Sprytny Bill: 5% (a nawet 15%) cashbacku za płatność rachunków kartą podpiętą do aplikacji w telefonie?

Pod ostatnim wpisem o aplikacji uPaid, która zwracała 50% wartości doładowań telefonów, pojawiła się dyskusja na temat nowej usługi firmy: Sprytny Bill, czyli możliwości opłacania rachunków kartą podpiętą do aplikacji w telefonie komórkowym. Wydaje się, że dzięki aplikacji będzie można sporo zarobić.

Sprytny Bill czy Sprytny Kowalski?

Po pierwsze – dlaczego aplikacja może okazać się hitem? Prawdopodobnie zapłata za rachunki naszą kartą płatniczą traktowana jest jako transakcja internetowa. Dzięki temu, płacąc odpowiednią kartą, możemy:

  • Zgarnąć 5% cashbacku, jeśli zapłacimy kartą MasterCard Alior Sync
  • Wypłacić pieniądze z karty kredytowej
  • Wypłacić pieniądze z karty kredytowej i przy okazji zebrać mile w programie M&M

Dlaczego zapłata rachunków poprzez aplikację Sprytny Bill powinna być transakcją internetową?

Regulamin usługi mówi:

Za usługę świadczoną na rzecz Użytkownika Spółka obciąża go z zarejestrowanej karty płatniczej na zasadach ogólnych transakcji MOTO/MMRP bez fizycznego udziału karty płatniczej.

Tymczasem Alior Sync premiuje następujące transakcje:

Realizację operacji bezgotówkowych przy użyciu danych Karty, bez fizycznego okazania Karty za pośrednictwem Internetu (operacje MOTOEC)

Jest więc spora szansa, iż za każdą płatność dostaniemy 5% cashbacku od Synca. Kod MCC płatności również nie jest wykluczony regulaminem banku – według komentarzy pod poprzednim newsem jest to kod 4800 (a dla innych usług będzie odpowiednio inny, np. 4900 za gaz).

Jakie są koszty usługi?

Tu trzeba przyznać, iż uPaid chciał ładnie ukryć koszty operacji – nie ma o nich mowy na stronie produktu, na szczęście regulamin to podstawa. Mówi on:

Koszt jednorazowej transakcji opłacenia rachunku to dla Klienta 0,97 zł przy płatności MasterCard i 2,3% wartości rachunku przy płatności dokonywanej kartą inną niż MasterCard.

Zakładając więc, iż każda płatność będzie premiowana przez Alior Sync i da 5% cashbacku, minimalna wartość rachunku musi wynosić około 20 PLN, aby na niej zarobić. Dla rachunku na kwotę np. 500 PLN zarobimy jakieś 24,03 PLN (itd.)

Płatności wyłączone z programu

Ciekawy jest następujący punkt regulaminu:

Za pomocą usługi można opłacić tylko następujące rachunki:

  • opłata za gaz
  • energia elektryczna
  • opłaty za media
  • telefon
  • wywóz nieczystości
  • woda i kanalizacja
  • telewizja kablowa i satelitarna
  • Internet stacjonarny i mobilny
  • polisy ubezpieczeniowe
  • wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe – opłaty*
  • ochrona

*uwaga – poprzez aplikację Sprytny Bill nie można płacić za czynsz lub inne opłaty mieszkaniowe na rzecz osób fizycznych i prawnych, nie będących wspólnotami lub spółdzielniami mieszkaniowymi.

Od razu nasuwa się pytanie – w jaki sposób uPaid zweryfikuje, czy opłacamy rachunek ze jedną z wymienionych usług faktycznemu dostawcy czy na przykład… samemu sobie?
Tu odpowiedź znajdziemy w kolejnym punkcie regulaminu:

Spółka ma prawo do wybiórczej weryfikacji danych kontrahentów do których przypisane są numery opłaconych rachunków. Spółka zgłasza wówczas zapytanie do Klienta drogą telefoniczną bądź mailową w celu uzyskania informacji na temat wystawcy rachunku. W przypadku trudności w uzyskaniu takich informacji w przeciągu 5 dni roboczych Spółka może odmówić przyjęcia kolejnego zlecenia płatności.

Pytanie tylko jak częste będą „wybiórcze” zapytania i co potrzebne będzie do pozytywnej weryfikacji wystawcy rachunku.

Podsumowując – aplikacja nadaje się świetnie do płacenia realnych rachunków. Koszt płatności kartą MasterCard to wprawdzie 97 groszy, jednak jeśli jest to karta z Alior Sync – bank zwróci nam 5% wartości rachunku, dzięki czemu ostatecznie wyjdziemy (sporo) na plus. Oczywiście, jeśli dostawca umożliwia bezpośrednią płatność na jego stronie internetowej, nie ma sensu bawić się w Sprytnego Billa.

W przypadku płacenia rachunków samemu sobie (aby korzystać z cashbacku czy zbierać mile) może być już nieco gorzej, bo spółka ma prawo zweryfikować wystawcę. Jak – przekonamy się pewnie niedługo :)

Bonus: do zgarnięcia 60 PLN do końca roku!

Przy okazji warto skorzystać z bonusu, jaki spółka oferuje za pierwsze trzy rachunki, o ile zapłacimy je do końca roku. Za każdy z nich dostaniemy zwrot 10% wartości, jednak nie więcej niż 20 PLN za każdy. Najbardziej opłaca się więc znaleźć trzy rachunki na kwoty około 200 PLN. Dzięki temu możemy liczyć na zwrot (a w zasadzie zniżkę) 10%, czyli około 20 PLN za każdy. Jeśli zapłacimy dodatkowo kartą Alior Sync, łącznie zamiast 200 PLN jeden rachunek wyniesie nas 200 PLN * 95% – 20 + 0.97 = 170,97 PLN. Dostaniemy więc prawie 15% zniżki (dokładnie 14,515%).

Pamiętajmy tylko o tym punkcie regulaminu promocji:

Uczestnik aby otrzymać zwrot 10% wysokości opłaconego rachunku powinien w dniu
wykonania operacji przesłać dane niezbędne do wykonania przelewu na adres:
bill@sprytnybill.pl (imię, nazwisko, adres, numer konta bankowego)

PS. Póki co rozważania są czysto teoretyczne, bo metody nie zdążyliśmy przetestować – nie mamy telefonu z Androidem. Jeśli wy też macie taki problem, polecamy skorzystać z jednego z emulatorów, na przykład z tej aplikacji (o ile możliwy jest dostęp do Google Play). Instalujemy na Windowsie i cieszymy się „telefonem” z Androidem :)

Bardzo liczymy też na wasze komentarze – jeśli uda wam się opłacić rachunki (te normalne i te dla siebie), prosimy o info. Z pewnością przyda się innym!

Nie przegap!

Komentarze

  • oraz na temat ‚prognozy rozliczeń z aliora’
    „(…) tak, ale przez przerwę świąteczną… sa lekkie opóźnienia. Ale sumiennie wszystko BOK liczy, tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość. Tak, mamy informację, że cash back jest zwracany przez Aliora.”

    TMO Odpowiedz
  • Mi zapłacili rachunki-trochę dłużej trwa bo pewnie święta. No niestety to co przeszło na styczeń już na synca sie nie załapie-jakbym nie kombinował cashbacku nie dostanę. Także z synca już nic nie płącę-wole kartę z 1% cashbackiem

    Adam Odpowiedz
  • Zapłaciłem kilka rachunków, ale tylko przy tych dla Energi mam możliwość sprawdzenia w eBok czy płatność przeszła. Rachunek opłacony 28.12, dzisiaj, tj. 04.01 płatność przeszła. Jest to dokładnie 3 dzień roboczy czyli wszystko zgodnie z planem. Biorę się za kolejne rachuneczki :)

    P.S. Zwrotu od Billa za ten rachunek jeszcze nie dostałem, ale za wcześniejsze już tak.

    Patryk Odpowiedz
  • @TMO
    chyba mieli na myśli Synca, a nie Aliora… :P

    Ksrol Odpowiedz
  • @ Patryk
    „Rachunek opłacony 28.12, dzisiaj, tj. 04.01 płatność przeszła. Jest to dokładnie 3 dzień roboczy”
    4. dzień roboczy

    mat Odpowiedz
  • Rzeczywiście.
    Ale i tak uważam, że jest ok – Bill nie gwarantuje opłacenia rachunku w 3 dni robocze, a przekazania płatności – Energa też chwilę pewnie potrzebuje.

    Patryk Odpowiedz
  • Sprawdziłem jeszcze raz – płatność została zaksięgowana na koncie Energi już wczoraj, tj. 03.01. Czyli były 3 dni robocze :)

    Patryk Odpowiedz
  • Fajnie, że działa. Niech się rozwijają i dorzucają kolejne promocje – zawsze to pieniądze na plus za nic, trzeba korzystać :)

    Michał Odpowiedz
  • Chwila … jeżeli platnosci kartą dokonywałem 31 grudnia i w tym momencie zostawało to OBCIĄŻANE, a zaksiegowane na koncie jest 3 stycznia … to jak to jest rozliczane ?

    TMO Odpowiedz
  • A czy pewne jest, że przy zrealizowaniu płatności podanych przez uPaid, Sync zwróci te 5%?

    Bo wygląda to naprawdę obiecująco;-)

    Robert Odpowiedz
  • Pewne będzie 15 stycznia 2013 jak ludzie potwierdzą czy przyszedł im cashback z Alior Sync za rachunki popłacone przez Billa w grudniu 2012.

    Bobek Odpowiedz
  • Liczy się wg daty zaksięgowania jeśli w styczniu to na cashback będzie można liczyć co najwyżej w lutym ale tak jak wszyscy piszą zobaczymy jak synek potraktuje te z grudnia zapłaty i czy firma zapłaci te promocyjne 10%. pomysł dobry szkoda że wcześniej nie wystartowali jak synek oferował cashback łatwy do spełnienia.

    Adam Odpowiedz
  • Uściślijmy: według konsultanta Synca jeżeli transakcja została zaksięgowana:

    -w grudniu to cashback (5%) otrzymamy 10 dnia roboczego stycznia, czyli 14.01.2013,

    -w styczniu to cashback otrzymamy pod warunkiem, że w styczniu spełniliśmy warunki (wpływ wynagrodzenia, średnie saldo 1500, 10k na lokacie itd) 14.02.2013.

    adminka Odpowiedz
  • Jaki jest ten ‚minimalny’ wplyw wynagrodzenia ? jest to gdzieś regulowane ?

    TMO Odpowiedz
  • Nie – ciężko cokolwiek póki co powiedzieć. Będziemy testować w tym miesiącu

    Michał Odpowiedz
  • Nie ma określania jaka ma być kwota jeśli chodzi o wynagrodzenie-tyle że to musi być wynagrodzenie a nie przelew sobie samemu stąd ten problem-wydaje mi się że mogą żądać zobowiazania do przekazywania wynagrodzenia na ich konto-a sam sobie sie przecież tego nie złozy-a inna osoba jest ryzyko czy nie będą wymagać potwierdzenia tego

    Adam Odpowiedz
  • platnosci wykonane 24 grudnia, do dnia dzisiejszego brak zwrotu 10% :(

    shooter Odpowiedz
  • Dziś przy każdym numerze konta dostaje: „nieprawidłowy numer konta”. wtf?

    donmateo Odpowiedz
  • ja nie moge oplacac rachunkow za orange bo jest niby zly numer konta

    sunwoj Odpowiedz
  • czy ktoś może sprawdzić transakcje przeszły? Ja nie mam takiej możliwości, a termin mojej płatności minął 2.01

    stach Odpowiedz
  • @sunwoj emulujesz Billa czy uruchamiasz na urządzeniu z androidem?

    donmateo Odpowiedz
  • korzystam na telefonie z androidem, wszystkie platnosci dzialaja tylko numeru orange nie rozpoznaje, a platnosci przechodza bez problemu, wplywa po tych umownych 3 dniach, zawsze mozna sprawdzic w ksiegowosci danej firmy ktorej placimy /np. oplaty mieszkaniowe/

    sunwoj Odpowiedz
  • Ja mam podobnie. „Nieprawidłowy nr konta” wczoraj i dziś (7.01 i 8.01). Próbowałem na 2 rachunkach. Też działam na tel. z androidem.

    Variant Odpowiedz
  • Płatność 28.12.12, zwrotu brak. Właśnie dostałem odpowiedź od sprytnego billa:
    „nasz BOK przelicza i sukcesywnie wysyła zwroty.
    Muszę prosić o cierpliwość, naprawdę zgłoszeń jest niesamowicie dużo, przy czym wiele osób podało nie te dane, co trzeba.
    Robimy co w naszej mocy, zapewniam, że należne zwroty zostaną wydane jeszcze w tym tygodniu.”

    Ciekawe co z tego wyjdzie…

    Damian Odpowiedz
  • No dopóki nie dostanę zwrotu 10% zgodnie z warunkami promocji to nic więcej im nie płącę. A swoją drogą jeśli nie umieją się wywiązać z umowy to kiepsko o nich świadczy i źle wróży nowej firmie. będzie ryzyko czy powierzać im kasę za rachunki.

    Adam Odpowiedz
  • Właśnie dostałem zwrot 10% transakcji z dnia 24.12.2012. LOL :)

    Rrrrr Odpowiedz
  • Potwierdzam, również dostałem zwrot 10% w ramach promocji.

    Skontaktowałem się też z dostawcą energii: moje transakcje wykonane 23 grudnia zostały zaksięgowane 27 grudnia, a na konto dostawcy energii wpłynęły 28 grudnia.

    jako Odpowiedz
  • Również potwierdzam rozliczenie promocji rachunków z 27 i 31 grudnia ;) !

    TMO Odpowiedz
  • Ja również otrzymałem zwrot. Za rachunek za Orange oraz za czynsz do Spółdzielni Mieszkaniowej :)

    Pablo Odpowiedz
  • zwrot dotarł dzis ale ….wykonałem 24.12 3 płaności na rzecz TAURONa 3x 200 zł i zgłosiłem zgodnie z regulaminem

    potem (tego samego dnia) zapłaciłem TMOBILE 99zł i POLSAT 99zł

    otrzymany zwrot = 20zł :(
    nijak zgodnie z regulaminem – ani 10% ani w terminie :(

    Początkowe dobre wrażenie zmieniło się na bardzo złe :(

    shooter Odpowiedz
  • Napisz do BOKu.
    Pamiętaj, że maksymalny zwrot na jedno konto w uPaid może wynieść maksymalnie 60 zł.

    Patryk Odpowiedz
  • napisałem, ale niesmak już jest

    shooter Odpowiedz
  • Ja dostałem w 2 ratach za 3 rachunki…

    Rrrrr Odpowiedz
  • @ shooter – a nie rozbiłeś czasem jednego rachunku na 3 płatności? ja płaciłam 2 rachunki na rzecz tego samego odbiorcy i dostałam maila z prośbą o scan rachunków, bo chcą zweryfikować, czy nie rozbiłam płatności ;) 40zł wpadło, bo trzecią płatność zapomniałam zgłosić heh

    dialam Odpowiedz
  • Potwierdzam u mnie też już jest zwrot – wszystko zgodnie z regulaminem.
    Chociaż na przyszłość zastanawiam się czy warto ryzykować dla tych 5%. Z drugiej strony jeszcze jest charge back, ale to trwa i trwa, a środki zamrożone.

    Damian Odpowiedz
  • Nie mo znabyło rozbić 1 faktury na dwie płatności. Wczoraj dostałem pełny zwrot 58 zł za 3 rachunki. teraz czekam co zrobi z tym synek czy dostanę 5%. Ale i tak chyba będę korzystał ze sprytnego Bila przy czynszu płacąć choćby kredytówką-bo mam wypłatę bez prowizji, cashback 1% wpłynie i okres bezodsetkowy 58 dni no i taniej niż w żabie prowizja o wygodzie nie wspominajac bo nie muszę chodzić do płaza.

    Adam Odpowiedz
  • Premia za płatności z 28.12 już jest na koncie:)

    Rob Odpowiedz
  • a gdzie w regulaminie pisało że nie można 1 płatności rozbić na 3 ? nie pisała a co nie jest zabronione jest dozwolone.
    fakt – prosili o scan rachunku ale jak mnie poinformowali do weryfikacji czy numer konta należy do TAURONA – należał wiec numer konta został poprawnie zweryfikowany.
    to ze rozbiłem 1 FV na 3 płatności nie powinno mieć znaczenie bo równie dobrze mogłem zapłacic rachunki do przodu np POLSAT za 2 m-ce

    shooter Odpowiedz
  • Mogłeś zapłacić naprzód. Zwrot dotyczy rachunku.
    Skoro to był jeden rachunek ale płaciłeś w 3 ratach to należy się Tobie tylko zwrot za ten rachunek ale max 20 zł na jeden rachunek.

    Pablo Odpowiedz
  • Pablo ma rację zwrot dotyczy rachunku/faktury-nie płatności-dlatego właśnie zapłaciłem naprzód prąd za luty bo był na osobnej fakturze-prognozie

    Adam Odpowiedz
  • Witam,

    chciałbym zapłacić kartą pewien rachunek a dokładnie składkę OC aby otrzymać cashback 5% z Alior Sync.
    Problem jest to że należy zapłacić kartą (płatność kartą w internecie) na konkretny rachunek ktorego niestety nie wspiera PayU.
    Jak to zrobic??

    konrado Odpowiedz
  • @konrado – cashback przysługuje za płatności w internecie przy użyciu przycisku „płacę z sync” albo właśnie przez podawanie numeru karty, daty ważności itd.

    Ksrol Odpowiedz
  • po ponownym przeanalizowaniu regulaminu nadal twierdzę że powinni wypłacić 60zł.
    Regulamin nie określa, że rachunek musi zostac opłacony całkowicie (w 100%j) więc można zapłacić część faktury np 50% i też powinno być ok.
    Więc można opłacić 3 x 33% rachunku i wg mnie jest to zgodne z regulaminem – rachunek za każdym razem był opłacony na faktycznego wystawcę FV, a że płatność nie pokrywała całości FV to już inna inkszość…..zawsze mogła być nadpłata na rachunku …..a potem niedopłata….

    shooter Odpowiedz
  • Shooter-pozwolę się z tobą nie zgodzić-rachunek a płatnosć to nie to samo. Aby skorzystać w mojej ocenie regulaminu należało capłacić cały rachunek-i to jest 1 płatność. Stąd nadpłaciłem rachunek a nie rozbiłem jednego za prawie 800 zł na dwa. też analizowałem regulamin i stwierdziłem że będzie problem dlatego tak zapłaciłem. Ale napisz do BOK reklamację i spróbuj-nic to nie kosztuje. Dlatego jak dzwoniłem do nich to pytałem sie czy można czyjś rachunek zapłacić i zapłaciłem rodziców.

    Adam Odpowiedz
  • Próbowałem dziś zapłacić rachunek telefoniczny Telefonii Cyfrowej i wyskakuje nieprawidłowy numer konta i lipa

    Adam Odpowiedz
  • pisałem na bok@sprytnybill.pl czemu jest nieprawidłowy numer, napisali mi że to w celu zabezpieczenia i żebym przesłał skan rachunku to odblokują płatności na ten numer konta, sugeruję sprawdzić w aplikacji czy w zapisanych szablonach tez przy zmianie np. kwoty też Wam wyskoczy ten błąd, bo ja im wysłałem tydzień temu moją e-fakturę i dalej nie jest to zrobione, wiec jak widać trochę to trwa

    blazejek Odpowiedz
  • Mi też sprytnybill zablokował możliwość płacenia i poprosić o skany rachunków, jak na razie dostałem promocyjny cashback 10% i zrobiłem płatności na jakieś 3000zł. Dzisiaj wysłałem im skany płatności, ciekawe jak szybko mi odblokują możliwość płacenia, bo następne rachunki czekają

    kumbel Odpowiedz
  • Mi też sprytnybill zablokował możliwość płacenia i poprosił o skany rachunków. Jak na razie dostałem promocyjny cashback 10% i zrobiłem płatności na jakieś 3000zł. Dzisiaj wysłałem im skany płatności, ciekawe jak szybko mi odblokują możliwość płacenia, bo następne rachunki czekają

    kumbel Odpowiedz
  • Dzwoniłem do ich obsługi technicznej i wyglada to tak-jak sie wpisuje ręcznie nr kont:
    Najpierw wysyła sie skan rachunku-sprawdzają czy nr konta nalezy do danej firmy (nie mam pojecia niby jak) i wtedy odblokowuja to konto i można jak twierdzą zapłacić. Trochę to skomplikowane i czasochłonne żebym po 1 czekał pewnie z 2 dni aż zaakceptują te konto, potem 2-3 dni na płatność. Także jak nie ma kodu kreskowego a takie mam jakieś realne rachunki to troche bez sensu-tydzień sie męczyć zeby rachunek zapłacić. Przy mniejszych kwotach takich do 200 zł gra wg mnie nie warta zachodu. Szybciej i sprawniej przez żabę. Także chyba tylko czynsz będę opłącał bo to moze się kalkulować i nabić obroty na karcie. generalnie odniosłem wrażenie że mało profesjonalni w całym biurze 2 osoby jakaś pani biega 1 gość z działu technicznego. Miały być szybkie płatnosci mobile kicha wyszła. Trochę strach płacić wieksze sumy

    Adam Odpowiedz
  • Jest jakas mozliwosc sciagniecia potwierdzenia wplaty na konto? Przyszedl jakis mail do mnie od sprytnego billa z potwierdzeniem transackji,ale wolalbym jakis pdf z potwierdzeniem,ze oplacilem dany rachunek.

    jjkk Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy