Jak założyć Konto Wymarzony Cel według instrukcji banku?

Raiffeisen Polbank w końcu rozpoczął wysyłkę maili do osób, które wypełniły ankietę w promocji „Twój Wymarzony Cel”. Wiadomości zawierają obiecaną instrukcję opisującą co należy zrobić, aby zgarnąć podwójne odsetki. Na szczęście nie spełniły się czarne scenariusze jakie niektórzy rysowali w komentarzach – założenie konta powinno być proste i bez haczyków :)

Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest fakt, że maile rozesłane przez bank mogą wpaść do folderu spam. Warto do niego zaglądnąć i sprawdzić, czy nie widnieje w nim mail z obiecaną instrukcją. Jego tytuł to „Już możesz oszczędzać na swój Wymarzony Cel”, natomiast wysłany jest z adresu raiffeisen@raiffeisen.pl. Zależnie od tego czy zaznaczyliśmy, że jesteśmy nowym lub starym klientem banku instrukcja będzie nieco inna.

Wysyłka maili prawdopodobnie odbywa się partiami. Oznacza to, że jeśli jeszcze nie dostałeś swojego maila to musisz chwilę poczekać.

Drugą ważną rzeczą jest fakt, że linki wysyłane mailem prawdopodobnie nie są spersonalizowane. Oznacza to, że teoretycznie każdy, kto kliknie w ten link może założyć promocyjne konto. Jak więc bank rozpozna, że wypełniliśmy ankietę? Z naszych informacji wynika, że po mailu. Zakładając konto (zarówno w wersji dla starego jak i nowego klienta) podajcie ten sam adres e-mail, co w ankiecie!

Instrukcja dla nowych klientów

Wiadomość, jaką otrzymali nowi klienci banku wygląda mniej więcej tak:

Jak założyć Konto Wymarzony Cel w promocji z podwójnymi odsetkami? (nowi klienci)

Widzimy tu, że aby zgarnąć powójne odsetki musimy wypełnić dedykowany wniosek o Wymarzone Konto osobiste wraz z kartą debetową oraz Kontem Wymarzony Cel. Wniosek o tego typu konto musimy złożyć klikając na link w mailu – tylko w ten sposób bank będzie wiedział, że wypełniamy wniosek promocyjny.

Uwaga: podczas składania wniosku domyślnie zaznaczona jest naklejka zbliżeniowa, która nie jest nam do niczego potrzebna, a kosztuje 15 zł. Warto ją odznaczyć:

Konto Wymarzone: naklejka zbliżeniowa

Sam rachunek otworzyć można zarówno przelewem jak i przez kuriera. Całość możemy więc załatwić w kilka minut. Podczas wypełniania wniosku musimy oczywiście zaakceptować regulamin.

Pamiętajmy też, że aby zgarnąć podwójne odsetki musimy postąpić według instrukcji, czyli zamówić i aktywować kartę debetową. Ponieważ miesięczny koszt posiadania karty to 3 zł warto się zastanowić, czy z karty chcemy korzystać. Jeśli nie potrzebujemy kolejnego plastiku, to kartę możemy zamknąć praktycznie zaraz po aktywowaniu. Najlepiej jednak poczekać „na spokojnie” dzień lub dwa i dopiero wtedy zamknąć kartę.

Instrukcja dla obecnych klientów

Wiadomość, jaką otrzymali obecni klienci banku wygląda mniej więcej tak:

Jak założyć Konto Wymarzony Cel w promocji z podwójnymi odsetkami?

Aby zyskać podwójne odsetki należy wypełnić dedykowany wniosek o założenie Konta Wymarzony Cel, a następnie poczekać na kontakt konsultanta, który założy takie konto telefonicznie. Oznacza to, że (na szczęście) nie trzeba będzie zakładać konta przez kuriera o czym spekulowaliście w komentarzach (no chyba, że konsultant umawia kuriera :-)).

Pośpieszyłeś się z wnioskiem?

Co, jeśli ktoś pośpieszył się i złożył już wniosek o konto przez system bankowości elektronicznej (choć mówiliśmy, aby tego nie robić)? Nowo-otwarte konto prowadzone będzie na standardowych warunkach i nie będzie na nim obowiązywało promocyjne oprocentowanie. Aby zyskać promocyjne oprocentowanie należy złożyć wniosek zgodnie z instrukcją, czyli przez dedykowany formularz. Rozwiązaniem jest więc założenie drugiego rachunku (w sposób opisany w instrukcji) i korzystanie właśnie z niego.

Podsumowując: nowi klienci muszą złożyć dedykowany wniosek o konto osobiste, kartę i konto oszczędnościowe. Następnie muszą otworzyć konto (przelewem lub przez kuriera) oraz aktywować kartę debetową do konta. Starzy klienci muszą natomiast zostawić swoje dane na dedykowanej podstronie oraz poczekać na kontakt konsultanta, który założy rachunek oszczędnościowy. Następnie zarówno nowi jak i obecni klienci muszą co miesiąc wpłacać na rachunek min. 1 zł i nie wypłacać tych środków do końca roku.

Według aktualnej stopy referencyjnej oprocentowanie we wrześniu wyniesie 3%, a od października 4%. Warto więc przelać część oszczędności już teraz, a od października uzupełnić konto „pod sam korek”. Do tego jeden przelew w listopadzie i jeden w grudniu i zarabiamy całkiem niezły procent bez ograniczeń kwotowych :)

Nie przegap!

Komentarze

  • To po kija umieszczają to w systemie , chyba dla zmyły !!!
    Mam już u nich na rachunku konta lokacyjnego środki i jeśli je przeleję później na konto wymarzony cel i dokonam przelewu z innego rachunku jak w regulaminie to podwyższone oprocentowanie przysługuje?
    Dziękuję za odpowiedz.

    Fazi Odpowiedz
  • Bo w systemie dostępne jest zwykłe konto. Ty, ponieważ wypełniłes ankietę, możesz założyć konto z podwyższonym oprocentowanim ale tylko według instrukcji

    Michał Odpowiedz
  • Ankieta wypełniona i dostałem potwierdzenie, że została zarejestrowana (07.09). Do dnia dzisiejszego brak linku do założenia konta.

    michau Odpowiedz
  • U mnie też wciąż brak maila z linkiem. Próbowałem wejść na linka podanego przez Fabiana, na poprzedniej stronie, ale „Form not found”, może ktoś wklei jeszcze raz skoro to link nie spersonalizowany? thx

    damarone Odpowiedz
  • tylko czy starym klientem jest taki co ma cokolwiek w tym banku, np. kredytówkę, czy ma już jakieś konto osobiste?

    JJ Odpowiedz
  • @JJ musisz mieć konto

    petr Odpowiedz
  • Tak ostatnio sobie pomyślałem o bezpieczeństwie w tym Raiffeisen. No bo :

    „Fakt faktem, grupa Raiffeisen ogłosiła ostatnio zamiar sprzedaży swoich banków w Polsce, Czechach, Słowacji i Słowenii – sytuacja wywodzi się wprost z problemów, jakie grupa Raiffeisen ma po kryzysie na Ukrainie, osłabieniu się rubla i umocnieniu się CHF. Według wstępnych danych, ubiegłoroczna strata Raiffeisen Bank International wyniosła 493 mln euro. Raiffeisenowi dała się we znaki reforma, którą bankom na Węgrzech zafundował Wiktor Orban w związku z kredytami frankowymi. ”

    Żeby to nie był jakiś wałek ,że kasę wpłacimy a za miesiąc bankructwo. W BFG za bardzo nie wierzę.

    Piotr Odpowiedz
  • Może nie będzie tak żle , może do tego czasu przejmie go ten polski chińczyk na trzy litery . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • bałagan mają w tym banku, konto zamknąłem 1,5 miesiąca temu, zalogować się już dawno nie mogę, a dostałem teraz info, że posiadam już produkty banku i założenie konta możliwe tylko poprzez kuriera:(

    janus_z Odpowiedz
  • No dobra, do mnie dzis dzwonili i jednak umawiaja kuriera, u ktorego trzeba podpisac umowe. Dzwonili juz do kogos? Czy cos zle zrobilem, czy u Was tez jest koniecznosc podpisania umowy przez kuriera?
    ROR juz u nich mam i widzieli to w systemie…

    kk Odpowiedz
  • @kk, przecież wszyscy wyżej piszą o tym, że starzy klienci podpisują przez kuriera…

    K. Odpowiedz
  • >>>posiadam już produkty banku i założenie konta możliwe tylko poprzez kuriera
    A jak do założenia lokaty albo zrobienia przelewu – będzie później również potrzebna wizyta kuriera ???

    Bogdan Odpowiedz
  • a do mnie od maila 9.09 jeszcze się nie odezwali. Olewają?

    karampuk Odpowiedz
  • Właśnie przed chwilą miałem rozmowę z konsultantem i kurier będzie za 2 dni. Konto zostanie aktywowane dopiero jak dokumenty t.j. umowa podpisana przeze mnie+skan dowodu z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem dotrą do banku więc może to być przyszły tydzień. Nie ma możliwości aktywowanie elektronicznie za pomocą przelewu.

    Fazi Odpowiedz
  • @K. – faktycznie dzieki, ukryly mi sie poprzednie komentarze…
    @Fazi – skan dowodu tez musisz podac? Mi nie mowili nic o skanie dowodu, tylko umowa z podpisem…

    kk Odpowiedz
  • @kk Też byłem zdziwiony. Btw chyba specjalnie zakładają konta przez kuriera aby wydłużyć cały proces i mniej kasy wypłacić jako bonus.

    Fazi Odpowiedz
  • @Fazi – dokladnie, mega skuteczna darmowa reklama, a czesc sie rozmysli przez procedury, czesc zrobi to inaczej – mniej kasy do wyplaty. Zupelnie nie rozumiem, dlaczego przy ROR wystarczyl przelew 1zl a tu wymagany jest skan dowodu – czuje cos ze kurier wroci z niczym…

    kk Odpowiedz
  • @kk Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Dla mnie też to jest niezrozumiałe :-(

    Fazi Odpowiedz
  • Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, czy kurier prosi o skan dowodu, czy tylko porównuje zgodność podpisu z dowodem? Czy konsultant informował Was o koniecznosci zalaczenia skanu dowodu i oddania kurierowi?

    kk Odpowiedz
  • Ja tam jestem byłym klientem banku i założyłem konto przelewem bez problemu.

    Piotr Odpowiedz
  • @KK konsultant jednoznacznie powiedział mi, że skan dowodu z adnotacją o zgodności z oryginałem +data+podpis powinienem oddać kurierowi z podpisaną umową.

    Fazi Odpowiedz
  • Kurier DPD był, jeden podpis na umowie, tyle wszystkiego. Więcej podpisów dla kuriera, ze dowiózł papiery :)

    Artur Odpowiedz
  • Mnie konsultantka nic o skanie dowodu nie mówiła, może dlatego, że go jeszcze mają w systemie z poprzedniego konta.
    Na umowie jest kartka: W przypadku niedołączenia wymaganych dokumentów prosimy wysłać je pocztą lub zeskanować i wysłać na Moje.dokumenty@raiffeisen.pl

    Artur Odpowiedz
  • teraz zalogowałem się do banku i widzę, że konto wymarzony cel jest w rachunkach. Pytanie czy można już na nie przelać kasę?

    Fazi Odpowiedz
  • Jak jest konto i ma swój numer, to oczywiście, że można. Bank ci zaproszenia nie wysle ;)

    konrad Odpowiedz
  • @konrad dzki qna to szybko to robię. Sorry ale obawiałem się, że jest jakiś haczyk :-)

    Fazi Odpowiedz
  • Czy ktoś z Was jeszcze nie dostał maila?
    Bo ja wypełniłam ankietę i do tej pory cisza.

    Paulina Odpowiedz
  • Tak, ja, walczę z nimi aby to ogarnęli bo wiem, że jest sporo takich osób…

    W celu usprawnienia procesu prosiłbym wszystkich o wysłanie do mnie informacji (poprzez formularz kontaktowy) jakiego maila użyliście w ankiecie. Podeśle później listę do banku

    Michał Odpowiedz
  • Dzisiaj był kurier – jeden podpis na umowie i 2 chyba dla kuriera. Konto wymienione w umowie mam już od czwartku w systemie transakcyjnym. Można już na pewno zrobić przelew, czy trzeba czekać aż podpisana umowa dotrze do banku?

    Skylla Odpowiedz
  • Mam pytanie czy trzeba brać kartę debetową żeby skorzystać z promocji?

    Barti Odpowiedz
  • skoro jest to w wymaganiach uznaję ze tak ale dziwne że dają możliwośc odznaczenia.

    Barti Odpowiedz
  • do mnie nikt nie dzwonił chociaż już 5 dni minęło odkąd wypełniłem wniosek – jak dalej będzie trzeba bedzie olać ten bank i tyle

    piotre Odpowiedz
  • Do mnie zadzwoniła pani konsultantka (korzystając z nowo otrzymanej zgody z okazji tej promocji), żeby powiedzieć mi, że mają różne super oferty teraz i żebym poszedł do placówki to mi mogą przedstawić. o koncie oszczędnościowym nic nie wiedziała.

    Jarek Odpowiedz
  • Z tego co wiem jest bardzo dużo klientów do obdzwonienia stąd to opóźnienie…

    Michał Odpowiedz
  • Czy jak się przegapiło i nie odebrało telefonu to dzwonią ponownie później?

    sivo Odpowiedz
  • @Barti, „skoro jest to w wymaganiach uznaję ze tak ale dziwne że dają możliwośc odznaczenia”
    Dlaczego dziwne? Potem część klientów nie dostanie kasy, bo „a przecież pan/pani nie miał/a karty” ;-)

    K. Odpowiedz
  • Po odbytej w dniu dzisiejszym (14.09.2015) 40 minutowej rozmowie z konsultantem:
    1. Wizyta kuriera z umową jest konieczna tak czy siak
    2. Konto można założyć on-line (REGULAMIN OFERTY SPECJALNEJ I KONKURSU
    „Twój Wymarzony Cel” pkt. 3 podpunkt 3.7). Aby otrzymać promocyjne odsetki warunkiem jest wypełniona ankieta do 6 września oraz comiesięczne wpłaty bez ani grosza wypłaty do 31.12.2015. Co miesiąc będą się naliczały promocyjne odsetki (wrzesień 1,5%, październik 1,5+0,5%) a do 15.01 bank podwoi to co naliczył od otwarcia rachunku do 31.12.2015. Na tym polega promocja. Odsetki promocyjne nie są naliczane tak jak w BGŻOPTIMA co miesiąc. Podstawa oraz podwojenie jednorazowe w styczniu.

    Michał Odpowiedz
  • nikt nie dzwonił do mnie chociaż już dawno wypełniłem formularz. Straszny bałagan mają

    Wojciech Odpowiedz
  • @ Zapytałeś czy obowiązkowe jest aktywowanie karty ?

    Ryszard Odpowiedz
  • Ryszard, przecież pisze w instrukcji że trzeba to zrobić. Nie do końca rozumiem po co tu kombinować – po aktywacji można ją przecież zastrzec

    Michał Odpowiedz
  • @admin, tylko wtedy płaci się za pierwszy miesiąc. Ja wiem, że to tylko 3zł, ale zawsze byłoby to 3zł w kieszeni (na koncie). ;-)

    K. Odpowiedz
  • eh, od czwartku czekam na tego konsultanta

    petr Odpowiedz
  • O_o kurier zamówiony na czwartek, a konto już jest w systemie..

    WybrzezeKosciSloniowej Odpowiedz
  • Jestem już obsłużony . O 13,35 to szczęście do mnie zawitało i tylko 18 min. trwało. A to tylko dzięki szybkiej i profesjonalnej obsłudze konsultanta ( konsultantkę zapewne bym zabawiał dłużej ) , ani słowa mu nie przerywałem , wszystkie czytane od a do z zgody potwierdzałem , bo wiedziałem , że pewnie dużo jeszcze osób na czele z Adminem też na tel. czeka . Myślę , że za to w zamian pomachacie mi na powitanie , gdy już będziecie w tej TV-i na ekranie . Na koniec tego potwierdzania usłyszałem , że za dwa dni mam umówione z kurierem spotkanie . Mam się do jego profesjonalizmu we wskazywaniu miejsc podpisu stosować i dowodu ksero przygotować . Gdyby wszyscy tak jak ja się streszczali , to by na jednego konsultanta na godzinę przypadało trzy osoby . Pewnie Admin wie ile to osób w ten link kliknęło i można by na tej podstawie orientacyjny czas oczekiwania na telefon jakoś oszacować . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • Czy trzeba wyrazić zgodę na udzielenie pełnomocnictwa bankowi w celu pobierania opłat itp? Bo konsultant mi powiedział, że akceptacja jest wymagana?

    pytający Odpowiedz
  • Wreszcie zadzwonił konsultant, kurier umówiony, ale o żadnej karcie do konta nie było mowy. Czy tylko nowi klienci muszą ja zakładać?
    Jestem obecnym klientem, ale posiadam u nich tylko ROR i kredytowke.

    Marcin Marcin Odpowiedz
  • Pisałem o tym kilkukrotnie: tak, tylko nowi klienci mają w instrukcji konieczność zamówienia/aktywacji karty więc starzy niczego takiego nie muszą robić

    Michał Odpowiedz
  • Jestem po rozmowie z konsultantem. Zgodni byliśmy co do jednego : ponieważ mam już konto w banku nie ma żadnej potrzeby dawania skanu dowodu osobistego. Kurier ma jedynie z dowodem sprawdzić zgodność danych z tymi na umowie. I tego się mam zamiar trzymać :)

    JohnSnow Odpowiedz
  • Żaden skan dowodu nie jest potrzebny. Kurierowi podpisujemy 1 dokument (jeśli już posiadamy konto). Swoją drogą to totalny absurd wysyłać kuriera w celu założenia konta oszczędnościowego do rachunku. Rozumiem dla nowych klientów ale kurier dla obecnych – dziwadło.

    vadim Odpowiedz
  • Podziękwałem panu z infolinii. Śmieszne, żeby bawić się z kurierem o konto oszczędnościowe tym bardziej, że mam rachunek u nich. W każdym razie zamykam konto.

    ildefons Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy