Nie dostałeś tabletu od BNP Paribas gwarantowanego przez regulamin promocji? Mówimy co robić!

W sierpniu najbardziej popularną promocją na LiveSmarter była akcja BNP Paribas, w której za założenie iKonta bank obiecywał tablety Samsung Galaxy Tab 3 Lite. No właśnie: obiecywał, bo patrząc na dzisiejsze maile informujące o nieprzyznaniu nagrody większości z was trzeba się zastanowić co ze sprawą robić dalej.

Co mówi regulamin?

Po pierwsze – przestudiujmy jeszcze raz regulamin promocji, który ukazał się na początku sierpnia. Zgodnie z nim promocja trwa od 01.08.2014 do 31.08.2014 lub do wyczerpania Nagród.

I wszystko wskazuje na to, że nagrody się wyczerpały – w dniu 14.08 bank usunął bowiem link ze strony promocji i wyświetla informację:

BNP Paribas: zakończenie sprzedaży premiowej tabletów

Osoby, które przystąpiły do promocji przed wyczerpaniem się limitu nagród musiały spełnić łącznie dwa punkty:

Uczestnik nabywa prawo do nagrody – tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 jeśli spełni łącznie następujące warunki:
1) w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknie w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełni wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokona przelewu identyfikującego,
2) do 30.09.2014 aktywuje iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykona transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.

Warunki proste, nagroda wygląda na łatwą do zgarnięcia – ale niestety dziś wielu z Was dowiedziało się, że nagrody nie dostanie.

Co mówi BNP Paribas?

Na nasze pytanie próbował odpowiedzieć zespół prasowy BNP Paribas:

BNP Paribas Bank Polska konsekwentnie rozwija oraz promuje bankowość internetową i mobilną. Po wprowadzeniu do oferty nowego rachunku bankowego „iKonto”, bank do jego promocji wykorzystał m.in. limitowaną sprzedaż premiową „iKonto BNP Paribas z Tabletem”. Klienci, zainteresowani nowym rodzajem konta, mogli otrzymać tablet po spełnieniu warunków promocji. Sprzedaż Premiowa miała charakter limitowany. Jej czas trwania przewidziany był na okres jednego miesiąca (od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.) lub do wyczerpania nagród.

Ze względu na bardzo duże zainteresowania sprzedażą promocyjną „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, bank zdecydował niezwłocznie o wycofaniu informacji o możliwości skorzystania z oferty, ze względu na ilość zgłoszeń przekraczającą liczbę nagród. Zgodnie z regulaminem tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 otrzymały osoby, które najszybciej spełniły łącznie dwa warunki:
4.1.1 w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknęły w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i informacją o sprzedaży premiowej, wypełniły wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonały przelewu identyfikującego,
4.1.2 do 30.09.2014 aktywowały iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykonały transakcje kartą debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.

Osoby, które wzięły udział w sprzedaży premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem”, a nie nabyły prawa do nagrody, mogą zamknąć wymagane w promocji konto, w każdym z oddziałów banku bez jakichkolwiek kosztów dodatkowych.

Tu pojawiają się dwa problemy. Po pierwsze: w regulaminie promocji nie ma nigdzie informacji o konieczności spełnienia warunków jak najszybciej. Ba, patrząc na Wasze komentarze mamy wrażenie, że bank przyznawał tablety niemal losowo – osoby, które spełniły warunki już w kilka dni po informacji na blogu tableta nie otrzymały, tymczasem osoby, które spełniły warunki nieco później – tak (choć było ich bardzo mało).

Co ciekawe – znamy przypadek osoby, która warunki spełniła 19.08, więc zasłanianie się wyczerpaniem limitu 14.08 jest bezsensowne.

Po drugie – według regulaminu promocji konta nie można zamknąć przez 12 miesięcy – i to niezależnie od tego, czy nagrodę otrzymaliśmy czy nie, inaczej zapłacimy 400 zł kary!

