Raiffeisen Polbank w końcu rozpoczął wysyłkę maili do osób, które wypełniły ankietę w promocji „Twój Wymarzony Cel”. Wiadomości zawierają obiecaną instrukcję opisującą co należy zrobić, aby zgarnąć podwójne odsetki. Na szczęście nie spełniły się czarne scenariusze jakie niektórzy rysowali w komentarzach – założenie konta powinno być proste i bez haczyków :)
Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest fakt, że maile rozesłane przez bank mogą wpaść do folderu spam. Warto do niego zaglądnąć i sprawdzić, czy nie widnieje w nim mail z obiecaną instrukcją. Jego tytuł to „Już możesz oszczędzać na swój Wymarzony Cel”, natomiast wysłany jest z adresu raiffeisen@raiffeisen.pl. Zależnie od tego czy zaznaczyliśmy, że jesteśmy nowym lub starym klientem banku instrukcja będzie nieco inna.
Drugą ważną rzeczą jest fakt, że linki wysyłane mailem prawdopodobnie nie są spersonalizowane. Oznacza to, że teoretycznie każdy, kto kliknie w ten link może założyć promocyjne konto. Jak więc bank rozpozna, że wypełniliśmy ankietę? Z naszych informacji wynika, że po mailu. Zakładając konto (zarówno w wersji dla starego jak i nowego klienta) podajcie ten sam adres e-mail, co w ankiecie!
Instrukcja dla nowych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali nowi klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Widzimy tu, że aby zgarnąć powójne odsetki musimy wypełnić dedykowany wniosek o Wymarzone Konto osobiste wraz z kartą debetową oraz Kontem Wymarzony Cel. Wniosek o tego typu konto musimy złożyć klikając na link w mailu – tylko w ten sposób bank będzie wiedział, że wypełniamy wniosek promocyjny.
Uwaga: podczas składania wniosku domyślnie zaznaczona jest naklejka zbliżeniowa, która nie jest nam do niczego potrzebna, a kosztuje 15 zł. Warto ją odznaczyć:
Sam rachunek otworzyć można zarówno przelewem jak i przez kuriera. Całość możemy więc załatwić w kilka minut. Podczas wypełniania wniosku musimy oczywiście zaakceptować regulamin.
Pamiętajmy też, że aby zgarnąć podwójne odsetki musimy postąpić według instrukcji, czyli zamówić i aktywować kartę debetową. Ponieważ miesięczny koszt posiadania karty to 3 zł warto się zastanowić, czy z karty chcemy korzystać. Jeśli nie potrzebujemy kolejnego plastiku, to kartę możemy zamknąć praktycznie zaraz po aktywowaniu. Najlepiej jednak poczekać „na spokojnie” dzień lub dwa i dopiero wtedy zamknąć kartę.
Instrukcja dla obecnych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali obecni klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Aby zyskać podwójne odsetki należy wypełnić dedykowany wniosek o założenie Konta Wymarzony Cel, a następnie poczekać na kontakt konsultanta, który założy takie konto telefonicznie. Oznacza to, że (na szczęście) nie trzeba będzie zakładać konta przez kuriera o czym spekulowaliście w komentarzach (no chyba, że konsultant umawia kuriera :-)).
Pośpieszyłeś się z wnioskiem?
Co, jeśli ktoś pośpieszył się i złożył już wniosek o konto przez system bankowości elektronicznej (choć mówiliśmy, aby tego nie robić)? Nowo-otwarte konto prowadzone będzie na standardowych warunkach i nie będzie na nim obowiązywało promocyjne oprocentowanie. Aby zyskać promocyjne oprocentowanie należy złożyć wniosek zgodnie z instrukcją, czyli przez dedykowany formularz. Rozwiązaniem jest więc założenie drugiego rachunku (w sposób opisany w instrukcji) i korzystanie właśnie z niego.
Podsumowując: nowi klienci muszą złożyć dedykowany wniosek o konto osobiste, kartę i konto oszczędnościowe. Następnie muszą otworzyć konto (przelewem lub przez kuriera) oraz aktywować kartę debetową do konta. Starzy klienci muszą natomiast zostawić swoje dane na dedykowanej podstronie oraz poczekać na kontakt konsultanta, który założy rachunek oszczędnościowy. Następnie zarówno nowi jak i obecni klienci muszą co miesiąc wpłacać na rachunek min. 1 zł i nie wypłacać tych środków do końca roku.
Według aktualnej stopy referencyjnej oprocentowanie we wrześniu wyniesie 3%, a od października 4%. Warto więc przelać część oszczędności już teraz, a od października uzupełnić konto „pod sam korek”. Do tego jeden przelew w listopadzie i jeden w grudniu i zarabiamy całkiem niezły procent bez ograniczeń kwotowych :)
Komentarze
ponawiam pytanko
• JJa czy na umowie macie zaznaczoną zgodę na stronie 3 w pkt 6 o przekazywaniu w postaci jawnej informacji (…)
O czym w ogóle mówi ten punkt? Wydaje mi się, że się na wszystko zgadzałem, więc nieco mnie to dziwi.
No i najważniejsze, czy taki brak zgody może wykluczyć z dodatkowych odsetek, bo jak tak to będę interweniował
@JJ mówisz o umowie o konto Wymarzony Cel? bo jeśli tak, to na 3 stronie u mnie są tylko podpisy, a punkt 6 jest na 2 stronie i mówi o czymś innym
• petr@Hgg: „Kwc ma limit 1 przelewu za Free? Na ile dzień czy miesiąc? O co chodzi z tym oddziałem?”
Tak, zlecając z KWC przez internet 1x w miesiącu za free, kolejny już 20 zł.
• goscW oddziale, idąc tam i wydając dysp. przelewu, możesz mieć drugi za free z KWC w tym samym miesiącu, czyli mając na KWC 400K i wylewając w styczniu 2016 kasę z KWC, masz przez internet 200K i drugie 200K przez oddział Rajfiego
@gosc
• Annato moze lepiej zrobic z KWC przelew na 400000 wewnetrzny na Wymarzone Konto Osobiste i pozniej bez limitow przelac w 2 przelewach na inne konto? Chyba ze wewnetrzne tez podpadaja pod limit?
Czy dostaliscie karte? Ja mimo ze mam od tygodnia KWC nie mam karty oraz nie ma jej na liscie kart w systemie bankowym.
• Annanowa historia… w środę dzwonie do nich z zapytaniem dlaczego mam zablokowaną bankowość internetową… Pan zdziwiony… po kilku minutach dowiaduje się że to jakiś ich błąd systemu i będą to próbować przywrócić.. (dzień wcześniej zauważyłem że zamknięte mam konto osobiste też nie wiadomo dlaczego)… korzystając z okazji pytam o konto KWC… dostaje odpowiedź że dokumenty dostali i konto jest w pełni aktywne…. dzisiaj tj. piątek telefon od nich z zapytaniem czy podpisałem dokumenty i dałem kurierowi bo oni żadnych dokumentów nie mają?? a konto cały czas mam zablokowane… jednak wole przelać środki gdzieś na 3% niż „współpracować” z takimi kłamcami..
• Mik@JJ nie na 3 stronie ale 2 mam w pkt 6 WYraza zgode i 7 tez. W 9 nie mam zgody.
• AnnaTo dobrze czy zle?
@Anna: „Czy dostaliscie karte? Ja mimo ze mam od tygodnia KWC nie mam karty oraz nie ma jej na liscie kart w systemie bankowym.”
Nie miałem przez 1-2 dni od założenia, pojawiła sie w sytemie pewnie jak ją wysłali, jeszcze nie doszła
• gosc@Anna: Jezeli na KWC będzie 400K czy więcej to myśle, że olać internet i od razu pójść do oddzaiłu i tam z KWC bez ograniczeń za 1x całość wylać do innego banku.
• gosc@korczasty „Zakładałem konto jako nowy klient. Wczoraj konsultantka potwierdziła mi, że spełniam wszystkie wymogi dotyczące podwojenia oprocentowania (muszę tylko dopilnować comiesięcznych wpłat).”
A miałeś w formularzu wniosku o KWC, oprócz innych akceptacji i zgód, także do zanaczenia „Akceptację regulaminu promocji” czy też później dosyłali ci linka do strony w celu takej zgody wyrażenia ?.
• goscWięcej w moim wątku (i problemie) tutaj: 22 września 2015, 23:30 • gosc #
@gosc w sumie masz racje. Jesli jest to opcja free to luzik. Ciekawe czy mozna zlozyc dyspozycje na dzien kolejny.
• AnnaKonto wreszcie potwierdzone. DŁuuuuugo to trwało. Dzwoniłem do nich dzis i udało mi się trafić na konpetentną konsultantkę (BRZMI TO DZIWNIE ALE TAK BYŁO). Co do zgód i ew. ich braku to twierdzi, że rozmawiali wczoraj w tej sprawie i jeśli konto było założone z ic dedykowanej strony to aby przejś dalej należało zaznaczyć zgodę więc wszyscy ją niby mają.
• vadimNatomiast jeżeli chodzi o odsetki to (sprawdzała dwukrotnie), interpretują reg. nieco inaczej niż nasz admin. Będą naliczać 1,5% we wrześniu i potencjalnie po spełnieniu warunków po 4% w trzech kolejnych miesiącach. Dopytałem o ten wrzesień – sprawdziła ponownie i potwierdziła, że we wrześniu dają 1,5% i nie ma możliwości podwojenia.
Wychodzi więc na to, że jak i kilka innych komentujących trzymaliśmy środki ma 1,5% we wrześniu. Tak to interpretują.
A ty Anna zakładała KWC jak nowa czy stara użytkowniczka Rajfiego, nie było problemu z akceptacją regulaminu promocji, jak piszę wyżej do krczastego ?
• goscMoim zdaniem źle interpretują – jest 3% za wrzesień.
• MichałZgadzam się z @admin, w regulaminie jest informacja o podwojeniu wszystkich odsetek naliczonych do końca roku. Jeśli nie potrafią swojego regulaminu zinterpretować, to ich problem.
• K.Tak jak pisalem wczesniej mi juz naliczja odsetki na koncie dodatnim, za kolejny dzien wiec pod koniec miesiaca bedzie wiadomo czy za wrzesien bedzie 1,5 % czy 3%. Chyba, ze za wrzesien podwoja w styczniu.
• WojakZa każdy miesiąc podwoją w styczniu, bo będzie wiadomo dopiero, jak się spełni warunki w każdym miesiącu.
• K.@gość
• Annanie miałam żadnych problemów . Jestem starym klientem
@admin
• Annaa może mógłbyś w naszym imieniu poprosić ich o interpretację tego co tu jest opisane . Bo głupio by było się obudzić z 2% w kieszeni w styczniu
@Vadim: „Co do zgód i ew. ich braku to twierdzi, że rozmawiali wczoraj w tej sprawie i jeśli konto było założone z ic dedykowanej strony to aby przejś dalej należało zaznaczyć zgodę więc wszyscy ją niby mają.”
• goscTo „niby mają” robi dużą różnicę, po podjęciu takiej decyzji bank powinie rozesłać mailem stosowną informację do klientów, którzy wcześniej wypełnili ankietę i tam wyrazili pierwszy raz zgodę i którym wysłano potem linki do pechowych stron z fizycznym brakiem możliwości wyrażenia akceptacji regulaminu promocji :(
Dziś znowu do nich dzwoniłem i okazuje się, że dalej im wisi w systemie, że muszą potwierdzić, czy był u mnie kurier. Dali zlecenie jako pilne, ciekawe kiedy odblokują. Żałosne to trochę.
• petr@Vadim: Ponieważ konsultantka (z 22.09), która obiecała po prawie 30 min, że dowie się jak się sprawy mają z tym, że nie mmiałem możliwości wyrażenia zgody a regulamin promcji, do mnie dzisiaj nie oddzwoniła sam przedzwonilem do nic, odebrała jakaś inna. Jednak powiedział, zę wysyła maila do tej mojej aby się odezwała jak już do czegoś się zobowiązała. No dobra…
Zadałem jej jednak pytanie ogólne, czy wiadomo jej cokolwiek o jakiś rozwiązaniach systemowych podjętych prze bank, w takiej sprawie jak m.in. moja, czyli to o czym ty napisałeś „nic mi takiego nie wiadomo, aby była taka przyjęta taka forma akceptacji, nic nam takiego nie przekazywano”
Hitchcock mógłby się od nich uczyć…
• gosc@gosc
• korczastyPowiem Ci, że nie pamiętam czy miałem akceptację regulaminu we wniosku. A i nie pamiętam czy dostałem jakiegoś specjalnego maila.
Ale wczoraj składając rezygnację z karty u konsultanta jeszcze raz potwierdzono mi, że będę objęty podwojeniem oprocentowania.
Nie wiem dlaczego ale jedno słowo zaczyna mi przychodzić na myśl. Tablet. Ciekawe czemu ?
• vadim@Wojak
• vadimJest dokładnie tak jak napisał @k, nic nie będziemy wiedzieć do stycznia a w styczniu albo 2 albo 4 procent.
Ale shit próbowałam się zalogować na Android i Aplikacja wymaga Adobe Flash Player. Pobierz Flash
• Annawczoraj do mnie zadzwonili,jestem starym klientem, karty nie mam, przez telefon musiałem wyrazić troche zgód marketingowych ( jakieś ubezpieczalnie ),kurier ma byc w poniedziałek, konto juz widoczne w bankowosci, konsultant powiedział ze już można przelać jakas kwote na konto aby było juz na wrzesień. myśle ze nie będą chcieli czegos wymyslac zeby nie wyplacic nam dodatkowych odsetek, jezeli by tak było to ja i mysle ze wielu z nas zamyka wszytsko co miało w raf, a to juz dla banku nie bedzie takie fajne. Zastanawia mnie tylko ta biurokracja z tymi kurierami. Aha dzis tez dzwonili zapytac sie czy wszytsko ok
• xxx@korczasty…
• JJhmmm ja dzisiaj dzwoniłem i trafiłem na wydaje się sympatyczną kobitkę po drugiej stronie, tylko ponoć nie mogła dostać się do systemu aby sprawdzić, czy objęty jestem promocją. Troszkę ją naciskałem czy mają jakąś listę wybrańców, czy coś takiego, a ona wciąż powtarzała, że jak zrobiłem to co po kolei miałem i mi konto otworzyli, to pewnie jest ok. Tym niemniej gdzieś wystosowała pytanie i ma oddzwonić, ale czy tak się stanie zobaczymy w pon. A Tobie to na podstawie czego sprawdzili, że objęty jesteś podwojonym oprocentowaniem?
@Anna Tak z tym flashem na androida to jest kurjozum. Jak wiem zaden z bankow nie wymaga w swojej aplikacji instalacji flash player. Widocznie ten balagan obejmuje tez iz programistow, ktorzy tworza i aktualizuja ich aplikacje. Zglaszalem juz im ten problem.
• WojakDzis z nimi pogadalam i finalnie mam miec padz-sty 4%, wrzesnien juz sama nie wiem
• AnnaA ja dla odmiany wycofałam dziś umowę konta. Co prawda niby późno, więc będzie do realizacji przekazana w poniedziałek.
• K.Jak już niektórzy pisali – wolę pewne 3% niż burdel w banku.
witam
• Michalwlasnie probuje zalozyc wspomniane konto… ale widze ze zgody na akceptacje regulaminu promocji brak… co mozna w tej sytuacji zrobic?
nie chce zakladac konta, jesli nie bede mial gwarantowanych 4 %… to juz chyba lepiej smart 3%
@JJ
• korczastyTrudno mi powiedzieć na jakiej podstawie. Może mieli moje nazwisko zapisane na kartce papieru;)
A tak na poważnie to panie po analizie w „systemie” potwierdziły, że jestem na chwilę obecną objęty podwojeniem odsetek. Założyłem i aktywowałem wszystko jak należy i pozostaje tylko warunek comiesięcznych wpłat i braku wypłat. Potwierdziły mi to dwie różne konsultantki bo dzwoniłem 2 razy.
A ja daję sobie czas do srody i zamykam konto. Konto z celem nadal zablokowane,a konsultanci nie moga znalezc mojej umowy od kuriera.
• sepeKurier powinien zostawić Ci potwierdzenie nadania umowy – sprawdź może w trackingu przesyłki po jej numerze czy dotarła?
• WybrzezeKosciSloniowejPo zalogowaniu, wybierając ikonę WIADOMOŚCI nie można odczytać „Listy wiadomości”. Pomimo, tego że ikonka WIADOMOŚCI miga, pulsuje zaś pod tekstem „Ostatnie logowania” pojawia się żółty tekst „Masz nowe wiadomości”.
Objawy po kolei: klikam na ikonę Wiadomości i zaczyna wczytywać a po chwili pokazuje się czarne okienko z komunikatem:
„Nieznany wynik operacji. Jeżeli operacja nie została wykonana, spróbuj ponownie. OK”
http://images67.fotosik.pl/1210/561268850087b14d.jpg
Naciskam to „OK” raz i drugi za trzecim razem pokazuje się okno „Lista wiadomości” ale kompletnie bez wiadomości, dosłownie żadnej, zarówno tych starych, już odczytanych (w kolorze szarym) jak i nowych (w kolorze czarnym).
http://images67.fotosik.pl/1210/b7591489df0dd2db.jpg
I co ciekawe, ten sam efekt jest na różnych komputerach i systemach operacyjnych jak i przeglądarkach internetowych (z najnowszymi wersjami Flasha):
1. Windows XP + Firefox
2. Linux Mint + Firefox
3. Linux Mint + Chromium
4. Windows 7 + Google Chrome
To by wskazywało na jakiś błąd w softwarze banku ?
Czy też tak macie u siebie ?
Bywało tak w przeszłości ?
ps. Wcześniej, jak zalogowałem się pierwszy raz 22.09 to w WIADOMOŚCIACH było „Potwierdzenie zawarcia umów o produkty bankowe w R-P”, odczytałem bez problemu. Gdy wszedlem tam za drugim i klejnymi zalogowaniami, już tej informacji nie widziałem (nawet wyszarzonej jak oznaczają przeczytane)
• goscPowiem tak, od tygodnia są jakieś ciągłe problemy z ich systemem, logowaniami etc.
• WybrzezeKosciSloniowejLogowałam się dziś i mam to samo…
• Danielaja mam podobnie już od dobrych kilku dni
• JJU mnie identycznie. „Nieznany wynik operacji” i żadnych wiadomości w folderze mimo, że otrzymywałem kilka.
• korczastySwoją drogą coś długo zajmują im te „prace modernizacyjne”.
• petrDzisiaj Pani na infolinii bez wahań potwierdziła mi uczestnictwo w promocji i oprocentowanie (podwojone 1,5% we wrześniu oraz podwojone 2% od października – oczywiście przy spełnieniu założeń comiesięcznego zasilenia minimum 1zł oraz braku wypłat.
• AmadeoMoje pytanie, czy w ramach w/w promocji obojętne jest czy KWC zostanie zasilone bezpośrednio z rachunku zewnętrznego czy też przelewem wewnętrznym z ROR?
Wg mnie, konto jest na Wymarzony Cel, więc dlaczego nie miąłbyś przelać na ten cel z ROR ? zwłaszcza, że warunek brzmi „Wpłacaj regularnie co miesiąc na KWC co najmniej 1 zł”.
I nie ma dodatkowych, związanych z tym faktem uwarunkowań.
ps. masz nawet możliwość fizycznie doknać tego w oddziale zgodznie z TOiP
• goscW nawiązaniu do błędów pojawiających się w systemie bankowości internetowej i komunikatów, o których piszecie dodam, że u mnie jest problem nie tylko z wyświetlaniem wiadomości. Otóż w statusie karty debetowej mam: „[enum cardData.status.null]” przez co nie mogę jej aktywować! Do bani z takim bankiem. No ale poczekamy na dalszy bieg wydarzeń…
• 286U mnie też przy składaniu wniosku nie było do zaakceptowania osobnego regulaminu promocji. Dzisiaj telefon na infolinię i mam potwierdzenie, że biorę w niej udział.
• RobertCzy 1. stycznia będzie można wypłacić całość wraz z odsetkami?
• pavek@pavek # „Czy 1. stycznia będzie można wypłacić całość wraz z odsetkami?”
W praktyce, od 4 stycznia, w poniedziałek bo 1.01.16 to piątek no i dzień wolny, potem wolna sobota i niedziela. Poza tym jest jeszcze kwestia:
„Wypłata dodatkowych odsetek, nastąpi poprzez uznanie Konta Wymarzony Cel Uczestnika do dnia 15 stycznia 2016 r.”
oraz
„Warunkiem wypłaty dodatkowych odsetek jest prowadzenie przez Bank na rzecz Uczestnika Konta Wymarzony Cel na dzień wypłacenia tych odsetek, to jest na dzień 15 stycznia 2016 r”
Czyli nie można zamknąć konta do tego dnia, pozostaje kwestia drugiego przelewu (za 20 zł) w styczniu z KWC z oprocentowaniem. Jżęli ten 4.01.16 wyjdzie internetem to drugi najlepiej z KWC przez oddział (też pierwszy darmowy lub podać nrkonta wraz z dyspozycją zamknięcia KWC
@286: „statusie karty debetowej mam: „[enum cardData.status.null]” przez co nie mogę jej aktywować! ….No ale poczekamy na dalszy bieg wydarzeń…”
Nie czekaj, (powinieneś mieć status NIEAKTYWNA) tylko zgłaszaj na konsultantowi na infolinię.
Odnośnie nie wyświetlania w oknie WIADOMOŚCI żadnych wiadomości (ani starych ani nowych)
• goschttp://images67.fotosik.pl/1210/b7591489df0dd2db.jpg
i pojawiającego się komunikatu
„Nieznany wynik operacji. Jeżeli operacja nie została wykonana, spróbuj ponownie. OK”
http://images67.fotosik.pl/1210/561268850087b14d.jpg
to zgłaszajcie to konsultantowi, ja dzisiaj zgłosiłem i przyjął to jako błąd techniczny do naprawy ale myślę, że jak będzie zgłaszających więcej to tym prędzej wezmą się za usunięcie tego buga.
Konsultant powiedział, że została do mnie, właśnie na WIADOMOŚCI, wysłana informacja w sprawie podwójnego oprocentowania, więc nie wykluczone, że do Was także.
@Robert : „U mnie też przy składaniu wniosku nie było do zaakceptowania osobnego regulaminu promocji. Dzisiaj telefon na infolinię i mam potwierdzenie, że biorę w niej udział.”
W analogicznej sytuacji u mnie:
1-kosultantka powiedziała że NIE jestem objęty 2x% i zobowiązała się, ze sprawę wyjaśni i oddzwoni, nie oddzwoniła (30 minut)
2-kosultantka jak się dowiedziała, ze sprawą zajmuje się 1-sza, to nie chciała się zajmować sprawą tylko wysłała wewnętrznego maila do 1-szej z ponagleniem (5 minut)
3-kosultantka powiedziała, że nie może znaleźć mojej akceptacji regulaminu promocji ale ma listę osób objętych podwójnym oprocentowaniem i ja JESTEM na tej liście (30 minut)
4-konsultant powiedział zdecydowanie i pewnie (odczytując adnotację przy moim KWC), ze NIE zaakceptowałem regulaminu promocji i NIE jestem objęty podwójnym oprocentowaniem oraz, że został do mnie wysłany mail (pewnie ten od 1=szej) z wyjaśnieniami co mam robić dalej. Ja zas nie moge go odczytać z uwagi na opisany powyżej bląd w sytsemie (9 minut).
Tak więc po zaliczeniu 30+5+30+9=74 minut=21 zł wiem, ze nadal nic nie wiem ;)
Ale mam nadzieję Robercie, że trafiłeś na właściwego konsultanta a on na właściwą listę spojrzał :)
ps. na koniec jak wyglądał u mnie fragment z wniosku (otwierany z maila od RP) z akceptacjami i zgodami:
• goschttp://images66.fotosik.pl/1212/b7eccd8108343bf8.jpg
Czyli można kapitał wypłacić zaraz na początku stycznia, a odsetki np. poczekać do lutego i wtedy będą oba przelewy za free? Rozumiem, ze wypłata kapitału początkowego 1. stycznia nie spowoduje problemów z naliczeniem odsetek?
• pavek>>>Pani na infolinii potwierdziła
>>>Konsultant powiedział
>>>konsultant na właściwą listę spojrzał
Czy można uzyskać od Banku na piśmie, bądź w formie elektronicznej ( mail , poczta systemu transakcyjnego ) potwierdzenie uczestnictwa w promocji i podwyższenia oprocentowania ?
• Bogdan