Jeśli korzystaliście lub korzystacie z konta osobistego T-Mobile to zapewne słyszeliście o firmie Blue Media. Firma ta jest głównie znana z własnego mechanizmu przelewów natychmiastowych, dzięki któremu możemy przelewać pieniądze w ciągu kilku sekund na rachunki w różnych bankach. W pierwszym kwartale tego roku Blue Media zaprezentowała kolejną usługę, którą chce zdobyć rynek – Robota Finansowego, który ma ułatwić nam życie i zautomatyzować płatności rachunków. Z naszej perspektywy Robot ma dodatkową zaletę – można dzięki niemu nieco zarobić :)
Zapłać rachunek sam
Robot Finansowy BM oferuje dwa sposoby płatności rachunków. W wersji manualnej możemy samodzielnie podać dane do płatności, a za kolejnym razem płacić jednym kliknięciem na podstawie wcześniejszej historii. Robot powiadomi nas również o nadchodzących płatnościach SMSem i emailem tak, abyśmy niczego nie zapomnieli.
Druga opcja to wersja automatyczna, gdzie płatność odbywać się może bez naszego udziału – Robot jedynie obciąża kosztami naszą kartę lub wcześniej doładowane konto w serwisie.
Pozwól robotowi opłacić rachunek za ciebie
W obu wersjach dostępna jest również możliwość opłacania rachunków bez podawania danych płatności – Robot pobierze je sobie sam od dostawcy danej usługi. W tej chwili na liście firm współpracujących z BM jest 26 dostawców, gdzie możliwe jest skorzystanie z tego mechanizmu: Orange, Play, Plus, T-mobile, Njumobile, Limes, Multimedia, Vectra, UPC, Inea, Netia, Dropss, Energa, Tauron, RWE, PGE Zamość, PGNiG (Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Karpacki, Mazowiecki, Pomorze, Wielkopolski), MPWiK (Warszawa, Wrocław), PEWiK Gdynia oraz SM Wrocław-Południe. Oczywiście aby możliwe było pobranie danych konieczna jest nasza zgoda.
5% zwrotu od wartości rachunku i doładowania telefonu
Czy Robot Finansowy to usługa tak dobra, aby zdobyła rynek? Naszym zdaniem to sprawa dość dyskusyjna, choć dla przeciętnego Kowalskiego usługa może stanowić spore ułatwienie. Póki co ważniejsze jest jednak to, że dzięki możliwości opłacania rachunków możemy odzyskać 5% ich wartości. Aby jednak zyskać konieczne jest opłacanie rachunków w sposób opisany jako drugi, w pełni zautomatyzowany, czyli przez pobranie danych od usługodawcy. Dokładnie:
opłacona faktura została pobrana z EBOK przez Organizatora w wyniku przekazania Organizatorowi przez Uczestnika danych dostępowych do EBOK lub pobrana poprzez aplikację udostępnioną Uczestnikowi przez Organizatora; w promocji nie biorą udziału faktury, których dane dotyczące odbiorcy zostały przekazane samodzielnie przez Uczestnika;
Alternatywą dla opłat rachunków jest możliwość doładowania telefonu z 5% zwrotem – kto wie, czy w ten sposób nie uda nam się zarobić więcej. Zawsze możemy przecież doładować telefon innym osobom ;)
Maksymalny zwrot za rachunki i doładowania może wynieść 100 zł, przy czym nie więcej niż 25 zł od pojedynczej transakcji. Promocja trwa do odwołania.
Szczegóły w regulaminie.
Za darmo do końca lipca
Na koniec jeden istotny haczyk: póki co wykonywanie przelewów za pomocą Robota Finansowego jest bezpłatne, ale organizator zapewnia zniesienie opłat tylko do końca lipca. Być może opłata nie będzie pobierana również w kolejnych miesiącach, ale tego dowiemy się dopiero w sierpniu. Na szczęście nawet, jeśli korzystanie z usługi będzie płatne, to nie będzie nas kosztowało zbyt dużo (zakładając, że zgarniamy zwrot). Koszt jednej płatności rachunku to bowiem 1 zł. Przy wydatkach rzędu 200-300 zł i tak wychodzimy jakieś 9-12 zł „na czysto”. A do tego ciągle możemy dorzucić zwrot za doładowanie telefonu.
Komentarze
Dziś rano zadziałał automat – płatność poszła. Już jest zaksięgowana w Tauronie, jest również zwrot od bm
• utahapej # płatności dodane wcześniej przechodzą z karty też dodanej wcześniej. Na dzień dzisiejszy jest problem z dodaniem nowej karty, strasznie długo to „naprawiają” być może ma to związek z dużą ilością zwrotów i problem techniczny potrwa do końca roku.
• majaUważajcie na robota finansowego czyli firmę Blue Media w moim przypadku opłacając 2 rachunki tego samego dnia za jeden rachunek ROBOT FINANSOWY nie przelał pieniędzy mimo pobrania kwoty z karty nie jest to duża kwota bo 19,9 ale nieprzyjemną rozmowę już miałem z nc+ .Oczywiście składałem reklamacje w dniu w poniedziałek , wtorek i zero odpowiedzi a nawet próbowałem wyjaśnić sprawę telefonicznie i to co usłyszałem to czekać w dniu dzisiejszym już wezwałem ich do przelania pieniędzy nc+ dając czas do jutra.TA FIRMA SIĘ NICZYM NIE INTERESUJE I CHYBA MAJĄ NIEZŁY BAŁAGAN W TYM CO ROBIĄ SPRAWA NADAJE SIĘ DO NADZORU FINANSOWEGO
• oloFakt, też ostatnio wysłałem do nich reklamację drogą elektroniczną i jakoś słabo to ogarniają (problem po cichu naprawili po jakimś czasie, ale żadnej odpowiedzi zwrotnej z informacją o tym nie otrzymałem) W między czasie dzwoniłem na sekslinię i tam po kilku przełączeniach centrali oraz odsłuchaniu muzyczki żadnych konkretów się człowiek nie dowie, oprócz tego że ma złożyć reklamację (na którą i tak nikt nie odpisuje oprócz autorespondera, który nas poinstruuje jak mamy złożyć reklamację).
• Bobekjak dlugo czekacie od momentu zlecenia platnosci w bm.pl do czasu rzeczywistego wplywu pieniedzy na konto uslugodawcy i pojawienia sie platnosci w ebok uslugodawcy?
• onnawet nie 1 dzien, czasem info w eboku odswieza sie z opoznieniem po prostu, mimo wplywu wczesniejszego dnia, jak np. w orange i upc
• hazzanw RWE czeka się kilka dni (5 a może i więcej) na pojawienie w eBOK…
• pig4funWczoraj i dzisiaj automat nie zapłacił moich płatności, tak więc pilnujcie się bo automat się zawiesił.
• majaanuluj płatność i pociągnij jeszcze raz :)
• zennhorstanulowałam i zapłaciłam samodzielnie
• majaU mnie też płatności automatyczne kartą nie działają. Wybieram wtedy płatność przelewem i 5% premii tez wpada, choć dodatkowe 3% za płatność kartą BPH mnie omija.
• LeszekLeszek, przecież możesz zapłacić kartą i 5% wpadnie. Ja już nie liczę na automat i każdą płatność płacę ręcznie kartą, która w danej chwili bardziej mi pasuje.
• EwaA jak dodać, zmienić kartę? Nie mogę nigdzie znaleźć opcji – jeśli wyedytuję płatność to mam do wyboru ‚Saldo’ albo dopisaną wcześniej kartę nie ma ‚+’ do dodania nowej?
• utaKart najlepiej w ogóle nie dodawać, szczególnie jeśli często je zmieniasz bo trzeba autoryzować każdorazowo etc. Po prostu przy płatności wybierz płatność kartą (opcja bez numeru karty w tytule), wklep dane dowolnej karty i gotowe.
• BobekOk widzę w Moje konto » Usuń kartę, jak usunę będzie się dało dodać nową? @maja pisała że jest jakiś problem z dodawaniem?
• utaOpłacał ktoś rachunki przez Robota zanim aktywował saldo? Nalicza się wtedy zwrot i gdzie jego kwota tego zwrotu wskazywana?
PS: Wg regulaminu wynika, że podobno przed aktywacją salda zwroty też się powinny naliczać.
• BobekJest naliczany, nie pamiętam czy gdzieś jest wyświetlany ale po aktywacji salda widać otrzymany zwrot.
• saviA czy da się płacić rachunki kartą płatniczą innej osoby niż tej na którą dane saldo było aktywowane w Robocie np. kartą żony?
• BobekKiedyś dało się płacić kartą żony ale ostatnio takie transakcje mi odrzuciło
• erdeU mnie przychodzi inna karta
• savizostało mi jeszcze parę złotych do wyrwania, ale ciągle odrzuca mi karty którymi płacę (bph, mbank etc.), ma ktoś jakiś pomysł … co z tym zrobić bo reklamacja w BM to koszmar … na wszystko odpowiadają, że pewnie źle wpisuję nr karty … debile!
• zennhorstMnie odrzucało kartę BPH. Przyjęło kartę TMUB.
• LeszekCzy można opłacić kartą wcześniej niż termin zapłaty rachunku pobranego automatycznie z bok-u?
• karampuktak
• hugoTak, można ręcznie wymusić płatność nie czekając na termin.
• LeszekCzy ktoś z Was aktywował saldo po tym jak miał już jakieś środki ze zwrotu 5% naliczone? Te naliczone środki przyszły Wam wtedy w całości na aktywowane saldo? Bo jakoś mi na raty na razie schodzą te środki i wciąż jeszcze wszystkie nie wpadły.
• BobekZgodnie z regulaminem, zwrot niby nie jest naliczany za dane faktur wprowadzone ręcznie.
Ktoś wprowadzał ręcznie i dostał zwrot płacąc kartą?
• Rob231jak pamiętam, przy ręcznym nie mozna placic kartą
• ggW jaki sposób opłacić czynsz za mieszkanie z użyciem karty kredytowej? Czy trzeba z automatu/ mojej spółdzielni nie ma w bazie bm.pl/ czy można ręcznie? Czy dostanie się zwrot przy ręcznym opłacaniu czynszu / nie mam faktury ani rachunku tylko książeczkę wpłat/? Czy można płacić kartą debetową?
• WaldemarRęczne opłacenie – nie da się opłacić kartą w BM.pl oraz nie dostaniesz zwrotu. Jak chcesz jakąkolwiek kartą opłacać ręcznie dodane rachunki (nie z eBOK) np. za czynsz to skorzystaj ze Sprytnego Billa. Biorą za to min. 1 zł, ale właśnie promocję teraz mają z 10 zł zwrotu przez 3 miesiące (zobacz sobie linki do komentarzy z boku strony to szybko zlokalizujesz właściwą promocję).
• BobekOjciec opłaca tv, matka prąd, syn telefon. Czy można opłacać rachunki trzech osób na jednym koncie na bm?
• Michałmożna
• sunwoj1Bm działa bardzo profesjonalnie. Reklamacja jest na pniu rozpatrywana. Pomoc techniczna również sprawna i szybka . Sprytny Bill to lipa. Zero kontaktu zero odzewu. Reklamacja jak kamień wrzucony do studni. Bielizna zdziwcie się że niedługo drugi Amber Gold z tego będzie.
• KacperI koniec 5% zwrotu za płatności robotem. Od 7 lutego promocja zostanie wyłączona :(
• sebekskno i d.pa, nie zdążyłem wykorzystać całej 100
• karampukmasz jeszcze trochę czasu, zrób nadpłaty ;)
pozdrawiam
• krucziSkąd wiadomo że koniec będzie?
• BobekKruczi a moglbys podac jakaś podpowiedź jak zrobić nadpłatę w automatycznym oplaAniu rachunków.
• nemeNie którzy dostawcy mediów generują hurtem faktury na prognozy zużycia w kolejnych miesiącach oczywiście z datą płatności odroczoną na kolejne miesiące wtedy można takie faktury poplacic na zaś.
• BobekDobra już wyszperałem: https://bm.pl/#!/aktualnosc/106
• Bobekkurczę jeszcze tego brakowało, coraz mniej okazji do zarobku ;(
• erdeA u mnie przelewy w tym miesiącu zamykają pełną stówkę! :)
• S.M.OAle promocji szkoda.
Kurcze, ją też nie zdążyłem dobić do 100 zł. Będę musiał zrobić nadpłaty za te faktury, które zdążyły sie wygenrować. BM ma teraz promocję na opłacanie ruchunku innogy do kwietnia. Sprawdźcie tą promocję.info na stronie BM.
• KagooW jaki sposób nadpłacasz ? Myślałem, że 5% zwrotu jest tylko za automatyczne płacenie.
• Don Pablo>>> Myślałem, że…
• BogdanJe też myślałem ale zawsze Regulamin, Regulamin i po trzecie Regulamin.
Bogdan
• nemeskoro regulamin mówi:
”
przekazanie kwoty możliwe jest po spełnieniu :
opłacona faktura została pobrana z EBOK przez Organizatora w wyniku przekazania Organizatorowi przez Uczestnika danych dostępowych do EBOK lub pobrana poprzez aplikację udostępnioną Uczestnikowi przez Organizatora; w promocji nie biorą udziału faktury, których dane dotyczące odbiorcy zostały przekazane samodzielnie przez Uczestnika
”
to jak można nadpłacić faktury? Przecież sobie nie wystawię samemu faktur np za polsat cyfrowy. Ja nie mówię, że się nie da tylko proszę o pomoc wyjaśnieniu bo ponad ponad połowa 100 jeszcze nie jest odebrana.
Pewnie chodzi o to, że część wystawców np. Tauron wystawia faktury na cały rok rozliczeniowy (u mnie od marca do lutego). Dlatego mogę np. w kwietniu opłacić fakturę za lipiec i tym sposobem zrobić nadpłatę.
• deloeJeżeli o coś innego chodziło to napiszcie.
@Bogdan to możesz napisać ścieżkę jak opłacić faktury przyszłe, aby dostać 5% zwrotu ?
• Don PabloMam faktury w systemie faktury marcowe i majowe.
Usuń kartę, będziesz mógł wtedy płacić przyszłe rachunki
• utajeśli rachunki np. za gaz, energię elektryczną są prognozowane to masz je wystawione na kilka miesięcy
automat bm pobiera wszystkie wystawione faktury
wystarczy w zakładce „Płatności” zmienić miesiąc i kliknąć „Zapłać”
w następnym kroku akceptujesz oświadczenie, a w kolejnym wybierasz metodę płatności ( można użyć zapisanej lub dowolnej karty )
tak to wygląda u mnie:
http://oi64.tinypic.com/2rq10te.jpg
pozdrawiam
• krucziDokładnie tak jak pisze kruczi.
• BogdanJa już zapłaciłem do grudnia, przecież nie mogłem pozwolić aby się zmarnowało !
Kruczi dzięki za wyjaśnienia, ale to jednak nie dla mnie. PGE nie wystawia faktur elektronicznie. Polsat ich prognozuje. A pozostałe media mam w czynszu. Szkoda tych 55 zł :( Ale zawsze 45zł do przodu :)
• nemeDzięki działa :) zakładam zatem trzecie konto i płacę co się da :)
• Don PabloJa 100 wyczerpałem i na żonę założyłem drugie konto. Wszystko ładnie szło i jestem w połowie stówki, a tu niestety wyłączają promocję.
• kacper@neme nie wszystko stracone PGE też ma swój eBOK odezwij się na jankos małpa Wp z kropką i polskim akcentem a wyjaśnię co i jak.
• jankos„Nie udało się wysłać wiadomości. Konto jankos@… jest zablokowane administracyjnie.” ;)
• hazzandaj znac czy się dalej zastanawiasz i potrzebujesz (http://livesmarter.pl/bank-millennium-200-zl-za-wyrobienie-karty-kredytowej-158-zl-za-legitymacje-isic/comment-page-10/#comment-123084)
j.w.
• nemePodane konto jest zablokowane administracyjnie lub nieaktywne.
po moim nicku wstawcie cyfry: 650 reszta jak pisałem sorry za byka
• jankos@hazzan tyle czasu nie było odezwu że już spożytkowałem te co miałem vouchery i nie potrzebuje więcej. Także sorry ale raczej nie zrobimy dealu
• jankosPojawiła się nowa promocja dla rachunków UPC, może kogoś zainteresuje.
• Bogdan„Zyskaj nawet 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne kartą Mastercard
za rachunki UPC Polska”