Interesujący jest również fakt, iż w mailu informującym o nieprzyznaniu tabletu bank dziękuje za udział w sprzedaży premiowej:

BNP Paribas: Nie dostałem tabletu

Sprawdźmy co to oznacza według regulaminu:

Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110

W związku z powyższymi informacjami radzimy, jakie kroki warto podjąć, aby uzyskać obiecaną nagrodę.

Reklamacja

Po pierwsze – reklamacja. Postaramy się zaraz przygotować szkic pisma (jeśli ktoś ma gotowy prosimy o podesłanie). Zakładając, że reklamacja zostanie odrzucona przechodzimy do drugiego punktu.

Aktualizacja: dostaliśmy propozycję pisma od naszego czytelnika. Jeśli chcecie, możecie skorzystać lub dostosować go do swoich potrzeb:

Do
BNP Paribas Bank Polska SA
z siedzibą w Warszawie

Reklamacja

W związku z informacją z dnia 9 października 2014 r. otrzymaną od Banku za pomocą środków komunikacji elektronicznej o nieprzyznaniu mi nagrody w postaci tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 wnoszę o zmianę decyzji i niezwłoczne nadesłanie mi przyrzeczonej nagrody bądź jej równowartości w przypadku gdyby występował brak towarów danego rodzaju na rynku.

Jednocześnie wyjaśniam co następuje. Stosownie do treści Sprzedaży Premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem” zwanej dalej „Regulaminem” informuje, iż w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknąłem w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu z informacją o sprzedaży premiowej a następnie wypełniłem wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku Polska S.A. i dokonałem przelewu identyfikującego. iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A aktywowałem oraz wykonałem transakcje kartą debetową na kwotę przekraczającą 400 zł w zakreślonych terminach. Zgodnie z punktem V regulaminu Każdemu Uczestnikowi, która spełni warunki Sprzedaży Premiowej opisane w dziale IV Regulaminu, Bank przyznaje tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110. Decyzja o przyznaniu tabletu nie ma więc charakteru uznaniowego.

Należy zauważyć, iż okres trwania Sprzedaży Premiowej premiującej otwarcie iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. trwał od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r.lub do wyczerpania Nagród. Bank co prawda zastrzegł sobie prawo do wcześniejszego zakończenia Sprzedaży Premiowej bez podania przyczyn jednak w momencie składania wniosku na stronie promocji jak już wskazałem widniała informacja, iż sprzedaż premiowa trwa. Warunkiem przesądzającym o przystąpieniu do sprzedaży premiowej jest więc chwila złożenia wniosku zgodnie z rozdziałem IV pkt 1.1 regulaminu. Na marginesie należy zauważyć, iż Bank w „emailu” z dnia 9 października 2014 r. potwierdził fakt, iż brałem udział w sprzedaży premiowej. W przypadku negatywnego rozpoznania niniejszej reklamacji bądź nieudzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni o rozstrzygnięcie sporu zwrócę się do Arbitra Bankowego. Mając powyższe na uwadze wnoszę jak we wstępie.

Arbiter Bankowy

Najlepszym sposobem na rozstrzygnięcie sporu jest zgłoszenie sprawy do Arbitra Bankowego, działającego przy Związku Banków Polski – oczywiście tylko pod warunkiem, że reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Swoją drogą definiuje to nawet sam regulamin:

Organem sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa. Spory pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem mogą być rozstrzygane polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 8000 zł.

Koszt tego typu operacji to 50 zł, jednak w przypadku wygranej opłata jest zwracana. Sami wykonamy ten krok jak najszybciej, aby dać Wam znać jak przebiegł proces.

Komisja Nadzoru Finansowego

Oczywiście równolegle sprawę można zgłaszać do UOKiKu (choć z doświadczenia wiemy, że w sprawach bankowych często nie jest to dobre rozwiązanie – banki zasłaniają się tajemnicą bankową). Dobrym pomysłem może być zgłoszenie do Komisji Nadzoru Finansowego, która jest organem sprawującym nadzór nad bankiem.

Oprócz bloga na Facebooku powstała osobna strona zrzeszająca osoby, które nie dostały tabletu (nie używamy słowa „oszukani”, bo o tym zdecyduje arbiter bankowy).

Podobną strategię do opisanej powyżej proponuje również AppFunds oraz Michał Szafrański. O sprawie wypowiedział się również Maciej Samcik.

A co BNP Paribas mówił w przeszłości?

Na koniec chcemy tylko pokazać jak różny jest punkt widzenia banku (albo raczej pracowników pewnych działów czy wynajętych agencji), a jak różna rzeczywistość:

BNP Paribas na Facebooku

PS. Wpis ten będzie aktualizowany na bieżąco.

Nie przegap!

Komentarze

  • Jeżeli ten oszukańczy BNP faktycznie planuje przejąć BGŻ to ja się stamtąd zrywam na dobre jak tylko stanie się to faktem. A szkoda bo BGŻ był w miarę przyzwoity…

    Bobek Odpowiedz
  • Warto napisac na francuskim facebooku bo to francuski bank. Tylko po francusku albo angielsku bo ktos zasadzil tam info po polsku a to niezbyt ladnie wyglada.
    Profil francuski:
    https://www.facebook.com/bnpparibas.net
    Jesli gora z BNP jest polskojezyczna to taki szum na francuskim fejsie moze wywrzec na nich presje.

    hmm Odpowiedz
  • A olać ten ich biedny bez modemu 3G tablet.

    gfgtrgrt Odpowiedz
  • Blog Michała Szafrańskiego i analiza sytuacji – bardziej stanowcza niż u Samcika
    http://jakoszczedzacpieniadze.pl/jak-walczyc-z-bankiem-o-swoje-prawa

    hcboria Odpowiedz
  • Wniosek wysłany 05.08, konto aktywowane 06.08 wszystkie tranzakcje wykonane do 14.08 zostały rozliczone do 18.08, tabletu brak

    Piotrpaw Odpowiedz
  • dobry koment z fejsa:
    „w Polsce nie można organizować gier losowych bez uprzedniego uzyskania zgody ze strony Ministerstwa Finansów. Według mnie zachodzi podejrzenie, że BNP Paribas kwalifikując w ten sposób tą promocję sam się “podkłada” i wystawia na oskarżenie o nielegalną organizację loterii.”

    hmm Odpowiedz
  • Na pytanie dlaczego nie dostałem tableta pomimo spełnienia warunków promocji,dostałem taką odp.:

    Szanowny Panie

    Dziękujemy za nadesłaną wiadomość. W odpowiedzi uprzejmie informuję, że staraliśmy się dopasować liczbę nagród do przewidywanej liczby wniosków o iKonto, które mogły wpłynąć z okazji sprzedaży premiowej iKonto BNP Paribas z Tabletem, biorąc pod uwagę, że nie wszyscy Klienci, którzy założą iKonto spełnią wymagane warunki regulaminu.

    W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości zachęcamy do dalszej korespondencji.

    z poważaniem
    Joanna Dziel

    BNP Paribas Bank Polska S.A.
    ul. Suwak 3, 02-676 Warszawa
    tel. 0801 367 847 lub +48 22 566 93 00
    http://www.bnpparibas.pl

    xavier Odpowiedz
  • Witam,

    też nie dostałem tabletu. Otrzymałem maila jak powyżej w artykule. Warunki promocji spełniłem.

    sdvg Odpowiedz
  • Czy każdy dostał email że bierze udział w promocji bo ja składałem wniosek 10.08. sprawdzam i nie dostałem nic o promocji

    Fortic Odpowiedz
  • Ja na moje pytanie, którego pkt. z regulaminu nie spełniłem i w związku z tym nie otrzymałam tableta nie otrzymałam żadnej odpowiedzi z banku.

    aaa Odpowiedz
  • Gdzie wysłać tą reklamację?
    (pocztą tradycyjną, e-mailem, czy przez konto)

    HAL Odpowiedz
  • Jeju, a dlaczego Paribas nie zrezygnuje z windykacji niesplaconych kredytow takich do 400 zl? Za taka kwote nie oplaca rozkrecac afery, ale oni zamiast zapomniec o sprawie to wysylaja komornika :)

    aaaa Odpowiedz
  • Ja to się nawet na maila nie załapałam…

    Klaudia Odpowiedz
  • Tez nie mam zadnego emaila a konto zalozona 06.08.

    DuCh Odpowiedz
  • Rozmieszyla mnie odpowiedz Pani Joanny Dziel z Paribasa, mysleli ze nie wszyscy Klienci, którzy założą iKonto spełnią wymagane warunki regulaminu. Ale skoro jednak Klienci spelnili wymagane warunki regulaminu to bank tez musi spelnic warunki regulaminu. Nie mamy dla Pana nagrody, bo myslelismy ze nie spelni Pan warunkow i nie bedzie sie Panu nalezala :)

    aaaa Odpowiedz
  • do TVN z tą sprawą trzeba. To może się ktoś tam obudzi.

    griz Odpowiedz
  • Poza wszelkimi w/w formami walki o swoje proponuję dołożyć jeszcze 3 grosze, a mianowicie:

    1. Wyczyścić do zera środki na ich kontach, bo zakładam, że duża grupa osób z naszej społeczności mam tam jeszcze jakieś środki. Nie powinni mieć nawet grosika z naszych pieniędzy do obracania
    .
    2. Spełnienie ad 1 wiąże się z tym, iż w kolejnych miesiącach mogą pobierać opłaty, za niewyrobienie kartą obrotu 200 zł, w związku z powyższym wypowiadamy masowo umowy o karty.

    3. Bardziej „zdecydowani” mogą im robić mocniejszą antyreklamę. Mój znajomy drukuje plakaty antybnp i zamierza je rozwiesić na szybach placówki bnp w naszym mieście. By była jasność, ja oczywiście nikogo nie namawiam do takich działań ;)

    toro Odpowiedz
  • BNP kasuje wpisy zachecajace do pisania na francuskim profilu banku na fejsie. Takze piszmy tam :-) byle nie po polsku zeby to jakos wygladalo

    wsc Odpowiedz
  • Ja z powodzeniem wnioskowalem o 2 konta (dla siebie i zony) ale „poddalem” je na etapie jakiegos tam potwierdzenia. Z reguly tak nie postepuje ale tym razem jakos ten bank zaczal mi smierdziec.
    Widac intuicja jest wazna :)

    Adey Odpowiedz
  • Może boją się bo celem było pokazanie centrali ile to kont założyli i ile kart wydali (ja osobiści dostałem 3 :)

    resion Odpowiedz
  • Na pytanie zadane we wrześniu pani z bnp odpowiedziała mi, że decyzję o tym kto dostanie tablet zostaną podjęte dopiero po 30 września, ponieważ do tej pory jest czas na spełnienie warunków promocji. Nie wspomniała nic o wyczerpaniu nagród. Ja kliknęłam baner 8.08 i zaraz po otrzymaniu karty spełniłam warunki, tabletu niestety nie otrzymałam.

    ISA Odpowiedz
  • dokladnie, cisnąć na francuskim profilu BNP na facebooku!! juz jest kilka wpisów po ang

    mygumas Odpowiedz
  • czekam nadal na maila…:(

    atomówka/Basia Odpowiedz
  • Właśnie kluczowe w tym wszystkim jest wykazanie ile założono kont w trakcie trwania promocji i ile organizator przewidział nagród. Przecież warunki były śmieszne to jak można podejrzewać ,że redukcja osiągnie 90 % ? Pomijając tablety tutaj ewidentnie należy ukarać bank za stosowanie metod niedozwolonych. Należało jasno napisać na początku akcji mamy 100 tabletów kto pierwszy ten lepszy. Ludzie już by nie zakładali kont a jednak pozwolono na t przez przeszło 2 tygodnie ! mimo ,że jasne już było 4 sierpnia ,że nie ma opcji ,żeby ktoś dostał nagrodę. Kolejna sprawa to termin wysyłania kart … Dlaczego niektórzy dostali po kilku dniach a inni po 2 tygodniach ? Były sytuacje ,że ktoś wnioskował o 2 konta na jeden adres a różnica wynosiła ponad tydzień w dostarczeniu karty.

    Prawda też jest taka ,że ludzie po co składaliście wnioski o 8 tabletów. Zachłanność niektórych to po prostu masakra nie wystarczał wam 1 góra 2 ?

    Piotr Odpowiedz
  • https://www.facebook.com/bnpparibas.net

    Już na facebooku BNP we Francji akcja się rozwija :D

    Zachęcam do pisania tylko nie po polsku :)

    Piotr Odpowiedz
  • Apeluje do wszystkich, aby jeszcze dzisiaj poprzelewali srodki w bnp paribas na inne konta, zostawiajac symboliczna zlotowke! P.S. Skoro promocja skonczyla sie niby 8 sierpnia, to zostalem perfidnie oszukany zakladajac konto 13 sierpnia.

    leo Odpowiedz
  • ale jazda hehe nie dadzą rady utrzymać takiej presji:)

    jazda:) Odpowiedz
  • Z natury rzeczy wniosek byl 1/osobe … :-)

    Nadal nie ma maili!!!!!

    krzycho Odpowiedz
  • Szkoda ,że większe media nie mówią o tym… Jak na razie to wszystko szczelnie zamknięte w naszym środowisku. Blogi finansowe itp… Gdyby tak powiedzieli o tym w TV to by było coś… Przeciętny Kowalski dowiedziałby się jakie to wałki robi BANK…

    Piotr Odpowiedz
  • Adminie może napisz do redakcji kilku TV czy stacji radiowych może ktoś podchwyci temat…

    Piotr Odpowiedz
  • Postaram się ;)

    Michał Odpowiedz
  • Spokojnie, na media pewnie jeszcze przyjdzie czas, a tymczasem wchodźcie na francuskiego facebooka BNP i jak nie chce się wam pisać posta na ten temat to chociaż lajkujcie wpisy na temat oszustwa.

    porebas Odpowiedz
  • Podoba Wam sie artykuł Samcika? Bo mi nie bardzo. Pisze o tym, że to byl konkurs, z jakimś losowaniem, a regulamin jasno mówi, że każdy po spełnieniu warunków otrzyma tablet, a nie, że nabywa prawo do nagrody. Ja w konkursach nie biorę udziału i w życiu nie założyłbym tam konta, gdyby nie wyraz KAŻDY.

    leo Odpowiedz
  • artykuł samcika nic nie wnosi do sprawy, bicie piany

    zenek Odpowiedz
  • Artykuł Samcika nie jest zbyt ostry dla BNP ale może wrzucą go na stronę gazety wtedy więcej osób dowie się jak ten bank traktuje swoich klientów.

    Ricardo Odpowiedz
  • @leo: chodzi o to, ze jesli zalozyc, ze tlumaczenie banku jest ok to wtedy ta promo jest loteria, na ktora trzeba miec pozwolenie a bank go nie ma. moznaby to moze nawet podciagnac pod lamanie ustawy antyhazardowej i tym samym wnioskowac o odebranie licencji bankowi.

    wsc Odpowiedz
  • Chyba miękną nogi BNP Parabankowi. Otrzymałam od nich trochę inną odpowiedź, niż publikowane tutaj. Konto aktywowałam 05.08, a transakcje miałam zaksięgowane około 19 sierpnia. Wtedy była jakaś awaria systemu i długo księgowali kase

    Szanowna Pani

    Dziękujemy za nadesłaną wiadomość. W odpowiedzi uprzejmie informuję, że została ona przekazana do odpowiedniej jednostki organizacyjnej Banku. Proszę oczekiwać na kontakt w przedmiotowej sprawie.

    W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości zachęcamy do dalszej korespondencji z zachowaniem tematu wiadomości.

    z poważaniem
    Joanna D

    kokarolka Odpowiedz
  • Dorzucam swój kamyczek. Za pomocą petycji, sprawdzimy, ilu nas, poszkodowanych, jest a bank przekona się, ilu klientów straci: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=10864

    Piotr Górnicki Odpowiedz
  • @porebas

    NIE ! Trzeba kuć żelazo póki gorące… Tutaj czas działa na naszą niekorzyść… Jeśli teraz nie rozpalimy płomieni to pożar sam ugaśnie. Za kilka dni już mało kto będzie pisał o tym oszustwie. Nic nam to nie pomoże ,że będzie tutaj milion komentarzy. O tym musi być głośno w mass mediach a nie w hermetycznym internecie !

    Piotr Odpowiedz
  • Warunki spełnione dopiero w połowie września z powodu braku kodu PIN i reklamacji w tej sprawie, dziś z kolei osobiście złożona reklamacja w oddziale, łaskawa Pani chciała mi wmówić nie znajomość regulaminu promocji. Czekam na dalszy ciąg tej wydawać się mogło pięknej bajki ;)

    inspektor007 Odpowiedz
  • Sprawę zgłosiłem do TVN24 BiZ :)

    Żaden parabank nie będzie nas robił w jajo.

    Łukasz Odpowiedz
  • Petycja podpisana! Wysłaliście już reklamację? Z którego wzoru korzystacie i na jakis adres trzeba wysłać aby BNP nie wykręciło kota ogonem, że wysłana została na nieprawidłowy adres.

    piotrekcrash Odpowiedz
  • Nie wiem jakim cudem ale udało mi się do 3 kont uzyskać 3 tablety. Rachunki otwarte 06.08, transakcje dokonane 12.08, rozliczone 14.08. Może wpływ na decyzję miało ekspresowe tempo, wynikające z braku komplikacji.

    Życzę powodzenia wszystkim oszukanym, nie odpuszczajcie tematu, regulamin jest po Waszej stronie. Zbagatelizowanie tego co wyprawia ten „bank” utwierdzi ich tylko w samouwielbieniu i poczuciu bezkarności.

    Pozdrawiam.

    fifarafa Odpowiedz
  • Wyslalem ta zamieszczona u gory ale na razie jedynie poprzez ich serwis (po zalogowaniu 1-sza ikonka od gory, w lewym toolbarze)

    Patryk Odpowiedz
  • Piotr, ale taki bank nie pyta po co Panu karta kredytowa, kredyt hipoteczny, pozyczka gotowkowa i jeszcze limit w koncie. Kasuje oplaty za wszystkie produkty i nie pyta zdziwiony czy zamiast 4 produktow nie wystaczy 1 góra 2 :)

    aaaa Odpowiedz
  • Dokładnie niech każdy zgłosi np. kanałem facebook tvn24 superstacja rmf itp… Nim więcej zgłoszeń tym większa szansa na to ,że coś ktoś powie…

    Piotr Odpowiedz
  • Czy mail o informacji ze nie dostaniecie tabelta dostaliscie na maila czy przez Ten ich system Pl@net po zalogowaniu. Gdyz ja nadal nie dostalem ani tego ani tableta.

    lazarusek Odpowiedz
  • BNP Paribas Bank Polska SA, Departament Komunikacji, ul. Suwak 3, 02676 Warszawa, z dopiskiem „iKonto BNP Paribas z tabletem”

    swacik Odpowiedz
  • @lazarusek

    Maile też się skończyły… brakło kto pierwszy ten lepszy…

    Piotr Odpowiedz
  • #lazarusek
    Sprawdź sobie spam i inne podfoldery. U mnie na gmailu wiadomości od BNP trafiły do podfolderu „Oferty” i dopiero dziś je znalazłem.

    fifarafa Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy