W sierpniu najbardziej popularną promocją na LiveSmarter była akcja BNP Paribas, w której za założenie iKonta bank obiecywał tablety Samsung Galaxy Tab 3 Lite. No właśnie: obiecywał, bo patrząc na dzisiejsze maile informujące o nieprzyznaniu nagrody większości z was trzeba się zastanowić co ze sprawą robić dalej.
Co mówi regulamin?
Po pierwsze – przestudiujmy jeszcze raz regulamin promocji, który ukazał się na początku sierpnia. Zgodnie z nim promocja trwa od 01.08.2014 do 31.08.2014 lub do wyczerpania Nagród.
I wszystko wskazuje na to, że nagrody się wyczerpały – w dniu 14.08 bank usunął bowiem link ze strony promocji i wyświetla informację:
Osoby, które przystąpiły do promocji przed wyczerpaniem się limitu nagród musiały spełnić łącznie dwa punkty:
Uczestnik nabywa prawo do nagrody – tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 jeśli spełni łącznie następujące warunki:
1) w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknie w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełni wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokona przelewu identyfikującego,
2) do 30.09.2014 aktywuje iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykona transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.
Warunki proste, nagroda wygląda na łatwą do zgarnięcia – ale niestety dziś wielu z Was dowiedziało się, że nagrody nie dostanie.
Co mówi BNP Paribas?
Na nasze pytanie próbował odpowiedzieć zespół prasowy BNP Paribas:
BNP Paribas Bank Polska konsekwentnie rozwija oraz promuje bankowość internetową i mobilną. Po wprowadzeniu do oferty nowego rachunku bankowego „iKonto”, bank do jego promocji wykorzystał m.in. limitowaną sprzedaż premiową „iKonto BNP Paribas z Tabletem”. Klienci, zainteresowani nowym rodzajem konta, mogli otrzymać tablet po spełnieniu warunków promocji. Sprzedaż Premiowa miała charakter limitowany. Jej czas trwania przewidziany był na okres jednego miesiąca (od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.) lub do wyczerpania nagród.
Ze względu na bardzo duże zainteresowania sprzedażą promocyjną „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, bank zdecydował niezwłocznie o wycofaniu informacji o możliwości skorzystania z oferty, ze względu na ilość zgłoszeń przekraczającą liczbę nagród. Zgodnie z regulaminem tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 otrzymały osoby, które najszybciej spełniły łącznie dwa warunki:
4.1.1 w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknęły w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełniły wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonały przelewu identyfikującego,
4.1.2 do 30.09.2014 aktywowały iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykonały transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.Osoby, które wzięły udział w sprzedaży premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, a nie nabyły prawa do nagrody, mogą zamknąć wymagane w promocji konto, w każdym z oddziałów banku bez jakichkolwiek kosztów dodatkowych.
Tu pojawiają się dwa problemy. Po pierwsze: w regulaminie promocji nie ma nigdzie informacji o konieczności spełnienia warunków jak najszybciej. Ba, patrząc na Wasze komentarze mamy wrażenie, że bank przyznawał tablety niemal losowo – osoby, które spełniły warunki już w kilka dni po informacji na blogu tableta nie otrzymały, tymczasem osoby, które spełniły warunki nieco później – tak (choć było ich bardzo mało).
Co ciekawe – znamy przypadek osoby, która warunki spełniła 19.08, więc zasłanianie się wyczerpaniem limitu 14.08 jest bezsensowne.
Po drugie – według regulaminu promocji konta nie można zamknąć przez 12 miesięcy – i to niezależnie od tego, czy nagrodę otrzymaliśmy czy nie, inaczej zapłacimy 400 zł kary!
Interesujący jest również fakt, iż w mailu informującym o nieprzyznaniu tabletu bank dziękuje za udział w sprzedaży premiowej:
Sprawdźmy co to oznacza według regulaminu:
Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110
W związku z powyższymi informacjami radzimy, jakie kroki warto podjąć, aby uzyskać obiecaną nagrodę.
Reklamacja
Po pierwsze – reklamacja. Postaramy się zaraz przygotować szkic pisma (jeśli ktoś ma gotowy prosimy o podesłanie). Zakładając, że reklamacja zostanie odrzucona przechodzimy do drugiego punktu.
Aktualizacja: dostaliśmy propozycję pisma od naszego czytelnika. Jeśli chcecie, możecie skorzystać lub dostosować go do swoich potrzeb:
Do
BNP Paribas Bank Polska SA
z siedzibą w Warszawie
Reklamacja
W związku z informacją z dnia 9 października 2014 r. otrzymaną od Banku za pomocą środków komunikacji elektronicznej o nieprzyznaniu mi nagrody w postaci tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 wnoszę o zmianę decyzji i niezwłoczne nadesłanie mi przyrzeczonej nagrody bądź jej równowartości w przypadku gdyby występował brak towarów danego rodzaju na rynku.
Jednocześnie wyjaśniam co następuje. Stosownie do treści Sprzedaży Premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem” zwanej dalej „Regulaminem” informuje, iż w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknąłem w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu z informacją o sprzedaży premiowej a następnie wypełniłem wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonałem przelewu identyfikującego. iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A aktywowałem oraz wykonałem transakcje kartą debetową na kwotę przekraczającą 400 zł w zakreślonych terminach. Zgodnie z punktem V regulaminu Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110. Decyzja o przyznaniu tabletu nie ma więc charakteru uznaniowego.
Należy zauważyć, iż okres trwania Sprzedaży Premiowej premiującej otwarcie iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. trwał od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.lub do wyczerpania Nagród. Bank co prawda zastrzegł sobie prawo do wcześniejszego zakończenia Sprzedaży Premiowej bez podania przyczyn jednak w momencie składania wniosku na stronie promocji jak już wskazałem widniała informacja, iż sprzedaż premiowa trwa. Warunkiem przesądzającym o przystąpieniu do sprzedaży premiowej jest więc chwila złożenia wniosku zgodnie z rozdziałem IV pkt 1.1 regulaminu. Na marginesie należy zauważyć, iż Bank w „emailu” z dnia 9 października 2014 r. potwierdził fakt, iż brałem udział w sprzedaży premiowej. W przypadku negatywnego rozpoznania niniejszej reklamacji bądź nieudzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni o rozstrzygnięcie sporu zwrócę się do Arbitra Bankowego. Mając powyższe na uwadze wnoszę jak we wstępie.
Arbiter Bankowy
Najlepszym sposobem na rozstrzygnięcie sporu jest zgłoszenie sprawy do Arbitra Bankowego, działającego przy Związku Banków Polski – oczywiście tylko pod warunkiem, że reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Swoją drogą definiuje to nawet sam regulamin:
Organem sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa. Spory pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem mogą być rozstrzygane polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 8000 zł.
Koszt tego typu operacji to 50 zł, jednak w przypadku wygranej opłata jest zwracana. Sami wykonamy ten krok jak najszybciej, aby dać Wam znać jak przebiegł proces.
Komisja Nadzoru Finansowego
Oczywiście równolegle sprawę można zgłaszać do UOKiKu (choć z doświadczenia wiemy, że w sprawach bankowych często nie jest to dobre rozwiązanie – banki zasłaniają się tajemnicą bankową). Dobrym pomysłem może być zgłoszenie do Komisji Nadzoru Finansowego, która jest organem sprawującym nadzór nad bankiem.
Oprócz bloga na Facebooku powstała osobna strona zrzeszająca osoby, które nie dostały tabletu (nie używamy słowa „oszukani”, bo o tym zdecyduje arbiter bankowy).
Podobną strategię do opisanej powyżej proponuje również AppFunds oraz Michał Szafrański. O sprawie wypowiedział się również Maciej Samcik.
A co BNP Paribas mówił w przeszłości?
Na koniec chcemy tylko pokazać jak różny jest punkt widzenia banku (albo raczej pracowników pewnych działów czy wynajętych agencji), a jak różna rzeczywistość:
PS. Wpis ten będzie aktualizowany na bieżąco.
Komentarze
„Poprosiliśmy o wypowiedź prawnika. Oto co usłyszeliśmy: – W mojej ocenie BNP Paribas od początku źle sformułował regulamin promocji, niewystarczająco definiując m.in. pojęcie „sprzedaży premiowej”. W świetle przytoczonych przez internautów faktów oraz regulaminu oferty, w istocie bank powinien wydać tablety wszystkim tym, którzy w określonym terminie spełnili warunki promocji – stwierdza Jakub Kralka, prawnik (techlaw.pl). – Jednocześnie, według mnie, niezrozumiała i nieetyczna jest polityka banku, który dopiero w korespondencji z internautami wprowadza nieobecną w regulaminie zasadę „kto pierwszy, ten lepszy”. To kolejny błąd wynikający zapewne z tego, że w BNP Paribas sprawą nadal zajmują się eksperci od wizerunku i social media, a nie przy tej powadze sytuacji prawnicy banku. W obliczu tak skonstruowanego regulaminu osoby, które nie otrzymały tabletu, stoją na mocnej pozycji w ewentualnej konfrontacji sądowej – dodaje. ”
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16781026,Kuriozalny_konkurs_z_tabletami__Internauci_protestuja.html
http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Czy-BNP-Paribas-oszukal-swoich-klientow-a34724
http://finanse.wp.pl/kat,1033715,title,Czy-BNP-Paribas-oszukal-swoich-klientow,wid,16947535,wiadomosc.html?ticaid=11398e&_ticrsn=3
• PatrykBNP robi czarny PR nie tylko sobie ale i Francji.
• pig4fun@Admin – może kontakt z uznanego bloga do ambasady? presse@ambafrance-pl.org
Wysłałem prośbę o pomoc do RMF 24 .
http://www.rmf24.pl/goraca-linia/przeslij-fakt
WYSYŁAJCIE PROŚBĘ O POMOC I INTERWENCJĘ !!!
• PiotrTytuł artykułu na WP trochę chyba jednak przesadzony….
• cykorWP takie tytuły zawsze robi. Zresztą bardzo dobrze więcej osób wejdzie i przeczyta… Jak na razie to jedyne duże medium, które coś napisało. Reszta milczy. Dlatego apeluję kolejny raz ,żeby powiadamiać duże stacje TV i RADIOWE. Ogień trzeba podsycać bo jak wygaśnie to już się go drugi raz nie uda rozpalić…
• Piotr@cykor po czyjej jesteś stronie?:p A tak poważnie to trzeba cisnąć na wszelkie możliwe sposoby. Z resztą:
• piotrekcrash– czy bank jest duży? TAK
– czy oszukał tysiące klientów? TAK
– czy jesteśmy wściekli? TAK
Ale jest niezgodny z prawdą.
• cykorCo niby jest niezgodne z prawdą ?
„Czy duży bank oszukał tysiące klientów ? ”
Zauważam ,że na końcu zdania jest pytajnik !
„Są wściekli !”
Potwierdzam jestem wściekły jak cholera !
• PiotrTytuł sugeruje , że bank oszukał TYSIĄCE Polaków – jest to nieprawda.
• cykorRównie dobrze można by dać tytuł: ” Czy Prezydent jest gejem?” i jeszcze ozdobić go zdjęciem prezydenta.
• cykorJa uważam ,że tytuł jest idealny jak ci to przeszkadza to idź bronić BNP na ich profilu facebooka. Przynajmniej jeden zadowolony z promocji jak widać…
• PiotrA skąd ta wiedza? Wystarczą dwa tysiące, aby tytuł był zgodny z prawdą, a to liczba możliwa do osiągnięcia… Chyba, że #cykor masz wiedzę w tej materii, to się podziel ;)
• DanielProponuję wysyłać linki do artykułów do Banku… jakby jeszcze „nie byli” świadomi :)
a moja historia jest następująca:
• tymczasowykonto założone 3 dnia promocji…karta przyszła od razu…aktywowałem…poszedłem płacić tego samego dnia 5-6 sierpnia, ale się nie dało. Poszła reklamacja i uaktywnili ją dopiero ok 30sierpnia
„przepraszamy błąd techniczny”
Na pytanie o promocję…oczywiście bierze Pan udział i do 30.09 ma Pan czas na transakcje, a potem czeka Pan na tablet. Info nie z ogólnej infolinii, tylko łączyli mnie gdzieś do „obsługi promocji”
Ja rowniez nie dostałem maila, ale po telefonie na infolinię wiem że nie ma mnie na liście zwycięzców.
• advertCzy tysiące to zależy ile osób nie dostało tabletu, ale nie zdziwiłbym się gdyby zabrakło im i 1000 tabletów. A oszukali nie tylko klientów ale i może np. ich dzieci? Więc tysiące jest na miejscu.
• pig4funBNP z regulaminu się nie wywiązuje i to jest ewidentne, a jak ktoś łamie regulamin to co robi, no chyba że oszukuje?
….
Oszukiwać
czasownik przechodni
(1.1) doprowadzać kogoś do niekorzystnego rozporządzenia jego mieniem przez podanie nieprawdy lub ukrycie nieznanych mu faktów
(1.2) mówić komuś nieprawdę, kłamać
czasownik nieprzechodni
(2.1) celowo i potajemnie nie przestrzegać reguł podczas gry celem uzyskania lepszego wyniku; oszukiwać (1.1) partnerów gry
Heh, już wiadomo skąd ta promocja :)
„My w BNP Paribas Banku Polska nie tylko zatrudniamy i doceniamy twórczych ludzi, lecz także promujemy taką postawę, czego dowodem jest m.in. nasze Centrum Innowacji, które zbiera i nagradza innowacyjne projekty. Szereg takich generowanych przez pracowników projektów już zostało wdrożonych.”
http://nowymarketing.pl/a/3152,dorota-haller-bnp-paribas-bank-polska-moja-recepta-na-skuteczna-komunikacje
• enserIle dostalismy tabletow widac po komentarzach, a ile osob zakladalo konto z tabletem nie bedzie trudno ustalic, bo numer wniosku jest w loginie np kowada591:
pierwsze 3 znaki nazwiska np KOW od KOWALSKI
+ pierwsze 3 znaki imienia np ADA od ADAM
+ numer wniosku do ikonta np 591
Wpisujcie kto ma najwyzszy numer, ale dla zmylenia Paribasa wpisujcie +-5 np zamiast 591 podaj 496 lub 596, bedziemy wiedziec mniej wiecej jaka to skala.
• aaaaJa mam 315
• basiaza mam 398
• artekkavs@aaa
głupoty wypisujesz te 3 cyfry to na pewno nie numer porządkowy tylko losowy…
• PiotrJa mialem numer powyzej 700
• leoTo numer losowy, wniosek zawarty dzień później ma mniejszy numer.
• enserPo mojemu to może być po prostu suma kontrolna.
• Michałzakładałam 11.08 i mam to 315
• BasiaNumer losowy. Bo wielu KOWalskich JANów mogło założyć konto i trzeba ich jakoś rozróżnić.
• netlzakładałam 06.08-122
• karolinaprędzej po numerze wniosku mozna zliczać
• lol5Moge sie mylic, ale kto szuka nie bladzi. Podobny numer mam tez w umowie, koncowka roznila sie jedna cyfra. Zawarcie multiproduktowej umowy bankowej w BNP Paribas Banku Polska SA nr 100000591. Inny sposob to po numerach kont:
2 cyfry kontrolne np 10
+
1600 1055 (8 znakowy kod paribasa)
+
1847 0591 lub 1849 0591 (8 znakowy numer klienta)
+
6000 0001 (8 znakowy kod ror)
91591 – 90591 = Tysiac zalozonych kont w danym okresie.
Numeru konta ani tych 8 cyfr bym publicznie nie podawal, ale jesli ktos w rodzinie zakladal kilka kont dzien po dniu to moze policzyc ile bylo wnioskow.
• aaaana 100 % nr losowy, ja mam 150 a tabletu nie dostałam
• KlaudiaZaczyna mnie to martwić bo jednak już dużo szumu zrobione a BNP dosłownie nic nie mówi. Znaczy się ,że nie mają w planach zmieniać swojej decyzji… Pewnie temat umrze ale smród mam nadzieję zostanie na długo…
• PiotrSpokojnie, teraz robią szybką rekrutację do działu reklamacji.
• nickuśz reklamacjami to będzie tak ,że przed upływem 30 dni dostaniemy informacje ,że sprawa jest bardziej skomplikowana i potrzebują kolejne 30 dni… po 55 dniach mało już będzie chętnych do walki…
• Piotrszkoda, że w taki sposób traktują swoich Klientów
• aaaTrzeba próbować dodzwonić się do szkła kontaktowego, o nc+ nie chcieli gadać ale ludzie i tak gadali. Może komuś się uda nagłośnić sprawę.
• glazwłaśnie to też mnie martwi ,że duże media nas jednak olały… Jedynie wp szukająca taniej sensacji. RMF FM wolał opowiadać o dupie Maryni pogoda Tatrach…
• Piotrnumer bliski tysiaca :)
• zdezintegrowanyale tak tego nie złapiecie bo m-c wcześniej ruszył moneyback bez tabletu a tam mam numer powyżej 600 :)
• zdezintegrowanya może Fakt, SE…oni także lubią sensacje
• JJJa ze swojej strony poinformowałem już wiele mediów… Więc jeśli macie czas to zgłoście do innych gazet stacji TV czy radia. Jest tego masa a jedno zgłoszenie nie wystarczy…
• PiotrPiotrze, to wrzuć tu linki do ich formularzy kontaktowych. Nie każdemu chce się szukać, a jak tu będzie miał gotowe, to szybciej to pójdzie. Trzeba kuć żelazo póki gorące!
• JazzSuper Express: kontakt@se.pl
• MirekFakt: http://www.fakt.pl/donosy/
Uwaga TVN: uwaga@tvn.pl
Interwencja Polsat: interwencja@polsat.com.pl
TVN 24
http://kontakt24.tvn24.pl/
RMF FM
http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze-fakty
Do wyboru telefon formularz albo mail
Superstacja
http://www.superstacja.tv/Kontakt,6687/index.html
Formularz kontaktowy albo mail redakcja@superstacja.tv
• PiotrSprawa dla reportera: sprawa.dla.reportera@tvp.pl
• MirekEkspres reporterów: ekspres.reporterow@tvp.pl
dokladnie. daj linki i gotowe teksty to bedzie wtedy masowo. Swoja droga martwie sie ze na wp.pl to sami banksterzy sie wypowiadaja. Prawdziwe posty sa tam wycinane (zaden z moich nie wszedl) na o2- hotmoney.pl to samo ale to juz jest kupione przez wp.pl. Te linki dajcie z gotowymi tekstami takze do tvn24 bis do tweeterow i innych wykopow. sila w kupie jest. proponuje rowniesz zebrac emaile poszkodowanych-oszukanych (moze admin to zorganizuje zeby bylo wiarygodnie) i walczyc razem. Nigdzie na blogach (ani szafranski ani samcik) nie przeczytalam o tak popularnym dzis i powtarzanym „pozwie zbiorowym”. Czy taki bylby skuteczniejszy i tanszy niz kazdy ma sie zglaszac do arbitra po 50zl? W imie zasad wydam te 50zl ale po co skoro mozna taniej i skuteczniej pozew zbiorowy zrobic i tylko sie podpisac? Piotr, admin, aaaa i inni do dziela. powtarzam w kupie sila!! Razem mozemy wiecej. Musimy dopiac swego bo w nastepnej promocji nastepny bank podmieni regulamin i sie bedzie smial z naiwniakow. Do tego nie dopuscimy. Jestesmy swiadomi i znamy regulamin lepiej niz dezinfolinia. Pomozecie?
• Basiano ale dajcie teksty, dobrze mówi Basia. Tekst + link. I zbierzmy te emaile (admin?). Albo male forum tutaj by się przydało! Admin daj coś na szybko bo sytuacja aż kipi od potrzeby forum.
• zniesmaczonyMoney.pl: news@firma.money.pl
• Mirekmediacje u Arbitra mają sens gdy dwie strony są gotowe do mediacji :)
BNP ma swoicj klientów w d… więc wizyta u arbitra to pusty przebieg i pewna strata 50 PLN.
• zdezintegrowanyLepiej te pieniądze przeznaczyć na kancelarię prawniczą :)
Jestem za, chętnie też wyślę info do podanych mediów. Z mojej strony macie 3 osoby, podajcie tylko jakiś wzór co napisać :)
• trickyhej, złozyłem 8 wniosków o otwarcie 8 rachunków a bank przyznał mi TYLKO 5 tabletów !!! To skandal, gdzie są moje pozostałe trzy tablety? Bank oszukał mnie bo powinienłem dostać 8 siem tabletów a przyznał tylko 5 !!!
• HeniekOszuści.
Dzwoniłem przed chwilą na infolinię, ponieważ nie otrzymałem maila. Konsultantka powiedziała, że maile obecnie wstrzymane i będą wysyłane dopiero w poniedziałek. Złożyłem drugą reklamację na brak odpowiedzi!.
• staśJeden z tabletów sprzedałem na allegro i kupujący dzisiaj się do mnie odedzwał kiedy wysyłka… Co robić? Odeślę go chyba na fun page BNP :).