Ostatnia szansa na 7% do 100 000 zł na 152 dni w Pekao + 300 zł na start!

VeloBank kupuje część detaliczną Citi Handlowego!

Citibank już kilka lat temu informował, że planuje pozbyć się swojego polskiego oddziału. Na kupca musieliśmy trochę poczekać, ale już od początku roku można było usłyszeć plotki, że taki się znalazł. Wreszcie w dniu dzisiejszym pojawił się komunikat, w którym VeloBank informuje o zakupie części detalicznej Citi Handlowego. Co to oznacza dla klientów?

Citi Handlowy logo
Jak łatwo się domyślić póki co niewiele się zmieni. Podpisana została „tylko” umowa warunkowa, co oznacza, że finalizacja transakcji dopiero nastąpi. Oba podmioty czekają bowiem na zgody regulacyjne i osiągnięcie gotowości operacyjnej. To spodziewane jest dopiero w połowie 2026 roku.

Warto również podkreślić, że transakcja obejmuje tylko część detaliczną Citi Handlowego – depozyty, pożyczki, kredyty detaliczne, karty kredytowe oraz mikroprzedsiębiorstwa.

Co później? Po finalizacji transakcji klienci detaliczni Citi Handlowego zostaną klientami VeloBanku i zostaną przeniesieni do ich systemu bankowości – choć obstawiam, że „chwilę” to może potrwać. Zapowiadane jest również połączenie pracowników obu banków – tak, aby klienci (np. bankowości prywatnej) dalej zostali w relacji ze swoimi doradcami.

Nie przegap!

Komentarze

  • Kto pozwala na dążenie do monopolizacji rynku bankowego? Powinno ich być więcej a nie mniej!

    marcintg77 Odpowiedz
    • Taa, może w każdej gminie inny bank spółdzielczy, którego stać na 1,5 pracownika i 1/10 bankomatu. A jak ktoś przyjdzie wypłacić 30 tys zł swoich oszczędności, żeby kupić za to samochód, to bank traci płynność finansową. A tak na serio: ani zbytnie rozproszenie ani zbytnia monopolizacja nie jest korzystna – wydaje się, że liczba około 10 dużych banków w takim kraju jak Polska jest w miarę sensowna – żeby z jednej strony banki miały motywację do konkurowania ofertą, ale żeby z drugiej strony stać ich było na tę ofertę, utrzymanie oddziałów, sensownej ilości pracowników, może własnych bankomatów i tak dalej. jak właściwie wszędzie efekt skali ma znaczenie: im mniejszy biznes tym większe koszty per klient. A swoją drogą zarówno aplikacja mobilna jak i serwis webowy Citibanku są tragiczne.

      michal-100
    • Aplikacja, serwis….. Ale nikt nie ma lepszego działu utrzymania klienta ;)

      ls5
    • W punkt :)

      Slawo
  • velobank tak się odbił od dna ze kupuje inny bank a Czarneckiego wysadzili z tego pociagu i to w białych rekawiczkach

    stalker Odpowiedz
  • No to po promocjach w Citibanku, bo Amerykanie z Velo nie chcą rozdawać kapitalu

    heniek131 Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnia szansa na 7%!

    Ostatnie wpisy