Czy Żabka ogranicza płatności w ramach usługi „Drobne rachunki”? Sprawdzamy w praktyce

Pod ostatnim, bardzo popularnym wpisem o płatnościach kartą w Żabce pojawiło się ostatnio kilka komentarzy, w których opisujecie problem z płatnościami dokonywanych od początku roku. Pisaliśmy tam, że w ciągu (prawdopodobnie dowolnych) 30 dni nie powinniśmy dokonywać płatności na sumę większą niż 5 tysięcy złotych. Sprawdziliśmy czy Żabka faktycznie ogranicza usługę oraz czy problem leży w tym, czy może w innym miejscu.

Warunki spełnione

Na początek garść faktów: ostatnia wpłata testowaną przez nas kartą dokonywana przez Żabkę nastąpiła zaraz przed świętami: 23.12. Jej kwota wynosiła niecały tysiąc złotych, a przelew powędrował na konto w mBanku. Kilka dni wcześniej (około 4.12) zlecona była płatność na konto w Alior Sync na kwotę 1900 PLN. Na to samo konto przelewane było również 1814 PLN dokładnie miesiąc wcześniej. Poza tymi operacjami Alior Sync nie był już używany.

Widzimy więc, że zarówno w ciągu ostatnich 30 dni jak i w ciągu ostatniego i bieżącego miesiąca suma płatności nie przekroczyła 5 tysięcy złotych. Wczoraj postanowiliśmy spróbować zapłacić rachunek na kwotę 1814 PLN na to samo konto co poprzednio (w Syncu). Na początku kasjer przepisał numer rachunku, jednak w momencie kiedy zauważył wysoką kwotę poinformował, iż od nowego roku system nie przepuści płatności na więcej niż tysiąc złotych. Aktualizacja: prawdopodobnie to nie wina kwoty (patrz dalej).

Próbujemy więc na kwotę niższą, czyli 900 PLN („na raty”). I tu niespodzianka – po wpisaniu numeru konta bankowego (które system zaakceptował) podczas próby płatności sprzedawcy pojawił się magiczny komunikat „Niemożliwa płatność” (lub bardzo podobnie). Warto podkreślić, iż nie nastąpiła jeszcze próba płatności karta, dlatego od razu wykluczyliśmy ograniczenie danej karty kredytowej (lub debetowej).

Żabka musi więc blokować dane płatności albo na podstawie karty klienta KIK, albo na podstawie numeru konta bankowego, na które chcemy przelać środki. Dziś postanowiliśmy więc wydrukować nowy rachunek, na mniej niż tysiąc złotych, na który dotychczas nie były dokonywane płatności rachunków. Problemu na szczęście nie było – płatność przeszła bez problemów.

Zbieraj premię, wykorzystuj do zapłaty rachunków

Wydaje się więc, iż Żabka blokuje płatności na numery, z których wcześniej korzystaliśmy, a które wzbudziły podejrzenia systemu. W tym konkretnym przypadku (dwie płatności na prawie 2 tys. PLN) być może przesadziliśmy z wysokością rachunków, co mogło doprowadzić do zbanowania. Ciężko jednak to jednoznacznie stwierdzić.

Jak rozwiązać problem? Radzimy korzystać z kilkunastu kont bankowych – jeśli jedno z nich zostanie zablokowane, bez problemu dokonamy płatności na inne. Wielu z was zapewne posiada kilka kont (np. zakładanych by zgarnąć premię), do których spokojnie można dołożyć konto oszczędnościowe i zwiększyć pulę numerów. Pamiętajcie tylko, iż w przypadku kont oszczędnościowych nie zawsze możliwy jest przelew zewnętrzny (np. KO w Millennium nie pozwala na przelanie środków z obcego konta).

A jak u was z płatnościami w Żabce?

Nie przegap!

Komentarze

  • próbowałem płacić w żabce pod koniec grudnia- niskie kwoty- transakcje nie przechodzą. Jak jest u was? Ostatnie opłacone kredytówką mam chyba w październiku.

    zaniepokojony Odpowiedz
    • Sprobuj w innej zabce/freshu. A moze przekroczyles 2000 zl/30 dni? Zadzwon na infolinie zabki zeby odblokowac karte.

      aaaa
  • W grudniu płaciłem bez problemu, dokładniej 13. Kwota do 1,5k na jedna platnosc ale do limitu 2000 na kartę. Nie probowalem wyzszych kwot jednorazowo ani przekraczac limitu wiec nie wiem czy by przeszlo …

    JoX Odpowiedz
  • Po wczorajszej aktualizacji systemu zniknęła cala baza odbiorców. Kasjerki ręcznie wpisują dane ale nawet jak uda się przejść przez wszystkie pola to na koniec i tak na terminalu kartowym wyświetla się odmowa. Sprawdzone w 4 zabkach. Maja naprawić w czerwcu..

    aaaa Odpowiedz
    • bangla już?

      lol5
    • tak, a u odbiorcy srodki wplynely juz na nastepny dzien roboczy

      aaaa
    • no dobra, ale baza rachunków jest? karta klienta jest używana?
      bo byłem i coś nie do końca to jakoś tak sprawnie jak dawniej działa, kolejka się zrobiła gigantyczna i kazałem w końcu przerwać to wklepywanie…

      lol5
    • Teraz obsluguje to firma od Sprytnego Billa, wiec nie ma starych kart i bazy z odbiorcami. Wszystko wklepywane jest recznie, trwa dlugo ale jestem Stałym Klientem i musza mnie obsluzyc

      aaaa
    • Czyli to bezpieczne? Zdziwiłem się jak na paragonie przeczytałem, że płatności obsługuje firma Kar-tel. Dobrze że nie Krzak. Na zlecenie Billbird.

      Pytajnik
  • Chyba trzeba zrezygnować z opłacania rachunków. Trzy osoby przez 20 minut wprowadzały dane do kasy. Kolejka się tworzy, ludzie wkurzeni, obsługa trochę też.
    W skrócie informacje z nowego regulaminu:
    Wprowadziliśmy ograniczenia kwotowe dla Płatności Jednorazowych dokonywanych w sklepach Żabki. Możecie Państwo dokonać takich Płatności Jednorazowych do wysokości ekwiwalentu w złotych polski kwoty 1000 euro.

    Płatności Jednorazowe wnoszone są, co do zasady w gotówce.

    Czy dopuszczamy wpłaty bezgotówkowe?
    Wyłącznie w wybranych Autoryzowanych Punktach dopuszczalne jest korzystanie z kart płatniczych w celu sfinansowania Płatności Jednorazowych.

    1,99 zł prowizji
    Przy płatnościach powyżej 1000 zł, poza wskazaną wyżej prowizją, będzie pobierana dodatkowa opłata transakcyjna 0,3 % od wartości wpłaty.

    neme Odpowiedz
    • u mnie kilka dni temu też z przebojami (kolejka i problemy z wpisaniem danych przez kasjera), ale w końcu poszło i udało się zapłacić kartą

      m.
  • Czy Ktoś mógłby podzielić się tajną wiedzą, w której placówce w Warszawie są ogarnięci sprzedawcy? Jak sprzedawca był chętny, to poległ, w innych brak możliwości opłacania..

    JJ2010 Odpowiedz
    • nie ma opcji „brak mozliwości opłacania”, oznacza to: poproszę o telefon do kierownika/ właściciela placówki…

      krzysztoff
    • Zawsze możesz opisać sytuację w mailu do żabki, to odnosi rezultat przeważnie

      conrad_88
    • No żeby pisać skargi, że się cebula-przekręt, niezgodny z regulaminem, nie udał to trzeba mieć naprawdę tupet :D

      Kuba
  • ja jestem zadowolony po zmianach, trzeba teraz pokazac dowod osobisty, ale nie trzeba biegac z kilkoma kikami po miescie, bo nie ma limitow i mozna wszystko oplacic w jednej zabce

    aaaa Odpowiedz
    • ja też jestem zadowolony, NIC nie trzeba pokazywać i inne byty wreszcie nie muszą być angażowane, wszystkie „bezemcecowe” promki obsłużone; to jest jak dotąd JEDYNA „prawdziwa dobra zmiana” :) tylko w weekendy nie dociera przelew (no bo KIR…) a Pekao-Pekao było w soboty… Poza tym OK

      krzysztoff
    • Tylko po tych zmianach trzeba trafić na kumatego sprzedawcę… Ja wciąż takowego w stolicy szukam

      JJ2010
    • …a jaka prowizje system nalicza powyzej 1000 zl: 1.99zl + 1000zl*0.3%, czy 1.99zl + *0.3% ?

      Aleks
    • Dokładnie taki jest wzór

      JJ2010
    • Znaczy się dla kwoty powyżej 1000zl: 1, 99+ 0,3%*kwota

      JJ2010
  • serio się Wam chce chodzic i bawic ze sprzedawcami, którzy traktują to jak zlo konieczne?

    nie lepiej Sprytnego uzyc? pomijam, ze tam prowizja 0,97zl do 1000zl

    www2wylogowany Odpowiedz
    • mam dobre kontakty w mojej zabce, a w sprytnym chca cos weryfikowac :)

      aaaa
    • chyba ze tak ;)

      ja sprytnemu wyslalem pare razy skany rachunkow (każdy z innym nr konta) – zweryfikowali – place tym już lata :) no ale skoro chcecie się z socjalizować z pracownikami zabek to ok ;D

      www2wylogowany
  • moglby mi ktos powiedziec po co placic rachunki w zabce i jeszcze do tego prowizje? nie latwiej puscic przelew z konta internetowego?

    Kuba Odpowiedz
    • w żabie można opłacać kartą, w niektórych przypadkach jest wygodniej… i… lepiej więcej już nie pisać… :)

      sunwoj1
    • zeby puscic przelew z konta internetowego trzeba najpierw miec pieniadze na tym koncie, a placac karta kredytowa place pieniedzmi banku :)

      aaaa
    • Przeciez Zabka Finanse juz od maja nic nie robi w plazach. Pewnie mieli juz dosc zabawy z KNF dlatego biznes z rachunkami przekazali Billbird, dzieki temu o polowe spadly nam koszty :)

      aaaa
  • Tragedia z tymi płatnościami rachunków, na 10 żabek w jednej się znajdzie kumaty pracownik. W jednej się nawet tłumaczyła że nie można opłacić rachunki bo jest RODO..

    conrad_88 Odpowiedz
  • Dziś byl upgrade na kasach fiskalnych. Rachunki ręczne wbija się przez energie a i tak potem nie da się zakończyć.

    aaaa Odpowiedz
  • dwa tygodnie płaciłem rachunek w Zabce, wszystko ok a pieniądze nie dotarły. Telefon do żabki – nic nie mogą załatwić, w kart-tel widzą że błąd i kasa zawisła, każą iść do żabki składać reklamacje. W Żabce nic nie wiedzą, każą czekać na telefon a mija drugi tydzień i kasy nie odzyskałem. Chyba będę musiał zgłosić to na policję… także uważajcie bo sa problemowi

    conrad_88 Odpowiedz
    • Na pocz. m-ca było wszystko spoko a potem 07/08 płaciłem w mieście wojewódzkim bez problemu (kilka r-ków) a od 08-go w tzw. Pierdołowie Grn. codziennie robię podejścia rano i wieczorem – nie działa opłacanie r-ków, ew. r-ki skanowane działają a wklepywane nie :/ Informatycy w ich centrali nie wiedzą ponoć jak rozwiązać problem, który jest ponoć lokalny ale nawet w jednym mieście w różnych placówkach jest różnie :] Czyli parafrazując: nie płać i… płacz :]

      Krzysztoff
    • U mnie naprawili. We wtorek placilem a dziś juz słyszałem ze dotarł do odbiorcy

      aaaa
    • Hejka :) i jak się skończyło pożarcie kasy przez żabę? Czy zwróciła może? :) Właśnie parę dni temu tego doświadczyłem ale na razie czekam cierpliwie (choć to 1k), wypatrując, w którą stronę pójdzie kasa… :) Oczekiwanie na rozwiązanie (problemu:) osładzam sb czekoladą z promocji zapijaną także promocyjną „zupka chmielową” ;) Mam nadzieję, że nie dojdzie do interwencji chirurgiczno-reklamacyjnej ;)

      Krzysztoff
    • no i sam sb odpowiem – po lekturze „regulaminu usługi” wiem, że można sb czekać do tzw. końca świata; a jak szybko rozpatrują- miód-malina; jak w citku: 30 dni a nawet 60, a co tam… cudza kasą trza poobracać ;)

      Krzysztoff
  • Dziś próbowałem zapłacić rachunek, nie przyjęło płatności kartą. Komunikat „odnowa”. Ponoć wczoraj już był podobny przypadek w tym sklepie. Czy u innych też coś podobnego występuje?

    JJ2010 Odpowiedz
    • Problem wystepuje od roku, na poczatku myslalem ze mnie trolluja mowiac ze za rachunki tylko gotowka. Ajent zabki musi zadzwonic do centrali zeby naprawili komunikacje terminala z bankiem, bo nie przepuszcza wiekszych kwot.

      Aaaa 2018
  • Miesiąc temu w tej samej Żabie płaciłem bez problemu

    JJ2010 Odpowiedz
    • te terminale losowo sie blokuja, jesli ajent nie odblokuje terminala w centrali to trzeba chodzic do innej zabki

      Aaaa 2018
  • Mam ten sam problem, sprawdzałem w 3 żabkach

    Nightmanik Odpowiedz
  • To może jakaś globalna akcja… Niestety

    JJ2010 Odpowiedz
  • 1 6 7 8

    Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy