Ruszyła promocja fintechu o dźwięcznej nazwie „Curve” przeznaczona dla czytelników bloga LiveSmarter. W zamian za wyrobienie darmowej karty i wykonanie nią co najmniej jednej płatności możemy zgarnąć premię o dwukrotnie wyższej wartości, niż w standardowym programie poleceń. Co jednak istotne – ta karta może być niesamowicie pomocnym narzędziem w rękach każdego wyjadacza wisienek. I już choćby z tego powodu warto ją mieć.
Jedna, by wszystkimi rządzić
Curve to nic innego jak karta debetowa sprzężona z aplikacją mobilną, do której mamy dodane… inne karty debetowe bądź kredytowe. To właśnie w tej aplikacji wybieramy która karta ma być w danym momencie obciążona = którą płacimy za zakupy. Możemy więc powiedzieć, że Curve to pewnego rodzaju pośrednik, który pozwala nosić ze sobą tylko jedną kartę – a płacić dowolną inną, podpiętą „pod spodem”. A to daje nam całkiem sporo ciekawych możliwości.
W tym momencie pewnie wielu z was pomyśli: „ale jest przecież Google / Apple Pay, który pozwala nie nosić ze sobą kart wcale”. Owszem, sam bardzo lubię to rozwiązanie, ale nie jest idealne – nie każdy bank pozwala na dodanie swojej karty do Google Pay lub Apple Pay, a dodatkowo większość bankomatów ciągle akceptuje tylko fizyczne karty (zwłaszcza za granicą, bo w Polsce mamy BLIKa). Zresztą kto powiedział, że w Curve nie będzie dostępna w ramach Apple Pay? Bo jeśli chodzi o Google Pay, to jest dostępna od… dzisiaj – choć póki co dotyczy ponoć tylko części wydanych kart i nie wszystkie będą już działać.
Co istotne: Curve w żadnym momencie nie przetrzymuje naszych pieniędzy. Nie ma żadnego konta, które możemy doładować – to jedynie pośrednik między naszą kartą, a terminalem płatniczym. Cały mechanizm jest niemal niewidoczny z perspektywy wystawcy naszej karty – w historii transakcji naszego banku płatności dokonane przy użyciu Curve wyglądają prawie identycznie, jakbyśmy dokonali ich w tradycyjny sposób. Sposób transakcji jest ten sam (operacja gotówkowa / bezgotówkowa), zachowany jest kod MCC płatności czy opis. Różnica polega jedynie na tym, że do transakcji dorzucany jest przedrostek „CRV”, a transakcja ma miejsce nie w Polsce, a w Wielkiej Brytanii.
Co to oznacza dla nas, osób często korzystających z promocji bankowych? Praktycznie wszystkie transakcje dokonywane via Curve powinny być liczone jako spełnienie warunków danej promocji, a transakcje dokonywane w miejscach z konkretnymi kodami MCC za które należy nam się moneyback będą liczone do zwrotu. W zasadzie bankowi mogą się „nie spodobać” tylko dwie rzeczy: miejsce transakcji – jeśli zastrzeże w regulaminie, że pod uwagę bierze tylko transakcje dokonane w kraju (a te przeprowadzone kartą Curve będzie widział jako zagranica) oraz opis transakcji – jeśli bank zastrzega, że będzie premiował tylko transakcje w konkretnych sklepach, to naliczy moneybacku np. za zakupy w Leroy Merlin, bo zamiast miejsca transakcji „Leroy Merlin” pojawi się „CRV*Leroy Merlin”.
Pamiętajmy również, że jeśli w aplikacji do płatności podpięta jest karta kredytowa, to wypłata z bankomatu zostanie potraktowana jak wypłata z karty kredytowej (brak grace period + zazwyczaj prowizja). Dlatego przed każdą transakcją najlepiej rzucić okiem na to jaką kartę mamy obecnie podpiętą (o ile używamy kart kredytowych). Choć akurat w przypadku płatności bezgotówkowych w sklepach czy internecie może to nie mieć aż takiego znaczenia, ponieważ…
Możliwość cofania w czasie i przepinania transakcji między kartami!
…Curve pozwala na przenoszenie się w czasie – i to dosłownie! Jeśli jakąś płatność dokonaliśmy nie tą kartą, którą chcieliśmy, to po jej zaksięgowaniu wystarczy wejść do aplikacji, zmienić przypisaną do transakcji kartę i… tyle! Płatność zostanie wykonana ponownie – tym razem obciążając nową kartę, a na starą zostanie wysłany zwrot. Oczywiście nie możemy tego robić w nieskończoność – Curve zastrzega sobie limit czasowy (14 dni od transakcji) oraz kwotowy (transakcja nie może być na więcej, niż równowartość 1000 funtów).
A jeśli już o funtach mówimy to warto dodać, że Curve ma jeszcze jedną zaletę – pozwala na przewalutowanie transakcji bez prowizji, po aktualnych kursach międzybankowych. Oznacza to, że płacąc np. w EUR system automatycznie przeliczy transakcję na PLN i pobierze z naszej karty złotówki. Dzięki temu unikniemy dodatkowych opłat za przewalutowanie po stronie naszego banku, bo zazwyczaj za tego typu operacje pobierane jest co najmniej kilka procent wartości transakcji. Choć ostatnio się to nieco zmienia (coraz więcej banków wprowadza karty wielowalutowe) właśnie ze względu na sporą aktywność fintechów, które funkcje wielowalutowe mają zazwyczaj w standardzie.
Skąd Curve wie, że walutą naszej karty są złotówki? Po pierwsze – rozkodowuje to z numeru karty, w momencie jej dodawania. Po drugie – zawsze możemy manualnie zmienić walutę naszej karty w aplikacji. Jeśli więc będziemy chcieli, aby to nasz bank dokonał przewalutowania (a np. płacimy za coś w euro), to wystarczy wtedy przestawić walutę naszej (podpiętej) karty na euro. Curve nie dokona wtedy przewalutowania, tylko nasz bank.
Budżet domowy dla leniwych
Zresztą cała aplikacja Curve jest prosta i intuicyjna, ale równocześnie niczego jej nie brakuje. Generalnie może być wybawieniem dla osób, które chciałyby prowadzić jako-taki budżet domowy, chciałyby wiedzieć ile wydają, ale… ciężko im to wszystko ogarnąć, bo korzystają z kilku kart płatniczych (bo np. uczestniczą w kilku promocjach bankowych). Płacąc Curve zyskujemy zestawienie swoich transakcji w jednym miejscu, na dodatek posegregowane według różnych kategorii. Przyznam, że to dla mnie wybawienie – od początku tego roku starałem się spisywać wszystkie swoje wydatki na podstawie paragonów (których sterta leży na moim biurku), a i tak nie byłem w stanie wszystkiego notować – bo np. do zakupów w internecie otrzymałem fakturę na maila w środku nocy i zapomniałem jej wydrukować / zapisać w odpowiednim folderze. A że praktycznie zawsze płacę kartą, to tego typu rozwiązanie wydaje się strzałem w dziesiątkę.
Curve daje nam jeszcze jedno: (względne) poczucie bezpieczeństwa. Dokonując bowiem transakcji via Curve otrzymujemy (zazwyczaj) natychmiastowe powiadomienie push na telefonie. Owszem, jest ono dostępne w aplikacjach wielu banków, ale… nie wszystkich. Dzięki temu uzyskujemy darmowe powiadomienia na temat transakcji niezależnie od tego z jakiego banku mamy kartę.
Co więcej – w razie zgubienia portfela nie musimy zastrzegać kilku kart, ale tylko jedną. Ba, nasze „prawdziwe” karty mogą sobie leżeć spokojnie w domu i zostać użyte w oczekiwaniu na wysyłkę zamiennika Curve.
A jakie wady ma Curve?
Choć Curve ma wiele zalet, to oczywiście posiada kilka wad. Chyba najbardziej oczywistą (i problematyczną, zwłaszcza dla starszych czytelników) może być fakt, że podmiot ten dopiero wchodzi do Polski. Oznacza to, że w chwili obecnej nie ma polskiego supportu czy nawet polskiej wersji językowej aplikacji mobilnej (bo Curve dostępne jest tylko przez aplikację mobilną). Prawdopodobnie w przyszłości się to zmieni, ale na tę chwilę musimy wszystko wyklikać po angielsku – w tym zaakceptować sam regulamin usługi (również po angielsku).
Pamiętajmy również, że jeśli przyjdzie nam skorzystać z procedury reklamacyjnej transakcji kartą (charge back), to najprawdopodobniej będziemy się musieli udać właśnie do Curve, bo to tą kartą fizycznie wykonana była dana płatność. W związku z tym reklamację będziemy musieli napisać po angielsku. Choć przyznam, że tego jeszcze nie przerabiałem.
Curve nie można również dodawać do Apple Pay, ale od dzisiaj jest możliwość dodawania do Google Pay. Jeśli natomiast chodzi o telefony z logo nadgryzionego jabłka, to ponoć Apple Pay ma być również niedługo. Co za tym idzie – dzięki tej opcji będziemy mogli mieć każdą kartę z logo Visa lub Mastercard zwirtualizowaną w naszym telefonie! :)
Curve ma również bolączkę chyba wszystkich fintechów – brak ustandaryzowanej tabeli opłat i prowizji. To, co w przypadku produktów bankowych znajdziemy zawsze w tym samym dokumencie, tutaj jest porozrzucane po stronie internetowej danego podmiotu i trzeba trochę pokombinować, żeby wszystkiego się dowiedzieć. Dlatego aby uprościć wam nieco życie zebrałem wszystkie istotne opłaty w jednym miejscu – bo choć podstawowa karta Blue jest darmowa, to na czymś jednak firma musi zarabiać. Tu warto dodać, że do wyboru jest też płatna wersja karty Black (9.99 euro miesięcznie), ale… szczerze mówiąc nie widzę żadnego sensu aby ją zamawiać. Zresztą zobaczcie sami:
Czynność | Curve Blue | Curve Black |
---|---|---|
Opłata miesięczna | Brak | 9.99€ |
Przewalutowanie transakcji | Bez dodatkowych kosztów do £500 miesięcznie, później 2% wartości transakcji | Bez dodatkowych kosztów do rocznego limitu £15000, później 2% wartości transakcji |
Dodatkowa opłata za przewalutowanie w weekend (czasu UK) | 0.5% prowizji za transakcje w GBP, USD, EUR oraz 1.5% za pozostałe waluty | |
Wypłata z bankomatów (ta sama waluta wypłaty co podpiętej karty) | Darmowe pierwsze 10 wypłat miesięcznie, później £0.5 | Darmowe pierwsze 10 wypłat miesięcznie, później £0.5 |
Wypłaty z bankomatów (z przewalutowaniem via Curve) | £200 miesięcznie bez opłat, później 2% min. £2 | £400 miesięcznie bez opłat, później 2% min. £2 |
Przenoszenie w czasie | Do 14 dni, do £1000 | |
Ubezpieczenie podróżne / od gadżetów elektronicznych | Brak | Tak, ale tylko dla rezydentów UK, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Portugalii, Hiszpanii |
Cashback | 1% w 3 wybranych sklepach przez 90 dni | 1% w 3 wybranych sklepach bez limitu czasowego |
Łatwo tu zauważyć, że Curve nastawia się na drobne prowizje pobierane głównie od transakcji walutowych, które teoretycznie są bezpłatne, ale tylko w dni robocze i do pewnych limitów. Ewentualnie liczy na przekonanie nas do opcji Black, ale moim zdaniem ta opcja nie ma w Polsce większego sensu. No chyba, że… liczymy na spory cashback od zakupów.
Ostatni minus to fakt, że podajemy dane swojej karty w kolejnym miejscu. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach to… nic nowego. Nasza karta podpięta jest w wielu miejscach w sieci – płacimy za Spotify, Netflixa czy inne HBO. Podajemy ją też hotelom, na Bookingu czy AirBnB. Praktycznie z każdego z tych miejsc może zdarzyć się wyciek.
Rozwiązanie? Po prostu korzystajmy z wszystkich dobrodziejstw technologii z umiarem – nie musimy od razy dodawać wszystkich kart do Curve. Wystarczy, że wrzucimy tam np. tylko te, które biorą udział w promocjach – dzięki czemu łatwo nam będzie kontrolować ile i kiedy wydaliśmy :)
Cashback za zakupy
Curve oferuje bowiem opcję „Curve Cash”, czyli cashback za zakupy w trzech wybranych sklepach internetowych i stacjonarnych. Posiadacze kart Blue mogą korzystać z tej opcji przez 90 dni, natomiast właściciele kart Black – bezterminowo. Widać jednak, że usługa nastawiona jest (póki co) głównie na sklepy popularne w Wielkiej Bryatnii i Europie Zachodniej. Na szczęście część z nich dostępna jest również w Polsce – te, które rzuciły mi się w oczy to: Lidl, Ikea, Tesco, Carrefour, Aldi, Auchan, Costa Coffee, Marks & Spencer, Netflix, Spotify, Leroy Merlin, Easyjet, BP, Booking, Saturn, Media Markt, H&M, Apple, Amazon, Starbucks, McDonalds, Burger King. Nie wybierajmy natomiast Cafe Nero – w Polsce funkcjonuje pod nazwą Green Cafe Nero i cashback nie jest za nie naliczany.
Cashback naliczany jest automatycznie po dokonaniu płatności i zasila wirtualną kartę Curve Cash – przy czym środki naliczane są w punktach, których przelicznik to 1 punktów = 1 pens (0,01 GBP czyli ok. 5 groszy). Aby wypłacić środki musimy wskazać tę kartę jako kartę źródłową przed daną płatnością – choć niestety w przypadku płatności na wyższą kwotę (niż posiadane środki) ta zostanie odrzucona, zamiast ściągnąć nadwyżkę z innej karty. Tu możecie zobaczyć jak wyglądało zyskiwanie cashbacku u mnie – a następnie wydanie go na parking (2 zł, czyli 40 punktów / 0.4 GBP).
Jak wyrobić kartę i zgarnąć 50 zł?
No dobrze, to skoro już wiemy jak działa Curve, to jak wyrobić tę kartę i… zgarnąć przy okazji 50 zł premii od LiveSmarter? :)
Wystarczy, że pobierzemy aplikację Curve na smartfona (iOS lub Android) i w trakcie wnioskowania o kartę podamy kod promocyjny (promo code): KARTA. Przy czym warto dodać, że jeśli aplikację pobierzemy z podanego linku, to kod może uzupełnić się automatycznie.
