Pośrednik finansowy Open Finance znów oferuje ciekawą lokatę. Tym razem do zgarnięcia mamy nawet 3% w skali roku dla kwoty od 1 000 zł do 40 000 zł. Sama lokata zakładana jest w Getin Banku, więc ma pełne gwarancje Bankowego Funduszu Gwrancyjnego (Open i Getin są ze sobą powiązane). Oferta ma jednak pewien drobny haczyk.
Lokata Przedwiośnie jest bardzo podobna do Lokaty pod Słońcem oferowanej prawie rok temu. Okres lokaty wynosi 4 miesiące, jednak tytułowe oprocentowanie obowiązuje tylko przez pierwsze dwa miesiące – później spada do 1,5%, co ostatecznie daje 2,25% w skali roku po 4 miesiącach.
Oferta ma jednak pewną furtkę. Po dwóch, bardziej dochodowych miesiącach, lokatę możemy zerwać bez utraty odsetek. Haczyk jest jednak taki, że bezkarne zerwanie lokaty może nastąpić tylko w placówce pośrednika. Z resztą tak samo jest z jej założeniem – bez wizyty w oddziale nic nie załatwimy.
Z informacji uzyskanych od pracownika Open Finance wynika, że oferta ma być dostępna do końca lutego (choć nie zdziwię się, jeśli będzie dostępna dłużej). Od złożenia wniosku mamy 7 dni na opłacenie lokaty.
Czy warto więc skorzystać z oferty? To wszystko zależy. Jeśli mamy jechać specjalnie na spotkanie do placówki (i to dwukrotnie!) i być namawianym przez sprzedawcę na inne produkty – to raczej sens jest niewielki. W porównaniu do lokaty 2,5% (np. w Toyota Banku z premią 140 zł) zarabiamy przez dwa miesiące 6,75 zł netto więcej dla każdych ulokowanych 10 000 zł – czyli tyle, ile mniej więcej kosztuje bilet komunikacji miejskiej w obie strony.
Jeśli natomiast mamy oddział Open Finance po drodze – oferta może być opłacalna. Pamiętajmy tylko, że najlepiej wcześniej umówić się na spotkanie z doradcą.
Komentarze
„…… czyli tyle, ile mniej więcej kosztuje bilet komunikacji miejskiej w obie strony. ”
• jojoE tam, przesadziłeś ! Prawdziwy wisienkowicz do banku śmiga rowerem. Jestem tego żywym przykładem. :):):)
a i owszem, też tak robię, ale dzisiejszy deszcz skutecznie mnie powstrzymał… :-)
• MichałA czy prawdziwy wisienkowicz liczy swój czas? Bo np. mój czas jest za dużo warty żeby w ogóle iść do tego oddziału, zakładać a potem zamykać lokatę.
• ZZDPrawdziwy skne… wisieńkowicz zamiast tracić czas i pieniądze na siłowni wsiada na rower i po drodze załatwia sprawy w bankach. ?
• Don Quijote de la ManchaJedź rowerem za taksówką, więcej zaoszczędzisz :-).
• SkyllaNa razie jeżdżę za autobusem i też zaoszczędzam :) A przy okazji zyskuję bo trochę ruchu się przyda
• jojoPrawdziwemu Wisienkowiczowi nawet deszcz nie straszny ! Jestem tego żywym przykładem :):):)
Ps Ale dziś zmokłem….
• jojoRok temu zakładałem lokatę pod słońcem i po 2 miesiącach zerwałem. Czekałem prawie 2 tygodnie na zwrot środków. Nie ma co się bawić w takie krótkie okresy jeśli mają 14dni na zwrot kasy
• Paweł@Paweł, rozumiem, że naliczone odsetki nie obejmowały tych 14 dni?
• Don Quijote de la ManchaZA te 14dni nie otrzymałem odsetek
• PawełOF to żenada do kwadratu. Najpierw 2x umawiałem się na wizytę, a później kiedy już przyjechałem do oddziału, to okazało się, że ten oddział nie ma w ofercie lokaty, o której mowa w artykule.
• brokera to też tak raz miałem :-)
• MichałBardziej pasowałaby nazwa „Dziady”.
• brokerRaz próbowałem z Open finance. Stracona godzina – system im nie działał, a potem jak zadziałał, to okazało się że mają jeden dostęp do zakładania tej lokaty (nie ma to jak współdzielenie haseł w instytucji czepiającej się naszych pieniędzy), a u drugiego konsultanta ktoś zakładał w tym samym momencie. Potem znowu system padł. Godzina + dojazd w plecy. Dla wielu to więcej niż ryzyko wtopienia 50 zł w funduszach ING.
Tak więc Michale – moim zdaniem ofercie Open Finance należy się etykieta LABORATORIUM :-).
• ls5dlatego zawszę piszę, że tego typu oferty są dobre wtedy, kiedy się opłaca i mamy np. po drodze. Czas to też pieniądze ;)
• MichałCzy te 40.000 zł jest objęte BFG? Jaki bank za tym stoi? Kiedyś to chyba był Getin.
• Arek@Arek
• neme2 zdanie wpisu:
„Sama lokata zakładana jest w Getin Banku, więc ma pełne gwarancje Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (Open i Getin są ze sobą powiązane).”
ehh
Wniosek dla admina: ludzie czytają tylko nagłówki. W nagłówku powinien być cały artykuł! :D
• ArturPostaram się kolejnym razem ;)
PS. W karcie produktu jest również logo Getin Banku
• Michałprośba o kulturalne wpisy – wykasowałem kilka, trzymajmy poziom. Z resztą działamy po tej samej stronie gry :-)
Arek pewnie przeoczył ten fragment – zdarza się. Z resztą mi również. Dlatego gorąco zachęcam do dokładnego analizowania kart produktów czy regulaminów, bo to działa tylko na naszą korzyść :)
• MichałZresztą Michale, zresztą : )
PS.
• RobertMożna skasować po zapamiętaniu ;-P
Lokata możliwa do założenia tylko w większych/głównych placówkach Open Finance.
• MartDzwonią już doradcy z OF i odwołują spotkania, podobno pula na lokaty została wyczerpana.
• SebaŻartujesz ? To chyba kiepsko z nimi skoro już ich nie stać na taką ofertę.
• nemeNiech zmienią nazwę na Closed Finance. ;)
Odwołują to może mocno napisałem, proponują że mogą porozmawiać o alternatywie na 1,6 ?. Sam zrezygnowałem ze spotkania.
• SebaDziś na infolinii otrzymałem informację, że lokata jest dostępna tylko dla wybranej grupy klientów i Pani nie zna klucza, według jakiego jest przydzielana. Oczywiście nie mogę z niej skorzystać. Czy ktoś może potwierdzić podobną sytuację? Bo wygląda na to, że niezłą wtopę zaliczyli i szukają głupich wymówek.
• abc3% w alior/bph
http://www.fuzja.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/oszczednosci/lokaty/lokata-na-start
• Rumburak1http://bankowoscosobista.aliorbank.pl/strona_glowna/maksymalne_konto
Pytanie za 100 punktów. Jak zamknąłem w tamtym roku konto internetowe w aliorze, a w BPH nie miałem nigdy to się łapię?
• Rumburak1Łeeee… ale to tylko do 10k i na 100 dni. Czyli zysk troszkę powyżej 65zł. A trzeba założyć przy tym konto, które nie jest bezwarunkowo bezpłatne.
• Be@A jak zamknąłem w bph w tamtym roku a nie miałem w aliorze to się nie lapie? xyz
• prawdziwy-xyzWczoraj założyłem lokatę bez problemu, przed spotkaniem zadzwoniłem ( żeby na darmo nie jechać ) i doradca sprawdził w systemie czy jest możliwość zakładania jeszcze lokat.
• DarotKtoś sprawdzał, czy oferta nadal aktywna?
• Marcin HKombinują jak koń pod górę…niby aktywna, ale jakoś nie można się załapać, bo skierowana jest do jakiejś bliżej nieokreślonej grupy klientów. Klucz doboru klientów do tej grupy jest oczywiście nieznany. Poprosiłem, żeby Pani na infolinii się dowiedziała i oddzwoniła…i oczywiście już nie oddzwoniła.
• abcNapisz e-mail na kontakt@open.pl z informacją, że znajomy zakładał lokatę i ci polecił, a infolinia cię zbyła i czujesz się zawiedziony i zniechęcony do usług Open Finance. W moim przypadku poskutkowało to telefonem pracownika oddziału w moim mieście (ta informacja była w mailu) z zaproszeniem na spotkanie w celu złożenia wniosku :).
• Marcin HPo wielkich przebojach udało mi się złożyć wniosek. Na prawdę nie ułatwiają sprawy ;).
Najpierw zadzwoniłem na infolinię, gdzie poinformowałem ich, że dawno temu byłem klientem OF (bo tak było): nie da się, nie mamy pana w bazie, tylko dla wybranych klientów, proszę skontaktować się z tym doradcą, który pana wtedy obsługiwał. Niestety mój oddział zlikwidowano. Napisałem więc prośbę/reklamację na ich e-mail kontaktowy opisując niezadowolenie z tego, jak potraktowała mnie infolinia i podziałało. Oddzwonił do mnie doradca bezpośrednio z oddziału w moim mieście. Udałem się tam osobiście, podpisałem dokumenty (uwaga: wymagane były 2 dokumenty ze zdjęciem dla potwierdzenia tożsamości!).
Następnie z racji, że numer rachunku otrzymałem tylko na papierze, bez żadnej możliwości weryfikacji tego w Getin Banku postanowiłem zrobić to na infolinii.
Niestety infolinia bez podanego w placówce adresu e-mail (doradca OF nie zapytał o niego i nie uzupełnił w kartotece) nie może nadać mi dostępu do bankowości telefonicznej – wymagana wizyta w placówce, żeby podać maila.
Udałem się do placówki Getinu myśląc, że maila podam dla wygody, a przy okazji zapytam się pracownika oddziału o potwierdzenie numeru rachunku do wpłaty. Aktualizacja danych była prosta, ale niestety rachunku do wpłaty już pracownik oddziału w systemie nie widział. Było tylko kilka jakichś rachunków technicznych i numer żadnego z nich (poprosiłem pracownika o odczytanie) nie zgadzał się z tym na papierowym wniosku o lokatę.
Pracownik doradził telefon na infolinię. Oczywiście aby uzyskać jakieś informacje należy najpierw telefonicznie wyrazić zgodę na umowę bankowości telefonicznej, a następnie ją aktywować. Dobrze, że byłem zapobiegliwy i wziąłem ze sobą urządzenie pozwalające na odbieranie maili, gdyż login do bankowości telefonicznej przychodzi mailem (!), a hasło SMSem. Aktywowałem dostęp. Loguję się (w placówce, w obecności pracownika), kolejny konsultant. Wyjaśniam o co chodzi. Patrzy i czyta mi te same rachunki techniczne. Żaden nie pasuje, ale po moich prośbach, żeby sprawdzić, czy może nie są aktywne jakieś wnioski znajduje 2 kolejne rachunki, w tym jeden z nich okazuje się moim rachunkiem do wpłaty: rachunek odczytano, sprawdziłem, że się zgadza. Pracownik placówki skomentował to zdarzenie: infolinia ma dostęp do szerszych danych.
Ogólnie: kosmos – nie wiem, czy przeciętny zjadacz chleba dałby radę przejść przez taki proces. Kasa przelana. Jak się założy, to będę dzwonił dowiedzieć się kiedy będzie zakończenie 2. miesiąca, żeby od razu umówić sobie wizytę w placówce OF, aby lokatę zerwać. Coś czuję, że ciąg dalszy historii jeszcze nastąpi ;).
• Marcin HCzy ktoś się orientuje czy lokata jest jeszcze aktualna?
• Paulina