Nowe Konto z Gwarancją w Meritum Bank. A dla starych klientów? Płatna karta!

Nieco ponad miesiąc temu Alior Bank dokonał przejęcia mniejszego Meritum Banku. Dziś wieczorem poznaliśmy pierwsze efekty tej operacji: do oferty banku właśnie zostało wprowadzone nowe Konto z Gwarancją, które jest łudząco podobne do Aliorowskiego Konta Wyższej Jakości. Ciężko oceniać tę zmianę pozytywnie – całkowicie darmowy rachunek został bowiem zastąpiony płatnym kontem, które w zasadzie nie oferuje niczego więcej.

Konto z Gwarancją Meritum Bank

Konto z Gwarancją

Konto z Gwarancją, jak sama nazwa wskazuje, gwarantować ma nam całkowicie darmowe prowadzenie rachunku oraz wydawanie i obsługę karty przez najbliższych 5 lat. Kto zna Aliora wie jednak, że nie ma nic za darmo. Aby prowadzenie konta było darmowe będziemy na nie musieli przelewać jednorazowo 2500 zł miesięcznie. Pocieszający może być natomiast fakt, że (póki co) Alior Meritum Bank nie wymaga od nas wpływu pensji, emerytury czy renty – wystarczy przelew własny z innego banku (lub z tego samego, ale z rachunku firmowego).

Druga opcja zwalniająca z opłaty to wydawanie kartą 700 zł miesięcznie. Nie ma to jednak większego sensu – są bowiem na rynku konta, która za tego typu płatności nam dodatkowo… zapłacą.

Co, jeśli nie spełnimy jednego z powyższych warunków? Meritum Bank pobierze aż 12 zł za prowadzenie rachunku. Opłata będzie pobierana jednak dopiero od listopada 2015.

Jeśli natomiast chodzi o kartę debetową wydawaną do rachunku: póki co będzie ona darmowa bez spełnienia dodatkowych warunków.

Więcej o Koncie z Gwarancją na stronie banku.

Plusy Konta z Gwarancją

Warto dodać, że oprócz listy wad Konto z Gwarancją ma również (niewielkie) zalety. Po pierwsze przelewy natychmiastowe – możemy ich wykonać co miesiąc tyle, ile chcemy – i nie zapłacimy za to ani złotówki.

Po drugie darmowe wypłaty z bankomatów w kraju, ale również za granicą. W przypadku tych drugich bank nie pobierze żadnej prowizji od wypłaty, ale i tak zarobi na niekorzystnym przewalutowaniu. Więcej o tym pisaliśmy w artykule Sposób na bezkosztowe płatności kartą w dowolnym miejscu na świecie

Co z klientami Prostego Konta Osobistego?

Proste Konto Osobiste w Meritum Banku było jednym z najlepszych rachunków na rynku. Gwarantowało darmowe prowadzenie rachunku oraz darmową kartę debetową bez spełniania dodatkowych warunków! Niestety od dnia 31.03.2015 konto zostało wycofane z oferty banku, więc nowi klienci skazani są na opisane wyżej Konto z Gwarancją.

„Starzy” klienci będą natomiast „zachęcani” przez bank do zmiany typu konta. W jaki sposób? W nowej tabeli opłat wprowadzona została opłata za obsługę (do tej pory darmowej) karty! Od czerwca (kiedy zacznie obowiązywać nowa tabela) karta Visa Basic będzie nas kosztować aż 14 zł! Jeśli na rachunek wpłynie wynagrodzenie, emerytura, renta, stypendium bądź przelew własny z innego banku na kwotę min. 2000 zł, to opłata spadnie do 6 zł. W przypadku studentów (do 24 roku życia) wystarczy wpływ 1000 zł.

Proste Konto Osobiste - zmiana tabeli opłat

Śmieszy nieco fakt, że bank zorganizował „promocję” – do dnia 31.10.2015 nie trzeba spełniać powyższego warunku aby karta kosztowała 6 zł zamiast 14 zł. Tylko kto będzie chciał płacić za kartę nawet te 6 zł, skoro do tej pory karta była całkowicie darmowa?…

Co z osobami, które posiadają tylko Proste Konto Osobiste bez karty debetowej? Na szczęście prowadzenie konta będzie dalej darmowe. Znając jednak Alior Bank możemy zakładać, że prędzej czy później i tu wprowadzone zostaną dodatkowe warunki.

Więcej o zmianach w nowej tabeli opłat i prowizji. Proste Konto Osobiste jest w sekcji produktów wycofanych z oferty.

Co dalej?

Nie ma co się oszukiwać: jeden z ostatnich darmowych rachunków bez gwiazdek właśnie zakończył swój żywot. Nikt już go więcej nie założy, a ci, którzy przyzwyczaili się do jego darmowej karty debetowej będą musieli za nią sporo zapłacić. Osoby, które karty nie miały będą niby dalej mogły cieszyć się darmowym kontem – tylko czy zamiast czekać na kolejną falę podwyżek po prostu nie lepiej będzie zamknąć konto już teraz?

Nie przegap!

Komentarze

  • ddd, tylko pewnie przeciętny czytelnik LiveSmarter mógł kiedyś takie konto założyć (była do niego dobra lokata, była premia) i używać na co dzień jako w pełni darmowy rachunek. Niestety spora liczba osób maila z banku może przeoczyć i niepotrzebnie zapłacić za pierwszy czy drugi miesiąc użytkowania płatnej karty.
    Misją LiveSmarter jest nie tylko informowanie o dobrych promocjach, ale również ostrzeganie przed zmianami/produktami przez które można niepotrzebnie tracić pieniądze. Nie widzę więc niczego złego w poinformowaniu o ważnych zmianach :)

    Michał Odpowiedz
  • @admin tak trzymać :p ja już konto mam na szczęście zamknięte ale chyba znowu trzeba będzie je otworzyć :)

    Łukasz Odpowiedz
  • Z karty Visa Basic można zrezygnować poprzez infolinię banku:
    – krótka weryfikacja klienta,
    – prośba o zastrzeżenie karty/chęci rezygnacji,
    – 30 sekund oczekiwania i koniec.
    Moja karta była od samego początku nieaktywna (tak jakoś wyszło, że wziąłem a nie korzystałem), tzn. nie aktywowałem jej w serwisie transakcyjnym.

    petentone Odpowiedz
  • @ddd @hmmmmm ma rację, takie newsy są bardzo potrzebne

    Loki Odpowiedz
  • Jak wygląda wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym? Ktoś już robił?
    Muszę poczekać na zakończenie lokaty na początku maja, a po tym chcę zrezygnować z oferty banku

    Loki Odpowiedz
  • KOLEJNE ZMIANY o ktorych warto dac newsa bo duzo osob ma firmy.

    Meritum bylo dla przedsiebiorcow calkowicie za darmo – teraz oplata 19,99zl

    Informujemy, że z dniem 1 kwietnia 2015 roku ulegają zmianie postanowienia „Taryfy opłat i prowizji dla przedsiębiorców i innych podmiotów w Meritum Banku ICB S.A.”.

    Główna zmiana wprowadzona w Taryfie dotyczy zmiany wysokości miesięcznej opłaty za prowadzenie pakietu Meritum Bez Granic oraz Meritum waluty, która wyniesie 19,99 zł. Nowa wartość opłaty obowiązywać będzie od dnia 1 maja br. Taryfę opłat i prowizji uwzględniającą wprowadzone zmiany znajdą Państwo w sekcji Regulaminy i dokumenty .

    ewa Odpowiedz
  • Czytaj wcześniejsze komentarze.
    #hazzan wcześniej wkleił wiadomość na temat zmiany Taryfy Opłat i Prowizji od Meritum Bank do klientów banku.
    Jeszcze raz: „Przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, może Pan wypowiedzieć umowę rachunków bankowych ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat. W przypadku, gdy do daty wejścia w życie proponowanych zmian zgłosi Pan do nich sprzeciw, ale nie dokona wypowiedzenia umowy rachunków bankowych, umowa rachunków bankowych wygaśnie z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat.”
    Proponowane zmiany wejdą w życie z dniem 1 czerwca 2015 roku i do tej daty masz czas na zgłoszenie sprzeciwu, można więc poczekać na koniec lokaty.

    petentone Odpowiedz
  • @petentone ja chcę wiedzieć jak od strony praktycznej wygląda taki sprzeciw, zadałem dwa pytania, a trzecie zdanie to było stwierdzenie. Czytać potrafię, a Ty powtarzasz coś co już było pisane, bez potrzeby…

    Loki Odpowiedz
  • Ja też właśnie przed chwilą otrzymałem informację z Banku o zmianach. Proponowane zmiany wejdą w życie z dniem 1 czerwca 2015 roku, czyli do tego czasu wszystko pozostaje bez zmian czyli bez opłat? Rozumiem, że w razie braku reakcji 1 czerwca konto zostanie automatycznie zmienione na konto z Gwarancją wraz ze wszelkimi opłatami.

    eLch Odpowiedz
  • Jeśli ktoś ma dochody min. 2500 zł, które może skierować na nowe konto to zmiana jest na korzyść. 5 lat bez ŻADNYCH opłat.

    Bi Odpowiedz
  • Tylko gwarancja darmowości jest pod pewnymi warunkami – nikt nie powiedział, że warunki się nie zmienią :)

    Michał Odpowiedz
  • kartę zastrzegłem poprzez infolinię wieczorem, a nadal w systemie transakcyjnym wisi jako aktywna. Ciekawa sprawa…

    diego Odpowiedz
  • Przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, może Pan wypowiedzieć umowę rachunków bankowych ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat. W przypadku, gdy do daty wejścia w życie proponowanych zmian zgłosi Pan do nich sprzeciw, ale nie dokona wypowiedzenia umowy rachunków bankowych, umowa rachunków bankowych wygaśnie z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat.

    A co to znaczy, że po 1 czerwca wypowiedzenie ponosi za sobą opłaty? :D

    Damian Odpowiedz
  • @Damian
    Za samo wypowiedzenie nie ponosi się opłat, ale przy wypowiedzeniu po 1 czerwca mogą Cię już skroić na opłaty przewidziane w TOiP.

    Bi Odpowiedz
  • ” Łatwo zauważyć, że zmiana wygląda na niekorzystną – choć niestety tylko z pozoru”
    Z tego zdania by wynikało, że zmiany są korzystne skoro tylko z pozoru wydają się niekorzystne. Tylko dlaczego niestety? Ogólnie do zdanie dziwnie brzmi. powinno być raczej „Łatwo zauważyć, że zmiana wygląda na niekorzystną – niestety nie tylko z pozoru”

    eLch Odpowiedz
  • dzięki, pisałem ten tekst o 1 w nocy. Już poprawiam :)

    Michał Odpowiedz
  • No cóż. Bankowość nam w Polsce ewoluuje. Ogólnie lubię Aliora. Fajny kantor internetowy. Konto w Meritum nabyłem przypadkiem, przy zakładaniu lokat. No , ale teraz trzeba znowu dymać do oddziału. Zamknąć piździajstwo, póki prezes Sobieraj nie wymyśli jak mnie znowu wydymać. To to konto z Meritum będę mógł zamknąć w Aliorze? Pewnie nie. Tam, gdzie jest oddział Meritum to strefa płatnego parkowania. Oddadzą mi za bilet parkingowy?

    Bufon Odpowiedz
  • Słyszałem , że jutro za parking nie pobierają . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • Chciałem tylko zwrócić ci uwagę na wcześniejsze istotne zapisy, nie chciałem Cię ‚rugować’.
    Jak wygląda wyrażenie sprzeciwu wobec zmian w regulaminie i/lub taryfie opłat?

    Może pomoże Ci § 36 Regulamin rachunków bankowych oraz wybranych usług dla Klientów indywidualnych w Meritum Banku ICB S.A.:
    „6. […] Przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu lub Taryfy opłat i prowizji Posiadacz rachunku może złożyć PISEMNY sprzeciw wobec proponowanych zmian. Brak sprzeciwu Posiadacza rachunku wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody.”

    W jednym z byłych już moich banków wykonałem to sposób korespondencyjny (bo jak dotrzeć do nielicznych placówek Toyota Bank). Napisałem krótką formułę „Wyrażam sprzeciw przeciwko planowanym zmianom Taryfy Opłat i Prowizji w banku X wchodzących dnia Y, ponadto wypowiadam umowę rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego o nazwie Konto Jużniefajne o numerze … oraz konta oszczędnościowego o numerze … oraz innych produktów finansowych jeżeli takie były zawarte […] w/w umowy wypowiadam w trybie natychmiastowym z powodu zmiany Taryfy OiP przez bank X”. Wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Zauważ, że w moim piśmie jest równocześnie wyrażony sprzeciw przeciwko zmianom oraz wypowiedzenie umowy rachunków. Sam sprzeciw to tylko linijka tekstu. Można też pójść do najbliższej placówki banku – zaoszczędzisz na przesyłce.
    Możesz wyrazić sam tylko sam sprzeciw już teraz, wtedy umowa rachunku w Meritum wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, czyli 31 maja 2015 roku, tak po prostu z automatu bez naszej ingerencji.

    PS. Wcześniej mój post był prawidłowo pod Twoim, a teraz jest pod postem #ewy, dlaczego?

    petentone Odpowiedz
  • Jak to w końcu jest z tym sprzeciwem wobec wprowadzanych zmian? Musi on być sporządzony w formie papierowej i dostarczony do oddziału osobiście (lub za pośrednictwem poczty do centrali) czy może być wysłany jako dyspozycja w systemie transakcyjnym.

    Regulamin wymaga formy pisemnej, więc jeśli w wiadomości z systemu transakcyjnego NAPISZEMY sprzeciw to forma pisemna jest zachowana.

    Moim zdaniem bank musi uznać taki sprzeciw, zwłaszcza że §14. stanowi:

    6. Oświadczenia woli, Transakcje płatnicze i wnioski składane za pośrednictwem EKD (elektronicznych kanałów dostępu) potwierdzone Pakietem bezpieczeństwa uznaje się za spełniające wymogi formy pisemnej i skutkują one zobowiązaniami i uprawnieniami o treści określonej w komunikatach podanych w EKD.

    7. Transakcje płatnicze oraz oświadczenia złożone poprzez EKD, potwierdzone Pakietem bezpieczeństwa uważa się za autentyczne.

    qwas Odpowiedz
  • @petentone dzięki, właśnie naczytałem się historii innych ludzi w alior banku, a zapisy w tym mailu są identyczne jak alior wysłał do swoich klientów. Ludzie opisywali problemy ze sprzeciwem do zmian, bo bank nie miał procedury na zamknięcie konta po takim sprzeciwie…. I wisiało takie konto, a skoro dają czas do końca maja to wypowiedzenie np. 20.05 nie spełnia 30 dniowego okresu wypowiedzenia, wiec już ich procedury mogą nie zdziałać.
    Jestem tylko ciekaw co chcą osiągnąć tymi zmianami…

    PS. Twój komentarz pewnie spadł niżej bo admin zatwierdził wcześniej wysłany przez innego użytkownika komentarz do moderacji ;)

    Loki Odpowiedz
  • W Deutsche Bank też podwyżka. Wcześniej opłata za kartę 5 zł (200 zł płatności kartą zwalniało z opłaty). Od 1.6.2015 opłata 10 zł, ale żeby nie pobrali tej opłaty, trzeba dokonać płatności na kwotę aż 700 zł!

    andres Odpowiedz
  • Czy ktoś zna warunki na obecne „Konto z gwarancją”? Chciałbym założyć aby skorzystać z lokaty, ale potem zamknąć. Czy są jakieś wymagania co do utrzymania konta przez jakiś czas?

    majabee Odpowiedz
  • @majabee – nie ma, oferta na lokatę jest dla nowego klienta i jest jednorazowa (możesz założyć tylko jedną z takim oprocentowaniem).
    Zakładasz konto, otwierasz lokatę, a po otrzymaniu odsetek nic Cię dłużej nie trzyma.

    Loki Odpowiedz
  • TMUB też zmienia:

    Szanowni Państwo,
    informujemy, że 1 kwietnia 2015 roku zmienia się Taryfa Opłat i Prowizji oraz Tabela Oprocentowania dla Klientów Indywidualnych T-Mobile Usługi Bankowe. Poniżej znajdą Państwo zestawienie najważniejszych zmian:

    T-Mobile konto
    Od 1 czerwca 2015 r. zmieniają się warunki korzystania z karty do konta. Miesięczna opłata za kartę do konta nie będzie pobierana, jeśli dokonają nią Państwo transakcji bezgotówkowych na kwotę co najmniej 200 zł miesięcznie. W przeciwnym razie, opłata będzie wynosiła 6 zł miesięcznie.

    Marek Odpowiedz
  • @Loki
    „Jak wygląda wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym? Ktoś już robił?”

    Tak, ja robiłem tydzień temu. Guzik nie natychmiastowe.
    Po pierwsze jedynie wizyta osobista lub pismo wysłane pocztą za powtierdzeniem.
    15 minutowe spotkanie.
    Zeskanowany dowód, 2 papierki do podpisania.
    Mimo, że na koncie miałem 0zł i 0zł zobowiązań otrzymałem informację, że dopiero co podpisane pisma oznaczają potwierdzenie dyspozycji złożenia wypowiedzenia, która zostanie wysłana do centrali i że ktoś się ze zmną skontaktuje,

    „Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na wniosek z dnia 25.03.2015 r., uprzejmie informuję, iż złożona przez Pana dyspozycja dotycząca rozwiązania Umowy rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu o numerze XXXX, została przyjęta do realizacji z zachowaniem okresu wypowiedzenia.
    W związku z powyższym, rozwiązanie umowy nastąpi z dniem 27.04.2015 r.”

    Takie to natychmiastowe…

    befree Odpowiedz
  • @befree Ty robiłeś zwykłe wypowiedzenie umowy rachunku, tutaj jest mowa o wyrażonym przez klienta sprzeciwie do zmian w regulaminie i cenniku, co ma skutkować zamknięciem konta w ostatnim dniu obowiązywania starych zasad, lub możesz złożyć wraz ze sprzeciwem wypowiedzenie rachunku ze skutkiem natychmiastowym.

    Interesuje mnie to czy ten sposób ze sprzeciwem i wypowiedzeniem natychmiastowym działa w praktyce. To co napiszą pracownicy Aliora oddelegowani do Meritum to jedno, a rzeczywistość może być zupełnie inna…

    Loki Odpowiedz
  • Czyli alior porządkuje we wszystkich swoich klonach. Pierwsze śp. Meritum i od razu T Usługiparabankowe.
    Odnoszę wrażenie że Alior chce być bankiem ”premium”, coś a’la oba PKO.
    Ci co mądrzy, to uciekną, ale pewnie kupa ludzi obudzi się z ręką w nocniku.

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Czemu jedne banki zmieniają toip do wszystkich rorów jakie mają w ofercie, a inne banki stare konta zostawiają w spokoju i dodają nowe? Skąd to wynika? Z regulaminu?
    Np. mam takie konto które nadal jest za 0, mimo że nowa ma już *.

    Jeszcze jedno. Przetrząsał ktoś regulamin KWJ/KZG? Jakie są gwarancje gwarantowanej bezpłatności 5 letniej?

    Mrekin Odpowiedz
  • Co ciekawe meritum twierdzi:
    „Zgodnie z zapisami wskazanej Umowy, umowa może być wypowiedziana w formie pisemnej przez każdą ze Stron z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia lub za porozumieniem stron w każdym czasie.

    Zaznaczam, że okres wypowiedzenia rozpoczyna się od dnia dostarczenia ww. oświadczenia do Banku. ”

    Czyli az miesiac trzeba czekac? Przeciez oni wprowadzaja oplaty i zmieniaja zasady wiec powinnam miec prawo odstapic w dowolnym terminie

    ewa Odpowiedz
  • A nie powinnaś zgłosić sprzeciwu?

    WybrzezeKosciSloniowej Odpowiedz
  • @ewa przeczytaj maila, którego powinnaś dostać i regulamin

    Loki Odpowiedz
  • Odpowiedź na sprzeciw i wypowiedzenie na wiadomość przez platformę transakcyjną banku:

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 01.04.2015 r. uprzejmie informuję, iż w celu rozwiązania umowy rachunku, należy przesłać do Banku oryginał pisemnego oświadczenia, opatrzonego własnoręcznym podpisem Posiadacza, zawierającego informację o wypowiedzeniu umowy rachunku bądź o zgłaszanym sprzeciwie przeciwko planowanym zmianom w Taryfie Opłat i Prowizji dla Klienta indywidualnego w Meritum Banku ICB S.A.

    Ww. dokument, wraz z kopią dowodu osobistego, może Pan złożyć w jednej z placówek Banku, których wykaz znajduje się na stronie internetowej http://www.meritumbank.pl lub przesłać na adres:

    Meritum Bank ICB S.A.

    ul. Piastowska 7

    80-332 Gdańsk.

    Dodam, że nie istnieje możliwość złożenia ww. wniosku za pośrednictwem serwisu internetowego, mobilnego bądź infolinii Banku, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej

    Mając na uwadze powyższe wyjaśniam, iż Pana dyspozycja, przesłana za pośrednictwem serwisu internetowego, nie może zostać zrealizowana przez Bank.

    pemek Odpowiedz
  • @pemek

    Ten bank sobie chyba jakieś żarty robi.

    Jak już wcześniej pisałem, § 36. p 6. faktycznie wymaga tego, aby sprzeciw był w formie pisemnej, ale § 14. p 6. wyraźnie mówi, że: „Oświadczenia woli, Transakcje płatnicze i wnioski składane za pośrednictwem EKD potwierdzone Pakietem bezpieczeństwa uznaje się za spełniające wymogi formy pisemnej i skutkują one zobowiązaniami i uprawnieniami o treści określonej w komunikatach podanych w EKD.”

    Sprzeciw wobec zmian w regulaminie jest przecież oświadczeniem woli i jeżeli jest wysłany za pośrednictwem systemu bankowości internetowej to musi być przyjęty do wiadomości prze te tępe, zakute, bankowe pały.

    Proponuję złożyć skargę do Komisji Nadzoru Finansowego: https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

    Jak na pewno taką skargę złożę, jeżeli jakiś baran z banku każe mi wysyłać kopię dowodu osobistego pocztą.

    Konto zakładałem przez internet i przez internet to konto zamknę!

    qwas Odpowiedz
  • nie chcą zamykac konta na podstawie sprzeciwu, mojego nie zamkneli, napisali maila że mam wysłać kopie dowodu

    maja Odpowiedz
  • @maja

    Pisz skargę do KNF: https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

    Ja na pewno taką skargę złożę, jak tylko dostanę z banku podobną odpowiedź na mój sprzeciw.

    qwas Odpowiedz
  • Zamknięcie konta w oddziale trwało 2 minuty. Pani nawet nie zapytała o powód zamknięcia.
    Szybko, miło i przyjemnie jak w Deutsche Bank :)

    konrad Odpowiedz
  • Ja zamknąłem w Placówce Partnerskiej, pracownicy tez nie są z tych zmian zadowoleni

    Janusz Odpowiedz
  • Ze strony banku zniknął wykaz placówek, przynajmniej ja nie widzę.

    jana Odpowiedz
  • Mi też zamknęli z miesięcznym okresem, mimo że zgłaszałem że nie zgadzam się z opłatami.

    Mrekin Odpowiedz
  • Od: Bank
    Temat: Odp: Sprzeciw wobec zmian Taryfy Opłat i Prowizji dn.1.06.2015.
    Treść: Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na przesłaną wiadomość, uprzejmie informuję, iż dyspozycję dotyczącą zgłoszenia sprzeciwu należy złożyć bezpośrednio w placówce Banku bądź przesłać wraz z kopią dowodu osobistego na adres:
    Meritum Bank ICB S.A.
    ul. Piastowska 7
    80-332 Gdańsk.

    :/

    hazzan Odpowiedz
  • Mam to w sumie gdzieś czy zejdzie dzień czy miesiąc. Ważne żeby zniknęło.
    Optimę też sobie zamknąłem.
    Pasuje otworzyć w millenium, rajfusiu i bzwbk. Trochę kaski wpadnie.

    Mrekin Odpowiedz
  • Mnie się wydaję, że to dąży do likwidacji Meritum przez Aliora. Byłem zamknąć konto w placówce partnerskiej i kobitka sama przyznała, że od rana przyszło kilkadziesiąt osób i wszystkie w celu zamknięcia konta.

    Wald Odpowiedz
  • @qwas,
    odpisałem bankowi na wiadomosc powyżej, ponawiając zgłoszenie sprzeciwu wobec TOiP i powołując się na wszystkie paragrafy Regulaminu rachunków bankowych, które podałeś. Dodałem, że wiadomosc zostanie wysłana do KNF i mediow społecznosciowych w razie nie respektowania przez bank własnych regulaminow ;)
    zobaczymy co z tego będzie, pewnie po świętach.
    http://static.meritumbank.pl/asset/r/e/g/regulamin_rachunku_ki_841.pdf

    hazzan Odpowiedz
  • Do wszystkich osób, które zamykały konto : potrzebuję tam jakichś pieniędzy (opłaty itp.), czy wyczyścić je do zera ?

    wstn Odpowiedz
  • Nie ma opłat za zamknięcie konta.

    hmmmmm Odpowiedz
  • Zachęcam do masowej akcji pisania skarg do KNF, w sprawie nierespektowania przez Meritum Bank własnego regulaminu. Nie będą nas te … robiły w bambuko! Umów trzeba dotrzymywać!

    Żaden bankowy … nie zmusi mnie do biegania do oddziału banku lub na pocztę, więc albo zaakceptują mój sprzeciw wysłany przez ich system transakcyjny albo sprawa trafi do KNF i sądu.
    Ja na pocztę, ani do oddziału biegał nie będę! Nie jest to moje pierwsze konto, ani
    pierwszy banki i powiem jedno: nie było jeszcze takiego banku, który by mnie przeskoczył, ze swoimi niewydarzonymi prawnikami, więc i z jakimś śmiesznym Meritum Punkiem sobie poradzę!

    qwas Odpowiedz
  • P.S.
    Kładę … na Meritum Bank i jego niewydarzonych prawników z pierwszej łapanki! Napisałem sprzeciw wobec zmian w regulaminie i sprawę oraz konto uważam za zamknięte! Goowno mnie obchodzi ich stanowisko, interpretacje oraz odpowiedź i ewentualne dalsze naliczanie opłat za konto.
    W sprawie odmowy uznania sprzeciwu wobec zmian w TOiP skargi należy kierować tu: https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

    qwas Odpowiedz
  • @qwas zwróć uwagę na jeszcze jeden punkt w paragrafie §35
    1. Umowa lub Umowa rachunku może zostać rozwiązana w formie pisemnej przez każdą ze stron, z zachowaniem okresu wypowiedzenia lub za porozumieniem stron w każdym czasie z zastrzeżeniem postanowień ust. 2-5

    Teraz pytanie jak zinterpretują sprzeciw…
    Wg. mnie sprzeciw to oświadczenie woli, ale jednoczesne wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym możne się już łapać na powyższy punkt.

    Loki Odpowiedz
  • @Loki,
    ale po co sie zajmować „natychmiastowym wypowiedzeniem”? skladasz sprzeciw i umowa MA się sama rozwiązać z dniem poprzedzającym wejście w życie zmian (czyli 31 maja). Nie ma roznicy czy konto sie zamknie natychmiastowo, czy za miesiąc, czy 31 maja, jak i tak przed 1 czerwca zostaje wszystko za darmo.

    hazzan Odpowiedz
  • Dziś dostałem z banku idiotyczną odpowiedź na mój sprzeciw:
    ” (ble, ble, ble) z przykrością informuję, iż dyspozycja dotycząca rozwiązania Umowy rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu, nie została zaakceptowana przez Bank.”

    Pisząc sprzeciw, nawet słowa nie wspomniałem o rozwiązaniu umowy. Napisałem tylko, że nie zgadzam się na żadne zmiany w TOiP, więc teraz to Meritum Bank ma problem i albo rozwiąże ze mną umowę (w ostatnim dniu przed wprowadzeniem zmian) albo będzie musiał świadczyć mi usługi na dotychczasowych zasadach (bez opłat za kartę i prowadzenie konta).

    Skarga do KNF, na łamanie Umowy i Regulaminu przez Meritum Bank, już wysłana :)

    qwas Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy