28 października pożegnaliśmy Smart Bank. Był to bank, który postawił na nowoczesność, obsługę internetową i przejrzyste reguły, jak choćby brak opłat za korzystanie z konta osobistego i firmowego wraz z kartą debetową. Czyżby coś poszło nie tak? Raczej nie, bo zarządzający bankiem postanowili najzwyczajniej w świecie dokonać rebrandingu i zmienić filozofię działania. Od dzisiaj funkcjonuje bowiem stary-nowy bank, który nazywa się Nest Bank. Co się zmieniło? Czego mogą oczekiwać obecni klienci banku? Co na start otrzymają nowi? No i wreszcze: jak zarobić 30% od ulokowanej kwoty w nowej promocji konta rodzinnego? :-)
Nest rachunki bez zmian
Nest Bank stanowić ma pierwszy na naszym rynku bank rodzinny. Premiowane ma być posiadanie dzieci, a wszystkie sprawy mają być załatwiane w miłej atmosferze w… placówkach banku. Wygląda więc na to, że „bezplacówkowy” model działalności Smart Bank nie był do końca tak efektywny, jak pierwotnie sądzono. Czy oprócz pojawienia się placówek Nest Banku zmiany dotknęły innych obszarów działalności banku?
I tak i nie. Co najważniejsze: oferta rachunków osobistych i firmowych wygląda mniej więcej tak samo, jak dotychczas. Ciągle nic nie zapłacimy za otwarcie oraz prowadzenie Nest Konta ani BIZnest Konta. Również karta debetowa oraz wypłaty z bankomatów będą ciągle bezpłatne – bez spełniania dodatkowych warunków.
Powrót dobrej oferty oszczędnościowej
Zmiany pojawiły się natomiast w ofercie oszczędnościowej banku. Są to głównie podwyżki oprocentowań i mają zachęcać do założenia konta oraz odkładania swoich środków. Najbardziej rzucającą się w oczy jest oferta Nest Lokaty Witaj, która oferuje 4% na 3 miesiące dla kwoty do 10 000 zł – o ile założymy swoje pierwsze konto osobiste. Ta oferta to w zasadzie… nic nowego, ponieważ kilka miesięcy temu mogliśmy z niej skorzystać pod nazwą „Smart Lokaty na powitanie”. Cieszy jednak fakt, że lokata wróciła do oferty banku.
Nowości (które widzieliśmy w ofercie kilka miesięcy temu) czekają również przy kolejnych ofertach depozytowych. Osoby, które posiadają już konto w Nest Banku, mogą założyć jedną z lokat dla nowych środków (względem 27.10.2016). Do zgarnięcia jest 2,5% w wersji 3-miesięcznej lub 2,6% na 6-miesięcy. Z oferty mogą również skorzystać osoby nieposiadające konta, choć wtedy oprocentowanie spadnie o 0,2 pp.
Aktualizacja: Oprocentowanie lokat na nowe środki zostało już obniżone.
Bank oferuje również rachunek Nest Oszczędności, który płaci 2,25% do 50 000 zł i 2% powyżej tej kwoty. Niestety oferta dotyczy jedynie nowych rachunków otwartych do 4.01.2017. Na starych oprocentowanie wynosi aktualnie 1,32% (wyliczone ze wzoru: WIBOR 3M – 0,5).
Nest Rodzinne Oszczędności, czyli do 30% premii
Sporo nadziei przed debiutem budziło zapewnienie banku, że u niego opłacać się będzie oszczędzać rodzinnie. Mowa była nawet o 30% dodatkowej premii, która wypłacana byłaby za systematyczność. Czy warto było czekać?
Cały mechanizm promocji przypomina nieco opisaną kilka miesięcy temu ofertę Deutsche Banku. Najprościej rzecz ujmując: zakładając konto Nest Rodzinne Oszczędności musimy zadeklarować kwotę, którą co miesiąc przelejemy na nasze konto oszczędnościowe. Jeśli uda nam się spełnić ten warunek w każdym z miesięcy kalendarzowych, to po roku bank przyzna nam premię w wysokości minimum 2%, maksimum 30% wysokości naszych wpłat.
Wygląda nieźle? Z pewnością tak, ale w promocji mamy całą masę obostrzeń. Po pierwsze: deklarowana kwota nie może być zbyt niska, ani też zbyt wysoka. Minimum to 50 zł, a maksimum 200, 300 albo 600 zł – zależnie czy zadeklarujemy chęć do przystąpienia do promocji na 15, 10 lub 5 lat.
Po drugie: pieniędzy nie możemy ruszać. Dokładniej: nie możemy zejść z saldem poniżej wysokości dokonanych wpłat. Możemy na konto wpłacić więcej, niż zadeklarowaliśmy, ale wypłacać możemy tylko tę nadwyżkę. Zadeklarowana kwota pomnożona przez ilość wpłat musi być ciągle na koncie.
Po trzecie: wysokość premii zależy od dwóch czynników: tego jak długo oszczędzamy oraz tego… ile mamy dzieci. Wszystko obrazuje poniższa tabela:
Rok oszczędzania | |||||||||||||||
Liczba dzieci | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Brak | 2% | 3% | 4% | 5% | 6% | 12% | 13% | 14% | 15% | 16% | 22% | 23% | 24% | 25% | 26% |
1 | 3% | 4% | 5% | 6% | 7% | 13% | 14% | 15% | 16% | 17% | 23% | 24% | 25% | 26% | 27% |
2 | 4% | 5% | 6% | 7% | 8% | 14% | 15% | 16% | 17% | 18% | 24% | 25% | 26% | 27% | 28% |
3 | 5% | 6% | 7% | 8% | 9% | 15% | 16% | 17% | 18% | 19% | 25% | 26% | 27% | 28% | 29% |
4 i więcej | 6% | 7% | 8% | 9% | 10% | 16% | 17% | 18% | 19% | 20% | 26% | 27% | 28% | 29% | 30% |
Po czwarte: w czasie trwania promocji musimy mieć wyrażone zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych oraz kontaktowanie się telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w celach marketingowych.
Z plusów: jeśli nie spełnimy warunków promocji w danym roku, to bank nie wykluczy nas z promocji, a jedynie „zdegraduje” ponownie do pierwszego roku oszczędzania (co może okazać się średnio opłacalne). Mamy również jeden miesiąc wakacji rocznie: wystarczy, że regularne wpłaty zadeklarowanej kwoty dokonamy w ciągu 11 miesięcy danego roku oszczędzania, a ewentualny brak jednej wpłaty zostanie nam darowany. A jeśli nasz „licznik” posiadanych dzieci zwiększy się, to po poinformowaniu banku zarobimy więcej – ale dopiero od kolejnego roku oszczędzania. Jest więc czas, aby dobić do 30. Procent, oczywiście ;)
Co ciekawe bank nie ogranicza nas do jednokrotnego udziału w promocji – zgodnie z informacjami prezentowanymi na swojej stronie rachunków Nest Rodzinne Oszczędności można otworzyć aż 5.
Choć z pozoru wszystko wygląda dość różowo, to najważniejsze jest jedno pytanie: czy to się opłaca? Problemem bowiem jest to, że bank premiuje jedynie pieniądze, które wpłyną na konto. To, co zgromadziliśmy przez ostatnie lata musi leżeć i zarabiać standardowo, czyli obecnie 1,32% (oprocentowanie wyliczamy tak, jak przy zwykłym rachunku Nest Oszczędności). Czym będziemy dłużej oszczędzać, tym więcej pieniędzy będzie się kisić na niskim procencie.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości najprościej jest wszystko policzyć. Dla uproszczenia obliczeń załóżmy, że ani stopy procentowe ani oprocentowanie rachunku się nie zmienia – choć jest to mało prawdopodobne. Nie możemy jednak opisywać przyszłości, której nie znamy.
Ile zarobimy na rachunku Nest Rodzinne Oszczędności?
W Nest Banku, lokując co miesiąc 600 zł i nie posiadając żadnych dzieci, po 5 latach na rachunku zgromadzilibyśmy ok. 38359 zł (zakładamy, że każda roczna premia byłaby wypłacana z rachunku aby zarabiała na lepszym procencie). Wpłacając te same pieniądze co miesiąc na zwykłe konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 2,7% dostępne w tej chwili np. w Banku Millennium zyskalibyśmy ok. 38075 zł, czyli 284 zł mniej. Obie kwoty to kwoty netto, już po potrąceniu podatku (premia jest zwolniona z podatku, odsetki – nie). Póki co konto Nest Banku wygrywa.
Jak wygląda różnica przy dłuższym okresie oszczędzania? Po 10 latach wpłacając 300 zł zgarnęlibyśmy łącznie około 41093 zł. Wrzucając te same środki na konto oszczędnościowe uzbieralibyśmy ok. 40272 zł, czyli 821 zł mniej! Przy okresie oszczędzania wynoszącym 15 lat i wpłacie 200 zł nasz kapitał wyniósłby 43859 zł, natomiast na koncie oszczędnościowym: 42639 zł, czyli 1220 zł mniej. Tu ponownie wygrywa Nest Rodzinne Oszczędności z pozoru większą przewagą.
Która z opcji jest najbardziej korzystna? W przypadku opcji 5-letniej zarobione odsetki odpowiadają rachunkowi/lokacie z oprocentowaniem około 3,06%. Opcja 10-letnia zarabia na około 3,18% w skali roku, a opcja 15-letnia: 3,14%. Jeśli posiadamy lub dorobimy się dzieci – automatycznie zarobimy więcej.
Co ciekawe opcje 5-, 10- i 15-letnie są… najmniej korzystne. Jeśli zależy nam na jak najwyższym oprocentowaniu, to najbardziej opłaca się wyjść z inwestycji po pierwszym lub drugim roku. Przykładowo po 12 miesiącach wpłat po 200 zł zgarniemy łącznie 2460,88 zł (2400 zł kapitału + odsetki + 48 zł premii) czyli mniej więcej tyle, ile dałoby nam konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 5,7%! Oczywiście wtedy dużo bardziej opłaci się zadeklarowanie kwoty 600 zł, a nawet założenie kilku rachunków!
Skąd wzięło się aż 5,7%? Wyliczenia w poniższej tabelce dla przykładowej kwoty 200 zł:
Nest Rodzine Oszczędności z premią | Hipotetyczne konto 5,7% brutto | ||||||
Miesiąc | Saldo konta | Odsetki netto | Premia | Razem | Saldo | Odsetki netto | Razem |
1 | 200 | 0.16 | 200.16 | 200 | 0.77 | 200.77 | |
2 | 400.16 | 0.33 | 400.49 | 400.77 | 1.54 | 402.31 | |
3 | 600.49 | 0.49 | 600.98 | 602.31 | 2.32 | 604.63 | |
4 | 800.98 | 0.66 | 801.64 | 804.63 | 3.1 | 807.73 | |
5 | 1001.64 | 0.82 | 1002.46 | 1007.73 | 3.88 | 1011.61 | |
6 | 1202.46 | 0.99 | 1203.34 | 1203.45 | 4.66 | 1216.27 | |
7 | 1403.45 | 1.16 | 1404.61 | 1404.61 | 5.45 | 1421.72 | |
8 | 1604.61 | 1.32 | 1605.93 | 1605.93 | 6.24 | 1627.96 | |
9 | 1805.93 | 1.49 | 1807.42 | 1807.42 | 7.03 | 1834.99 | |
10 | 2007.42 | 1.65 | 2009.07 | 2009.07 | 7.83 | 2042.82 | |
11 | 2209.07 | 1.82 | 2210.89 | 2210.89 | 8.63 | 2251.45 | |
12 | 2410.89 | 1.99 | 48 | 2460.88 | 2460.88 | 9.43 | 2460.88 |
Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!
Czy to się opłaca? Tradycyjnie każdy odpowiedzieć musi sobie sam. Liczby jednak mówią same za siebie – zysk po roku inwestycji jest nieporównywalny z żadnym innym produktem oszczędnościowym dostępnym w tej chwili na polskim rynku. To również bardzo ciekawy pomysł na oszczędzanie w długim terminie. Wystarczy założyć konto, zrobić zlecenie stałe i cieszyć się całkiem niezłym oprocentowaniem. Po powiększeniu rodziny warto tylko pamiętać, że obok wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego musimy również powiadomić bank. W końcu wyższa premia piechotą nie chodzi ;)
Najczęściej zadawane pytania
W związku z tym, że w komentarzach pojawiło się sporo pytań, wyliczeń i nieścisłości – wyjaśniamy jeszcze raz najważniejsze kwestie.
Czy muszę wytrzymać z bankiem 5/10/15 lat?
Nest Rodzinne Oszczędności to konto oszczędnościowe, a nie lokata. W związku z tym możemy z niego korzystać kiedy chcemy. Co za tym idzie: możemy je zamknąć kiedy chcemy. Wraz z zamknięciem konta przestajemy brać udział w promocji – nie ma więc znaczenia, czy zadeklarowaliśmy oszczędzanie przez 5, 10 czy 15 lat – możemy „wyjść” w dowolnym momencie.
Ile rachunków mogę założyć?
Regulamin oferty nie określa ilości promocyjnych kont (np. jedno). W związku z tym możemy założyć tyle rachunków, ile tylko chcemy – na stronie banku mowa jest o maksymalnej liczbie 5 kont. Oznacza to, że możemy przelewać co miesiąc nawet 5 x 600 zł, co ostatecznie da kapitał w wysokości 5 x 3600 zł – a wtedy zysk po roku wyjdzie znaczny.
Aktualizacja: od 4.01.2017 można zakładać tylko jedno konto. To i tak bardzo dobra opcja na lokowanie środków.
Czy regulamin promocji może zostać zmieniony na gorszy?
Bank nie ma prawa zmienić regulaminu promocji po przystąpieniu do danej promocji. Warto więc skorzystać z ofert jak najszybciej, na wypadek gdyby bank wpadł na pomysł jej „uszczelnienia”. Albo wycofania. W końcu okres, w którym możliwe będzie wzięcie udziału w promocji, nie jest znany.
I pamiętajcie: regulamin to podstawa. A nie to co ktoś powiedział – nawet, jeśli jest to konsultant na infolinii.
Komentarze
Nie odpowiadają, bo mają problem. Regulamin posiada wewnętrzną sprzeczność i główkują jak z tego wybrnąć.
• endrjuEndrju a co to mnie obchodzi? Podstawowe zasady komunikacji nakazują im zareagować na pismo klienta. Oni nas, klientów traktują jak osoby z Trzeciego Świata, a w przypływie łaski jak natrętną muchę.
• WaldemarJa jeszcze nie mam otwartego konta a już powinnam składać reklamację. Jako że nie udało mi się otworzyć konta za pomocą przelewu, zamówiłam kuriera. W ubiegły wtorek podpisałam dokumenty i czekam na maila potwierdzającego otwarcie rachunku. W piątek dzwonię do Nest Banku i Pani mnie informuje, że weryfikacja trwa….ale w poniedziałek to już na pewno mail będzie. Dzisiaj wtorek i nic. A dajcie mi spokój z tym bankiem. Biorę lokatę na dzień dobry i mówię do widzenia:)
• Beata2@Don Quijote , wybacz, ale nie nadążam za Twoim tokiem myślenia, gdyż
• wiechuskoro
„Deklarowany Okres Oszczędzania nie ma znaczenia, gdy chcemy zerwać po roku, gdyż nie ma o nim mowy przy warunkach wypłaty Premii (oprócz nieznaczącego § 4. 3)”
to po co czekać do drugiego miesiąca?
Dla Premii znaczenie ma Rok Oszczędzania w Deklarowanym Okresie Oszczędzania — i tu rzeczywiście występuje Deklarowany Okres, ale nie ma już o nim mowy przy ustalaniu terminów, tu używany jest tylko Rok Oszczędzania, więc wystarczy zadbać, by pierwszy w całości się mieścił w Deklarowanym Okresie.
• Don Quijote de la ManchaPonadto zgodnie z aktualnym regulaminem, ponieważ pierwszy miesiąc zalicza się do roku oszczędzania, a nie zalicza się do deklarowanego okresu oszczędzania, wpłatę dokonaną w pierwszym miesiącu możemy w dowolnym momencie (nawet w tym samym dniu) wypłacić, nie tracąc prawa do premii :)
• endrjuWycofuję powyższe, ponieważ w par. 4.3 jest mowa o okresie oszczędzania a nie o deklarowanym okresie oszczędzania.
• endrjuDo Beata2
• WaldemarTen bank olewa klientów. Na e- maile nie odpowiadają. Ustaw swoją pocztę na potwierdzenie odebrania e-maila. Wyślij meila na adres ze strony głównej. Po 1- 2 dniach na swojej poczcie zobaczysz komunikat że wiadomość od Ciebie została ….skasowana.
Dzięki Waldemarze za radę ale nic nie będę sprawdzać. Wiem, że banki różnie się zachowują wobec klientów / lepiej lub gorzej/ ale jak któryś przegnie w stronę „gorzej” – szczególnie na początku- to ja sobie daję spokój z takim bankiem. Ot co. Pozdrawiam
• Beata2też tak miałem, nawet tu w którymś wątku o tym wspominałem, i o dziwo po kilku dniach odpowiedź na reklamację przyszła pocztą tradycyjną na zwykłym papierze :)
• jacckDostałem odpowiedź (5 dni, poczta wewnętrzna) w której bank po raz drugi podtrzymuje swoje wcześniejsze wyjaśnienia – czyli liczymy 12 wpłat od pierwszej wpłaty, a czy dokonamy jej w miesiącu otwarcia konta czy w następnym to już nasza sprawa. I tego będę się trzymał (mam to na piśmie i to dwa razy :))
• ŁOŚOK, zgadzam się, „to już nasza sprawa”, ważne, że z odpowiedzi nie wynika, by wpłacający pierwszą składkę w drugim miesiącu mogli mieć problemy — bo mowa jest o liczeniu „od pierwszej wpłaty”, a nie od np. otwarcia konta.
• Don Quijote de la ManchaA czy ktoś dostał potwierdzenie, że zapłacą premię za wszystkie 5 kont? Ciekawi mnie też, czy na pewno po roku będzie można konta zamknąć, bo w końcu podpisujemy umowę na lat 5.
• SkyllaNie podpisujemy umowy na 5 lat! No ile można tłumaczyć…
• MichałSkoro niektórzy tak twierdzą to teraz proszę mi podać pkt regulaminu w którym po roku, wypłacie środków, otrzymaniu premii nie mogę zacząć oszczędzać na nowo zaczynając kolejny rok oszczędzania, skoro deklarowany okres wynosi 5 lat.
• specuLudzie przeciez regulamin mowi ze jak np w drugim roku oszczedzania ( po otrzymaniu premii za pierwszy) zlamiemy zasady naliczania tj. Nie wplacimy 2 razy lub wyplacimy czesc lub calosc to tracimy prawo do nagrody za dany rok oszczedzania w tym przypadku za drugi rok. I od kolejnego tj trzeciego zaczynamy naliczanie premii jakby byl to rok pierwszy, czyli ten najlepszy! Jak ktos juz na sile chce spelnic „5 lat oszczedzania” to niech ma na kontach troche kady zeby sie chociaz jakies grosze naliczaly, oszczedzanie bedzie tylko bez premii. W najgorszym przypadku ( choc to absurd) nie bedzie mozna zamknac tych kont przez te 5 lat ale co to za problem? Napewno nikt nie zmusi nikogo zeby co miesiac wplacac zdeklarowana kwote przez 5 lat, najwyzej nie otrzyma sie premii. Wg mnie ta deklaracja jest tylko po to by klient wiedzial na jaki okres ma zagwarantowane warunki promocji.
• HermanPytanie czy ktoś z Was próbowal coś przelewać z normalnego konta w Nest Banku bo sie wkur…. O 12.20 zleciłam przelew do BGZ Optima, który rzekomo od nich wyszedł 14:36 i absolutnie nie przetrzymują (dzwoniłam na infolinię, a jak ) a W BGZ Optima tych pieniędzy w systemie nie ma wg konsultantki…. ale nie potrafi mi powiedzieć kto zawinił boże jakaś awaria jest o której ona nie wie i jutro mam znowu zadzwonić bo będą mieli jasność.Szlag mnie trafi bo nie dalej jak wczoraj na facebooku (nest Club czy coś takiego…) czytałam że Nest bankowi się to zdarza… grrrrr
• Pola33mnie się zdarzyło kilka razy gdy przelewałem kasiurkę do smart banku to zamiast 1 dzień standardowo jak wszędzie, szły dwa dni !
• KacperzastyNo to „pię.knie”. Mnie ekspresowo dziś kasa szła z Idei do Nest bo zaksięgowali w pierwszej sesji jak chciałam, natomiast przy wychodzeniu jakiś problem i czytałam że u nich „czasem tak jest” > :-( . Jutro pierwsze dzwonię do Optimy (do której z innych banków zawsze pieniądze trafiały tego samego dnia) i jak problem nie leży po ich tronie to niech się NEST tłumaczy i szuka tych pięniadzy… a ja osiwieję….
• Pola33Kacperzasty jakoś nie mam zaufania do pośredników ;-)
• Pola33znalzałam taką stronkę i jestem w szoku że przelew miałby tak długo iść: http://www.elixirsesja.pl/oblicz-przelew/22,12:20,1,3
Jak oni to liczą???
W Nest twierdzą, że „jeżeli zlecisz przelew do godziny 14.30 zostanie on zrealizowany w tym samym dniu roboczym”…
• Don Quijote de la Manchahttps://www.nestbank.pl/uslugi/przelewy.html
banki mają w różnych godzinach sesje elixir wchodzące i wychodzące, 2 lub 3 dziennie. po drodze są jeszcze sesje KIR. jeśli przelew wyjdzie na tyle wcześnie sesją wychodzącą z jednego banku, że przechodząc przez KIR zdąży załapać się na sesję wchodzącą do drugiego banku to przelew otrzymasz jeszcze tego samego dnia.
• Kacperzastydlatego byłem ogromnie zdziwiony że zdarzyło mi się że pieniądze do smarta szły dwa dni robocze. nie sądzę żeby kir przytrzymał dłużej przelew bo nie była to aż taka duża kwota żeby ją dodatkowo weryfikować, więc albo to była jakaś usterka w banku albo celowe zagranie finansowe banku mające na celu przytrzymanie na dłużej kapitału.
Kasa przyszła teraz ok 10…. jeszcze przed pierwszą sesją przychodzącą do Optimy bo ta odbywa się o 11 (do 12)…. jakieś wnioski? ktoś tę kasę gdzieś przetrzymał. Czytałam że w dawnym Smarcie (teraz Nest) przelewy zlecać do 12 należy to wtedy jest gwarancja, że dojdą tego samego dnia…
• Pola33Wg strony którą cytowałam wyżej z FMbanku przelewy będą księgowane tylko wtedy tego samego dnia w innym banku jeśli zlecenie przelewu nastąpi przed 11:15. Przestrzegam. :-/
• Pola33Kolejna odpowiedź od Nest-a ale tym razem przez ich bankowość (tak byłem nie cierpliwy i napisałem na kontakt i przez bankowość)
Szanowny Panie, W nawiązaniu do przesłanej wiadomości uprzejmie informuję, że zgodnie z Regulaminem promocji Nest Rodzinne Oszczędności z Premią, jeśli pierwszej wpłaty dokona Pan w grudniu 2016r, to ostatnia wpłata dla pierwszego okresu oszczędzania przypadnie na listopad 2016r. Dodatkowo informuję, że premia należna Uczestnikowi zostanie wypłacona na Konto w terminie do 20 Dni Roboczych od zakończenia Roku Oszczędzania. Wyjaśniam, że w Pana przypadku należna premia zostanie wypłacona do 28.12.2017r. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, proszę o kontakt z Biurem Obsługi Klientów pod numerem 801 800 188 lub (22) 438 41 41, od poniedziałku do soboty w godzinach od 7.00 do 24.00 oraz w niedziele od 8.00 do 20.00, bądź najbliższym oddziałem Banku. Z poważaniem, Ewelina Wierzejska Biuro Obsługi Klientów Departament Operacji Infolinia: 801-800-188, (22) 438-41-41 e-mail: kontakt@nestbank.pl Nest Bank ul. Domaniewska 39A 02-672 Warszawa http://www.nestbank.pl
Podsumowując dla kont założonych w listopadzie dla spokoju lepiej zasilić konta środkami w grudniu.
• Don Pablo@Don Pablo, ciekaw jestem jak sformułowałeś pytanie, bo z odpowiedzi wnioskuję, że zapytałeś po prostu o to, kiedy dostaniesz premię jeśli pierwszej wpłaty dokonasz w grudniu.
• wiechu@Wiechu Poniżej moje zapytanie.
Proszę o odpowiedź na poniższe pytania: dotyczą one kont założonych 04.11.2016.
Deklarowany Okres Oszczędzania – wskazany przez Uczestnika w dyspozycji otwarcia Konta okres dokonywania Wpłat wynoszący: 5 Lat Oszczędzania albo 10 Lat Oszczędzania albo 15 Lat Oszczędzania, liczony od miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu w którym nastąpiło otwarcie Konta;
Pierwsza wpłata w deklarowanym okresie oszczędzania będzie to grudzień 2016 ?
Rok Oszczędzania – okres 12 miesięcy następujących kolejno po sobie, liczony od miesiąca, w którym nastąpi pierwsza Wpłata;
Pierwsza wpłata grudzień 2016 ostatnia wpłata dla tego roku to listopad 2016 ?
8. Premia należna Uczestnikowi zostanie wypłacona na Konto w terminie do 20 Dni Roboczych od zakończenia Roku Oszczędzania.
Rozumiem, że rok oszczędzania zakończył się ostatniego dnia listopada 2017 roku, czyli wypłata premii przypada na 29 grudnia 2017 roku ?
Z tego co odpowiedzieli można wnioskować, że można wpłacać już od listopada, ale wysłali jak bedzie wyglądać scenariusz, gdy pierwsza wpłata jest grudniowa. Ja już nie kombinuje i robię pierwsze wpłaty 30 grudnia.
• Don Pablo1) Wracając jeszcze do wcześniejszego tematu – jeśli po roku wypłacimy całość środków i zaczniemy od nowa wpłacać po 600zł miesięcznie to zgodnie z regulaminem, cofają nas z powrotem do pierwszego roku oszczędzania i powinniśmy znów otrzymać tą najniższą premię (ale najbardziej korzystną) – czy źle rozumuję?
• adamus2) Też już poruszana sprawa – czy na pewno premia będzie na każdym z 5 kont?
2) — Na pewno. Regulamin wyraźnie mówi, że Premia to procentowa wartość Wpłat na Konto, nigdzie nie ma o jej ograniczeniu kwotowym (nawet nie tylko na Uczestnika, limitu Premii nie ma w ogóle — bo i po co, skoro są limity Wpłat).
• Don Quijote de la Mancha1) – regulamin mówi że przez kolejny rok po wypłacie dostaniesz figę z makiem. Zatem cofnięcie do pierwszego (najbardziej korzystnego) roku oszczędzania tak, ale po rocznej przerwie.
• ŁOŚDla wariantu z najkrótszym okresem oszczedzania mamy dobre konto oszczednosciowe w latach 1, 3 i 5 :)
• kwCzy to Konto Oszczędnościowe na 2,25% jest to konto na nowe środki?
• MartaChodzi Ci o promocyjne 2,25% dla nowych kont (otwartych po 29 października)?
• Don Quijote de la ManchaTam nie może być „starych” środków, bo skąd? A jeśli chodzi Ci o przeniesienie środków z innego produktu Nest, np. lokaty czy ROR, to nie ma problemu — 2,25% jest za nowo otwarte ko Nest Oszczędności.
5.11 otwierałam ror razem z kontem oszczędnościowym . Dziś wskoczyła na Nest konto wskoczyła zakończona lokata z Ideii. Na promocyjną 4% wejdzie tylko 10000 zł, resztę trzeba przechować w oczekiwaniu, że a nóż Idea z czymś wyskoczy:-)
• MartaZwróć proszę uwagę, że z konta Nest Oszczędności tylko jeden przelew można w miesiącu zrobić bezpłatnie. Każdy kolejny przelew to 5 zł. Żeby się nie zdziwić później…
• Pola33Pola33, wiedziałam o tym, ale niemniej dzięki. 30.11 wypłacę na lokatę dla męża, zostawiając 3 tyś na zasilenie rachunków Nest Rodzinne Oszczędności w grudniu:-)
• MartaU mnie po złożeniu wniosku pojawiło się już konto Nest Rodzinne Oszczędności, ale jak wchodzę w zakładkę wnioski złożone to mam status „weryfikacja dzieci”. I tak już od kilku dni. Jak jest u Was? Kiedyś ten status się zmieni?
• adamusjak wyślesz wyniki testu ojcostwa ;)
• ŁOŚWolę nie robić testu – bo można się zdziwić i mi premię obniżą :)
• adamusMnie po kilku kazali dosłała drugą stronę legitymacji szkolnej. Dosłałam i chyba na drugi dzień przyszło mi potwierdzenia, że wszystko ok.
• Pola33widzę że niektórych nawet odpowiedzi z banku nie przekonują i wciąż się zastanawiają od kiedy wpłacać i kiedy wypłacać – dla mnie jest jasna deklaracja banku : jeśli się założy konto w listopadzie i w listopadzie wpłaci to rok minie 30 października a premia będzie pod koniec listopada – wypłacić więc można 1 listopada 2017 jeśli ktoś założy w listopadzie i wpłaci w grudniu analogicznie premia pod koniec grudnia i 1 grudnia może wypłacić Można też wybrać 3 wersję tzn nie wypłacać po 12 miesiącach i poczekać na okres 2 lat i wypłacić w listopadzie 2018 lub grudniu 2018 – nie wiemy przecież czy za rok szczytem możliwości oszczędzania będzie np lokata za 2 % a promocje będą max do 2,5% … )
• piotroCześć. Podpowie ktoś? Najpierw mogę założyć konto a dopiero wtedy lokatę? Jeżeli tak, to jaki jest czas na założenie lokaty od otwarcia konta?
• OlaZ góry dziękuję za podpowiedź.
dyspozycja otwarcia Lokaty powinna zostać złożona przez Klienta w Banku maksymalnie w ciągu 30 dni od daty otwarcia przez Klienta pierwszego Nest Konta prowadzonego w złotych
nestbank.pl/download/regulamin-lokata-witaj.pdf
• bobDziękuję Bob. Pozdrawiam:)
• OlaCzy tą lokatę rodzinną można jeszcze zalozyć ?
• Piotrek76to nie lokata tylko konto oszczędnościowe :) Ale tak, jak najbardziej można.
• MichałPyt 1: A jak technicznie zakłada się lokatę Rodzinne oszczędności, bo nie widzę takowej w wykazie lokat dostępnych przez serwis.
• LidiaPyt.2: Jak składa się to oświadczenie o przystąpieniu do promocji? Rozumiem, że w placówce, tylko że jest ich jeszcze bardzo mało.
Pyt. 3 (może banalne): Czy ta lokata później po założeniu będzie widoczna w serwisie?
Pozdrawiam wszystkie osoby piszące i czytające tego bloga.
to rachunek a nie lokata
• Herman#Lidia
• nemead. 1 Rachunek Nest Rodzinne Oszczedności możesz m.in. założyć po zalogowaniu się do Nest Banku.
4 zakładka „Wnioski i umowy” -> Wypełnij Wniosek- > Konta -> Nest Rodzinne Oszczędności
ad.2 Chyba się nie składa żadnego oświadczenia
ad.3 Są póżniej wszystkie pozycje widoczne ( nie w lokatach tylko w rachunkach)
Mam pytanie odnośnie tej części wpisu umieszczonego zaraz pod tabelka obliczeń ” Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!” dlaczego akurat z końcem miesiąca, skąd to wynika?
• arksiBo pieniądze będą dłużej „marnowały się” na kiepskim oprocentowaniu – a premia i tak nam będzie przysługiwać. Zamiast 12 miesięcy oszczędzania wyjdzie nam 11 miesięcy i jeden dzień, co przy oszczędzaniu np. tylko przez 1 rok da widoczną różnicę. Oczywiście jeśli pieniądze trzymamy na nieoprocentowanym koncie to lepiej je przelać wcześniej – coś zawsze zarobią przez ten miesiąc ;)
Generalnie to są optymalizacje czytelników którzy wyciskają z promocji jak najwięcej. W przypadku „przeciętnego Kowalskiego” i przy oszczędzaniu przez dłuższy okres różnica będzie pomijalna.
• Michał*krócej ?
• Don Quijote de la ManchaIle dni czeka się na NIK i dokumenty po przelewie weryfikacyjnym ?
• BogdanWczoraj po 21 złożyłem 2 wnioski – z BPH i żonie z mBanku. O 2:26 przyszły potwierdzenia założenia mojego konta. Żonie przyszło jedynie potwierdzenie złożenia wniosku i nic więcej. Zastanawiam się w czym jest problem. Dane w mBanku zgadzają się z tymi z dowodu. Może fakt, że ekonto było założone przez kuriera jest przeszkodą?
• bobDopiero po trzecim telefonie na infolinię sprawa załatwiona od ręki.
Wniosek jest taki, gdyby ktoś miał taki problem.
• BogdanZachować spokój i nie wierzyć konsultantowi. Dzwonić jeszcze raz a jak potrzeba to jeszcze raz – bo konsultant konsultantowi wcale nie równy.
Czy żeby założyć 5 rachunków Rodzinne Oszczędności muszę 5 razy złożyć wniosek z załączaniem skanów potwierdzających dane dzieci?
• bobTak właśnie musisz zrobić.
• Pola33Nie trzeba 5 razy wysyłać wniosku. Wysyłasz raz po czym dzwonisz do banku, żeby zrobili 4 kopie wniosku. Zyskujesz co najmniej 30 minut. Sprawdzone :)
• KamilsU mnie złożenie 5 wnioskow zajęło dosłownie 10 minut
• Michał30 minut — telefon
10 minut — komputer z dużym ekranem, normalną klawiaturą i myszą
?
• Don Quijote de la Manchaale może dzieci jeszcze bardziej spowalniają ?
• Don Quijote de la ManchaWitam,
Ktoś przerabiał akcję zakładania 5 kont na siebie i później 5 na współmałżnonka? W regulaminie nie ma o tym mowy więc zakładam, że co nie jest zakazane jest dozwolone;)
• JarekPrzerabialiśmy i można.
• Pola33Taki case:
Deklaruję 5 lat i wpłaty po 200 zł.
Wpłacam jednak kwoty różne: od 200 do 600 zł.
Pytanie: czy premia będzie liczona w stosunku do wpłat rzeczywistych, czy też deklarowanych 200zl/mies.?
• AdamKotOczywiście deklarowanych. We wniosku deklarujesz miesięczną wpłatę i od 12/ lub regulamin dopuszcza 11/ zadeklarowanych wpłat dostaniesz premie. Ani nadwyżki ani odsetki nie wchodzą do podstawy wyliczenia premii.
• Waldemarok, dziękuję. Dla mnie nie było (nie jest) to oczywiste po przestudiowaniu regulaminu.
• AdamKot§2 ust.1 pkt 5 Regulaminu ( i patrz na definicje z punktu 2 i 8) i to jest ściśle określone. Waldemar ma rację.
• wiechuczy z nest rodzinne oszczędności w takim razie można raz w miesiącu przelać same odsetki bez utraty premii ?
• piotroCzy w grudniu będą te same zasady konta rodzinne oszczędności ?
Regulamin mówi o utrzymaniu salda rachunku w minimum wysokości opłat, jednak wypłacanie odsetek co miesiąc na początku promocji daje bardzo nikły zysk porównaniu do nakładu pracy nawet jak te gorsze wrzucisz np. na 4% w WBK.
• Marcin HOsobiście najprawdopodobniej wypłacę odsetki razem z premią po roku, ew. co pòł roku, gdyby bardzo mi się nudziło ;-).
„Wystąpił problem w komunikacji z serwerem”… Strach powierzać pieniądze.
• KrzysztofCzy przy otwieraniu konta trzeba przesyłać skan dowodu? Jak potwierdza się tożsamość dzieci? Pozdrawiam
• MatiNie trzeba. Przelewem z innego banku (założenie jest takie, że już jesteśmy zweryfikowani w tym drugim banku, więc jeśli dane się zgadzają – jest ok)
• MichałNijak nie chce mi wyjść te Wasze 5,7% w tych manewrach na kontach. Robiąc w excel’u swoje wyliczenia wychodzi mi 2,21% po 1. roku przy deklaracji 5 lat i wpłatach 600zł na każde z 5 kont. Jak Wy to obliczacie? Widziałem w poprzednich komentarzach, że ktoś tak miał, później zrozumiał, że robił błąd, ale ja dalej nie wiem, gdzie ja go robię.. Pomóżcie :))
• takitamMoje wyniki obliczeń wg tabelki w excel jak w tekście (przy założeniach: oproc.NRO – 1,32%; kapitał -> co m-c 200zł; wypłata po 12 m-cach): po roku na 1 koncie narosną odsetki netto od kapitału: 13,95 PLN. Premia netto po 12 m-cach – 2% kapitału (ok. 2414 PLN), czyli 38,88 PLN. Łącznie na 1 koncie otrzymam 52,83 PLN. Czyli na 5 kontach – 264,13 PLN odsetek netto z premiami. To daje zwrot z kapitału 200*12*5=12000 PLN -> 264,13/12000=2,2% !! Co ja robię źle, że wychodzi mi 2,2% zamiast 5,7% ??
• takitam1. Mi odsetki przy 1,23% (WOBOR 3M 1,73 – 0,5) daje 11 zł netto przy 11 miesiącach (wpłata w ostatni dzień miesiąca) lub 14,86 zł przy 12, ale to szczegół.
2. Przy wpłatach 200 zł kapitał po roku to 2400 zł, premia bez dzieci to 2%, czyli 48 zł (bez podatku).
3. Twój błąd polega na złym wyliczaniu kapitału, robisz 200 * 12, a przecież na początku na koncie leży tylko 200 zł, pozostałe 2200 może leżeć np. w Millennium na ko 2,7% (albo możesz ich jeszcze nie mieć, odkładać z zarobków).
• Don Quijote de la ManchaOdnośnie: „Twój błąd polega na złym wyliczaniu kapitału, robisz 200 * 12, a przecież na początku na koncie leży tylko 200 zł”
• takitamJa to uwzględniam, ponieważ zrobiłem w xls tabelkę taką jak w tekście. Policzone odsetki obejmują narastanie kapitału po 200zł/m-c… Dalej nie wiem, gdzie mam błąd :) Może takiemu tłukowi jak ja można wyjaśnić bardziej łopatologicznie? ;)
Źle zrobiłeś tę swoją tabelkę, ściągnij sobie przygotowaną przez admina (na kkońcu „Ważne dokumenty”).
Wcześniej napisałeś „to daje zwrot z kapitału 200*12*5=12000 PLN -> 264,13/12000=2,2%” — tzn. liczyłeś tak, jak gdyby 12000 leżało na koncie przez cały rok, a przecież tyle jest tylko na sam koniec!
• Don Quijote de la ManchaZnajdź w necie jakiś kalkulator odsetek. Ręcznie wylicz. Trochę potrwa ale będziesz maił jakiś wiarygodny wynik.
• WaldemarDobry pomysł dla niedowiarków. ?
Pierwszy z brzegu wynik z wyszukiwania „kalkulator systematycznego oszczędzania” (Bankier) mówi: „Odkładając co miesiąc 1 000 zł na rachunek z oprocentowaniem 5,9% i kapitalizacją miesięczną, po roku uzbierasz 12 315 zł” (mi powyżej wyszło (14,85 + 48) * 5 = 314,3).
• Don Quijote de la Mancha@takitam ale nie wychodzi ci taki wysoki procent jak w artykule, czy kwota zysku inna? Bo generalnie chodzi przecież o KWOTE zysku, a nie o piękne reklamowe procenty.
W tym wypadku mówimy o PROCENCIE SKŁADANYM. Czyli w pierwszym miesiącu wplacasz np 500zl na 2%. W nastepnym miesiacu doplacasz 500zl. Czyli masz: 500+2%▪500 =510 z poprzedniego mc i doplacone 500. Czyli w kolejnym mc na 2% będzie pracować nie wplacony 1000, ale 1010. A w jeszcze kolejnym 1520,20 zł. Czyli za kazdym razem więcej. I to jest zasadnicza różnica w stosunku do stałej kwoty lokaty i kapitalizacji na koniec lokaty. Tu kapitalizacja jest co miesiąc (bo to konto oszczędnościowe) i nie zamrażasz od razu całej kwoty, tylko doplacasz co miesiąc.
Natomiast ja radzilabym raczej liczyć KWOTY zysku i konieczność systematycznych wplat oraz to, ze mowa tu o systemie nie krótszym niż rok….., niż o dużych czy małych procentach.
• Be@Słowem, nie uważam że jest to produkt dobry dla wszystkich. Jak każdą inną ofertę należy ją przeanalizować pod kątem własnych możliwości no i konkurencyjnych ofert.
Sprawa jest prosta: @takitam (1) zrobił jakiś niewielki błąd przy wyliczaniu odsetek, (2) premię odrobinę zawyżył wyliczając od kapitału i odsetek (zamiast tylko wpłaconego kapitału), ale mocno zaniżył odliczając od niej podatek (profetycznie?), (3) uzyskany zysk na procent przeliczył z całej sumy wpłaconego kapitału, zapominając, że na początku „procentuje” tylko 1/12, potem 2/12 etc.
• Don Quijote de la ManchaJak wplacisz 500zl na 2% to po miesiacu masz 0,67zl odsetek a nie 10zl :p chyba ze znasz inna matematyke? 10 zl to po roku i to jeszcze podatek musisz odliczyc
• HermanPrzy tak niskim oprocentowaniu Rachunku Nest Oszczędności tzw. procent składany jest nieistotny i nie przynosi prawie realnego zysku. W tym wypadku to relatywnie wysoka premia od banku/ wyższa jak się ma dzieci, najlepiej kilkoro/ stanowi o atrakcyjności tegoż produktu.
• WaldemarDokładnie, przy składce 3 k zł/mc na 1,23% po roku (11 miesiącach) wychodzi mi 164,82 zł odsetek netto, a bez kapitalizacji byłoby… 164,39 zł. Premia to 720 zł.
• Don Quijote de la ManchaDzięki za odpowiedzi. Tak jak pisałem, uwzględniłem i liczyłem procent składany. Jednak widzę, że inaczej szacuję premię. To jak w końcu będą ją dawać? Po roku bez dzieci przy deklaracji na 5 lat dadzą 2% od…jakiej kwoty?
• takitam2% od łącznej kwoty wpłat w minionym roku, np. 200 zł × 12 = 2400 zł, z tego 2% premii to 48 zł (wg aktualnego stanu prawnego podatku od takiej premii się nie płaci).
Przypominam, że błąd zrobiłeś też tu: „to daje zwrot z kapitału 200*12*5=12000 PLN -> 264,13/12000=2,2%”.
• Don Quijote de la ManchaI tego właśnie nie kumam… Dla mnie sprawa jest prosta jak drut. Abstrahując już jak ja to liczę. Weźmy powyższą tabelkę w tekście: wychodzi z niej, że wszystkie odsetki z premią od kapitału 12*200=2400 wyniosą 60,88 PLN, co daje 60,88/2400=2,54%. Nijak nie wychodzi mi tu 5,7%. Po prostu nie i już :)
• takitam1. Zgodzisz się, że wpłacając 2400 zł na roczną lokatę 2,54% na otrzymasz ok. 61 zł odsetek brutto?
2. A tu przecież 2400 zł nie leży w banku przez cały rok, tak naprawdę możesz ich na początku w ogóle nie mieć i wpłacać z comiesięcznej pensji. 2400 zł uzbiera się dopiero po 12 wpłatach, po pierwszej będzie tylko 200 zł, po drugiej 400…
• Don Quijote de la ManchaInaczej mówiąc, średnioroczny kapitał jest dużo mniejszy, niż 2400 zł, dlatego nie możesz od takiej kwoty liczyć odsetek.
Jeszcze inaczej mówiąc: „kalkulator systematycznego oszczędzania” to narzędzie pokazujące odsetki od właśnie takich regularnych wpłat, np. na konto oszczędnościowe po każdej wypłacie. Potestuj sobie wpisując Twoje 2,54% i wartości z naszych wyliczeń.
Dzięki za cierpliwość przede wszystkim :)
W tym sęk, że ja już mam tą kasę i gdyby doliczyć procenty, które będą kapać na innym koncie np. 2%/rok, z którego będę zabierał co mc 2 stówy, to doliczyć mogę 14.11zl/1 ko. Czyli w sumie odestek+premia będzie 122.99zl. Tyle po roku wycisne z kapitału 2400zl. To jednak daje w końcu jakiś sensowny zwrot, bo 5.12% w skali roku. Tak to policzyłem.. No i to ma już jakiś sens :D
• Taki_tamOd dziś w Nest banku mamy darmowe wpłatomaty Euronetu :-)
• KrakWłaśnie założyłam. Aktualne oprocentowanie standardowe to 1,2% a nie 1,32%. W liczeniu jestem kiepska ale z racji premii (nawet bez dzieci) i tak sądzę, że dobrze robię. Jeżeli nie, to na mnie nakrzyczcie:)
• OlaZgodnie z Regulaminem „Przyznana Uczestnikowi Premia stanowi nagrodę w ramach sprzedaży premiowej i na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych do wysokości określonej w wyżej wymienionym przepisie” a więc do kwoty 760 zł.
• karol77Słowo „Premia” występuje w Regulaminie w liczbie pojedynczej. Ale korzystanie z promocji poprzez wykorzystanie kilku kont bez problemu spowoduje przekroczenie tego progu kwotowego. Zatem czy Bank przy wypłaceniu np: 4 Premii po 200 zł, a więc łącznie 800 zł będzie to „opodatkowywał” ?
I wtedy zysk będzie zdecydowanie niższy.
Masz rację powyżej 760zł dostaniesz pita od banku i będziesz się musiał w picie z podatku rozliczyć (bodajże 10% kwoty).
• Pola33Wg mnie nie liczy się łączna wartość premii a każda z osobna. Tak by wynikało z konkretnych paragrafów dotyczących sprzedaży premiowej.
• maroosJa się kłócić nie zamierzam, napisałam jak mi się wydaje…. Adminie czy Ty coś wiesz nt temat?
• Pola33A to jest dobre pytanie. Bo w sumie, gdyby się nie liczyła suma, to każdą promocję można by było rozbić na kilka elementów… i po kłopocie.
• Be@Mowa jest że można otworzyć 5 produktów, ale muszę za każdym razem zakładać nowe konto? Czy mogę założyć ze strony logowania „dodatkowe konto osobiste”?
• KacperNest Konto Oszczędnościowe, jak sama nazwa wskazuje, to konto oszczędnościowe. Zakładamy je po zalogowaniu do bankowości internetowej :)
• MichałNowa tabela oprocentowania z 4 stycznia 2017: „Od 4 stycznia 2017 r. Klient może otworzyć i posiadać 1 (jeden) rachunek Nest Oszczędności oraz 1 (jeden) rachunek w wariancie Nest
• avangRodzinne Oszczędności („NRO”) w PLN. Powyższe ograniczenie nie dotyczy obecnych posiadaczy dwóch lub więcej rachunków NRO otwartych do 3 stycznia 2017 r., którzy
są uprawnieni do posiadania wszystkich rachunków otwartych na ich rzecz do ww. daty.”
Dzięki za info. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy… dlatego sugerowałem korzystanie z promocji na początku – bo kwestią czasu było, kiedy bank wprowadzi tego typu ograniczenie. Ciesze się, że jednak sporo osób z oferty skorzystało (i to dość mocno ;))
• MichałOd dzisiaj zg. z Tabelą Oprocentowania mozna założyć tylko jedno konto Nest Konto Oszczędnościowe i jedno Nest Konto Rodzinne Oszczędnościowe.
• chmielMyślicie, że skoro w grudniu 2 razy reklamowałem brak możliwości założenia jakiegokolwiek konta Nest Rodzinne Oszczędności, to reklamacja dałaby cokolwiek? W sensie, że chciałbym założyć więcej, bo na dniach wybierałem się, aby ponowić próbę ;)
• marooswitam mam do was pytanie załozeym 6 kont rodzinne oszczedzanie ( w grudniu ) przy 5 kontach w szczególach rachunku mam podane 1,25% oprocentowania a przy jednym 2,25 % skad ta roznica ?
• megonZałożyłeś pięć kont rodzinne oszczędzanie (1,25% + bonus roczny) i jedno konto Nest oszczędności (2,25%)
• Don PabloDziękuję Don Pablo – serwis i jego użytkownicy – rewelacja
• megonJa tylko dodam, że na „zwykłym” Nest Oszczędności oprocentowanie obowiązuje w miesiącu otwarcia + przez dwa pełne miesiące. Więc warto tam wrzucić kasę od razu, jeśli chce się skorzystać z oprocentowania, bo później spada do WIBOR 3M – 0,5 = ok. 1,22% w tej chwili.
• Michałmam pytanie dotyczace daty wpływy i tego zapisu
„…Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!”
Jesli konto otworzyłem na poczatku miesiaca 9 grudnia to dekalrowany wpływ mogę zrobić pod koniec miesiaca ? Tak aby ilosc wpływów sie oczywiscie zgadzała ? Czy trzeba pilnowac daty pierwszego wplwuwu ?
• megonNo wlasnie.. tez mnie to interesuje..
• AndrzejJak to jest z tym wyzszym oprocentowaniem pod koniec mies?
@admin czy moglbym Cie prosic o podobna tabelke dla przykładowo 600zl i wyjasnienie z tym oprocentowaniem?
Z gory dzieki ;)
pierwszy wpływ własnie zrobiłem 9 grudnia
• megon