Czy Żabka ogranicza płatności w ramach usługi „Drobne rachunki”? Sprawdzamy w praktyce

Pod ostatnim, bardzo popularnym wpisem o płatnościach kartą w Żabce pojawiło się ostatnio kilka komentarzy, w których opisujecie problem z płatnościami dokonywanych od początku roku. Pisaliśmy tam, że w ciągu (prawdopodobnie dowolnych) 30 dni nie powinniśmy dokonywać płatności na sumę większą niż 5 tysięcy złotych. Sprawdziliśmy czy Żabka faktycznie ogranicza usługę oraz czy problem leży w tym, czy może w innym miejscu.

Warunki spełnione

Na początek garść faktów: ostatnia wpłata testowaną przez nas kartą dokonywana przez Żabkę nastąpiła zaraz przed świętami: 23.12. Jej kwota wynosiła niecały tysiąc złotych, a przelew powędrował na konto w mBanku. Kilka dni wcześniej (około 4.12) zlecona była płatność na konto w Alior Sync na kwotę 1900 PLN. Na to samo konto przelewane było również 1814 PLN dokładnie miesiąc wcześniej. Poza tymi operacjami Alior Sync nie był już używany.

Widzimy więc, że zarówno w ciągu ostatnich 30 dni jak i w ciągu ostatniego i bieżącego miesiąca suma płatności nie przekroczyła 5 tysięcy złotych. Wczoraj postanowiliśmy spróbować zapłacić rachunek na kwotę 1814 PLN na to samo konto co poprzednio (w Syncu). Na początku kasjer przepisał numer rachunku, jednak w momencie kiedy zauważył wysoką kwotę poinformował, iż od nowego roku system nie przepuści płatności na więcej niż tysiąc złotych. Aktualizacja: prawdopodobnie to nie wina kwoty (patrz dalej).

Próbujemy więc na kwotę niższą, czyli 900 PLN („na raty”). I tu niespodzianka – po wpisaniu numeru konta bankowego (które system zaakceptował) podczas próby płatności sprzedawcy pojawił się magiczny komunikat „Niemożliwa płatność” (lub bardzo podobnie). Warto podkreślić, iż nie nastąpiła jeszcze próba płatności karta, dlatego od razu wykluczyliśmy ograniczenie danej karty kredytowej (lub debetowej).

Żabka musi więc blokować dane płatności albo na podstawie karty klienta KIK, albo na podstawie numeru konta bankowego, na które chcemy przelać środki. Dziś postanowiliśmy więc wydrukować nowy rachunek, na mniej niż tysiąc złotych, na który dotychczas nie były dokonywane płatności rachunków. Problemu na szczęście nie było – płatność przeszła bez problemów.

Zbieraj premię, wykorzystuj do zapłaty rachunków

Wydaje się więc, iż Żabka blokuje płatności na numery, z których wcześniej korzystaliśmy, a które wzbudziły podejrzenia systemu. W tym konkretnym przypadku (dwie płatności na prawie 2 tys. PLN) być może przesadziliśmy z wysokością rachunków, co mogło doprowadzić do zbanowania. Ciężko jednak to jednoznacznie stwierdzić.

Jak rozwiązać problem? Radzimy korzystać z kilkunastu kont bankowych – jeśli jedno z nich zostanie zablokowane, bez problemu dokonamy płatności na inne. Wielu z was zapewne posiada kilka kont (np. zakładanych by zgarnąć premię), do których spokojnie można dołożyć konto oszczędnościowe i zwiększyć pulę numerów. Pamiętajcie tylko, iż w przypadku kont oszczędnościowych nie zawsze możliwy jest przelew zewnętrzny (np. KO w Millennium nie pozwala na przelanie środków z obcego konta).

A jak u was z płatnościami w Żabce?

Nie przegap!

Komentarze

  • Beret przeczytaj wątek od początku …

    Ariales Odpowiedz
  • czytałem ale dalej nie wiem jednoznacznie czemu takie transakcje są zabronione, czy może ktoś odpisać?

    Beret Odpowiedz
  • re Beret: bo Żabka je zabrania w swoim regulaminie, Żabka udostępniając taką usługę ma prawo ją w ten sposób ograniczyć. To tak jak w Aliorze i ich opłacaniu rachunków – może je bezpłatnie opłacać ale tylko swoje lub rodziny, sąsiadów już nie. Żabka nie pozwala w ten sposób wpłacać na swoje konto i tyle, koniec, kropka. Nie-bo-nie! Namalować Ci to czy wyśpiewać? A może wyrecytować średniowieczną łaciną? Słowa pisanego nie rozumiesz?

    Viki Odpowiedz
  • ok, skoro tak .
    myślałem że są jakieś inne argumenty, tak np. jak Ci na chwile przeleje pieniadze np. 100tyś a ty mi oddasz np na drugi dzień albo nawet za godzine to jest to Depozyt nieprawidłowy i od tego są sankcje karno-skarbowe.
    to może i w takim wypadku też są jakieś przepisy prawa

    Beret Odpowiedz
  • @Viki, co rozumiesz pod pojęciem „płacenia za rachunki w Aliorze”?

    Ksrol Odpowiedz
  • re Ksrol: Alior Rachunki bez Opłat – możliwość opłacania rachunków domowych w placówkach za darmo. Identycznie jak na poczcie przychodzisz z rachunkiem i gotówka (i tylko opcja gotówkowa) a doradca wpłaca środki na Twoje specjalne konto i robi za Ciebie przelewy. To oferta dla tych co nie korzystają z internetu. Tu żadnych „wałów” zrobić się nie da :P. Niestety większość klientów którzy z tego korzystają robią niemiłosierne kolejki w kasach w Aliorze :(

    Viki Odpowiedz
  • Witam, dzisiaj chciałem zapłacic poprzez Żabkę po raz pierwszy na moje konto w Sync`u, Pani poza numerem poprosiła mnie o adres i nazwę odbiorcy bo taki numer nie widnieje w systemie (rzeczywiscie nie widnieje bo jest to moje konto w Syncu). CO robic? Podac jakieś fikcyjne dane nazwy firmy i adres?

    staś Odpowiedz
  • @staś
    Nazwa banku i adres jakiegokolwiek oddziału. Zawsze tak podaję (zawsze autentyczne) i nie ma problemów

    eisenberg Odpowiedz
  • czy ktoś z Was korzystał z karty do konta osobistego EuroBanku na której jest 1% cash back do robienia przelewów w Żabce? czy EuroBank zwraca kasę za te przelewy? idą z kodem 4900 więc teoretycznie jest to płatność kartą bezgotówkowa więc wszystko powinno być ok? pls o szybką odp :)

    Justyna Odpowiedz
  • @Justyna
    Naturalnie

    eisenberg Odpowiedz
  • Czy komuś udało się dostać premię – podwyżkę pensji, w BGŻ, płącąc w Żabce rachunek/rachunki na kwotę min. 300 zł?

    Rafal Odpowiedz
  • Ktoś płacił ostatnio we fresh’u na kwotę powyżej 4000zł. Dzisiaj chciałem pierwszy raz skorzystać z tej opcji (zapłacić za szkołę) i niestety kasjer wstukał wszystko ale okazało się, że za duża kwota. Czy w jest jakaś różnica między fresh’em a żabką?

    mk Odpowiedz
  • hmmm wydaje mi się, że ogólnie maksymalna kwota to 2000 PLN. Prawdopodobnie tego nie przeskoczysz (ew. rozbij płatność na 2-3 razy)

    Michał Odpowiedz
  • max kwota płatności z prowizja to 1999,99zł i więcej nie da rady na jeden raz, natomiast można zrobić nawet i 5 takich transakcji (czyli prawie 10tys) i tez przejdzie gdyż system zaczyna zliczać transakcje rozliczone a więc jeśli na 1 nr rachunku zrobimy w ciągu 1-2 dni przelewów nawet na 10tys to też przejdzie :)
    przetestowane osobiście :)
    oczywiście trzeba mieć „zaprzyjaźnioną kasjerkę” w żabce :)

    paolo Odpowiedz
  • albo obskoczyc kilka zabek w weekend :)

    Michał Odpowiedz
  • Ja ponawiam pytanie Rafała, odnośnie tego, czy rachunek w płazie załatwia sprawę 300zł w BGŻ, żeby dostać premię. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

    Tomasz Odpowiedz
  • @Tomasz – tak załatwia – w zesżłym m-cu na tej podstawie dostałem po raz pierwszy premię, robiłem w płazie na 320 zl trx.

    staś Odpowiedz
  • Witam,

    Jako, że dopiero wpadłem na wątek Drobnych płatności w Żabce możecie krok po kroku wytłumaczyć mi, jak powinien być przygotowany przelew.
    Rozumiem, że podaję swój numer konta. Co podajecie w polach „Zleceniodawca” i „Odbiorca”?

    Pozdrawiam,
    Szymon

    Szymon Odpowiedz
  • A potrzebujesz też wytłumaczenia jak krok po kroku korzystać z wyszukiwarki?

    Patryk Odpowiedz
  • Dzisiaj uzyskałem informację w Żabce, że od 10.04 nie będzie już możliwości płacenia kartą za opłaty. Czy ktoś może to potwierdzić?

    Bolek Odpowiedz
  • Zadzwoniłem do Żabki i okazuje się, że głomb wprowadził mnie w błąd i nadal będzie można opłacać rachunki kartą kredytową.

    Bolek Odpowiedz
  • Tylko kredytową ,a debetową już nie

    Many Odpowiedz
  • Czyli nabijanie obrotów debetówkami się kończy?

    Rob Odpowiedz
  • Mam nadzieję, że prawdą się to nie okaże.

    Patryk Odpowiedz
  • Ktoś puścił ściemę!!!

    allemania Odpowiedz
  • Coś się dzieje bo dzisiaj próbowałem zapłacić rachunki w 2 miejscach i się nie udało – pani powiedziała tylko: „Płatność kartą zablokowana” – nie ważne czy kredytówka czy debetowa. W zeszłym miesiącu na pewno nie przekroczyłem 5k na to konto, jedyne co to dokonałem kilku płatności na to konkretne konto.

    mike Odpowiedz
  • To niekończąca się opowieść, a zasada jest taka, że jeśli w danym Płazie nie chcą z wami współpracować to idziecie do następnego i tak do skutku aż traficie na człowieka zamiast żaby, bo z nią się nie dogadacie.

    Ja słyszałem tyle różnych historyjek, że już nic mnie nie zdziwi. Ostatnio próbowano mi w wmówić, że mój KIK jest „czysty” (brak danych o kliencie) i jeszcze żaba głupio mnie się pyta: a skąd Pan ma tą kartę? -_-‚

    BandyBear Odpowiedz
  • To w żabce musiałem dostać bana – płatność rzeczywistej raty działała w środę, w czwartek próbowałem opłacić „swoje rachunki” – płatność kartą była niemożliwa. Dzisiaj kolejny raz próbowałem na konto używane ostatnio w lutym i także płatność kartą była niemożliwa. Ta teoria, iż są limity na dany numer konta już się nie sprawdza. Musieli zmienić coś w systemie i rozpoznają typy kont. Czy ktoś jeszcze ma problemy z płatnościami rachunków?

    mike Odpowiedz
  • Wczoraj opłacałem „rachunek” na 1930 zł i przeszło bez problemu, ale używałem nowego nr konta.

    Rob Odpowiedz
  • Moje doswiadczenie też pokazuje, ze jak juz dadza bana to trzeba zmieniac konta, bo ten ban jest na dluzszy okres czasu niz miesiac.

    Artur Odpowiedz
  • Rob opłaciłeś rachunek jednorazowo ? Jak dotychczas więcej niż 1000 na raz nie przechodzi

    ksg Odpowiedz
  • @ksg – jak próbowałeś? Najpierw powyżej 1k i nie przeszło i podjąłeś 2 próbę mniej niż 1k na to samo konto?
    A czy ktoś, kto dostał bana – mógł np. po dwóch miesiącach płacić ponownie swoje rachunki?

    mike Odpowiedz
  • @ksg
    Za jednym razem puściłem 1930 i nie było problemu.
    Przeważnie puszczam do 500 zł- wiadomo, nizsza prowizja we freshu.

    Rob Odpowiedz
  • Dziś odmówiono mi w dwóch Freshach w Szczecinie płatności kartą za rachunek(499,44zł). Płaciłem tam od wielu tygodni. Nie przekroczyłem 5000/30dni i konto też było od 30dni nie używane w Żabce/Freshu. Czy to faktycznie koniec?!?!

    Bodek Odpowiedz
  • Jeśli tylko odmówiono to nie, a jeśli odmówił terminal to coś musi się dziać. ;)

    BandyBear Odpowiedz
  • Dziś puszczałem, tradycyjnie u mnie 49x PLN – bez problemu. A KIK nawet nie trzeba mieć przy sobie, PESEL wystarczy.
    PS Nabrałem zwyczaju, że danego płaza odwiedzam tylko raz na m-c. Ale w Wwie jest ich trochę

    eisenberg Odpowiedz
  • @Bodek – to właśnie jest pytanie czy odmówił ci terminal czy pani? Bo mi odmówił terminal i tak jak pisałem wcześniej dotyczyło to kont, które używałem w lutym. A wczoraj płaciłem ubezpieczenie na nowe konto i poszło bez problemu.

    mike Odpowiedz
  • wszystko ładnie działa. Ja wczoraj obskoczyłem 3 żabki i fresha z tym samym rachunkiem (nowy oczywiście) na kilka tys. Wszystko działa jak dawniej :)

    Michał Odpowiedz
  • Wiecie czy żabka i fresh maja wspólny system? Karty i limity są wazne w obu sklepach?

    mrsz Odpowiedz
  • Mi odmówił terminal. Nie pamiętam jaki był komunikat ale na końcu były wykrzykniki-pani to podkreśliła. Dzień później byłem w zupełnie innej Żabce i ta sama sytuacja.

    Bodek Odpowiedz
  • @Bodek – to dostałeś BANA z wykrzyknikiem – wszystkie twoje wcześniejsze konta są zablokowane, nawet wtedy gdy nie przekroczyłeś obrotu. Na nowe konta przechodzi bez problemu.
    Ponawiam pytanie – czy jest ktoś kto dostał bana a po np. 3 miesiącach odblokowali mu konta?

    mike Odpowiedz
  • Za co są te bany ? Za duży obrót ? Na co uważać, na konta gdzie kasa jest przelewana ?

    ksg Odpowiedz
  • Dzisiaj też próbowałem płatności we freshu i 3 razy terminal odmówił mi płatności. 1 próba 1.000 zł poźniej 500 zł oraz 450zł też nic .Cały czas pojawiał się komunikat transakacja niemożliwa do zrealizowania. Obsługa dzwoniła do szefów fresha i uzyskała odpowiedż ze chyba są nowe przepisy i przyjmuja wpłaty do 500 zł . Drugi właściciel stwierdził że do 400 zł, Ale ju z dalej nie próbowałem.

    baldhead Odpowiedz
  • Wpłacałeś na nowy rachunek czy stary? Ja 10.04 wykonałem 4 płatności na ponad tys. PLN i żadnych problemów nie było.

    Michał Odpowiedz
  • Próbowałem tylko wpłacać na stary nr rachunku, który wcześniej obciążałem wpłatami 900-1000 zł. Na pewno nie przekroczyłem limitu miesięcznego.

    baldhead Odpowiedz
  • Wszystko działa bez zmian… nie ma problemów u płaza

    Graba Odpowiedz
  • @baldhead – no właśnie. Ja wychodze z założenia, że stare numery rachunków są automatycznie do wyrzucenia. Trzeba robić na nowy, najlepiej w ciągu jednego dnia wszystkie płatności i spokój :)

    Michał Odpowiedz
  • @admin
    Ja wpłacam na „stare” rachunki, ale max 500-800 PLN na m-c i nie ma problemów

    eisenberg Odpowiedz
  • Dzisiaj płaciłem w zielonym sklepie – rachunki(konta) za gaz i prąd, kredyt nie zostały mi wyłączone, także działają nowe konta. Prawdopodobnie mam spalone wszystkie pozostałe używane wcześniej konta – poczekam z 2 miesiące, może wpłacę gotówkę – bo w sumie można zielony sklep traktować jako wpłatomat z prowizją od 1 do 2zł. A co u Was też czy też blokują konta.

    mike Odpowiedz
  • Ja trzeci miesiąc z rzędu zapłaciłem na ten sam rachunek mBanku kartą BGŻ.
    Kwoty niewielkie, od 302 do 305 zł z prowizją. Zawsze przechodzi bez żadnych problemów.

    Patryk Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy