Dwa miesiące temu pisałem o EnveloBanku, czyli nowym graczu, który wprowadził na nasz rynek bardzo interesujące konto osobiste. Dziś oferta staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, bo po raz pierwszy rachunek ten pojawia się w promocji na start. Do zgarnięcia mamy łatwe 100 zł premii za wykonanie 3 płatności kartą :)
100 zł za 3 transakcje kartą
Aby wziąć udział w promocji należy być nowym klientem Banku Pocztowego, czyli osobą nieposiadającą konta w Banku Pocztowym (zarówno tradycyjnym, jak i EnveloBanku) w momencie wysłania wniosku. Oprócz tego wykluczone są osoby, które złożyły już jakikolwiek wniosek o otwarcie EnveloKonta.
Jeśli spełniamy te warunki to wystarczy, że zarejestrujemy się na dedykowanej stronie promocji najpóźniej do 31.12.2017. Wystarczy, że zaznaczymy dwa pierwsze checkboxy (akceptacja regulaminu oraz przetwarzanie danych przez bank). Organizator zaznacza, że pula promocyjnych wniosków ograniczona jest do 2000 sztuk – kto pierwszy, ten lepszy :)
Aktualizacja (30.11, 22:30): WOW! Tak szybkiej promocji nie było już dawno. Po 10 godzinach trwania nie ma już połowy promocyjnej puli! Warto się śpieszyć!
Aktualizacja (31.11, 12:00): Promocja została zakończona.
Co dalej? Po rejestracji na stronie promocji należy wypełnić i wysłać wniosek internetowy o EnveloKonto za pomocą wygenerowanego dla nas linku, również do końca roku. Na zawarcie umowy mamy czas aż do 19.01.2018. Możemy tego dokonać poprzez wizytę kuriera, na poczcie lub przelewem. Zwracam tylko uwagę, że jeśli zdecydujemy się na ostatnią (najwygodniejszą opcję), to przelew musimy zrobić z konta które zostało zweryfikowane (bank nas „widział na oczy” i ma nasz wzór podpisu) oraz w przelewie muszą być te same dane. Inny adres czy nazwisko spowoduje odrzucenie wniosku! Wtedy też powinniśmy poczekać na telefon od konsultanta banku i zmianę metody podpisania umowy na oddział lub przez kuriera.
Same warunki promocji są bardzo proste. Wystarczy, że do 9.02.2018 wykonamy co najmniej 3 płatności kartą w sklepach i internecie na łączną kwotę min. 100 zł. Oczywiście nie wliczamy tu transakcji anulowanych bądź zwróconych.
I to tyle! Organizator powiadomi nas o przyznaniu premii za pomocą wiadomości e-mail najpóźniej do 21.02.2018. Będziemy wtedy musieli kliknąć w otrzymany link i uzupełnić dane do odbioru premii. Zgodnie z regulaminem będziemy mieć na to czas do 28.02.2018. Wypłata premii nastąpi do 9.03.2018.
50 zł w programie poleceń
Premia na start to jednak nie wszystko. Oprócz gwarantowanej nagrody głównej możemy również powalczyć o nagrody dodatkowe w programie poleceń. Każdy, kto weźmie udział w powyższej promocji (i spełni jej warunki!) może polecić EnveloKonto swoim znajomym – i zgarnąć 50 zł za ich polecenie. Oczywiście nagroda ta zostanie wypłacona jedynie pod warunkiem, że również znajomy spełni jej warunki.
Ograniczenia? Zgodnie z regulaminem konto możemy polecać „w nieskończoność”, jednak nagrodę otrzymamy za maksymalnie 4 osoby (co przełoży się na 200 zł dodatkowej premii, obok 100 zł na start).
Informacje o nagrodzie dodatkowej i jej wypłata nastąpi identycznie, jak nagroda główna.
EnveloKonto – co to?
Co wyróżnia EnveloKonto? Po pierwsze – brak opłat. Nie zapłacimy tu ani grosza za posiadanie konta, niezależnie od tego czy korzystamy z niego aktywnie, czy nie.
Posiadanie karty do konta jest również darmowe, choć po spełnieniu dwóch prostych warunków: wpływ 1000 zł (np. ze swojego konta w innym banku) oraz jedna płatność kartą. Przewidziano jednak pewnie wyjątek: osoby poniżej 26 roku życia nie płacą za kartę. Po prostu :)
Gdyby tego było mało, to bank dorzuca nam nielimitowane wypłaty z krajowych bankomatów za 0 zł. Za granicą zapłacimy 1% od wartości transakcji, ale… to może być całkiem dobra opcja awaryjna, ponieważ przewalutowanie transakcji odbywa się po kursie organizacji płatniczej Visa (czyli niemal bezstratnie). 1% kosztów przewalutowania w porównaniu do znacznie zawyżonych kursów innych banków to bardzo dobra opcja – a trzeba pamiętać, że dotyczy jedynie wypłat z bankomatów. Transakcje bezgotówkowe są bezprowizyjne! Oznacza to, że karta świetnie nadaje się do wszelkich płatności zagranicznych.
Zwrot za e-zakupy!
Na koniec prawdopodobnie najlepsza (z naszej perspektywy) zaleta EnveloKonta, czyli zwrot za e-zakupy. O co chodzi? Jeśli zakupimy jakiś towar w sieci i wybierzemy jedną z dostaw Pocztą Polską (w tym Pocztex czy zwykły list polecony), to będziemy mogli zgarnąć 2 zł zwrotu. Istotne tylko, aby zakup wyniósł min. 30 zł i żeby zostać opłacony za pomocą pay-by-link z EnveloKonta lub za pomocą karty debetowej.
Jeśli spełnimy te warunki i zalogujemy się do bankowości internetowej lub mobilnej podając numer opłaconej przesyłki, to kolejnego dnia roboczego otrzymamy 2 zł premii. Na wprowadzenie danych przesyłki mamy 30 dni.
Envelo nagrodzi nas również bonusem za co 10 przesyłkę – otrzymamy wtedy dodatkowe 10 zł. Oczywiście zwrot nie będzie naliczany w nieskończoność. Limity przewidziane są na maksymalnie 20 zł miesięcznie oraz 200 zł rocznie.
Na koniec dodam, że w promocji z premią na start nie jest wymagane zaznaczanie zgód marketingowych i otrzymywanie informacji handlowej. Jeśli natomiast chcemy otrzymywać premię za e-zakupy, to takie zgody musimy zaznaczyć (tylko na potrzeby banku, podmiotów zewnętrznych – nie).
Komentarze
Nie wiem o co chodzi. Moze ktos ma jakies pomysly? (Admin)?
• michal1607Z nieznanej przyczyny za kazdym razem (2 proby) poprawnie wypelniony wniosek i zrobiony przelew (mbank i TMUB), a potem mail z banku ze wniosek nie jest zaakceptowany…
probowalem 2 adresy mailowe i 2 banki – mbank i TMUB.. za kazdym razem nic z tego…
wychodzi ze chyba bede musial odpuscic tak prosta promocje… sila wyzsza…
chyba ze jest jakis sposob aby to skutecznie sfinalizowac…
Możesz podejrzeć w historii jakie dane się pojawiają w przelwie wychodzącym a jeszcze lepiej przychodzącym od Ciebie ale na inne konto? Mi ostatnio w którymś banku skutecznie blokowało drugie imię. Zwróćcie uwagę na dwuczłonowe nazwiska, niektóre banki akceptują „-” a inne nie. Te przelewy działają jak w idei, drobnostka a odrzuca :(
• Mariuszdrugi wniosek złożyłem na żonę z kurierem
• karampukNie przechodzą też konta firmowe.
• MateuszCzyli jeśli złożyłem wniosek, podpiszę np. w poniedziałek umowę w placówce pocztowej (dziwne, że może to być dowolna?..) to mogę po otrzymaniu karty do konta w grudniu (o ile dojdzie) zrobić jeden przelew na 1000 zł i wykonać 3 płatności kartą na 100 zł i to wszystko by móc jeszcze w grudniu zamknąć kartę (ale jak, przez bankowość netową?) i wtedy w styczniu robię tylko płatność kartą do 100 zł i tak samo w lutym?
• PakoA dlaczego na 100 zł?
• haszZnaczy w styczniu, bo przecież jedna operacja wystarczy.
• haszNa 100 zł 3 operacje, aby mieć premię.. Jeśli zrobiłbym to w grudniu, to rozumiem że nie musze przelać aż 1000 zł żeby nie płacić za kartę? Chyba że zamknięcie karty w grudniu spowoduje, że „30 dni” będę czekać na jej zamknięcie i wtedy w styczniu musiałbym znowu przelać te 1000 zł ?
• Pako„aż 1000 zł” ?
OK, przyznaję, że nie wiem, jak w tym banku z opłatą za pierwszy miesiąc, szczególnie, jeśli się w nim zamknie kartę, nie zbadałem nawet okresu wypowiedzenia — ale warunki bezpłatności są tu tak proste, że nie ma co kombinować, zamiast 100 zł (które trzeba wydać w promocji) można przelać 1000…
• Don Quijote de la ManchaA czy wybór opcji zawarcia umowy – w placowce ( jedna z 3 opcji – przelew, placowka, kurier) nie wyklucza z udzialu w promocji?
• michal1607Jeżeli kod polecajacy generuje sie juz po zarejestrowaniu w promocji to tak zastanawiam sie czy 2 osoby mogą polecić sie nawzajwm. Mąż żonę, żona męża :) i mamy 100+50+100+50 ???
• mmmTak zrobiłam i jestem ciekawa, co będzie.
• LidiaMi odrzuciło (napisało że nawzajem nie można)
• asdZałożyłem dwa, żadnych problemów
• jojoNa swoje dane? To raczej nie jest możliwe
• OTWWAŻNE ! Do tych co otworzyli. Zerknijcie na zgody w systemie, zaznaczyły Wam się wszystkie ?
• jojoJest OK, są te wymagane (tylko na potrzeby banku, podmiotów zewnętrznych – nie).
• Don Quijote de la ManchaU mnie pierwsze 3 zaznaczone kolejne 3 nie, tez tak masz?
• jojoTak, następne są o przekazywaniu danych innym podmiotom.
• Don Quijote de la ManchaCoś jest z nimi nie tak – u mnie również wniosek nie został zaakceptowany, pomimo że w BZWBK mam te same dane, które podałem we wniosku.
• mbr1111Co teraz?
1) Czy ten sam wniosek można „dokończyć” na poczcie?
2) Jeśli nie, to czy po złożeniu nowego wniosku będzie się on liczył do premii? (bo premia miała być dla tych, którzy jeszcze nie wnioskowali o konto w Envelo)
3) Czy jeśli zawnioskuję jeszcze raz z innego maila, to czy bank nie będzie miał już moich danych z wniosku, który nie przeszedł (był tam PESEL i nr dowodu) i nie będzie problemów z premią?
Wydaje mi się, ze skoro wniosek odrzucony to następny będzie akceptowany. Mi tylko polecenia coś nie zadziałały….
• Mariusztak jak pisałem kilkukrotnie – zadzwoni do ciebie infolinia aby cie „odzyskać”. Teoretycznie wnioskowanie drugi raz nie jest objęte promocją (ciężko mi powiedzieć, czy będą się tego trzymać w takich przypadkach, ale po co ryzykować?)
• MichałJa dostałem odpowiedź, że dadzą znać po odpowiedzi z banku kiedy wniosek będzie mógł zostać ponownie złożony oraz…”jeśli chodzi o pulę wniosków to ciągle się zmniejsza, nie możemy jej zablokować. Czekamy na raport z banku ” – to jest właśnie te ale…że zanim odpowiedzą to pula się skończy i stąd te podwójne wnioski…nie wiem co doradzić osobiście…
• MariuszTylko właśnie, czy po „odzyskaniu” mojego wniosku, nie będzie już po promocji? Że bardzo ładnie założą mi konto, itd., tyle, że stówka pójdzie sobie na grzybki?
• mbr1111A w zasadzie to do promocji liczy się samo zawnioskowanie, byleby ostatecznie było skuteczne, czy liczy się ilość kolejno otwartych kont?
No bo w zasadzie jeśli ktoś złożył wniosek, a wybrał opcję weryfikacji na poczcie albo kurierem, to i tak zanim faktycznie z jego wniosku otworzą konto to pula już dawno będzie wyczerpana. Więc może jednak ważne, by ostatecznie dany wniosek został zaakceptowany?
Jako ciekawostkę dodam, że pomimo zatwierdzenia kodem sms przelewu weryfikacyjnego, po tym jak wniosek nie przeszedł, w historii konta w BZWBK nie ma po przelewie weryfikacyjnym żadnego śladu, ani w historii rachunku, ani w blokadach. Czyli niby zweryfikowali, a przelew w ogóle nie poszedł?
• mbr1111Na szczęście pula dotyczy złożonych wniosków, a nie założonych kont. Czyli nawet, jak skończy się pula, to ciągle z wniosków będzie można zrobić umowy i spełnić warunki. Przecież inaczej połowa osób by odpadła, bo nie każdy założył konto przelewem :)
• MichałTeż na to liczę,ale jak na razie cisza – nie dzwonią ;/
• Zdzisiek80Piszecie w komentarzach o zgodach, Admin napisał, że jeśli chcemy tylko te 100 zł premii, nie ma potrzeby zaznaczania zgód. Tak czy nie??
• PakoTak, → ostatni akapit wpisu #e-zakupy
• Don Quijote de la Manchado e-zakupów trzeba, do samej premii 100 zł nie trzeba.
• MichałZostał 649 wniosków
• EugeniuszA u mnie maila z informacją o zawarciu konta ani widu ani sluchu, tak jak wcześniej dostałem tylko hasło do logowania smsem….
• 1234pięćCzy zgody wymagane do e-zakupów można ustawic po otworzeniu konta? Jeśli przy składaniu wniosku zostały ustawione na „nie”? Czy wtedy opcja e-zakupów będzie aktywna?
• Michal1607Witam, mam pytanie dotyczące tego kiedy to konto można zamknąć, zazwyczaj jest tak informacja, ale teraz nie mogę jej znaleźć.
• KarolinaPo odbiorze nagrody
• MichałScan rozwiązania jak otrzymasz premię na email : informacja@pocztowy.pl
• MariuszDziękuje za odpowiedź
• KarolinaBany poleciały ? hehe…
• jojoMusisz być pryszczatym studenciakiem. Kto inny napisałby „Bany poleciały? hehe”?
• Jannie poleciały. hihi.
W sumie ta strona (i jej podobne) to ładny napędzacz promocji. Tak pewnie mało kto by usłyszał o promocji i musieliby by płacić ciężkie pieniądze za reklamę w sieci albo nawet w TV. Doskonały przykład symbiozy jakby ktoś potrzebował w szkole ;)
• PietiaDzięki ekipie za dobrą pracę, która opłaca mi całkiem dobre single malty raz na jakiś czas ;)
To dosyć zgrane i hermetyczne towarzystwo :) Wczoraj jak czekałem do 0:00 na promocję BZWBK to żona z politowaniem na mnie popatrzyła….
• Mariuszjak zakończyć składanie wniosku, otstatnia strona uzupełniona i nie ma zakończ ani nic
• perlakZobacz czy dobrze wpisałem numer konta (bez spacji) i pokasuj puste „spacje” jak wklejałeś. Tam jeszcze klika się na weryfikacje telefonu i później jeszcze raz na akceptację całości. Pamiętaj też o drugim imieniu i adresie zgodnym z przelewem. Najszybciej poszło z bzwbk…
• MariuszOświadczenia marketingowe Podmiotów z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej S.A. też trzeba zaznaczać??
• MarsNie
• AleksyNie mogę nigdzie znaleźć wymogu wyrażenia zgody na marketing prowadzony przez bank. Gdzie to jest zapisane?
• JarekWe wniosku, przed samym końcem. Zrzut jak to wygląda jest we wpisie :)
• MichałNo te dwie zgody rozumiem. Pytanie raczej o te zgody które zaznaczają inni pytając czy powinni zaznaczyć tylko marketing banku czy też marketing grupy. Tego wymogu nie znalazłem
• Jarekdwa odrzucone wnioski,dwa rozne maile ,ale przez bzwbk przelew,te same dane,dziwne…
• slawkopowinni dzwonić w celu przeprocesowania dalej. Daj znać :)
• MichałDzwonili do kogoś już w ogóle ?!
• Zdzisiek80A w BZWBK byłeś w oddziale kiedykolwiek czy BZWBK otwarte przez internet?
• FixerZakładał ktoś wniosek przez wybranie „W placówce”? U mnie nie było do wyboru jakiejś konkretnej placówki, tylko odnośnik do ogólnej mapy z placówkami, bankomatami itd. I teraz nie wiem, czy to był błąd skryptu, czy tak miało być. Na mail żadne dalsze instrukcje mi nie przyszły i nie bardzo wiem co dalej…
• OskarJa wybrałem „w placówce” bo mam jedną tuż za oknem. Też początkowo myślałem że mam sobie wybrać jedną konkretną, ale jednak chyba było napisane że można iść podpisywać do dowolnej. Widocznie wystarczy że wydrukują ze swojego systemu.
Ostatni mail po wysłaniu wniosku jaki dostałem, to „potwierdzenie wysłania wniosku” w którym mi przysłali numer wniosku. Zapewne trzeba go podać w placówce.
• Krzysztof S.Dzięki, u mnie to samo. Chyba faktycznie nie ma znaczenia jaka to placówka.
• OskarTak, wybierasz w placówce a ta mapka ma tylko Ci pomów w jej znalezieniu. Dowolna placówka, podajesz nr umowy/wniosku i finalizujesz. Teraz trzeba tylko pomyśleć, którą wybrać. U mnie w mieście jest kilka punktów, ale w każdym jedno stanowisko obsadzone z trzech i kolejki. Emeryci robią przelewy itd. Nie wiem ile trwa podpisywanie umowy, jak więcej niż 3 minuty to mnie zjedzą wzrokiem :/ Poczta pl w całej okazałości.
• PakoDzisiaj idę podpisać umowę w placówce. Pytanie: kiedy mogę złożyć wniosek dla żony, aby skorzystać z polecenia? Ktoś się orientuje?
• ADIZłożyłem dwa wnioski ale nie zakładałem jeszcze kont..lepiej to zrobić przelewem z bz wbk, bo mam jeszcze opcje millennium ewentualnie pekao. Czy nie ma to znaczenia? Jeśli dobrze czytałem tutaj chodzi o to aby był nasz podpis w banku? i wtedy przejdzie?
• ClioTak lepiej mieć potwierdzoną tożsamość w banku/wzór podpisu, aby otwierać tym kontem inne przelewem.
• FixerMillennium nie przejdzie. Jest niewiele banków z których przelew oficjalnie potwierdzony że przejdzie.
• Krzysztof S.Mogę złożyć wniosek już teraz czy dopiero po podpisaniu dokumentów?
• ADIMożesz polecić żonie już teraz i złożyć dla niej wniosek bez podpisywania dokumentów.
• miodzioktóre płatności (PayU Dotpay czy Przelew24) mają dostęp do płatności z EnveloKonta? Jeżeli nie ma EnveloKOnta a jest Bank Pocztowy to mozna też użyć ?
• piotroMam taki problem. wchodzę na koncie w zakładkę karty i mam komunikat, że do mojego konta nie jest przypisana żadna karta, mimo że w mailu dostałem potwierdzenie że zamówiłem kartę VISA. To normalne czy muszę interweniować?
• PiotelTrzeba poczekać na wyrobienie karty kilka dni.
• FixerNo ale komunikat „Nie masz kart w naszym Banku” dziwnie w tej sytuacji brzmi, szczególnie uzupełniony: „Zapoznaj się z naszą ofertą i zacznij korzystać z pełnych możliwości nowej bankowości”…
Ale trzeba przyznać, że ta ich bankowość www działa bardzo ładnie… Ciekawe jak apka, ale może poczekać, aż coś za zainstalowanie będą dawać?
• Don Quijote de la ManchaNa infolinii dostałem informację, że karty na razie nie widać ponieważ nawet nie zdążyli zlecić jej produkcji. Pewnie pojawi się ja już będzie gotowa do wysyłki.
• RoloDzięki za informacje
• PiotelZarejestrowałem się w promocji, ale nie dostałem hasła na mail i w związku z tym nie wysłałem wniosku.
• MaciejCzy jak wyczerpie się pula wniosków promocyjnych, to dostanę bonus ?
wypełnienie wniosku/formularza rejestracyjnego nie jest równoznaczne z przystąpieniem do zwrotu za e-zakupy, tak? dopiero w bankowości internetowej dokonuje się wyboru do zwrotu za przesyłki PP?
• josebaNo i równo o 12 limit 2000 wniosków się wyczerpał. Chyba rekord? :)
• MaximWg raportu PRNews liczba ror klientów indywidualnych w Banku Pocztowym w 3 kwartale 2017 wzrosła o 2363… A wystarczyło po stówce dać, by w dwa dni tyle zyskać… ?
• Don Quijote de la ManchaTylko ciekawe ile z nich zostanie po wypłacie premii… :)
• RoloNo to coś czuję że jak mają tam kogoś ogarniętego, to będą niedługo kolejne promo i to lepsze.
• Krzysztof S.Najpierw zarejestrowałem się w promocji i nie dostałem hasła na skrzynkę. Przypomnienie hasła nie działało. Zarejestrowałem się na żonę i ona dostała na skrzynkę maila (oboje mamy gmail).
• MaciejWypełniłem u niej wniosek i na końcu jest opcja weryfikacja sms. Nie dostała wiadomości. Kliknąłem generuj sms i dostała sms’a. Wpisałem hasło z sms’a i informacja, że jest nieprawidłowe. Kliknąłem znowu, przyszedł drugi i znowu nieprawidłowy. Tak w kółko.
Przez problemy techniczne na starcie zniechęciłem się od razu do banku zanim zdążyłem założyć konto i na pewno nigdy już tu konta nie założę.
Po wyczerpaniu puli wniosków dostałem przypomnienie hasła %-)
Komedia.
Jeżeli otrzymałem mail z informacją „dziękujemy za rejestrację” czy powinienem w takim razie mieć szansę na dokończenia składania wniosku o konto? Zacząłem wypełniać i nagle wyrzuciło mnie ze strony. Potem okazało się, że pula wyczerpana. Co w takiej sytuacji?
• serinusNajważniejsze było założenie profilu na dedykowanej stronie promocji. Jeśli skutecznie się zarejestrowałeś tzn. w mailu otrzymałeś hasło i regulamin promocji, to możesz się zalogować poprzez link z maila i założyć konto z premią.
• miodzioNiestety nie, mimo skutecznej rejestracji na stronie promocji, po wyczerpaniu puli 2000 wniosków nie ma już możliwości złożenia wniosku, link z maila przekierowuje wtedy do informacji o zakończeniu promocji.
• PinaDokładnie tak jak piszą tu osoby – pomimo założenia profilu nie można dokończyć procesu zakładania konta. Wpierw podaje się swoje dane osobowe, a potem dostaje się informację, że nie można dokończyć procesu, bo pula się wyczerpała. Wygląda na to, że liczba wskazująca pulę de facto wprowadzała w błąd.
• serinusPrzepraszam w takim razie za pomyłkę, nie doczytałem regulaminu i sam trochę na gorącą pałę zakładałem, dla żony na raty i sposób działał, ale wnioski jeszcze były dostępne.
• miodzioNiekoniecznie – mam taka sama sytuacje a po kliknieciu w link i zalogowaniu – jest limit wnioskow sie wyczeral, poinformujemy jak bedzie dostepny ….
• JoXOsiągnięto limit 2000 promocyjnych wniosków, wypełnienie wniosku internetowego w tej chwili nie jest możliwe. Powiadomimy Cię wiadomością e-mail gdy wróci możliwość wypełnienia wniosku promocyjnego.
• JoXTo jest nie fair założyłem profil chcę teraz złożyć wniosek i nie mogę? Przecież jest data 31.12.2017 zarejestruj się i złoż wniosek o konto? Powinienem to miec zagwarantowane?
• ClioDwa wnioski odrzucone na dwie różne osoby… Kij im…
• saviMozemy sie upierac ze tak :) Niemniej póki co z promo nici … trzeba było wstać rano :D
• JoXAlbo jest jakiś problem techniczny albo lecą w kulki. Gdzie jest napisane, że założenie profilu nie gwarantuje złożenia wniosku? Jest podana data do końca grudnia. wczoraj założyłem dwa profile i nie miałem czasu złożyć wniosku.
• ClioCzyli to nie jest 2000 zarejestrowanych osób w promocji ?Bo chyba była mowa w komentarzach, że tak jest a nie ilośc złożonych wniosków. Chyba dałem się złapać..
• Clioehh kolejny dziwny Bank…Miałem pomysł złożenia wniosku, aktywacji a następnie polecenia Żony..stanęło na tym, że uwierzytelnienie przelewem nie udało się i zamiast wspólnie z Żoną zgarnąć 250zł…zgarniemy 100zł…trochę kiepsko;/
• warmaschineFaktycznie dziwne:)
• pytajnikCenna informacja, którą dostałem od organizatora: jest możliwe, że promocja zostanie wznowiona, ale w małym zakresie. O co chodzi? Osiągnięto limit 2000 wniosków, ale przecież nie każdy wniosek zakończy się założeniem konta. Niektóre są odrzucane (tu dalej mowa o czekaniu na kontakt infolinii, zajmie to kilka dni) inne składane drugi raz i tak dalej. W związku z tym najprawdopodobniej za kilka dni trochę wniosków do puli wróci. ALE! Dostępne będą jedynie dla tych, którzy mają już konto na stronie promocji (ale nie złożyli wniosku). Nowych osób już nie da się przyjąć, bo nie ma miejsc.
Miejmy nadzieję, że akcja wróci za jakiś czas :)
• MichałMichał rozumiem, że jeśli założyłem profil a nie złożyłem wniosku to będę mógł skorzystać.>? po prostu myślałem, że zapisanie do promocji gwarantuje mi możliwośc z panelu złożenia wniosku.
• ClioMam nadzieję, że podobnie nie będzie problemów z osobami, które czekają na kuriera z umową…
• krzychu.plDziwne, satysfakcjonuje ich tylko 4 tysiące klientów? Bez premii nikt tam nie założy.
• dobcioDlaczego 4 tysiące?
2000 × 100 zł = 200 000 zł, niby to nie dużo (np. w porównaniu z kampanią reklamową w tv), ale jednak…
Jest prawdopodobne, że teraz będą analizować, jak się „zachowują” tak pozyskani klienci, skoro promocja im tak dobrze poszła, to możliwe, że wprowadzą następną, ale może już z większymi wymaganiami…
• Don Quijote de la ManchaTo jest bardziej skomplikowane skąd się biorą limity :-)
Niestety bank to „korpo” i tam pieniądze są budżetowane. Widocznie mieli do wydania do końca roku kwotę X na nowych klientów i wyliczyli, że mogą zrobić pulę 2000 sztuk. Pytanie teraz czy znajdą się jakieś inne środki i coś ponownie ruszy w grudniu, czy dopiero w przyszłym roku :)
• Michałco ma 2000 x 100 do 4 tysięcy klientów? Kolega chyba pije do Twojego wpisu o kwartalnym przyroście klientów na poziomie 4 tysięcy osób, myląc banki i myląc przyrost z liczbą klientów banku.
• Wybrzeże Kości Słoniowej*na poziomie 2300 osób
• Wybrzeże Kości Słoniowej„Co dalej? Po rejestracji na stronie promocji należy wypełnić i wysłać wniosek internetowy o EnveloKonto za pomocą wygenerowanego dla nas linku, również do końca roku”
Czy może mi ktoś uprzejmie to wyjaśnić, co jest powodem że po zarejestrowaniu na stronie promocji nie mogę złożyć wniosku a miałem czas do końca roku??? tak szczerze mówić czuję się oszukany…
• ClioMam to samo: „Osiągnięto limit 2000 promocyjnych wniosków, wypełnienie wniosku internetowego w tej chwili nie jest możliwe. Powiadomimy Cię wiadomością e-mail gdy wróci możliwość wypełnienia wniosku promocyjnego.”
• jmgPytanie tylko, czy to chwilowe zawieszenie systemu, czy generalnie nie przewidują możliwości wypełnienia wniosku przez osoby już zapisane do promocji, które otrzymały link do rejestracji.
No widzisz…..Co by nie powiedzieć treść artykułu który zacytowałem jest mylący, zasugerowałem się tekstem i teraz taki jest efekt. Prosiłbym admina o odp. w tym temacie.
• ClioAdmin właściwie pisze o wnioskach a nie rejestracji do promocji, więc to nie tu szukałbym jakiejś niezgodności. Jeśli zapisywanie się do promocji było odliczane, to automatycznie Ci, którzy się zapisali i otrzymali na e-mail linki powinni mieć możliwość wzięcia udziału w promocji. Pozostaje mieć nadzieję, że Bank dostrzeże problem i ta chwilowa blokada wynika z jakiegoś innego błędu a nie tego, że z 2 tysięcy zapisanych do promocji zrobiło się nagle ich dziwnie więcej. Poczekajmy na wyjaśnienie (z) Banku.
• jmgTrochę nie dopracowali systemu promocyjnego, który powinien zliczać złożone wnioski o envelokonto a nie założenie profilu promocyjnego. I stąd te problemy, których również i ja doświadczam.
• KrukLudzie ale co ma zrobić jak od wczoraj nieb dostałem maila z potwierdzeniem i loginem tylko hasła smsem do bankowości internetowej i telefonicznej. Mam założone konto czy nie? Gdzie to zgłosić przecież to jakaś kpina i widzę że część osób piszących tu na tak samo..
• 1234pięćTeż tak mam. Smsy doszły, hasło ma niby 15 godzin ważności, a nie mam żadnych loginów.
• Imięmiałem tak samo. Dzwoń na infolinię, wyślą Ci maila jeszcze raz. Musisz im podać numer wniosku.
• simrishamMam tak samo, nie dostałam nic na maila do teraz (a zakładałam wczoraj ok. 16.00) ale zadzwoniłam na infolinie, pani mi powiedziała, że konto mam aktywne, po podaniu hasła telefonicznego, które dostałam na komórkę, konsultantka podała NIK i zalogowałam się za pomocą 15 godzinnego hasła. Od tego czasu już kilka razy się tam logowałam szukając jakiejś umowy ale nic takiego nie mam ani w serwisie transakcyjnym ani na mailu do teraz. Być może tak samo masz konto już aktywne.
• LidiaW końcu jest jakaś oficjalna informacja dla osób, które założyły profil promocyjny a nie zdążyły założyć konta i wyświetla się komunikat: „Osiągnięto limit 2000 promocyjnych wniosków, wypełnienie wniosku internetowego w tej chwili nie jest możliwe. Powiadomimy Cię wiadomością e-mail gdy wróci możliwość wypełnienia wniosku promocyjnego”. Po napisaniu maila do organizatora w sprawie przywrócenia możliwości założenia konta z profilu dostałem odpowiedź:
„Szanowny Panie,
nie ma już takiej możliwości, pula wniosków, ktore udostępnił bank została wykorzystana
pozdrawiam
Iza …”
Czyli zostaliśmy na lodzie…
• KrukPrzyglądałem się jak licznik schodził w dół…niemożliwe to jest aby tak to szybko to szło przy składaniu wniosków. System odliczał raczej rejestracje w promocji, a po wyczerpaniu puli zablokowali możliwość złożenia wniosku. Wobec tego zdymali to wszystko a teraz odpisują, że nic sięnie da zrobić. Słabo to wygląda.
• ClioRównież otrzymałem odpowiedź, że to nie problemy techniczne a fakt, że pula wniosków udostępnionych w Promocji została już wyczerpana i o godz. 12.00 akcja została zamknięta.
Po co więc było zliczanie osób zapisywanych do promocji?! Przecież ta liczba powinna się zgadzać z ilością złożonych promocyjnych wniosków. Z tego wynika, że Organizator pobrał w imię promocji dane większej ilości osób niż przewidziane 2 tysiące. A to nie jest w porządku do osób, które były pewne po rejestracji, że w promocji udział już biorą. Mam nadzieję, że Bank Envelo jednak się zreflektuje, że zrobił coś nie tak.
• jmg„Nie liczyliśmy rejestracji, jest ich znacznie więcej niż wniosków. Zliczane były wnioski promocyjne i taka informacja była w Aplikacji. Pan nie kliknął we wniosek, zatem nie wziął Pan udziału w Promocji”.
• jmgCzym zatem była rejestracja w Promocji, skoro nie wzięciem udziału w Promocji? Zbieraniem przez Bank danych osobowych? Przecież wyrażało się tam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w różnych celach, w tym przetwarzania dla celów promocji.
Ponadto, zgodnie z Regulaminem, Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie Promocji, umożliwiający założenie Profilu Uczestnika i tym samym rejestrację w Promocji.
Na samym starcie wystawiają sobie nienajlepszą ocenę. Ani to profesjonalne, ani proklienckie. Zapominają również, że wszelkie niejasności powinny być rozstrzygane na korzyść klienta. Dla zwykłej przyzwoitości i dla pozytywnego wizerunku startującego na rynku Banku.
@jmg, ale nie rozumiem, o co Ci chodzi, na czym Twój problem polega?
Po wypełnieniu pierwszego formularza natychmiast otrzymywało się email zawierający link aktywacyjny, po kliknięciu w niego następowała aktywacja profilu promocyjnego i przejście do kolejnych etapów wypełniania wniosku.
Chcesz powiedzieć, że należysz do tych pechowców, którzy pierwszy formularz wypełnili tuż przed 12:00 i przejście do następnych etapów z linka w mejlu już nie działało? Chętnych na skorzystanie z promocji było tak wielu, że pewnie kilka albo i kilkanaście osób taki problem ma, jednak wtedy było widoczne, że zostało już tylko kilkanaście czy kilkadziesiąt promocyjnych wniosków, więc lepiej szybko klikać….
Co innego osoby (a jest ich sporo), które nie ze swojej winy nie dokończyły weryfikacji, bo nie zadziałało coś przy przelewie pay-by-link… Ale do takich mają z banku oddzwaniać…
• Don Quijote de la ManchaChodzi o to, że założyłem i aktywowałem profil z którego mogłem złożyć wniosek i jak to zostało ujęte w artykule czas jaki miałem to do końca grudnia b.r. Tym się zasugerowałem dlatego też opożniłem złożenie wniosku o konto mając już założony profil (rejestrację w promocji) i będąc pewnym, że nikt mi niczego nie zabierze. System zliczał liczbę rejestrowanych kont a nie złożonych wniosków. Wobec tego wzieli moje dane i po osiągnięciu puli wyłączyli możliwość złożenia wniosku.
• ClioNie wiem, o jaki koniec grudnia Ci chodzi, czas na zawarcie umowy jest do 19 stycznia. Rzecz w tym, że jeśli wybrało weryfikację przelewem, to w praktyce umowę się zawierało zaraz po wypełnieniu wniosku, więc praktycznie opóźnić podpisanie umowy (np. jeśli ktoś akurat jest za granicą) można było jedynie wybierając we wniosku podpisanie umowy w placówce.
• Don Quijote de la ManchaPisałem o tym już wczoraj o 18:31, więc nie była to żadna tajemnica. http://livesmarter.pl/100-zl-za-envelokonto-envelobank/comment-page-1/#comment-172646
Do 31 grudnia był czas, żeby zarejestrować się na dedykowanej stronie promocji co w artykule jest podkreślone: „zarejestrujemy się na dedykowanej stronie promocji najpóźniej do 31.12.2017.” Czas na otwarcie konta jest do 19 stycznia. Akcja zakończyła się przed czasem, ale gdyby nie cieszyła się taką popularnością i wnioski nie skończyły się tak szybko to można by było do niej przystąpić do 31 grudnia. Też na początku sądziłem, że rejestracja na stronie wystarczy (tak zrozumiałem cytowany zapis). Ale że lubię mieć wszystko zapięte więc od razu złożyłem wniosek i zweryfikowałem przelewem.
• miodzioA, no tak, okres na złożenie wniosku był do 31 grudnia albo wyczerpania puli (tym razem wcześniej nastąpiło to drugie).
Dla mnie zupełnie naturalne jest, że jak zaczynam wypełniać te wszystkie formularze, to robię to do końca, nieco absurdalne wydaje mi się narzekanie, że ktoś przerwał na początku i do promocji się nie załapał… Dodatkowo odwraca to uwagę od prawdziwych problemów, jakie mają osoby, którym (często z winy banku) nie powiodła się weryfikacja przelewem albo nie otrzymali mejli…
• Don Quijote de la ManchaPrzyznam sie ze tez tak zrobilem wprawdzie na konto zony ale zmylilo mnie to ze tak szybko ta pula znika. Az nie do pomyslenia bylo zeby ludzie tak szybko wnioski skladali bo raczej nie jest to znany bank i reklamy za duzej tego tez nie bylo. Ale jak widac mozna sie przeliczyc…
• Mars@Don Quijote de la Mancha
Naprawdę nie rozumiesz na czym problem polega, udajesz, czy to zbyt skomplikowane? Ułatwię więc i skrócę, może to jakoś pomoże.
Po co było ZAREJESTROWANIE W PROMOCJI (jak Ty to nazywasz – pierwszy formularz), skoro ono kompletnie nic nie dawało, a już bynajmniej nie gwarantowało udziału w promocji?
Tylko nie pisz o linku, bo w e-mailu żadnej ponaglającej informacji nie było. Można było wnioskować (i wydawało się to naturalne), że po zapisaniu do promocji (tym samym zmieszczeniu się w promocyjnej puli) na aktywację konta jest czas.
I nie pisz też, że naturalne było szybkie przechodzenie do kolejnych etapów, bo nie było. Będąc w pracy nie jest to takie naturalne, tym bardziej, jeśli nie wynika z niczego, że jest taka konieczność. Oczywiście zdaję sobie również sprawę z tego, że praca pracy nie jest równa, jak i czas, który można na inne (niewymagalne pośpiechu) rzeczy poświęcić.
• jmgPani Iza ma kupę roboty i szacunek dla niej, z tego co się zorientowałem odpisuje jako jedyna..
• MariuszSzczerze? Kim jest Pani Iza? Przecież to nie Pani Iza zakłada konta i przetrzymuje nasze dane. Jakieś stanowisko? Zero profesjonalizmu w tej firmie. Bank krzak.
• serinusNie jest ważne kto odpisuje a co odpisuje. A odpisuje niestety w taki sposób, żeby pozbyć się problemu, który Bank sam naważył i udaje, że kompletnie nic się nie stało.
• jmgZbywanie klientów na przysłowiowe „drzewo” to nie jest profesjonalizm, z której strony by na to nie patrzeć.
Tak szybko by im pula nie zeszła gdyby licznik liczył tylko wysłane wnioski o założenie konta. :/
• MarsByłem właśnie na poczcie na stanowisku Banku Pocztowego. Strasznie to długo trwało, najpierw pani przez dobre 5 minut miała problem z wyszukaniem po nazwisku mojego wniosku w systemie, konieczne okazało się podanie numeru wniosku. Po podaniu numeru wniosku kolejne 5 minut, był jakiś problem. Poszła drukować umowę, to kolejne 10 minut problemów technicznych (cyt: „nie czyta mi plików z banku”), ale jak już się udało to samo podpisanie odbyło się dosłownie w 2 minuty. Więc jak traficie na kogoś ogarniętego to pójdzie błyskawicznie.
• Krzysztof S.Czy do kogoś komu nie udało się wykonać przelewu weryfikacyjnego/ nie przeszedł weryfikacji już dzwoniono rozwiązać problem ? Wysłałem wczoraj formularz na ich stronie z prośbą o kontakt w tej sprawie i jak na razie cisza :( W tej puli chyba – patrząc po komentarzach było trochę takich przypadków.
• Gruby RychuChyba do nikogo jeszcze nie dzwoniono. Admin informował,że może to trochę potrwać. Czekam również.
• IzaTen Bank, ta promocja to jakieś nieporozumienie. Oto moja historia. Złożyłem wniosek przez internet wczoraj. Dzisiaj jeszcze rano konstultowałem emailowo z pracownikiem Banku moją wizytę w dowolnej placówce poczty. Udaję się popołudniu do głównej siedziby poczty w Bydgoszczy, otwartej całą dobę. Trzy okienka czynne, mniejszy ruch – myślę sobie – ok, nieopodal jest zresztą siedziba Banku Pocztowego, więc raczej pełna profeska:) Nic bardziej mylnego. Mimo, że nie było ludzi w kolejce i mogłem beztresowo niby załatwić swoją sprawę, tj. podpisać umowę i czekać na kartę, to było tak:
1. Pani w pierwszym okienku robi oczy na samą nazwę „envelo”. Słyszę: „Panie, ale to Pan chyba w jakimś innym banku założył konto, co ja mam dla Pana zrobić bo nie rozumiem”.
2. Zadzwoniłem więc na infolinię, Pani powiedziała że pracownik jak nie wie, to może skontaktować się z jakąś infolinią dla pracowników (?). Chcę podać Pani w okienku ten numer, a ona „Panie, ale co ja mam dzwonić gdzieś ze swojej komórki? Kierownik nie udostępnił nam telefonów”. Ok, zadzwoniła i słyszę: „Panie, ja nie będę czekać na połączenie, ja zaraz pracę kończę”.
3. Ok, zostałem odesłany do drugiego okienka. Pani próbuje wpisywać mój nr wniosku, ale nie wie w sumie gdzie go wpisać. Prosi mnie o adres email. I to samo co ta pierwsza Pani – rozkłada ręce.
Dzwonię jeszcze raz samemu na infolinię która była mi podana w emailu z nr wniosku. Proszę, aby Pani w systemie zmieniła mi z „placówki” na „kuriera”. Ona mówi, że nie jest niestety w stanie tego zrobić.
No więc reasumując, do diabła, co ja mam zrobić zatem? Te 100 zł biorąc pod uwagę stracony czas (łącznie prawie godzina) to nieopłacalny interes, dodatkowo koszty rozmów tel (dzwoniłem z prywatnego i łącznie z czasem oczekiwania zajęło to prawie 15 minut, czyli 15 * 0,29 groszy – taką mam taryfę w play).
Nie chcę być małostkowym, ale Bank Pocztowy nie kojarzy mi się z profesjonalizmem. Pracownicy nie szkoleni (to nie ich wina, tylko osób zarządzających), infolinia w sumie tylko odbiera telefony i nic konkretnego nie jest w stanie poradzić nawet w tak prostej wydawałoby się sprawie jak wyżej.
ps. poza tym nadal z artykułu na tej stronie nie wiem, jaki jest koszt opłaty za kartę, jeśli nie spełni się warunków bezpłatności.
• Pako„Kierownik nie udostępnił nam telefonów” ?♂️
Opłata za kartę w przypadku nie spełnienia warunków bezpłatności to 5 zł.
• Don Quijote de la ManchaNie zmienia to faktu, że w artykule nie było o tym mowy. Ale spoko, trzeba samemu czytać regulaminy, tyle że jeśli biorę udział w promocji, to dorzucam się do afiliacji, no nie?
• PakoTo tak na wypadek jakbyś napisał, że wymagam skrupulatności od admina a przecież on to robi wszystko dla nas, za darmo.
@don czyli jednak badziewny chciazby obiecywali zlote gory to z kazda sprawa bedziesz sie palowal tak samo tak jak kolega powyzej :)
• kolesNie wiem, ja akurat rzadko mam potrzebę załatwiania czegoś w placówkach, ale np. parę razy w Alior chciałem wypłacić waluty i musiałem bardzo długo stać w kolejce, kiedyś nawet dosłownie ponad pół godziny (i musiałem wtedy zrezygnować, żeby iść do pracy). Ostatnio w placówce BGŻ BNP Paribas zamykałem kartę Sygma mamBonus i też musiałem czekać kilkadziesiąt minut…
Tymczasem w najbliższej placówce pocztowej nigdy w kolejce przede mną nie było więcej, niż jednej osoby (a bywam tam całkiem często, bo lubię długo pospać, a listonosz jest tu wcześnie, może dlatego, że to tuż obok i właśnie zaczyna pracę, więc zawsze zostawia awizo)…
Nie wiem jeszcze jak w praktyce się ten Envelo Bank sprawdzi, ale założenie konta poszło bardzo sprawnie (Dulcinea też wszystko zrobiła chyba w kilka minut, choć po raz pierwszy skorzystała z promocji bankowej, dotąd miała tylko konto w mBanku), ta bankowość www na pierwszy rzut oka wygląda naprawdę znakomicie (a trochę się na tym znam…), no cóż, zobaczymy… No i po zamknięciu kk Sygma szukałem karty z korzystnymi przewalutowaniami…
• Don Quijote de la ManchaKolejką o jakości obsługi banku bym się nie sugerował, ale jeśli już, to w druga stronę czyli skoro dużo ludzi czeka, tzn. że dużo ludzi im zaufało.
• DewonA ja otrzymałem maila „Twój rachunek w EnveloBanku jest aktywny”, mam NIK, ale nie przyszło jasło jednorazowe do logowania do bankowości. Jak najłatwiej poprosić o hasło?
• MICHAŁdzis tez aktywowalem konto w ramach wizyty na poczcie.
• michal1607ogolnie droga przez męke choc pani byla chętna do pomocy – niemniej – nazwe Envelobank uslyszala pierwszy raz. Wiekszosc procedury „na czuja” zajelo to niemal 40 minut. Finalnie sie udalo…
widok zdenerwowanych klientow stojacych w kolejce i probujacych mnie zabic wzrokiem- bezcenne :)
Michale, a jesteś pewien że była to finalzacja? Nie musiałeś podawać wielu danych na nowo? Bo mi babka chciała zakładać wniosek od nowa, czyli nie brałbym udziału w promocji. No wiedzę, że nie jestem odosobniony, z tym że mi się nie udało umowy sfinalizować w placówce :)
• PakoHej podałem jej nr wniosku który otrzymałem mailem, a ona go odszukała i jedyne co potwierdziła moje dane. Tak wiec zakładam ze to finalizacja. Jedyne co zrobiłem to dałem jej dowód w celu potwierdzenia danych osobowych i podpisałem umowę. Wiec wg mnie to finalizacja… Ale pewnie życie pokaże.
• Michal1607Ja też czytając artykuł zrozumiałem, że zarejestrowanie się na stronie promocji zabukuje możliwość składania wniosku. Dwa konta założone, ale dwa niestety nie. Myślę, że skoro tak wiele osób źle zinterpretowało informacje podane w artykule to chyba coś w tym jest….
• romeoNie chcę nic mówić, ale jednak taki opis było od początku:
…a o wyczerpywaniu puli informowałem na wszystkie możliwe sposoby (aż newsletter puściłem drugi raz dzisiaj z samego rana)
• MichałA te 2000 to limit złożonych wniosków o konto czy osób zarejestrowanych w promocji? W sensie jak się zarejestrowałem ale nie wypełniłem jeszcze wniosku to już mam miejsce zaklepane?
30 listopada 2017, 13:35 • adamus # Odpowiedz
Tak jak to ostatnio bywa: rejestracji. Czyli jak klepniesz udział w promocji, to już będzie OK niezależnie od terminu spełnienia warunków.
Dawno, dawno temu działało to inaczej ale sukcesywnie przekonuje banki i wszystkich pośredników że to jest bez sensu i, jak widać, ostatnio jest już niemal zawsze na naszą korzyść – tak, że nikt się nie musi zastanawiać czy zdąży.
30 listopada 2017, 14:08 • Michał # Odpowiedz
A jak się ustosunkujesz do tej wypowiedzi?
• ClioBo ja osobiście zasugerowałem się, czytam twoje komentarze z uwagą…
• ClioMoże nie mam racji, ale ja widzę,że @admin niejasnych określeń tu użył, albo po prostu się pomylił — ale połowicznie, bo wprawdzie samo wypełnienie pierwszego formularza nie wystarczało do zapewnienia udziału w promocji , ale wystarczyło (powinno) samo pełne wypełnienie wniosku (umowę będzie można podpisać później).
• Don Quijote de la ManchaW zacytowanym wyżej komentarzu chodziło mi tylko o to, ze nie będzie sytuacji ze ktoś założy konto i mu powiedzą ze się spóźnił bo jest 2001. Faktycznie wyszło nieco blednie za co przepraszam. Ale to tylko pokazuje ze klepanie sobie miejsca jest bez sensu, trzeba składa wniosek a nie czekać.
• MichałSzkoda, że ta refleksja jest post factum.
• jmgNie zmienia to faktu, że nie jest zrozumiała koncepcja zapisywania do promocji, które to zapisywanie w rezultacie udziału w promocji nie gwarantuje. Sam licznik przy zapisywaniu również był psu na budę, bo zapisać się do promocji mogło dużo ponad 2 tysiące osób i tak też było (wg organizatora promocji). Po co więc on był? Żeby wprowadzać osoby zapisujące niepotrzebnie w błąd.
„Osiągnięto limit 2000 promocyjnych wniosków, wypełnienie wniosku internetowego w tej chwili nie jest możliwe. Powiadomimy Cię wiadomością e-mail gdy wróci możliwość wypełnienia wniosku promocyjnego. ”
Czyli jak taką mam informację, to szkoda było mojego czasu na rejestrowanie się? Bo ja tez zrozumiałam wypowiedź admina „tak w każdej promocji wystarczy się zarejestrować”, że wniosek o konto mogę złożyć chwilę później, a liczy się zarejestrowanie w promocji.
• DanielaTo moja ułomność, że zrozumiałem to, co chciałem zrozumieć. Artykuł napisany jest jasno Każdemu zdarza się dać ciała i nie ma co szukać winnych poza sobą.
• miodzio