Pod koniec września Citibank rozesłał do swoich klientów informację o zmianie regulaminu korzystania z kart kredytowych oraz tabeli opłat i prowizji. Choć różnice między poprzednimi dokumentami nie są duże i nie powinny zbytnio wpłynąć na stan naszego portfela, to zgodnie z obowiązującym prawem możemy ich nie akceptować i najzwyczajniej w świecie wypowiedzieć umowę. Tu jednak pojawia się drobny problem – co, jeśli przystąpiliśmy do jednej z promocji banku z premią na start i zobowiązaliśmy się do korzystania z karty przez dłuższy okres czasu? Grozić nam będzie regulaminowa kara za wypowiedzenie umowy czy nie? Ponieważ dostaliśmy od was w ostatnim czasie wiele podobnych pytań dziś sprawdzamy co na ten temat mówi bank, ustawa oraz… pracownicy innych banków ;)
Zmiany w Citibanku od 15 grudnia 2016
Zacznijmy jednak od początku. Ostatniego dnia września na skrzynki mailowe posiadaczy kart kredytowych Citibanku trafiła mniej więcej taka wiadomość:
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 15.12.2016 r. zmianie ulega Regulamin Kart Kredytowych Citibank Banku Handlowego w Warszawie S.A. (dalej: Regulamin) oraz Tabela Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank (dalej: TOiP).
Wykaz zmian w poszczególnych dokumentach znajdą Państwo w tabelach poniżej oraz w załączonym pliku pdf.
Co znajdziemy w pliku? Oprócz zmian formalnych (jak np. usunięcie Bankowego Tytułu Egzekucyjnego, usunięcie informacji o Citi Handlowy for iPad które nie jest już oferowane) znaleźć można pewne pozytywne zmiany. Przykładowo termin spłaty minimalnej na kartach kredytowych to już nie 24 dni od wygenerowania wyciągu, ale 26 dni. Innymi słowy otrzymujemy teraz o 2 dni dłuższy okres grace period. Oprócz tego bank postanowił np. rozszerzyć zakres odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje na kartach dla zamożnych, czyli Signia Ultime oraz Elite Ultime. Znika też opłata za monit listowny oraz w niektórych przypadkach za monit telefoniczny. Spadają również ceny dodatkowych pakietów podróżnych czy bezpieczeństwa. Jednym słowem – źle nie jest, a osoby korzystające w „zdrowy” sposób z kart Citibanku nawet nie zauważą różnic.
Brak akceptacji zmian, czyli co mówi ustawa
Oczywiście choć zmiany wydają się być dość neutralne, to dla pewnych osób mogą być nieakceptowalne – w końcu podpisywali umowę na innych warunkach. Z tego też powodu ustawa o usługach płatniczych mówi wprost: nie podobają ci się zmiany – masz prawo wypowiedzieć umowę bez konsekwencji. Zgodnie z artykułem 29 pkt. 2:
Jeżeli umowa ramowa stanowi, że brak sprzeciwu użytkownika wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody, dostawca, informując o zmianach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązany poinformować użytkownika, że:
1) jeżeli przed proponowaną datą wejścia w życie zmian użytkownik nie zgłosi dostawcy sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że użytkownik wyraził na nie zgodę;
2) użytkownik ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę ramową ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat;
Choć zdecydowana większość promocji bankowych nie wymaga od nas korzystania z usług danej firmy dłużej, niż do momentu otrzymania premii, to Citibank jest tu pewnym wyjątkiem – w niektórych promocjach oferuje on premię w zasadzie za sam fakt podpisania umowy, ale wymaga od nas wykonywania transakcji kartą przez np. najbliższy rok. Wbrew pozorom nie jest to nic nowego – kilka lat temu podobne zapisy w swoich regulaminach posiadał m.in. Getin Bank. Tam cyrograf składany był nawet na okres 24 miesięcy.
Co stało się w momencie, kiedy Getin zmienił tabelę opłat? Nic złego. Bank pozwolił klientom wypowiedzieć umowę bez ponoszenia opłat, czyli m.in. bez kary za wcześniejsze wycofanie się z promocji. Swojego czasu serwis prnews pytał o to rzecznika Getin Banku:
– O zmianach w Tabeli Opłat i Prowizji oraz Regulaminach Rachunków klienci informowany są na dwa miesiące przed ich wprowadzeniem – powiedział nam wówczas Artur Newecki z biura prasowego Getin Noble Banku. – W tym okresie każdy klient ma prawo odstąpić od umowy na prowadzenia rachunku bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W takim przypadku klient zachowuje nagrodę rzeczową, którą otrzymał w ramach promocji – wyjaśnił.
Czy identycznie postąpi Citi Handlowy? Patrząc na zapisy ustawy oraz na szlaki przetarte przez inne banki w zasadzie nie ma innego wyjścia. Dziś Michał, jeden z naszym czytelników, podesłał również odpowiedź banku na swoje zapytanie dotyczące tej kwestii. Odpowiedź, jak łatwo się domyślić, jest pozytywna:
Czy rezygnacja ma sens?
Czy warto skorzystać z opcji i zrezygnować z karty kredytowej Citibanku? Każdy decyzje musi podjąć samodzielnie. Citibank znany jest bowiem z tego, że ma dość pro-kliencką postawę, a darmowa karta Simplicity jest jedną z najtańszych ofert na rynku. Bank lubi również przekonywać do pozostania z nim osoby, które chcą wypowiedzieć umowę – jakiś czas temu popularne było dożywotnie znoszenie opłat (co przy karcie Simplicity nie ma już tak dużego sensu) lub proponowanie indywidualnych promocji na zasadzie cashbacku – za wydanie np. 500 zł bank oferował jednorazowy zwrot 50 zł.
Wiele osób może jednak podjąć decyzję o wypowiedzeniu umowy z nieco innego powodu. Zamykając kartę już teraz możemy ze sporym prawdopodobieństwem stwierdzić, że za jakieś 2-3 lata znów możliwe będzie zostanie nowym klientem Citibanku. Bank ten uwielbia bowiem proponować różnorakie gadżety w promocjach na start, sukcesywnie przesuwając okres karencji, który definiuje czy ktoś jest dla banku nowym klientem, czy jeszcze nie. Magiczna data zmienia się najczęściej co roku (obecna nie była zmieniana dość długo i ustawiona jest na 1.01.2014). Oby w przyszłości nigdy nie była ustawiona na październik 2016 :-)
Komentarze
Może udało by się umieścić wzór odstąpienia od umowy i informację, czy należy przesłać pocztą czy może internetowo?
• RobertCiekawy punkt widzenia, że warto zrezygnować z karty Simplicity, bo za 3 lata będą dawać kolejnego smartphona lub coś podobnego dla nowych klientów. Może i to racja. Ja jednak nie zrezygnuję, bo potrzebuję jakąś kartę kredytową, a ta jako bezpłatna jest bardzo dobra, bo nie jestem pewien, czy karty debetowe są już wszędzie akceptowalne. Niedawno jeszcze nie mogłem bez prawdziwej karty kredytowej wypożyczyć samochodu w niektórych krajach, albo kupić coś przez internet z niektórych zagranicznych stron. Ale może to się już szybko zmienia? Jak to jest z tym?
• jajacegTo jest tak, że musisz mieć po prostu środki na koncie – jeśli masz wypukłą debetówkę z dostępnym wysokim saldem to też powinna się nadać.
• MichałNiezupełnie — nie spotkało mnie to osobiście, ale wiem, że często pracownicy wypożyczalni sprawdzają napis „Credit” (lub „Debit”) na karcie (dlatego lepsza jest debetówka bez takiego — ale już chyba takich nie będzie).
Ja ciągle nie mogę się zdecydować, czy lepszy jest potencjalny smartfon za parę lat, czy świetna darmowa karta — lubię ją za tryb off-line oraz bezpłatne powiadomienia…
• Don Quijote de la ManchaCzy można na podobnych zasadach zrezygnować z kredytu hipotecznego unikając opłaty za wcześniejszą spłatę?
• BartekProsze Podzielcie się swoim doświadczeniem
• BartekOszywiście, tutaj narzędzie do wypowiedzenia umowy:
• Lokihttp://2.bp.blogspot.com/-5G_mDTOsrf8/VmRA63-TP0I/AAAAAAAADL4/XxC7rwkFKMc/s640/135697732.jpg
Ktoś opisze całą procedurę wypowiedzenia umowy o kartę wraz z wzorem pisma? Prosimy! :D
• rolinJeśli mnie pamięć nie myli można złożyć wniosek przez bankowość internetową
• MichałTo co się właściwie zmieniło skoro bezpłatna karta pozostała nadal bezpłatna???
