BGŻOptima właśnie opublikowała nową tabelę oprocentowania. Zgodnie z przewidywaniami znów udostępniono promocję z 2,8% na rachunku oszczędnościowym w dniach 25 września – 26 listopada. Niestety – jako klienci korzystający z poprzedniej promocji i tak z niego nie skorzystamy.
2,8% dla nowych środków względem… 14 września!
Cały problem polega na tym, że BGŻOptima zmieniła sposób ustalania nowych środków, które biorą udział w promocji. Zazwyczaj nowymi środkami były te, które stanowiły nadwyżkę nad saldo w dniu poprzedzającym rozpoczęcie promocji. Niestety tym razem BGŻOptima nas przechytrzyła – 2,8% zgarniemy tylko dla nadwyżki nad saldo liczone w dniu… 14 września. Jeśli mieliśmy wtedy, przykładowo, 100 tys. złotych w BGŻOptima to aby zgarnąć 2,8% musielibyśmy na ten rachunek przelać ponad 100 tys. złotych (przy czym pierwsze 100 tys. zarabiałoby jako stare środki, czyli 1,7% w skali roku).
Nowa tabela oprocentowania znajduje się pod tym adresem.
Gdzie założyć konto oszczędnościowe?
Jako nowi klienci banku ciągle otrzymujemy atrakcyjną ofertę i warto rozważać założenie tego konta. Jako starzy klienci… musimy szukać alternatywy. Jedną z lepszych opcji jest konto oszczędnościowe w Banku Millennium, które oferuje 3% w skali roku również dla kwoty do 100 tys. złotych, a na dodatek przez 4 miesiące. Przy okazji możemy załapać się na premię i zgarnąć 150 zł na start.
Druga opcja to rachunek oszczędnościowy w Smart Banku. Tu zakładając całkowicie darmowe konto osobiste dodatkowo możemy założyć rachunek Smart Procent, który daje 3% nowym klientom (do 50 tys. zł), a 2,8% starym. Nie trzeba bawić się w żonglowanie środkami – możemy je tam przelać i… zarabiać.
Dodatkowo osoby poniżej 26 roku życia mogą zgarnąć 40 zł na start.
Komentarze
Ciekawe jak szybko zrobią nową promocję jak zobaczą, że dużo środków wypłynęło i już nie wróciło.
• ogahO tym samym pomyślałem. Zobaczymy, czy mamy aż taką siłę, żeby jednak szybko te środki znowu chcieli :)
• MichałTypowo przemyślana zagrywka, zobaczymy jak na tym wyjdą :) ja już znalazłem alternatywę i nie wracam do nich dopóki nie dadzą lepszej oferty niż teraz mam :)
• spidesmam wrażenie że dane są wzięte ze strony a nie z tabeli oprocentowania bo tam dalej widnieje od 29 lipca 2015 r. do 24 września 2015 r.
• mar_masok wina ciasteczek
• mar_masMnie zastanawia ile teraz z rynku kasy ściągnie Raiffeisen – i oby nie było tak, że w styczniu nagle nam odsetek nie wypłaci bo czegoś tam ktoś nie doczytał :)
• Fredmoje środki wrócą tylko na weekend… Potem do konkurencji… Na rynku oszczędności robi się coraz mizerniej…
• diegoW takim razie przelewam wszystko na lokatę 3% w Idea Banku (4 mieś) a to co zrobił BGŻ to świństwo, ale widać takie zagrywki po fuzji z BNP są na porządku dziennym
• MakuAle numer zrobili, no nic, znajdzie się miejsce u konkurencji :-)
• kajkojako nowi owszem mozna dostac ale przeciez my juz wszedzie mamy/mielismy konta :P
Byebye BGZ Optima
• AnnaDobrze ze jest KWC :)
Chyba ze nas Rafaizen wybzyka na maxa – widac w komentarzech ze probuje
• AnnaZamykacie konto czy czekacie na dalszy rozwój wydarzeń?
• MonikaNie ma nad czym płakać, przecież i tak środki do nich by nie wróciły gdyby wciąż było 2,8% dla wszystkich skoro zaraz będzie 4% w Raiffeisen.
• RicardoSwoją drogą czy nie powinni zmienić nazwy na BGŻBNPParibasOptima?
• kajkoWidać w tym rękę BNP. W końcu to nie bank zmieniającego się świata a zmieniających się regulaminów/zasad.
• MaximTak się złożyło, że właśnie 14.09.2015 wyszedł z Optimy mój przelew w wyniku czego i już 14 września miałem wyzerowane konto. Przelew wyszedł pierwszą sesją elixiru, która jest 8.00-8.05. Niby przez cześć dnia były ale przecież odsetek za ten dzień nie naliczają (musiały by lezeć na koncie do pólnocy)
• goscWięc jakby co to w takim przypdaku mam 2,8% liczone od zera ??
Dobrze kombinuję ?
w uzupełnieniu powyższego, przelew został złożony 13.09 z datą realizacji 14.09
• gosc@Monika: „Zamykacie konto czy czekacie na dalszy rozwój wydarzeń?”
Zamknięcie ma tą zaletę, żę po 12 miesiącach można znowu otworzyć wraz z lokatą Bezkarną, oczywiści o ile nie wydłużą w między czasie znowu tego terminu :(
ps. ci co jeszcze mają digipass jak ja ;) to wyłączenie autoryzacji digipass w OPTIMA będzie od 21-10-2015
• goscA gdzie wrzucić kwotę 400.000 na max 3 miesiące? KWC odpada (nie podpisałem 1 zgody)?
• AndresNo to ja chyba zamykam jak się nie dogadam telefonicznie.
• DarekCo to jest to KWC?
@gosc Skoro na koniec dnia 14.09. nie miałeś żadnych środków na koncie, to na bank łapiesz się na 2,8%.
• Monikadostałem własnie SMS gwarantujemy Ci 2,8 procenta przez 4 miesiące – zadzwoń :), środki wycofane wczoraj
• janus_zA jaka kwota?
• OskarGwarantują 2,8 procent pewnie na lokacie a nie na koncie z którego w każdej chwili można wyjąc pieniądze bez utraty odsetek. Chyba, że ten sms związany jest z kontem …. Ktoś wie? Już dzwonił?
• MP@janus_z
• krucziale to jest chyba lokata na 4 miesiące
Czy jedynymi niedogodnościami konta oszczędnościowego w Millennium (oferują 4% do 100K jak posiada się konto 360stopni) jest
• MP– limit 50K dziennie, którego nie można zmienić
– drugi i kolejny przelew kosztuje 7,5 pln
?
… pomyłka – oferują 3%
• MPz sms wynikało by, że na lokacie
• janus_zpo co gdybac? tak trudno zadzwonic?
• MaRiOMP, tak, ale w zasadzie każde konto oszczędnościowe ma drugi przelew płatny (poza BGŻOptima).
• MichałA ja się zastanawiam, czy ktoś z Optimie, pisząc regulamin, po prostu się nie walnął i wpisał datę 14.09. zamiast 24.09.
• tofpoproszę o link do infa że do 100 000zł jest 3% w millennium bo mi konsultant napisał że do 15000zł potem 0,8%
• szefhttp://lmgtfy.com/?q=millenium+tabela+oprocentowania
• Maximwłaśnie rozmawiałem konsultantką infolinii Optimy, która poinformaował, iż data salda początkowego to 14 września. Zapytana czy aby to nie pomyłka odpowiedziała, że każda promocja ma swoje zasady haha, a jednak.
• gośćMaxim dobre :) pierwszy raz to widze :P trzeba tak teraz wysylac linki bo sie nigdy nie naucza :)
• MaRiOBank podaje że w przypadku Umowy Ramowej zawartej po dniu 24 września 2015 r. – saldo początkowe wynosi zero. Taki przekaz jest niespójny, bo przecież osoby które zawarły umowę między 15 a 24 września też mają saldo początkowe = 0.
• endrjuhej Endrju
• Michalfakt faktem.. luka 10 dni jest:)
ale odplyw juz chyba sie zaczal…
ktos ma jakies ciekawe propozycje? jakies dobre alternatywy dla Optimy?
Idea Bank 3,13% na 13 dni ;-)
• kajkoktos policzyl jaki bylby orientacyjny zysk dla kwoty 25,000 na tej lokacie Idea Bank 3,13% na 13 dni?
• kustra25000 * 0.0313 * 13/365 = 27,87 zł minus 19% podatku
• Michałdziekuje
• kustraJeszcze jest lokata odlotowa na 3,5/4,5% do 50 tys. w open finance na 2 miesiące.
• LokataPS. BGŻ pewnie zauważyła nagły odpływ środków w ostatnim dniu promocji, albo zapatrzyła się na ING, który też saldo początkowe ustala na 1-30 dni przed startem oferty i dlatego zmieniła termin :(
• LokataHaha wystarczy wypowiedzieć umowę w trybie natychmiastowym (zamykają konto następnego dnia roboczego) i założyć nowe konto (bez bezkarnej ale saldo Początkowe wyniesie 0)
• trikmanZ jakiego powodu w trybie natychmiastowym? Jest to sprawdzone?
• MonikaI dla 2,8% będziesz się w coś takiego bawił?
• Marek MJ.@trikman: okres wypowiedzenia 30 dni, więc miesiąc i tak trzeba jakoś zagospodarować. Chyba, że znasz jakiś trik na natychmiastowe zamknięcie. (nie zmieniali Toip ani nic takiego, więc nie wiem czy się da).
• Tomciowarto z nimi podyskutowac. Jak kogos interesuje, to moze zalozyc lokate 2,8 na 4-mc
• XmanA na co tu dyskutować, jak lokata bezkonkurencyjna jest bez dyskusji i zakładania konta, 2,85%/2M, 3%/4M, bez limitu środków, bez limitu liczby lokat…
• ls5Monika #
Zmiany Regulaminu i Umów Ramowych Centrum Obsługi Klienta 20-08-2015
Szanowni Państwo,
Zgodnie z § 60 Regulaminu świadczenia usług bankowości elektronicznej BGŻOptima przez Bank BGŻ BNP Paribas S.A. („Regulamin”) oraz § 8 Umowy ramowej świadczenia usług bankowości elektronicznej BGŻOptima, w tym prowadzenia rachunków bankowych („Umowa Ramowa”), Bank BGŻ BNP Paribas S.A. informuje, że od dnia 21 października 2015 r. zmianie ulegają Regulamin i Umowy Ramowe.
Zmiany Regulaminu i Umów Ramowych polegają przede wszystkim na:
1) Skróceniu okresu wypowiedzenia Umowy Ramowej przez Posiadacza z 1 (jednego) miesiąca do 2 (dwóch) dni roboczych oraz zamykaniu rachunków celowych do 5 (pięciu) dni roboczych;
2) Skrócenie czasu oczekiwania na przelew inicjujący z 60 (sześćdziesięciu) dni do 15 (piętnastu) dni
3) Wyłączeniu autoryzacji dyspozycji przy użyciu digipass. Tym samym od 21.10 jedyną formą autoryzacji dyspozycji będą jednorazowe hasła SMS.
4) Skrócenie okresu rozwiązania Umowy Ramowej w przypadku śmierci Posiadacza Rachunku z 3 (trzech) miesięcy do 2 (dwóch) dni roboczych.
Pozostałe zmiany mają charakter redakcyjny, doprecyzowujący lub porządkujący. Powyższe zmiany nie powodują żadnych dodatkowych zobowiązań po Państwa stronie.
Szczegółowy wykaz wprowadzonych zmian oraz treść Regulaminu i Umów ramowych uwzględniających te zmiany, dostępne są po kliknięciu na linki zamieszczone pod niniejszą wiadomością.
Treść Regulaminu i Umów ramowych uwzględniających te zmiany, dostępne są po kliknięciu na linki zamieszczone pod niniejszą wiadomością.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że jeżeli nie akceptują Państwo proponowanych zmian w Regulaminie oraz w Umowie Ramowej, mogą Państwo złożyć korespondencyjnie lub za pośrednictwem szyfrowanej poczty elektronicznej, przed proponowaną przez Bank BGŻ BNP Paribas datą wejścia ich w życie sprzeciw wobec proponowanych zmian. Informujemy także, że niezłożenie takiego oświadczenia jest równoznaczne z akceptacją proponowanych zmian. Posiadacz nieakceptujący proponowanych zmian, może także w każdym czasie przed dniem wejścia w życie proponowanych zmian wypowiedzieć Umowę Ramową ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat.
Złożenie przez Posiadacza oświadczenia o sprzeciwie wobec proponowanych zmian, ale niedokonanie wypowiedzenia Umowy Ramowej skutkuje wygaśnięciem Umowy Ramowej bez ponoszenia opłat z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. W tym przypadku do dnia wygaśnięcia Umowy Ramowej Bank BGŻ stosuje postanowienia w dotychczasowym brzmieniu.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Centrum Obsługi Klienta dostępnym pod numerami 801 280 280 oraz + 48 22 574 37 00 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora). Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji od godziny 8:00 do 22:00 w dni robocze.
Z poważaniem,
• HankaPiotr Marciniak
Dyrektor Zarządzający BGŻOptima