0,8% do 100 000 zł bez zakładania konta osobistego w Santander Consumer Bank

Trwa do 05.05.2021

Ruszyła druga edycja promocji na nowe środki Santander Consumer Banku. I wszystko wskazuje na to, że to jedna z lepszych, jak nie najlepsza oferta na najbliższe miesiące. Oprocentowanie 0,8% obowiązuje bowiem aż do 100 000 zł – wprawdzie dla nowych środków, ale datę badania salda łatwo przewidzieć. Dodatkowo konto zakładamy przelewem weryfikacyjnym, środki będziemy mogli wypłacać za darmo kiedy tylko chcemy, a bank nie wymaga od nas zakładania konta osobistego!

0.8% na koncie oszczędnościowym Santander Consumer Bank

0,8% dla nowych środków w Santander Consumer Bank

Tytułowe oprocentowanie dostępne jest na rachunku oszczędnościowym Santander Consumer Bank, czyli „banku od kredytów”.

Aby z niego skorzystać wystarczy przelać do banku nadwyżkę nad saldo z dnia poprzedzającego dzień startu tej edycji promocji, czyli 28.02.2021. Jako saldo rozumiemy tu sumę środków na lokatach i kontach oszczędnościowych. Jeśli nie korzystaliśmy do tej pory z oferty tego banku, to warunek mamy spełniony automatycznie.

I… to w zasadzie tyle! Nasze środki (do 100 000 zł) zarobią 0,8% w skali roku do końca danej edycji promocji – czyli obecnie do 5.05.2021.

Czym wyróżnia się konto oszczędnościowe Santander Consumer Bank?

Prostota – to chyba najlepsze słowo podsumowujące ofertę tego banku.

Po pierwsze: regulamin promocji to jedna strona, z czego połowa to informacje wymagane przez prawo (postępowanie reklamacyjne, RODO).

Po drugie: do korzystania z promocji nie jest potrzebne konto osobiste, jak w innych bankach. Po prostu zakładamy rachunek oszczędnościowy i korzystamy.

Po trzecie: samo założenie rachunku jest banalnie proste, bo działa tu stara, dobra weryfikacja przelewem z innego banku! Pamiętajmy jedynie, że aby zostać pozytywnie zweryfikowanym przelew musi mieć identyczne dane, co podane we wniosku o konto. Jeśli zmieniliśmy adres, nazwisko, albo mamy podane w danym banku drugie imię, to we wniosku musimy zawrzeć te same dane. Przelew musi być zrobiony z banku z listy prezentowanej na pierwszej stronie wniosku.

Wreszcie po czwarte: Santander Consumer Bank nie pobiera opłat za przelewy ze swojego rachunku oszczędnościowego. Jest to więc świetna skarbonka, do której możemy wrzucić jakieś środki nawet na jeden czy dwa dni.

Czy rachunek oszczędnościowy Santander Consumer Bank coś kosztuje? Nie. Tak jak zdecydowana większość rachunków na rynku jego prowadzenie jest darmowe.

Nie przegap!

Komentarze

  • W regulaminie jest mowa o 30 tysiącach, a nie 100-u.

    ptok Odpowiedz
    • W regulaminie jest błąd (w jednym miejscu jest mowa o 30 tys., w drugim o 100 tys.), zgłosiłem i mają poprawić asap :)

      Michał
  • Coś im się pomieszało. Chyba ktoś zrobił „kopiuj-wklej” z poprzedniego regulaminu, gdzie była promocja na 30 k.
    Punkt 5 regulaminu: 5. Środki wpłacone na Rachunek, które stanowią nadwyżkę Nowych Środków ponad 30 000 PLN, środki niespełniające definicji Nowych Środków oraz środki wpłacone po Okresie
    trwania Promocji będą oprocentowane według oprocentowania zmiennego standardowego, zgodnie z Tabelą Oprocentowania.

    ptok Odpowiedz
  • Jak przewidzieć date badania salda?

    Jason Odpowiedz
    • Póki co jest dzień przed startem danej edycji. Specjalnie skomplikowane więc nie jest :)

      Michał
  • Dopiszę tu – w najnowszym temacie , jest nowa promocja na kk Ok od Aliora – https://www.aliorbank.pl/LP/karta-kredytowa.html

    Bolo Odpowiedz
  • A jak z wypłatami z tego konta? Jest prowizja ?

    Ja123 Odpowiedz
  • Zakładał ktoś ? mi weryfikacja po przelewie z ING trwa już godzinę

    TYCH Odpowiedz
    • Otworzyłem bez żadnych problemów i bez żadnego oczekiwania. Przelew weryfikacyjny na 1 zł z Santander Bank Polska

      Jarry
    • A mi nadal nie zweryfikowali

      TYCH
    • Mi też weryfikują i zweryfikować nie mogą (przelew z ing). A teraz dla odmiany po kilku godzinach wydzwania automat z prośbą aby czekać na połączenie z konsultantem i po minucie… rozłącza. Aż odechciało mi się ich KO.

      Ego
    • Było lać z banków, których było logo we wniosku. U mnie przelew z większego Santa otworzył konto w minutę.

      pws
    • Gdybym szybciej widział to bym tak zrobił ale zauważ, że Ing było wymienione na liście banków, z których można zrobić przelew weryfikacyjny.

      Ego
    • Wymienionych było dużo, ale potem przy robieniu przelewu już można było domyślić się z których będzie szybciej, a z których dłużej, nie bez powodu zrobili tam taki podział. Tak czy siak, jutro pewnie Wam to załatwią, po prostu być może przelewy nie idą natychmiast w takich przypadkach.

      pws
    • Już wszystko się wyjaśniło. Po trzech godzinach od złożenia wniosku wysłali maila z dokumentami w celu akceptacji umowy o KO, stąd pewnie konsultant dzwonił i dzwonił, abym złożył oświadczenie woli dotyczące umowy o KO i zakończył wniosek. Cały dzień na mailu nie siedzę :D.
      Rezultat: KO założone :)

      Ego
  • Na razie to mam straszny cyrk w wypłatą pieniędzy! I nie tylko ja bo moja rodzina też. W piątek rano wypłaciliśmy po 30 tys. aby mieć wyzerowane saldo. Dziś po południu salda mamy -30tys!!! Co ciekawe u mnie 20tys przelane z powrotem do consumer dziś rano dały saldo -10tys! Wypłata tych 20 tys jest niemożliwa bo mam niewystarczające środki! Na zgłoszenie online wyświetla się , że na odpowiedź banku należy oczekiwać kilkanaście dni. Może admin jest w stanie ustalić jakim cudem wypłata z banku własnych pieniędzy daje saldo minus 30 tys?

    Kacper Odpowiedz
    • A może najszybciej zadzwonić na infolinię i to wyjaśnić?

      pws
    • Myślę, że na tym etapie prościej pytać sam bank. Ja też miałem w weekend przygody z pewnym bankiem ale staram się wyjaśnić o co chodzi i zrozumieć czemu tak się stało. Wszędzie pracują tylko ludzie, a automaty potrafią się mylić :)

      Michał
    • @Miachał, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Automaty się nie mylą, są GŁUPIE i BEZMYŚLNE. Wykonują tylko bezrefleksyjnie procedury, które napisze im CZŁOWIEK, a że oprogramowanie nie jest później solidnie testowane to mamy takie a nie inne efekty. Dla odmiany w zielonym banku wypłacając 1. dnia miesiąca środki przed naliczeniem odsetek rano ma się saldo z dnia poprzedniego powiększone o odsetki (ale środków po raz drugi nie da się wypłacić). Przykładów na błędy w bankowości jest wiele, ale to nie jest wina automatów czy systemów informatycznych tylko CZŁOWIEKA, który tworzył ów automat lub system.

      Lokata
  • Czy Santander Consumer Bank jest niezależny od zwykłego Santandera? Czy do salda początkowego wlicza się stan konta w Santanderze?

    Maciej Odpowiedz
    • Z naszej perspektywy to dwa zupełnie niezależne od siebie podmioty. Santander Consumer Bank nie ma pojęcia czy / co mamy w Santander Bank Polska.

      Michał
  • Czy wpłaty na ten rachunek oszczędnościowy mogę robić z każdego rachunku w innym banku czy tylko z rachunku powiązanego z którego robiłem przelew weryfikacyjny?

    Jarry Odpowiedz
    • Wpłaty tylko z rachunku powiązanego.

      W
    • No właśnie jest to niezrozumiałe. Po otworzeniu rachunku otrzymałem takiego e-maila:”Wpłaty na Rachunek dokonasz poprzez przelew z innego banku na numer rachunku, który znajdziesz w Umowie oraz w Bankowości Internetowej. Pamiętaj, że musisz być właścicielem konta, z którego będziesz dokonywać przelewu, a Twoje dane osobowe i adresowe przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi posiadanymi przez bank.”

      Jarry
    • Wpłaty z dowolnego konta, ale koniecznie naszego.
      Wypłaty tylko na 1 rachunek powiązany, który można sobie zmienić (jak w dawnej BGŻ Optimie).

      pws
    • Też tak uważam chociaż bardzo mieszają. Na ich stronie jest jeszcze taki zapis:”Rachunek powiązany to wskazane przez Ciebie konto, na które możesz dokonywać wpłat i wypłat z Rachunku oszczędnościowego w Santander Consumer Banku – banku od kredytów. „

      Jarry
    • Informacja od konsultanta w trakcie rozmowy telefonicznej: wpłata z dowolnego rachunku należącego do nas. Wypłata tyko na nasz rachunek powiązany, który możemy sami zmienić z poziomu bankowości internetowej.

      wojak
  • Dodam jeszcze, że nawet żadnych odsetek nie da się nadal wypłacić one tylko pomniejszają dług. Jednym słowem wpłaciwszy 30tys po ich wypłacie ma się dług na saldzie -30 a naliczone odsetki dały -29990! Każda kolejna wpłata pomniejsza nasz dług wobec banku! Pytam czy ktoś tam wcześniej coś wypłacał i jak długo trwał taki cyrk z naliczaniem minusowego salda?

    Kacper Odpowiedz
    • To może zadzwoń i zapytaj dlaczego popsuli Ci saldo, może prosta synchronizacja danych w systeme by pomogła i tyle?

      pws
    • Ja wyplacalem 30k w czwartek i poprawnie mi wyzerowalo saldo.

      Konrad
    • No to kolejne newsy. Na infolinii nie są w stanie po długotrwałej weryfikacji podać jakie jest saldo na 28.02. Na zapytania online nie mogę dostać odpowiedzi w systemie tylko czekać na telefon w dniu jutrzejszym, „ktoś oddzwoni”. Na ewentualną reklamację odpowiedź byłaby tylko pocztą polską!! Reszta rodziny ma tak samo…

      Kacper
    • Daj znać jak to się wyjaśni, bo faktycznie nie za ciekawie to wygląda póki co…

      pws
  • Kredyty za lodówki się nie spłacają ? Czemu oni tacy „dobrzy” w porównaniu ze zwykłym santanderem?

    zenek64 Odpowiedz
    • Odwrotnie. Właśnie się spłacają. Banki z depozytów pozyskują środki na akcję kredytową. „Normalne” banki są nadpłynne i o ile nie jest się desperatem-Getinem to nie ma motywacji na przyciąganie depozytów. Inaczej jest w takim SCB, bo to głównie bank kredytowy, więc taka promocja ma tutaj sens.

      zz
  • Czym jeszcze warto się zainteresować (oprócz włoskiego i estońskiego banku)? Jakieś inne k.o., ale nie do 5 czy 10 tysi?

    jmg Odpowiedz
  • Moje konto odpalone po ok 2 minutach i to na łączach telefonicznych . Konto żony, zaraz minie 24 godziny i nic….. Ktoś też czekał dobę na otwarcie konta?

    jojo Odpowiedz
    • Zobacz na mailu czy nie ma dokumentów do zatwierdzenia i dokończenia wniosku.

      Ego
  • Mam dwa maile jeden nawet podkreśla przyjęcie wniosku
    „Miło nam poinformować, że dane z Twojego wniosku o otwarcie Rachunku oszczędnościowego zostały zweryfikowane pozytywnie.
    Już tak niewiele brakuje aby w pełni cieszyć się oszczędzaniem. W następnych krokach zweryfikujemy Twoją tożsamość oraz udostępnimy Ci dokumenty umowne do akceptacji.
    Kontynuuj swój wniosek klikając w link powrotu do wniosku i postępując zgodnie z zawartymi na ekranie informacjami. ”
    Tyle że brak jakichkolwiek dokumentów. Powrót na stronę składania wniosku nic nie daje bo niby jest wciąż przetwarzany i mam…. czekać. O 17,56 minie doba :(

    jojo Odpowiedz
    • Ojciec miał wczoraj podobnie i zadzwonił gdzies do nich, pani naprawiła problem i poszło…

      Ja123
    • To musisz czekać na maila z dokumentami. Dopiero po zaakceptowaniu ich konto zostanie otwarte. Mi wczoraj po złożeniu wniosku po około 3 h przyszły dokumenty.

      Ego
    • Już się wyjaśniło :( Zmieniliśmy adres. W systemie Millenium również zmieniliśmy na nowy. Jednak wysłany przelew zapisał adres stary wniosek nie przeszedł. Tym razem Millenium dało ciała. Ciekawe co mi odpiszą i jak się wytłumaczą że system nie zapisuje im zmian…

      jojo
    • Heh, millennium:)
      Zleciłem przelew w millenecie, zatwierdzilem apką i… przelew nie wyszedł, tak jakbym wogle go nie zlecał (po kilku minutach zniknął). Powtórzyłem i znowu to samo. Limity mam ustawione powyżej kwot, które chciałem przelać. Cóż, napisałem do nich… mam czekać do trzech dni albo i dłużej, żeby sprawdzili co się dzieje. Dlatego nie dziwię się, że u Ciebie mają problem z adresem. System jakby studenciak na stażu pisał :D

      Ego
  • Wszelkie konta zakładane zdalnie kojarzą mi się z problemami (w zasadzie to niemożnością) przy przelewaniu z nich dużych kwot. Czy przypadkiem tu nie będzie identycznie? Kojarzę tego typu konta jako z ograniczoną funkcjonalnością i przymusem wizyty w oddziale, żeby móc wypłacić swoje pieniądze. W Pekao musiałem się bawić ileś dni przelewając niewielkie kwoty dziennie, bo całości nie mogłem (covid szalał wtedy).

    Seth Odpowiedz
    • Odpowiem sobie sam, może ktoś też ma takie wątpliwości. Dzwonili przed chwilą z banku z pytaniem czy wiem wszystko co trzeba. No to zapytałem i rachunek nie jest w żaden sposób ograniczony.

      Seth
  • do czego to doszło… jak dobrze policzyłem to zysk ze 100k po belce będzie rzędu max 110zł do tego 5maja :P

    ggrzes Odpowiedz
  • Mam pytanie – czy wpłacić pieniądze można bezpośrednio na rachunek oszczędnościowy podany w Umowie, czy też należy najpierw na rachunek powiązany podany również przez Santander w Umowie, a następnie z tego rachunku powiązanego zasilamy rachunek oszczędnościowy?

    Michał Odpowiedz
    • Mozesz wplacic bezposrednio na rachunek oszczednosciowy. Wazne aby dane wplacajacego byly takie same jak przy wnioskowaniu o konto oszczednosciowe.

      Shaggy
    • @Shaggy
      Super, dzięki za odpowiedź:)

      Michał
    • mi właśnie odrzucił przelew z nest banku ze względu na stary adres zameldowania, który można zmienić wyłącznie w oddziale, bo przez stronę można tylko poprawić korespondencyjny

      ggrzes
  • Znaleźliście coś innego (niż ta oferta) wartego zainteresowania?
    W Millennium k.o. 0,5% do 50 tys., w Credit Agricole k.o. 0,4% po spełnieniu dodatkowych wymagań. Znacie coś innego, oprócz lokat w zagranicznych bankach (powyżej 10 tys.)?

    jmg Odpowiedz
    • A getin? Chyba 0,6% teraz

      Ja123
    • Obligacje skarbowe 3m 0,5%. Niestety, po wielu latach musiałem wrócić do obligacji. Getin przy odpływie 200K (x2) zaproponował upokarzające 0,35% na 3 lub 6 miesięcy…

      Andrzej44
  • A te 0,6% nie obowiązuje przypadkiem dopiero powyżej 400 tys.?

    jmg Odpowiedz
    • 0,6% w ofercie „Nowe środki na Elastycznym Koncie Oszczędnościowym”
      w skali roku do 200 tys. zł oraz 0,5% w skali roku dla nadwyżki od 200 000 zł do 400 000 zł przez 3 miesiące.

      Jarry
    • Faktycznie, zerknąłem w Getinie na „Konto Oszczędnościowe Premium” – tam jest 0,6% przy kwocie powyżej 400.000 zł, poniżej tej kwoty 0,15%.

      jmg
  • Chyba trzeba będzie przerzucić się na coś takiego: https://www.nntfi.pl/fundusze-inwestycyjne/fundusze-gotowkowe/nn-konserwatywny?unitsCategoryId=A&dateFrom=02.03.2020&dateTo=02.03.2021

    Męczące są już zabawy z tymi lokatami i KO, a odsetki żadne.

    pytanie Odpowiedz
  • Nie dotarł przelew z Getin Banku. Do Getin nie wrócił. Getin ustawiłem jako rachunek powiązany. Infolinia w Santander Consumer od 8 do 19, chat od 8 do 21. Eh….

    wojak Odpowiedz
  • Mam problem z zalogowaniem się do SCB. Ktoś miał podobny problem?

    Paweł Odpowiedz
    • W aplikacji bez problemu

      rychu75
    • Miałem. Zmieniłem przeglądarkę (z Microsoft Edge na Firefox).

      Andrzej44
    • Mi również udało się zalogować w aplikacji. Chciałbym mieć jednak możliwość zalogowania także przez www.

      Paweł
    • Samo zakładanie KO szybko sprawnie i bez kłopotów. Wpłaty środków nie dokonywałem z rachunku powiązanego ale z innego (ważne żeby dane teleadresowe zgadzały się z tymi podanymi we wniosku o KO), loguję się do strony www banku bez kłopotów. Infolinia solidna, krótki czas oczekiwania. Jak na razie wszystko ok.

      Shaggy
  • Tak wszyscy zakładamy to konto ale nikt nie pyta jak je zamknąć? :) Trzeba? Warto? Bo może znów pojawi się coś atrakcyjnego więc może nie warto?

    jojo Odpowiedz
  • A tak w skrócie?

    jojo Odpowiedz
  • Sam sobie odpowiem
    „poprzez złożenie w formie pisemnej Dyspozycji wypowiedzenia Umowy….
    Dyspozycja wypowiedzenia Umowy Rachunku jest realizowana po jej telefonicznym potwierdzeniu z Posiadaczem Rachunku za pośrednictwem Centrum Telefonicznego.”
    Czyli trzeba pisemnie a Oni dzwonią celem potwierdzenia. Pytanie tylko gdzie pisać. Poprzez www czy poleconym?

    jojo Odpowiedz
    • Poprzez www. Pobierasz z ich strony kwestionariusz do wypowiedzenia umowy, drukujesz go, wypelniasz i podpisujesz. Później skanujesz i im wysyłasz przez stronę. Oddzwania konsultant i tyle.

      Jarry
  • Śmieszny bank. Potrzebuje 3 tygodni, aby odpowiedzieć na zgłoszenie w sprawie zmiany adresu zameldowania, co inne banki robią w max. 1 dzień.

    broker Odpowiedz
  • Witam,
    czy ktoś miał taką sytuację, że środki przelane na nowo utworzony RO (przy wykorzystaniu podanej powyżej strony z promocją) są oprocentowane tylko 0,2%?
    Dodam, że chodzi o 50k i są to zupełnie nowe środki – wcześniej w ogóle nie korzystałem z usług tego banku…

    Michał Odpowiedz
    • Już jestem w stanie sam sobie odpowiedzieć – po rozmowie z miłą konsultantką;) – środki objęte są oprocentowaniem promocyjnym po „przepracowaniu” na rachunku oszczędnościowym 24 godzin… Wygląda więc na to, iż pierwsza doba nie jest objęta oprocentowaniem promocyjnym… Nie wiem czy ktoś jeszcze może z Was to potwierdzić?

      Michał
    • Jedna doba musi być nieoprocentowana, pierwsza lub ostatnia. Inaczej można by przelewać codziennie z banku do banku i mieć podwójne oprocentowanie.

      Łuki
    • Ale głupoty piszecie :) pierwsza doba jest oprocentowana – środki na koniec dnia :) po kilku zalogowaniach wyświetla poprawnie oprocentowanie pierwszego dnia wpłaty :) macie w szczegółach przecież np saldo nowych środków 0,00 ale na datę sprzed dnia i po kilku dłuższych chwilach się zaktualizuje. Ostatniego dnia – w dniu wypłaty, środków nie ma na koniec dnia więcej to nie tak że nie są oprocemtowane, ich tam nie ma na koniec dnia :)

      Dzikus
    • Stara szkoła i pewnie absolwent Livesmartera , od razu widać kto się zna na rzeczy . Już miałem to samo napisać co Ty ale po ukończeniu szkół podstawowych nie bardzo chciało mi wyjść słowo mówione na tekst pisany . xyz

      prawdziwy-xyz
  • Mi też powiedziano że dopiero na następny dzień środki zaksięgują się na wyższy %. Nie wiem jak to rozumieć…. Że dzień po prostu sobie przeleżą na niższym % czy tylko że system pokaże dzień później wyższy % ale liczony od dnia wpływu środków.

    jojo Odpowiedz
    • U mnie pieniądze pojawiły się na koncie dopiero po dwóch dniach. Ale data zaksięgowania jest prawidłowa.

      wojak
  • Może komuś się przyda ta informacja: Santander Consumer oferujący ten rachunek oszczędnościowy na 0.8% i Santander od promocji 300zł za założenie konta to dwa różne banki. To na wypadek jakby ktoś szukał rachunku oszczędnościowego po zalogowani się do Santandera…

    az.anonim Odpowiedz
  • Może komuś się przyda – jeśli robicie przelew z konta założonego online to weryfikacja przelewem nie przejdzie (sam przetestowałem). Jeśli chcecie zrobić przelew weryfikacyjny z innego banku niż te wymienione na stronie promocji – też nie przejdzie (informacja z infolinii).

    Jacek_K Odpowiedz
    • Nie do końca, nie ważne w jaki sposób założyłeś konto, liczy się czy byłeś kiedykolwiek w oddziale. Jeśli Twoja tożsamość była kiedyś potwierdzona przez bank uda Ci się założyć przez złotówkę, ale to nie ich wymysł tylko tak to działa obecnie w większości banków

      Dzikus
    • Wiesz, nigdy nie byłem w placówce Nest Banku, z którego robiłem przelew. Jako wyjaśnienie odrzucenia weryfikacji usłyszałem od dzwoniącego do mnie pracownika, że to z powodu, że konto miałem założone online i nie było istotne, że założyłem je 5 albo 6 lat temu kiedy to Nest Bank był jeszcze Smart Bankiem i wtedy zostałem przez bank poprawnie zweryfikowany, według wówczas obowiązujących zasad.

      Jacek_K
    • I wszystko zgadza się z tym co napisał @Dzikus, nie byłeś w Neście, nie będą działać przelewy weryfikacyjne z tego banku.

      Co mnie trochę zaskoczyło (choć może dla innych to oczywiste:) ) z banku, w którym składaliśmy wzór podpisu możemy wysłać skuteczny przelew weryfikacyjny z KO (brak ROR nie dyskwalifikuje).
      Sprawdzone przy zakładaniu konta w ING.

      Ew@
    • Santander bp sa – konto zalozone kompletnie onlnie, nigdy nie bylem w placowce – ko w santander consumer zalozone w minutę przelewem weryfikacyjnym z bp.

      Jason
    • Pisząc, że konto było zakładane online masz na myśli przez kuriera? Bank ma wtedy Twój wzór podpisu i jest to traktowane jako osobiste założenie konta chociaż moim zdaniem taka kwalifikacja kont kurierskich woła o pomstę do nieba, bo to daje większe pole do nadużyć niż konta zakładane przelewem weryfikacyjnym

      Ew@
    • A żebym to ja pamiętał po tych kilku latach czy był kurier czy przelew weryfikujący z innego banku :) W ogóle ostatnio jakikolwiek oddział banku odwiedzałem chyba 4 lata temu gdy zakładałem konto maklerskie w ING przez internet i też coś poszło nie do końca tak, jak powinno.

      Jacek_K
  • Czy jest dostępna opcja na wypłatę środków z rachunku oszczędnościowego z przyszłą datą? Z tego co widzę system chce od razu realizować przelew… Jak to u Was wygląda?

    Carlos Odpowiedz
  • Jeżeli wpłacę środki na to konto, a potem dopłacę po np. tygodniu to wszystkie środki będą oprocentowane na 0,8%

    Judym Odpowiedz
  • Pierwszy raz zdarzył mi się przelew zwrotny z… SCB. Jeszcze nigdy w historii korzystania z usług banków nie miałem zwrotu środków z przyczyny niezgodności danych adresowych.
    Okazało się, że w banku zlecającym przelew brakuje ostatniej litery MIEJSCOWOŚCI :D, co jest niezgodne z danymi konta w Santander Consumer Bank.
    Co ciekawe, w przypadku otrzymywanej korespondencji z banku zlecającego, żadnych błędów teleadresowych nie ma, nawet miejscowość jest napisana prawidłowo.

    Ego Odpowiedz
    • Może coś ucięło, bo to jakiś Ostrowiec Świętokrzyski? 😉
      Choć chyba częściej limit znaków jest na cały adres (bo w systemie Elixir to jedno pole).

      Don Quijote de la Mancha
    • @ Don Quijote de la Mancha
      Ewidentnie ucięta ostatnia litera miejscowości np. Warszaw ale żeby robić takie błędy w danych klienta :/. Przecież to świadczy o instytucji finansowej wysyłającej przelew. Najzabawniejsze jest to, że inne banki nie widzą w tym problemu i normalnie księgują oprócz… SCB :/, dla którego taki błąd to niezgodność danych (co najmniej jakby klient wprowadzał dane nadawcy do systemu) :D. Brak słów.

      Ego
    • No nie, sprawdzanie zgodności danych jest normalne w takich bankach typu oszczędnościowego (jak dawne BGŻOptima czy Facto), w których konto można bardzo łatwo założyć, ale właśnie pod warunkiem zdefiniowania (i potwierdzenia przelewem) konta o zgodnych danych, często też (nie wiem, czy tak jest także tu) tylko właśnie na to konto można wylewać środki. Już bardziej się zdziwiłem, gdy kilka lat temu Idea Bank odrzucił mi przelew zakładający lokatę, właśnie przez niezgodność adresu (ale później już ze sprawdzania adresu chyba zrezygnowali).
      W każdym razie wina tu ewidentnie tkwi po stronie banku ucinającego literę, tu SCB nic nie zawinił, jeśli komuś nie pasuje, że „przelew musi mieć identyczne dane, co podane we wniosku o konto”, to korzystać nie musi.

      Skądinąd ja też miewam podobny problem, obecnie mieszkam na ulicy o nazwie mającej 25 znaków, a w wielu miejscach nie da się takiej wprowadzić, np. Millennium maks. 20, a dotyczy to wszystkiego, papierowa korespondencja też jest tak dziwnie adresowana…

      Don Quijote de la Mancha
    • No tak ale dopiero po zwróconym przelewie sprawdziłem o co chodzi i wyłapałem błąd, nota bene Idea Banku :D.
      Millennium to drugi bank, który ma problem z adresem w przelewach:( , a w zasadzie z liczbami, z kolei w korespondencji tego błędu już nie ma.

      Ego
    • @Don, w systemie elixir pole Odbiorcy przelewu i tytuł składają się z 4 linii po 35 znaków. Linia 1, 2 i 3 zakończona jest separatorem linii a po 4 linii jest separator pola. Nie wszystkie banki stosują separatory linii i w banku odbiorcy ulica potrafi się skleić z nazwiskiem. I to już jest powód do niezgodności danych. IB dopisuje do adresu PL/Polska i tu tez może być kłopot. O kodowaniu znaków diakrytycznych nie wspomnę. Tak więc wszystko jest zależne jak wygląda procedura porównywania danych i jaki schemat przyjęli programiści.

      Lokata
  • Konto założone błyskawicznie, pierwsza wpłata przyjęta. Kolejne przelewy wykonywane z tego samego rachunku zwracane są powodu niezgodności danych. Jak to możliwe że pierwszy przelew przyjęli a na drugi dzień nie ma zgodności danych pomimo że niczego nie zmieniałam, a płatność jest wykonywana na podstawie pierwszego przelewu. Szkoda czasu, na takie zabawy bo w sumie te pieniądze tylko krążą między bankami.

    Marta Odpowiedz
  • Zgadzają Wam się odsetki za marzec? Ja liczę, liczę, liczę i doliczyć się nie mogę. Może po mocnej kawie pójdzie mi lepiej?

    majaa Odpowiedz
  • 52,75 pln wpłata 02/03 100tys.

    TYCH Odpowiedz
  • u mnie 0,10 netto mniej niż wszystkie moje kalkulatory – od połowy marca codziennie inne kwoty leżały

    karampuk Odpowiedz
  • U mnie wczoraj zaksięgowane odsetki ale są jeszcze jakieś grosze naliczone do 31.03 :/ i nie są to pełne jednodniowe odsetki :/ . Wygląda to jakby rozliczali co do godziny wpłaty :D

    Ego Odpowiedz
  • Ten bank do przelewów używa dyskietek przewożonych przez kuriera? Dziś rano przelew z GNB i do wieczora przelewu brak…

    qq Odpowiedz
  • Teraz to chyba najlepsza propozycja. 0,8% do 100k i 0,25% dla kwoty wyższej. Nigdzie nie ma lepszych warunków. heh lepszych

    dariusz2 Odpowiedz
  • No chyba, że ktoś sobie wcześniej „zarezerwował”. Mam jeszcze na 1,2% do 19 kwietnia do 400k. i 0,9% do 200k. w Getinie do 17 maja. Zostaje jeszcze TB na 1% na 9 m-cy, ale to za długo.

    Waldemar Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy