Raiffeisen Polbank w końcu rozpoczął wysyłkę maili do osób, które wypełniły ankietę w promocji „Twój Wymarzony Cel”. Wiadomości zawierają obiecaną instrukcję opisującą co należy zrobić, aby zgarnąć podwójne odsetki. Na szczęście nie spełniły się czarne scenariusze jakie niektórzy rysowali w komentarzach – założenie konta powinno być proste i bez haczyków :)
Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest fakt, że maile rozesłane przez bank mogą wpaść do folderu spam. Warto do niego zaglądnąć i sprawdzić, czy nie widnieje w nim mail z obiecaną instrukcją. Jego tytuł to „Już możesz oszczędzać na swój Wymarzony Cel”, natomiast wysłany jest z adresu raiffeisen@raiffeisen.pl. Zależnie od tego czy zaznaczyliśmy, że jesteśmy nowym lub starym klientem banku instrukcja będzie nieco inna.
Drugą ważną rzeczą jest fakt, że linki wysyłane mailem prawdopodobnie nie są spersonalizowane. Oznacza to, że teoretycznie każdy, kto kliknie w ten link może założyć promocyjne konto. Jak więc bank rozpozna, że wypełniliśmy ankietę? Z naszych informacji wynika, że po mailu. Zakładając konto (zarówno w wersji dla starego jak i nowego klienta) podajcie ten sam adres e-mail, co w ankiecie!
Instrukcja dla nowych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali nowi klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Widzimy tu, że aby zgarnąć powójne odsetki musimy wypełnić dedykowany wniosek o Wymarzone Konto osobiste wraz z kartą debetową oraz Kontem Wymarzony Cel. Wniosek o tego typu konto musimy złożyć klikając na link w mailu – tylko w ten sposób bank będzie wiedział, że wypełniamy wniosek promocyjny.
Uwaga: podczas składania wniosku domyślnie zaznaczona jest naklejka zbliżeniowa, która nie jest nam do niczego potrzebna, a kosztuje 15 zł. Warto ją odznaczyć:
Sam rachunek otworzyć można zarówno przelewem jak i przez kuriera. Całość możemy więc załatwić w kilka minut. Podczas wypełniania wniosku musimy oczywiście zaakceptować regulamin.
Pamiętajmy też, że aby zgarnąć podwójne odsetki musimy postąpić według instrukcji, czyli zamówić i aktywować kartę debetową. Ponieważ miesięczny koszt posiadania karty to 3 zł warto się zastanowić, czy z karty chcemy korzystać. Jeśli nie potrzebujemy kolejnego plastiku, to kartę możemy zamknąć praktycznie zaraz po aktywowaniu. Najlepiej jednak poczekać „na spokojnie” dzień lub dwa i dopiero wtedy zamknąć kartę.
Instrukcja dla obecnych klientów
Wiadomość, jaką otrzymali obecni klienci banku wygląda mniej więcej tak:
Aby zyskać podwójne odsetki należy wypełnić dedykowany wniosek o założenie Konta Wymarzony Cel, a następnie poczekać na kontakt konsultanta, który założy takie konto telefonicznie. Oznacza to, że (na szczęście) nie trzeba będzie zakładać konta przez kuriera o czym spekulowaliście w komentarzach (no chyba, że konsultant umawia kuriera :-)).
Pośpieszyłeś się z wnioskiem?
Co, jeśli ktoś pośpieszył się i złożył już wniosek o konto przez system bankowości elektronicznej (choć mówiliśmy, aby tego nie robić)? Nowo-otwarte konto prowadzone będzie na standardowych warunkach i nie będzie na nim obowiązywało promocyjne oprocentowanie. Aby zyskać promocyjne oprocentowanie należy złożyć wniosek zgodnie z instrukcją, czyli przez dedykowany formularz. Rozwiązaniem jest więc założenie drugiego rachunku (w sposób opisany w instrukcji) i korzystanie właśnie z niego.
Podsumowując: nowi klienci muszą złożyć dedykowany wniosek o konto osobiste, kartę i konto oszczędnościowe. Następnie muszą otworzyć konto (przelewem lub przez kuriera) oraz aktywować kartę debetową do konta. Starzy klienci muszą natomiast zostawić swoje dane na dedykowanej podstronie oraz poczekać na kontakt konsultanta, który założy rachunek oszczędnościowy. Następnie zarówno nowi jak i obecni klienci muszą co miesiąc wpłacać na rachunek min. 1 zł i nie wypłacać tych środków do końca roku.
Według aktualnej stopy referencyjnej oprocentowanie we wrześniu wyniesie 3%, a od października 4%. Warto więc przelać część oszczędności już teraz, a od października uzupełnić konto „pod sam korek”. Do tego jeden przelew w listopadzie i jeden w grudniu i zarabiamy całkiem niezły procent bez ograniczeń kwotowych :)
Komentarze
pasta # na infolinii można się dopytać czy jest konto objęte oferta specjalną z podwojonym oprocentowaniem – a jeśli nie chcesz ryzykować nie likwiduj konta tylko nie wpłacaj tam dużo środków i tyle
• piotreJak # oczywiście że była opcja z akceptowaniem zgody oferty specjalnej – poza tym nie ma pewności czy podany link przez gościa jest bezpośrednio z banku Reiffeisen tym bardziej że odnośnik z tego linku do regulaminu nie działa a sama strona nie podaje w certyfikacie pełnych danych – #admin – może wypowiedz się na temat tego linku który podał #gość
• piotreU mnie kurier wziął umowę kopię dla banku i nie chciał dowodu ksera tylko do wglądu. Konto mam aktywne po paru dniach. Ale w umowie jest, że kopię dowodu chcą mimo to aktywowali. Druga sprawa to ten nieszczęsny regulamin, którego nikt nie zaakceptował a niby trzeba było.
• JakJak # dlaczego nikt – ja akceptowałem
• piotrepiotre #
• JakTo o co chodzi z tym Regulaminem, czy ktoś zapoznał się z nim i potwierdził bądź nie?
Zgody nie było we wczesnych wersjach formularza, potem bank się ogarnąć i poprawił.
• K.Dzwoniłam właśnie. Nie dość że „do minuty” przeciągnęło się na trzy minuty, to jeszcze pani nie miała dostępu do takich danych i wyśle „zapytanie” – do dwóch dni roboczych się ze mną skontaktują. Cudownie po prostu, zaczyna wyglądać na to, że będę próbować rozwiązania umowy z winy banku – ciekawe, czy w naszym kraju to jest realne.
Czy płaci się za nieaktywowaną kartę? Niezbyt mam ochotę ją aktywować, skoro jest realna możliwość, że będę rozwiązywać umowę.
• K.Dzwoniłem na infolinię, łącznie ……. 29 minut … 8,5 zł w plecy, zakładanie telekodu, rozmowa z panią ….czy moje konto Wymarzony Cel, zakładane z linku w mailu po wypełnieniu waszej ankiety jest objęte PODWÓJNYM OPROCENTOWANIEM (podwójnymi odsetkami) i zaznaczyłem, że nie chodzi o bonusowe 0,5%.
„Nie nie ma pan wyrażonej takiej zgody. Pana konto WC nie jest objęte 2x%”
Potem prosiła o poczekanie, bo coś tam będzie sprawdzać, czy wysyłać maila no i czekałem…….
Wróciła ale chyba odpowiedzi nie uzyskała, na tą chwilę nie mogę…., obiecała że sama do mnie przedzwoni ale dopiero w piątek :(
Z tego co piszecie, że w części wniosków była możliwość „zaakceptowania regulaminu promocji 2x%” może wynikać wniosek, że pomimo iż ja swój wypełniałem 21 września to jednak mail z linkiem do niego uzyskałem 9 września (wcześniej nie mogłem). Więc może to kwestia wczesnego linku prowadzącego do strony z błędem ?
Ja sprawdziłem, ze na zrzucie ekranu w 4 etapie OŚWIADCZENIA jednak miejsca na tą pechową akceptację w ogóle nie ma. Zaczynam mieć tego dosyć :(
ps1. na pytanie czy rozysłali maile z takim linkiem odpowiedziała ale bez przekonania, że jej nic na ten temat nie wiadomo
ps2. Sprawdziłem, że za tym napisem LEADer na w/w stronie z dodakową akceptacją kryje się ta firma
http://www.e-point.pl/klienci/raiffeisen
która chwali się wspołpracą z Raiffeisenem (tłumaczyło by to co to ten LEADer)
……………..
Proste rozwiązanie – LEADer
Zdecydowaliśmy się na najprostsze rozwiązanie: założyliśmy, że proces obsługi dla danego wniosku będzie definiowany poza systemem, w formie instrukcji przekazanej obsługującym wnioski osobom. W systemie dla wniosku można określić nieskończoną liczbę statusów, zaś wszyscy pracownicy, którzy mają dostęp do obsługi danego wniosku, mogą dowolnie zmieniać jego statusy. Tak powstał system LEADer – niezwykle prosta i elastyczna, ale dająca ogromne możliwości biznesowe aplikacja webowa.
• gosc…………………….
ps3. przy koncie WC macie taki mały rozwijany dymek BONUS, to nie myślcie że jest 2x%, to dotyczy tylko extra 0,5% (ma to każdy kto założy KWC)
• gosc@K#. Jak się zalogujesz to masz w wiadomościach PDF z drukami odstąienia od umowy, wciagu 14 dni jeżeli dobrze pamiętam, od założenia
Oswiadczenie_o_odstapieniu_od_Umowy.pdf
………………………………
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konta Osobistego
Raiffeisen Bank Polska SA
Warszawa 00-549
Ul. Piękna 20
adres poczty elektronicznej: moje pytania@raiffeisen.pl
Ja……………………………………………………….. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy Konta Osobistego.
Data zawarcia umowy:…………………………………………………………
Imię i nazwisko Klienta:…………………………………………………………
Adres Klienta: ……………………………………………………………………
…………………………………………………. …………………….…………………
Miejscowość i data podpisania oświadczenia Podpis Klienta zgodny z wzorem podpisu złożonym
w Banku (jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
………………..
to samo:
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konta Lokacyjnego
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Karty
Umowy o Naklejkę Zbliżeniową.
Z tego wynika, że można odstąpić np. od umowy karty a konto (bo bezpłatne) zostawić
• goscCzy komus ze starych klientow ktorzy podpisywali umowe (wzor podpisu) przez kuriera pojawilo sie w szczegolach konta ograniczeniach – dblokowanie konta ? Czy maja juz widoczny przelew za historia rachunku ?
• WojakWczoraj przyszedł SMS : czekaj dzisiaj będzie kurier.
Kichanie ! Cały dzień czekałem i kurier nie przyszedł.
Natomiast przyszedł kurier dziś – ale przesyłki nie wyda – bo potrzebuje jakiegoś bpp.
Jakie znowu bpp ?
A co to jest te bpp ?
Skąd mam mam to wziąć ?
Czy Bank wydaje takie jakieś bpp – abym mógł odebrać przesyłkę ?
Kurier sobie poszedł – jak nie ma bpp to on nie wyda przesyłki i koniec – kwita !
Telefonów w ogóle nie odbiera.
To co teraz trzeba zrobić aby podpisać tą umowę ?
• Bogdan@gosc, tylko problem w tym, że jak mam czekać dwa dni na potwierdzenie, to chyba przekroczę 14 dni.
• K.A karty nie chcę zamykać dopóki nie wiem, czy biorę udział.
@Wojak
• ArturW poniedziałek podpisałem kurierowi papiery, konto odblokowali dopiero w piątek.
poniedzialek podpisane – wtrorek konto gotowe.
• Anna@admin po przeczytani calosci widze ze sprawa zaczyna smierdziec jak PNB Paribas i ich tabletami.
• AnnaMozesz w nasyzm imieniu sprawdzic jak mamy sprawdzic czy bedziemy na tych 4%?
Ja sprawdzałem na infolinii i okazało się że nie jestem objęty promocją podwójnego oprocentowania pomimo założonego konta (16.09) z linku który otrzymałem od banku.
• miRekW związku z tym mam już wypełniony druk Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy rachunku – nie chcę w styczniu przeżyć rozczarowania. Wolę pewne 3% niż obiecane w styczniu 4%.
Łobuzeria już na stronie głównej zjechała z lokatami , a rano to ciut lepiej wyglądało . xyz
• prawdziwy-xyz@miRek , nowym czy starym klientem jesteś , może zależy to od sposobu założenia , przelew czy kurier , co za przyczyna , brak jakiejś zgody ? xyz
• prawdziwy-xyzJestem tzn. byłem nowym klientem bo jak wspomniałem odstępuje od umowy.
• miRekKonto założone bez problemu przelewem weryfikacyjnym. Infolinia stwierdziła że w szczegółach konta nie ma że jestem w grupie promocyjnej.
@miRek , dzięki za odpowiedż , nie ma możliwości żadnej naprawy ? xyz
• prawdziwy-xyzCzy ktoś zakładający jako stary klient przez kuriera też uzyskał info , że nie jest objęty promocją ? xyz
• prawdziwy-xyzJak napisałem wolę pewne 3% w Idea Banku na 4 m-ce niż obiecane 4% w tym banku. Radzę sprawdzić co ma się obiecane.
• miRek#xyz, a Ty sprawdzałeś, czy jesteś objęty? ja na razie czekam na odblokowanie konta po wizycie kuriera
• petr@petr , jeszcze nie , ale jak to czytam to aż włos mi się jeży . Może ktoś sprawdzał już z odblokowanym kontem po kurierze czy jest objęty promocją ? xyz
• prawdziwy-xyzjak czekacie długo po wizycie kuriera to sobie zadzwońcie tam i wam powiedzą o co kaman, u mnie rzekomo im się podpis nie zgadzał
• lol4Chyba sobie ktoś kpiny urządza. Dokładnie zrobiliśmy wszystko jak opisane w mailu itp. a wymyślą sobie w trakcie gry jakąś zgodę na regulamin i powiedzą, że nie jesteś w grupie objętą promocją. Ciekawe. Szkoda, że nie miałem screena, że nie było do zaznaczenia akceptacji regulaminu byłaby podstawa do reklamacji. Powinni wysłać do wszystkich pismo dodatkowe o taką zgodę skoro to z ich wini, ale lepiej jak się dowiemy w styczniu..
• JakTo jeszcze ode mnie kilka rewelacji. Spełniłem już wszystkie warunki ( na ten moment)więc postanowiłem zadzwonić na infolinie zrezygnować z karty( tylko tak można to zrobić). Z karty zrezygnowałem ale…dowiedziałem się, że żeby wziąć udział w promocji wcale tej karty nie trzeba było brać i aktywować a to jest w artykule podkreślone i wyoślone (oddajcie moje 3 zł livesmarter!!!! ;)) dalej było już tylko ciekawiej. Pani powiedziała, że nie może sprawdzić i potwierdzić czy do tej pory spełniłem wszystkie warunki poprawnie bo…nie udzielają takich informacji a poza tym mam jeszcze warunki do spełniania w każdym miesiacu (wpłaty i brak wypłat) uparłem się jednak by potwierdziła to u innego pracownika i po 5 minutach muzyczki dowiedziałem się, że nie spełniam warunków ponieważ nie podałem w ankiecie maila !?!? zapytałem więc w jaki sposób przysłali mi na maila link do założenia konta i potwierdzenia skoro maila nie podałem, przecież to nie ma sensu….kolejne 3 minutki muzyczki…mail jednak jest ale jest problem z miejscem zamieszkania i miejscem urodzenia, kolejna konsternacja po czym Pani informuje mnie, że jednak wszystko jest o.k i biorę udział w promocji….no cóż…ja przekonany nie jestem. Bałagan panie…bałagan. mam wrażenie, że im się wszystko wymieszało, starzy klienci, nowi klienci, ankiety.
• Barti@Barci, pani na infolinii się wydaje, że karty nie trzeba. Ale jest w mailu i to świetna droga, żeby w styczniu nie dać premii (przecież napisaliśmy, że kartę trzeba zamówić i aktywować).
• K.Niby w regulaminie wyraźnie napisane, ale muszę dopytać.
• K.Punkt §7.1 regulaminu zawierania umowy na odległość informuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, nie podając żadnych ograniczeń czy warunków. Czy dotyczy mnie to również, jeśli „skorzystałam” z umowy, tzn. przelałam złotówkę na konto?
@K
• BartiNo właśnie jak napisaliście tak zrobiłem ale bank przez telefon mówi co innego.
Jak pracownikowi banku może się wydawać ?
Kluczowe jest to, że mówi pracownik a nie „bank”. Sam widzisz, jak kompetentnych pracowników na infolinii mają. Jednym udaje się dostać potwierdzenie (lub zaprzeczenie) udziału w promocji. Mi pani kazała poczekać dwa dni robocze, a w ogóle to nie wiedziała o tym problemie technicznym. Jeszcze inny słyszą, że w ogóle się nie da.
• K.Skądinąd mam screeny pokazujące, że pola na zgodę nie było. Kusi mnie opcja reklamacji, ale jak odstąpię od umowy, to w sumie kicha.
K. a możesz te screeny podesłać na maila tyskie4@o2.pl
• JakBank jzu dawno zepsul sobie opinie na promocjach R-Allegro i Comperii. Przy nastepnej promocji na pewno obiecaja jeszcze wiecej np Wymarzony Prezent pod choinke :)
• aaaa@aaaa, ja od dawna miałam na pieńku z wtedy jeszcze Polbankiem (odeszłam w sumie tuż po przejęciu przez R.) i obiecywałam sobie nie wracać. ;-)
• K.Czekam na ostatni zwrot 40 zl za wplyw wynagrodzenia, na razie wyplacili tylko 3% cashback za platnosci karta Wygodne Zarabianie. Czasami nie zwroca za kilka transakcji ale to Raiffeisen wiec wiem ze nie uwzglednia reklamacji i nawet juz nie skladam.
• aaaaczekałem i czekałem na kontakt i chyba o mnie zapomniał Szanowny Bank.
• jaZadzwoniłem na partyline i okazało się, że wszystko jest ok i czekają na moje pieniądze (ciekawe skąd miałem o tym wiedzieć). Aktywowano dostęp online, mam już numery kont i chyba pozostaje tylko wpłacać. Panienka potwierdziła też, że dotychczas wszystkie warunki promocji spełniłem (nie zakładałem karty.
Do mnie do dziś się nikt nie odezwał w sprawie umówienia kuriera :) Stary klient, wszystkie formularze wypełnione jak należy.
• PiotrK@piotre # : /Jak # dlaczego nikt – ja akceptowałem/
przy wypełnianiu ankiety czy wniosku o konto z linka w bankowym mailu ?
• goscz ankietą nie było problemu
@aaaa co do lokaty na 6% tez zakladanej z maila i Comperii bank wywiazal sie bez zarzutow. Mi wczoraj aktywowano konto po poniedzialkowej wizycie kuriera, widze wszystko, wplacilem wczoraj pierwsza czesc pieniedzy i juz dzisiaj dopisali mi odsetki z tej sumy na koncie dodatnim (maja pod koniec miesiaca), wiec tu jest tez niescislosc. Zobaczymy jak bedzie z podwojeniem w styczniu.
• WojakU mnie dzisiaj nareszcie aktywowali konto. Wzór podpisu dotarł po 8 dniach …
• KyleRZakładałem konto jako nowy klient. Wczoraj konsultantka potwierdziła mi, że spełniam wszystkie wymogi dotyczące podwojenia oprocentowania (muszę tylko dopilnować comiesięcznych wpłat).
• korczastyDwa dni temu potwierdzono powrot dokumentow od kuriera.Dzis dowiaduje sie,ze nadal czekaja na moje dokumenty… wtf?
• sepeDzwonili do mnie dziś z Raiffeisen, bo się okazało, że kurier przekazał im tylko umowę, bez formularza. Pani zapytała czy potwierdzam, że sam podpisywałem umowę i powiedziała, że konto będzie odblokowane, no ale na razie czekam i nic. Zadzwoniłem na infolinię i zapytałem co i jak, ale nic nie wiedzą, tak samo nie wiedzą czy mam wszystkie zgody, jedynie potwierdziła, że wypełniłem ankietę.
• petrPetr,mam identyczna sytuacje.
• sepeSprawdzilam ile sie nalicza odsetek. Okazuje sie ze tylko okolo 1,5%. To dobrze? Ile wy macie?
• AnnaMam pozycje Odsetki bonusowe ale tam jest 0
Rafifzen ma limity dzienne tylko 50 000? Mozna to jakos podwyzszyc?
• Anna@Anna: „Rafifzen ma limity dzienne tylko 50 000? Mozna to jakos podwyzszyc?”
Telefonicznie, przez konsultanta do 200K. A z KWC jeden bezpłatny może być via internet i drugi fizycznie w banku (oddziale)
• gosc@gość dziękuję
• HggKwc ma limit 1 przelewu za Free? Na ile dzień czy miesiąc? O co chodzi z tym oddziałem?
Mija tydzień od podpisania umowy, a konto nadal zablokowane. To są jakieś kpiny ;/
• WybrzezeKosciSloniowej