9 zł za kartę debetową do iKonta – BGŻ BNP Paribas zmienia tabelę opłat od 28 grudnia

Swojego czasu iKonto było dość popularnym rachunkiem wśród czytelników bloga – w końcu można było dzięki niemu zgarnąć premię na start (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w postaci tabletu) oraz 3% zwrotu od transakcji w sieci. Moneyback za zakupy w sieci z resztą dalej obowiązuje starych klientów, ale już niedługo, bo tylko do tylko do 12 grudnia. Wygląda na to, że pojawił się kolejny powód, aby zrezygnować z tego rachunku – bank poinformował, że od 28 grudnia zmienia tabelę opłat i prowizji. Co dokładniej się zmieni?

iKonto to nic innego jak „Konto Dobrze Dobrane zakładane przez internet”. Zgodnie z tabelą podesłaną przez bank czeka go kilka zmian. W głównej mierze są to ujednolicenia opisów między różnymi rachunkami (trzeba pamiętać, że BNP Paribas połączył się z BGŻ). Ale co istotne, od 28 grudnia wprowadzone zostaną również zmiany niektórych opłat prowizyjnych. Oto one:

  • wprowadzenie opłaty za przelewy w oddziale i przez telefon (teraz od 3 do 7 zł);
  • podwyższenie stawki za używanie karty debetowej do 9 zł miesięcznie oraz podwyższenie kwoty zwalniającej z tej opłaty do 300 zł miesięcznie (wcześniej 200 zł);
  • podwyższenie opłaty dodatkowej za używanie Złotej Karty debetowej MasterCard do 9 zł miesięcznie i podwyższenie kwoty zwalniającej z tej opłaty do 300 zł miesięcznie;

Co to oznacza dla nas? Jeśli dalej korzystamy z karty, to trzeba będzie pamiętać o wyższych opłatach i kwotach zwalniających. Ale zmiana TOiP ma również swoje plusy: dzięki niej możemy zamknąć konto w trybie natychmiastowym ze względu na to, że nie wyrażamy zgody na zmiany.

Przy okazji przypominamy o porządkowaniu swoich rachunków – jeśli macie jakieś nieużywane konta, to warto je zamknąć, bo banki coraz zachłanniej wyciągają ręce po nasze pieniądze. Nie pozwalajmy im na to przenoszą się do konkurencji. W znalezieniu dobrego rachunku pomoże wam nasza porównywarka konta.livesmarter.pl.

Nie przegap!

Komentarze

  • Nie otrzymałem do tej pory zwrotu za listopadowe transakcje kartą przez Payu. Czy można już i w jaki sposób złożyć reklamację?

    Michał Odpowiedz
  • Otwierałem rachunek jako ikonto, a dziś patrzę i pobrali mi prowizję za kartę 2 zł( w grudniu wykonałem transakcje na ponad 300 zł). Zgodnie z taryfą taka opłata jest przy pakiecie M. Czy ktoś miał taką sytuację? Jak sprawdzić jaki mam rodzaj konta? Napisałem reklamację, ale to pewnie trochę potrwa.

    gniewko Odpowiedz
  • @gniewko mam to samo na trzech kontach. W pakiecie S jest tak samo, ale ja również zakładałem ikonto x 3. Dodatkowo zlikwidowali możliwość zastrzeżenia karty w systemie internetowym, trzeba dzwonić. Reklamacja poszła, ale czas ten syf zamykać.

    karampuk Odpowiedz
  • Nigdy nie widziałem możliwość zastrzeżenia karty online od przeszło roku.

    savi Odpowiedz
  • W starym BGŻ (ebgz.pl) można jeszcze zastrzec kartę z poziomu bankowości internetowej. Natomiast w BGŻ BNP Parribas nie ma takiej możliwości (trzeba zadzwonić)

    deloe Odpowiedz
  • @gniewko też mnie skasowali za kartę, czekam na ostatni cash back i konto do odstrzału; reklamacja poszła

    dialam Odpowiedz
  • Ja kartę zastrzegłem 30grudnia w oddziale i nic nie pobrali, chyba mi się udało:)

    Herman Odpowiedz
  • Jeśli spełniłeś warunek płatności kartą na 300zł to Ci nie pobrali :D jeśli byś zastrzegł bez uprzednio spełnionego warunku miałbyś opłatę. Chyba, że nie płaciłeś kartą, zastrzegłeś i nie masz opłaty to Ci się udało :p

    savi Odpowiedz
  • Mi również pobrano opłatę 2 zł za kartę do iKonta. Pytałam w oddziale skąd taka opłata, pani orzekła, że to musi być błąd i żeby napisać reklamację, co też uczyniłam. Co do zastrzegania karty z poziomu bankowości internetowej – ja widzę u siebie taką opcję, po wybraniu z lewego paska menu zakładki „Karty” ( w systemie Pl@net) pojawia się lista transakcji a nad nią zakładka „Zastrzeż kartę”. Nie sprawdzałam, czy działa.

    puzuma Odpowiedz
  • @puzuma To się zdziwisz, gdy klikniesz na to.

    deloe Odpowiedz
  • Kiedyś było w systemie zastrzeganie – jak likwidowałem jedno konto to najpierw zastrzegłem kartę przez system. Wtedy jeszcze ta zakładka działała, teraz odnosi do kontaktu telefonicznego. Dzwoniłem, ale nie wytrzymałem ich muzyczki. Może dziś będzie krótsza kolejka

    karampuk Odpowiedz
  • @savi
    Jakbys czytal wyzej to bys doczytal ze oplate pobrano osobom ktore wyrobily 300zł, wiec po co szydercze „:D”

    Herman Odpowiedz
  • W odpowiedzi na Pana … bla błąd techniczny zostanie naprawiony w najkrótszym możliwym terminie. Dla dwóch kont, dla trzeciego – reklamacja została zarejestrowana bla… odpowiedź w terminie do 30 dni. I tak konta do zamkniecia

    karampuk Odpowiedz
  • szybko odpisują
    „W nawiązaniu do Pani zapytania uprzejmie informuję, że opłata za kartę została naliczona błędnie. ”
    ciekawe czy zdążą skorygować przed zamknięciem konta :D

    dialam Odpowiedz
  • Ile czasu od zmiany TOIP (28.12.2015) można wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym? Czekam obecnie na reklamację moneyback za listopad i kradzież 2 zł z konta i nie wiem czy zdążę :P

    slayer Odpowiedz
  • @slayer tak wypowiedzieć mogłes do dnia jej wejścia czyli 28.12, skoro nie wypowiedziałeś to zgodziłeś sie na nią i teraz pozostaje normalna droga wypowiedzenia

    Herman Odpowiedz
  • Mi też pobrali 2 zł, ale zanim się zorientowałem to oddali :) Widzę że wszyscy czekają na cashback i będzie szturm banków. Paribas chyba o tym wie i coś mi się wydaje, że zwroty będą ze sporym poślizgiem.

    grzeju Odpowiedz
  • Też Wam pobrało opłatę 9zł za kartę? już teraz, 11ego stycznia?

    Damian Odpowiedz
  • Ostatnia wyplata cashbacku wlasnie wplynela na konto. Czas sie pozegnac z bankiem

    Damian Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy