacji aplikacji trzeba było ponownie wybrać partnerów do zwrotu

      kruczi
    • Kruczi, akurat to pamiętam, że ponownie wybierałam, bo się zastanawiałam, czy muszę tych samych; dla pewności wybrałam tych samych. Mnie po prostu św. Mikołaj nie lubi:)

      ola
    • u mnie zadziałał ten świąteczny prezent jeszcze ciekawiej… miałem zwroty od ~15.12 do ~15.02 i mi przedłużyło cashback o 3 miesiące i zwroty mam do ~15.05 ;)

      citkowy-lidlowy
  • Nalicza wam 3% na stacjach z podpiętą kartą Santander Consumer? Na stacji Auchan mi nie naliczyło. Ciekaw jestem jak na innych.

    drudar Odpowiedz
  • Po jakim czasie dostaliście 50zl? Translacja zrobiona dziś a na curvie cisza

    Pytah Odpowiedz
  • Cześć! :) Czy przy przenoszeniu transakcji kod mcc zostaje ten sam?

    Anom Odpowiedz
  • Witam
    Nie mogę skorzystać z pkt. promocyjnych otrzymanych po 1 transakcji. Przy operacji kartą fizycznie w sklepie każda transakcja jest odrzucana, tak samo przez internet czy na allegro czy na innych stronach po podaniu wszystkich danych mojej karty CURVE żadne transakcje nie przechodzą. Ktoś ma jakiś pomysł co jest grane?

    szczepan302 Odpowiedz
    • Może nie ustawiłeś jako domyślnej tej pierwszej z lewej karty, Curve Cash i próbuje Ci ściągać środki z jakiejś innej podpiętek karty?

      Don Quijote de la Mancha
  • Witam
    Nie mogę skorzystać z pkt. promocyjnych otrzymanych po 1 transakcji. Przy operacji kartą fizycznie w sklepie każda transakcja jest odrzucana, tak samo przez internet czy na allegro czy na innych stronach po podaniu wszystkich danych mojej karty CURVE żadne transakcje nie przechodzą. Ktoś ma jakiś pomysł co jest grane? Z góry dziękuję.

    szczepan302 Odpowiedz
    • >>>każda transakcja jest odrzucana,
      Sprawdź czy napisali coś we wiadomościach do Ciebie.

      Bogdan
    • sprawdź czy na pewno wybrałeś kartę Curve Cash przed zrobieniem płatności puntami ;)

      citkowy-lidlowy
    • Sorry- we weren’t able to process your transaction at this time. Takie info mi przychodzi na telefon. Kartę mam ustawioną Curve Cash tak więc chodzi chyba o coś innego.

      szczepan302
    • Taka odpowiedź przychodziła też wczoraj. Dziś zapłaciłem w sklepie, transakcja poszła a za chwilę ten komunikat. Wyszło, że zapłaciłem ale znikąd kasy nie pobrało. Dziwy Panie, dziwy…

      owat
    • Curve tymczasowo wydłużyło “Go Back in Time” do 90 dni.

      Łuki
    • Ciekawe na jak długo.

      magcin
  • A moze wiecie jak jest realizowany zwrot na karte curve, również transparentny? I pójdzie na konto karty, ktora mamy aktualnie podpięta?

    ggrzes Odpowiedz
    • Z tego co pamiętam wraca an kartę która była użyta do płatności.

      mbo
    • A po przeniesieniu płatności zwrot wróci na nowo przeniesioną kartę.

      majaa
    • Chyba ostatnio się pozmieniało…
      Miałem zwrot z PKP – zwróciłem bilety i dostałem 85% – to jeszcze było na tą samą na którą poszło go back in time.
      W wyniku odwołania pociągu – zwrócono mi pozostałe 15%. W aplikacji dostałem powiadomienie że czeka zwrot (co prawda błędnie kwota była podawana w funtach, w praktyce ta sama kwota wróciła w złotówkach) – i mogłem sobie wybrać, na którą kartę ma wrócić.

      ls5
    • To może dlatego że był podwójny zwrot jednej płatności. Cenna informacja.

      majaa
    • Tak, ogólnie istnieją dwa główne rodzaje zwrotów (czasem je się trochę dziwnie nazywa online i offline): powiązany z transakcją i nie, ten drugi działa w praktyce jak zasilenie karty typu przelew Curve Send. Pewnie system PKP (albo ich procesor płatności) potrafi ten pierwszego typu zrobić tylko jeden, za pierwszym razem.

      Don Quijote de la Mancha
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy