Nowość! 100 zł za założenie EnveloKonta i do 200 zł za e-zakupy

Zakończona

Dwa miesiące temu pisałem o EnveloBanku, czyli nowym graczu, który wprowadził na nasz rynek bardzo interesujące konto osobiste. Dziś oferta staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, bo po raz pierwszy rachunek ten pojawia się w promocji na start. Do zgarnięcia mamy łatwe 100 zł premii za wykonanie 3 płatności kartą :)

100 zł premii za założenie EnveloKonta w EnveloBanku Pocztowym

100 zł za 3 transakcje kartą

Aby wziąć udział w promocji należy być nowym klientem Banku Pocztowego, czyli osobą nieposiadającą konta w Banku Pocztowym (zarówno tradycyjnym, jak i EnveloBanku) w momencie wysłania wniosku. Oprócz tego wykluczone są osoby, które złożyły już jakikolwiek wniosek o otwarcie EnveloKonta.

Jeśli spełniamy te warunki to wystarczy, że zarejestrujemy się na dedykowanej stronie promocji najpóźniej do 31.12.2017. Wystarczy, że zaznaczymy dwa pierwsze checkboxy (akceptacja regulaminu oraz przetwarzanie danych przez bank). Organizator zaznacza, że pula promocyjnych wniosków ograniczona jest do 2000 sztuk – kto pierwszy, ten lepszy :)

Aktualizacja (30.11, 22:30): WOW! Tak szybkiej promocji nie było już dawno. Po 10 godzinach trwania nie ma już połowy promocyjnej puli! Warto się śpieszyć!

Aktualizacja (31.11, 12:00): Promocja została zakończona.

Zgody w promocji EnveloBanku 100 zł premii
Wymagane zgody

Co dalej? Po rejestracji na stronie promocji należy wypełnić i wysłać wniosek internetowy o EnveloKonto za pomocą wygenerowanego dla nas linku, również do końca roku. Na zawarcie umowy mamy czas aż do 19.01.2018. Możemy tego dokonać poprzez wizytę kuriera, na poczcie lub przelewem. Zwracam tylko uwagę, że jeśli zdecydujemy się na ostatnią (najwygodniejszą opcję), to przelew musimy zrobić z konta które zostało zweryfikowane (bank nas „widział na oczy” i ma nasz wzór podpisu) oraz w przelewie muszą być te same dane. Inny adres czy nazwisko spowoduje odrzucenie wniosku! Wtedy też powinniśmy poczekać na telefon od konsultanta banku i zmianę metody podpisania umowy na oddział lub przez kuriera.

Same warunki promocji są bardzo proste. Wystarczy, że do 9.02.2018 wykonamy co najmniej 3 płatności kartą w sklepach i internecie na łączną kwotę min. 100 zł. Oczywiście nie wliczamy tu transakcji anulowanych bądź zwróconych.

I to tyle! Organizator powiadomi nas o przyznaniu premii za pomocą wiadomości e-mail najpóźniej do 21.02.2018. Będziemy wtedy musieli kliknąć w otrzymany link i uzupełnić dane do odbioru premii. Zgodnie z regulaminem będziemy mieć na to czas do 28.02.2018. Wypłata premii nastąpi do 9.03.2018.

50 zł w programie poleceń

Premia na start to jednak nie wszystko. Oprócz gwarantowanej nagrody głównej możemy również powalczyć o nagrody dodatkowe w programie poleceń. Każdy, kto weźmie udział w powyższej promocji (i spełni jej warunki!) może polecić EnveloKonto swoim znajomym – i zgarnąć 50 zł za ich polecenie. Oczywiście nagroda ta zostanie wypłacona jedynie pod warunkiem, że również znajomy spełni jej warunki.

Ograniczenia? Zgodnie z regulaminem konto możemy polecać „w nieskończoność”, jednak nagrodę otrzymamy za maksymalnie 4 osoby (co przełoży się na 200 zł dodatkowej premii, obok 100 zł na start).

Informacje o nagrodzie dodatkowej i jej wypłata nastąpi identycznie, jak nagroda główna.

EnveloKonto – co to?

Co wyróżnia EnveloKonto? Po pierwsze – brak opłat. Nie zapłacimy tu ani grosza za posiadanie konta, niezależnie od tego czy korzystamy z niego aktywnie, czy nie.

Posiadanie karty do konta jest również darmowe, choć po spełnieniu dwóch prostych warunków: wpływ 1000 zł (np. ze swojego konta w innym banku) oraz jedna płatność kartą. Przewidziano jednak pewnie wyjątek: osoby poniżej 26 roku życia nie płacą za kartę. Po prostu :)

Gdyby tego było mało, to bank dorzuca nam nielimitowane wypłaty z krajowych bankomatów za 0 zł. Za granicą zapłacimy 1% od wartości transakcji, ale… to może być całkiem dobra opcja awaryjna, ponieważ przewalutowanie transakcji odbywa się po kursie organizacji płatniczej Visa (czyli niemal bezstratnie). 1% kosztów przewalutowania w porównaniu do znacznie zawyżonych kursów innych banków to bardzo dobra opcja – a trzeba pamiętać, że dotyczy jedynie wypłat z bankomatów. Transakcje bezgotówkowe są bezprowizyjne! Oznacza to, że karta świetnie nadaje się do wszelkich płatności zagranicznych.

Zwrot za e-zakupy!

Na koniec prawdopodobnie najlepsza (z naszej perspektywy) zaleta EnveloKonta, czyli zwrot za e-zakupy. O co chodzi? Jeśli zakupimy jakiś towar w sieci i wybierzemy jedną z dostaw Pocztą Polską (w tym Pocztex czy zwykły list polecony), to będziemy mogli zgarnąć 2 zł zwrotu. Istotne tylko, aby zakup wyniósł min. 30 zł i żeby zostać opłacony za pomocą pay-by-link z EnveloKonta lub za pomocą karty debetowej.

Jeśli spełnimy te warunki i zalogujemy się do bankowości internetowej lub mobilnej podając numer opłaconej przesyłki, to kolejnego dnia roboczego otrzymamy 2 zł premii. Na wprowadzenie danych przesyłki mamy 30 dni.

Envelo nagrodzi nas również bonusem za co 10 przesyłkę – otrzymamy wtedy dodatkowe 10 zł. Oczywiście zwrot nie będzie naliczany w nieskończoność. Limity przewidziane są na maksymalnie 20 zł miesięcznie oraz 200 zł rocznie.

Na koniec dodam, że w promocji z premią na start nie jest wymagane zaznaczanie zgód marketingowych i otrzymywanie informacji handlowej. Jeśli natomiast chcemy otrzymywać premię za e-zakupy, to takie zgody musimy zaznaczyć (tylko na potrzeby banku, podmiotów zewnętrznych – nie).

EnveloBank - zgody marketingowe i handlowe do e-zakupów
Wymagane zgody do premii za e-zakupy

Nie przegap!

Komentarze

  • jak najszybciej i najskuteczniej mozna zamknac to cudo (konto i karte)?
    wizyta w oddziale (poczta?), internet, call center, poczta?

    michal1607 Odpowiedz
    • Oddział, listem lub wysyłając e-mail z wypowiedzeniem. Ja spróbuję tej 3 metody, czyli, rezygnuje z karty na infolinii, potem napiszę wypowiedzenie umowy i wyślę w załączniku e-mail a. Wystarczy w google wpisać, jak zamknąć konto w envelo, tam wszystko jest podane.

      Benito
    • dzieki Benito.

      michal1607
    • Ta droga może mieć problem ze wzorem podpisu… ale można próbować

      uta
    • W Nest Banku nie mięli mojego wzoru podpisu, a zamknęli rachunek na podstawie zeskanowanej dyspozycji zamknięcia. To co prawda inny bank, ale może i tutaj się uda.

      owat
  • Dzięki, przed chwilą mnie też wypłacili.

    Krak Odpowiedz
  • Mam i ja :)

    jojo Odpowiedz
  • Podsyłam wzór, już tylko do uzupełnienia: tiny.pl/gkqp2

    Wyjadacz_Okazji Odpowiedz
  • Właściwie dlaczego tak tłumnie chcecie zamykać Envelo?
    Łatwe warunki darmowości konta, karta z rzadko spotykanym w innych bankach korzystnym przeliczaniem transakcji walutowych i do tego Visa pod VO, za darmo wpłaty gotówkowe na poczcie i jeszcze moneyback za paczki pocztowe.

    EwaR Odpowiedz
    • Dobre pytanie. Też tego nie pojmuję.

      Artur
    • Pewnie gdzie indziej coś znowu rozdają (zwroty za zakupy kartą, jakaś premia za otwarcie itp.)

      miły wrocławianin
    • @EwaR — więc sama sobie odpowiedziałaś.
      Konto z kartą nie jest bezwarunkowo bezpłatne, korzystne przewalutowania dla wielu mogą być nieistotne (bo np. mają kartę Getin, Pekao lub Revolut); 2 zł zwrotu za przesyłkę wielu może uznać za nieopłacalne (trzeba się zalogować do bankowości, wpisać/wkleić numer przesyłki i wybrać z historii płatność, do tego przeważnie nie można tego zrobić od razu po zakupach); a Visa Oferty to promocja jeszcze bardziej absurdalna.

      Ja póki co nie zamykam…

      Don Quijote de la Mancha
    • @EwaR
      – Bankowość internetowa leży co kilka dni (zlecenie przelewu, czy zalogowanie graniczy z cudem). Dyskwalifikuje to bank na całej linii.
      – Pracownicy nie ogarniają zbytnio procedur
      – Wpisywanie do BIK nawet gdy przez jeden dzień mamy debet np. 5zł (transakcje offline mogą temu jeszcze bardziej sprzyjać)
      – Brak płatności mobilnych (HCE, AP, BLIK itd.)

      Bank nada się dla transakcji zagranicznych, gdy chcemy kupić towar od małych chińskich rączek albo korzystamy często z poczty.

      deloe
    • Deloe, a po co używać NFC, HCE w banku, który premiuje operacje internetowe, a nie z fizycznym użyciem karty? Wolę dostać 1% od Aliora czy 2% od BNP niż nic od Envelo. Od razu odpada problem z niedozwolonym debetem, bo operacje internetowe są online. Blika używam tylko do wypłaty z bankomatów, a zdarza się miesiąc, że ani razu nie wypłacę gotówki. W grudniu nie wypłacali mi 2 zł za paczki. Reklamacja telefoniczna i za kilka dni miałam cały brakujący moneyback na koncie. Teraz już nie ma z nim problemów.
      Uważam, że Envelo jest dla zaawansowanych użytkowników, którzy optymalnie używają swoich kont i kart, a nie dla osób myślących tylko o szybkim i łatwym zysku.

      EwaR
    • Banki biora prowizje od kazdego zakupu karta, wiec musza sie po prostu dzielic z nami zyskiem. A jak im to przychodzi z trudnoscia (czyli nie jest latwe) albo w ogole nie chca sie dzielic to nie uzywamy ich produktow :)

      aaaa
    • @aaaa, ale to właśnie Envelo jako jeden z nielicznych banków nie bierze prowizji za przewalutowanie, a jeśli pisząc „biora prowizje od kazdego zakupu karta” miałeś na myśli interchange od transakcji krajowych, to raczej o wielkich zyskach w tym przypadku nie można mówić, te 0,2% to bardziej pokrycie kosztów.

      Don Quijote de la Mancha
    • dlaczego zamknac konto? aby przetestowac jak taki proces wyglada :)

      sdfsd
    • @Don moze nie jest to bank ktore chce zarobic szybko i łatwo ale bezczelnie chwali sie zyskami, za pierwsze polrocze 2017 mial zysk netto 1,6 mln zl.

      aaaa
    • „mial zysk netto 1,6 mln zl”
      — czyli praktycznie nie miał zysku, dla banku to w zaokrągleniu 0 zł (1,6 mln zł to nie cała instytucja, a manager wyższego szczebla w pół roku zarabia, a średniej klasy specjalista tylko 20 razy mniej). Dodatkowo ich przychody pochodzą głównie z kredytów, trochę też z opłat i prowizji (mowa o całym Pocztowym), więc to nie na nas zarabiają…

      Don Quijote de la Mancha
    • Moze na mnie nie zarobili, ale zysk jest faktem. Natomiast wg Bankiera tylko 4 prezesow polskich bankow zarobilo przez pol roku wiecej niz 1,6 mln (brutto), ale to dane za 2016 rok i oczywiscie prezes nie musi byc najlepiej oplacanym pracownikiem danego banku. Z tego co wiem to polscy szefowie IT rocznie wyciagaja milion brutto, ale byc moze masz bardziej wiarygodne informacje?

      aaaa
    • Pamiętam, że kilka lat temu głośne było, że prezes Comarchu zarabia milion miesięcznie.

      A wracając do wątku Envelo, to chodziło mi tylko o to, że wprawdzie „banki biora prowizje od kazdego zakupu karta”, ale na tym akurat nie zarabiają — to się skończyło kilka lat temu, po obniżeniu dopuszczalnej interchange do 0,2% dla debetówek. Ubocznym skutkiem tego jest mniejsza liczba promocji kartowych typu moneyback, większe promowanie kart kredytowych (interchange 0,3%), ale także to, że na wisieńkowiczach (nie zadłużających się i unikających opłat i prowizji) banki już nie zarabiają (pomijając wyjątki, jak promocja bankomatowa BZ WBK)…

      Don Quijote de la Mancha
    • Wlasciciele firm to inna liga niz zatrudnieni przez nich menedzerowie. Intercharge jest ograniczone, ale przeciez prowizja za platnosc karta obejmuje tez nieograniczona ustawowo marze agenta rozliczeniowego (wlascicielem takiej firmy jest czesto bank ktorego logo masz na paragonie ze sklepu) oraz oplaty processingowe i marketingowe ktora trafiaja do Mastercarda czy Visy. Skoro w promocji Envelo mozna bylo dostac tylko karte Visa to domyslam sie ze bank cos dostaje od Visy, bo inaczej bys mial mozliwosc wziecia Mastercarda. Poza tym ilosc transakcji kartowych rosnie, wiec jest efekt skali. Bank na swoje zawsze wyjdzie!

      aaaa
    • Dostałem 5 zł na minusie w prezencie jako opłatę za kartę (mimo spełnienia warunków) i ZAMKNIĘCIA karty, a niektórzy straszą „za to” wpisami do BIK …dziękuję, postoję … napewno nie zostawię takiego konta i nie będę wnikliwie monitorował czy mi przypadkiem czegoś nie naliczyli ….

      JoX
    • Citi handlowy ma dobre zwroty na debetowej 5%max 600 płn a na kredytowej 300 do biedry.

      narcin
  • Czy wszyscy mają wypłacone premie za polecenia co do joty jak się należy? Tak się składa, że mam mniej niż spodziewałem się otrzymać i teraz się zastanawiam czy czekać bo może będą wypłacać na raty np. jutro lub w piątek czy już pisać reklamację? Co w niej podać imię i nazwiska osób za które spodziewałem się dostać premie? Niech się ustosunkują za kogo dali a za kogo nie bo np. bywały różne trudności i może z tego względu za kogoś mi nie przyznali?

    jankos Odpowiedz
    • @jankos, ja dostałam 100zł jednym przelewem za dwa polecenia, tak jak powinnam dostać.

      asi
    • Dziękuję za odzew, u mnie wpadło 100zł spodziewałem się 150zł poczekam 2 dni i najwyżej reklamacja poleci

      jankos
  • Czy trzeba wcześniej rezygnować z karty czy można od razu wysłać wypowiedzenie umowy rachunku?

    Emej Odpowiedz
    • Możesz w wypowiedzeniu zaznaczyć, że oprócz zamknięcia rachunku prosisz także o zamknięcie karty. Jednak Ja zadzwoniłem dziś na infolinię i zlikwidowałem plastyk (3 minuty rozmowy i po krzyku). Zrobiłem to profilaktycznie bo jeśli coś pokręcą (a to jednak tylko poczta) i nie zamkną konta na czas to nie naliczy się opłata za kartę.

      owat
  • Od 26.03.2018 obowiązuje nowy Regulamin w Envelobanku. Wydaje mi się, że w związku z tym można wypowiedzieć umowę konta w trybie natychmiastowym.

    BiancaM Odpowiedz
    • Dokładnie,
      „W przypadku braku akceptacji zaproponowanych zmian, mają Państwo prawo, przed terminem wejścia zmian w życie, zgłosić sprzeciw wobec nich lub wypowiedzieć Umowę ramową o prowadzenie rachunków bankowych, o kartę płatniczą oraz o usługi bankowości elektronicznej i telefonicznej od osób fizycznych („Umowa”) ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia z tego tytułu opłat. Oświadczenie o odmowie przyjęcia zmian, bądź wypowiedzenie Umowy należy przesłać na adres lub złożyć w dowolnej placówce Banku Pocztowego S.A”

      howcio
  • Wczoraj na poczcie złożyłem dyspozycję zamknięcia rachunku. Nie było problemów z przyjęciem dokumentu.

    Rolo Odpowiedz
    • Rolo a czy przy składaniu na poczcie wypowiedzenia podpisuje się coś poza dyspozycją którą przynoszę ze sobą ? Pytam bo czy mógłbym zanieść wypowiedzenie swoje i mojej żony ? Przejdzie tak ?

      luic
  • Miałem zamykać, ale bez prowizyjne przewalutowanie oraz brak opłat za konto mnie przekonało do zatrzymania konta.

    Zalachow Odpowiedz
  • Jeśli macie otwarte konto oszczędnościowe to w wypowiedzeniu zaznaczcie, żeby je też zamknęli, bo mi zlikwidowali tylko ror i kazali osobne pismo na ko…

    Emila Odpowiedz
  • Posiadacze tel. XIAOMI – nie macie problemow z realizacją przelewów z bnp w ostatnich dniach? Wywala blad, na innych tel. jest ok, tylko na tych modelach /kilku/ jest problem, moze zablokowali „chinczyków”? :)

    sunwoj1 Odpowiedz
  • 2 konta – na obydwu wykonane warunki bezplatnosci w styczniu, lutym i zawsze (przelew na 1k i platnosc karta), na pierwszym karta zamknieta telefonicznie 4 marca, na drugim 2 dni pozniej, na wszelki wypadek na obydwu wykonane warunki za marzec. Kart od razu nie bylo w systemie (w ten sam dzien, od razu po zamknieciu). Dzisiaj wchodze na jedno z konto (żony) i opłata 5 zł ujemne i saldo ujemne -5 zl !!! O co kurna chodzi ? Czytam o jakis wpisach do BIK a wlasnie zamierzamy brac kredyt, co to za burdel ? Gdzie pisac reklamacje (droga internetowa) ? W sytemie nie widze opcji, jakis majl ? Od dzwonienia do nich z ich chorymi kodami i wiszeniem na infolinii juz mnie trafia … czy jak splace im te 5 zl i oleje sprawe przestana naliczac ? Jak sie najszybciej pozbyc tego chorego banku, splacam tą nienalezna piatke i pismo zostawiam na poczcie ? ;) Nie dosc, że dziala jakby chciał a nie mogł a teraz jeszcze to …. pomsły niektórych z zostawieniem go i niech leży … jak widać mogą okazać się kosztowene i problematyczne jak zajrzymy za parę miesięcy na konto … robią co chcą … a debet i wpis w BIKu średnie przyjemność :)

    JoX Odpowiedz
    • U mnie na szczęście stan 0 zł, karta zamknięta 7.03 i wypowiedzenia wysłane e-mail em.

      Benito
    • Benito wypowiedzenie było na załączonym druku z skanem podpisu ? czy tylko w treści wiadomości podpisane elektronicznie ?

      luic
    • Napisałem odręcznie całe wypowiedzenie, zrobiłem zdjęcie telefonem i wysłałem e-mailem :)

      Benito
    • Nie spełniłeś warunku 1000zł spoza envelo.

      Jana
    • No właśnie … ten 1000 musi być spoza Envelo ? Być może w lutym przelałem z konta żony w Envelo i stad ta opłata …później sprawdze….tak czy siak od razu zamykam :)

      JoX
  • A ja wczoraj napisałem o wypowiedzenie natychmiastowe bo zmiana regulaminu a i tak mi napisali że za 30 dni……
    W związku z tym rodzi się pytanie co z kwietniem? Walną opłatę czy nie? W końcu „zaczepię” o kwiecień kilka dni….. Dla pewności wolę już wpłacić tysiaka i machnąć raz kartą

    jojo Odpowiedz
  • Zamknął bym ale telefonowanie/weryfikowanie jakoś mnie nie rajcuje….

    jojo Odpowiedz
  • Jak zamykanie konto to wcale nie bądźcie pewni że zamknięcie. Napisałem wypowiedzenie powołując się na list o zmianie regulaminu całej umowy ramowej kopia na mailu. Otrzymałem odp z banku na @ ze konto zostanie zamknięte ze skutkiem natychmiastowym (wypowiedzenie całej umowy ramowej). Na drugi dzień loguje się wszystko działa. Dzwonie do nich w systemie wypowiedzenia nie ma mówię że mam potwierdzenie na maila sprawdzali z 10 min faktycznie wysłano taką wiadomość konto zamknięte podpisano z imienia i nazwiska (a ono dalej działa w systemie i ze brak wypowiedzenia). A że konto dalej aktywne można tylko reklamację złożyć. Kur. . gdzie ja żyję.

    Darofx Odpowiedz
    • Jutro wybieram się na pocztę też z zamiarem zamknięcia natychmiastowo, przygotuję pismo niech mi podpiszą przyjęcie dyspozycji do realizacji i zobaczymy… czy Panie z okienka będą wiedzieć o co biega.
      @Darfox opróżniałeś konto czy zostawiłeś tam jakieś środki bo zawsze zostawia się trochę a ciekawe czy oni ostatni przelew robią bezpłatnie czy coś sobie za to jeszcze liczą?

      jankos
    • Zostawiłem jakieś ale co z tego jak oni w centrali nie widzą wypowiedzenia które wysłałem i które przyjęli do realizacji i odp ze zamykają ze skutkiem natychmiastowym. A konto dalej działa to sobie mogę reklamację złożyć. Wszystkim będę odradzal ten bank juz kiedyś też im reklamację skaladalem. Kolego jak centrala nie ogarnia to nie wiem jak „okienko” da rade. W każdym bądź razie czeski film. Juz kiedyś mi pobrali opłatę za kartę załóżmy za styczeń a karta w lutym aktywowana. Chcę uciec a nie mogę.

      Darofx
    • Za ostatni przelew pobierają 2,5zł, mimo że na czacie z konsultantem informują, że jest darmowy…reklamacja poszła

      Emila
    • Co osoba to inny przypadek, rewelacyjny bank.

      Darofx
    • Zobaczę jutro jak mi pójdzie w „okienku” najwyżej też będę wniosek składał online ale chcę w razie czego mieć furtkę żeby to Pani z okienka wydzwaniała na infolinię w moim imieniu i pilotowała zamknięcie konta, nie chcę tracić swego czasu i nerwów… Dopiero raczkują w bankowości i robimy za króliki doświadczalne. Życzę sobie i Wam jak najmniej przebojów z nimi i czym prędzej chcę przestać mieć z nimi coś wspólnego.

      jankos
    • Piraci z okienka nigdzie nie będzie wydzwaniała w twoim imieniu, bo na poczcie możesz jedynie zostawić wypowiedzenie, które zostanie przekazane do centrali. Nic poza tym w okienku nie załatwisz ?

      gobej
    • Pani z okienka…..

      gobej
  • Czytam i nadziwić się nie mogę , bo z tego wynika , że przy tym banku to zamykanie kiedyś w getinie to było jak miód malina . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
    • Jakbym wiedział to co teraz w życiu bym z tej promocji nie skorzystał. Twór abstrakcja, a system to jeden wielki bałagan. Spróbujcie cos do nich napisać konsultant odpisze zawsze na zasadzie przekazaliśmy twój list do odpowiedniego działu… (robią za prześlij dalej) a w kropki wpisz co chcesz napiszesz o chorym kocie to ci odp jakiś pan lub pani -przekazaliśmy twój list do odpowiedniego działu zajmującego się chorymi kotami.

      Darofx
  • Karta zamknięta na infolinii w ciągu 2 minut.
    Wysłany mail z wypowiedzeniem i ich dzisiejsza odpowiedź (po 2 dniach od wysłania maila).

    „Szanowny Panie,

    dziękuję za okazane zainteresowanie produktami EnveloBanku i skorzystanie
    z jego oferty. Zachęcam do pozostania w gronie Klientów Banku.

    Zgodnie z dyspozycją i ” Regulaminem otwierania i prowadzenia
    rachunków bankowych EnveloBanku oraz wydawania i obsługi kart
    płatniczych dla osób fizycznych” oraz w związku z brakiem
    akceptacji zaproponowanych zmian rachunek zostanie zamknięty ze skutkiem
    natychmiastowym.”

    paba86 Odpowiedz
    • Paba86 – była zmiana regulaminu? Chyba coś mi umknęło… mógłbyś podpowiedzieć, na co się powołać, żeby tak szybko i bezboleśnie zamknąć konto? Z góry dziękuję!

      25
  • Karta zamknięta na infolinii w ciągu krótkiej rozmowy. Wypowiedzenie skan pisma z podpisem wysłany 15 marca z rana (na piśmie widniała data 13.03.2018) . Wieczorem odpowiedź że konto zamknięte ze skutkiem natychmiastowym.
    Najlepsze zostawiam na koniec:
    Na koncie zostawiłem 1 gr z informacją aby po zamknięciu przelali na moje inne konto. Przelew doszedł jednak z datą 13.03 – czyli z datą wcześniejszą niż został zlecony:). Taka data widnieje w banku do którego 1 gr trafił. Czyżby banki mogły manipulować datami w systemie elixir?

    Adam33 Odpowiedz
    • Albo to wina 13 – tego albo zatrudniają Kaszpirowskiego . xyz

      prawdziwy-xyz
    • Banki mogą wszystko. Były juz tutaj dwa przypadki transakcji które zaksiegowaly się z wczorajsza data

      aaaa
    • Faktycznie , zapomniałem , że nie które z nich dają a później zabierają . xyz

      prawdziwy-xyz
  • Czy ktoś dostał premie za polecenie konta? bo ja do tej pory nie otrzymałem!

    Kroso Odpowiedz
  • Na jakiego maila wysyłaliście wypowiedzenia?

    adamus Odpowiedz
  • A ja dziś dostałem maila po tym gdy raz jeszcze wysłałem przypomnienie o natychmiastowym wypowiedzeniu

    Szanowny Panie,

    zapewniam Pana, iż bezustannie pracujemy nad udoskonaleniem usług Banku, jak również nad jakością obsługi Klienta.
    Przepraszam za zaistniałą sytuację. ………
    Informuję, iż Pana sprawa wymaga postępowania reklamacyjnego.
    Odpowiedź otrzyma Pan niezwłocznie po rozpatrzeniu sprawy, maksymalnie w terminie 30 dni. Ręce opadają…….. Po 30 dniach odpowiedzą mi czy zamkną mi konto w trybie natychmiastowym.

    jojo Odpowiedz
    • Mój rachunek nadal dostępny mimo maila potwierdzajacego z Envelo o natychmiastowym zamknięciu rachunku.
      Na infolinii otrzymałem informację, iż była sobota/ niedziela i nie miał kto tego zrobić!!!
      No comment….

      paba86
    • Kiedy dokładnie wysłałeś wypowiedzenie?

      Andrzej
    • 14.03.2018

      paba86
  • @hmm, hmm skoro nie zamierzacie już nigdy więcej korzystać z usług Envelobanku to co za różnica czy zamknięcie konto ze skutkiem natychmiastowym czy z upływem okresu wypowiedzenia ? Nie rozumiem. Szarpiecie swoje nerwy, ot tak, dla zasady ?

    wiechu Odpowiedz
    • Właśnie co do zasady. Ty gdy chcesz otrzymać śmieszne parę groszy musisz spełnić wszystkie punkty regulaminu, a bank nic nie musi. Czy zgadzasz się, aby Ciebie tak traktowano? Skoro jest regulamin to bank musi też go przestrzegać.

      Andrzej
  • Tak, dla zasady- a jaki problem?
    Patrząc na ten chory bank może się równie dobrze okazać, że naliczą opłatę za kwiecień.
    Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z EB chcę się ich pozbyć jak najszybciej.

    paba86 Odpowiedz
  • Właśnie się tak zastanawiam czy wlepią i opłatę za kwiecień skoro złożyłem wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym bo miałem takie prawo i jest to zgodne z ich regulaminem. Nie zamknęli ewidentnie z ich winy. No może być ciekawie…. Sam nie wiem czy nie machnąć kartę i przelewem dla świętego spokoju czy pograć sobie z nimi w reklamacje.

    jojo Odpowiedz
  • „Bank Pocztowy idzie na sprzedaż. W grze PKO BP”
    http://www.rp.pl/Banki/303199904-Bank-Pocztowy-idzie-na-sprzedaz-W-grze-PKO-BP.html

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • To trzeba sie spieszyc z zamykaniem. Jak ktos wyladuje w PKO BP to doliczaja kolejne 3 lata odsiadki!

      aaaa
  • Nie chce mi się wierzyć że nie potrafią zamknąć kont jestem w podobnej sytuacji. Tez natychmiast a potwierdzenia ani przelewu zwrotnego nic nie ma. W dodatku jak coś to reklamację pisz. To się do uoikiku nadaje.

    Darofx Odpowiedz
  • Moja wizyta w okienku była w piątek 16.03 dziś mamy wtorek 20.03 godziny wieczorne rachunek, dostęp wszystko nadal aktywne. To tak wygląda ta ich „nowoczesna” bankowość… Żart i żal!
    Jutro robię skan i wysyłam mailem im to wypowiedzenie z datą wpływu do placówki!
    Niestety nie pamiętam swego hasła na infolinię żeby zamknąć kartę jest jakaś opcja by je zmienić lub zweryfikowali mnie inaczej?
    Komuś w ogóle zamknęli to konto z pozytywnym skutkiem? Może tego nie umieją

    jankos Odpowiedz
  • Mi zamknęli w ciągu jednego dnia w trybie natychmiastowym.
    Obecnie mogę zalogowac się bankowości internetowej ale nie widzę konta i karty.

    Adam33 Odpowiedz
    • wysyłałeś wypowiedzenie na maila czy jakąś inną drogą?

      jankos
    • Wypowiedzenie poszło na informacja@envelobank.pl

      Był to skan z podpisem zgodnym z wzorem podpisu w banku.
      Wysłałem skan rano a wieczorem otrzymałem coś takiego:

      Zgodnie z dyspozycją i ” Regulaminem otwierania i prowadzenia rachunków bankowych EnveloBanku oraz wydawania i obsługi kart płatniczych dla osób fizycznych” oraz w związku z brakiem akceptacji zaproponowanych zmian rachunek zostanie zamknięty ze skutkiem natychmiastowym.

      Adam33
    • Skąd mieli Twój wzór podpisu w Banku? Moje konto jest internetowo zakłądane więc wzoru nie mają, ale ich pracownik przecież mnie zweryfikował skoro przyjał moje wypowiedzenie…

      jankos
    • To ze tak napisali wcale nie znaczy ze zamkneli ;)

      Darofx
    • @Jankos, piszesz,że byłeś w okienku w piątek. Ważne pytanie: w jakim okienku, czy na poczcie czy w Banku Pocztowym ?

      wiechu
    • Tak bo Bank Pocztowy to poniekąd to samo co Envelo. Niby w tych placówkach BP możesz zostać obsłużony jako klient Envelo Banku a praktycznie Pani ze stanowiska przyjęła wypowiedzenie i powiedziała że prześle dalej bo ona nie zajmuje się internetowym odłamem banku. Dziś wysłałem im na maila jeszcze raz wypowiedzenie, z wpływem do placówki postraszyłem że jak nie zamkną konta to piszę do KNF i UOKiK czekam co odpiszą.

      jankos
    • @jankos w regulaminie rachunków EnveloBank jest taki zapis w § 14 ust. 2 : „Wypowiedzenie umowy przez Posiadacza uważa się za skuteczne z chwilą doręczenia Bankowi na piśmie oświadczenia o wypowiedzeniu.”
      „Bank” jest definiowany tam jako Bank Pocztowy itd. natomiast oddzielna jest definicja placówki pocztowej. Jeżeli więc złożyłeś wypowiedzenie w Banku Pocztowym to ok, chyba powinien się liczyć piątek jako data doręczenia wypowiedzenia ; jeżeli złożyłeś w placówce pocztowej to wątpię by wtedy piątkowa data była uznana za moment doręczenia.

      wiechu
    • Dzięki @Wiechu za info ale sprawdzałem to wcześniej na stronie envelo czy placówka do której to składałem jest placówką bankową i wg. ich strony jest.

      jankos
  • Tak jak pisałem wcześniej w bankowości nie widzę ani konta ani karty. Umowę podpisywałem na poczcie, stąd wzór.

    Adam33 Odpowiedz
  • Udało się komuś skutecznie zamknąć konto w tym banku, bo u mnie wypowiedzenie w trybie natychmiastowym złożone kilka dni temu, bankowość internetowa wczoraj wyłączyli, ale konto dzisiaj dalej aktywne. Oporni są strasznie, albo system potrzebuje kilka dni, żeby zamknąć.

    chmiel Odpowiedz
  • Zamykałam konto przez maila (skan wypowiedzenia z podpisem, mimo, że otwierałam konto przez ineternet i bank nie posiada mojego podpisu stwierdziłam, że spróbuję), kartę zamknęłam przez infolinię. Nie dostałam żadnej zwrotki z banku z potwierdzeniem zamknięcia. Próbuję się dzisiaj zalogować do bankowości internetowej i … wygląda to tak jakby ktoś przejął już mój login (zmieniona ikonka przy logowaniu, hasło maskowe innej długości niż moje). Ktoś z Was jest w podobnej sytuacji?

    Iwonab Odpowiedz
    • Też tak ma, to znaczy że bankowość internetową masz wyłączoną, natomiast konto niekoniecznie.

      chmiel
    • Gdzie sprawdzić czy konto dalej aktywne? Infolinia?

      Iwonab
    • @Iwonab wg mnie najpewniejszym sposobem sprawdzenia w każdym banku, czy zamknęli Ci rachunek jest zrobienie niewielkiego przelewu np.50 groszy z innego Twego konta na konto , które powinno być zamknięte. Jeśli faktycznie jest zamknięte, to po 1-2 dniach powinno Ci wrócić te 50 groszy z uwagą „rachunek zamknięty”.

      wiechu
    • @Iwonab Z infolinia z kolei jest też taki przypadek, że mi po wysłaniu wypowiedzenia wyłączyli serwis telefoniczny, ale jak chciałem się dowiedzieć czy konto zamknięte, to żeby cie zweryfikować to wysyłają sms z kodem i w ten sposób z powrotem go włączają.

      chmiel
  • Nie pamiętam swojego hasła telefonicznego na infolinię, zweryfikują mnie jakoś inaczej? Jak ewentualnie móc je zmienić, ktoś przerabiał ten temat?
    Moja bankowość dalej aktywna może bym chociaż kartę zastrzegł… wrrrr… Tą promocją udowodnili żeby trzymać się jak najdalej od nich!

    jankos Odpowiedz
  • A czy ktoś podał numer konta do zwrotu środków z Envelobanku i otrzymał zwrot na wskazane w wypowiedzeniu konto w innym banku?

    Andrzej Odpowiedz
  • Może się komuś przyda info o różnych przerwach, m.in. o tym, że w poniedziałek przez kilka godzin nie zapłacisz ich kartą w necie :
    https://www.envelobank.pl/aktualnosci/aktualnosc11/

    wiechu Odpowiedz
  • Wg moich najnowszych ustaleń na infolinii moje wypowiedzenie przekazują gdzieś dalej do działu zamykających rachunki ale skoro nie ma wzoru podpisu to rachunku nie zamkną… A to że byłem zweryfikowany przez pracownika ich placówki jest nieważne. Powinni powiadomić przynajmniej, że konta nie mogą zamknąć bo nie mają wzoru podpisu maila i telefon mają na wypowiedzeniu! A skąd… taka nowoczesna bankowość… Dziś idę do placówki składam wzór podpisu i ponownie wypowiedzenie.

    jankos Odpowiedz
    • Myślicie że złożyłem wzór podpisu a skąd Pani z placówki ma dostęp do moich danych może je edytować ale do wzoru podpisu nie ma. Na swoją infolinię dla pracowników się nie dodzwoniła to dałem jej mój tel na infolinię dla klientów jak się dodzwoniłem. Pogadały chwilę no jutro ma się doedukować i do mnie oddzwonić z info co i jak… Parodia :D Zbieram się napisać poemat na ich skrzynkę na temat ich „nowoczesnej bankowości” w praktyce. Jak mi tego konta nie zamkną do 26.03 to pisze do KNF i UOKiK oraz zaczynam od redaktora Samcika żeby zrobić im „reklamę” gratis. Przetrę szlaki nakieruję jak jeszcze parę osób napiszę z tą sprawą jak im kary dowalą to się wezmą do roboty albo porzucą marzenia o bankowaniu

      jankos
    • Czyli Ci co zakładali to konto przez przelew nie mogą teraz go zamknąć, super to wymyślili!! Pięknie nas wrobili.

      chmiel
    • Jankos, spokojnie tam też pracują ludzie, konto Ci na pewno zamkną, nie ma co robić zamieszania. Mi się ich bankowość bardzo podoba, jedna z bardziej funkcjonalnych, ale kuleje sposób księgowania tego co na karcie, częste problemy z dostępem, jak to poprawią będzie ok.

      Pako
    • @chmiel § 8 ust.8 regulaminu prowadzenia rachunków Envelobanku:
      W przypadku, gdy Umowa została zawarta w sposób określony w niniejszym paragrafie (czyli przez przelew weryfikacyjny), pisemne dyspozycje składane przez Posiadacza wymagają
      uprzedniego złożenia wzoru podpisu w Banku.
      Tak więc Panowie i Panie spokojnie, zamiast robić raban to może lepiej zapoznać się z regulaminami, żeby wiedzieć jak coś zrobić prawidłowo a nie mieć potem pretensje że jakiś bank nie chce zamknąć nam konta nie mając wzoru podpisu.

      wiechu
    • @wiechu Problem w tym, że wg jankos’a w placówce nie można złożyć tego wzoru podpisu.

      chmiel
    • @chmiel nie sprawdzałem tego, więc na 100 % nie jestem pewny: ale sądzę, że nie można złożyć wzoru podpisu w „placówce Banku na poczcie” a można złożyć w „placówce Banku Pocztowego”.

      wiechu
  • Umowę podpisałeś przez kuriera czy przelewem. Gdy był to kurier to mają wzór podpisu.

    Andrzej Odpowiedz
    • Przelewem, mają czas do 26.03 nie zamkną pisze gdzie można już zadbam o to żeby zaczęli podchodzić poważnie do tego za co się biorą.

      jankos
    • Hmmm….. jak napiszesz to podrzuć gotowego wzorca z adresem. Może tak zmasowany atak na nich przypuścić? Mail nie kosztuje ….. Mnie tez już zaczyna to mierzić.

      jojo
    • Oczywiście, że podrzucę każdy dołoży cegiełkę od siebie i może uda się coś osiągnąć.

      jankos
  • Zróbmy to !!!

    Andrzej Odpowiedz
  • Ja się nie mogę zalogować do bankowości – być może moje konto zamknęli, jednak pomimo mojego sprzeciwu do przetwarzania danych codziennie dostaje maile o kredytach i innych pierdołach od envelo. Trochę niepoważnie prowadzą działalność.

    Wybrzeże Kości Słoniowej Odpowiedz
    • Też dostawałam takie reklamowe maile do dzisiaj. Otóż to Freshmail je wysyła a nie Envelobank. Właśnie wypisałam się z tego „ustrojstwa”.

      BiancaM
    • Wypisywałem się z freshmaila czterokrotnie. Bez rezultatu.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
  • Zamknąłem kartę w ubiegłym tygodniu żeby nie musieć się nią na przyszłość przejmować.
    Wczoraj dostałem nową.
    WTF :)

    Pietia Odpowiedz
    • Ja zrezygnowałem na infolinii i nie przysłali nowej.

      Benito
    • @Pietia , a w jaki sposób zamknąłeś kartę ? a może zastrzegłeś ?

      wiechu
    • Zamknąłem przez infolinię. Po otrzymaniu kolejnej zadzwoniłem ponownie na infolinię. Po niecałych 8 minutach oczekiwania udało się uzyskać połączenie. Pani przeprosiła za pomyłkę (koleżanki?) i ponownie usmierciła kolejną kartę.Tym razem nowa już nie została wysłana.

      Pietia
  • Na PRNews.pl ukazał się ciekawy wywiad z prezesem Banku Pocztowego; wprawdzie ja z Envelo nie miałem żadnych problemów i jestem z niego bardzo zadowolony, jednak czytając różne komentarze tutaj budzi pewne rozbawienie taka wypowiedź:

    Jak pan ocenia debiut EnveloBanku?
    Debiut był udany, nie mieliśmy żadnych problemów. Kluczowe było zbudowanie świadomości marki i przekonanie do niej klientów.

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
  • I jak tam przelali wam kasę na konta z Envelobanku na rachunki wskazane w wypowiedzeniu?
    A jak z zamykaniem kont?
    U mnie twierdzą, że brak wzoru podpisu, a umowę podpisywałem u kuriera! Zenada!!!
    Macie jakiś pomysł czy praktyczne porady jak sobie skutecznie z Envelobankiem poradzić?

    Andrzej Odpowiedz
  • Mnie i mój sprzeciw to sobie olali (wysłałem wczoraj mailem). Dalej się na konto spokojnie loguję. Pewnie przeciągną to do wtorku jak już zmiany wejdą w życie.

    Kac78 Odpowiedz
  • Wczoraj byłem w placówce Pani miała się doedukować i myślałem (choć w sumie nie byłem raczej sceptycznie nastawiony) że coś poradzi np. będę mógł złożyć wzór podpisu chociaż. Chwila przed 15:00 dostaję maila że moje wypowiedzenie te wysłane mailem 20.03 uprzednio składane w placówce z datą wpływu 16.03. zostało przekazane do odpowiedniego działu. Po wysłaniu czegokolwiek na ich maila przychodzi zwrotka że w 4h odpowiedzą a tu prawie w 80h udało im się to przekazać do odpowiedniego działu normalnie sukces… Dobra idę do tej placówki, (pani mnie miała poinformować jak się czegoś dowie tel wzięła ale nie dzwoniła). Składam wizytę i pytam czego sie dowiedziała? Otóż niczego bo jej infolinia dla pracowników się rozłącza i też wysłała maila w mojej sprawie na skrzynkę ich banku (tę co i my ślemy). Normalnie ręce mi opadły, swoich poniekąd pracowników którzy im naganiają klientów olewają gorzej niż nas. Kobieta starsza może niedoszkolona może chce doczekać emerytury nie wiem ale pogadałem sobie z nią na spokojnie. Wyświetliłem problemy jakie mają ludzie z ich kontem i uświadomiłem co nieco jak teraz bankowość funkcjonuje a ich podejście to dno. Pokazała mi że mają próbować wciskać to konto niby z promocją dla nowych klientów chyba 30zł za jakieś transakcje kartą (też stronka coś kontozpremia i przez jej jakiś kod polecający). Powiedziałem wprost żeby Pani mi poleciła to konto to teraz byśmy nie rozmawiali na spokojnie a np. za numer gdzie transakcje kartą nie są widoczne w czasie rzeczywistym a ludzi potem podają do BIK za mini zadłużenie to bym tu zrobił awanturę, że hej. Ogólnie nic nie wniosła do sprawy.
    Teraz mają prace modernizacyjne czekamy do 26.03. jeśli 27.03 nasze konta będą aktywne przekopuję temat i postaram się poinstruować co gdzie jak to po:
    1. Zawiadamiamy KNF i UOKiK każdy napisze @ lawina skarg może sprawi że ruszą z kontrolą
    2. Piszemy do mediów np redaktor Samcik żeby podjęli temat.
    3. Piszemy komentarze o swoich przypadkach pod artykułami odnośnie tego Banku np. tym na PRNews.pl podanym przez @Dona gdzie prezes ich banku nie widzi problemów.
    Swoim podejściem w pełni zasługują na to żeby wystawić im taką „laurkę” na jaką zasłużyli. Prawo jest po naszej stronie, tyle że trzeba się głośno upomnieć żeby je wyegzekwować. Nie znoszę jak ktoś się wydaje być ponad to i nic nie robić sobie z tego. Bo tak się czuję, że każdy ich pracownik czy placówki czy infolinii czy ktoś inny nie widzi problemu. A problem jest i należałoby go rozwiązać a nie olewać klientów.
    Wisienkowicze przekujcie irytacje i złość w zapał do walki i szykujcie się, by zadać cios który zaboli ich bardziej niż nas te niezamknięte konta ;)

    jankos Odpowiedz
    • @jankos a ja Ci powtórzę: może prędzej byś wszystko załatwił w „placówce Banku Pocztowego” a nie w „placówce Banku na poczcie”. Jak pójdziesz do Agencji PKO BP to też tam nie załatwisz wszystkiego co załatwisz w oddziale PKO BP.

      wiechu
    • Dziękuje @Wiechu w końcu pojąłem tę subiektywną różnicę (może wcześniej zbyt opatrznie przeczytałem Twój komentarz nie rozważając go). Masz rację może i bym załatwił (choć pewności nie ma)… tylko że do Placówki Banku Pocztowego mam ponad 50km. Trzeba będzie to zahaczę i o takową ale póki co żaden pracownik infolinii czy placówki Banku na Poczcie nie jest zorientowany na tyle w temacie by jednoznacznie powiedzieć „musi Pan zrobić tak i tak a wtedy konto zamkną”. Nie będę sobie ganiał po 50km w te i nazad żeby przypadkiem ktoś mi współczuł i rozkładał ręce.

      jankos
  • Czy ktoś pamięta czy przy podpisywaniu umowy u kuriera był też druczek z wzorem podpisu?

    Andrzej Odpowiedz
    • Odpowiedzi z banku:
      a- W przypadku podpisywania umowy o prowadzeniu rachunku poprzez kuriera złożył Pan swój podpis tylko na umowie.
      b- Gdy podpiszę umowę przez kuriera czy to znaczy, że bank będzie miał mój wzór podpisu?
      odpowiedź, EnveloBank
      Tak. Umowa została podpisana. Nie ma znaczenia , czy w placówce czy przez kuriera.

      Co o tym sądzicie?

      Andrzej
  • A była wersja przez przelew weryfikacyjny? Bo ja tak chyba założyłem. To by oznaczało ze mam jeszcze gorzej?

    jojo Odpowiedz
  • Na razie mi odpisali że przekazali to jako reklamację.
    Nie umiem sobie przypomnieć ale pewnie nie jedno konto tym sposobem otworzyłem i pewnie zamknąłem i nie pamiętam jak to było. Pamięta ktoś czy inne banki wymagały wzorów podpisów? Może przez bankowość zamykałem może pocztą wewnętrzną? pamięta ktoś jak to było u niego?

    jojo Odpowiedz
    • Takie dawanie wzoru podpisu w placówce banku i skanowanie dowodu, gdy konto zostało założone internetowo jest standardową procedurą; ja kilka razy, gdy przechodziłem obok placówki takiego banku, a miałem trochę czasu i widziałem, że kolejki nie ma, to zaglądałem tam właśnie w tym celu. Niektóre banki pośrednio to wymuszają wprowadzając bez tego jakieś ograniczenia w funkcjonalności konta, np. niski maksymalny limit przelewu.

      Don Quijote de la Mancha
  • Czekaj czekaj a nie było tak, ze w Envelo skan dowodu trzeba było posłać? Jeśli tak to przecież wzór podpisu mają….

    jojo Odpowiedz
    • Nie, oni chyba skanu nie wymagali. Inna sprawa, że to niczego nie zmienia ani w kwestii podpisu (nowe dowody już nie mają, a na starych jest w formie nie nadającej się do wprowadzenia do systemu bankowego), ani w kwestii dowodu (w bankach, w których się skan przesyłało i tak sami ponownie skanowali),

      Don Quijote de la Mancha
  • Ale w innych bankach da się zamknąć bez problemów…. zresztą nie wiem, czekamy na rozwój sytuacji. Ja mam potwierdzenie że poszło jako reklamacja.

    jojo Odpowiedz
  • Ja złożyłem wypowiedzenie w trybie natychmiastowym nie akceptując zmian w regulaminie. W mojej obecności pracownica Banku Pocztowego wypełniła kwit, który podpisałem i wysłała go do centrali. Wypowiedzenie złożyłem 22-go marca. Przed chwilą logowałem się i konto jest aktywne. Ktoś tak miał?

    Waldemar Odpowiedz
    • Np. ja poczytaj moje wpisy. Przed chwilą się logowałem jak gdyby nigdy nic a 17.03 też w Placówce pocztowej Pani przyjęła mi moje wypowiedzenie… Czekamy na rozwój wypadków.

      jankos
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy