Raiffeisen Polbank w końcu rozpoczął wysyłkę maili do osób, które wypełniły ankietę w promocji „Twój Wymarzony Cel”. Wiadomości zawierają obiecaną instrukcję opisującą co należy zrobić, aby zgarnąć podwójne odsetki. Na szczęście nie spełniły się czarne scenariusze jakie niektórzy rysowali w komentarzach – założenie konta powinno być proste i bez haczyków :)
Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest fakt, że maile rozesłane przez bank mogą wpaść do folderu spam. Warto do niego zaglądnąć i sprawdzić, czy nie widnieje w nim mail z obiecaną instrukcją. Jego tytuł to „Już możesz oszczędzać na swój Wymarzony Cel”, natomiast wysłany jest z adresu raiffeisen@raiffeisen.pl. Zależnie od tego czy zaznaczyliśmy, że jesteśmy nowym lub starym klientem banku instrukcja będzie nieco inna.
Drugą ważną rzeczą jest fakt, że linki wysyłane mailem prawdopodobnie nie są spersonalizowane. Oznacza to, że teoretycznie każdy, kto kliknie w ten link może założyć promocyjne konto. Jak więc bank rozpozna, że wypełniliśmy ankietę? Z naszych informacji wynika, że po mailu. Zakładając konto (zarówno w wersji dla starego jak i nowego klienta) podajcie ten sam adres e-mail, co w ankiecie!
Instrukcja dla nowych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali nowi klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Widzimy tu, że aby zgarnąć powójne odsetki musimy wypełnić dedykowany wniosek o Wymarzone Konto osobiste wraz z kartą debetową oraz Kontem Wymarzony Cel. Wniosek o tego typu konto musimy złożyć klikając na link w mailu – tylko w ten sposób bank będzie wiedział, że wypełniamy wniosek promocyjny.
Uwaga: podczas składania wniosku domyślnie zaznaczona jest naklejka zbliżeniowa, która nie jest nam do niczego potrzebna, a kosztuje 15 zł. Warto ją odznaczyć:
Sam rachunek otworzyć można zarówno przelewem jak i przez kuriera. Całość możemy więc załatwić w kilka minut. Podczas wypełniania wniosku musimy oczywiście zaakceptować regulamin.
Pamiętajmy też, że aby zgarnąć podwójne odsetki musimy postąpić według instrukcji, czyli zamówić i aktywować kartę debetową. Ponieważ miesięczny koszt posiadania karty to 3 zł warto się zastanowić, czy z karty chcemy korzystać. Jeśli nie potrzebujemy kolejnego plastiku, to kartę możemy zamknąć praktycznie zaraz po aktywowaniu. Najlepiej jednak poczekać „na spokojnie” dzień lub dwa i dopiero wtedy zamknąć kartę.
Instrukcja dla obecnych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali obecni klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Aby zyskać podwójne odsetki należy wypełnić dedykowany wniosek o założenie Konta Wymarzony Cel, a następnie poczekać na kontakt konsultanta, który założy takie konto telefonicznie. Oznacza to, że (na szczęście) nie trzeba będzie zakładać konta przez kuriera o czym spekulowaliście w komentarzach (no chyba, że konsultant umawia kuriera :-)).
Pośpieszyłeś się z wnioskiem?
Co, jeśli ktoś pośpieszył się i złożył już wniosek o konto przez system bankowości elektronicznej (choć mówiliśmy, aby tego nie robić)? Nowo-otwarte konto prowadzone będzie na standardowych warunkach i nie będzie na nim obowiązywało promocyjne oprocentowanie. Aby zyskać promocyjne oprocentowanie należy złożyć wniosek zgodnie z instrukcją, czyli przez dedykowany formularz. Rozwiązaniem jest więc założenie drugiego rachunku (w sposób opisany w instrukcji) i korzystanie właśnie z niego.
Podsumowując: nowi klienci muszą złożyć dedykowany wniosek o konto osobiste, kartę i konto oszczędnościowe. Następnie muszą otworzyć konto (przelewem lub przez kuriera) oraz aktywować kartę debetową do konta. Starzy klienci muszą natomiast zostawić swoje dane na dedykowanej podstronie oraz poczekać na kontakt konsultanta, który założy rachunek oszczędnościowy. Następnie zarówno nowi jak i obecni klienci muszą co miesiąc wpłacać na rachunek min. 1 zł i nie wypłacać tych środków do końca roku.
Według aktualnej stopy referencyjnej oprocentowanie we wrześniu wyniesie 3%, a od października 4%. Warto więc przelać część oszczędności już teraz, a od października uzupełnić konto „pod sam korek”. Do tego jeden przelew w listopadzie i jeden w grudniu i zarabiamy całkiem niezły procent bez ograniczeń kwotowych :)
Komentarze
@gość
2. Oba linki prowadzą do tej samej strony
1. To jest przelew przez zewnętrzny system (płatności24 lub inne dziwadło). Nie zagłębiając się w szczegóły – dla użytkownika wygląda to na przelew natychmiastowy, ale z technicznego punktu widzenia jest to zwykły przelew, a za takie się nie płaci w prawie każdym banku.
• konradgosc, przelew złotówki jest bezpłatny, tzn… po prostu przelewasz złotówkę w celu aktywacji konta. Oczywiście nikt Ci jej nie zabierze – chodzi o to, że bank wtedy porównuje czy dane we wniosku zgadzają się z Twoimi danymi (czyli czy jesteś osobą, która faktycznie istnieje).
Co do pytania numer 2 – możesz spokojnie kliknąć i sprawdzić :)
aga, proszę: https://www.scribd.com/doc/279835613/Regulamin-Oferty-Specjalnej-i-Konkursu-Twoj-Wymarzony-Cel
• MichałCo do problemów typu „chciałem zrobić przelew, ale zmusili mnie do kuriera”:
Ja robiłem przelew 20 minut temu, tj. chwilę przed północą i przeszło. Podczas uzupełniania wniosku moją uwagę przyciągnęła informacja, że adres musi być zgodny z adresem w banku, z którego dokona się przelewu. Może ta niezgodność była powodem zmiany na kuriera.
• konradDzięki za instrukcję.
• xxxToyocie uciekają klienci, 80-dniowa na 2,75%… 49000 max.
Jak to jest z tą kartą, czy na pewno można z niej zrezygnować od razu czy nie trzeba czekać do stycznia?
• gregpepeMoże coś bylo na ten temat w regulaminie promocji?
Hej Admin
• Michalczy mozesz przyblizyc w jaki sposob zamknac karte? mozna zrobic to z poziomu konta (internetowo), czy kontakt z infolinia i dyspozycja do konsultanta?
z gory dzieki
Pytanie czy dla w zasadzie lokaty 3 miesięcznej warto zakładać kolejne konto (bez dodatkowego giftu lub premii)? Jak ktoś dysponuje +100k pewnie tak ale dla kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy nie jestem przekonany tym bardziej jak ktoś trzyma oszczędności w optimie, millennium czy smarcie. Pytanie co się stanie po zakończeniu tej oferty. Jakie będzie oprocentowanie jak ponownie nałapią klientów. Jak ktoś wie jaka ma byc ich polityka to proszę o info.
• BartiCzy zwróciliście uwagę, że z tego konta można dokonać trzech darmowych operacji wycofania środków w miesiącu:
• sentio1) jeden przelew zewnętrzny
2) jeden przelew wewnętrzny
3) jedna wypłata gotówki w oddziale
Formularz kontaktowy wczoraj wysłany i nie dzwonią ? Do kogoś już konsultanci dzwonili ? xyz
• prawdziwy-xyzWłaśnie wyczytałam w sieci, że „Obecnie (sierpień 2015) trwają poszukiwania nowego inwestora, bowiem Raiffeisen Zentralbank podjął decyzję o wycofaniu się z aktywności rynkowej.
• małgorzataczy to informacja istotna dla nas, czy nie?
Małgorzata, tak – to oznacza, że bankowi zależy na budowaniu bazy klientów i jest im w stanie dużo dać. Dlatego trzeba korzystać :-)
Uwaga – ważna aktualizacja w artykule na temat maila (na początku, przed instrukcjami). Zakładajcie konta podając ten sam adres e-mail co w ankiecie!
• MichałCzy ktos nie dostal jeszcze emaila? Mam konto,w sierpniu wypelnilem ankiete i cisza…
• sepeJa tez jeszcze nie dostalem a mam juz konto.
• RobroyDostałam maila z danymi a po zalogowaniu kolejnego z potwierdzeniem, ale czy na pewno będą podwójne odsetki ani słowa.
• DanielaZałożyłam konto wczoraj przez internet, nie za pomocą otrzymanego maila. Specjalnie dzwoniłam na infolinię, żeby się upewnić, że nie powinnam na nic czekać. Otrzymałam informację, że jeśli wypełniłam ankietę i mam potwierdzenie udziału w promocji, to mogę założyć konto samodzielnie przez internet lub poprzez połączenie z konsultantem. No i teraz nie wiem czy to moje konto będzie „pracować” na zasadach promocyjnych czy muszę założyć kolejne poprzez formularz, który mam w mailu?
• AgnieszkaK@admin Jak to z tego samego emaila a gdzie to piszę w regulaminie promocji.
• timiJa podałem innego w formularzu aktywacji konta.
To teraz co ? nie załapię się do grona szczęśliwców?
Kolejny raz udowodnili mi, że im nie zależy na klientach.
2 tygodnie temu chiałem cofnąć dyspozycję zamknięcia wszystkich usług, to mi odpowiedzieli, że za późno (pomimo faktu, że mogłem się zalogować, a 30 dni nie minęło)
Usługi pozymykali, po czym wypełniałem ankietę jako nowy klient. Dziś dostaję maila, że mam już u nich produkty i usługi, więc nie mogę założyć konta przelewem. Zadzwonią umówić kuriera…
• konrad@Agnieszka zadzwoń na infolinię
• Ryszard@JJ Pisałeś, że miałeś do zaznaczenia pole ,,Regulamin Oferty Specjalnej i Konkursu Twój Wymarzony Cel”. Pojawiło się to u Ciebie w ostatnim kroku rejestracji? U mnie było dużo oświadczeń do zaznaczenia, ale akurat takiego nie widziałem.
Czy ktoś mógłby potwierdzić, że również musiał takie pole zaznaczyć?
• adamtimi, właśnie wyjaśniałem z nimi. To jest ogólnie skomplikowana sprawa, bo z jednej strony z tego linka konto może założyć każdy i wygląda na to, że oni to… łykną. Nawet, jeśli nie wypełnił ankiety. Z drugiej jednak strony mogą później weryfikować po mailach i wtedy będzie problem (ale wygląda na to, że tak nie zrobią).
AgnieszkaK, ale po co się śpieszyłaś, skoro w artykule było napisane, żeby czekać na instrukcje od banku? Sama się (prawie) „usunęłaś” z promocji, bo nie przestrzegasz regulaminu (= tego co w artykule). Na szczęście akurat w tej promocji da się to przeskoczyć, o ile jesteś starym klientem. Chodzi o to, że rachunków „Wymarzony Cel” możesz mieć kilka, więc po prostu załóż drugi rachunek jeszcze raz – zgodnie z instrukcją – i na nim trzymaj oszczędności. Wtedy będzie dobrze :)
Daniela, to wszystko jest ok, będzie dobrze :)
sepe, robroy – u mnie też cisza, wyjaśniam to z bankiem. W moim przypadku ankiete wypełniałem chyba dwa razy, bo raz nie doszedł mail – czy u was nie było podobnie?
• Michałdo mnie dotarl mail potwiedzajacy aktywacje wypelnionej ankiety. Nadal jedank cisza w tym ostatecznym mailu.
• sepe@adam tak było takie pole do zaznaczenia
• DanielaAdmin, ja tak mam właśnie – dwa razy wypełniłem ankietę na tego samego maila, bo za pierwszym razem po klinknięciu w link aktywacujny pokazywał się jakiś błąd serwera, a za drugim razem było już ok. Do tego dla bezpieczeństwa wypełniłem trzeci raz z innym mailem i tutaj już wszystko przyszło jak trzeba.
• pws@Daniela dziękuję za informację. Ja takiego pola nie miałem w liście oświadczeń. A czy przy wypełnianiu ankiety brałaś udział w konkursie ,,Twój Wymarzony Cel”?
• adamWłaśnie dzwonili do mnie i umówili kuriera, bo innej opcji nie ma na tę chwilę :/ Ror oczywiście już posiadam.
• ArturTo samo – kurier a konto już u nich jest. Paranoja czy kolejna gra na zwłokę?
• Skyllaczyli jednak kurier… miszcze.
pws, dzięki za info, czyli tak jak myślałem – mają problem z duplikatami. Wyjaśniam to z nimi, musimy czekać spokojnie.
• MichałBralam udział w konkursie. Dziwne, ze nowi klienci zakładają konto online a starzy muszą czekać na kuriera…
• DanielaJeszcze raz dzięki. Może to w takim razie jest powód. Ja w konkursie nie brałem udziału.
Już tylko jedno pytanie. Czy pole do akceptacji regulaminu oferty specjalnej było wśród wszystkich innych oświadczeń (w kroku 4 rejestracji)? Czy może w innym miejscu?
• adamA może zwyczajnie podejść do oddziału i zapytać, czy założą konto właśnie na tę promocje? Czy tak się nie da? Pytam, bo byłoby zdecydowanie szybciej?
• IrkaIrka, nie da się. Musi być według instrukcji. W oddziale zgubią informacje, że jesteś z promocji (promocja była tylko online).
• MichałPamiętajcie, że wszystkie próby obejścia regulaminu = wykluczenie z promocji.
@adam dokladnie tak, to było ostatnie z oświadczenie do zaznaczenia.
• DanielaOk, bardzo dziękuje za informację, więc czekam na odzew konsultanta :)
• IrkaJa wypełniałem ankietę 2 razy i 2 razy po kliknięciu w link aktywacyjny nie dostałem potwierdzenia z banku. Do tej pory nie dostałem też maila z instrukcją założenia konta. Napisałem do nich. Ciekawe czy nie wyklucza mnie teraz z promocji…
• michaloOk konto mam aktywne. Ciekawe ,że aktywne są trzy. Zwykły ror :
Wymarzone konto osobiste
Konto wymarzony cel
Wymarzone konto lokacyjne.
Rozumiem ,że teraz całą kaskę przelewam na konto wymarzony cel a to wymarzone konto lokacyjne to po co ? :D
• PiotrHmmm… kwestia interpretacji „instrukcji banku”. Skoro na infolinii powiedzieli, że nie ma znaczenia jakim kanałem założy się konto, żeby wziąć udział w promocji, uznałam tą informację za rzetelną. Widać błędnie. Założę drugie konto jeśli konsultant raczy oddzwonić.
• AgnieszkaK@Daniela ponownie dziękuję.
W takim razie coś poszło u mnie nie tak, bo nie miałem takiego pola wśród oświadczeń. Zrobiłem nawet screenshota z zaznaczonymi oświadczeniami. No nic, trzeba będzie się w banku dowiedzieć co i jak.
• adama kuriera na jakie terminy umawiają?
• petrA co ze starymi klientami którzy podczas zakładania pół roku wcześniej nie zamawiali karty debetowej ? bo rozumiem zapis w instrukcji w banku: „Pamiętajmy też, że aby zgarnąć podwójne odsetki musimy postąpić według instrukcji, czyli zamówić i aktywować kartę debetową.” Czy dotyczy to tylko nowych klientów? Niepokoi mnie że „starzy” klienci którzy maja konto bez karty zostaną wyrolowani i dostaną odpowiedzi 15 stycznia 2016 w stylu ” z przykrością stwierdzamy brak karty debetowej przy koncie debetowym co wyklucza Panią/Pana z promocji podwójnego oprocentowania” …
• piotreStarzy klienci nie zamawiają karty. Nic o tym nie ma w instrukcji. W zasadzie gdyby nie powyższy artykuł to przeciętny „stary” klient nie wiedziałby nic o tym, że nowi muszą brać kartę :)
PS. Usunąłem twój komentarz z drugiego artykułu bo nie ma sensu mieć dubli
• MichałJak konkretnie wygląda sprawa przelewów z Wymarzony Cel jest 1 bezpłatny czy 2 bo niektórzy tu podają 1 zewnętrzny i 1 wewnętrzny jako darmowe.
• timiJeśli jest tylko 1 darmowy jak zwiększyć limit powyżej 50 tyś ? na infolinii ?
timi, ja limit zwiększyłem na infolinii
a co do ilości przelewów – zweryfikuje, ale być może faktycznie jest 1 darmowy w miesiącu przez każdy kanał (czyli 1 przez bankowość online, 1 przez infolinię, 1 przez oddział). Póki co byłbym ostrożny, dopóki bank nie potwierdzi.
Z resztą to i tak kwestia dla osób, które mają >200k :)
• Michałpowtarzam pytanie, na kiedy umawiają kuriera? odległe terminy?
• petrponiedziałek
• Arturjestem starym klientem banku.Wczoraj wypelnilem prosbe o kontakt i do dzis nikt z banku nie zadzwonil.macie podobnie?
• karoldJa tez od razu dostałem meil aktywacyjny po wypełnieniu ankiety a na razie bez odzewu.
• RobroyA ja dostałem info, że karty można nie zamawiać, że wystarczy konto osobiste, choć w pakiecie jest ROR, Konto Oszczędnościowe, Karta i Konto Wymarzony cel (czyli quasi lokata z wypłatą w dniu 4 stycznia 2016 ;)
• pig4funCzyli nie trzeba brać całego pakietu…
• pig4funNie było opcji żeby nie wybierać karty.
• DanielaWczoraj wypełniłem wniosek z mejla, jestem starym klientem. Nikt nie dzwonił dziś. Do Was dzwonili?
• Marcin Marcin