Jest nowa tabela oprocentowania dla konta oszczędnościowego BGŻOptima. Znów nasze środki będą mogły pracować na całkiem przyzwoitym procencie: 2,7% do 7 kwietnia, o ile tylko będą to nowe środki.
Co tym razem rozumiemy pod pojęciem nowe środki?
Nowe Środki – wartość środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku Głównym, stanowiących nadwyżkę nad Saldem Początkowym Rachunku Głównego, w kwocie nie większej niż Zwiększenie Salda Początkowego wg stanu na koniec każdego dnia w„Okresie Promocji”,
Saldo Początkowe – wartość środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunkach Oszczędnościowych oraz Rachunkach Lokat Terminowych w ramach Konta BGŻOptima Klienta, wg stanu na koniec dnia 8 lutego 2016 r., przy czym w przypadku Umowy Ramowej zawartej po dniu 8 lutego 2016 r. Saldo Początkowe przyjmuje wartość 0,00 zł,
Mówiąc po ludzku: saldo liczymy według stanu naszego konta na dzień 8 lutego, czyli wczoraj. Jeśli więc mieliśmy tam np. 0 zł, to przelewając 100 000 zł cała kwota będzie zarabiała 2,7% w skali roku. Nadwyżka (do 150 000 zł) oprocentowana będzie na 1,9%, natomiast oprocentowanie standardowe wyniesie 1,5%.
Trzeba przyznać, że choć bank trzymał nas nieco w niepewności (liczyliśmy na nową tabelę oprocentowania już 6.02), to zmiana jest dość korzystna. Ostatnio dwukrotnie bank nas niemiło zaskakiwał ustalając dzień ustalania salda dla nowych środków kilka/kilkanaście dni przed pokazaniem nowej tabeli. Tym razem nie informowaliśmy więc na blogu o możliwości wycofania swoich pieniędzy z banku (aby załapać się na nowe oprocentowanie) ponieważ… ciężko było stwierdzić kiedy nastąpi „magiczny” dzień. Jeśli ktoś prewencyjnie wycofał swoje pieniądze najpóźniej w dniu wczorajszym, to znów może się cieszyć z niezłego oprocentowania.
Nowa tabela oprocentowania dostępna jest pod tym adresem.
Komentarze
@zene ktoś tu już chyba pisał, że przelewy w optimie złożone do 20 idą kolejnego dnia ale księgowane jeszcze tego samego, natomiast nie ma różnicy czy wyślemy kasę o 21:00 czy 1:00 – saldo i przelew zmieni się dopiero w ciągu następnego dnia.
• Marek MJ.@Krystyna
Napisz jak się skończyła Twoja historia bo też przymierzam się do założenia bezkarnej.
Minął rok od mojej odsiadki w Optimie ale kiedyś CHYBA najpierw założyłem konto (przelew na 1 zł) a potem jaką lokatę tam założyłem. Zbyt dawno żebym o pamiętał.
• jojoDzis zrobiony przelew i przy kwocie jest oprocentowanie 1,5% dlaczego? Saldo w dniu 8 luty bylo 0,00
• Marecki@ Marek MJ: „Czytając maile od BGŻ w związku ze zmianami w systemie transakcyjnym miałem nawet wątpliwości, czy są one autentyczne.”
BGŻ_Optima nie popisuje cyfrowo maili (tak jak np. Idea Bank czy mBank), nie można sprawdzić certyfikatu itp. Można jednak sprawdzać IP z którego przyszedł mail, z jakich serwerów jak i też nr samego banku (czy jest to BGŻO), zawsze to coś
• zene@Marek MJ
• jojoSkoro powiedziałeś „A” to powiedz i „B” Jak to się sprawdza?