• ArekNa gorsze — nic. Ale wg prawa każda zmiana daje prawo do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.
• Don Quijote de la Manchahej Admin
• Michal1607podpinam sie pod Roberta i rolina. Czy mozesz opisac procedurę wypowiedzenia umowy o kartę wraz z wzorem pisma (co powinno zawierac aby bylo skuteczne) na przykladzie Citi?
zapewne jest sporo czytelnikow bloga dla ktorych to pierwsza karta…;)
zgory dzieki
Witam
• KrzysztofWypowiedzenie karty można zrobić poprzez WWW -> kontakt. Wybieramy bodajże zlecenie i dalej zamknięcie karty.
To działa sprawdziłem.
#Krzysztof – czy aby uniknac – w tym przypadku kary 200 pln nalezy sie powolac np na zmiane regulaminu korzystania z kart kredytowych oraz tabeli opłat i prowizji?
• Michal1607Ja się jeszcze zastanawiam, ale napisałbym tak:
‚W związku ze zmianami w regulaminie kart kredytowych, zgłaszam sprzeciw wobec nowego regulaminu i wnioskuję o rozwiązanie umowy o kartę kredytową Simplicity.’
W odpowiedzi w mailu od Citibanku w artykule napisali, że kara nie zostanie naliczona jeśli zgłosi się sprzeciw do regulaminu, więc ten sprzeciw warto ująć w wiadomości ;p
• rolinA jest jakiś limit czasowy, w którym nie można rezygnować z Simplicity? Bo już nawet nie pamiętam ;).
• DanielaJeśli bierzesz udział w promocji, w której musisz zrobić po jednej transakcji miesięcznie przez rok, to nie możesz zrezygnować przez rok ;d
• rolinW tej nie biorę, warunki dawno spełniłam, więc kartę mogę zamknąć, nic z tym nie robiłam, bo myślałam, że skoro przy zmianie nr tel. każą mi jechać do Krakowa, to co dopiero przy zamknięciu karty, ale jeśli można przez net to super, bo i tak ta karta mi do niczego niepotrzebna. Zapomniałam nawet, że ją mam.
• DanielaAle jedzie cebuląąąąąą – kurde macie darmową kartę którą musicie raz machnąć w miesiącu to nie lepiej zrezygnować powołując się na zmianę na lepsze niż dotrzymać warunków – bo za 3 lata będzie można znowu wziąć kartę i zgarnąć 400 zl bon – żaaaal po prostu . Admin nie podpowiadaj cebuli bo następne oferty będą 100 zł w bonie a nie 400 bo bank weźmie ryzyko że cebula wypowie umowy po miesiącu
• zenek64Darmowa to chyba jednak za mało. Karta powinna przecież na siebie zarabiać.
• Airs„Admin nie podpowiadaj cebuli […] bo bank weźmie ryzyko że cebula wypowie umowy po miesiącu” — to może spytamy @admina ile razy zamknął produkt bankowy po zakończeniu promocji ;)
• Don Quijote de la ManchaCebula to bylo wprowadzanie przez Citi oplat typu 5 zl za citiphone czy 8 zl za karte. Czy dla smiesznych 5 zl warto sobie psuc relacje z Klientem? Konto/karta (nawet darmowa) powinna cos dawac a nie tylko narażac Klienta na ryzyko wprowadzenia oplat.
• aaaa@ don….. co innego jest zamknąć produkt po spełnieniu warunków a co innego zamknąć bez spełnienia warunków po odebraniu nagrody bo bank zmienił regulamin i NIE WPROWADZIŁ DO NIEGO NIC CO UDERZAŁOBY W KLIENTA DODATKOWĄ OPŁATĄ .
• zenek64@zenek64
Mylisz się, pod względem formalno-prawnym nie ma różnicy — o tym właśnie powyżej pisał @admin. Co więcej, w promocjach Citi z voucherem warunkiem uzyskania premii było zalogowanie się do bankowości — i tego nikt unikać nie próbuje ;)
Można rozważać, czy wypada zamykać produkt bankowy, gdy już można to legalnie i bezpłatnie zrobić — ale to już inny temat…
• Don Quijote de la Mancha„macie darmową kartę którą musicie raz machnąć w miesiącu”
— mamy po kilkanaście kart, redukcja tej liczby jest raczej wskazana…
A głównym powodem otwarcia tak wielu produktów bankowych (łącznie z tą kartą Simplicity) była… oho, cebula wychodzi, a może i czosnek… była chęć zarobku! Nie przyjemność „machania” w sklepach!
• Don Quijote de la Mancha@ Don Quijote de la Mancha ja nie czepiam się tego że bierzemy produkty z chęci zysku bonusu dla nowego klienta ani tego że zamykamy produkt po odebraniu bonusa – takie coś można zrobić z każdej promocji. Chodzi mi tylko o to że decydując się na szewernastą kartę kredytową zdawałeś sobie sprawę bo tego wymagał regulamin promocji że albo bierzesz bon na 400 zł ale przez rok trzymasz kartę albo nie bierzesz udziału w tej promocji bo masz już za dużo kart i nie masz zamiaru trzymać jej rok czasu. Czepiam się tego że ludzie biorąc udział w promocji zdecydowali się trzymać kartę rok czasu odebrali bon na 400 zł a teraz pod pretekstem zmiany regulaminu zwyczajnie uciekają bo furtka prawna im to umożliwia.
• zenek64Ale to chyba lepiej że każdy chce działać w pełni zgodnie z prawem, niż kombinować gdzieś obok prawa. A jeśli samo prawo jest złe, to już niech banki lobbują za odpowiednimi zapisami w prawie. Citi radzi sobie w taki sposób że proponuje zwolnienia z opłat – i robi sobie na tym świetny PR, chwała mu za to. Ale klient też chce jak najlepiej dla siebie i trudno go za to winić.
• Krzysztof@Krzysztof lepiej niech nie lobbują bo jak wprowadzą oplatę z sufitu 20 zl za coś co było bezplatne to wiadomo że każdy chce uciekać – mnie dziwi że karta która była i jest bezpłatna okres spłaty bez odesek nie skrócil się a nawet go wydłużyli o 2 dni „koszty” pozostania w promocji się nie zmieniły na niekorzyść a mimo to część ludzi chce zamykać kartę bo odebrali już gratisa i mają w nosie resztę. Ciekawe co byście pisali jakby np CITI obiecywał NOTE 7 za wydanie kartą 5 tyś zł a teraz bank poinformowąlby klientów że w związku z zaprzestaniem produkcji samsung Galaxy NOTE 7 (wina producenta a nie banku) bank zgodnie z prawem i regulaminem nie wyda żadnej nagrody – wszystko zgodne z prawem a niesmak pozostał…. więc to działa w 2 strony uciekacie zgodnie z prawem a niesmak po stronie banku pozostanie i się poważnie zastanowią zanim wypuszczą nową promocję z gadzetem. Jest już kilka banków dla których musisz byc całkiem nowym klientem bo żadnej karencji nie stosują (PARIBAS np ) nie chciałbym by CIti postąpiło ponownie
• zenek64Bank wydajac karte zdawal sobie sprawe ze nie moze zmienic ani regulaminow ani toip. Klient zgodzil sie spelnic WSZYSTKIE warunki z regulaminow, ale pod warunkiem ze ŻADNE warunki sie nie zmienia!
• aaaaA gdy bank nie moze wydac nagrody bo nie jest juz produkowana albo nie zamowil na czas odpowiedniej ilosc tych nagrod, wtedy bank wydaje rownowartosc nagrody w innej postaci np zamiast bonow merlin wydawali bony sodexo.
Zenek, piszesz „niesmak po stronie banku pozostanie i się poważnie zastanowią zanim wypuszczą nową promocję z gadzetem”. Tylko że zapominasz, że bank to NIE jest instytucja charytatywna i jeśli coś przestanie im się opłacać to zwyczajnie przestaną to robić. Z pewnością mają wkalkulowane że część klientów ucieknie przy pierwszej możliwej okazji. Jak pewnie zauważyłeś, CitiBank robi te promocje już od bardzo dawna, i zamiast je wygaszać, to… wystawiają kolejne. Jak żaden inny bank, praktycznie jedna za drugą, dając coraz lepsze i coraz bardziej zróżnicowane premie. Czemu to robią? Chyba jednak wychodzą na plus, prawda? :)
• KrzysztofKrzysztof w zeszłym roku był ipad kilka razy jakieś tablety/smartfony laptop telewizor wideorejestrator a w tym roku?? Bony 400 zł i jeden LG K8 LTE . Ciekawe co będzie w przyszłym roku
• zenek64Drugi rok próbuję zamknąć kart.ę bezskutecznie. Co roku ta sama historia… przekupują za głupie 50 zł i zwolnienie z opłat (moja jest płatna chyba 8 zł, dokładnie nie wiem nigdy nie płaciłem). Na dodatek co kilka miesięcy da się zarobić 300-400 za polecenie. Chyba się nie da uwolnić od tego banku?
• anuszeZdecydowanie nie da się uwolnić od tego banku :) Ja mam tę kartę już 2 lata i zarobiłem na niej 1170 zł!
• AhuMozecie cos wiecej napisac o tym co Citi proponuje zeby nie rezygnowac? Ten cashback to jaki procent od jakiej kwoty i na jaki czas?
• kiesJa skorzystałem z promocji i za założenie karty dostałem tablet Lenovo. Ponoć kartę można zamknąć w każdej chwili (info z tego bloga). W czym więc problem???
• ArekPo prostu nie warto skutecznie rezygnować z karty. Moje próby były nieudane bo bank dał mi kolejne premie.
• anusze@aaaa ale to dobra wola banku że wyda ekwiwalent (zamiennik nagrody) czy obowiązek gdzieś zapisany??
• zenek64W tym roku dostalem tablet lenovo wg banku wart 1050 zl, wiec nie jest tak zle z nagrodami w porownaniu z zeszlym rokiem. A obowiazek wydania nagrody jest zapisany w regulaminie promocji. W jednej z promocji od razu wyslali nowszy model tableta niz zapisany w regulaminie i nikt nie wnikal dlaczego. W razie czego reklamacja a potem do Arbitra Bankowego i pewnie skonczyloby sie przelewem i pokryciem kosztow. Tak samo jesli ja nie mam kasy na splate to bank wysyla do mnie komornika i bierze sobie np tablet+telewizor+samochod.
• aaaaMozecie cos wiecej napisac o tym co Citi proponuje zeby nie rezygnowac? Ten cashback to jaki procent od jakiej kwoty i na jaki czas?
• kukenWczoraj zaproponowali 50 zł za wydanie 500 zł do końca listopada
• BryłaCzyli nic się nie zmieniło.
• mboNiestety tylko raz coś takiego zaproponowali – przy drugiej rezygnacji po wykorzystaniu zwrotu 50 zł już nie było propozycji.
Czyli te 50 sa tylko jednorazowe na 1m? Ale nadal umowa jest bezterminowa i po tym miesiacu mozna teoretycznie zerwac?
• kukenMi dwa tygodnie temu dawali również 50 zł ale poprosiłem o więcej i dali 200zł. Mojej mamie bez proszenia od ręki również zaproponowali 200 ;) Citibank najlepszy!
• sebekskPotwierdzam, 2 lata temu dali po 50 zł dwóm osobom w rodzinie (oczywiście po telefonie samemu i perfidnym wspomnieniu o tej ofercie), w tym roku za to na jednej karcie dali 200 zł po naciskaniu, ale na drugiej już tylko 50 zł i nic więcej nie chcieli niestety… Spróbujemy za rok albo trochę wcześniej. Do tego oczywiście roczne zwolnienie z opłaty. W tym roku był tez mały problem z wypłata tej 50 i naliczono raz opłatę, ale po reklamacji od razu dali i anulowali opłatę zwalając na błąd pracownika. Niestety zwiększyć premii albo chociaż dodać karnych odsetek już nie chcieli.
• pwsPiszecie o jakimś rocznym zwolnieniu z opłaty. Wg. mnie i regulaminu karta SipliCity jest dożywotnio darmowa więc o jakiej opłacie mowa ?
• PytającyCiti ma 5 rodzajow kart kredytowych
• aaaate 200zł to po prostu gratis? Czy oferowali Wam w zamian za spełnienie jakiś warunków, np wydanie ich kartą określonej kwoty w ciągu miesiąca?
• jaaTo moneyback 5%.
• pwsA przez jaki czas? Miesiac? To trzeba by wydac 4000zl zeby otrzymac 200zl jako 5%. No chyba ze na jakis dluzszy czas
• JaaDo kiedy można wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym? Do 14 grudnia?
• BuBuhej Admin -Czy jest mozliwosc aby umieścić wzór odstąpienia od umowy i informację, czy należy przesłać pocztą czy może internetowo w przypadku wypowiedzenia karty?
• RobbyI w kwestii wzoru pisma – co powinno zawierac aby bylo skuteczne) na przykladzie Citi?
Ktoś wie czy można złożyc rezygnację na dzień przed wejściem w życie zmian, czy teżtrzeba to zrobić odpowiednio wcześniej?
• Misyunyodpowiedź:
„Szanowny Panie,
Dziękuję za kontakt z Bankiem.
W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuję, że w przypadku zgłoszenia sprzeciwu do regulaminu kara umowna w wysokości 200 zł nie zostanie naliczona.
W odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące rezygnacji z Karty Kredytowej Citibank informuję, że dyspozycja wypowiedzenia umowy o Kartę Kredytową została przyjęta. Zgodnie z § 20 ust. 1 Regulaminu Kart Kredytowych Citibank Banku Handlowego w Warszawie S.A., okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni liczonych od daty złożenia dyspozycji zamknięcia rachunku. „
• jaaW jaki sposób złożyłeś wypowiedzenie karty?
• hynikshej # jaa
• Michal1607podbijam pytanie hyniksa
W jaki sposób złożyłeś wypowiedzenie karty? jak sformulowales wypowiedzenie/na co sie powolales?
„W jaki sposób złożyłeś wypowiedzenie karty”
www: Kontakt z bankiem → Zapytaj / Złóż zlecenie → Karty Kredytowe → Zamknięcie karty
„na co sie powolales?”
Ja na „zaplanowane zmiany w Regulaminie Kart Kredytowych oraz Tabeli Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych, wchodzące w życie 15.12.2016”.
Niestety zapomniałem o prośbie o usunięcie danych osobowych i wycofaniu zgody na marketing…
• Don Quijote de la ManchaJa też użyłam tej zakładki z kontaktem, nie powoływałam się na żadne zmiany, bo w sumie nie muszę, mogę wypowiedzieć i już, ale do tej pory zero odpowiedzi. Naprawdę irytuje mnie ten bank…
• DanielaPodpowiedzcie jak to jest z tym rozwiązaniem bez zachowania okresu wypowiedzenia? Kolejny konsultant, a nawet pani w banku, tłumaczą mi, że obowiązuje standardowe 30 dni…
• qwertyWypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym z uwagi na zmiany w ofercie Banku.
• AirsTo Bank zmienia ofertę, a klient może w każdym momencie przed wejściem nowych regulacji powiedzieć NIE, umawialiśmy się na inne warunki. żadnych 30 dni wypowiedzenia tylko na drugi dzień umowa już nie obowiązuje. Warto jeszcze zadzwonić i zastrzec kartę, żeby Bank nie musiał zbyt długo nad tym myśleć. Powód – rezygnacja z powodu zmian w ofercie Banku. Wszędzie w instytucjach finansowych w Polsce obowiązuje identyczny tryb. Dobry bank, który nie zmienia co chwilę umów. Raz czytasz i masz produkt. Nie musisz wynajmować prawnika co kwartał, żeby ci klarował na co teraz masz uważać.
Witam, czy umowa o kartę wygasa z dniem wypowiedzenia czy z dniem zmiany regulaminu karty? tzn z dniem 15 grudnia?
• GrzegorzW przypadku zgłoszenia samego sprzeciwu wobec wprowadzanych zmian – z dniem rozpoczęcia obowiązywania zmian. W przypadku złożenia wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym – natychmiastowo. To regulacje od lat obowiązujące powszechnie w Polsce.
• Kam29.11 napisałem przez Citionline wiadomość, że rezygnuję z karty i wypowiadam umowę. Dzisiaj łaskawie musiałem się sam dodzwonić aby mi to potwierdzili. babeczka bardzo dzielnie walczyła, z czego powiedziała mi że 14 grudnia karta będzie zamknięta. Informacji meilowo nie dostanę ani listownie bo rozmowa jest nagrywana i to wystarczy. Poprosiła abym tylko pilnował czy tam coś się nie naliczyło… zastanawia mnie tylko czy w związku z tym zostanę np ukarany za wcześniejsze zerwanie umowy, gdyż skorzystałem z promocji z bonem 400 zł do morele.net.. może ktoś się wypoiwedzieć?
• KrystekA ja byłam w Warszawie, wypowiedziałam umowę w banku, bo dyspozycję online olali i jak na razie to zamiast zadzwonić do mnie i potwierdzić (nr mają) to do mojego byłego koordynatora zadzwonili… Cyrk na kółkach.
• Daniela