Pod ostatnim, bardzo popularnym wpisem o płatnościach kartą w Żabce pojawiło się ostatnio kilka komentarzy, w których opisujecie problem z płatnościami dokonywanych od początku roku. Pisaliśmy tam, że w ciągu (prawdopodobnie dowolnych) 30 dni nie powinniśmy dokonywać płatności na sumę większą niż 5 tysięcy złotych. Sprawdziliśmy czy Żabka faktycznie ogranicza usługę oraz czy problem leży w tym, czy może w innym miejscu.
Warunki spełnione
Na początek garść faktów: ostatnia wpłata testowaną przez nas kartą dokonywana przez Żabkę nastąpiła zaraz przed świętami: 23.12. Jej kwota wynosiła niecały tysiąc złotych, a przelew powędrował na konto w mBanku. Kilka dni wcześniej (około 4.12) zlecona była płatność na konto w Alior Sync na kwotę 1900 PLN. Na to samo konto przelewane było również 1814 PLN dokładnie miesiąc wcześniej. Poza tymi operacjami Alior Sync nie był już używany.
Widzimy więc, że zarówno w ciągu ostatnich 30 dni jak i w ciągu ostatniego i bieżącego miesiąca suma płatności nie przekroczyła 5 tysięcy złotych. Wczoraj postanowiliśmy spróbować zapłacić rachunek na kwotę 1814 PLN na to samo konto co poprzednio (w Syncu). Na początku kasjer przepisał numer rachunku, jednak w momencie kiedy zauważył wysoką kwotę poinformował, iż od nowego roku system nie przepuści płatności na więcej niż tysiąc złotych. Aktualizacja: prawdopodobnie to nie wina kwoty (patrz dalej).
Próbujemy więc na kwotę niższą, czyli 900 PLN („na raty”). I tu niespodzianka – po wpisaniu numeru konta bankowego (które system zaakceptował) podczas próby płatności sprzedawcy pojawił się magiczny komunikat „Niemożliwa płatność” (lub bardzo podobnie). Warto podkreślić, iż nie nastąpiła jeszcze próba płatności karta, dlatego od razu wykluczyliśmy ograniczenie danej karty kredytowej (lub debetowej).
Żabka musi więc blokować dane płatności albo na podstawie karty klienta KIK, albo na podstawie numeru konta bankowego, na które chcemy przelać środki. Dziś postanowiliśmy więc wydrukować nowy rachunek, na mniej niż tysiąc złotych, na który dotychczas nie były dokonywane płatności rachunków. Problemu na szczęście nie było – płatność przeszła bez problemów.
Zbieraj premię, wykorzystuj do zapłaty rachunków
Wydaje się więc, iż Żabka blokuje płatności na numery, z których wcześniej korzystaliśmy, a które wzbudziły podejrzenia systemu. W tym konkretnym przypadku (dwie płatności na prawie 2 tys. PLN) być może przesadziliśmy z wysokością rachunków, co mogło doprowadzić do zbanowania. Ciężko jednak to jednoznacznie stwierdzić.
Jak rozwiązać problem? Radzimy korzystać z kilkunastu kont bankowych – jeśli jedno z nich zostanie zablokowane, bez problemu dokonamy płatności na inne. Wielu z was zapewne posiada kilka kont (np. zakładanych by zgarnąć premię), do których spokojnie można dołożyć konto oszczędnościowe i zwiększyć pulę numerów. Pamiętajcie tylko, iż w przypadku kont oszczędnościowych nie zawsze możliwy jest przelew zewnętrzny (np. KO w Millennium nie pozwala na przelanie środków z obcego konta).
A jak u was z płatnościami w Żabce?
Komentarze
próbowałem płacić w żabce pod koniec grudnia- niskie kwoty- transakcje nie przechodzą. Jak jest u was? Ostatnie opłacone kredytówką mam chyba w październiku.
• zaniepokojonySprobuj w innej zabce/freshu. A moze przekroczyles 2000 zl/30 dni? Zadzwon na infolinie zabki zeby odblokowac karte.
• aaaaW grudniu płaciłem bez problemu, dokładniej 13. Kwota do 1,5k na jedna platnosc ale do limitu 2000 na kartę. Nie probowalem wyzszych kwot jednorazowo ani przekraczac limitu wiec nie wiem czy by przeszlo …
• JoXja w grudniu placilem 2 roznymi kartami kik po ok 2 kpln i poszlo ok
• sunwoj1Po wczorajszej aktualizacji systemu zniknęła cala baza odbiorców. Kasjerki ręcznie wpisują dane ale nawet jak uda się przejść przez wszystkie pola to na koniec i tak na terminalu kartowym wyświetla się odmowa. Sprawdzone w 4 zabkach. Maja naprawić w czerwcu..
• aaaabangla już?
• lol5tak, a u odbiorcy srodki wplynely juz na nastepny dzien roboczy
• aaaano dobra, ale baza rachunków jest? karta klienta jest używana?
• lol5bo byłem i coś nie do końca to jakoś tak sprawnie jak dawniej działa, kolejka się zrobiła gigantyczna i kazałem w końcu przerwać to wklepywanie…
Teraz obsluguje to firma od Sprytnego Billa, wiec nie ma starych kart i bazy z odbiorcami. Wszystko wklepywane jest recznie, trwa dlugo ale jestem Stałym Klientem i musza mnie obsluzyc
• aaaaCzyli to bezpieczne? Zdziwiłem się jak na paragonie przeczytałem, że płatności obsługuje firma Kar-tel. Dobrze że nie Krzak. Na zlecenie Billbird.
• PytajnikChyba trzeba zrezygnować z opłacania rachunków. Trzy osoby przez 20 minut wprowadzały dane do kasy. Kolejka się tworzy, ludzie wkurzeni, obsługa trochę też.
W skrócie informacje z nowego regulaminu:
Wprowadziliśmy ograniczenia kwotowe dla Płatności Jednorazowych dokonywanych w sklepach Żabki. Możecie Państwo dokonać takich Płatności Jednorazowych do wysokości ekwiwalentu w złotych polski kwoty 1000 euro.
Płatności Jednorazowe wnoszone są, co do zasady w gotówce.
Czy dopuszczamy wpłaty bezgotówkowe?
Wyłącznie w wybranych Autoryzowanych Punktach dopuszczalne jest korzystanie z kart płatniczych w celu sfinansowania Płatności Jednorazowych.
1,99 zł prowizji
• nemePrzy płatnościach powyżej 1000 zł, poza wskazaną wyżej prowizją, będzie pobierana dodatkowa opłata transakcyjna 0,3 % od wartości wpłaty.
u mnie kilka dni temu też z przebojami (kolejka i problemy z wpisaniem danych przez kasjera), ale w końcu poszło i udało się zapłacić kartą
• m.Czy Ktoś mógłby podzielić się tajną wiedzą, w której placówce w Warszawie są ogarnięci sprzedawcy? Jak sprzedawca był chętny, to poległ, w innych brak możliwości opłacania..
• JJ2010nie ma opcji „brak mozliwości opłacania”, oznacza to: poproszę o telefon do kierownika/ właściciela placówki…
• krzysztoffZawsze możesz opisać sytuację w mailu do żabki, to odnosi rezultat przeważnie
• conrad_88No żeby pisać skargi, że się cebula-przekręt, niezgodny z regulaminem, nie udał to trzeba mieć naprawdę tupet :D
• Kubaja jestem zadowolony po zmianach, trzeba teraz pokazac dowod osobisty, ale nie trzeba biegac z kilkoma kikami po miescie, bo nie ma limitow i mozna wszystko oplacic w jednej zabce
• aaaaja też jestem zadowolony, NIC nie trzeba pokazywać i inne byty wreszcie nie muszą być angażowane, wszystkie „bezemcecowe” promki obsłużone; to jest jak dotąd JEDYNA „prawdziwa dobra zmiana” :) tylko w weekendy nie dociera przelew (no bo KIR…) a Pekao-Pekao było w soboty… Poza tym OK
• krzysztoffTylko po tych zmianach trzeba trafić na kumatego sprzedawcę… Ja wciąż takowego w stolicy szukam
• JJ2010…a jaka prowizje system nalicza powyzej 1000 zl: 1.99zl + 1000zl*0.3%, czy 1.99zl + *0.3% ?
• AleksDokładnie taki jest wzór
• JJ2010Znaczy się dla kwoty powyżej 1000zl: 1, 99+ 0,3%*kwota
• JJ2010serio się Wam chce chodzic i bawic ze sprzedawcami, którzy traktują to jak zlo konieczne?
nie lepiej Sprytnego uzyc? pomijam, ze tam prowizja 0,97zl do 1000zl
• www2wylogowanymam dobre kontakty w mojej zabce, a w sprytnym chca cos weryfikowac :)
• aaaachyba ze tak ;)
ja sprytnemu wyslalem pare razy skany rachunkow (każdy z innym nr konta) – zweryfikowali – place tym już lata :) no ale skoro chcecie się z socjalizować z pracownikami zabek to ok ;D
• www2wylogowanymoglby mi ktos powiedziec po co placic rachunki w zabce i jeszcze do tego prowizje? nie latwiej puscic przelew z konta internetowego?
• Kubaw żabie można opłacać kartą, w niektórych przypadkach jest wygodniej… i… lepiej więcej już nie pisać… :)
• sunwoj1zeby puscic przelew z konta internetowego trzeba najpierw miec pieniadze na tym koncie, a placac karta kredytowa place pieniedzmi banku :)
• aaaaWTF? Koniec? https://www.cashless.pl/4575-Zabka-Finanse-instytucja-platnicza-cofniecie-zezwolenia-KNF
• Miłośnik ŻabekPrzeciez Zabka Finanse juz od maja nic nie robi w plazach. Pewnie mieli juz dosc zabawy z KNF dlatego biznes z rachunkami przekazali Billbird, dzieki temu o polowe spadly nam koszty :)
• aaaaTragedia z tymi płatnościami rachunków, na 10 żabek w jednej się znajdzie kumaty pracownik. W jednej się nawet tłumaczyła że nie można opłacić rachunki bo jest RODO..
• conrad_88Dziś byl upgrade na kasach fiskalnych. Rachunki ręczne wbija się przez energie a i tak potem nie da się zakończyć.
• aaaadwa tygodnie płaciłem rachunek w Zabce, wszystko ok a pieniądze nie dotarły. Telefon do żabki – nic nie mogą załatwić, w kart-tel widzą że błąd i kasa zawisła, każą iść do żabki składać reklamacje. W Żabce nic nie wiedzą, każą czekać na telefon a mija drugi tydzień i kasy nie odzyskałem. Chyba będę musiał zgłosić to na policję… także uważajcie bo sa problemowi
• conrad_88Na pocz. m-ca było wszystko spoko a potem 07/08 płaciłem w mieście wojewódzkim bez problemu (kilka r-ków) a od 08-go w tzw. Pierdołowie Grn. codziennie robię podejścia rano i wieczorem – nie działa opłacanie r-ków, ew. r-ki skanowane działają a wklepywane nie :/ Informatycy w ich centrali nie wiedzą ponoć jak rozwiązać problem, który jest ponoć lokalny ale nawet w jednym mieście w różnych placówkach jest różnie :] Czyli parafrazując: nie płać i… płacz :]
• KrzysztoffU mnie naprawili. We wtorek placilem a dziś juz słyszałem ze dotarł do odbiorcy
• aaaaHejka :) i jak się skończyło pożarcie kasy przez żabę? Czy zwróciła może? :) Właśnie parę dni temu tego doświadczyłem ale na razie czekam cierpliwie (choć to 1k), wypatrując, w którą stronę pójdzie kasa… :) Oczekiwanie na rozwiązanie (problemu:) osładzam sb czekoladą z promocji zapijaną także promocyjną „zupka chmielową” ;) Mam nadzieję, że nie dojdzie do interwencji chirurgiczno-reklamacyjnej ;)
• Krzysztoffno i sam sb odpowiem – po lekturze „regulaminu usługi” wiem, że można sb czekać do tzw. końca świata; a jak szybko rozpatrują- miód-malina; jak w citku: 30 dni a nawet 60, a co tam… cudza kasą trza poobracać ;)
• KrzysztoffDziś próbowałem zapłacić rachunek, nie przyjęło płatności kartą. Komunikat „odnowa”. Ponoć wczoraj już był podobny przypadek w tym sklepie. Czy u innych też coś podobnego występuje?
• JJ2010Problem wystepuje od roku, na poczatku myslalem ze mnie trolluja mowiac ze za rachunki tylko gotowka. Ajent zabki musi zadzwonic do centrali zeby naprawili komunikacje terminala z bankiem, bo nie przepuszcza wiekszych kwot.
• Aaaa 2018Miesiąc temu w tej samej Żabie płaciłem bez problemu
• JJ2010te terminale losowo sie blokuja, jesli ajent nie odblokuje terminala w centrali to trzeba chodzic do innej zabki
• Aaaa 2018Mam ten sam problem, sprawdzałem w 3 żabkach
• NightmanikTo może jakaś globalna akcja… Niestety
• JJ2010