No też dlatego miałem wątpliwości, czy nie są spoofowane, zwłaszcza jak cały mail był jednym wielkim „kliknij tu, tu i jeszcze tam”. Ale nie zagłębiałem się w szczegóły bo już wcześniej wyczyściłem konto ;)
• Marek MJ.@joo, dobrze pamietasz, znalazłem starego maila z 2011 r
„Pamiętaj, że Twoje Konto BGŻOptima nie jest jeszcze w pełni aktywne. W celu jego aktywacji należy przelać jak najszybciej minimum 1 zł na Rachunek Główny wskazany w Umowie Ramowej. ”
Teraz jestem na jeszcze 10 miesięcznej odsiadce (z 12m-cy) ale widzę, że poupraszczali i logowania i skalę przelewu inicjująego
• zeneps. do niedawna był to jeden z najlepej zabezpieczonych przy logowaniu na konto banków
znowu się zgodzę – gdzie jak gdzie, ale na rachunku oszczędnościowym na który loguję się raz na 2 miesiące, 2FA w postaci hasła + SMSa była przeze mnie nie tyle mile widziana co nawet pożądana. Teraz nie da się tego włączyć nawet we własnym zakresie w ustawieniach. Lipa droga Optimo, straszna lipa. A system został tak spaskudzony, że aż uwierzyć nie mogę, że w XXI wieku takie badziewie można wyprodukować ;)
• Marek MJ.@Mia # , moim zdaniem jest pozamiatane, z optimy można przelać tylko na konto powiązane i zawsze kto przelewał wie dobrze, że system nie przepuści wyjścia kasy po sesjach wychodzących, a ostatnia sesja wychodząca w BGZ była do 15,30. U mnie zawsze pokazywał się błąd i kazał zmienić datę wyjścia środków na jutrzejszą. Czy u Ciebie tak nie było?
@ Krystyna # Otwarcie konta w optimie wymaga przelewu 1zł a nie 100K !!!!!
• jacckCzy masz wszystkie printscreny operacji które wykonywałaś ?
Przy zakładaniu powinnaś wszystko potwierdzać sms-ami , tu masz jeden z moich starych screenów przy zakładaniu konta:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/30580765177de83c
Toście mnie teraz nastraszyli ! Z drugiej strony wyczuliliście mnie jak się tę bezkarną zakłada. Myślałem że najpierw konto. potem przelew a na końcu lokata już z poziomu systemu. Tak byłoby na pewno bezpieczniej. No mam obawy przed wysłaniem 100 k tak sobie na nr konta przysłanego mailem, jak piszecie takim sobie byle jakim.
• jojo@jacck wygląda na to że się zmieniło
Z innego forum
„Podsumujmy proces zakładania Lokaty Bezkarnej od wypełnienia wniosku do momentu otwarcia lokaty:
1
Wypełniasz wniosek na stronie BGŻOptima o założenie Konta Oszczędnościowego wraz z Lokatą Bezkarną. Wypełnienie formularza nie powinno Ci zająć więcej niż 10 minut.
2
Podajesz kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na Lokatę Bezkarną.
3
Przelewasz podaną kwotę (lub kwotę wyższą) z rachunku w innym banku na konto podane przez BGŻOptima. Aktywujesz w ten sposób swoje konto oszczędnościowe, a wpłacone środki są lokowane na Lokacie Bezkarnej (ewentualna nadwyżka zostanie przelana na Twoje Konto Indywidualne BGŻOptima). Realizując pierwszy przelew do BGŻOptima pamiętaj o tym, aby zasilić lokatę co najmniej kwotą, jaką wcześniej zadeklarowałeś we wniosku. W przeciwnym razie środki trafią na konto oszczędnościowe, a nie na lokatę i konieczna będzie rozmowa z infolinią BGŻOptima.”
to samo już na samej stronie banku https://market.bgzoptima.pl/wnioski/lokata-terminowa-optima/9bf060c8-cf60-11e5-a12f-0050569f3325/
Zatem wygląda na to ze Krystyna zrobiła wszystko jak należy jedynie może być jeszcze to, ze była klientem Optimy w ostatnich 12 miesiącach.
• jojoNumer konta z całą pewnością (a przynajmniej mam taką nadzieję) wypluwa ci system po wysłaniu wniosku a to co wędruje na maila jest tylko kopią. Tak czy inaczej procedura co najmniej dziwna i raczej niespotykana w innych bankach, żeby umowę o kilka produktów potwierdzać przelewem na lakatę…to powinno odbywać się zupełnie odwrotnie, weryfikacja->konto->lokata a nie lokata->weryfikacja->konto. Paranoja.
• Marek MJ.Dlatego czekam z niecierpliwością na wieści jak zakończyła się ta sytuacja u Krystyny. Zakładam że to poważna osoba a nie hejter spod znaku konkurencji Już na trzech innych forach znalazłem ten sam wpis.
• jojoZapewne nie zaszkodzi telefon do banku w celu weryfikacji zanim te 100 k pójdzie gdzieś tam.
@ jojo # no pewnie tak jest, jak zakładałem jeszcze kiedy była na 4% :P, ale jednaj absolutnie wszystkie operacje finansowe dokumentuje screenami ekranu. To podstawa, można wydrukować, zobaczyć gdzie popełniło się błąd…
• jacckNa tego typu błędy, jak wysłanie kasy na konto słupa w podstawionym mailu, screeny nic ci nie pomogą. Zanim bank zamrozi takie konto kasy dawno już tam nie ma.
• Marek MJ.Niepokoi mnie jednak nr konta wysłany zwykłym mailem. Sms nie przychodzi jednocześnie?
• jojo@Marek MJ dokładnie tego się obawiam…
• jojoNie popadaj w paranoję ;) Zakładam, że tam skończeni idioci nie pracują i numer konta możesz potwierdzić w innym miejscu niż w mailu od banku.
A jak już idziesz w kierunku paranoika, to polecam dedykowaną komórkę dla operacji bankowych (prosty model ale jednocześnie obsługujący UMTS) i jakieś dedykowane urządzenie/system do operacji przy pieniądzach. Niby paranoja, ale zwykle tym paranoikom nikt kasy nie gwizdnie ;). Normalnym ludziom zwykle też nie, ale szansę na to maja jakby większą.
I porada na dziś – nigdy nie klikaj w nic w mailach od „banku”. Taki mail jak ten który wyprodukowało BGZ w związku ze zmianami w ogóle nie miał prawa powstać a jednak. W normalnych bankach, jak w mailu karzą ci coś kliknąć to znaczy, że mail wcale od banku nie jest.
• Marek MJ.w trakcie zakładania konta przychodzą dwa smsy weryfikacyjne jeden w trakcie zakładania i na samym końcu jako podpis umowy – tu ostatni screen:
• jacckhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2350246d5c849153
Nokia 1616 taki posiadam :) Jestem już paranoikiem?
• jojo@Jacck No ok tylko ja pytam czy nr konta (tego się wciąż obawiam) jest dodatkowo potwierdzony sms inyny sposób Tak jak powyżej, maila na nr konta słupa i pieniążki poszły….w siną dal. Mało prawdopodobne no ale jednak…
• jojoNie. Ta komórka jest wyłącznie 2G. Ale zakładam, że nie przelewasz Bóg wie jak wielkich kwot więc i raczej marna szansa, żeby ci ktoś pod oknem rozstawił jaskółkę i przechwytywał połączenia. Chociaż….? :> ;)
• Marek MJ.wkleję mail z optimy jaki ja wówczas dostałem, nie widzę tam nic niebezpiecznego (zmieniłem tylko kwotę xxx):
Witaj w BGŻOptima!
Dziękujemy za zawarcie Umowy Ramowej.
Już wkrótce będziesz mógł zacząć odkładać swoje pieniądze na dowolny cel, korzystając z bardzo atrakcyjnego oprocentowania. Nasze zasady są proste. Ty oszczędzasz – my zapewniamy Tobie najlepsze możliwe warunki.
Pamiętaj, że Twoje Konto BGŻOptima nie jest jeszcze w pełni aktywne. W celu jego aktywacji i jednoczesnego zasilenia zleconej przez Ciebie Lokaty Terminowej jak najszybciej dokonaj pierwszego przelewu na kwotę minimum xxxxxxx,00 zł na Rachunek Główny wskazany w Umowie Ramowej. Dla ułatwienia numer rachunku otrzymałeś także w SMS-ie.
Po dokonaniu pełnej aktywacji Konta BGŻOptima wyślemy Ci pocztą oraz e-mailem potwierdzenie aktywacji Konta BGŻOptima oraz Twój Numer Klienta.
Twój Numer Klienta oraz Indywidualne Hasło Klienta, które wskazałeś we Wniosku o otwarcie Konta BGŻOptima, będą niezbędne do logowania się do Systemu.
Czy zapisałeś lub wydrukowałeś swoją Umowę Ramową? Jeśli nie, możesz ją ponownie wygenerować na tej stronie podając:
Datę urodzenia
Numer telefonu komórkowego
Kod z SMSa, który otrzymałeś podczas akceptacji Oferty.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji pod numerami
801 280 280 oraz 22 574 37 00 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora)
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 22:00.
Życzymy zadowolenia i dużych oszczędności
• jacckZespół BGŻOptima
500k w tym tygodniu 500k w następnym takie drobne kwoty co by żona na waciki miała :):):)
Dobra bo nas adminy pogonią wróćmy do poważnych tematów
• jojonumer konta oczywiście przyszedł smsem
• jacck@jacck zatem jest dodatkowe potwierdzenie na sms zatem obawy chyba rozwiane
• jojonajważniejsze to patrzyć co się robi i wbić sobie do głowy zielone kłódeczki, paseczki w pasku adresu – to podstawa :)
• jacckJakie zaś paseczki ?
• jojozależy od przeglądarki w operze mam malutki zielony paseczek z czarną kłódeczką i napisem „zaufana” w innych są całe paski adresu zielone…
• jacckPytanie: Osoby posiadający podwójne obywatelstwo, zarabiający za granicą nie mogą założyć tej lokaty? W Formularzu nie da się wybrać innego niż polskie.
• MateuszTakie kłódeczki to se hakier też może powstawiać w pasek adresu. Trzeba patrzeć na kogo certyfikat wystawiony i od kiedy do kiedy ważny, tym bardziej że swojego czasu była afera że hakiery sobie certyfikatów zaufanych na generowały po wykradzeniu kluczy szyfrujących.
• Bobek@Bobek, możesz podać linka do tych rewelacji :) Kluczy nie muszę sprawdzać bo robi to w czasie rzeczywistym mój antywirus, który ma listę certyfikatów zaufanych i chyba nawet na bieżąco weryfikuje ją ze swoim serwerem. Jeżeli naprawdę ktoś jest niekumaty niech loguje się w jakimś dobrym firewallu, używam Noda SS i mogę go polecić z dodatkiem „Ochrona bankowości internetowej”, otwiera Ci się oddzielne okno w pełni szyfrowane, żadne spy ci nie groźne możesz poczytać (sorry za kryptoreklamę) pewnie inne antywiry też to mają http://support.eset.com/kb3753/?locale=en_EN&viewlocale=pl_PL
• jacckSram na ich lokatę bez konta, jako obecny klient mbanku można mieć więcej, wystarczy przelać pieniądze i zadzwonić na infolinię aby negocjować procent. Nie ma czym się podniecać. Negocjujcie ludzie!
• Marek Dziekaniak@jojo, to co jest w zacytowanym przez ciebie pkt. 3 jest kluczowe dla wszytkich, którzy cenią sobie max pewności, że ich 100K trafi na właściwy rachunek:
„Przelewasz podaną kwotę (lub kwotę wyższą) z rachunku w innym banku na konto podane przez BGŻOptima. (….). Realizując pierwszy przelew do BGŻOptima pamiętaj o tym, aby zasilić lokatę co najmniej kwotą, jaką wcześniej zadeklarowałeś we wniosku. W przeciwnym razie środki trafią na konto oszczędnościowe, a nie na lokatę i konieczna będzie rozmowa z infolinią BGŻOptima.”
Deklarujemy 100K, przelew inicjujący wysyłamy jednak na 1 zł, gdy już bedziemy mieli ful dostep, zalogujemy sie na nie i naocznie zweryfikujemy zgodność z nr konta z UmRam wykonujemy na to konto przelew 100K a gdy wpłynie, zgodnie z powyższym cytatem dzwonimy na infolinię i prosimy o założenie ręczne lokaty bezkarnej na zadeklarowaną kwotę we wniosku 100K.
Podobna sytuacja przypomniała mi się z wcześniejszych (sporo dawnych) opisów na innych forach a odpowiedź była „To dzwoń na infolinię i teraz załażą ci ja ręcznie”
@jacck, twoja kolekcja antywirów robi wrażenie ;) tylko pamiętaj żę ten najnowszy cwaniak co podmienia nr konta (głośny przelew na 40K w filmiku na YT) to działa na zasadzie wstrzykiwania do przeglądarki i jest NIEWYKRYWALNY przez antywirusy, sesja szyfrownana nie ma tut też znaczenia, ponieważ na ekranie wyświetla nr właściwy a do szyfrowania podaje tymczasem ten na słupa (taki idzie do banku)
• zeneAnonymous # „może zainteresować się lokatą bos banku – 5 miesięcy, na 2,8% do 500 000 pln. Zawsze to 5 miesięcy a nie jeden”
z tego co ja pamiętam to 2,8% jest dla nowych i z ROR”em bezpłatnym a dla zewnętrznych, bez konta to 2,6% i nie na 5 m-cy tylko na 6, na 5 m-cy jest w ekoprofit (aktywni 3,25% a bezkartowcy 2,75%) do 50K
• zenePróbowałem założyć konto ale: „Z przykrością informujemy, iż Twój wniosek nr SAO/xxxxxx o założenie Konta Oszczędnościowego w Banku BGŻOptima został odrzucony w wyniku braku zgodności danych podanych we wniosku z danymi z przelewu weryfikacyjnego.
Prosimy o kontakt z naszą infolinią, nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji pod numerami 801 280 280 oraz 22 574 37 00 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora) od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach od 8:00 do 22:00.”
Oczywiście na infolinii nic nie wiedzą, i każą czekać najlepiej tydzień :O przed ponownym wnioskowaniem bo zmieniają system i to normalne że teraz tak się dzieje. EHH
Co najlepsze ten sam rachunek powiązany używałem już kiedyś 2 razy do założenia konta BGZ Optima i nie było żadnego problemu. Podejrzewam że problem jest taki że mam rachunek BGZ BNP Paribas i ich system głupieje. Czy ktoś próbował zakładać to konto oszczędnościowe mając już wcześniej w tym banku konto ROR?
• akroA propos bezpieczeństwa certyfikatów np.:
https://niebezpiecznik.pl/post/falszywe-certyfikaty-ssl-zostaly-zablokowane/?similarpostY4312
Odnośnie kłódeczek w pasku adresu też jest kilka sposób, a jedną z prostszych to favicon.ico:
• Bobekhttps://pl.wikipedia.org/wiki/Favicon
ale wymodzili, przelewy zlecone przed 8:00 do tej pory nie dotarły do BGŻ, gdzie zawsze były zaraz po 8:15 ( dodam, że między Optimą, a BGŻ są realizowane co 1h )….
• diegoOprocentowanie 2,7% jest dla nowych środków, rozumiem zatem że jeśli nigdy nie miałem konta w BGŻ Optimie to po jego założeniu dostanę 2,7% bez problemu?
• MarcinMDokładnie Tak
• holekNowa kasa przelana do Optimy a oprocentowanie wyświetla się dziś 1,5%.
• wkurzonyKasa przelana na konto i zaksięgowana wczoraj.
• erdeJeszcze dzisiaj rano pokazywało oprocentowanie konta głównego 1,5%. Teraz już jest promocyjne 2,7%
@Krystyna
Szanowna Pani, prosimy o kontakt z infolinią BGŻOptima (801 280 280/22 574 37 00). Prosimy na początku rozmowy podać, że dzwoni Pani w związku z problemem opisanym na portalu „livesmarter.pl”.
Opisany przez Panią przypadek został już zgłoszony, jednak tylko podczas rozmowy – mając Pani dane, możemy wyjaśnić sytuację.
Zespół Prasowy BGŻOptima
• Zespół Prasowy BGŻOptimaMarek pochwal się ile wynegocjowales w mbanku?
• dre@jojo i inni zainteresowani historią Krystyny:
• KrystynaMoja historia z Optimą zakończyła się happy endem (nie wiem czy moja informacja o zawiadomieniu KNF miała tu znaczenie) ale stresu przeżyłam sporo. Wysłane na lokatę bezkarną 100 000 PLN wróciło dopiero w trzecim dniu (mimo, że regulamin mówi że powinno to być najpóźniej dzień następny po odrzuceniu wniosku). Oczywiście, w mojej poczcie żadnego słowa wyjaśnienia, żadnego telefonu, po prostu klient upominający się o swoje, zasługuje w BNP Paribas na olanie
:(
Przestrzegam przed pochopnym wysyłaniem dużych kwot na lokaty lub otwarcie konta w tym banku. Najlepiej poczekać do ostatniego dnia przetwarzania wniosku by otrzymać wszelkie potwierdzenia mailowe i sms-owe i nie reagować na mailowe sugestie/ponaglenia z banku odnośnie niezwłoczności przelewu (ja takie otrzymałam). Tym bardziej, że korespondencja mailowa z banku nie posiada żadnego certyfikatu i miałam nawet obawy, że pieniądze poszły na konto jakiegoś oszusta, który przejął korespondencję.
Mnie ten bank skutecznie wyleczył z prób zakładania tam depozytów.
Pozdrawiam
Krystyna
Korzystając z obecności Zespołu Prasowego Optimy, prosze o wyjaśnienie, jak rozumieć niezrozumiały dla mnie zapis o tym, że pozostałe środki – jeśli ich wysokość wynosi co najmniej 150 tys. – są oprocentowane na 1,8%.
I jak, te pozostałe środki, będą oprocentowane po 10 marca ?
• Zenon@ Zespół Prasowy BGŻOptima:
• KrystynaDziękuję za zainteresowanie, sprawę uważam za załatwioną mimo, że ze strony banku mało elegancko. Kontakt z infolinią (próbowałam) to wielominutowe oczekiwanie, ale bez rezultatu. Być może z powodu natłoku zagubionych klientów po zmianie systemu.
Pieniądze nie były małe więc chyba każdy zrozumie zdenerwowanie klienta, który odnosi wrażenie, że wysłał środki w kosmos. Na podstawie takich informacji powinni Państwo wpłynąć na usprawnienie komunikacji i pracy banku.
Pozdrawiam
Krystyna
W tym całym Sajgonie o procenta jedna rzecz chyba umknęła uwadze livesmartowiczów. Mianowicie Bank wprowadził w nowym wcieleniu możliwość przelewu do dowolnego banku. Jak rozumiem, bezpłatnych i w dowolnej ilości?
• BufonWie ktoś jak z tym jest. Może Zespół Prasowy albo kto inny uczony w piśmie co przeczytał regulaminy i tabelki?
a ja mam nieoparte wrażenie, że domniemana Krystyna to jednak troll z konkurencji. Jeżeli jestem w błędzie to odszczekam. Krystyna mimo wszystko skontaktuj się z podanym numerem tel. i wyjaśnij sprawę u rzecznika, a on z pewnością nam to potwierdzi. Sprawa jest już głośna na paru blogach. Myślę, że wyjaśnienie i uprawdopodobnienie jest też w interesie banku.
• jacck@Bobek@zene, to nie temat tego wątku, więc darujmy sobie polemikę :)
@Krystyna
• LokataJeśli Bank naruszył regulamin i nie zwrócił następnego dnia pieniążków, to przysługuje Ci odszkodowanie w postaci odsetek ustawowych za każdy dzień. Od 100K to blisko 40 zł nie podlegających podatkowi Belki, gdyż jest to odszkodowanie, powinnaś zwrócić się do Banku z roszczeniem odszkodowawczym odpowiednio to motywując.