Sam proces wnioskowania, choć dostępny w języku angielskim, jest bardzo prosty: podajemy maila, potwierdzamy go, podajemy numer telefonu, PIN, adres do wysyłki i zezwalamy na powiadomienia wysyłane przez aplikację.
Warto tu podkreślić, że nie jest wymagane wgrywanie skanu dowodu, a nawet podawanie jego danych! Curve nie gromadzi naszych środków więc nie podlega pod Ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. To spory plus, bo nasze dane nie wypływają za granicę.
Jak więc wygląda weryfikacja? Curve prosi nas o podpięcie dowolnej karty płatniczej, na której zrobiona zostanie drobna transakcja (która później jest zwracana) wraz ze stosownym opisem. Powinniśmy wtedy zalogować się do swojego banku (jeśli opisy transakcji widzimy w blokadach) i przepisać te cyfry w aplikacji w celu zweryfikowania karty. Identycznie postępujemy zresztą dodając kolejne karty.
Co, jeśli nasz bank nie pozwala na podglądnięcie opisów transakcji, które są w blokadach (tak jest np. w PKO BP)? Wystarczy poczekać na rozliczenie transakcji i wtedy wrócić do zweryfikowania plastiku.
Premię w wysokości 50 zł (przeliczaną na punkty Curve Cash, o których pisałem przy okazji cashbacku za zakupy) otrzymamy po wykonaniu pierwszej transakcji przez Curve. Karta powinna do was przyjść w ciągu około tygodnia od zamówienia – przynajmniej tyle to było u mnie. Opłat za wysyłkę brak.
Promocja z premią w wysokości 50 zł na start trwa do końca roku. Później ciężko mi powiedzieć, czy uda się wywalczyć ponownie takie warunki dla czytelników bloga :)
5 funtów (25 zł) w programie poleceń
Na koniec dodam, że oprócz specjalnej promocji na start dostępny jest również standardowy program poleceń Curve, w którym zarówno polecający, jak i polecany, otrzymują po 5 funtów (ok. 25 zł) premii. Oczywiście do wyboru mamy albo kod promocyjny, albo polecający – nie da się skorzystać obu. Albo jedno, albo drugie. Po zakończeniu akcji z kodem KARTA możliwe jest korzystanie z kodu poleceń: NVRJQ3JD.
Komentarze
Taka sytuacja: Curve odrzucil dziś transakcje z karty 123. W Santanderze mówią ze nie widzą zeby dziś jakieś transakcje były wykonywane. Macie na to jakaś podpowiedź?
• AnomKilka razy juz tak mialem z roznymi kartami podpietymi pod Curve, najczesciej jak robie kilka transakcji i kolejna juz nie chce przejsc.
• aaaaAle to curve odrzuca?
• AnomRozumiem gdyby Santander odrzucał z jakiś tam względów, ale curve?
Drugie – dopiero co zauważyłem – z terminala mam potwierdzenie płatności, natomiast brak obciążenia karty. Czyżby Curve tez działało w trybie offline?
• AnomNo nie, to by stało w sprzeczności z dwiema cechami Curve: natychmiastowym obciążaniem podłączonej karty (czylli sama Curve nie może offline’owo „buforować” transakcji) oraz tym, że bank widzi te transakcje jako internetowe (a te są zawsze online).
• Don Quijote de la ManchaTo wina karty banku w takim razie?
Tak jak wspomniałem mam potwierdzenie z terminala o akceptacji platnosci a na koncie ani śladu.
Komunikat z curve niestety szybko wykasowalem i nie mam pojęcia co tam się wyswietlilo.
W apce nie ma również tej transakcji
• AnomChoćby w takim Santanderze jest maksymalny limit 10 transakcji internetowych kartą dziennie (w to wliczają się wszystkie transakcje wykonane Curve), do tego banki mają systemy antyfraudowe i jak widzą podobne transakcje (a tutaj dla banku Curve jest sprzedawcą) wykonane w krótkim czasie to potrafią zablokować kolejną próbę zakupu.
• MaqOsobiście używam Curve prawie rok czasu (przy codziennych zakupach) i dotąd miałem może z trzy przypadki że odrzuciło transakcję z niewiadomej przyczyny, także margines.
Kwestia jest tego, że jest potwierdzenie z terminala a nie widać transakcji w curve ani appce banku
• AnomMam to samo. Nigdzie nie widać jednej wczorajszej transakcji. Potwierdzenie z terminala mam.
• Eloraper@Anom, @Eloraper — ale to ogólnie dobrze, tak?
• Don Quijote de la ManchaZapłacić się udało, a transakcji nie widać, obciążenia nie ma, dobrze rozumiem?
Tzn. może nie tyle „dobrze”, co dla Was korzystnie…
• Don Quijote de la ManchaDobrze rozumiesz. Niemniej trochę to zastanawiające jest.
• EloraperDla własnej uczciwości lepiej to wyjaśnić :)
• AnomU mnie obciążenie pojawiło się dzisiaj z komentarzem, że operacja była wcześniej (konkretnie przedwczoraj). Obciążenie ma datę dzisiejszą.
• EloraperI znalazło się obciążenie Curve dzis rano.
Napisalem szyciej do supportu – odpowiedzieli mi ze mieli problem z „jednym ze swoich partnerów technicznych, który wstepnie odrzucał transakcje”
• AnomCzy też wina terminala?
• AnomJak długo trzeba czekać na te 10GBP? Podpiąłem Visę ING, zrobiłem pierwszą transakcję 23.11, zaksięgowana 25.11 a bonusu brak. Promo code na bank wprowadziłem przy zakładaniu konta. Jest sens jeszcze czekać czy pisać już do supportu? Miał ktoś podobną sytuację?
• bobbyJa pisałem. Po 2 dniach przepychanek mailowych, bonus się pojawił ( 4 dni po wykonaniu pierwszej transakcji ).
• ХристофорPytanie do starych wyjadaczy Curve. Czy przepinanie go back in time działa przy zwrotach na TMUB? Daje dobry MCC? Do zwrotów?
• KacperJest „dobry” MCC OBI 5200 po użyciu „go back in time”
• mbocurve nie zmienia MCC
• krucziA czy zalicza bonus za zakupy online?
• DomiZalicza – ważne jest MCC.
• mboMam nadzieję, że będzie oryginalne, będę wiedział jutro jak zaksięguje się transakcja przeniesiona 26.11.
Czyli teraz mogę zapłacić za zakupy w zwykłym spożywczym z tych 10 funtów? Przy pierwszej transakcji podać pin?
• DomiA te zwroty 1% to kiedy się pojawiają na karcie Curve. Zrobiłam płatność w Media Markt na 200 zł (wybrany sklep do zwrotów) i na karcie Curve widnieje nadal tylko 10 GBP (powitalne). Ktoś to przećwiczył i wie, jak to wygląda?
• KateU mnie, punkty z lidla/ikea wpadły od razu.
• RadekWU mnie również punkty za zakupy w Lidlu pojawiły się od razu.
• mboU mnie nadal nic, ma to znaczenie, że płatność była kk w media markt online?
• KateMożliwe, że na przykład płatność przez PayU i Curve nie rozpoznał tego sklepu jako MediaMarkt bo sklep nazywa sie „PayU”. Ja póki co dokonywałem wszystkich zakupów w stacjonarnych sklepach.
• RadekWTak, coś w tym stylu. Napisałam to nich informację i już dostałam info: „This occasionally happens when the retailer doesn’t have the name of the shop on their payment terminal so our system can’t recognise it as a member of the rewards programme when it receives the transaction. ”
Jednak w opisie transakcji jest wyraźnie napisane „media Markt”
I kazali wysłać kopię paragonu.
• Katewitajcie, napiszcie łopatologicznie jak zapłacić za zakup mając 10 funtów na curve cash. wchodzę w aplikację, dalej wallet zaznaczam ptaszka przy curve cash i płacę? czy w sklepie internetowym mam podawać dane karty curve jej numer itp.?
• megiDokładnie tak:)
• RadekWDokładnie tak:)
• RadekWDostałam bonus. Czyli teraz za te 10 funtów mogę normalnie zapłacić w sklepie za zakupy? Przy pierwszej transakcji należy podać pin?
• DomiTeraz za te 10 funtów możesz normalnie zapłacić w sklepie za zakupy :) Przy pierwszej transakcji nie będzie wymagał PINu
• KarolaJeszcze jedno pytanie dotyczące polecenia, jeżeli ktoś wpisze kod KARTA to może jeszcze kod polecajacy? Do kiedy trwa promocja? Ja dostałam 10 GBP, bez tych 5gbp z polecenia więc dlatego pytam😊
• DomiNo nie. Albo 5 GBP z polecenia albo 10 GBP z kodem karta.
• MichałA do kiedy jest ta promocja?
• DomiDzisiaj miałem z kartą niemiłą niespodziankę – odrzucenie transakcji w dwu różnych sklepach.
• mboCzy ktoś miał podobny problem ?
Jeszcze rano bez problemu zapłaciłem w sklepie.
Jednak to nie problem z Curve – okazało się, że miałem ustawiony miesięczny limit transakcji internetowych na ustawionej karcie i go rano wykorzystałem,
• mboWcześniej nie płaciłem tą kartą tak dużo „internetowo”.
Czy w curve będą się „burzyć” jak wyciągnę 10x po 4k z bankomatu z kredytowki?
• paoloMacie jakieś bezpieczne limity przy których się „nie czepiają” przy takich wyplatach?
Jest to zakazane w ich zasadach, ale nie wiem czy tego przestrzegają. Pamiętaj o prowizji 2% za wypłaty gotówki powyżej 200£ miesięcznie z kredytówki.
• BudziAle przeciez ta prowizja jest przy wypłacie z przewalutowaniem a ja pytam o opcje:
Wypłata z bankomatów (ta sama waluta wypłaty co podpiętej karty) – Darmowe pierwsze 10 wypłat miesięcznie, później £0.5
• paoloAle to się tyczy tylko podpiętych kart debetowych. Za kredytówkę jest prowizja, tak jak podał @Budzi
• Przemysławale czy przy wypłacie z bankomatu, mimo braku prowizji naliczanej przez Curve, bank którego karta będzie obciążona nie naliczy prowizji za wypłatę gotówki z karty kredytowej?
• gregooplTestowe 200zl wyplaty bank potraktował jako płatność przez internet
• paoloNie wyplacisz 10x 4k z bankomatu poprzez Curve, bo standardowo jest limit dzienny wypłat w kwocie 200 funtów (no chyba że wyprosic support o wyższy limit).
• PawełNie: Curve may charge you an additional 2% for withdrawals above £200 (or currency equivalent) per calendar month, when using a credit card as the underlying card. Please note that this not a limit per credit card, but a cumulative for all credit card withdrawals using your Curve card in a calendar month. This charge does not apply to ATM debit card withdrawals
• budzi@budzi – booosze dzięki człowieku za ostrzeżenie 😀👏 ale bym wtopił z tą prowizją. A taki „misterny” plan już miałem 😂
• paoloplan jest do zrealizowania z wykorzystaniem pośrednika
• kruczi@kruczu: czyli R? :D
• paoloPrzez DP też przejdzie.
• MaqDP?
• paoloCzyli KK ->DP->C pozwoli na wypłatę 10 x 4k z bankomatow?
• RadekWNie pozwoli, jest limit dzienny 200 funtów na bankomaty, bez względu na to czy płacisz kredytowka czy debetowka. Mogą teoretycznie zwiększyć limity, oficjalna metoda to utrzymywanie odpowiedniej historii płatności, nieoficjalna to wyblaganie supportu.
• MaqByć może w takim razie KK->C->DP zadziała:)
• RadekWco to jest to DP? :)
• paoloi jak jednak zrobić te 10x 4k z kredytówki? :)
pls info na wpamix@gmail.com jeśli to ma być tajne :D
@Maq
• kruczihttps://pics.tinypic.pl/i/00993/ledmdibc6wq6.png
Czyli to jest limit dzienny ten jednorazowy? A miesięczny?
• majaaJa w tym górnym kółku mam 2000. Czyli dziennie mogę robić 2000?
• majaaNie, to maksymalny pojedynczy zakup.
• RadekWPoprawka, chyba masz racje. Maksymalny jednorazowy zakup nie może być większy niż limit dzienny. Jeśli masz 2000, to wydaje mi się, że dziennie możesz właśnie tyle wydać. Można to sprawdzić w łatwy sposób. Kup coś dzisiaj, zobacz czy ta wartość się zmieniła + zobacz jutro czy limit jest odnowiony. Wtedy będzie to limit dzienny.
• RadekW@majaa
• kruczikliknij „See details”
Dzięki kruczi :)
• majaaDzięki za info o DP. Pytanie tylko o limit doładowań z kredytowki bo w necie pisza ze raptem 2k na 30dni 😭😭😭
• paoloTaka sytuacja – help 🤔🤔🤔
20 listopada płatność curve z karty debetowej getinu. Tego samego dnia back in time na kredytowke citi (w getinie od razu autoryzację wyzerowalo a następnie w ogole znikła).
21 listopada byl zwrot towaru na karte curve do ktorej wciaz caly czas jest podpięta debetowka getinu.
Niestety zwrot nie wrócił na żadną z kart a minął juz tydzień.
Wg mnie powinien wrocic na karte podpiętą w dniu robienia zwrotu czyli getin.
Co robic i gdzie i do kogo i co pisac?
• paoloNa razie do nikogo, zwrot swoje trwa. Jak w Curve nie będą wiedzieli, na która kartę zwrócić pieniądze, to sami napiszą.
• p27Standardowo w tym sklepie to bylo 2 max 3 dni robocze a teraz juz tydzień
• paoloAle teraz zwrot idzie 2 razy dłużej, bo najpierw na Curve, a potem z Curve na Getin. Jak widzisz transakcję w Curve to ma status ‚refunded’?
• p27Nie. Nic nie ma. Jest identyczna jak inne transakcje
• paoloCzy możecie mi powiedzieć, dlateczego Curve wczoraj działała w sklepach a dzisiaj co płatność to odrzut – przypięta do tej samej karty co wczoraj?
• KateMnie płatności w sklepach działają dzisiaj ale za to od wczoraj nie działa mi doładowanie DP poprzez Curve
• erdeMi 30 listopada odrzuciło 8 prób płatności na Aliexpress z podpiętym R. Co ciekawe Ali twierdzi, że wpłata dotarła…
• brokerCiekawe czemu w ps store nie działa ta karta w ogóle…
• BeaPoza tym strasznie dużo razy odrzuca mi płatności tą kartą.
Może w ps store wymagają kart z 3-D Secure?
• p27z ciekawostek- wczoraj w POLSCE na BP dostałem „propozycję” DCC- mogłem wybrać obciążenie albo w walucie „lokalnej” czyli PLN albo w walucie wystawcy karty czyli w GBP.
• gregooplNa nowo wydanej Curve? Na swojej starej czarnej mam to chyba przy niemal każdej płatności pinowej…
• Don Quijote de la Manchatak, nowo wydana, póki co tylko na BP to miałem, w Kauflandzie, Lidlu czy Shellu i paru innych lokalnych sklepach, nie miałem takiej „propozycji”
• gregooplAha, no to dzięki za info, to nie tylko taka teoretyczna ciekawostka, na tym naprawdę można stracić, więc trzeba uważać…
• Don Quijote de la ManchaJa na BP i w Lewiatanie.
• olaJa miałem taką propozycję 2x przy płatności w aptekach >50zł z PINem.
• ŁukiDziś przesadziłem z ilością back in time :) Przy 21. bank wyzerował mi limitu transakcji internetowych.
Który bank? Mi Santander zablokował w ogóle kartę, musiałem dzwonić żeby odblokowali i poprosiłem żeby tak nie robili. No to teraz tylko zamrażają kartę na chwile i potem dalej działa.
• aaaaMillennium, następnego dnia ustawiłem limit. Nie było trzeba się kontaktować z bankiem.
• Łuki@aaaa
• WaldemarPani z Santander na infolinii w ogóle nie wiedziała o co chodzi. A wdzięczna nazwa Curve została skomentowana: ” proszę o zachowanie kultury”. No i co teraz? Może spece i wyjadacze się wypowiedzą?
Haha, dobre :D
• pwsAle to przy okazji fajny przykład wiedzy jaką posiadają zwykli konsultanci z infolinii…. Niestety.
Zakladam że jakiś system bezpieczeństwa lib antyfraudowy się uruchomił. 21 autoryzacji internetowych w GB mogło wzbudzić podejrzenia. Dobrze że limit wyzerowali a nie kartę zablokowali lub zastrzegli
• paoloWydaje mi sie, ze czyta sie „kerw” :D
• RadekWPytanie, jeśli podłączę do Curve kartę getina visę (brak opłat za przewalutowanie+przewalutowanie po kursie VISY) i zapłacę za pomocą Curve za granicą, to rozumiem, że nie łapię się pod opłaty za przewalutowanie, bo zamierzam płacić w euro i chcę by przewalutowywania dokonywał bank, a nie Curve?
• Wybrzeże Kości SłoniowejTo nie tak. Curve robi przewalutowanie zamiast banku jeśli uzna, że płacisz w innej walucie niż waluta karty. Jeśli więc zapłacisz w EUR a karta Getina jest podpięta jako PLN to Curve zrobi przewalutowanie. Musisz zmienić w apce walutę karty Getin Banku na Euro – wtedy Curve nie zrobi przewalutowania jeśli zapłacisz w EUR (tylko Getin).
• MichałIle w Curve trwa zwrot na kartę? Zapłaciłem nią w Moje usługi i już tydzień jak nie ma. Jak poprzednie opłacałem bezpośrednio kartą banku to zwrot był już następnego dnia.
• drudarCzekam juz ponad tydz i tez nic 🤔😣
• paoloO Jakich zwrotach piszecie? Zwykłych płatności czy go back in time?
• majaaPytam bo nie wiem czy między nimi są jakieś różnice.
Chodzi o zwykłe płatności.
• drudarTo u mnie refunded na curve pojawiło się po 6 dniach od dnia zwrotu płatności a zwrot po kolejnych dwóch dniach.
• majaaPaolo pisałeś do nich czy sami oddali?
• drudarSami. Cierpliwie czekałem 😀😀😀
• paoloA czy punkty w Bezcennych chwilach naliczają się normalnie przy transakcjach przez Curve? Chodzi mi o te zwykle punkty za każdą transakcję?
• AleksyA czy punkty w Bezcennych chwilach naliczają się normalnie przy transakcjach przez Curve? Chodzi mi o te zwykle punkty za każdą transakcję?
• Aleksynaliczaja sie tylko starymi kartami kredytowymi BZWBK World
• aaaaNiestety mam juz od dawna Curve i nie moglem skorzystac z tej promocji. Ale dzisiaj patrze wpadl od nich email, ze daja 5 funciakow na swieta za 1 platnosc ich karta. Takie podejscie to lubie :)
• ketonJa nie dostałem, pewnie dlatego, że ostatnio zacząłem Curve używać…
• Don Quijote de la ManchaPoszukaj w gmailu w ofertach albo spamie. Na wszystkie 3 konta dostalem taka oferte, w tym 1 uzywane niemal ciagle a 1 tylko 1x na poczatku.
• ketonKiedy dostałeś maila i jaki miał tytuł? Pytam, bo u mnie też niestety nie ma… C mam od dawna, ale używam rzadko.
• pws„Here’s £5 on us.”
• ketonJa tez nie mam takiego e-maila. Mam tylko w wiadomosciach info z kodem polecenia dla 5 funtów.
• jacenyGdzie widnieje to Curve Cash? Dokonałem już jednej płatności i nigdzie nie mogę znaleźć tych promocyjnych środków, dzięki za odp
• PawełMam jakieś + 1000, co z tym zrobić?
• PawełUstaw to jako aktywna karte i mozesz tym normalnie placic w sklepie.
• ketonTo Twoje 50 zł, a właściwie 10 GBP do wydania, gdy ustawisz do płatności kartę curve i tą kartą zapłacisz w sklepie
• KateChcę dodać ręcznie czynsz. To jaki dokument muszę im przesłać? Czy ktoś wie?
• AndrzejCzynsz to chyba nie w tym watku :)
• keton£5 na święta. Miło :-)
• PyramidHeadPróbuję dodać kredytowke z BNP i odrzuca że mają przejściowe problemy, a na karcie blokuje 5,03. Getina debetowa dodał normalnie, blokował środki dopiero przy weryfikacji karty. Czy ktoś ma pomysł co robie źle?
• Wybrzeże Kości SłoniowejJak długo się na 10 GBP? wykonałem transakcję 2 grudnia jest 4 i jeszcze nic…
• Seba89Dotychczas nie ustaliłem tych 3 merchantów, gdzie chce zrobić zakupy ze zwrotem 1%. Rozumiem, że mogę to zrobić później? też od tej daty przez 90 dni będę miał zwrot?
• Robin77od daty aktywacji karty, curve samo ci sie przypomni zebys ustawil 1%
• sunwoj1Liczy się data wyboru sklepów w ramach cashbacku, a nie aktywacji karty.
• MaqDa się przejrzeć historię transakcji z poprzedniego miesiąca? Jak wchodzę w daną kartę to pokazuje tylko bieżący.
• drudarZakładka Timeline
• RadekWA no tak. Dzięki.
• drudarPo jakim czasie jest premia? Wczoraj robiłem transakcję i póki co nic
• Aleksyinfo do posiadaczy kart Toyota Banku. Składam reklamację regulamin nie wyklucza transakcji internetowych, ale wygląda na to że transakcje kartą Toyoty podpiętą pod Curve nie naliczają zwrotu za paliwo. U mnie przynajmniej się nie pojawił, a innego powodu nie widzę.
• gregooplJa też podpięłam i tankowałam na BP. W aplikacji Tankuj Korzyści widzę tankowanie w transakcjach, więc wygląda, że zwrot będzie (transakcja z października, więc zwrot chyba koło 15 jest, wtedy dopiero mogę potwierdzić wpływ kasy).
• olano to chyba że koniec miesiąca dziwnie u mnie wyszedł. Wcześniej tankowałem „normalną” kartą Toyota i widziałem jako naliczoną premię do wypłaty. POd koniec listopada tankowałem „kartą Curve” i nie pojawiło się. Sprawdzałem i nie pojawiało się w premii ale….może to wynik tego że zaksięgowało się pod koniec m-ca? W takim razie z reklamacją czekam do wypłaty premii- zobaczę ile się naliczy.
• gregoopl@Gregoopol, ja pierwszy raz tankowałam w połowie miesiąca (z Curve) i, oczywiście, jest w Tankuj korzyści, drugi raz (z Curve) 29.11. i też (o dziwo jak na długi czas księgowania Toyoty) jest widoczne w aplikacji. Nie wiem, co doradzić, bo może ja miałam jakieś dziwne szczęście z tak szybkim księgowaniem – uważam, że Toyota jest na drugim miejscu za Envelo pretendentem do tytułu „przeginacie”. Sprawdź na koncie Toyoty kiedy Ci zaksięgowali to tankowanie.
• ola@gregoopl
• kruczitransakcji z końca miesiąca nie widać w aplikacji tankuj korzyści, ale zwrot dostaniesz
do zwrotu liczy się data wykonania, nie księgowania
za zakupy 30 listopada zwrot będzie w grudniu
@kruczi Miałeś rację, mimo iż apka pokazywała zwrot blednie (za mało), naliczył się prawidłowo bez reklamacji. Tak więc potwierdzam, karta Toyoty podpięta pod Curve nalicza rabat na paliwo jak trzeba :)
• gregoopl@gregoopl
• aaaaCzy ta karta Curve jest Ci potrzebna do opłacania paliwa czy do kombinowania?
Jeśli chcesz zapłacić- masz karte Toyoty w portfelu, zapłać nią za paliwo, nic prostszego :)
No właśnie, to mnie dziwi, po co ludzie chcą pałcić Curve, z którą mogą być problemy i gdzie reklamacje trzeba pisać po angielsku i nie wiadomo, czy będzie odpowiedź, kiedy mogą zapłacić zwykłą kartą i nie zastanawiać się, czy jakiś tam zwrot przejdzie czy nie….
• KateJak najbardziej do płacenia, tyle że można dostać zarówno zwrot z toyoty jak i z Curve 1%. TUtaj (i całe szczęście) nei da się robić transakcji pozornych
• gregooplChociaż doceniam że można użyć C do cofania transakcji, w drugiej połowie miesiąca może się przydać do paru transakcji z myślą o kolejnym miesiącu
• KateGregpol, w takiej sytuacji ok, ale na siłę robić transakcję, żeby tylko była curvem to już nie wiem o co chodzi
• Kate@gregoopl
• aaaaTo jest właśnie kombinowanie i nie powinienes tak robić. A jeśli chcesz tak kombinować to nie pouczaj innych. Premia od Toyoty jest za płacenie kartą Toyoty na „fizycznej” stacji paliw, wiec nieuczciwie uzyskane premie za transakcje internetowe w Londynie powinienes odesłać przelewem do organizatora. Nic prostszego.
@Kate -Ja też nie wiem po co. Szczerze mówiąc po reklamacji jednej transakcji w Curve (naliczona 2 razy, nie wiem czyja wina- sklepu czy ich) odechciało mi się Curva używać. Mam wrażenie że booty odpisują na reklamację bo ciągle piszą to samo, że „prawidłowe księgowanie może potrwać” i tak trwa już ponad 2 tygodnie, tzn obciążenie jest razy dwa ale do jednej trx zwrotu nie ma. Dobrze że kwota niewielka, to z premii za otwarcie będzie ;)
• gregooplFinalnie płacę Curvem tylko tam gdzie dostaję zwrot, bo reklamacje jednak w PL łatwiej się składa i można w razie potrzeby z kimś porozmawiać
@Kate
• aaaanie jest to OK
@gregoopl
• aaaapolecam książkę do nauki angielskiego, ten język się przyda nie tylko do kombinowania na promocjach :)
@aaaa -Dziękuję, na pewno jeszcze dużo powinienem się nauczyć. Wydaje mi się jednak że posługując się angielskim także w pracy znam go na tyle że umiem złożyć reklamację którą ktoś powinien zrozumieć. Rozumiem że ją czytałaś i wymaga jednak doprecyzowania/poprawy?
• gregoopl@gregoopl
• aaaadoprecyzowania/poprawy wymaga Twój kręgosłup moralny
„kręgosłup moralny”! 😆
• Don Quijote de la Mancha@aaaa – Totalnie nie rozumiem o co ci chodzi, ale na pewno masz rację. Nie dam się sprowokować i wplątać w jakąś idiotyczną wymianę wyzwisk bo widzę że do tego zmierzasz.
• gregoopl@gregoopl
• aaaadobrze wiesz o co chodzi :)
Przypomnę: https://livesmarter.pl/moje-uslugi/comment-page-5/#comment-267275
• Don Quijote de la Manchadalej nie rozumiem niestety
• gregoopl@gregoopl
• aaaano to nadajesz sie do pracy w dziale reklamacji jakiegos banku/fintechu
Qaaaa – nie rozumiem kilku rzeczy w twoich wypowiedziach.
1/ „Premia od Toyoty jest za płacenie kartą Toyoty na „fizycznej” stacji paliw…”- gdzie w regulaminie Toyoty jest tak napisane?
2/ „Czy ta karta Curve jest Ci potrzebna do opłacania paliwa czy do kombinowania?
• gregooplJeśli chcesz zapłacić- masz karte Toyoty w portfelu”-
twoja odpowiedź sprowadza się do – jeśli chcesz zapłacić kartą Curve zapłać kartą Toyota. Gdzie widzisz tu kombinowanie? Przede wszystkim- gdzie sens i logika w takiej odpowiedzi?
@gregoopl
To co robisz to klasyczne kombinowanie żeby uzyskać dwie premie za jedną transakcje. Czy uważasz że uczciwe wobec banku jest korzystanie z luki w regulaminie? Curve nie jest stacją paliw. Bank nie dostanie prowizji za transakcje petrol, tylko za transakcje internetową w Londynie.
Czy w promocji „Tankuj Korzyści – zwrot za paliwo ”akceptowane są transakcje petrol z dowolnej stacji paliw?
• aaaaTak, po spełnieniu pozostałych warunków promocji bank naliczy zwrot od wartości transakcji petrol wykonanych na dowolnej stacji paliw.
https://www.toyotabank.pl/moto-konto/czeste-pytania/
@aaaa -wreszcie jakaś merytoryczna odpowiedź a nie „kręgosłupy” itd.
Czy banki (np Toyota) nie wiedzą o zmieniającej się rzeczywistości? -nie znają Curve, R, itp itd? Wiedzą i dostosowują się tak, jak uważają za słuszne (np naliczając prowizje za R)
Gdyby Toyota chciała wykluczyć takie trx wystarczy że będzie liczyć tylko te które są z fizycznym użyciem karty i wpisała to w regulaminie.
Podstawowe pytanie- czy Curve jest jakiś nielegalny? Mastercard pozwolił mu wydawać karty wiedząc jak działa, …. chyba że nie wiedział.
• gregoopl@gregoopl
• aaaaNie odpowiedziałeś na pytanie. Czy swoje działanie uważasz za w porządku wobec Toyoty?
@ola, napisz proszę czy wpadła premia z promocji Tankuj Korzyści.
• KrakJasne. Jak tylko wpłynie na konto – ale tak jak pisałam, to pewnie w połowie miesiąca. Na razie podziwiam tylko w aplikacji.
• ola@Krak
• krucziwpadnie
no i pięknie czyli łącznie 6 % tańsze paliwo – szkoda że tylko 90 dni od aktywacji C ale łącznie aż na 4 tyś jeśli ostatni tyś wykorzystam na początku lutego. Polecam BP Supercard jak ktoś mniej tankuje :-)
• zenek64@kruczi dzięki :-)
• Krakwitam,
• Megigdzie przychodzi ten mail o 5 funtach? na maila podanego przy rejestracji czy jest to widoczne gdzieś w aplikacji Curve?
na emaila
• ketonPo jakim okresie od dokonania transakcji otrzymujecie te 50 zł. Wykonałem transakcję 23 listopada i nadal nic nie wpłynęło :(
• SebekNie masz nic na karcie Curve Cash?
• MichałNo właśnie nie, balance: 0.
• SebekMam tak samo, tylko transakcja z 3 grudnia
• AleksyJa tez mam tak. Transakcja tydzien temu i zero bonusu
• janek123Hmm, wczoraj transakcja, dziś wpadło 10 i 5 funtów, ktoś wie czemu? Nie narzekam, dociekam :D
• Wybrzeże Kości SłoniowejW ostatnich dniach do wielu obecnych użytkowników rozsyłali maile z promocją świąteczną, 5 funtów za dokonanie dowolnej transakcji. Opisana jest ona jako „£5 Curve Gift”, może to ten dodatkowy bonus?
• Maqszkoda, że na żadnej z 6 kart nie dostałem tego maila :O
• paoloDla wybrancow daja 5 funciakow na swieta. Tak udalo mi sie pozyskac 15 funtow na 3 karty zupelnie za nic. Lubie takie promocje.
• keton3 tygodnie a karty brak. Ktoś jeszcze tyle czeka?
• Lord KlopsJa :/
• BoloJa również trzy tygodnie temu zarejestrowałem się w aplikacji i do tej pory nie otrzymałem karty. Pisałem do nich na support@imaginecurve.com ale brak odpowiedzi. Czy ktoś już to przerabiał? Udzielają jakiejś odpowiedzi -jeśli tak to jak długo czekaliście na odpowiedź?
• EGONtymczasem chyba ja popsułem sytuację ale po kolei. Po aktualizacji aplikacji na IOS przy jej uruchomieniu pojawił się baner ho ho ho wybierz 3 marchentów do zwrotu 1 % – myślałem że to 3 dodatkowych partnerów do zwrotu tymczasem po wybraniu 3 partnerów okazało się że poprzedni zostali „zastąpieni” nowymi i oferta zwrotu 1 % działa 3 miesiące od dzisiaj – mimo że kartę aktywowałem już jakiś czas temu . Ciekawe czy da się to jakoś odwrócić- ewentualnie wydłużyć o pozostały czas poprzedniego bonusu.
• zenek64Hmm, ja Curve mam już od dawna i właśnie dostałem mejla “We’re gifting you more cashback 🎁”:
• Don Quijote de la ManchaJa też dostałem, a mam curve od chyba miesiąca :)
• AnomCo swoją drogą wykorzystałem do „podmianki” punktów cashback :)
• AnomCzytamy maila od początku do końca. Oczywiście również ze zeozumieniem. Cytat: Please note that if you choose to select new retailers, you won’t be able to switch back to your previous choices.
• EloraperJa nic nie dostalem ale nowa apka ciagle mnie atakuje zeby wybrac te 3 sklepy. Ale zaczekam, az skoncza mi sie inne zwroty. Tym razem lista jest duzo dluzsza.
• ketonMam podpięta KK TMUB zastanawiam się jak jest z tym back in time. W listopadzie pod koniec miesiąca miałem kilka dodatkowych transakcji z KK przez CRV na sumę 2000 zł w pierwszych dniach grudnia zrobiłem na inne karty back in time na 1500 zł, teraz na KK TMUB mam zwrócone transakcje (czyli tak jak bym zrobił zwrot płatności np oddając towar w sklepie) czy to oznacza, że w grudniu muszę wydać KK 500 + 1500 (te zaksięgowane zwroty) żeby otrzymać pełen cash back 5% za grudzień?
• _MarekChyba niekoniecznie, bo to przeciez nie byly zwroty transakcji z TMUB tylko innych kart. To tak jakbys zasilil konto karty kredytowej. A z tym tez trzeba uwazac, bo w takim Citi za nadwyzki 200+ placi sie haracz.
• ketonNo właśnie to jednak widać na rachunku karty KK TMUB jako zwroty bo backintime robione było z KK na inne karty i stąd moje obawy, że w tym miesiącu muszę wydać extra 1500 żeby w ogóle dostać zwrot w ramach 5% na TM.
• _Marek@_Marek, podejrzewam, że Twoje obawy są uzasadnione.
• Don Quijote de la Mancha@Marek
• WaldemarNa mój rozum tak. W ogóle kk TMUB nie polecam do Curve.
@ Don i Waldemar dzięki za odp. Człowiek uczy się na błędach ;)
• _MarekMam pytanie. Założyłem sobie Inteligo w promocji. Chcę podpiąć kartę do Curve. Czy robiąc „back in time” z płatności zanim otrzymałem kartę Inteligo wszystko będzie ok? Czy z Inteligo zaksięguje z datą bieżącą? I czy Inteligo zaliczy taką płatność kartą?
• Edibędzie ok
• kruczirobię taki „myki” i zawsze jest ok
• KrzysztoffJak długo czekaliście na kartę? 3 tygodnie temu zarejestrowałem się w aplikacji i do tej pory nie otrzymałem karty.
• VVDołączam się do pytania „W” Ja również trzy tygodnie temu zarejestrowałem się w aplikacji i do tej pory nie otrzymałem karty. Pisałem do nich na support@imaginecurve.com ale brak odpowiedzi. Czy ktoś już to przerabiał?
• EGONJa czekałem 3,5 tygodnia i brak karty nadal. Napisałem do nich i po 1 dniu odpisali i niestety nie jest tak różowo. Do Wszystkich, którzy nie dostali karty – prawdopodobnie z jakiś przyczyn żądają weryfikacji – jak u mnie przez zdjęcie paszportu/dowodu i selfie!
• BoloTo niewiarygodne, że dopiero niedawno na tym blogu odkryto tak cenny do promocji bankowych produkt. Ja go już od ponad 1,5 roku używam.
• AnguloMało wiesz. To blog o promocjach bankowych. Od niedawna Admin dodaje inne, np. fintech Curve.
• PyramidHeadDawniej chyba Curve nie miało takiej promocji, był tylko mniej atrakcyjny program poleceń (o którym Admin wspomina w ostatnim akapicie).
• Don Quijote de la ManchaAngulo – ja tez mam Curve od ponad 1.5 rokuj. I co z tego. Nie kazdy tego potrzebowal. Teraz pojawila sie lepsza promocja to wszyscy sie na to rzucili. Kiedys dawali tylko 5 funtow. Na szczescie dla starych klientow C przygotowal nagrody pocieszenia. Dodam, ze karta C „uratowala mi zycie”, bo jako jedyna zadzialala, gdy kupowalem bilet na pociag w automacie w Paryzu 1.5 roku temu. Zadnej „zywej” obslugi jeszcze nie bylo. Ani Revolut, ani karta City, cos tam jeszcze probowalem – nic nie zadzialalo. Ale tak to juz jest we Francji. W kraju gdzie nadal potwierdza sie platnosci wlasnym podpisem :)
• ketonTo dlatego, że Polska jest światowym liderem nowoczesnej bankowości. Praktycznie każdy inny kraj to pod tym względem polskie lata 90.
• AnguloNiezupelnie, Austria i Niemcy tez maja nowoczesne systemy. Przynajmniej nigdzie nie mialem problemow z platnosciami (zblizeniowymi). Ale w Polsce jest latwiej bo wszystko i tak musialo byc zrobione od podstaw. Czekam tylko az na rynku pozostana tylko szybkie przelewy bez tych bzdurnych 3 sesji KIR, bo mozliwosci techniczne sa.
• ketonja również od dawna jestem pewien, że nadejdą takie czasy, że sesje elixir odejdą w zapomnienie, tym bardziej, że przelewy w czasie rzeczywistym technicznie nie są żadnym problemem.
• abcW jaki sposób kontaktujecie się z supportem curve przez aplikacje czy maila z www? I po jakim czasie odpisują?
Ja wysłałam maila z komputera i nie przyszło żadne potwierdzenie ani odpowiedź.
• majaaJeśli ktoś się z nimi ostatnio kontaktował to proszę o potwierdzenie czy support@curve.app jest prawidłowy?
Dziś wymieniłem kilka maili (błyskawicznie odpisywali) z support@imaginecurve.com
• KulsonDzięki
• majaalepiej pisać przez aplikację, przychodzi potwierdzenie z kopią wiadomości na maila
wiadomości, które wysyłałem im na maila często zostawały bez odpowiedzi
• kruczipo jakimś czasie przychodził mail, że w związku z tym iż nie odpisałem uważają problem za rozwiązany …
W którym miejscu w aplikacji można pisać maila?
• drudarpo ostatniej aktualizacji nie mogę znaleźć :(
• krucziczyżby za dużo nowych męczybuł ? ;)
Napisałam maila na adres support@imaginecurve.com i z aplikacji też i zero odzewu.
• majaaA jeśli ktoś np ma nieautoryzowane transakcje na karcie a kontakt z nimi jest żaden to co ma w tej sytuacji zrobić?
Nastepny fintech który ma problemy, jak się zrobiło za dużo klientów…Mi karta nie działa w Carrefourze
• KateW czwartek zapłaciłem za kurs mytaxi, była podpięta karta mastercard, a dziś zauważyłem ze mam zwrot 30 % na Visa oferty, czy w takim przypadku przejdzie back in time żeby dostać zwrot?
• Mark1916spodziewam się że nie bo VISA OFERTY zobaczy transakcje z CRV.MYTAXI a nie z MYTAXI więc zwrotu nie da z automatu (możliwe że po reklamacji wymęczysz ale lepiej nie ryzykować)
• zenek64„eee tam” – cytat z „jak rozpętałem”
• Krzysztoffprzerzucałem „parę” razy na moich bytach bankowych tr. pod kątem Visa oferty i działało jak złoto :)
Prośba do osób które pisały do zespołu curve o podwyzszenie tego limitu 200£ na wyplaty bankomatowe z karty kredytowej (i uwzglednili im to) o porzucenie na maila tresci tego co napisaliście 😉😉😉
• paolowpamix@gmail.com
Z gory dzięki
@Paolo oddali Ci w końcu pieniądze za zwrot towaru? i na którą kartę? Getina czy Citi? też mam podobną sytuację i czekam już dość długo..
• m.Oddali w piatek. Na karte Citi
• paoloMoże ktoś przerabiał. Podpiąłem KK Santandera. Transakcja i zwrot zostały już zaksięgowane.
• BufonAle nie ma opisów transakcji. Jest tylko ZAKUP,ZWROT ( tak jak było w blokadach) a szczegółów brak no i z weryfikacji nici.
Może w Santanderze to jakoś dłużej trwa albo co innego?
Troce to trwa ale pojawiają się dokładne opisy:) Trzeba kilka dni poczekać.
• RadekWDziękuję. Czekanie to moja specjalność ;)
• BufonCiekawa sprawa z tymi dodatkowymi 5 GBP. Założyłem curve w połowie listopada, karta przyszła ale nie spieszyło mi się z pierwszą transakcją. W pewnym momencie dostałem powiadomienie w appce na telefonie z tekstem „get 5 GBP more blablabla”. Jakoś przypadkiem mi się usunęło to powiadomienie (a appka jest tak cudowna, że nie przechowuje powiadomień albo wiadomości) i jakoś wyleciało mi to z głowy. Teraz zrobiłem pierwszą transakcję i wpadło zarówno 10 GBP za założenie z kodem oraz te 5 GBP (£5 Curve Gift) z powiadomienia ;) Co ciekawe, nie wysłali mi informacji o tym na maila tak jak tu inni wspominali.
• krabarTak, też £5 dostałem, choć bez mejla.
• Don Quijote de la ManchaW ogóle bez żadnej informacji, pewnego razu zauważyłem, że mam to na Curve Cash.
Mam problem z kartami w Credit Agricole, BNP Paribas i Millenium. Karty dodają się do Curve ale w bankowości od ponad tygodnia nie mam transakcji z Curve. Santander też robił opory ale pojawiło się wreszcie po tygodniu. W Toyocie 1 dzień i w blokadach miałem kod. Macie pomysł co mogę zrobić? Pisać do banków? Dodawałem i usuwałem karty i nic to nie zmieniło.
• ChandoxJa mam taką sytuacje z kartą mbanku i wina raczej leży po stronie curve a nie banku. I jest to sytuacja nie do rozwiązania bo curve kontaktuje się z użytkownikami nie wiem może na zasadzie rzucania monetą.
• majaaKontakt z bankami bezcelowy. W ogóle nie wiedzą o czymś takim jak curve . Albo strugają wariata. W każdym bądź razie po jakimś czasie transakcje autoryzacyjne zyskują opis.
• BufonCierpliwości :)
1/ nie z bankami tylko z ich dezinfoliniami ! zwykle będącymi firmami zewn., nawet, jeśli pracują w nich eks-pracownicy banku („przesunięci” do firmy zewn.)
• Krzysztoff2/ takimi sprawami (stricte rozliczeniowymi) zajmuja sie kompetentne osoby z działu rozliczeń transakcji kartowych i nie mają plenipotencji do uprawiania takiej manufaktury jak korespondencja :)
Suponuję, iż nie posiadają (z założenia) dostępnego dla wszystkich pracowników adresu @ a co dopiero dla Klientów :) Dostęp np. mogą np. mieć 2-3 predefiniowane osoby z oddziału.
Donosze, ze przychodza kolejne informacje o 5 funtach od Curve dla starych klientow. Jutro potwierdze czy ponownie zasila karte bonusem.
• keton