Ruszyła promocja nowego podmiotu na polskim rynku – firmy Twisto. W zamian za zawarcie umowy i wyrobienie karty z limitem kredytowym możemy otrzymać 100 zł. Co istotne: nie jest wymagane spełnianie żadnych dodatkowych warunków, a środki otrzymujemy w zasadzie zaraz po pozytywnej weryfikacji – czyli nawet w ciagu doby!
Fintech – co to jest?
Na początku jednak kilka słów wprowadzenia. Twisto to nie bank, ale tak zwany fintech – czyli firma zajmująca się szeroko rozumianymi innowacjami technologicznymi w świecie finansów. W ostatnim czasie podmiotów tego typu pojawia się na rynku całkiem sporo, a że oferują różnego rodzaju premie na start, to ciężko je ignorować. Zresztą dobrym przykładem tego typu firmy, które wielokrotnie opisywałem na blogu, są… kantory internetowe, które zresztą swego czasu mocno namieszały na rynku.
Pamiętajmy jednak, że fintechy to nieco inna liga niż banki. Z jednej strony mogą one działać znacznie sprawniej: nie mają na głowie tylu przepisów, nie zatrudniają takiej ilości osób, a że tworzą produkt od podstaw, to ich koszty działania są zazwyczaj znacząco niższe. Oznacza to, że mogą oferować bardziej atrakcyjne produkty, ale równocześnie – że nie mają takiego budżetu marketingowego – w związku z tym musimy zapomnieć o premii na start w wysokości kilkuset złotych, a raczej zadowolić się kwotą od kilkunastu do około stu złotych. Z drugiej strony warunki jej zdobycia są zazwyczaj niesamowicie proste ;)
Oczywiście nie znaczy to, że fintechy mogą działać jak chcą. Działalność tego typu instytucji jest bowiem uregulowana prawnie i obowiązuje je sporo przepisów – jak choćby Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, która nakłada nie tylko na banki, ale również na instytucje finansowe mające (lub nie!) siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej konieczność identyfikacji klienta. Nie zdziwcie się więc, że fintechy również muszą nas weryfikować. Zresztą kto korzysta z kantorów internetowych (jak choćby walutomat) wie o czym mówię.
Twisto, czyli co?
I tak też będzie z Twisto. Aby bowiem skorzystać z tytułowej promocji konieczne jest złożenie wniosku o Twisto Free wraz z darmową kartą płatniczą, która służy nam do płacenia za zakupy. Nie płacimy jednak swoimi pieniędzmi, a pieniędzmi Twisto – w ramach przyznanego limitu. Co istotne: limit przyznawany jest bez pytania o dokumenty dochodowe, ale przy użyciu „wewnętrznych i zewnętrznych baz danych”. Chodzi tu m.in. o BIG (ale nie BIK).
Sam proces wnioskowania jest relatywnie krótki i dość podobny do tego, co spotykamy w bankach. Oprócz podania standardowych danych musimy się zweryfikować przelewem – pamiętajmy o tym, aby to zrobić i aby dane były zgodne z tym, co podaliśmy Twisto (głównie chodzi o adres, ew. zmianę nazwiska). Oczywiście firma może nam odmówić przydzielenia limitu, jeśli uzna naszą zdolność za niewystarczającą.
Usługa Twisto jest więc podobna do standardowej karty kredytowej, a raczej karty obciążeniowej – tutaj otrzymujemy zestawienie transakcji na koniec miesiąca i mamy 15 dni na spłatę zadłużenia (czyli grace period wynosi 45 dni). Jeśli nie możemy zwrócić wszystkiego, to Twisto pozwala na przesunięcie spłaty 90% zadłużenia na kolejny miesiąc. Oczywiście nie za darmo – płacimy ok. 4,5% wartości (czyli jakieś 4,5 zł za każde 100 zł). Łatwo policzyć, to że jest to oferta mniej opłacalna, niż na karcie kredytowej (tam oprocentowanie wynosi zazwyczaj 10% w skali roku – przynajmniej przy stopach procentowych z chwili publikowania tego wpisu).
Pamiętajmy również, że jeśli nie spłacimy środków w umówionej wysokości, to Twisto ma prawo naliczyć odsetki za opóźnienie (dwukrotność odsetek ustawowych za opóźnienie stanowiących sumę stopy referencyjnej NBP i 5,5 punktu procentowego – w 2019 roku daje nam to 14%). Oprócz tego może wszcząć wobec nas postępowanie, wpisać zaległości do BIG czy PWIP. Wszystko zresztą zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zadłużenie spłacić dużo wcześniej. W końcu ideą bloga jest aby zarabiać na korzystaniu z produktów finansowych, a nie tracić! Dlatego warto przy okazji dodać, że Twisto ma jedno bardzo przydatne rozwiązanie – ma niejako wbudowaną funkcję wielowalutową. Oznacza to, że dokonując transakcji w innej walucie przeliczenie na złotówki odbywa się po praktycznie najlepszym możliwym kursie – ustalanym przez organizację płatniczą, która wydaje karty Twisto, czyli Mastercard. Co równie ważne – nie obowiązują tu żadne limity ilościowe przewalutowań (jak to bywa w innych fintechach). Ogranicza nas tylko przyznany limit.
Inne opłaty, oprócz opłaty za przesunięcie spłaty na kolejny miesiąc? W zasadzie brak. Wydanie i posiadanie karty jest bowiem bezpłatne!
Wracając jednak do tytułowego bonusu: 100 zł na start otrzymamy za sam fakt zarejestrowania się w Twisto za pomocą dedykowanego linku, złożenie wniosku o Twisto Free z kartą i zawarcie umowy. W trakcie wnioskowania powinniśmy zaznaczyć 4 pierwsze (wymagane) zgody.
Pojawi się również pole na kod promocji, jednak to miejsce powinniśmy zostawić puste – służy do podawania kodów polecających (50 zł na start zamiast promocyjnych 100 zł). A niestety nie można łączyć obu promocji – upewniłem się u źródła. Zresztą to by było zbyt piękne :)
Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby polecać Twisto znajomym (50 zł dla obu stron), choć w chwili obecnej bardziej im się opłaca skorzystać z niniejszej promocji na start.
Ta oczywiście nie będzie trwała wiecznie – póki co promocja trwa do 30.11.2019 lub do wyczerpania puli 5000 promocyjnych wniosków, dlatego nie warto zostawiać rejestracji na później ;)
Wracając do zasad promocji: 100 zł nie otrzymamy fizycznie w gotówce, ale jako doładowanie swojego salda punktowego w Twisto – po pozytywnej weryfikacji, która zazwyczaj trwa około doby. Oznacza to, że pierwsze zakupy (do wartości 100 zł) wykonujemy po prostu za darmo – bo środki przyznane w ramach promocji posłużą nam po prostu do spłaty zadłużenia w wysokości (pierwszych 100 zł).
Kartą możemy płacić wszędzie tam, gdzie zapłacimy kartą Mastercard. Środków nie wypłacimy jednak z bankomatu.
I… to tyle! Prosto, łatwo i przyjemnie – bez zbędnego czekania, spełniania dodatkowych warunków czy okresów karencji. W zasadzie jedynym wymogiem jest bycie osobą pełnoletnią, posiadającą polskie obywatelstwo. No i zdolność kredytową.
Kto nadzoruje Twisto?
Pamiętajmy również, że Twisto jest podmiotem pochodzącym z Czech, ale zarejestrowanym w Polsce. Ma tu oddział, support i działa w oparciu o polskie prawo. W związku z tym, przykładowo, chcąc złożyć reklamację powołujemy się dokładnie na tę samą ustawę, co w przypadku banków. Zgodnie z regulaminem promocji:
W przypadku sporu Uczestnika z Twisto dotyczącego Promocji, w szczególności wynikającego z negatywnego rozpatrzenia reklamacji, na podstawie art. 35 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o Strona 4 z 5 rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym Uczestnik ma możliwość skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązania sporu jest Rzecznik Finansowy z siedzibą w Warszawie
W samym regulaminie usługi pojawiają się natomiast odniesienia do Kodeksu cywilnego, który w głównej mierze reguluje kwestię zawierania umów czy pożyczania pieniędzy.
Dlaczego o tym piszę? Długo wahałem się nad opisywaniem na blogu promocji fintechów, które są niejako nowością i działają nieco inaczej niż banki. Z drugiej strony żyjemy w czasach, w których tego typu rozwiązań będzie coraz więcej – i wcale nie oznacza, że będą one gorsze. Zresztą widzą to same banki, które… inwestują w fintechy. Zgadnijcie kto wyłożył pieniądze na rozwój Twisto? Właściciel ING Banku Śląskiego, czyli międzynarodowa grupa ING. A to chyba mówi samo za siebie.
Komentarze
Weryfikacja 7 XI, karta przyszła 15 XI.
• PyramidHeadA będą premie z innych produktów jak monese czy revolut?
• Qwechciałem czarną przysłali żółtą…
• lol25Ja chciałem żółtą, to przysłali czarną.
• QweMate tam bordel, pane Havranek……. ;-)
• adreChciałem żółtą, ale czytałem komentarze, wybrałem czarną i przysłali żółtą :)
• BenitoBenito ja to samo zrobiłam, w aplikacji widoczna jest żółta to pewnie taka przyjdzie.
• majaaŁączę się w bólu. Jest ciemna zamiast żółtej :-( Niby mała rzecz, ale trochę boli ich wtopa.
• PawełTez przyslali mi zolta. Niby fajna, ale chcialem czarna :( Maja zamienione linki w formularzu czy co?
• allanekMyślę, że czarne im się po prostu skończyły, dlatego wysyłają żółte …
• ХристофорCoś zamieszali! Ja chciałem żółtą, dostałem czarną.
• PawełIle czekaliście na kartę. Ja czekam od 8 listopada i póki co nic nie ma.
• PurekJa też od 8 listopada czekam.
• AndrzejU mnie tak samo, chciałem żółtą dziś dostałem czarną….przesyłka wysłana 12 listopada, wniosek zatwierdzony 6-7 listopada także cierpliwości….
• JarosławJa też o żółtą wnioskowałem a dostałem czarną.
• BoloŻólte więcej kosztują w produkcji – barwnik się skończył :DD
To teraz czekamy na jakąś fajną ofertę aby utrzymać tych wszystkich zebranych klientów!:)
• RadekWNo ciekawe czy jeszcze coś ciekawego wymyślą. Klienteli nałapali i muszą co przedstawić aby nie nastąpił masowy EXODUS. Przy okazji wiadomo już jak można zamknąć ? Mailem czy jednak polecony. ?
• jojoJa już wyjęłam swoją stówkę i spłaciłam limit, a teraz karta wędruje do szuflady…i czekam na zachęty
• KateDostałem info, że promocja zostanie dziś zakończona. Póki co widzę, że ciągle działa. Kto zawnioskował z promocyjnego linku ten premie dostanie ;)
• MichałLiczę na to :-) Zrobiłem zrzuty ekranu pokazujące informację o aktywowaniu kody promocyjnego.
• michal-100Początkowo nie dostałem punktów, ale po napisaniu na czacie (oraz dodatkowo na czacie facebook) reklamacja rozpatrzona pozytywnie i punkty przyznane. Czekam na przesyłkę :-)
• michal-100Dostałem 100pkt. Żona nie dostała. Jakieś pomysły czemu tak się stało? Dodatkowo żona nie dostała @ z twista. Ani jednego. @ poprawny
• PROSTOnaNIBYMoże za wcześnie ale…. Przykładowo zostanie mi 1 zł a wydam 5 Jak to spłacić? Najpierw 1 zł z tytułu pkt. a potem resztę z konta? Da się tak? Bo też inaczej tego nie widzę….
• jojoChyba u nich nie można przekroczyć limitu, a więc nie wydasz 5 zł jeśli z limitu zostanie Ci 1 zł, tak ja to rozumiem
• KatePrzecież to jest kredytówka to i 500 mogę wydać, chyba …… Pytanie tylko jak spłacić mając jeszcze pkt-y?
• jojoTo nie jest kredytowka tylko karta przedplacona (debetowa).
• Adam546FAQ ze strony Twisto
• KateKartą Twisto możesz płacić aż do wyczerpania łącznego limitu przyznanego w ramach Twojego konta.
No przecież można sobie zaciągnąć kredyt, pożyczkę, jak zwał tak zwał. Potem spłacamy więc tak jakbyśmy wzięli sobie krótkoterminowy kredyt. Zostało mi niespełna 2 zł do wydania więc mam okazję zobaczyć jak to będzie
• jojoTo raczaj jak karta prepaid to telefonu, jak się wyczerpią środki to nie zadzwonisz, prawda? Ale też jestem ciekawa, więc daj znać jak poszło.
• Kate„To raczaj jak karta prepaid to telefonu, jak się wyczerpią środki to nie zadzwonisz, prawda?”
• Don Quijote de la Mancha— Twisto? Nie, polecam zapoznanie się z powyższym wpisem:
Chodzi mi raczej o fakt, że nie można przekroczyć limitu, bo to chce kolega zrobić – zostało mu 2 zł na karcie, a chce wydać więcej
• Kate@Kate ale kolega nie chce przekraczać limitu kredytu ;) Jemu zostało 1 czy 2 zł z punktów promocyjnych i zastanawia się jak to wydać/spłacić zakup.
• Bolo@ kate To raczaj jak karta prepaid to telefonu, jak się wyczerpią środki to nie zadzwonisz, prawda?
• paolomasakra – jeśli ludzie nie mają pojęcia co to jest za produkt to może byłoby wskazane aby się niem nie bawili bo ten nożyk może im szybko paluszki poucinać – wydadzą cały limit a potem będzie zdziwko, że to trzeba było spłacić! :P
No to jaki problem? Jeśli wyda 5 zł to spłaci 2 zł z punktów promocyjnych a resztę z innego źródła. Ja spłacałam zakup za 103 zł i najpierw była opcja: spłać część punktami – zaznaczyłam odpowiednią opcję a resztę zapłaciłam blikiem
• KatePaolo – podałam to jaki analogię do przekroczenia limitu….nie napisałam że to JEST jak karta telefoniczna
• KateWczoraj w godzinach wieczornych złożyłem wniosek (cały czas widziałem screen z promocją w wysokości 100 zł). Dzisiaj przed południem dostałem info o aktywacji rachunku, limit przyznany na 1500 zł, ale promocyjnych punktów brak :(
• Bart102Ktoś wie dlaczego tak jest?
Poczekałbym jeszcze chwilę – jak się nie pojawią to pisz do nich przez czat
• Michału mnie punkty przyszły, u żony brak. napisałem na czacie, czekam na odp.
• PROSTOnaNIBYU mnie też nie przyszły. Wnioskowałem 11 listopada, dziś rachunek został aktywowany, ale bez punktów promocyjnych. Napisałem na czacie.
• DarekKilka spostrzeżeń. Karta zamówiona żółta. Przyszła czarna. Wnioskowany limit 10 k. Przyznany 1,5 k. Nie da się podpiąć pod Revolut nawet po aktywacji z użyciem pin. Pozdrawiam wszystkich.
• AJa 5 listopada złożyłem wniosek i do tej pory mam komunikat „Wkrótce zajmiemy się weryfikacją Twojego wniosku” Sama weryfikacja trwa już 2 tygodnie ?! To jakieś nieporozumienie przecież. Ktoś też tyle czeka?
• rafponoć mają po 2,5tys wniosków dziennie i widać przestali wyrabiać z weryfikacją
• paoloMialem podobna sytuacje. Np. przelewy weryfikacyjne przez operatora platnosci z alior bank nie sa rozpoznawane przez system normalnie. Zrob przelew weryfikacyjny recznie na numer konta dostepny po zalogowaniu w twisto. W ciagu 2-3 dni bedziesz mial weryfikacje. U mnie przeszlo po takiej odpowiedzicz supportu.
• DamianesssMyślę, że to nie to, bo wczoraj o 13 zakładałem przez Alior i o 15 była weryfikacja, więc w 2 godziny się uwinęli.
• AddonixCo do kolorów kart, to raczej nie wynika to z braku jakiegoś koloru. Zamówiłam dwie dla dwóch osób, zamówiona żółta przyszła czarna, a czarna żółta…
• DominikaJa niestety też mam żółtą, a wybrałem czarną. Szkoda, niby nic ale jednak drobny minus.
• nsmarcinA u mnie odwrotnie:)
• MahynZastanawiam się już, czy nie popełniono jakiegoś błędu w tej kwestii po drodze (może tłumaczeniowy z czeskiego na polski, może miało być jakiego koloru NIE chcesz karty?), skoro tyle osób donosi o tym.
• MarcinekJa zamówiłem dla siebie czarną, dla mamy żółtą i już wiem, że będzie odwrotnie :)
A u mnie, zamawiałem żółtą i przyszła żółta. :)
• ŁukiRowniez zamawiałem ciemnoszara (czy tam czarną) i dostałem żółtą. Na szczęście po podpięciu jest pod Curve kolor karty przestaje mieć znaczenie.
• Maqczy komuś na czacie odpisują?
• PROSTOnaNIBYŁatwiej zadzwonić do nich na infolinie niż na czacie się czegoś dowiedzieć
• QuakCzy bez problemu aktywowaliście kartę. Próbuje od rana i bez przerwy pojawia się komunikat, że pojawił się błąd ;-(
• PewPrzed chwilą aktywowałam bez problemu.
• majaaTeż miałem problem na jednym komputerze i dopiero na innym mi się udało, nie wiem od czego to zależy.
• BoloU mnie przed chwilą też poszło bez problemu.
• ŁukiJa za to mam inny problem. Nie mogę nadać PINu karcie po jej udanej aktywacji i nadaniu kodu zabezpieczającego. Po wprowadzeniu PINu wyskakuje za każdym razem komunikat: „Wystąpił błąd” :]
• hazzan(Też wysłana czarna karta zamiast żółtej, 14 dni – od złożenia wniosku do otrzymania karty)
@hazzan a nie robisz tego czasem na kompie z win XP?
• BoloRobię, i na XP i na Android 4.4.4 :D Ech, coraz trudniej być klasykiem w tym świecie i trzeba wyciągać z kartonu laptop z Windows 10. Ale na win10 w Firefox też ten sam błąd, udało się dopiero na Edge. Czegoś mi brak w tym Firefoxie? wtyczki jakiejś?
• hazzanPozdrawiam wszystkich klasyków!
Ja miałem ten sam problem na win XP , poszło za to na Win 7. Niestety ale coraz więcej jest i będzie takich sytuacji. Np. miałem i mam kłopot z logowaniem do po zmianie systemu Credit Agricole – na win XP NIE da się w ogóle zalogować, co potwierdził konsultant. Trochę sobie jaja robią i przeginają z tymi niby lepszymi zabezpieczeniami, bo i tak zawsze najsłabszym ogniwem jest człowiek podatny na manipulację behawioralną.
• BoloMi na wszystkie pytania na chacie odpisali
• jojoMoże ktoś wie co trzeba wpisać jak się ma dowód ważny na czas nieoznaczony?
• EugeniuszMożna spróbować wpisać dowolną odległą datę. Przy kupnie biletów lotniczych tak się pisze.
• ŁukiNapisze na pocieszenie dla osób które chciały żółtą karte a dostały czarną – żółta jest tylko z jednej strony, druga strona jest szara.
Ledwo, ledwo otwarłam tą tekture. Pod koniec otwierania już myślałam że będę musiała skombinować jakąś piłe.
• majaaPiłę do tej małej okrągłej naklejki?
• Adam546Nie do naklejki tylko tektury.
• majaaAle po co? Coś tam było oprócz karty i wizytówki (które się wyjmowało z wytłoczki bez problemu)?
• Adam546W tych grubych tekturkach w środku jest po 10 EUR. Nikt z Was nie sprawdzał?
• ŁukiNo majaa sprawdzała :)
• Adam546No widzisz Adam546 nie sprawdziłeś, a ja jestem 20 euro do przodu.
• majaaSprawdziłem i nie ma żadnych euro. Są korony czeskie!!
• Adam546Może ktoś się podzielić zrzutem ekranu gdzie powinna się pojawić informacja o przyznanych punktach?
• michal-100Jeżeli masz na myśli punkty widoczne po zalogowaniu to są one pokazane w prawym górnym rogu pod imieniem i nazwiskiem. Są widoczne od razu na głównym oknie.
• Adam546Czy jak zapłacę 105zl to ściągnie mi pierwsze 100zl z punktow, a pozniej 5zl z ‚kredytowki’? Czy wogole nie mozna zapłacić powyżej 100zl?
• BartCzy karte mozna podlaczyc pod google pay?
Czy pierwsza transakcja moze isc od razu przez google pay?
Przy opłacaniu można wybrać aby najpierw pobrało punkty, a resztę dopłacić można blikiem/przelewem. Nie ma problemu z wydaniem punktów.
• RadekWW jaki sposób można „ustawić” przy płatności pobieranie punktów, a nie środków w ramach limitu kredytowego? W aplikacji lub po zalogowaniu się na stronie jest taka możliwość?
• Kamil23Punkty możesz wykorzystać dopiero przy spłacie rachunku, przy samej płatności nie
• KateTak, właśnie myślałem – dzięki.
• Kamil23Czy ktoś się orientuje jak wykorzystać te punkty u bukmachera? Przy dodawaniu karty do konta odrzuca mi taką transakcje…
• CezaryCzy ma któs z wniosku potwierdzonego 12.11.2019 już kartę ? U mnie póki co brak. We wtorek przyszła z wniosku złożonego 5.11 i potwierdzonego 7.11.2019 r.
• DamianessssCiekawostka, karta po podpięciu do Curve, pokazuje AUD jako domyślną walutę karty.
• IrekPrawdziwy czeski film. Karta zamówiona czarna – przyszła żółta, druga zamówiona żółta, przyszła … czarna. No jaja kompletne :)
• ХристофорI niektórzy pisali o jakimś tekturowym/drewnianym opakowaniu.. A tu zwykła koperta. Za to karta żółta bardzo ładna (dobrze, że wybrałem czarną xD).
• DanPo jakim czasie od zaakceptowania wniosku Ci przyszla?
• paolo12.11 mail o pozytywnej weryfikacji, dziś karta. „Zakupy” zrobione pod korek- ciekawe kiedy zwiększą limit
• DanNo to u mnie weryfikacja 13go czyli czyżby karta jutro przyszla? 😁
• paoloAle ze jak? Po wykorzystaniu limitu tak od razu go chca zwiekszac?
Bo 2k co dali to troche malo 😂 tak z 5k i kredytowka z citi poszlaby do odstrzału a i w bik mniej obciążeń by bylo 😆😄😉
Obstawiam, że przyjdzie jutro ; D Od razu po wykorzystaniu nie zwiększą limitu, ale liczę na to, że przy dużej aktywności i spłacie w terminie limit będzie sukcesywnie rósł
• Danmacie jakiś namiar do nich telefoniczny? na czacie nie odpisują. nie dodali żonie 100pkt. dla mnie natychmiast.
• PROSTOnaNIBYjuż wszystko wiem. promocja była do 19 listopada do godziny 9 rano. mimo, że nadal wniosek przyznaje punkty to ich nie będzie. ktoś nie wycofał info o przyznaniu punktów podczas składania wniosku. mają dużo roboty bla bla bla
• PROSTOnaNIBYWidzę że niezłą „gówno-burzę forumową” wywołałem. Zatem…
• jojoPomijając już czy to karta kredytowa, przedpłatowa, prepadiowa itp miałem do zapłacenia 1,99 (pkt miałem mniej) zapłaciłem z pkt i od razu pojawił mi się komunikat „pozostałą kwotę możesz spłacić w dowolny sposób” Najprościej było mi zapłacić blikem. Zapociłem brakujące 15 gr i to tyle w temacie. Myślę że nic już nie trzeba w tej kwestii wyjaśniać.
E tam, jaka „g***o-burza”? „Konstruktywana wymiana opinii” :-)
• Kate@PROSTOna NIBY
• WaldemarJa też wnioskowałem po 19 listopada po godz.9-tej. Po podaniu w e wniosku e-meila ukazała się informacja o aktywowaniu dla mnie 100. I tego się trzymam. Po zakończeniu procesu weryfikacji jeżeli nie przyznają 100pkt. będę pisał reklamację.
Czy da się tę kartę jakoś podpiąć pod R?
• Adam546Bardziej w stronę Curve
• luka89wawKarty nie da się podpiąc pod Revoluta, nawet gdy użyjemy przedłużki w postaci Curve.
• MaqNatomiast płatności poprzez Curve w sklepach działają.
Dzięki za info.
• Adam546Co najmniej 3 osoby napisały, że nie da się wypłacić z T przez C do R, ale mogę stwierdzić, że jest to do zrobienia.
• Rafał@Rafał, powiedz więc jak, bo ja próbowałem dwukrotnie i niestety transakcja odrzucona. Ale już wcześniej widziałem, że komuś się udało.
• pwsW C dodajesz kartę T, zmieniasz jej walutę na PLN, bo z automatu ustawiana jest australijska AUD i ustawiasz na kartę główną, do płacenia. W R dodajesz kartę C i doładowujesz konto np. na 100 PLN, potwierdzając w trakcie, żeby pobrał w PLN, bo R niby wykrywa, że waluta jest inna.
• RafałNie no stary, dzięki za instrukcję, w życiu bym nie wpadł, że tak to działa w C… :D
• pwsTylko wyobraź sobie, że nie wszystkim to działa robiąc dokładnie tak samo…
Ale dobra, może inaczej, bo mam pewien trop – czy przed tą operacją wcześniej próbowałeś doładować R z karty T bezpośrednio? Może jak ktoś wcześniej tak spróbował, to potem nawet „przejściówkę” C już blokują i koniec.
• pwsU mnie to również nie działa. Spróbuje później u żony, gdzie nie było próby doładowania z T do R i dam znać jeśli się uda. Chyba, że komuś wcześniej się uda.
• RadekWSpróbowałem wcześniej bezpośrednio pobrać kasę z T do R i pojawił się komunikat, że nie można, a później spróbowałem wg mojej instrukcji i poszło.
• RafałNie martwicie się, że na koniec miesiąca na wyciągu pojawi się jakaś opłata za wypłatę do C?
• olaSposób na wypłatę do R działa, trzeba każdą kartę karta T i karta C mieć aktywowaną.
• miły WrocławianinPotwierdzam, u mnie R poprzez C zadziałał za pierwszym razem. O tyle dziwne, że z kilku bankomatów za nic nie chciało wydać pieniędzy z C z podpiętą T.
• nsmarcinC przekazuje MCC, bankomaty mają inne, niż R (choć sąsiednie).
• Don Quijote de la ManchaTo nie o MCC raczej chodzi bo R jest na czarnej liście T więc takie zasilenie R poprzez C też nie powinno przejść, bo T dostaje MCC. Ciekawe jest to, że do tej pory u innych raczej nie było problemu z wypłatą z bankomatu poprzez C z podpiętą T, a z zasileniem R problem był. U mnie nie wiadomo dlaczego to nie działało.
• nsmarcinPotwierdzenie 12.11, karta przyszła dzisiaj -, czyli 10 dni to trwało.
• adreZamówiłem szarą, więc oczywiście przyszła żółta.
Brzydka. Od czasu wyrobienia debetówki w Getinie mam alergię na oczobójki w portfelu.
Opakowanie też nie takie jak tu wszyscy piszą – pewnie zabrakło, bo przyszła zwykła koperta z kartą w środku.
Najwyraźniej skala operacji przerosła organizatorów.
Mam nadzieję, ze karta będzie działać poprawnie, choć nie mam wielkiej chęci do machania przy kasie tą żółcią.
Nie ma nic złego w pokazywaniu kasjerce żółtej kartki
• DanJak fajna to można by nawet wymienić koszulki. Albo odesłać do zacisznej szatni.
• adreNo ale czerwonej niestety nie oferują.
Chociaż widząc jak to działa – to nawet gdyby, i tak pewnie wysyłaliby niebieską.
Czy dobrze, rozumiem, że pula promocyjna partnerów się wyczerpała, ale normalny program poleceń jest cały czas aktywny? Czyli jeśli żona założy z mojego reflinka konto to dostaniemy po 50zł na każdym koncie?
• TwarzyNiestety potwierdziło się że wypowiedzenie tylko poleconym no chyba że ktoś przetestuje mailem, ale to mało realne.
• jojoMam karte, mam 100 pkt na koncie i teraz pytanie jak je wydac?
• szankaWzialem limit 300zl, zostalo mi z niego 8,99. Przy probie platnosci na 10zl obie strony mowia braku srodkow…
Spłać zadłużenie za poprzednie transakcje punktami ;)
• MichałSzanka nie rozumiesz jak to działa. Te punkty możesz dopiero wykorzystać przy SPŁACIE zadłużenia. A więc przejdź do spłaty, dostaniesz info że 100 zł możesz spłacić punktami, a resztę musisz spłacić np. blikiem.
Skoro teraz zostało ci 8,99 zł, to jak możesz zrobić zakupy za 10 zł – po prostu nie masz dostępnych środków. Środki się odblokują, jak spłacisz obecne zadłużenie.
• KateSpłatę można zrobić dopiero jak pojawi się billing za obceny okres ? Bo póki co nie widzę takiej opcji a wydałem 70 zł.
• marsidMożna, o ile pamietam wchodzisz w Karta i tam są transakcje – klikszasz strzałkę przy danej transakcji i spłacasz
• KateNie mam żadnych strzałek ale może dlatego, że ta transakcja nie została jeszcze zaakceptowana.
• marsidPo zaksiegowaniu mozesz splacac pojedyncze transakcje.
• Adam546Ok dzięki za info
• marsiddzieki za wyjasnienie
• szankaPisałem wyżej
• jojo„Widzę że niezłą „gówno-burzę forumową” wywołałem. Zatem…
Pomijając już czy to karta kredytowa, przedpłatowa, prepadiowa itp miałem do zapłacenia 1,99 (pkt miałem mniej) zapłaciłem z pkt i od razu pojawił mi się komunikat „pozostałą kwotę możesz spłacić w dowolny sposób” Najprościej było mi zapłacić blikem. Zapociłem brakujące 15 gr i to tyle w temacie. Myślę że nic już nie trzeba w tej kwestii wyjaśniać.”
Też macie taki błąd? Wykonałem dwie transakcje na łączna kwotę 100 zł, widnieją one w systemie jako dwie operacje zrealizowane i dwie niezaksięgowanie (te same płatności), limit o dziwo spadł o 200 zł, a nie 100 zł.
• tomko111Ja mam tak samo, dziwne jest też to, że transakcje mają inny identyfikator. Wydaje mi się, że jedno to może być jako rozliczona transakcja, a druga to blokada, która jeszcze nie została zdjęta.
• nsmarcinU siebie zauważyłem, że po płatności, kwota pojawia się w pozycji płatności niezaksięgowane a następnego dnia wskakuje do pozycji płatności w bieżącym okresie, jako płatność dodatkowa – powstaje podwójne obciążenie stanu konta. By zweryfikować co się dzieje, spłaciłem wszystkie dwie wykonane transakcje i stan jest taki jak po zakupach mimo spłacenia wszystkiego co wykorzystałem.
• robsonRSrozliczyło wam prawidłowo te zdublowane transakcje? u mnie jedna zaksięgowana, a druga wciąż nierozliczona – kilka dni tak wisi, saldo pomniejszone podwójnie
• m.Nadal mam dwie płatności w blokadach. Minął tydzień, więc napisałem reklamację.
• robsonRSDaj znać jak się do tego odniosą
• nsmarcinmimo, że podczas rejestracji widniało info o przyznaniu 100pkt to ich nie otrzymałem. na czacie odpisują, że promocja skończyła się kilka godzin wcześniej i nic ich nie obchodzi, że widziałem info o przyznaniu. duży minus dla tej usługi.
• PROSTOnaNIBYreklamacja pozytywna. dodali 100pkt
• PROSTOnaNIBYRównież – reklamacja rozpatrzona pozytywnie, po interwencje na czacie facebook.
• michal-1007 listopada założyłem konto, 10 lisopada miałem już konto zweryfikowane i przyznane punkty.
• BartŻonie założyłem konto 8 listopada i do dzisiaj jest status konto jest weryfikowane. Minęło już ponad 2 tygodnie, czy miał ktoś taką sytuację? Jest to możliwe ze tyle wniosków napłynęło i tyle to trwa? Czy raczej pisać do nich na czacie?
Ja mam taką sytuację wniosek składałem 6.11. , 8.11. dostałem maile, że weryfikację zrobiłem ze złego rachunku, 12.11. zrobiłem ponowną weryfikację i… do tej pory konto nie jest zweryfikowane, pisałem na czacie… odpowiadali, ale że nic nie mogą zrobić ponieważ weryfikacją zajmuje się inny dział… dzwoniłem na infolinię i tam też nic nie mogą zrobić trzeba czekać, pani potwierdziła tylko, że drugi przelew weryfikacjyjny jest OK i tyle więc czekami czekam i czekam (podobno mają bardzo dużo wniosków)
• Marcinex72Dzięki za podpowiedź. Faktycznie przysłali informacje, ze przelew weryfikacyjny przyszedł ze złego konta, ale żona mi już tej informacji nie przekazała :)
• BartPrzynajmniej już wiem o co chodzi.
Karta zony zamówiona zielona a przyszla żółta. Moja zweryfikowana 2 czy 3 wczesniej jeszcze nie dotarla 😡😡😡
• paoloZielona?
• DanCzarna jest od spodu zielona.
• Adam546„Czarna jest od spodu zielona” — a żółta jaka?
• Don Quijote de la ManchaSzara.
• Adam546Działa jeszcze ta promocja 100zł ? Bo w regulaminie piszę że trwa do 30 listopada
• Mat23Lub do wyczerpania puli – co nastąpiło, więc zaktualizowałem wpis oznaczając promocję jako zakończoną. Ale spokojnie, może w grudniu znów się coś pojawi… :)
• MichałLepiej aby pojawiła sie jakas promocja aby zatrzymać teraz tyle tych nowych klientów.
• paoloBo zaraz zacznie się lawina odejść po zgarnieciu bonusu (choc ja akurat kredytowke niewidoczna w biku sobie zostawie 😁😉😁)
Ja mam kartę aktywną, nadany pin, limit przyznany, a transakcje w sklepach.są odrzucane. Co może być powodem takiej sytuacji?
• MartaPierwsza płatność kartą musi być przez włożenie karty do terminala i podanie PIN, a nie zbliżeniowo – może o to chodzi
• Katedzis probowalem w dwóch sklepach i w obydwu odrzucono- w jednym komunikat ‚odmowa karty EMV’ a w drugim ‚transakcja odrzucona przez karte’- co ciekawe jak sie zalogowalem, to niby druga transakcja czeka na zaksiegowanie, a dostepny limit jest mniejszy o te transakcje.. ktos tak mial? oczywiscie karta byla wkladana do terminala i wpisywany PIN
• Xemi91kontaktowałem się z nimi i powiedzieli, że przekazali info do operatora karty.. nie wiem natomiast za ile czasu moge sie spodziewac, ze zacznie dzialac..
• Xemi91Zamówiona czarna, przyszła oczywiście żółta :)
• MarcinekDo kiedy należy aktywować kartę (akurat teraz „wyrabiam” inne promocje)?
(w regulaminie niczego na ten temat nie znalazłem).
ja zamawiałem czarną, żona żółtą- przyszły na odwrót ;) aktywacja zajmuje chwile, wiec polecam..
• Xemi91Xemi91, źle się wyraziłem, chodzi mi o dokonanie pierwszych zakupów za pomocą tej karty, czy jest jakiś deadline.
• Marcinekpunkty są przyznane z automatu, wiec wydaje mi sie, ze to zalezy tylko od Ciebie, kiedy zaczniesz jej uzywac
• Xemi91Punkty naliczyły się zanim przyszła karta
• Dan