Swojego czasu iKonto było dość popularnym rachunkiem wśród czytelników bloga – w końcu można było dzięki niemu zgarnąć premię na start (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w postaci tabletu) oraz 3% zwrotu od transakcji w sieci. Moneyback za zakupy w sieci z resztą dalej obowiązuje starych klientów, ale już niedługo, bo tylko do tylko do 12 grudnia. Wygląda na to, że pojawił się kolejny powód, aby zrezygnować z tego rachunku – bank poinformował, że od 28 grudnia zmienia tabelę opłat i prowizji. Co dokładniej się zmieni?
iKonto to nic innego jak „Konto Dobrze Dobrane zakładane przez internet”. Zgodnie z tabelą podesłaną przez bank czeka go kilka zmian. W głównej mierze są to ujednolicenia opisów między różnymi rachunkami (trzeba pamiętać, że BNP Paribas połączył się z BGŻ). Ale co istotne, od 28 grudnia wprowadzone zostaną również zmiany niektórych opłat prowizyjnych. Oto one:
- wprowadzenie opłaty za przelewy w oddziale i przez telefon (teraz od 3 do 7 zł);
- podwyższenie stawki za używanie karty debetowej do 9 zł miesięcznie oraz podwyższenie kwoty zwalniającej z tej opłaty do 300 zł miesięcznie (wcześniej 200 zł);
- podwyższenie opłaty dodatkowej za używanie Złotej Karty debetowej MasterCard do 9 zł miesięcznie i podwyższenie kwoty zwalniającej z tej opłaty do 300 zł miesięcznie;
Co to oznacza dla nas? Jeśli dalej korzystamy z karty, to trzeba będzie pamiętać o wyższych opłatach i kwotach zwalniających. Ale zmiana TOiP ma również swoje plusy: dzięki niej możemy zamknąć konto w trybie natychmiastowym ze względu na to, że nie wyrażamy zgody na zmiany.
Przy okazji przypominamy o porządkowaniu swoich rachunków – jeśli macie jakieś nieużywane konta, to warto je zamknąć, bo banki coraz zachłanniej wyciągają ręce po nasze pieniądze. Nie pozwalajmy im na to przenoszą się do konkurencji. W znalezieniu dobrego rachunku pomoże wam nasza porównywarka konta.livesmarter.pl.
Komentarze
Nie otrzymałem do tej pory zwrotu za listopadowe transakcje kartą przez Payu. Czy można już i w jaki sposób złożyć reklamację?
• MichałOtwierałem rachunek jako ikonto, a dziś patrzę i pobrali mi prowizję za kartę 2 zł( w grudniu wykonałem transakcje na ponad 300 zł). Zgodnie z taryfą taka opłata jest przy pakiecie M. Czy ktoś miał taką sytuację? Jak sprawdzić jaki mam rodzaj konta? Napisałem reklamację, ale to pewnie trochę potrwa.
• gniewko@gniewko mam to samo na trzech kontach. W pakiecie S jest tak samo, ale ja również zakładałem ikonto x 3. Dodatkowo zlikwidowali możliwość zastrzeżenia karty w systemie internetowym, trzeba dzwonić. Reklamacja poszła, ale czas ten syf zamykać.
• karampukNigdy nie widziałem możliwość zastrzeżenia karty online od przeszło roku.
• saviW starym BGŻ (ebgz.pl) można jeszcze zastrzec kartę z poziomu bankowości internetowej. Natomiast w BGŻ BNP Parribas nie ma takiej możliwości (trzeba zadzwonić)
• deloe@gniewko też mnie skasowali za kartę, czekam na ostatni cash back i konto do odstrzału; reklamacja poszła
• dialamJa kartę zastrzegłem 30grudnia w oddziale i nic nie pobrali, chyba mi się udało:)
• HermanJeśli spełniłeś warunek płatności kartą na 300zł to Ci nie pobrali :D jeśli byś zastrzegł bez uprzednio spełnionego warunku miałbyś opłatę. Chyba, że nie płaciłeś kartą, zastrzegłeś i nie masz opłaty to Ci się udało :p
• saviMi również pobrano opłatę 2 zł za kartę do iKonta. Pytałam w oddziale skąd taka opłata, pani orzekła, że to musi być błąd i żeby napisać reklamację, co też uczyniłam. Co do zastrzegania karty z poziomu bankowości internetowej – ja widzę u siebie taką opcję, po wybraniu z lewego paska menu zakładki „Karty” ( w systemie Pl@net) pojawia się lista transakcji a nad nią zakładka „Zastrzeż kartę”. Nie sprawdzałam, czy działa.
• puzuma@puzuma To się zdziwisz, gdy klikniesz na to.
• deloeKiedyś było w systemie zastrzeganie – jak likwidowałem jedno konto to najpierw zastrzegłem kartę przez system. Wtedy jeszcze ta zakładka działała, teraz odnosi do kontaktu telefonicznego. Dzwoniłem, ale nie wytrzymałem ich muzyczki. Może dziś będzie krótsza kolejka
• karampuk@savi
• HermanJakbys czytal wyzej to bys doczytal ze oplate pobrano osobom ktore wyrobily 300zł, wiec po co szydercze „:D”
W odpowiedzi na Pana … bla błąd techniczny zostanie naprawiony w najkrótszym możliwym terminie. Dla dwóch kont, dla trzeciego – reklamacja została zarejestrowana bla… odpowiedź w terminie do 30 dni. I tak konta do zamkniecia
• karampukszybko odpisują
• dialam„W nawiązaniu do Pani zapytania uprzejmie informuję, że opłata za kartę została naliczona błędnie. ”
ciekawe czy zdążą skorygować przed zamknięciem konta :D
Ile czasu od zmiany TOIP (28.12.2015) można wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym? Czekam obecnie na reklamację moneyback za listopad i kradzież 2 zł z konta i nie wiem czy zdążę :P
• slayer@slayer tak wypowiedzieć mogłes do dnia jej wejścia czyli 28.12, skoro nie wypowiedziałeś to zgodziłeś sie na nią i teraz pozostaje normalna droga wypowiedzenia
• HermanMi też pobrali 2 zł, ale zanim się zorientowałem to oddali :) Widzę że wszyscy czekają na cashback i będzie szturm banków. Paribas chyba o tym wie i coś mi się wydaje, że zwroty będą ze sporym poślizgiem.
• grzejuTeż Wam pobrało opłatę 9zł za kartę? już teraz, 11ego stycznia?
• DamianOstatnia wyplata cashbacku wlasnie wplynela na konto. Czas sie pozegnac z bankiem
• Damian