Od 1 października posiadanie konta firmowego w Idea Banku nie będzie już bezwarunkowo darmowe. W połowie września bank wysłał do swoich klientów wykaz zmian, jakie nastąpią w tabeli opłat i prowizji. Sprawdźmy, czy jest się czego bać.
Do tej pory prowadzenie rachunku Firma to Ja, Konto Branżowe oraz Konto Przedsiębiorczy Radca Prawny było darmowe. Od października zapłacimy 15 zł miesięcznie, ale na szczęście będzie kilka opcji, aby z opłaty zostać zwolnionym.
Po pierwsze – opłaty nie poniosą osoby, które mają rachunek firmowy krócej, niż 24 miesiące. Po drugie – ci, którzy wykonują min. jeden przelew do ZUS. Po trzecie – przedsiębiorcy posiadający aktywną umowę leasingu zawartą z Idea Getin Leasing S.A.
Drugą istotną zmianą jest wprowadzenie opłat za wpłaty gotówkowe przez mobilny wpłatomat. Ciągle nie zapłacimy ani grosza do kwoty 100 000 zł miesięcznie, ale powyżej tej wartości bank naliczy prowizję w wysokości 0,39%.
Pojawi się również opłata za wpłaty w oddziałach stacjonarnych – w wysokości 0,5% (min. 10 zł) niezależnie od kwoty. Opłata nie będzie jednak pobierana, jeśli wykupimy pakiet all inclusive (za 20 zł miesięcznie). Pakiet daje nam dodatkowo darmowe, nielimitowane wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w kraju oraz wpłaty i wypłaty w oddziałach banku.
W górę idzie również prowizja za posiadanie karty debetowej. Do tej pory płaciliśmy 4,99 zł miesięcznie. Teraz zapłacimy 8 zł. Mimo wszystko z opłaty łatwo być zwolnionym: wystarczy wykonać transakcje bezgotówkowe kartą na min. 400 zł (300 zł dla umów zawartych do 4.01.2013) lub dokonać wpłat gotówki w bankomatach lub wpłatomatach wskazanych przez bank na łączną kwotę min. 1000 zł.
Ostatnia istotna zmiana to wprowadzenie opłaty za wypłatę gotówki w bankomatach krajowych – od listopada opłata ta wyniesie 1% kwoty, ale dopiero od 6. transakcji (pierwsze 5. wypłat będzie darmowych).