Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

Rusza Nest Bank: zaoferuje 4% na lokacie i premię do 30% (!) od wpłaconej kwoty na koncie Nest Rodzinne Oszczędności

28 października pożegnaliśmy Smart Bank. Był to bank, który postawił na nowoczesność, obsługę internetową i przejrzyste reguły, jak choćby brak opłat za korzystanie z konta osobistego i firmowego wraz z kartą debetową. Czyżby coś poszło nie tak? Raczej nie, bo zarządzający bankiem postanowili najzwyczajniej w świecie dokonać rebrandingu i zmienić filozofię działania. Od dzisiaj funkcjonuje bowiem stary-nowy bank, który nazywa się Nest Bank. Co się zmieniło? Czego mogą oczekiwać obecni klienci banku? Co na start otrzymają nowi? No i wreszcze: jak zarobić 30% od ulokowanej kwoty w nowej promocji konta rodzinnego? :-)

Nest rachunki bez zmian

Nest Bank stanowić ma pierwszy na naszym rynku bank rodzinny. Premiowane ma być posiadanie dzieci, a wszystkie sprawy mają być załatwiane w miłej atmosferze w… placówkach banku. Wygląda więc na to, że „bezplacówkowy” model działalności Smart Bank nie był do końca tak efektywny, jak pierwotnie sądzono. Czy oprócz pojawienia się placówek Nest Banku zmiany dotknęły innych obszarów działalności banku?

I tak i nie. Co najważniejsze: oferta rachunków osobistych i firmowych wygląda mniej więcej tak samo, jak dotychczas. Ciągle nic nie zapłacimy za otwarcie oraz prowadzenie Nest Konta ani BIZnest Konta. Również karta debetowa oraz wypłaty z bankomatów będą ciągle bezpłatne – bez spełniania dodatkowych warunków.

Powrót dobrej oferty oszczędnościowej

Zmiany pojawiły się natomiast w ofercie oszczędnościowej banku. Są to głównie podwyżki oprocentowań i mają zachęcać do założenia konta oraz odkładania swoich środków. Najbardziej rzucającą się w oczy jest oferta Nest Lokaty Witaj, która oferuje 4% na 3 miesiące dla kwoty do 10 000 zł – o ile założymy swoje pierwsze konto osobiste. Ta oferta to w zasadzie… nic nowego, ponieważ kilka miesięcy temu mogliśmy z niej skorzystać pod nazwą „Smart Lokaty na powitanie”. Cieszy jednak fakt, że lokata wróciła do oferty banku.

Nowości (które widzieliśmy w ofercie kilka miesięcy temu) czekają również przy kolejnych ofertach depozytowych. Osoby, które posiadają już konto w Nest Banku, mogą założyć jedną z lokat dla nowych środków (względem 27.10.2016). Do zgarnięcia jest 2,5% w wersji 3-miesięcznej lub 2,6% na 6-miesięcy. Z oferty mogą również skorzystać osoby nieposiadające konta, choć wtedy oprocentowanie spadnie o 0,2 pp.

Aktualizacja: Oprocentowanie lokat na nowe środki zostało już obniżone.

Bank oferuje również rachunek Nest Oszczędności, który płaci 2,25% do 50 000 zł i 2% powyżej tej kwoty. Niestety oferta dotyczy jedynie nowych rachunków otwartych do 4.01.2017. Na starych oprocentowanie wynosi aktualnie 1,32% (wyliczone ze wzoru: WIBOR 3M – 0,5).

Nest Rodzinne Oszczędności, czyli do 30% premii

Nest Rodzinne Oszczędności - konto oszczędnościowe z premią
Sporo nadziei przed debiutem budziło zapewnienie banku, że u niego opłacać się będzie oszczędzać rodzinnie. Mowa była nawet o 30% dodatkowej premii, która wypłacana byłaby za systematyczność. Czy warto było czekać?

Cały mechanizm promocji przypomina nieco opisaną kilka miesięcy temu ofertę Deutsche Banku. Najprościej rzecz ujmując: zakładając konto Nest Rodzinne Oszczędności musimy zadeklarować kwotę, którą co miesiąc przelejemy na nasze konto oszczędnościowe. Jeśli uda nam się spełnić ten warunek w każdym z miesięcy kalendarzowych, to po roku bank przyzna nam premię w wysokości minimum 2%, maksimum 30% wysokości naszych wpłat.

Wygląda nieźle? Z pewnością tak, ale w promocji mamy całą masę obostrzeń. Po pierwsze: deklarowana kwota nie może być zbyt niska, ani też zbyt wysoka. Minimum to 50 zł, a maksimum 200, 300 albo 600 zł – zależnie czy zadeklarujemy chęć do przystąpienia do promocji na 15, 10 lub 5 lat.

Po drugie: pieniędzy nie możemy ruszać. Dokładniej: nie możemy zejść z saldem poniżej wysokości dokonanych wpłat. Możemy na konto wpłacić więcej, niż zadeklarowaliśmy, ale wypłacać możemy tylko tę nadwyżkę. Zadeklarowana kwota pomnożona przez ilość wpłat musi być ciągle na koncie.

Po trzecie: wysokość premii zależy od dwóch czynników: tego jak długo oszczędzamy oraz tego… ile mamy dzieci. Wszystko obrazuje poniższa tabela:

Rok oszczędzania
Liczba dzieci 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Brak 2% 3% 4% 5% 6% 12% 13% 14% 15% 16% 22% 23% 24% 25% 26%
1 3% 4% 5% 6% 7% 13% 14% 15% 16% 17% 23% 24% 25% 26% 27%
2 4% 5% 6% 7% 8% 14% 15% 16% 17% 18% 24% 25% 26% 27% 28%
3 5% 6% 7% 8% 9% 15% 16% 17% 18% 19% 25% 26% 27% 28% 29%
4 i więcej 6% 7% 8% 9% 10% 16% 17% 18% 19% 20% 26% 27% 28% 29% 30%

Po czwarte: w czasie trwania promocji musimy mieć wyrażone zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych oraz kontaktowanie się telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w celach marketingowych.

Z plusów: jeśli nie spełnimy warunków promocji w danym roku, to bank nie wykluczy nas z promocji, a jedynie „zdegraduje” ponownie do pierwszego roku oszczędzania (co może okazać się średnio opłacalne). Mamy również jeden miesiąc wakacji rocznie: wystarczy, że regularne wpłaty zadeklarowanej kwoty dokonamy w ciągu 11 miesięcy danego roku oszczędzania, a ewentualny brak jednej wpłaty zostanie nam darowany. A jeśli nasz „licznik” posiadanych dzieci zwiększy się, to po poinformowaniu banku zarobimy więcej – ale dopiero od kolejnego roku oszczędzania. Jest więc czas, aby dobić do 30. Procent, oczywiście ;)

Co ciekawe bank nie ogranicza nas do jednokrotnego udziału w promocji – zgodnie z informacjami prezentowanymi na swojej stronie rachunków Nest Rodzinne Oszczędności można otworzyć aż 5.

Choć z pozoru wszystko wygląda dość różowo, to najważniejsze jest jedno pytanie: czy to się opłaca? Problemem bowiem jest to, że bank premiuje jedynie pieniądze, które wpłyną na konto. To, co zgromadziliśmy przez ostatnie lata musi leżeć i zarabiać standardowo, czyli obecnie 1,32% (oprocentowanie wyliczamy tak, jak przy zwykłym rachunku Nest Oszczędności). Czym będziemy dłużej oszczędzać, tym więcej pieniędzy będzie się kisić na niskim procencie.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości najprościej jest wszystko policzyć. Dla uproszczenia obliczeń załóżmy, że ani stopy procentowe ani oprocentowanie rachunku się nie zmienia – choć jest to mało prawdopodobne. Nie możemy jednak opisywać przyszłości, której nie znamy.

Ile zarobimy na rachunku Nest Rodzinne Oszczędności?

W Nest Banku, lokując co miesiąc 600 zł i nie posiadając żadnych dzieci, po 5 latach na rachunku zgromadzilibyśmy ok. 38359 zł (zakładamy, że każda roczna premia byłaby wypłacana z rachunku aby zarabiała na lepszym procencie). Wpłacając te same pieniądze co miesiąc na zwykłe konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 2,7% dostępne w tej chwili np. w Banku Millennium zyskalibyśmy ok. 38075 zł, czyli 284 zł mniej. Obie kwoty to kwoty netto, już po potrąceniu podatku (premia jest zwolniona z podatku, odsetki – nie). Póki co konto Nest Banku wygrywa.

Jak wygląda różnica przy dłuższym okresie oszczędzania? Po 10 latach wpłacając 300 zł zgarnęlibyśmy łącznie około 41093 zł. Wrzucając te same środki na konto oszczędnościowe uzbieralibyśmy ok. 40272 zł, czyli 821 zł mniej! Przy okresie oszczędzania wynoszącym 15 lat i wpłacie 200 zł nasz kapitał wyniósłby 43859 zł, natomiast na koncie oszczędnościowym: 42639 zł, czyli 1220 zł mniej. Tu ponownie wygrywa Nest Rodzinne Oszczędności z pozoru większą przewagą.

Która z opcji jest najbardziej korzystna? W przypadku opcji 5-letniej zarobione odsetki odpowiadają rachunkowi/lokacie z oprocentowaniem około 3,06%. Opcja 10-letnia zarabia na około 3,18% w skali roku, a opcja 15-letnia: 3,14%. Jeśli posiadamy lub dorobimy się dzieci – automatycznie zarobimy więcej.

Co ciekawe opcje 5-, 10- i 15-letnie są… najmniej korzystne. Jeśli zależy nam na jak najwyższym oprocentowaniu, to najbardziej opłaca się wyjść z inwestycji po pierwszym lub drugim roku. Przykładowo po 12 miesiącach wpłat po 200 zł zgarniemy łącznie 2460,88 zł (2400 zł kapitału + odsetki + 48 zł premii) czyli mniej więcej tyle, ile dałoby nam konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 5,7%! Oczywiście wtedy dużo bardziej opłaci się zadeklarowanie kwoty 600 zł, a nawet założenie kilku rachunków!

Skąd wzięło się aż 5,7%? Wyliczenia w poniższej tabelce dla przykładowej kwoty 200 zł:

Nest Rodzine Oszczędności z premią Hipotetyczne konto 5,7% brutto
Miesiąc Saldo konta Odsetki netto Premia Razem Saldo Odsetki netto Razem
1 200 0.16 200.16 200 0.77 200.77
2 400.16 0.33 400.49 400.77 1.54 402.31
3 600.49 0.49 600.98 602.31 2.32 604.63
4 800.98 0.66 801.64 804.63 3.1 807.73
5 1001.64 0.82 1002.46 1007.73 3.88 1011.61
6 1202.46 0.99 1203.34 1203.45 4.66 1216.27
7 1403.45 1.16 1404.61 1404.61 5.45 1421.72
8 1604.61 1.32 1605.93 1605.93 6.24 1627.96
9 1805.93 1.49 1807.42 1807.42 7.03 1834.99
10 2007.42 1.65 2009.07 2009.07 7.83 2042.82
11 2209.07 1.82 2210.89 2210.89 8.63 2251.45
12 2410.89 1.99 48 2460.88 2460.88 9.43 2460.88

Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!

Czy to się opłaca? Tradycyjnie każdy odpowiedzieć musi sobie sam. Liczby jednak mówią same za siebie – zysk po roku inwestycji jest nieporównywalny z żadnym innym produktem oszczędnościowym dostępnym w tej chwili na polskim rynku. To również bardzo ciekawy pomysł na oszczędzanie w długim terminie. Wystarczy założyć konto, zrobić zlecenie stałe i cieszyć się całkiem niezłym oprocentowaniem. Po powiększeniu rodziny warto tylko pamiętać, że obok wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego musimy również powiadomić bank. W końcu wyższa premia piechotą nie chodzi ;)

Najczęściej zadawane pytania

W związku z tym, że w komentarzach pojawiło się sporo pytań, wyliczeń i nieścisłości – wyjaśniamy jeszcze raz najważniejsze kwestie.

Czy muszę wytrzymać z bankiem 5/10/15 lat?

Nest Rodzinne Oszczędności to konto oszczędnościowe, a nie lokata. W związku z tym możemy z niego korzystać kiedy chcemy. Co za tym idzie: możemy je zamknąć kiedy chcemy. Wraz z zamknięciem konta przestajemy brać udział w promocji – nie ma więc znaczenia, czy zadeklarowaliśmy oszczędzanie przez 5, 10 czy 15 lat – możemy „wyjść” w dowolnym momencie.

Ile rachunków mogę założyć?

Regulamin oferty nie określa ilości promocyjnych kont (np. jedno). W związku z tym możemy założyć tyle rachunków, ile tylko chcemy – na stronie banku mowa jest o maksymalnej liczbie 5 kont. Oznacza to, że możemy przelewać co miesiąc nawet 5 x 600 zł, co ostatecznie da kapitał w wysokości 5 x 3600 zł – a wtedy zysk po roku wyjdzie znaczny.
Aktualizacja: od 4.01.2017 można zakładać tylko jedno konto. To i tak bardzo dobra opcja na lokowanie środków.

Czy regulamin promocji może zostać zmieniony na gorszy?

Bank nie ma prawa zmienić regulaminu promocji po przystąpieniu do danej promocji. Warto więc skorzystać z ofert jak najszybciej, na wypadek gdyby bank wpadł na pomysł jej „uszczelnienia”. Albo wycofania. W końcu okres, w którym możliwe będzie wzięcie udziału w promocji, nie jest znany.

I pamiętajcie: regulamin to podstawa. A nie to co ktoś powiedział – nawet, jeśli jest to konsultant na infolinii.

Nie przegap!

Komentarze

  • Z tego wszystkiego wynika, że należy te rodzinne oszczędności trzymać krótko za pysk. 11-12mcy i do kasy a później rok wakacji. Dłużej to się wychodzi jak to na interesach w rodzinie. Ten cwany dziadek rybie oczko i ryże bajbusy w reklamach to nie bez kozery.

    Bufon Odpowiedz
    • U mnie 2 lata pod rząd premia wpadła – nie robiłem przerwy 12M, tylko wypłaciłem kasę po zakończeniu 1. roku oszczędzania – po otrzymaniu premii. W tym samym miesiącu (na koniec) znów wpłaciłem 1 ratę.
      Po 2. roku (w 2. roku zoptymalizowałem – wypłaciłem na początku miesiąca, jeszcze przed uzyskaniem premii, a w ostatni dzień miesiąca kiedy wypłacili premię wpłaciłem od nowa 1. „ratę” oszczędności.
      Liczę na wypłatę 3. premii jak za 1. rok oszczędzania w styczniu 2020.
      W międzyczasie kasa oczekująca na wpłatę leży na co najmniej 3%.

      Marcin H.
  • Ehh… I kolejny problem :P
    Ostatnio wypłaciłam kasę w lutym. I parę dni później na wszelki wypadek wpłaciłam kolejną ratę, żeby w razie czego zacząć od nowa.
    Z reklamacji dostałam od nich w marcu premię.
    Chciałam to teraz wszystko wypłacić, bo jednak dla pewności poczekam do listopada na „nowy rok”. I co?
    Strona chce mi naliczyć 5zł opłaty za przelew. Chociaż to PIERWSZY przelew w tym miesiącu Z konta. I na główne konto właśnie w neście (przelew wewnętrzny)…

    Że za drugą wypłatę i kolejne jest oplata to wiadome i tak stoi w regulaminie. Ale pierwsza wypłata…?
    Reklamowałabym, ale znów będę czekać tyle, ze prędzej kwiecień nastanie :P To już chyba zaczekam i może coś się odblokuje.

    La Comadreja Odpowiedz
    • Aha, to Nest pokazuje już jaką prowizję pobierze?
      No dziwne to… A pozwala Ci wylać 100% salda, tak, by nie było z czego opłaty pobrać? (wtedy najwyżej wystarczy złożyć reklamację na debet).

      No i skoro ich www źle działa, to możesz spróbować w apce…

      Don Quijote de la Mancha
    • Niestety nie pozwala :/ Pisze „Kwota przelewu (z opłatą) przekracza dostępne środki.”. A przy próbie wybrania niższej, w podsumowaniu jest ta piatka opłąty :/ Dziś dalej tak samo…

      La Comadreja
    • >>>Strona chce mi naliczyć 5zł opłaty za przelew. Chociaż to PIERWSZY przelew w tym miesiącu
      Tak straszy a to tylko „strachy na Lachy”.

      Bogdan
    • @Bogdan, dlatego pytałem, czy się da wylać całość, ale skoro pojawia się komunikat „Kwota przelewu (z opłatą) przekracza dostępne środki”, to raczej nie są to strachy na Lachy…

      Don Quijote de la Mancha
  • mnie w apce załatwili, po tej ich migracji do nowszego systemu stara apka przestała działać a nowa nie chce się zainstalować. w drodze reklamacji mi odpisali że muszę mieć przynajmniej androida 5.1 a ja niestety posiadam 5.0.2
    telefon za chiny nie chce mi się zaktualizować do nowszej wersji a ja pozostaję zdegustowany zmianami na „lepsze” :(

    Kacperzasty Odpowiedz
    • tja, nowa apka teoretycznie widzi, że mam dwa konta: firmowe i prywatne, ale jak chcę zrobić przelew z jednego na drugie to muszę puścić to przelewem zewnętrznym (nie jak dotąd: wewnętrznym, w sumie przecież to wszystko moje konta). A przelew zewnętrzny trzeba jakoś zdefiniować, bo przecież bank nie pomyślał o tym, żeby je automatycznie zdefiniować.
      Nie wiem co ta stara apka komu przeszkadzała…

      Be@
    • „…podyktowane jest wymaganiami technicznymi oraz względami bezpieczeństwa…”
      w innych bankach jakoś nie twierdzą że androidy niższe od 5.1 są niebezpieczne i aplikacje świetnie się mają, a nest bank do liderów bezpieczeństwa raczej nie należy – ten bank to coraz większa żenada

      Kacperzasty
  • Otrzymałem potwierdzenie, że moje konta są objęte premiami. Dodatkowo mam taką informację.
    „Pragnę wyjaśnić, że kolejny Rok Oszczędzania może Pan rozpocząć w dowolnym miesiącu. Ważne, aby zachowany został nowy ciąg następujących po sobie 12 miesięcy kalendarzowych, w których nastąpi wpłata.”

    Ciekawski Odpowiedz
  • Czy pieniądze na rachunku Nest Rodzinne Oszczędności należy wpłacać co miesiąc tego samego dnia czy po prostu musi być co miesiąc wpływ 600zł?

    ceglaaa Odpowiedz
    • Dzień miesiąca nie ma znaczenia. Ważne, aby wplata była razy miesiącu.

      Ciekawski
  • Z wypłatę samej premii pobrali 5 zł opłaty:( To była pierwszy wypłata w miesiącu.Ktoś wie dlaczego ją pobrali? Napisałem reklamację w tej sprawie ale jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi.

    Zbigniew Odpowiedz
  • Nie było na obce konto tylko na swoje w Nest

    Zbigniew Odpowiedz
    • Mi tak w marcu chcieli pociągnąć, jak chciałam wypłacić. Też na główne konto w nest i też pierwsza wypłata… Parę dni z rzędu próbowałam i za każdym razem chciało naliczyć…
      Reklamować nie reklamowałam, bo 2 tyg czekać, to już by kwiecień nastał.

      A teraz nie wiem jak jest, bo nagle hasło mi nie chciało przejść i konto zablokowane :/ Muszę iść do oddziału albo dzwonić, zeby odblokowali :/

      La Comadreja
    • Zadzwoń, 2 minuty to trwa(ale czekanie aż odbiorą to inna para kaloszy:(

      Zbigniew
  • Odpowiedzieli mi na reklamację „Potwierdzam, że zgodnie z treścią Tabeli Opłat i Prowizji dla Klientów Indywidualnych – oferta Rachunków i Kart, w przypadku pierwszego w danym miesiącu kalendarzowym przelewu wewnętrznego wykonanego z rachunku Nest Rodzinne Oszczędności, Bank nie pobiera prowizji z tytuł realizacji takiego przelewu.
    Informuję, że w dniu 08.04.2019 r. anulowałem prowizję w kwocie 5,00 zł, która pobrana została z tytułu realizacji przelewu z rachunku o numerze 80 0001 z dnia 20.03.2019 r. na kwotę 216,00 zł.
    Proszę o przyjęcie przeprosin z powodu zaistniałej sytuacji. Pragnę Pana zapewnić, że Bank dokłada wszelkich starań, by świadczone Klientom usługi miały najwyższy standard.

    Zbigniew Odpowiedz
  • Cześć.
    Czy ktoś razem ze współmałżonkiem próbował przypisać swoje dzieciaczki do 2 kont jednocześnie? Nie ma jakiejś głupiej weryfikacji, że jak tata podał dzieci do promo NRO, to mama już nie może?

    Robert Odpowiedz
    • Nie ma takiej weryfikacji. Bez problemu możesz przypisać dziecko do kont obu rodziców.

      tomafra
    • Dokładnie z małym wyjątkiem, tj. obojga rodziców, a nie obu rodziców :)

      Ciekawski
    • Dostałem właśnie potwierdzenie na maila. U mnie 2 zaliczona, u małżonki tylko 1. Pewnie literówka. Nie mogę jednak ponownie zarejestrować dziecka korzystając z instrukcji z banku:

      „Ponowna rejestracja możliwa jest za pośrednictwem Bankowości Internetowej i Mobilnej. Z listy wniosków wybierz wniosek: Nest Rodzinne Oszczędności – Dodaj dziecko.”

      Mam tylko opcję „Pobierz potwierdzenie”. Możecie sprawdzić u siebie opcję „Dodaj dziecko”? Dzięki :)

      Robert
  • Już nieaktualne. Infolinia pomogła i nawet odebrali po kilku sekundach ;)

    Dziecko dodaje się nie przez „Wnioski – NRO (ten złożony) – Dodaj dziecko” tak jak podali w mailu, a przez „Wnioski – Nowy wniosek – Dodaj dziecko”.

    Robert Odpowiedz
  • W bankowości jest de facto ładniej, bo „Zapisz dziecko”. ?

    Tak na szybko (tyle, na ile znam excela) wyszło mi, że KO musiałoby zarabiać kolejno w latach:
    1. 10,1%
    2. 6,4%
    3. 5,0%
    4. 4,4%
    5. 4,0%

    w porównaniu z NRO (2 dzieci, wpłaty po 600 zł na początku miesiąca), żeby się opłacało.
    Czy ktoś robił kalkulację przy takich założeniach, żeby +/- potwierdzić moje wyliczenia?

    Zastanawiam się, czy jest sens bawić się w wyciąganie kasy po roku (ryzykując utratę premii z tego co wyczytałem), skoro nawet w 5 roku 4% to ciągle dobry wynik.

    Robert Odpowiedz
    • Mi wyszło (też przy 2 dzieci i 600zł/mc) po roku 11,76%, po dwóch latach 4,36%. Tzn. taka musiałaby być lokata, aby przy comiesięcznych wpłatach dorównać NB (lokata naliczająca co miesiąc odsetki minus podatek i kolejny miesiąc oprócz odsetek także 600zł). W kolejnych latach 2,87%, 2,29%, 1,99%. Musiałbyś poczytać wątek od początku – było o tym bardzo dużo. Aczkolwiek stron z komentarzami jest już 11, więc musiałbyś też mieć sporo samozaparcia ;) Zależnie od „techniki liczenia” procenty mogą się nieco różnić. Pamiętaj, że „w 5 roku 4%” to już nie jest 4% – duża część gotówki leży na słabo oprocentowanym koncie.

      tno3city
    • Tak, mi też kiedyś wyszło ok. 11,7% w pierwszym roku przy dwójce dzieci (6,5% bez dzieci, 9,1% przy jednym, 14,2% przy trzech 16,7% przy czwórce).

      Don Quijote de la Mancha
    • 11,7% za pierwszy rok?

      @Don, @tno3city
      możecie wskazać błąd przy moich wyliczeniach?
      https://zapodaj.net/images/cf710fb3d2ad8.png

      Robert
    • Zapewne chodzi o fakt wpłacania środków na koniec miesiąca, a nie na jego początku. Czyli dodatkowo % za te dni.

      Ciekawski
    • Możliwe ? Dlatego ja zaznaczyłem w pierwszym wpisie, że wpłaty na początku miesiąca.

      Robert
    • Przy wpłacie na początku miesiąca i oprocentowaniu 1,2% obliczenia za pierwszy rok są ok. Może drobna uwaga – nie zaokrąglasz odsetek (ZAOKR). Widać to w 11-ym miesiącu po lewej stronie – grosze się „nie schodzą”.

      tno3city
  • Ja po dwóch latach dzisiaj wyciągnąłem wszystkie środki. 18.04 dostałem premie za drugi rok 360zł, pod koniec miesiąca wpłacam od nowa po 600 zł (dwójka dzieci) i rozpoczynam od nowa pierwszy rok. Pieniądze z nest wrzucam na jakiś procent w innym banku.

    Werni Odpowiedz
  • „Aczkolwiek stron z komentarzami jest już 11, więc musiałbyś też mieć sporo samozaparcia ;)”
    —- przeleciałem 1,2 + ostatnie 2 i odpuściłem :P

    „Tzn. taka musiałaby być lokata, aby przy comiesięcznych wpłatach dorównać NB (lokata naliczająca co miesiąc odsetki minus podatek i kolejny miesiąc oprócz odsetek także 600zł).”
    —- takie też KO wziąłem do porównania: systematyczne wpłaty po 600 zł + miesięczna kapitalizacja (minus podatek oczywiście). Bez żadnych wypłat w tym okresie, tak aby jak najbardziej zbliżyć się warunkami do NRO.

    „Zależnie od „techniki liczenia” procenty mogą się nieco różnić. Pamiętaj, że „w 5 roku 4%” to już nie jest 4% – duża część gotówki leży na słabo oprocentowanym koncie.”
    —- wyjście po 5 latach z NRO daje zysk (z całości) porównywalny do 4% KO. Raczej ciężko o takie KO na chwilę obecną. Lokat nie biorę pod uwagę, gdyż nie ma tam dopłat, trzeba ulokować większy kapitał na raz, a to już całkiem inna kalkulacja.

    Robert Odpowiedz
    • Ja tam się będę upierał, że po 5 latach to ok. 2%, ale nie będę narzucał siłą swoich przekonań ;)

      tno3city
    • @Robert, pomijając już, czy wychodzi to 2% czy 4%, to nie ma też sensu patrzeć na to całościowo (i uśredniać całe 5 lat).
      Niewątpliwie pierwszy rok się opłaca. Ale po pierwszym roku ponownie trzeba podjąć decyzję: czy zostaje się na drugi. Wtedy nie ma sensu liczyć średniej opłacalności z minionego roku i z drugiego, bardziej rozsądne wydaje się porównanie zysku tylko z drugiego roku (i porównanie go do innych aktualnie dostępnych ofert). Tak samo po drugim roku — nie ma sensu liczyć średniej opłacalności za 3 lata, lepiej potraktować 3 rok jako nową „inwestycję” i sprawdzać opłacalność tylko tego przedziału.

      Don Quijote de la Mancha
    • „Ja tam się będę upierał, że po 5 latach to ok. 2%, ale nie będę narzucał siłą swoich przekonań ;)”
      —- U mnie po 5 latach rachunki mają się tak:
      kapitał: 36000
      odsetki: 939 (zaokr. do zł)
      premie: 2160 (288+360+432+504+576) co daje razem 39099 zł

      Taką samą kwotę wyciągniesz z 5-letniego KO jeśli będzie na nim stałe 3,97% (prosty wzór na % składany z „dopłatami”) lub nawet wyżej jeśli zamierzasz wpłacać na NRO na koniec miesiąca.

      @Don
      ja przyjąłem sztywną stopę procentową dla KO na okres 5 lat, czyli powiedzmy aktualny poziom 3,5%. I przy takich założeniach NRO wygra w perspektywie tych 5 lat ze średnią, którą przedstawiłem w powyższych wyliczeniach (abstrahując od możliwości ryzykownych wypłat i ponownego rozpoczynania 1 roku).

      Zgadzam się natomiast w całości, że w przypadku pojawienia się w między czasie ciekawszych ofert – należy w każdą rocznicę, po zgarnięciu premii, rozważyć wyjście z NRO.

      Robert
  • Ze sześć razy to było wałowane. Osobiście mam notatkę przy inwestycji- >po 1 premii wszystko zabieram i w ostatni dzień tego samego miesiąca zaczynam kolejne wpłaty<.
    A może coś się zmieniło w międzyczasie?

    Bufon Odpowiedz
  • Hej, jestem po 2 latach oszczędzania. Jeśli wypłacę środki i zamknę NRO i otworzę je w kolejnym miesiącu to będzie liczyło znowu jako 1 rok, czyli najkorzystniejszy?

    Kalopis Odpowiedz
    • Po pierwsze nic nie zamykaj. Po drugie podaj miesiąc pierwszej wpłaty i kiedy była wypłacona premia.

      Ciekawski
    • Pierwszy wpływ 600 zł na NRO to czerwiec 2017. Premia 7.07.2018 za pierwszy rok. Za drugi będzie w czerwcu tego roku.

      Kalopis
    • Sorry, pierwsza premia 7.06.2018.

      Kalopis
  • Witam mam pytanie 30-04-2018 r. wpłaciłem pierwszą wpłatę. Zgodnie z najczęściej zadawanymi pytaniami na stronie Banku odnośnie wpłat jest odpowiedź:,,Pierwszą wpłatę można dokonać w dowolnym momencie po otwarciu rachunku Nest Rodzinne Oszczędności, lecz warto dokonać jej w tym samym miesiącu co otwarcie rachunku, gdyż od tego momentu rozpoczyna się Rok Oszczędzania.”Czyli mój rok rozpoczął się 30.04 ;do kiedy powinna wpłynąć premia?Na odpowiedź z Banku się chyba nie doczekam /2 tydzień/.
    I druga sprawa to na tej stronie jest tabela gdzie jedno i dwójka dzieci to taka sama premia.Czy coś pozmieniali?Bo się pogubiłem. https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/oszczednosci-i-inwestycje/nest-rodzinne-oszczednosci

    Krzysztof L. Odpowiedz
    • „I druga sprawa to na tej stronie jest tabela gdzie jedno i dwójka dzieci to taka sama premia.Czy coś pozmieniali?Bo się pogubiłem.”
      — na stronie jest błąd. Na szczęście nie tabelka na stronie nas obowiązuje, a regulamin, a w nim jak byk, że przy 2 dzieci zgarniasz premię zaczynając od belki startowej 4% ?

      „… lecz warto dokonać jej w tym samym miesiącu co otwarcie rachunku, gdyż od tego momentu rozpoczyna się Rok Oszczędzania”
      — nie zgodzę się, gdyż Rok Oszczędzania z definicji to: „okres 12 miesięcy następujących kolejno po sobie, liczony od miesiąca, w którym nastąpi pierwsza Wpłata”. Tak więc liczony od pierwszej wpłaty, a nie od otwarcia rachunku NRO.

      Robert
  • Ja tylko cytuję wiadomości z ich strony i pytam.

    Krzysztof L. Odpowiedz
    • A ja tylko staram się pomóc. Jeśli mój ton odebrałeś inaczej, to przepraszam. :żółwik: ?

      Ja tam wolę skupiać się tylko na regulaminie, bo na tych stronach, faq itp. to informację albo bardzo ogólne, albo – jak widać – błędne.

      Robert
  • Dzięki, poczekam zatem na premię albo to co mi odpiszą.Oby obyło się bez przepychanek z nimi.

    Krzysztof L. Odpowiedz
  • W regulaminie piszą znowu o zasileniu w kolejnym miesiącu po otwarciu konta.Ale jak zinterpretują moją wpłatę 30-04 2018 r. Zobaczymy.

    Krzysztof L. Odpowiedz
    • Możesz podać dokładniej, w którym miejscu ten zapis? Coś słabo kojarzę taki warunek.

      Robert
  • Definicje- deklarowany czas oszczędzania pkt.1

    Krzysztof L. Odpowiedz
  • W czerwcu spodziewam sie premii za 2 rok oszczedzania na NRO. Chce „zresetowac” konto ponownie do 1 roku. Czy wystarczy, ze w czerwcu (jak tylko pojawi sie premia) zupelnie oczyszcze konto i ponownie wplace 600zl pod koniec czerwca?
    Pierwsze zasilenie NRO bylo 30.06.2017r, premia wpadla 7.06.2018r, wyplacilem ja 14.06.2018 i kontynuowalem wplaty po 600zl co miesiac.

    keton Odpowiedz
    • Ja zrobiłem tak samo w kwietniu. Po dwóch latach wypłaciłem całość zaraz po otrzymaniu premii. Pod koniec kwietnia jak zwykle wpłaciłem po 600 zł na każde konto, mam nadzieję, że za rok będzie premia tak jak poprzednio w pierwszym roku ;)

      Wernyhora
    • Nie wiem tylko dlaczego zwlekacie z wypłatą środków do otrzymania premii? Ja wypłacałem pierwszego dnia roboczego w miesiącu i premia wpadła. Lepiej chyba poczekać z wypłatą premii do następnego miesiąca(jeden bezpłatny przelew) aniżeli kisić 72k przez kilka, kilkanaście dni.

      specu
    • Ja mam tylko 1 konto NRO to i strata mniejsza :) Ale dzieki za pomysl – wyciagne premie w lipcu, a oszczednosci 1 czerwca.

      keton
  • Jeśli zamknę Nest Konto i otworzę za miesiąc to będę mógł lokatę na 4% otworzyc?

    Kalopis Odpowiedz
  • czy może mi ktoś wytłumaczyć kiedy jest lepiej założyć konto na początku czy na końcu miesiąca, a może nie ma to już w 2019 roku znaczenia? , cytuję „Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!”

    s Odpowiedz
    • Nie ma znaczenie kiedy założysz konto. Ma natomiast znaczenie kiedy wpłacasz środki na konto – czym później (w skali miesiąca), tym w teorii lepiej, bo krócej leżą na niskooprocentowanym koncie, a premia za nie jest taka sama (bo to premia robi tu robotę i podnosi efektywne oprocentowanie).

      Michał
    • Michał Dziękuję :)

      s
  • Można dodać dzieci tylko do 18 r.ż? Czy jeżeli dziecko pełnoletnie uczy się można go również dodać?

    jenny Odpowiedz
    • Niestety, wg regulaminu „Dziecko” to „osoba małoletnia na dzień zgłoszenia”. Z kolei wg Wikipedii „osoba małoletnia” to „w rozumieniu polskiego prawa cywilnego osoba, która nie ukończyła 18 lat i nie zawarła małżeństwa (w wyniku jednego z tych zdarzeń uzyskuje się pełnoletniość)” — taka ciekawostka (choć w praktyce zapewne stanu cywilnego dziecka nie sprawdzają 😉).

      Don Quijote de la Mancha
  • 19.06.19 wyplacili premie na 2 konta. Teraz reset i od nowa.

    keton Odpowiedz
  • Czy da się przystąpić do oszczędzania bez wizyty w banku, jeśli wybieramy opcję bez dzieci?

    g.romek Odpowiedz
    • Nawet przystępując z dziećmi nie musisz odwiedzać oddziału. Wszystko online

      JSW
    • „Uprzejmie informuję, że z przyczyn technicznych leżących po stronie Banku, wniosek Nest Rodzinne Oszczędności – dodaj dziecko, jest obecnie niedostępny.
      Wyjaśniam, że wniosek w najbliższym czasie zostanie udostępniony.
      Proszę w imieniu Banku przyjąć przeprosiny za wszelkie niedogodności spowodowane zaistniałą sytuacją.”

      Paweł K.
    • Nie wiem, czy coś Ci to pomoże ale kilka miesięcy temu założyłam konto ROR + Nest Oszczędności. Kiedy próbowałam on-line założyć Nest RODZINNE Oszczędności, to też wyskakiwał komunikat o niedostępności. Po kilku dniach dzwoniłam na infolinię, składałam zgłoszenia, później dostałam bzdurne odpowiedzi. No nieważne. Zainstalowałam aplikację w telefonie i w tej aplikacji więcej załatwiam niż na stronie. Spróbuj.

      ola
    • Założyłem dziś Nest Rodzinne Oszczędności poprzez aplikację. Numer rachunku przyszedł na maila. Niestety konto nie wyświetla mi się ani na liście „Kont” ani w „Oszczędnościach”, mimo że zasiliłem je próbnym przelewem na 1 zł.

      g.romek
    • Wszystko ok, konto się dziś pojawiło w „Oszczędnościach”.

      g.romek
  • Czy ktoś wyliczał, jak jest teraz z opłacalnością Rodzinnych Oszczędności przy 4 dzieci?

    MK Odpowiedz
    • jesli przy 0 dzieciach jest opłacalne 5,8% na rok, to przy każdej większej ilości dzieci jest tylko lepiej, nawet bez liczenia. Teraz to ciężko znaleźć coś powyżej 3%
      Szacuję, że dwa a może nawet trzy lata będziesz powyżej 3% z taką gromadką.

      Kacper
    • Trzeba pobrać arkusz i przeliczyć, ale przy czwórce dzieci spokojnie można zostawiać nawet i na 2 lata (na 100% będzie się opłacało), a być może nawet i na więcej. Ewentualnie zerować co roku, zależnie od tego czy potrzebne są pieniądze z konta.

      Michał
    • Kiedys to liczylismy dokladnie. I wyszlo ze zawsze oplaca sie zerwac po roku, bo normalnie te srodki w Nest sa kiepsko oprocentowane i lepiej je trzymac na jakims KO 3%, a co miesiac wrzucac 600zl do Nest. Ale na 2 lata roznica nie jest duza i mozna poswiecic sie dla spokoju i wygody.

      keton
    • Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!

      W treści artykułu jest nawet napisane

      Ciekawski
  • Przyszedł mejl mówiący o nowościach w ofercie, m.in. „konta oszczędnościowego Nest Skarbonka, które wspiera regularne oszczędzanie na wymarzony cel” — ktoś badał, co to jest? To coś nowego?

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Na stronie na razie nie widzę tego konta, ani w aplikacji. Podejrzewam, że będzie to specjalne konto do zbierania końcówek z transakcji kartą. W emailu można przeczytać, że przez pół roku będzie oprocentowanie 3% do 5k PLN, a powyżej WIBOR 3M – 0,50%

      Don Pablo
    • Odkryłam to ze dwa dni temu… w cenniku i w zestawieniu oprocentowania – jest pozycja a taką nowością. Ale wówczas przeszukałam wszystkie ich regulaminy i znalazłam tylko tyle, że poinformują o możliwości zakładania tego produktu oddzielną informacją na stronie…
      Tak jak pisze @Pablo -> 3% do 5k PLN, 6M i tylko jedna wypłata w miesiącu bezpłatna – oraz można mieć tylko jedno takie konto….

      Be@
    • Aha, spoko, zawsze to złotówka miesięcznie więcej, niż na 2,7% w Millennium. 😉
      Może będzie się dało wykorzystać, jako dodatkowe konto oszczędnościowe, czasem mi się zdarza, że zużyję już bezpłatny przelew na innych kontach )Millennium, Getin) i zdarza mi się jakieś pozostałe „podręczne” środki przechować w starym ko Smart/Nest (WIBOR 3M + 0,5 = 2,2%), może to nowe też się przyda…

      Don Quijote de la Mancha
    • No i jest.
      3% do 5 kzł „od dnia otwarcia Rachunku do końca miesiąca kalendarzowego w którym otwarto Rachunek oraz przez następne 6 pełnych miesięcy kalendarzowych” — czyli otwierając konto 1. dnia miesiąca 7 miesięcy. Standardowo 1 przelew w miesiącu bezpłatny (następny 5 zł). Kwota niewielka, ale wydaje się, że jeśli ktoś już i tak korzysta z Nest, to dla przechowywania podręcznych środków warto takie konto założyć (albo dla bezwzględnego wyciskania każdego grosza, po tych 7 miesiącach w porównaniu do 2,7% zarobi się ponad 7 zł więcej, lecz jeśli ktoś wszystkie oferty wykorzystał i musiałby skorzystać np. z 2,3%, to będzie to już 17 zł).
      Pro hint: W bankowości www nie ma „Konta Skarbonka”, trzeba wybrać „Nowy cel”.

      Don Quijote de la Mancha
    • A da się tych „skarbonkowych celów” otworzyć więcej?

      pws
    • Niestety nie:

      Posiadacz Rachunku może posiadać 1 (jeden) rachunek oszczędnościowy Nest Oszczędności, 1 (jeden) rachunek oszczędnościowy Nest Samodzielne Oszczędności, 1 (jeden) rachunek oszczędnościowy Nest Skarbonka w PLN, z zastrzeżeniem iż to ograniczenie nie dotyczy posiadaczy dwóch lub więcej rachunków oszczędnościowych Nest Samodzielne Oszczędności otwieranych do 19.07.2019 r.

      Don Quijote de la Mancha
  • W związku ze zmianą stanowiska banku co do tej promocji, może lepszym rozwiązaniem jest robienie wpłat przez 2 lata (3 rok już się sporo mniej opłaca)? A może po prostu zamknąć Nest Rodzinne Oszczędności i zawnioskować ponownie – czy to nie załatwi sprawy?

    slayer Odpowiedz
  • Pilne,
    Zleciłam przelew całości srodków z NRO na nest i chyba od godziny kasa wisi na blokadzie, nie przychodzi na nest, a o 14.30 ostatnia sesja, aby wytransferowac do innego banku. Zostaje tylko infolinia? Czy ktos tak miał, ze wstrzymuja przelew?Na jak długo? Prosze o pomoc :-)

    YY Odpowiedz
  • Kolejny hit infolinii. Dziś konsultant powiedział że jeżeli wypłacę stan konta po 2 latach+premia to muszę zlikwidować rachunek Rodzinne Oszczędności, założyć go na nowo i można zacząć oszczędzać od nowa jako 1 rok.

    Wald Odpowiedz
  • Nie moge odnaleźć, więc może szybciej będzie jak ktoś z was mi odpowie.

    Ile wyniesie oprocentowanie po 2 roku oszczędzania? Kwota 600, bez dzieci.

    Akashi71 Odpowiedz
    • nie sposób odpowiedzieć na to pytanie, zależy którego dnia miesiąca wpłacałaś w każdym z miesięcy.

      Herman
    • Z końcem miesiąca. Możemy uznać, że zawsze 28 – tego dnia miesiąca +/-.

      Akashi71
    • Oprocentowanie konta brutto to WIBOR 3M − 0,5, czyli 1,32%.
      Przy miesięcznej kapitalizacji odsetki netto za 11 miesięcy (czyli pierwszy rok) to ok. 35 zł, za drugi ok. 113 zł. Premia za pierwszy rok to 144 zł, za drugi 216 zł. Łączny zysk to ok. 508 zł.

      24 wpłat po 600 zł daje na koniec zainwestowany kapitał w wysokości 14400 zł; wpłacając tę kwotę na lokatę Facto 3% po dwóch latach otrzyma się 700 zł odsetek netto.

      Aby uzyskać 508 zł odsetek netto z hipotetycznego konta oszczędnościowego, na które przez 23 miesiące wpłacamy po 600 zł, musiałoby ono mieć oprocentowanie ponad 4,4%.

      Don Quijote de la Mancha
  • Powiedźcie jak wygląda aktualnie kwestia wypłaty premii po przerwaniu roku oszczędzania i rozpoczęciu go na nowo w dowolnym innym terminie. Powinna mi wpaść lada moment premia, ale na chwilę obecną jej brak.

    Ciekawski Odpowiedz
  • @Ciekawski
    Rok temu bank zmienił wykładnię. Obecnie, po przerwaniu oszczędzania, czyli wypłaty zgromadzonych środków po 11 lub 12 nieprzerwanych miesięcznych wpłatach, należy wznowić oszczędzanie w tym samym miesiącu, w którym przerwałeś oszczędzanie. U mnie:
    – 31.10- wpłata 600zł,
    -1.11- wypłata 7205,46
    -14.11-premia 144
    -30.11-wpłata 600zł
    -1.12-wypłata 144zł
    Spotkałem się też z interpretacją, że wznowić kolejny rok oszczędzania można w dowolnym momencie, ale dopóki jest fajne oprocentowanie to trzeba korzystać z okazji i nie czekać tylko wpłacać. Oczywiście Nest przyjmuje przelewy natychmiastowe także w dni wolne od pracy, więc wpłacamy ostatniego możliwego dnia każdego m-ca.

    Waldemar Odpowiedz
  • Mam pytanie: pierwszą wpłatę dokonałem 27 grudnia zeszłego roku, czy jest szansa żebym zakończył rok oszczędzania i rozpoczął kolejny w tym miesiącu? Jeżeli tak to jak powinienem rozplanować swoje wypłaty i nową wpłatę?

    mac Odpowiedz
    • Z tego co piszesz to dokonałeś już 12 wpłat. To już teraz powinieneś wypłacić (możesz czekać na wypłatę premii) i zacząć nowe oszczędzanie w grudniu.

      Don Pablo
    • Tak, 12 wpłata została dokonana w listopadzie.
      Czy wypłata wszystkich środków powoduje automatyczne przerwanie 1 roku oszczędzania i pierwszą wpłatę na nowy 1 rok mogę dokonać już np. następnego dnia po wypłacie?

      mac
    • Według mnie możesz tak zrobić. Do tej pory tak to działało. Ja mam taką samą sytuację jak ty, ostatnia 12 wpłata w listopadzie. W grudniu wypłaciłem całość. Teraz czekam na premie i wpłacam od nowa pod koniec grudnia.

      Don Pablo
    • Dziękuję za pomoc :)

      mac
  • Premie roczne doszły… niemowlak podbił procenty za „pierwszy rok” :-))

    Pola33 Odpowiedz
    • Również wpadło ponownie za pierwszy rok. Bardzo fajna, wręcz niedoceniana, długoterminowa promocja.

      Michał
    • Ile czasu trzeba odczekać po odbiorze premii żeby ponownie zacząć pierwszy rok?

      majaa
    • Rok temu zacząłem w tym samym miesiącu :)

      Michał
    • @Pola33, u mnie też, gratuluje 😀

      Herman
    • Czyli wypłacam np 25 całość i 26 mogę zacząć od nowa?

      (wiem że mogę sama sprawdzić, ale wole zapytać praktyków)

      majaa
    • Herman dzięki i wzajemnie gratulacje :-) Świetna promocja… opłacało się przerwać oszczędzanie. W tym miesiącu znowu zrobię dzień czy kilka przerwy z wyzerwowanymi kontami i jeszcze grudniu zasilenie 600zł/każdego konta nro. Wszystko działa Maja, można w tym samym miesiącu ponownie zacząć.

      Pola33
    • Też premia wpadła :) 31 grudnia od nowa wpłaty :)

      Don Pablo
    • Tak Maja możesz 25 wyzerować NRO a 26 ponownie zacząć. Ważne żeby saldo na koniec dnia wynosiło 0 przynajmniej jeden dzień.

      Pola33
    • Szkoda tylko że ilość kont ograniczyli do jednego. Oby jak najdłużej te procenty trwały.

      A przy okazji zapytam czy orientujecie się może czy oprócz millennium jeszcze jakiś bank oferuje lokaty urodzinowe?
      CA ma lub miał ale 2,5% tylko.

      majaa
    • No ja nie wiem bo inflacja jest (wyższa niż ta oficjalna którą gus podaje) to nam te procenty zżera jednak… lepszy jednak rydz niż nic.

      Pola33
    • A jak już wpłaciłem w grudniu kolejne (13 z rzędu) 600 zł. a teraz przyszła premia roczna, to mogę jeszcze przerwać w grudniu zaczęty właśnie, kolejny rok oszczędzania?

      Analyst
    • Ktoś wie?

      Analyst
    • Nie.

      Waldemar
    • Mozesz go przerwac, ale nowy zaczniesz za rok od grudnia

      Herman
  • Żona 12.2018 wyzerowała dwa konta NRO. Jeżeli teraz zaczęłaby wpłacać byłby to pierwszy rok oszczędzania czy już niestety nie ?

    Krak Odpowiedz
    • Uważam że jak wyzerujesz na jeden choćby dzień konto to zaczniesz od nowa, nowy rok oszczędzania.

      Pola33
  • @Pola33, dzięki. Nie zaglądałem przez rok na NRO żony i dopiero dziś chcąc sprawdzić premie zajrzałem. Na trzech kontach regularnie wpłacała 600 zł, a na dwóch zero :-) Zacznę u Niej na wszystkich pięciu od nowa , nowy rok oszczędzania.

    Krak Odpowiedz
    • Ewentualnie zostaw tylko te gołe 600zł wpłacone wcześniej na tych dwóch kontach. Obniżenie salda poniżej tego co wymagane też sprowadza do pierwszego roku oszczędzania.

      Pola33
    • Ewentualnie zostaw tylko te gołe 600zł wpłacone wcześniej na tych trzech kontach. Obniżenie salda poniżej tego co wymagane też sprowadza do pierwszego roku oszczędzania.

      Pola33
  • @Pola,ale na tych dwóch kontach od 12.2018 nie było ani złotówki. Z obu wypłaciła wszystko i przez rok saldo było zerowe.

    Krak Odpowiedz
    • Ok, czyli po prostu jej strata , że straciła premię za potencjalny rok. Tylko 5 lat można oszczędzać w opcji 600zł, więc niebawem to się skończy.. zobaczymy.

      Pola33
    • A to nie jest tak, że od nowa 5 lat liczymy po każdym wyzerowaniu konta?

      keram7m
    • Myślę że to dożywotnia promocja. Według mnie wraz z zerowaniem konta żeruje się też licznik promocji.

      Don Pablo
    • A na logikę biorąc to 5lat maks, tylko procentowo się cofamy do pierwszego niby najmniej (dla amatora) oprocentowanego roku… niby taka kara ;-) A jak będzie to zobaczymy bo bankowi to się po prostu nie opłaca i wpadł w pułapkę zezwalając na wielokrotne zaczynanie pierwszego progu.

      Pola33
    • Mam oczywiście nadzieję. że tak się nie stanie, ale każdy z nas deklarował ile lat chce oszczędzać i to może być kluczowe.

      Pola33
    • Kazdy deklarowal piec lat, ale nikomu sie to jakos nie noze udac skonczyc i musi zaczynac od nowa :( :)

      Herman
  • Żona dostała premię za pierwszy rok oszczędzania w październiku 2018. Środki wycofała w listopadzie i tego miesiąca zaczęła wpłacać od nowa. Premii brak. Co zrobiła źle? Jest sens pisać reklamacje?

    drudar Odpowiedz
  • @drudar
    Oczywiście, że pisać. Podejrzewam, że ostatnia wpłata/ 12-ta/ była we wrześniu. W tej sytuacji powinna wycofać środki po 12-stu wpłatach. Jeżeli 12-ta wpłata miała miejsce we wrześniu to zaraz 1 października należało wycofać zgromadzone środki i najpóźniej 30-go października wpłacić składkę i tym samym rozpocząć kolejny rok oszczędzania. Z wypłata premii mogła poczekać. Bank w ub. roku zmienił interpretację odnośnie rozpoczęcia kolejnego miesiąca oszczędzania wskazując, że powinien nim być ten sam miesiąc, w którym wycofano środki.

    Waldemar Odpowiedz
    • Jeżeli zaczęła wpłacać od nowa w listopadzie to ostatnia wpłata powinna być w październiku. Ja mam podobnie z tym, że ja wycofałem w grudniu, a na nowo zacząłem wpłacać od stycznia. I dopiero się dowiedziałem o tej nowej interpretacji. Zadałem pytanie w serwisie internetowym i dostałem potwierdzenie, że mój nowy pierwszy rok zaczął się w styczniu.

      drudar
    • Powiedzcie jeszcze co teraz zrobić ze środkami żony. Niestety wpłaciła już w listopadzie. Wycofać je teraz i zacząć wpłacać ponownie od grudnia czy od stycznia? A może dopiero od października 2020?

      drudar
    • Jeśli żona ma przynajmniej na jeden dzień wyzerowane saldo w listopadzie (tzw pauzę w oszczędzaniu) to jak najbardziej NIE ruszać tej nowej wpłaty z listopada! Napisać reklamację dlaczego premii nie ma mimo iż powinna być.. Jeśli wszystko było jak należy (Czyli co mieisiąc wpłacała zadeklarowaną kwotę – czepiają się np. jak ktoś zamiast 600zł, robi przelew 2x300zl, ale po reklamacji powinni uznać, że klient się pomylił) to wypłacą premię.

      Pola33
    • Wpłacane było co miesiąc 600 zł. Problem w tym, że saldo nie było zerowane w listopadzie. Nadal leży tam cała kwota.

      drudar
    • Wcześniej napisałeś: „Środki wycofała w listopadzie i tego miesiąca zaczęła wpłacać od nowa.” Więc teraz sam sobie zaprzeczyłeś w ostatniej widomości..

      Pola33
    • Jak nic nie wypłacała to rozpoczęła kolejny rok oszczędzania.. k

      Pola33
    • Chodziło mi o poprzedni rok. Premia wpadła 10.2018, wycofała w 11.2018 i ponownie zaczęła wpłacać w 11.2018.

      drudar
  • Chcę wyzerować konto i zacząć nowy rok oszczędzania, czy po wypłacie wszystkich środków z konta np. 23 grudnia, ostatniego dnia miesiąca otrzymam jeszcze na to konto odsetki za dany miesiąc?

    mac Odpowiedz
    • Tak, o odsetki się nie marte… sa tacy co nie czekają na premie tylko na początku miesiąca już wypłacają by pracowały pieniądze gdzie indziej na wyższym procencie. Premia roczna wpływa ok20 i odsetki na koniec miesiąca również za te kilka dni kiedy środki jeszcze były.

      Pola33
  • Juz 3 lata to trwa, tak ciezko ogarnac ta promocje? Ja zaczalem wplaty w grudniu i co roku w grudniu mam taka sama sytuacje…. Czekam na premie, wyplacam wszystko, minimum dzien zerowe saldo i wplacam pierwsza skladke na nowy rok oszczedzania. Prosciej byc nie moze a jak czytam jak niektorzy kombinuja….

    Herman Odpowiedz
    • Jeżeli zacząłem wpłaty pod koniec stycznia, to premii spodziewać się pod koniec miesiąca czy wypłacają zawsze tak samo, konkretnego dnia?

      JSW
    • Regulamin mowi ze do 20 dnia roboczego, w praktyce ok 20 dnia kalendarzowego

      Herman
    • Ja robię podobnie, lecz jeszcze bardziej maksymalizuje zyski, a mianowicie: środki wycofuję pierwszego dnia roboczego w grudniu i przelewam na KO, premię wypłacam zaś w styczniu z powodu wykorzystania już bezpłatnego przelewu. Lepiej niech premia się kisi na 1,2% do stycznia niż 36k do 20 grudnia :)

      specu
  • Rozumiem, że to konto oszczędnościowe można cały czas założyć?

    RadekW Odpowiedz
    • Tak ale tylko jedno, a kiedyś to było 5. No i ewentualna zona też może na te same ewentualne dzieci bo nie wiem czy masz, aczkolwiek dzieci nie są wymagane, ale zwiększają procent.

      Pola33
  • @Bravo Pola33
    @Brav specu
    @Bravo Herman
    Temat był wielokrotnie omawiany więc zwięźle tylko przypomnę. Zaczynamy od 1 stycznia 2020r.
    1. 1 stycznia 2020 wpłacamy na KO/ np. Elastyczne w Getin bo daje 2,8% kwotę 7200/12×600/
    2. Ostatniego dnia każdego miesiąca, w tym wypadku 31 stycznia- z KO w Getin przelewamy 600 zł na NRO w Nest Banku. Reszta kwoty 7200-600=6400 zostaje na KO.
    3. Pierwszego dnia każdego miesiąca, w tym wypadku 1 lutego z NRO w Nest Banku przelewamy odsetki na KO w Getin Banku. Reszta kwoty 6400/+odsetki z NB i Getina/ – 600=5800 zostaje na KO
    4. Co miesiąc postępujemy według wyżej opisanego schematu: ostatniego dnia miesiąca wypłata z KO Getin i wpłata na NRO w NB. Pierwszego dnia każdego miesiąca wypłata odsetek i wpłata na KO w Getin.
    5. Ostatnia/ 12-ta/ wpłata jest realizowana 31 grudnia. 1 stycznia następnego roku wypłacamy wkład i odsetki i spokojnie czekamy na premię. Niezależnie od daty przyznania premii 31 stycznia ponownie wpłacamy 600 zł rozpoczynając kolejny Rok Oszczędzania. I tak wkoło Panie Macieju przez 5 lat.
    Uwaga!!!
    – w wariancie z dziećmi granica opłacalności do 3 lat bez wypłacania wkładu,
    -Nest Bank przyjmuje i księguje przelewy błyskawiczne we wszystkie dni, także śmiało można wpłacać składkę ostatniego możliwego dnia niezależnie czy to dzień wolny od pracy czy też święto,
    – wpłata może być najpierw na ROR w NB i dopiero na NRO albo bezpośrednio na NRO.
    Bezwzględne przestrzeganie tego schematu generuje roczne oprocentowanie ok. 5,8-6%
    Zysk można trochę podkręcić stosując optymalizację, ale to już zależy od banku, w którym mamy KO. Np w Getinie kwota 7200 daje dzienny zysk 0,55 brutto, ale już 7235 daje 0,56. Niby nic, ale jak tych kont jest kilkadziesiąt i optymalizacje stosujesz także w NB to na dobrą flaszkę zarabiasz dodatkowo.

    Waldemar Odpowiedz
  • Czy po założeniu konta Rodzinne Oszczędności trzeba uruchamiać jakoś tą promocję? Czy wystarczy pierwsza zadeklarowana wpłata 600 zł i to wystarczy?

    RadekW Odpowiedz
    • Wystarczy, to konto samo z siebie jest promocyjne (to nie jest podstawowe konto oszczędnościowe w tym banku, choć można go „normalnie” bez promocji używać).

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don ty chyba też masz Nest Oszczędności odziedziczone po poprzednim banku Smart.
      Dawniej rachunek był oprocentowany na 2,2 %, a teraz pokazuje mi się 1,7%. Były jakieś zmiany oprocentowania?

      neme
    • Ostatnio tego nie używam, mam tam okrągłe 0 zł, a ten nowy system pokazuje wtedy „Oprocentowanie: 0,00%”; ale w tabeli zmian nie widzę, ja wg ostatniej z 18 października 2019 r. mam „Nest Oszczędności w PLN otwarty do 26.06.2016 […] do 50.000 zł […] WIBOR 3M + 0,50% (Marża Oprocentowania)”, czyli po zaokrągleniu powinno to obecnie być 2,2%… 1,7% (czyli zaokrąglony WIBOR 3M) to „nadwyżka ponad 50.000 zł” albo „Nest Oszczędności w PLN otwarty od 27.06.2016 do 04.07.2016” (bez progów).

      Don Quijote de la Mancha
    • Dziękuję, czyli już wiem dlaczego 1,7% (środki z profita tam zimowały)

      neme
  • Od 12.2018 nie robiłem żadnych wpłat na 2 z kont NRO. Tylko na 3 NRO. W 12.2019 po tym jak wpłynęła premia na 3 wyzerowałem wszystkie i po paru dniach rozpocząłem nowy rok oszczędzania na wszystkich 5. Na wszystkie wpłatę robiłem tego samego dnia. Teraz patrzę, a te dwa NRO na które przez ostatni rok nie wpłacałem mają zdecydowanie niższe oprocentowanie. Czy mam rozumieć, że te dwa konta odpadły z promocji ?

    Romuald Odpowiedz
    • Oprocentowanie NRO to WIBOR 3M − 0,50% zaokrąglone do jednego miejsca po przecinku, ustalane każdego 16 dnia miesiąca wg WIBOR na poprzedni dzień roboczy; WIBOR 3M to obecnie 1,71%, co daje oprocentowanie 1,20%; od startu tej promocji WIBOR 3M wahał się pomiędzy 1,70% a 1,73%, więc oprocentowanie zawsze wynosiło 1,20%.

      Don Quijote de la Mancha
    • @Romuald, Odsetki z na tych 2 kontach masz pewnie za kilka dni (od wpłaty do końca miesiąca), a na tych 3 za prawie cały miesiąc (przerwa tylko od wypłaty do wpłaty). A oprocentowanie to samo.

      keram7m
  • Panowie dzięki. Baran już chciałem wypłacić środki z tych dwóch kont

    Romuald Odpowiedz
  • Cześć. Jak to jest z tym jednym miesiącu „wakacji” od wpłat? W styczniu zagapiłem się i wrzuciłem kasę na główne konto, zapominając o przelaniu na oszczędnościowe. Rozumiem, że teraz w lutym wpłacam normalnie 600 zł, a premię dostaję zgodnie z „harmonogramem” (pierwsza wpłata miała miejsce 20.05.2019) i bank nie robi z tego powodu żadnych problemów?

    Maciej Odpowiedz
    • Nie będzie żadnych problemów, normalnie wpłacasz w lutym. Jedynym minusem tych „wakacji” będzie niższa premia.

      specu
    • W zeszłym roku też jedną wpłatę zgapiłam.
      Premia wpłynęła bezproblemowo.
      Nie przerywasz schematu. Wpłać normalnie na koniec lutego i tylko żal, bo premia mniejsza.

      ola
  • W regulaminie jest wymóg wpłaty bezgotówkowej. Czy zatem premia przepada, skoro kilka razy wpłaciłem pieniądze w kasie?

    Marcin2 Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy