Nie dostałeś tabletu od BNP Paribas gwarantowanego przez regulamin promocji? Mówimy co robić!

W sierpniu najbardziej popularną promocją na LiveSmarter była akcja BNP Paribas, w której za założenie iKonta bank obiecywał tablety Samsung Galaxy Tab 3 Lite. No właśnie: obiecywał, bo patrząc na dzisiejsze maile informujące o nieprzyznaniu nagrody większości z was trzeba się zastanowić co ze sprawą robić dalej.

Co mówi regulamin?

Po pierwsze – przestudiujmy jeszcze raz regulamin promocji, który ukazał się na początku sierpnia. Zgodnie z nim promocja trwa od 01.08.2014 do 31.08.2014 lub do wyczerpania Nagród.

I wszystko wskazuje na to, że nagrody się wyczerpały – w dniu 14.08 bank usunął bowiem link ze strony promocji i wyświetla informację:

BNP Paribas: zakończenie sprzedaży premiowej tabletów

Osoby, które przystąpiły do promocji przed wyczerpaniem się limitu nagród musiały spełnić łącznie dwa punkty:

Uczestnik nabywa prawo do nagrody – tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 jeśli spełni łącznie następujące warunki:
1) w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknie w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełni wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokona przelewu identyfikującego,
2) do 30.09.2014 aktywuje iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykona transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.

Warunki proste, nagroda wygląda na łatwą do zgarnięcia – ale niestety dziś wielu z Was dowiedziało się, że nagrody nie dostanie.

Co mówi BNP Paribas?

Na nasze pytanie próbował odpowiedzieć zespół prasowy BNP Paribas:

BNP Paribas Bank Polska konsekwentnie rozwija oraz promuje bankowość internetową i mobilną. Po wprowadzeniu do oferty nowego rachunku bankowego „iKonto”, bank do jego promocji wykorzystał m.in. limitowaną sprzedaż premiową „iKonto BNP Paribas z Tabletem”. Klienci, zainteresowani nowym rodzajem konta, mogli otrzymać tablet po spełnieniu warunków promocji. Sprzedaż Premiowa miała charakter limitowany. Jej czas trwania przewidziany był na okres jednego miesiąca (od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.) lub do wyczerpania nagród.

Ze względu na bardzo duże zainteresowania sprzedażą promocyjną „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, bank zdecydował niezwłocznie o wycofaniu informacji o możliwości skorzystania z oferty, ze względu na ilość zgłoszeń przekraczającą liczbę nagród. Zgodnie z regulaminem tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 otrzymały osoby, które najszybciej spełniły łącznie dwa warunki:
4.1.1 w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknęły w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełniły wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonały przelewu identyfikującego,
4.1.2 do 30.09.2014 aktywowały iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykonały transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.

Osoby, które wzięły udział w sprzedaży premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, a nie nabyły prawa do nagrody, mogą zamknąć wymagane w promocji konto, w każdym z oddziałów banku bez jakichkolwiek kosztów dodatkowych.

Tu pojawiają się dwa problemy. Po pierwsze: w regulaminie promocji nie ma nigdzie informacji o konieczności spełnienia warunków jak najszybciej. Ba, patrząc na Wasze komentarze mamy wrażenie, że bank przyznawał tablety niemal losowo – osoby, które spełniły warunki już w kilka dni po informacji na blogu tableta nie otrzymały, tymczasem osoby, które spełniły warunki nieco później – tak (choć było ich bardzo mało).

Co ciekawe – znamy przypadek osoby, która warunki spełniła 19.08, więc zasłanianie się wyczerpaniem limitu 14.08 jest bezsensowne.

Po drugie – według regulaminu promocji konta nie można zamknąć przez 12 miesięcy – i to niezależnie od tego, czy nagrodę otrzymaliśmy czy nie, inaczej zapłacimy 400 zł kary!

Interesujący jest również fakt, iż w mailu informującym o nieprzyznaniu tabletu bank dziękuje za udział w sprzedaży premiowej:

BNP Paribas: Nie dostałem tabletu

Sprawdźmy co to oznacza według regulaminu:

Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110

W związku z powyższymi informacjami radzimy, jakie kroki warto podjąć, aby uzyskać obiecaną nagrodę.

Reklamacja

Po pierwsze – reklamacja. Postaramy się zaraz przygotować szkic pisma (jeśli ktoś ma gotowy prosimy o podesłanie). Zakładając, że reklamacja zostanie odrzucona przechodzimy do drugiego punktu.

Aktualizacja: dostaliśmy propozycję pisma od naszego czytelnika. Jeśli chcecie, możecie skorzystać lub dostosować go do swoich potrzeb:

Do
BNP Paribas Bank Polska SA
z siedzibą w Warszawie

Reklamacja

W związku z informacją z dnia 9 października 2014 r. otrzymaną od Banku za pomocą środków komunikacji elektronicznej o nieprzyznaniu mi nagrody w postaci tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 wnoszę o zmianę decyzji i niezwłoczne nadesłanie mi przyrzeczonej nagrody bądź jej równowartości w przypadku gdyby występował brak towarów danego rodzaju na rynku.

Jednocześnie wyjaśniam co następuje. Stosownie do treści Sprzedaży Premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem” zwanej dalej „Regulaminem” informuje, iż w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknąłem w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu z informacją o sprzedaży premiowej a następnie wypełniłem wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonałem przelewu identyfikującego. iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A aktywowałem oraz wykonałem transakcje kartą debetową na kwotę przekraczającą 400 zł w zakreślonych terminach. Zgodnie z punktem V regulaminu Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110. Decyzja o przyznaniu tabletu nie ma więc charakteru uznaniowego.

Należy zauważyć, iż okres trwania Sprzedaży Premiowej premiującej otwarcie iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. trwał od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.lub do wyczerpania Nagród. Bank co prawda zastrzegł sobie prawo do wcześniejszego zakończenia Sprzedaży Premiowej bez podania przyczyn jednak w momencie składania wniosku na stronie promocji jak już wskazałem widniała informacja, iż sprzedaż premiowa trwa. Warunkiem przesądzającym o przystąpieniu do sprzedaży premiowej jest więc chwila złożenia wniosku zgodnie z rozdziałem IV pkt 1.1 regulaminu. Na marginesie należy zauważyć, iż Bank w „emailu” z dnia 9 października 2014 r. potwierdził fakt, iż brałem udział w sprzedaży premiowej. W przypadku negatywnego rozpoznania niniejszej reklamacji bądź nieudzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni o rozstrzygnięcie sporu zwrócę się do Arbitra Bankowego. Mając powyższe na uwadze wnoszę jak we wstępie.

Arbiter Bankowy

Najlepszym sposobem na rozstrzygnięcie sporu jest zgłoszenie sprawy do Arbitra Bankowego, działającego przy Związku Banków Polski – oczywiście tylko pod warunkiem, że reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Swoją drogą definiuje to nawet sam regulamin:

Organem sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa. Spory pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem mogą być rozstrzygane polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 8000 zł.

Koszt tego typu operacji to 50 zł, jednak w przypadku wygranej opłata jest zwracana. Sami wykonamy ten krok jak najszybciej, aby dać Wam znać jak przebiegł proces.

Komisja Nadzoru Finansowego

Oczywiście równolegle sprawę można zgłaszać do UOKiKu (choć z doświadczenia wiemy, że w sprawach bankowych często nie jest to dobre rozwiązanie – banki zasłaniają się tajemnicą bankową). Dobrym pomysłem może być zgłoszenie do Komisji Nadzoru Finansowego, która jest organem sprawującym nadzór nad bankiem.

Oprócz bloga na Facebooku powstała osobna strona zrzeszająca osoby, które nie dostały tabletu (nie używamy słowa „oszukani”, bo o tym zdecyduje arbiter bankowy).

Podobną strategię do opisanej powyżej proponuje również AppFunds oraz Michał Szafrański. O sprawie wypowiedział się również Maciej Samcik.

A co BNP Paribas mówił w przeszłości?

Na koniec chcemy tylko pokazać jak różny jest punkt widzenia banku (albo raczej pracowników pewnych działów czy wynajętych agencji), a jak różna rzeczywistość:

BNP Paribas na Facebooku

PS. Wpis ten będzie aktualizowany na bieżąco.

Nie przegap!

Komentarze

  • Czy dostaliście maila potwierdzającego udział w promocji, bo ja mimo zakładania konta z linku z tabletem nie otrzymałam info o udziale w promocji i teraz nie wiem czy w ogóle jest sens składać reklamację?

    ania Odpowiedz
  • Gdybym jakimś cudownym zrządzeniem losu był na miejscu zarządzających Paribasem to już bym wywalił odpowiedzialnych za bajzel. Do północy wszyscy klienci spełniający warunki promocji mieliby w swoich skrzynkach uprzejme przeprosiny a od rana zaczął bym negocjować z Samsungiem w sprawie hurtowego zakupu tabletów.
    No, ale mnie starano się dobrze wychować i mniej więcej przyswoić sobie znaczenie takich słów jak uczciwość czy godność… Pewnie dlatego nigdy nie miałem szans na karierę w bankowości :)

    Bufon Odpowiedz
  • lbienkowski też nie dostałam maila
    i co ja mam teraz zrobić?????

    atom Odpowiedz
  • Witam , czy wszyscy dostali maila z potwierdzeniem/odmową ? Ja nie dostałem nic..w spamie także nie ma . Do promocji przystąpiłem w trakcie jej trwania , warunki spełniłem ze dwa tygodnie przed datą ostateczną. Pisać , dzwonić , czekać ?

    Marek Odpowiedz
  • konto założyłam 11 sierpnia a 27 sierpnia wydałam ponad 400zł , maila ani pozytywnego ani negatywnego nie otrzymałam więc co mam zrobić ?! pisać reklamację? niech ktoś coś poradzi :((((

    atomówka/Basia Odpowiedz
  • Podobno ostatnia pula maili ma iść jutro ok. 9:00, dziś był dwie (ok. 13 i 15)

    news Odpowiedz
  • hmm.. nie wiem o co chodzi, nie brałem udziału w tej promocji (miałem już wcześniej konto w PNB) a mimo to dostałem dzisiaj trzy maile o przyznaniu tabletów :)
    niezły burdel…

    Andrzej Odpowiedz
  • Czy zgłaszając sprawę do Arbitra Bankowego, mogę w tym samym piśmie poskarżyć się jednocześnie na brak tabletu, wyłudzanie ode mnie co miesiąc przez bank 5 zł (według cennika opłata „Miesięczny wyciąg z konta w formie papierowej przesyłany na adres korespondencyjny” wynosi 0,00 zł, a nie dostaję wyciągów elektronicznych, bo nie wnioskowałem o nie, co nawet przyznał pracownik banku w odpowiedzi na reklamację) oraz na niedochowanie terminu 14 dni przed wprowadzeniem zmian do promocji 5% zwrotu? Czy może muszę w każdej z tych spraw wysyłać osobne pismo?

    Kaczor Donald Odpowiedz
  • NIE, nie wszyscy jeszcze nawet dostali maila z informacja o przyznaniu/nie przyznaniu tableta.
    Infolinia juz nie informuje nt. temat. Nabrali wode w usta.

    boruvva Odpowiedz
  • dzięki news# kurcze Andrzej# chyba sobie żartujesz :))

    atomówka/Basia Odpowiedz
  • Na reklamacje tez na razie nie odpisuja. Wczesniej reakcja byla bardzo szybka. Nawarzyli sobie piwa i teraz pewnie mysla co zrobic. Pewnie beda kombinowac żabojady ale regulamin napisali tak ze obronic sie raczej nie dadza rady ;)

    Kuba Odpowiedz
  • Złożyłem reklamacje drogą internetową.
    Czekam na odpowiedź z banku…….

    Tomasz Odpowiedz
  • Robaczki kochane, e-maile będą też jutro wysyłane, dziś w południe dostałem taką informacje na infolinii. Znając życie pewnie też godziny południowe.

    Ja też nie dostałem e-maila.

    Cholerka dużo tych ludzi chyba założyło konto ;)

    alkoholik Odpowiedz
  • niezla reakcja Idea Banku, hehehehehe

    marrgo Odpowiedz
  • Co do M. Samcika – rozmawiałem dziś z nim, myślę, że zajmie się sprawą.

    Michał Odpowiedz
  • Kolega informację dostał, który tylko parę dni wcześniej aktywował kartę, a ja nadal czekam na maila. Wysyłam reklamację i czekam,

    Sferafinansow Odpowiedz
  • Genialna akcja IDEA BANK od razu widać ,że konkurencja nie śpi. Szkoda ,że warunki beznadziejne. Jednak teraz powinien do gry wkroczyć inny duży bank i wykpić BNP z tych tabletów… Myślę ,że jeśli blogsfera się tym zainteresowała i jest tylu pokrzywdzonych to możemy to wygrać…

    Piotr Odpowiedz
  • Czy ktos moze wrzucic swoja reklamacje jako wzor? Przyznam, ze nie umiem pisac takich listow, a nie napisze „dawajta mi tablet, bo obiecaliscie”:D

    leo Odpowiedz
  • Rozumiem ze reklamacje składamy drogą elektroniczną. Czy może jednak w formie papierowej?

    azaber Odpowiedz
  • Ja również napisałem do Samcika, jest to człowiek, który często staje po stronie ludzi a nie banków. Nawet jeżeli jego interwencja nie pomoże to na pewno narobi tyle szumu, że BNP będzie już na zawsze skończony w internecie. Nawet mi ich nie żal . NIECH GINĄ

    Michał Odpowiedz
  • Kto ma konto na wykop.pl niech wykopie
    http://www.wykop.pl/link/2192834/czy-bnp-paribas-zlamal-regulamin-promocji/
    chcieli darmowej reklamy to będą ją mieli :)

    Michał Odpowiedz
  • ludzie składajcie reklamacje w formie papierowej … procesowo i kosztowo będzie to dla nich bardziej dotkliwe!

    zdezintegrowany Odpowiedz
  • witam, czy reklamację można wysłać drogą elektroniczną? Na jaki adres? Wg regulaminu tą drogą nie można składać reklamacji.

    aaaa Odpowiedz
  • Zarówno forma elektroniczna jak i papierowa są równorzędne. Im to wisi czy wyślą list czy nie i tak mają ryczałt… Po co my mamy dokładać do tego biznesu jeszcze na listy polecone ? Niby konto internetowe… Teraz to w zasadzie czego nie zrobią to są skompromitowani

    Piotr Odpowiedz
  • Proponuje bojkot wszelkich ofert BNP Paribas na LiveSmarter! Nie chcemy mieć do czynienia z nieuczciwymi bankami.

    Bobek Odpowiedz
  • kolega przed chwilą rozmawiał na infolinii, jutro ma być gotowe oświadczenie prasowe na ten temat

    matth Odpowiedz
  • @michał, a kto nie ma konta na wykupie zawsze może załoŻyć:d? żeby krwi im napsuc. ani ją ani mąż tabletow nie dostaliśmy:/ oszuści

    bula Odpowiedz
  • Przed momentem rozmawiałem z konsultantem telefonicznym .Powiedział ,że reklamacje są uznawane w formie elektronicznej jak i również telefonicznej.

    dzialus Odpowiedz
  • Pamiętajcie tylko, że konsultanci sobie mogą twierdzić co chcą (w końcu tak było np. podczas tej promocji) a regulamin mówi swoje. Choć z drugiej strony skoro bank nie przestrzega regulaminu…

    Oczywiście zawsze można spróbować składać reklamację via system elektroniczny banku i w razie problemów składać tak, jak pisze w regulaminie. Pytanie czy Arbiter to uzna.

    Michał Odpowiedz
  • Ja sie zaczelam zastanawiac, czy jest sens brac udzial w jakichkolwiek promocjach. Zalozylam konto w BZW BK i praktycznie co miesiac musze pisac reklamacje, bo nie przelewaja mi bonusu. Zalozylam konto w Alior Bank i musialam napisac kilka reklamacji i kilka razy zadzwonic na infolinie, zeby w ogole uruchomic konto, a potem reklamacje, bo nie wyplacili bonusu. Teraz BNP Paribas robi wałki. Juz mi sie odechcialo tego tabletu. Nie chce mi sie za kazdym razem szarpac z bankami, zeby wyegzekwowac obiecana premie. Jak na razie to tylko z BGZ Optimą bylo ok.

    marrgo Odpowiedz
  • Akcja IB calkiem fajna :D (pamietajcie ze to moze byc agencja interaktywna ktorej placa za bycie „kolega” na fejsie… ale nie o to chodzi).

    Juz sie pogubilem, jesli osoby najszybciej spelniajace warunki to w sumie liczy sie data zrobienia czy zaksiegowania owych min 400zl? Wg mnie data zrobienia transacji (w regulaminie psiza o dokonaniu transakcji a nie rozliczeniu jej przez bank w systemie). Ja tam tablet dostalem… 13 czy 14 sierpnia juz mialem wyrobione 2 punkty. Ale jesli niektorym ludziom wysylali karty tak pozno to w sumie kogo tu winic. Mogli napisac ze to loteria i by nie bylo placzu :-)

    krzycho Odpowiedz
  • #bula jak najbardziej! kolejny link http://www.wykop.pl/link/2192934/bnp-paribas-bank-oszukal-uzytkownikow-tabletow-nie-bedzie/
    wykop to portal, który ma pewne przebicie im więcej osób zobaczy jakie praktyki stosuje bnp tym lepiej.
    Chyba nie spodziewali się takiej reakcji….

    Michał Odpowiedz
  • Najpierw zabrali cashback, a teraz nie dają tabletu. Murowany awans dla kierownika od relacji z klientem. Proponuje nowe hasło „Bank znikający ze świata”

    bloki Odpowiedz
  • Widzę ze nie tylko ja po szybkim spełnieniu warunków nie dostałem tableta. A jest tego plus – im nas więcej tym wiekszą siłę nacisku mamy zarówno na sam Bank jak i insytytucje go kontrolujące. To może być sytuacja podobno (ale na dużo większą skale ) do tych z polisolokatami w Getinie ( przypominam że Getin się ugiął i oddawał pieniadzę ) oraz do „wkręconych w mBank” gdzie mieli sukces w Sądzie. Ale tutaj marka BNP w Polsce może NAPRAWDĘ STRACIĆ BARDZO DUŻO jeżeli w porę nie zareagują i nie obrócą tego w pomyłkę „PRACOWNIKA”. Inna sprawa że BNP jest tylko polska odnogą, francuskiego giganta – chyba napiszę maila z informacją do Francuzów, że ktoś się nad Wisłą nie popisał. W grupie siła!

    Jarosław Odpowiedz
  • BNP Paribas hahaha hahaha żałosne – ‚zaoszczedzili’ 150-200 K pln natabletach, a stracili szacunek – wg. mnie wizerunek stracony na długie lata:) – zamykam konto i będę reklamował żabojadów – reklama mouth-to-mouth jest podobno najskuteczniejsza:)

    robbie Odpowiedz
  • chyba coś się rusza w temacie na allegro zaczęły masowo schodzić tablety Samsung Galaxy Tab P3 Lite, wymiata wszystko jak leci, niektóre sklepy podniosły ich ceny wietrząc dobry interes. krąży plotka, że TO BNP SKUPUJE W PANICE TE TABLETY!!!

    zaangażowany Odpowiedz
  • Walczymy o swoje. Wysyłamy reklamacje i nagłaśniamy sprawę – zapewne Pan Samcik już wie o tej sytuacji i szykuje się niezła publikacja. Jeżeli bank pozwoli sobie na taką antyreklamę, to straci o wiele więcej niż równowartość prawidłowo uzyskanych tabletów, bo straci dobry wizerunek, a to już droga to wielkich strat finansowych. Pozdrawiam

    Fan Odpowiedz
  • samcik już popełnił artykuł !!!

    zdezintegrowany Odpowiedz
  • Redaktor Samcik już o tym pisze :)
    http://samcik.blox.pl/2014/10/Kuriozalny-konkurs-BNP-Paribas-Obiecali-klientom.html
    I dobrze tak temu bankowi. Czujemy sie oszukani!

    Pietrek Odpowiedz
  • temat robi się nośny .. więc może któryś z polityków się podepnie :) wybory wszak za pasem ;)

    sugeruję PIS – obcy bank oszukuje, lub PSL któremu wyrwano z gardła kilka stołków w BGŻ :)

    zdezintegrowany Odpowiedz
  • Jeju, czy za tablet warty 400 zł warto rozkręcać taką aferę?!? Nie ogarniam tego, naprawdę. W regulaminie Bank zaznaczył, że promocja obowiązuje do wyczerpania zapasów a ludzie się buntują, że nie otrzymali nagrody i wytaczają ciężką artylerię spekulując że Bank będzie miał problemy z Ministerstwem Finansów. Dziwię się, że nie szkoda Wam czasu na takie głupoty, pisanie pism i doszukiwanie się niewiadomo czego w głupiej promocji, tym bardziej że konto można zamknąć i zapomnieć o sprawie.

    Nie_Do_Wiary Odpowiedz
  • na prnews też już o tym piszą

    lol5 Odpowiedz
  • zaangażowany

    ale bzdury wypisujesz odnośnie tabletów jest ich w brud po starych cenach…

    Piotr Odpowiedz
  • Czy to przypadkiem Putin rękoma Gerarda de Pardię, który ma duże udziały w Pariba nie szykuje prowokacji?

    zaangażowany Odpowiedz
  • @zaangażowany
    To może im wystawić tego tableta co nie dotarł żeby go sobie kupili? :) Mi tam gotówka od razu się przyda :>

    AdIk Odpowiedz
  • Powiem Wam, ze sprawdza sie moja zasada ze ZIELONE banki to dno. Co miesiac mam problem z BZWBK, wczesniej bujablem sie z BGZ a teraz widze ze BNP popisal sie. Jak widze zielony w logach banku to naprawde mam wrazenie ze ktos tu bedzie oszukiwal :)

    pomatol Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy