Rusza Nest Bank: zaoferuje 4% na lokacie i premię do 30% (!) od wpłaconej kwoty na koncie Nest Rodzinne Oszczędności

28 października pożegnaliśmy Smart Bank. Był to bank, który postawił na nowoczesność, obsługę internetową i przejrzyste reguły, jak choćby brak opłat za korzystanie z konta osobistego i firmowego wraz z kartą debetową. Czyżby coś poszło nie tak? Raczej nie, bo zarządzający bankiem postanowili najzwyczajniej w świecie dokonać rebrandingu i zmienić filozofię działania. Od dzisiaj funkcjonuje bowiem stary-nowy bank, który nazywa się Nest Bank. Co się zmieniło? Czego mogą oczekiwać obecni klienci banku? Co na start otrzymają nowi? No i wreszcze: jak zarobić 30% od ulokowanej kwoty w nowej promocji konta rodzinnego? :-)

Nest rachunki bez zmian

Nest Bank stanowić ma pierwszy na naszym rynku bank rodzinny. Premiowane ma być posiadanie dzieci, a wszystkie sprawy mają być załatwiane w miłej atmosferze w… placówkach banku. Wygląda więc na to, że „bezplacówkowy” model działalności Smart Bank nie był do końca tak efektywny, jak pierwotnie sądzono. Czy oprócz pojawienia się placówek Nest Banku zmiany dotknęły innych obszarów działalności banku?

I tak i nie. Co najważniejsze: oferta rachunków osobistych i firmowych wygląda mniej więcej tak samo, jak dotychczas. Ciągle nic nie zapłacimy za otwarcie oraz prowadzenie Nest Konta ani BIZnest Konta. Również karta debetowa oraz wypłaty z bankomatów będą ciągle bezpłatne – bez spełniania dodatkowych warunków.

Powrót dobrej oferty oszczędnościowej

Zmiany pojawiły się natomiast w ofercie oszczędnościowej banku. Są to głównie podwyżki oprocentowań i mają zachęcać do założenia konta oraz odkładania swoich środków. Najbardziej rzucającą się w oczy jest oferta Nest Lokaty Witaj, która oferuje 4% na 3 miesiące dla kwoty do 10 000 zł – o ile założymy swoje pierwsze konto osobiste. Ta oferta to w zasadzie… nic nowego, ponieważ kilka miesięcy temu mogliśmy z niej skorzystać pod nazwą „Smart Lokaty na powitanie”. Cieszy jednak fakt, że lokata wróciła do oferty banku.

Nowości (które widzieliśmy w ofercie kilka miesięcy temu) czekają również przy kolejnych ofertach depozytowych. Osoby, które posiadają już konto w Nest Banku, mogą założyć jedną z lokat dla nowych środków (względem 27.10.2016). Do zgarnięcia jest 2,5% w wersji 3-miesięcznej lub 2,6% na 6-miesięcy. Z oferty mogą również skorzystać osoby nieposiadające konta, choć wtedy oprocentowanie spadnie o 0,2 pp.

Aktualizacja: Oprocentowanie lokat na nowe środki zostało już obniżone.

Bank oferuje również rachunek Nest Oszczędności, który płaci 2,25% do 50 000 zł i 2% powyżej tej kwoty. Niestety oferta dotyczy jedynie nowych rachunków otwartych do 4.01.2017. Na starych oprocentowanie wynosi aktualnie 1,32% (wyliczone ze wzoru: WIBOR 3M – 0,5).

Nest Rodzinne Oszczędności, czyli do 30% premii

Nest Rodzinne Oszczędności - konto oszczędnościowe z premią
Sporo nadziei przed debiutem budziło zapewnienie banku, że u niego opłacać się będzie oszczędzać rodzinnie. Mowa była nawet o 30% dodatkowej premii, która wypłacana byłaby za systematyczność. Czy warto było czekać?

Cały mechanizm promocji przypomina nieco opisaną kilka miesięcy temu ofertę Deutsche Banku. Najprościej rzecz ujmując: zakładając konto Nest Rodzinne Oszczędności musimy zadeklarować kwotę, którą co miesiąc przelejemy na nasze konto oszczędnościowe. Jeśli uda nam się spełnić ten warunek w każdym z miesięcy kalendarzowych, to po roku bank przyzna nam premię w wysokości minimum 2%, maksimum 30% wysokości naszych wpłat.

Wygląda nieźle? Z pewnością tak, ale w promocji mamy całą masę obostrzeń. Po pierwsze: deklarowana kwota nie może być zbyt niska, ani też zbyt wysoka. Minimum to 50 zł, a maksimum 200, 300 albo 600 zł – zależnie czy zadeklarujemy chęć do przystąpienia do promocji na 15, 10 lub 5 lat.

Po drugie: pieniędzy nie możemy ruszać. Dokładniej: nie możemy zejść z saldem poniżej wysokości dokonanych wpłat. Możemy na konto wpłacić więcej, niż zadeklarowaliśmy, ale wypłacać możemy tylko tę nadwyżkę. Zadeklarowana kwota pomnożona przez ilość wpłat musi być ciągle na koncie.

Po trzecie: wysokość premii zależy od dwóch czynników: tego jak długo oszczędzamy oraz tego… ile mamy dzieci. Wszystko obrazuje poniższa tabela:

Rok oszczędzania
Liczba dzieci 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Brak 2% 3% 4% 5% 6% 12% 13% 14% 15% 16% 22% 23% 24% 25% 26%
1 3% 4% 5% 6% 7% 13% 14% 15% 16% 17% 23% 24% 25% 26% 27%
2 4% 5% 6% 7% 8% 14% 15% 16% 17% 18% 24% 25% 26% 27% 28%
3 5% 6% 7% 8% 9% 15% 16% 17% 18% 19% 25% 26% 27% 28% 29%
4 i więcej 6% 7% 8% 9% 10% 16% 17% 18% 19% 20% 26% 27% 28% 29% 30%

Po czwarte: w czasie trwania promocji musimy mieć wyrażone zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych oraz kontaktowanie się telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w celach marketingowych.

Z plusów: jeśli nie spełnimy warunków promocji w danym roku, to bank nie wykluczy nas z promocji, a jedynie „zdegraduje” ponownie do pierwszego roku oszczędzania (co może okazać się średnio opłacalne). Mamy również jeden miesiąc wakacji rocznie: wystarczy, że regularne wpłaty zadeklarowanej kwoty dokonamy w ciągu 11 miesięcy danego roku oszczędzania, a ewentualny brak jednej wpłaty zostanie nam darowany. A jeśli nasz „licznik” posiadanych dzieci zwiększy się, to po poinformowaniu banku zarobimy więcej – ale dopiero od kolejnego roku oszczędzania. Jest więc czas, aby dobić do 30. Procent, oczywiście ;)

Co ciekawe bank nie ogranicza nas do jednokrotnego udziału w promocji – zgodnie z informacjami prezentowanymi na swojej stronie rachunków Nest Rodzinne Oszczędności można otworzyć aż 5.

Choć z pozoru wszystko wygląda dość różowo, to najważniejsze jest jedno pytanie: czy to się opłaca? Problemem bowiem jest to, że bank premiuje jedynie pieniądze, które wpłyną na konto. To, co zgromadziliśmy przez ostatnie lata musi leżeć i zarabiać standardowo, czyli obecnie 1,32% (oprocentowanie wyliczamy tak, jak przy zwykłym rachunku Nest Oszczędności). Czym będziemy dłużej oszczędzać, tym więcej pieniędzy będzie się kisić na niskim procencie.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości najprościej jest wszystko policzyć. Dla uproszczenia obliczeń załóżmy, że ani stopy procentowe ani oprocentowanie rachunku się nie zmienia – choć jest to mało prawdopodobne. Nie możemy jednak opisywać przyszłości, której nie znamy.

Ile zarobimy na rachunku Nest Rodzinne Oszczędności?

W Nest Banku, lokując co miesiąc 600 zł i nie posiadając żadnych dzieci, po 5 latach na rachunku zgromadzilibyśmy ok. 38359 zł (zakładamy, że każda roczna premia byłaby wypłacana z rachunku aby zarabiała na lepszym procencie). Wpłacając te same pieniądze co miesiąc na zwykłe konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 2,7% dostępne w tej chwili np. w Banku Millennium zyskalibyśmy ok. 38075 zł, czyli 284 zł mniej. Obie kwoty to kwoty netto, już po potrąceniu podatku (premia jest zwolniona z podatku, odsetki – nie). Póki co konto Nest Banku wygrywa.

Jak wygląda różnica przy dłuższym okresie oszczędzania? Po 10 latach wpłacając 300 zł zgarnęlibyśmy łącznie około 41093 zł. Wrzucając te same środki na konto oszczędnościowe uzbieralibyśmy ok. 40272 zł, czyli 821 zł mniej! Przy okresie oszczędzania wynoszącym 15 lat i wpłacie 200 zł nasz kapitał wyniósłby 43859 zł, natomiast na koncie oszczędnościowym: 42639 zł, czyli 1220 zł mniej. Tu ponownie wygrywa Nest Rodzinne Oszczędności z pozoru większą przewagą.

Która z opcji jest najbardziej korzystna? W przypadku opcji 5-letniej zarobione odsetki odpowiadają rachunkowi/lokacie z oprocentowaniem około 3,06%. Opcja 10-letnia zarabia na około 3,18% w skali roku, a opcja 15-letnia: 3,14%. Jeśli posiadamy lub dorobimy się dzieci – automatycznie zarobimy więcej.

Co ciekawe opcje 5-, 10- i 15-letnie są… najmniej korzystne. Jeśli zależy nam na jak najwyższym oprocentowaniu, to najbardziej opłaca się wyjść z inwestycji po pierwszym lub drugim roku. Przykładowo po 12 miesiącach wpłat po 200 zł zgarniemy łącznie 2460,88 zł (2400 zł kapitału + odsetki + 48 zł premii) czyli mniej więcej tyle, ile dałoby nam konto oszczędnościowe z oprocentowaniem 5,7%! Oczywiście wtedy dużo bardziej opłaci się zadeklarowanie kwoty 600 zł, a nawet założenie kilku rachunków!

Skąd wzięło się aż 5,7%? Wyliczenia w poniższej tabelce dla przykładowej kwoty 200 zł:

Nest Rodzine Oszczędności z premią Hipotetyczne konto 5,7% brutto
Miesiąc Saldo konta Odsetki netto Premia Razem Saldo Odsetki netto Razem
1 200 0.16 200.16 200 0.77 200.77
2 400.16 0.33 400.49 400.77 1.54 402.31
3 600.49 0.49 600.98 602.31 2.32 604.63
4 800.98 0.66 801.64 804.63 3.1 807.73
5 1001.64 0.82 1002.46 1007.73 3.88 1011.61
6 1202.46 0.99 1203.34 1203.45 4.66 1216.27
7 1403.45 1.16 1404.61 1404.61 5.45 1421.72
8 1604.61 1.32 1605.93 1605.93 6.24 1627.96
9 1805.93 1.49 1807.42 1807.42 7.03 1834.99
10 2007.42 1.65 2009.07 2009.07 7.83 2042.82
11 2209.07 1.82 2210.89 2210.89 8.63 2251.45
12 2410.89 1.99 48 2460.88 2460.88 9.43 2460.88

Warto pamiętać, że w przypadku wpłacania pieniędzy na konto z końcem miesiąca dodatkowo podnosimy oprocentowanie – do około 6,51% w wersji bez dzieci i nawet 16,74% dla czwórki dzieci!

Czy to się opłaca? Tradycyjnie każdy odpowiedzieć musi sobie sam. Liczby jednak mówią same za siebie – zysk po roku inwestycji jest nieporównywalny z żadnym innym produktem oszczędnościowym dostępnym w tej chwili na polskim rynku. To również bardzo ciekawy pomysł na oszczędzanie w długim terminie. Wystarczy założyć konto, zrobić zlecenie stałe i cieszyć się całkiem niezłym oprocentowaniem. Po powiększeniu rodziny warto tylko pamiętać, że obok wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego musimy również powiadomić bank. W końcu wyższa premia piechotą nie chodzi ;)

Najczęściej zadawane pytania

W związku z tym, że w komentarzach pojawiło się sporo pytań, wyliczeń i nieścisłości – wyjaśniamy jeszcze raz najważniejsze kwestie.

Czy muszę wytrzymać z bankiem 5/10/15 lat?

Nest Rodzinne Oszczędności to konto oszczędnościowe, a nie lokata. W związku z tym możemy z niego korzystać kiedy chcemy. Co za tym idzie: możemy je zamknąć kiedy chcemy. Wraz z zamknięciem konta przestajemy brać udział w promocji – nie ma więc znaczenia, czy zadeklarowaliśmy oszczędzanie przez 5, 10 czy 15 lat – możemy „wyjść” w dowolnym momencie.

Ile rachunków mogę założyć?

Regulamin oferty nie określa ilości promocyjnych kont (np. jedno). W związku z tym możemy założyć tyle rachunków, ile tylko chcemy – na stronie banku mowa jest o maksymalnej liczbie 5 kont. Oznacza to, że możemy przelewać co miesiąc nawet 5 x 600 zł, co ostatecznie da kapitał w wysokości 5 x 3600 zł – a wtedy zysk po roku wyjdzie znaczny.
Aktualizacja: od 4.01.2017 można zakładać tylko jedno konto. To i tak bardzo dobra opcja na lokowanie środków.

Czy regulamin promocji może zostać zmieniony na gorszy?

Bank nie ma prawa zmienić regulaminu promocji po przystąpieniu do danej promocji. Warto więc skorzystać z ofert jak najszybciej, na wypadek gdyby bank wpadł na pomysł jej „uszczelnienia”. Albo wycofania. W końcu okres, w którym możliwe będzie wzięcie udziału w promocji, nie jest znany.

I pamiętajcie: regulamin to podstawa. A nie to co ktoś powiedział – nawet, jeśli jest to konsultant na infolinii.

Nie przegap!

Komentarze

  • Podpowiedzcie mi – NRO skończyłem właśnie 5 rok – czy mogę wypłacić wszystko, ale trzymać to konto i traktować jak zwykłe oszczędnościowe z oprocentowaniem WIBOR 3M – 0,5% i wpłacać tam ile chcę i kiedy chcę?

    ardy2 Odpowiedz
  • Wczoraj wpadla premia na NRO za kolejny rok oszczedzania. Zapewne juz ostatni raz.

    keton Odpowiedz
  • Niestety, ale Nest Bank schodzi na zła ścieżkę i od 1 listopada obniża oprocentowanie wszystkich kont oszczędnościowych opartych o wibor 3M o jeszcze 1 punkt procentowy.

    McKwacz Odpowiedz
    • źródło ?

      piotro
    • Redukują oprocentowanie nawet KO archiwalnych o 1 p.p.
      Dno.
      Na szczęście na chwilę obecną wiborowe KO stają się mało atrakcyjne skoro KO i lokaty dobiły do 7% a nawet już przewyższają.

      Ego
    • @piotro
      Zobacz tabete oprocentowania NB obowiązująca od 22 sierpnia.

      Ego
  • WIBOR 3M – 0,50% (Marża Oprocentowania) do
    3.
    Noo… źle się dzieje w Nescie :((
    U mnie % w Skarbonce z WIBOR 3M – 0,50% spadnie do WIBOR 3M – 1,50% od 01.11.2022
    https://nestbank.pl/assets/gen/57-21-00-tabela-oprocentowania_oferta-rachunkowi_lokat_ki.pdf
    ps. jutro posiedzenie RPP, jednodniowe niedecyzyjne ale jakby było decyzyjne, to chyba już stóp nie podniosą

    yosa Odpowiedz
  • do WYJADACZY!!!!!!!!!!!!!!
    Może to śmieszne, ale zapytam czy premia z tytułu oszczędzania na NRO za drugi rok oszczędzania przy dwójce dzieci liczona jest od 7200/ za 1 rok/ czy od 14400/ 1+2 rok/
    W jakiej wysokości wypłacano premie za drugi rok oszczędzania, dwoje dzieci, składa 600 na miesiąc.

    Eugeniusz Odpowiedz
    • „Premia to iloczyn współczynnika premii i sumy deklarowanych wpłat w danym roku oszczędzania”. Czyli w twoim przypadku będzie to 5% od 7200 zł (2 rok), czyli 360 zł.
      Ja mam pytanie kiedy zmienił się regulamin i Nest przestał naliczać premie za kolejny pierwszy rok oszczędzania. Na jednym koncie wypłaciłem 09.2021 i teraz dostałem premię, a na drugim zrobiłem to w 03.2022 i chyba tu już premii nie dostanę?

      e
  • Cześć ludziska, jak wiecie od 1 listopada ma nastąpić zmniejszenie marży na kontach w Nest. Jednak bank złamał swój regulamin w kilku punktach a w związku z tym zmiana ta nie ma prawa wejść w życie. Proponuję napisać reklamację dotyczącą jednego ze złamanych przepisów co na ten moment jest wystarczające. Przykładowy tekst poniżej:

    „Dzień dobry,

    w związku z otrzymana wiadomością e-mail z dn. 24.08.2022 r. dotyczącą zmian w oprocentowaniu kont oszczędnościowych zgłaszam reklamację ponieważ bank nie zachował terminów określonych w § 18 ust. 6 Regulaminu rachunków bankowych oraz usług płatniczych dla Klientów indywidualnych dla zmian oprocentowania kont oszczędnościowych, którego część dotycząca powyższego brzmi:
    „Zmiana danego czynnika określona w ust. 5 może być podstawą dla zmiany oprocentowania, jeżeli nastąpiła nie wcześniej, niż 2 miesiące przed dniem poinformowania przez Bank Posiadacza Rachunku o zmianie oprocentowania w wyniku zmiany tego czynnika, zgodnie z § 46 ust. 3 i 4 Regulaminu”.

    Wiadomość e-mail jest z dnia 24.08.2022, a zmiany zostaną wprowadzone na podstawie okresu od 20 czerwca 2022 r. więc w/w termin 2-miesięczny jest przekroczony co jest jednoznaczne z tym, że zmiany nie mogą wejść w życie.

    W związku z powyższym żądam wycofania się z planowanych od 1.11.2022 r. zmian.

    Z poważaniem

    Xxxx Yyyy”.

    Jeśli chcecie sprawdźcie sobie na stronie jak zmienia się oprocentowanie obligacji zmieniając o te daty ( należy wpisać ręcznie ramy czasowe ).

    Możecie też sprawdzić czy wiadomość o zmianach dostaliście 24 czy może 23 sierpnia i zmienić ewentualnie w reklamacji.

    Pozdrawiam

    Quantum Odpowiedz
    • aaaa i jeszcze stronka o której wspomniałem :) pl.investing.com/rates-bonds/poland-2-year-bond-yield-historical-data

      Quantum
    • Ale po co tracić czas na pisanie reklamacji do niszowego banku, skoro na rynku jest dużo lepszych ofert (8%) od ich wiborowego KO (7,3 – 6,8%).

      Wycofując środki pokazujesz im, co myślisz o takim traktowaniu. W przeszłości ich KO nie było atrakcyjne ze względu słabe oprocentowanie.

      Ego
    • poszlo, ciekawe czy juz mają gotowy szablon odpowiedzi na tą reklamację ;)

      lol5
    • Wiadomość jest z sierpnia a zmiany od listopada Więc jak najbardziej wszystko jest zgodne z regulaminem dwa miesiące przed wprowadzeniem zmian od 1 listopada. Twoja reklamacja może iść do kosza

      piotro
    • Ego jak to po co .Brak limitów, brak nowych środków. Odkąd zaczęli podnosić stopy konto (piszę o tym najstarszym Nest Oszczędności) aż do niedawna było na podium, a i teraz nie jest źle biorąc powyższe pod uwagę. Nie rozumiem takiego podejścia.

      Quantum
    • @piotro Najlepsi są tacy mądrale :) . Czytanie ze zrozumieniem się kłania :). Termin o którym piszesz to całkiem inny niż podany w reklamacji. Ten o którym piszesz jest zamieszczony w par.46 pkt.4 i jest zachowany.

      Quantum
    • @Quantum
      Zgadzam się, że te najstarsze KO było na podium ale inni już dogonili, a nawet przegonili.
      Ja sam mam te najstarsze ale od września już korzystam z oferty konkurencji. W końcu 8% to nie… 7,3%.

      Ego
    • I rozumiem że wiesz co będzie w przyszłości tak ? Co ma reklamacja do korzystania z innych kont?

      Quantum
    • Nie, nie wiem co przyniesie przyszłość ale nawet jeśli naruszyli Regulamin i wycofają sie ze zmian (w co watpię) to wprowadza je ponownie np od lutego zgodnie z Regulaminem i co Ci da te 3 m-ce więcej oprocentowanie w granicach 7,3-7,6%?

      Ego
    • @Ego Zyskam MOŻLIWOŚĆ mieć konto do którego mogę wrócić na oprocentowanie 7,3 a może więcej (na dzisiaj Wibor 7,46)zamiast 6,3 a jeśli nie napiszesz reklamacji to znaczy że zrobili cię w konia a ty się na to zgodziłeś zgrywając cwaniaka i być może wycofają się ze zmian tylko dla tych co złożyli reklamacje. Sam przerzucasz dla zysku 0,7 pkt.% z limitami czasowymi i kwotowymi a łatwo oddajesz 1 pkt.% . I piszesz że nie masz szklanej kuli ale już wiesz co zrobi lub nie zrobi bank.Szkoda mi czasu na dyskusję jeśli masz takie podejście. Mi to ciężko zrozumieć jak pisałem wyżej więc powodzenia.

      Quantum
    • Quantum, zgadzam się, WIBOR 3M z 27.10.22 to 7.46% a Nest zaokrągli do 7,5% i takie konto nie zaszkodzi. Wyślę, wysyłałeś e-meilem czy po zalogowaniu z do Nesta z centrum komunikacji ?

      yosa
    • Wysłałem przez bank. Dopiero teraz zauważyłem, że mają formularz. W zakładce WNIOSKI I DYSPOZYCJE klikamy w POZOSTAŁE i tam ostatni na dole „Zgłoszenie reklamacji”
      Tytuł* Inne
      Rodzaj produktu* Inne
      Kategoria problemu* Inne
      Treść* ….
      Forma odpowiedzi* Emeil , pisemnie
      Można też dodać załącznik np pdf, jpg…
      Po napisaniu jest dosyć wydłużona procedura klikania i całą trzeba przejść:
      ZATWIERDŹ i następnie w nowym oknie WYŚLIJ i następnie (chyba to autoryzacja) WYKONAJ
      i dopiero pojawia się „Dziękujemy wniosek został przyjęty do realizacji”
      ufff… :))
      Pojawia się reklamacja na liście Wniosków, można pobrać potwierdzenie

      yosa
    • Twój cytowany okres jest od 20 czerwca do 26 lipca więc jak najbardziej mieści się to w okresie dwóch miesięcy bo liczy się data do 26 lipca

      piotro
    • Termin dwóch miesięcy został zachowany jak najbardziej ponieważ stopy wzrosły w bo okresie do 26 lipca a inicjatywie wysłali do klientów 23 do 28 sierpnia Bank nie zmieni swoich decyzji więc jeżeli nie będziesz zadowolony to musisz poczekać na wzrost stóp procentowych. Gdy wzrasta stopy W 3M do 8 % będziesz mieć tutaj 7 %

      piotro
    • Jeszcze raz „Zmiana danego czynnika określona w ust. 5 może być podstawą dla zmiany oprocentowania, jeżeli nastąpiła nie wcześniej, niż 2 miesiące przed dniem poinformowania przez Bank Posiadacza Rachunku o zmianie oprocentowania w wyniku zmiany tego czynnika” Problem Banku w tym że zmiana obligacji wykracza poza ten okres 2-ch miesięcy do powiadomienia (DO nie od). Czyli jak wzięli okres od 20 czerwca to musięli nas powiadomić do 20 sierpnia lub wcześniej a po 20 sierpnia już jest za późno. Twoim tokiem rozumowania to mogli wziąć ten okres z 2021 r. np. pomiędzy 20 czerwca 2015 a 26 lipca 2015 i wszystko byłoby ok. Powiedz czy mogli wziąć daty z 2015 ?

      Quantum
    • Powodzenia Ale nie sądzę że coś uzyskasz

      piotro
    • yosa złożyłem przez bankowość

      Quantum
    • piotro ja jestem pewien że wygram i może nawet ty na tym skorzystasz. Dałem linka do obligacji sprawdzałęś ? Wstaw daty od 20 czerwca i 26 lipca i zobacz co wydarzyło się pomiędzy 20 a 23 czerwca i może napisz dlaczego bank wybrał 20 czerwca ? Zrobisz to dla mnie ?

      Quantum
  • Daj znać jak odpowiedzą na reklamację

    ardy2 Odpowiedz
  • Banki bankami a sprawiedliwość i tak musi być po naszej stronie. xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • Witam, Nest Bank obniżył o 1,5% oprocentowanie na wszystkich kontach oszczędnościowych włącznie z Nest Rodzinne Oszczędności – u mnie widnieje oprocentowanie w wysokości 5,80%. Sprawdźcie jak sytuacja wygląda u Was.

    Jano Odpowiedz
    • 5,8%. Nie wiem czy się upewniasz, czy też może ta zmiana jest dla ciebie zaskoczeniem? :)

      tno3city
    • @Jano, wygląda tak samo. Pisano tutaj o tej obniżce już wcześniej a powyżej mój wpis z 22 sierpnia 2022, 17:27 no i z tym też jest związana reklamacja, o której tuż powyżej, pisze Quantum

      yosa
    • @Quantum co tam słychać u ciebie?

      Kacperzasty
    • @ Kacperzasty dziękuję wszystko dobrze :) . A jak u ciebie ?

      Quantum
    • @Quantum u mnie też wspaniale :)
      Jak tam Nest, rozpatrzyli już twoją reklamację? Ile procent widzisz na NRO?

      Kacperzasty
    • Jeszcze nic nie dostałem ale to dopiero dwa tygodnie minęły więc jeszcze chyba nie czas :) . Oczywiście widzę to co w tabeli oprocentowania czyli spadek, ale spokojnie… WYGRAMY !! Choć pewnie odwołanie będzie potrzebne bo łatwo nie będą się chcięli przyznać do błędu.

      Quantum
    • miana podanych czynników nie nastąpiła w dniu 20 czerwca 2022 r., co uzasadniałoby podnoszony
      przez Pana zarzut. Zmiany podanych czynników dla wskazanego okresu nastąpiły:
      1) w dniu 8 lipca 2022 r. w przypadku stóp procentowych ogłaszanych przez NBP,
      2) w dniu 26 lipca 2022 r. w przypadku rentowności dwuletnich stałokuponowych obligacji skarbowych
      emitowanych przez Skarb Państwa.
      Jak wynika z powyższego, zmiany nie miały miejsca wcześniej, niż wynika z regulaminowego terminu
      zastrzeżonego dla podstawy dokonania zmiany oprocentowania. Tym samym bank spełnił wszystkie
      przesłanki niezbędne dla skuteczności dokonanych zmian oprocentowania

      lol5
    • Mnie osobiście śmieszy te tłumaczenie Nesta o:
      a). wzroście stóp procentowych w dniu 8 lipca 2022 (fakt),
      b). spadku w dniu 26 lipca 2022 roku RENTOWNOŚCI 2-letnich stalokuponowych obligacji SP,
      TYLKO dla KONT OTWARTYCH DO 21 kwietnia 2022 roku.

      Idąc tym tokiem rozumowania, powyższe czynniki nie miały wpływu żeby OBNIŻYĆ oprocentowania kont otwartych od 22 kwietnia 2022 :D.
      Gratuluję logiki Nestowi :D.

      Ego
    • To samo u mnie. Ale dlaczego w e-meilach, rozsyłanych 22-24 sierpnia 2022, podano zakres dat: 20.06.2022 – 26.07.2022 a nie taki jak w odpowiedzi na reklamację: 08.07.2022 – 26.07.2022 ???
      Byłoby to logiczne, tak jak 2-ga data 26.07.2022=2-ga zmiana to tak samo 1-sza data=1-sza zmiana 08.07.2022
      Po co w ogóle e-meilach padła data 20.06.2022 i dlaczego ta ?
      Że niby bank od tego momentu zaczął obserwować komunikaty NBP i badać rentowność obligacji ?
      A wcześniej tego nie robił ???

      yosa
  • Czy ktoś ma jakieś informacje, czy podniosą w najbliższym czasie oprocentowanie na KO ?

    Bogdan Odpowiedz
  • @lol5 @yosa widzę że otrzymaliście odpowiedzi na reklamacje. Ja też otrzymałem. Jak już pisałem mamy rację a w odpowiedzi są same bzdury i oni wiedzą że my wiemy :) . Łatwo ich rozłożymy na łopatki. Mam w tym tygodniu sporo zajęć, ale myślę że najpóżniej do poniedziałku przygotuję odpowiedź. Ci którzy nie złożyli jeszcze pierwszej zachęcam do złożenia bo w odpowiedzi bank założył że my składaliśmy jakiś wniosek o podwyżkę oprocentowania a wcale tak nie było. Znaczy to jednak że nie maja zamiaru wycofać się ze zmian tylko ewentualnie podnieść reklamującym oprocentowanie. Teraz gdy już na 100% wiemy że bank łże fajnie by było żeby Admin jako bloger wystosował pytania w tej sprawie do banku bo to pomogło by tym którzy reklamacji nie złożyli bo o niej np. nie wiedzą. Jest taka szansa ? Oczywiście chętnie pomogę w przygotowaniu pytań.

    Quantum Odpowiedz
  • Zgodnie z obietnicą wklejam przykładowy tekst odwołania od odpowiedzi banku. Proszę o dostosowanie do swojej sytuacji np. wykreślić część o innych kontach bo nie wszyscy mają, wstawić odpowiednie daty i np. numery reklamacji i odpowiedzi banku itp. Jeśli coś jest nie jasne chętnie wyjaśnię :)

    „Dzień dobry,

    odwołuję się od odpowiedzi banku z dn. xx.xx.2022 r. (BOTXXXXXX) na reklamację z dn. xx.xx.2022 r. gdyż całkowicie się z nią nie zgadzam.

    Uzasadnienie:

    – reklamacja dotyczyła nie tylko konta Nest Oszczędności ale wszystkich Kont Oszczędnościowych, których dotyczyła wiadomość od banku z dn. xx.08.2022 r. informująca o zamiarze wprowadzenia zmian.

    – ja nie składałem wniosku o zmianę oprocentowania tylko żądałem wycofania się przez bank ze zmian ponieważ bank złamał regulamin co jest jednoznaczne ze zaktualizowaniem tabeli oprocentowania na stronie internetowej banku.

    – nie jest prawdą że bank badał czynniki wpływające na zmianę oprocentowania w okresie pomiędzy 8-26.07.2022 r. ponieważ w takim razie powinien zostać podany ten zakres dat. Już samo to jest niedotrzymaniem zapisów regulaminu i jest wystarczające do anulowania zmian.
    Co jednak warte podkreślenia JEDYNIE w podanym przez bank okresie czyli pomiędzy 20.06.2022 r. a 26.07.2022 r. oprocentowanie obligacji spada o 1,5 pkt.proc. (stan na 20.06.2022 r. – 8,251 pkt.proc., a 26.07.2022 r. – 6,780 pkt. proc. czyli 8,251-6,780 = 1,471 pkt. proc. a po zaokrągleniu 1,5 pkt.proc.). Bank manipuluje więc w odpowiedzi twierdząc że oprocentowanie spadło w dniu 26.07.2022 r. bo jest to prawdą wyłącznie w połączeniu z dniem 20.06.2022 r. Dodatkowo największa zmiana tego czynnika nastąpiła w dniach pomiędzy 20.06.2022 r. (8,251 pkt. proc.), a 23.06.2022 r. ( 7,366 pkt.proc.) czyli o 0,9 pkt.proc. Z tego powodu dni 20-23.06.2022 są kluczowe.
    Wszystko to jednoznaczne świadczy o tym, że bank nie zachował terminów określonych w § 18 ust. 6 Regulaminu rachunków bankowych oraz usług płatniczych dla Klientów indywidualnych dla zmian oprocentowania kont oszczędnościowych gdyż wiadomości rozsyłane były od 22.08.2022 r. czyli o 2-4 dni za późno.

    Reasumując całkowicie podtrzymuję swoje żądania tj. wycofanie się ze zmian, a co za tym idzie zmianę tabeli oprocentowania na stronie banku. Uważam również że skoro bank informował klientów o zmianach to również ma obowiązek poinformować o wycofaniu się ze zmian.

    Z poważaniem „

    Quantum Odpowiedz
    • poszło, niech myślą ;)

      lol5
    • No i wymyślili. Wycofali stare konta i wprowadzili nowe konta, m.in. Nest Konto Oszczędnościowe, Nest Konto Twoje Cele, Nest Konto Oszczędnościowe 13+, Nest Konto Oszczędnościowe Waluta
      ————————————————-
      Dodajemy do regulacji postanowienia dotyczące:
      -nowej oferty kont oszczędnościowych, które są dostępne również dla Ciebie od 22 listopada 2022 r.
      (…)
      wycofaliśmy ze sprzedaży z dniem 21 listopada br. konta oszczędnościowe: Nest Oszczędności, Nest Samodzielne Oszczędności, Nest Skarbonka, Nest Rodzinne Oszczędności, Nest Walutowe Oszczędności (EUR, USD, GBP).
      (…)
      Zmiany, o których piszemy wyżej, wejdą w życie od 1 lutego 2023 roku, a w przypadku:
      -zawarcia umowy o nowe konto oszczędnościowe przed wyżej wymienioną datą, zmiany obowiązują od daty zawarcia umowy konta oszczędnościowego,
      (…)
      Nest Konto Oszczędnościowe (NOWE)
      Posiadacz Rachunku Nest Konto może posiadać 1 (jeden) rachunek oszczędnościowy Nest Konto Oszczędnościowe. Aby otworzyć rachunek Nest Konto Oszczędnościowe Posiadacz Rachunku nie może być posiadaczem rachunku oszczędnościowego prowadzonego w złotych polskich otwartego do 21.11.2022 r.

      Oprocentowanie Specjalne
      od dnia otwarcia Rachunku do końca miesiąca kalendarzowego, w którym otwarto Rachunek oraz przez następne 3 pełne miesiące kalendarzowe: 8,00% do 100.000 zł

      Nest Konto Twoje Cele (NOWE)
      Posiadacz Rachunku Nest Konto/Nest Konto Samodzielne może posiadać 1 (jeden) rachunek oszczędnościowy Nest Konto Twoje Cele. Aby otworzyć rachunek Nest Konto Twoje Cele Posiadacz Rachunku nie może być posiadaczem rachunku oszczędnościowego Nest Skarbonka prowadzonego w złotych polskich otwartego do 21.11.2022 r
      ——————————————–
      Zgadzacie się, że obecny posiadacz Nest Konto i rachunku oszczędnościowego (Nest Oszczędności mam zamknięte już dawno) oraz Nest Skarbonka, gdyby chciał skorzystać z oprocentowania specjalnego 8% to musi najpierw zamknąć posiadane: rachunek oszczędnościowy i Nest Skarbonkę i dopiero otworzyć nowe Nest Konto Oszczędnościowe i Nest Konto Twoje Cele i wtedy (na obydwu) będzie miał 8% ?

      -Oprocentowanie w ofercie rachunków i lokat dla klientów indywiduanych do 21 i od 22 listopada 2022
      https://nestbank.pl/assets/gen/57-21-00-tabela-oprocentowania_oferta-rachunkowi_lokat_ki.pdf

      yosa
    • @yosa
      8% jest w zasadzie standardem i mnie osobiście nowe, zmienione nazwy produktów oszczędnościowych NB nie przekonują do umieszczenia tam swoich oszczędności.
      Gdyby bezczelnie nie pogorszyli warunków starych wiborowych KO to ich nowa oferta jest w zasadzie taka sama, jak u konkurencji. Nic specjalnego.

      Na chwilę obecną jako stary klient mogę pokazać NB serdeczny palec :).

      Ego
    • No to teraz pojechali ostro :) . Chcą teraz zamykać konta na siłę i przy okazji znów łamią regulamin. Piszemy kolejną reklamację ???

      Quantum
    • @yosa
      Na innym blogu piszą (podkreślone wężykiem:) )

      „Jeśli jesteś już klientem Nest Banku, to Nest Konto Oszczędnościowe możesz otworzyć tylko wtedy, gdy do 21 listopada 2022 r. nie miałeś w Nest Banku rachunku oszczędnościowego.”

      Z tego by wynikało, że starzy klienci zostali wykluczeni i nawet po zamknięciu obecnie posiadanego KO i otwarciu nowego nie dostaną promocyjnego oprocentowania 8%?

      Ew@
    • @Quantum daj znać jak coś odpowiedzą na odwołanie.

      magrro
    • Ad 1.
      W naszym banku posiada Pan tylko jedno konto oszczędnościowe, tj. rachunek Nest Oszczędności nr…
      Nasza korespondencja odnosiła się do tego rachunku.
      Ad 2.
      Wniosek o wycofanie się ze zmiany oprocentowania w swoim założeniu zmierza do cofnięcia zmiany
      oprocentowania Pana konta oszczędnościowego. Dlatego w odpowiedzi na reklamację wskazaliśmy,
      że nie przychylamy się do wniosku o zmianę oprocentowania.
      Ad 3.
      W pismach dotyczących zmiany oprocentowania wyraźnie wskazaliśmy przedział czasowy, w którym
      badaliśmy zmiany czynników stanowiących podstawę do zmiany oprocentowania. Był to przedział
      od 20 czerwca 2022 roku do 26 lipca 2022 roku.
      Zarówno data zmiany wysokości stóp procentowych ogłaszanych przez NBP, jak i rentowności
      dwuletnich stałokuponowych obligacji skarbowych emitowanych przez Skarb Państwa, nastąpiła
      we wskazanym przedziale czasowym i w tym zakresie nie odnotowaliśmy żadnych nieprawidłowości.
      W piśmie z xx r. dokładnie wskazaliśmy, które z określonych w regulaminie okoliczności
      stanowiły podstawę do zmiany oprocentowania. W odpowiedzi na Pana reklamację wskazaliśmy
      również, w których dniach nastąpiły zmiany czynników dające podstawę do zmiany wysokości
      oprocentowania. Mając na uwadze daty, w których nastąpiły zmiany wskazanych czynników, wysłanie
      informacji o zmianie oprocentowania nastąpiło w terminach zgodnych z określonymi w Regulaminie
      rachunków bankowych oraz usług płatniczych dla klientów indywidualnych.

      Lol5
  • Czy jest na forum osoba, która nie dostała premii za rok oszczędzania 2021/2022 ?

    Beata2 Odpowiedz
    • Tak, mnie ten bank chyba nie lubi, w zasadzie co roku muszę składać reklamację dotyczącą premii na NRO, a potem bank nie zawsze potrafi ustalić prawidłową wysokość premii. Jest to dość uciążliwe, więc już kończę tą zabawę.

      sceptyk
  • Hej, otrzymałem odpowiedż na odwołanie . Jak można się było spodziewać dalej brną i palą głupa. Można jeszcze raz pisać do rzecznika klientów banku, ale lepszym rozwiązaniem będzie wniosek do Rzecznika Finasowego o podjęcie interwencji. To prosta sprawa jest https://rf.gov.pl/postepowania-interwencyjne/ . Wszystko można zrobić przez e-puap lub nawet e-mailem. Należy opisać krótko sprawę , oraz załączyć korepondencję z bankiem. Mogę pomóc jak coś będzie nie jasne.

    Quantum Odpowiedz
  • Drugi sposób to na adres porady@rf.gov.pl „przekazać dalej” otrzymaną wiadomość z sierpnia informującą o zmianach . Dopisać na początku, że bank został powiadomiony o tym, że złamał regulamin a pomimo to zmiany wprowadził. I że prosicie o poradę. Ja to już zrobiłem. Jak przeczytacie na stronie zamiast porady Rzecznik może zająć się sprawą systemowo i to jest dobra wiadomość. Dobrze jak nas to zgłosi jak najwięcej .

    Quantum Odpowiedz
  • Czy dostał ktoś może premię, którego konto skonczyło juz 6 lat, ale w międzyczasie zaczynał od nowa okres oszczędzania? Według nowego regulaminu to jest już niemożliwe, ale wg starego regulaminu to była kwestia sporna. W listopadzie były zakładane chyba pierwsze konta wiec w grudniu powinny być już ewentualne wpłaty.

    chmiel Odpowiedz
    • niestety mam tak samo brak premii – złożyłem reklamację została odrzucona
      w uzasadnieniu :
      Wyjaśniam, że zgodnie z Regulaminem Promocji ,,Nest Rodzinne Oszczędności z Premią’’, premia wypłacana jest w deklarowanym okresie oszczędzania.
      Sprawdziłam, że powyższe konta zostały otwarte w listopadzie 2016 r., pierwszych wpłat na konta dokonał Pan w listopadzie 2016 r., a więc upłynął już deklarowany przez Pana okres 5 lat oszczędzania. Tym samym nie bierze Pan już udziału w Promocji.
      co radzicie jak dalej walczyć o premię ?

      Darek
    • Ja też nie dostałem premii. Jestem (prawie) pewien, że deklarowałem 15 letni okres oszczędzania. Przy braku możliwości samodzielnego sprawdzenia deklarowanego okresu takie stanowisko banku było do przewidzenia. No chyba, że ktoś był na tyle przewidujący, że robił i zachował print screeny. Trudno ja odpuszczam, ale ciekawi mnie czy znajdzie się ktoś, komu wypłacili.

      Jaco
    • Ja też nie dostałem premii. Jestem (prawie) pewien, że deklarowałem 15 letni okres oszczędzania. Przy braku możliwości samodzielnego sprawdzenia deklarowanego okresu takie stanowisko banku było do przewidzenia. No chyba, że ktoś był na tyle przewidujący, że robił i zachował print screeny. Trudno ja odpuszczam, ale ciekawi mnie czy znajdzie się ktoś, komu wypłacili.

      Jaco
    • Minimum to 50 zł, a maksimum 200, 300 albo 600 zł – zależnie czy zadeklarujemy chęć do przystąpienia do promocji na 15, 10 lub 5 lat.
      Wplacales po 200 zł na konto? To maks dla 15 lat.

      Prideaceh
  • Dostał ktoś już w styczniu premie za rok oszczedzania styczeń – grudzień 2022?

    chmiel Odpowiedz
    • Ja właśnie otrzymałem informację, że już koniec. „Obowiązują Cię zapisy nowego regulaminu. Dla kont założonych w 2016 r., okres oszczędzania zakończył się w 2022 r. Nadal możesz oszczędzać swoje środki, jak na tradycyjnym koncie oszczędnościowym, jednak bez prawa do otrzymania dodatkowej premii.”

      Kordian
    • Ja właśnie otrzymałem informację, że „to już jest koniec”.

      „Obowiązują Cię zapisy nowego regulaminu. Dla kont założonych w 2016 r., okres oszczędzania zakończył się w 2022 r. Nadal możesz oszczędzać swoje środki, jak na tradycyjnym koncie oszczędnościowym, jednak bez prawa do otrzymania dodatkowej premii.”

      Kordian
  • Proszę o radę czy dobrze pamiętam zasady, teraz w styczniu kończę kolejny rok oszczędzania, premia ma przyjść w lutym, czy dobrze pamiętam że środki z konta mogę wypłacić 1 lutego na inne konto i tylko czekać za premią? czy się coś zmieniło i najlepiej wpierw premia a potem wypłata całości?

    Mik Odpowiedz
  • @Mik
    Czy aby na pewno opłaca się jeszcze oszczędzać na NRO? Na rok kasę mrozisz i dostajesz 5,40%.

    Beata2 Odpowiedz
    • Wiem wiem, przespałem trochę i teraz poprostu już poczekałem do końca i wycofuje srodki, tylko chciałbym żeby ktoś mi potwierdził ze dzisiaj mogę wypłacić całość i potem koło 20 lutego wpłynie premia? Czy wypłaca się dopiero po premi?

      Mik
  • 1 14 15 16

    Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy