Do 400 zł za założenie Konta Optymalnego BGŻ BNP Paribas!

Zakończona

Trzeba przyznać, że końcówka tego tygodnia jest bardzo gorąca. Pomimo tego, że już prawie weekend to… właśnie wystartowała kolejna bardzo dobra promocja o nazwie „premia dla ciebie”. Tym razem do zgarnięcia mamy 100 zł na start oraz do 300 zł w formie zwrotu za założenie nowiutkiego Konta Optymalnego, które w poniedziałek bank BGŻ BNP Paribas zaprezentował światu.

400 zł za założenie Konta Optymalnego

100 zł na start

Aby zdobyć 100 zł za założenie Konta Optymalnego należy być nowym klientem BGŻ BNP Paribas. Zgodnie z regulaminem uczestnikiem może być osoba, która:

w okresie od dnia 26 listopada 2016 roku do dnia 25 maja 2017 roku (czyli w okresie 6 miesięcy przed datą rozpoczęcia Promocji) nie był posiadaczem ani współposiadaczem rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego w Banku [BGŻ BNP Paribas]

Posiadanie konta oszczędnościowego w BGŻOptima nie wyklucza z promocji – tam bowiem obowiązuje oddzielna umowa ramowa, a samo konto nie jest kontem osobistym.

Jeśli spełniamy te warunki, to konieczne jest złożenie wniosku o Konto Optymalne wraz z kartą debetową poprzez dedykowaną stronę promocji (zaznaczamy wszystkie zgody). Mamy na to czas do 19.06, natomiast samo podpisanie umowy musi nastąpić do 30.06.2017. Warto jednak zauważyć, że w promocji obowiązuje pula 1000 promocyjnych wniosków. Po jej przekroczeniu możliwość składania kolejnych zostanie zablokowana.

Aktualizacja (30.05): bank poinformował, że pula wniosków już grubo przekroczyła połowę. Oznacza to, że najprawdopodobniej promocja zakończy się w ciągu kilku dni. Warto się śpieszyć!
Aktualizacja (31.05): promocja została zakończona

Co dalej? Tytułową premię otrzymamy pod warunkiem, że w lipcu wykonamy płatności kartą na kwotę min. 300 zł, a na nasze konto wpłynie przynajmniej 1000 zł. Bank zaznacza, że jako wpływy nie będzie liczył wpłat gotówkowych oraz przelewów własnych (w tym z konta w BGŻOptima). Najprościej przelać sobie 1000 zł ze swojego konta w innym banku.

To w zasadzie tyle :) Nagroda w postaci przelewu 100 zł trafi do nas do 19.09, przy czym informację o przyznaniu nagrody dostaniemy już 31.08. Aby odebrać nagrodę konieczne będzie jednak podanie swojego numeru rachunku na stronie promocji do dnia 17.09, o czym organizator promocji powiadomi nas mailowo do 10.08. Oczywiście do momentu odbioru nagrody konto oraz karta muszą być aktywne.

Jak zdobyć pozostałe 300 zł?

Pozostałe 300 zł premii możemy uzyskać w postaci zwrotów za transakcje kartą. Każda osoba, która założy Konto Optymalne (i jest nowym klientem banku) łapie się bowiem na trwający 12 miesięcy program moneyback, w którym bank płaci nam za transakcje w sklepach i internecie 2% wartości danej transakcji. Łącznie do zgarnięcia mamy maksymalnie 25 zł miesięcznie, co przekłada się na 300 zł rocznie. Oczywiście jeśli wydamy mniej, to zwrot będzie mniejszy.

Szczegóły o programie moneyback i nowym Koncie Optymalnym w moim prześwietleniu sprzed kilku dni.

Na koniec tylko dodam, że samo prowadzenie rachunku oraz posiadanie karty płatniczej jest bezpłatne – bez spełniania dodatkowych warunków :) Zapłacić możemy jedynie za wypłaty z bankomatów – 5 zł od wypłaty. Za darmo skorzystamy natomiast z bankomatów Planet Cash oraz BGŻ BNP Paribas.

Nie przegap!

Komentarze

  • Zapomniałem dodać , że rodem z tego banku. xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • każdy Uczestnik do dnia 10 sierpnia 2017 roku otrzyma od Organizatora na podany podczas rejestracji adres e-mail
    wiadomość z linkiem oraz unikalnym kodem, które posłużą do zalogowania się na bezpiecznej stronie Organizatora,
    której dotyczy link;

    borkowicz Odpowiedz
  • Dostał ktoś już ten link? Jest wieczór 08.08

    Paweł Odpowiedz
  • Max do jutra powinni podać unikalny kod.
    Stronę już przygotowali do zalogowania się: https://premiadlaciebie.pl/
    Pamiętam, że kilka lat temu w takiej promocji było wiele reklamacji (również ja), bo bank źle zliczył im transakcję i wysyłałem w ramach reklamacji wyciąg i dopiero wtedy dostałem info o zakwalifikowaniu do premii. Tym razem też bym się nie zdziwił, gdy nie było jutro do końca dnia maila.

    Gruby Rychu Odpowiedz
  • Max do jutra powinni podać unikalny kod.
    Stronę już przygotowali do zalogowania się: https://premiadlaciebie.pl/
    Pamiętam, że kilka lat temu w takiej promocji było wiele reklamacji (również ja), bo bank źle zliczył im transakcję i wysyłałem w ramach reklamacji wyciąg i dopiero wtedy dostałem info o zakwalifikowaniu do premii. Tym razem też bym się nie zdziwił, gdy nie było jutro do końca dnia maila.

    Gruby Rychu Odpowiedz
  • 09.08 i po linku ani widu ani słychu. Co się dzieje?

    Paweł Odpowiedz
  • Właśnie wpadł mail: Instrukcja uzupełnienia numeru konta

    erde Odpowiedz
  • Mi też wpadł mimo, że nie mam u nich konta:-) Zgłosiłem się do promocji, ale system mnie odrzucił. Ciekawe…

    Mariusz Odpowiedz
    • Mam tak samo. Dałam im drugą szansę i czekam na kuriera. Podam numer konta jak przyjdzie umowa. Ciekawe czy złapię się na obie promocje?

      Bea
  • Dostałem maila, był kod w mailu do wklepania, zalogowany, podałem nr rachunku w BNP i poszło. Czekam na 100 zł :D

    Janekk Odpowiedz
  • Link był, udało się podać nr konta (w takiej Toyotowej Agorze bywały i z tym problemy). Ale komunikat, życzymy zdobycia nagrody, a przecież ten mail to powinno być potwierdzenie pozytywnej weryfikacji do przyznania nagrody.

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • @Gruby Rychu mylisz się, do 10.08 mieli przysłać link do podania numeru konta dla tych co się zajestrowali w promocji a do 31.08 przyślą mail o przyznaniu nagrody do tych co spełnili warunki

      erde
    • Nie, w akcjach BGŻ mail jest wysyłany zawsze (co potwierdza regulamin)

      Michał
    • Faktycznie, to trzeba sobie jeszcze w kalendarzu ustawić przypomnienie na 31.08. żeby sprawdzić czy jest mail potwierdzający przyznanie premii.

      Gruby Rychu
  • Sama ta strona jakaś taka dziwna bez https no ale cóż podałem co miałem podać Zatem czekam i ja na stówkę

    jojo Odpowiedz
  • Mam wrażenie że ten Bank BGż celowo albo nie zapisuje ludzi do promocji moneyback (widzę komenty tego dotyczące)-w moim przypadku po zapytaniu dowiedziałem się dzisiaj że ja nie wyraziłem zgody marketingowych to moneybacku nie dostałem za lipiec.
    No i ręce opadają- chyba jest potrzebna gównoburza od napisania do Samcika a inne portale podchwycą temat jak z tabletami….

    Wszelkie zgody zaznaczyłem podczas wypełniania wniosku-specjalnie jestem w takich sytuacjach BARDZO SKRUPULATNY – a oni śmią mi pisać że zgody nie udzielilem.

    Bank BGż to jest jakieś dno ,zapewne będzie trzeba pisać reklamacje również do Astra bo 100 zł nie dostanę bo brak zgód…..

    bolek Odpowiedz
  • Do mnie link dotarł i udało się przekazać dane. Niestety bank dość kiepsko traktuje klientów. Również nie dostaję moneyback z uwagi na, jak twierdzą, brak zgód marketingowych. Co ciekawsze do tej pory kasowali mi z konta 17zł za kartę i prowadzenie, ale po 3 pisemnych reklamacjach i kilkunastu telefonach w końcu zwrócili. Musze ponownie przypomnieć się w sprawie moneyback (reklamację składałem tylko telefonicznie) i tym razem złożyć pisemnie.

    Bartic Odpowiedz
  • Jest info o premiii

    Andrzej Odpowiedz
  • Wysyłają potwierdzenia przyznania nagrody.
    Dobrze, że uznają sumę wpływów, a nie co najmniej jeden przelew na kwotę >=1000zł :)

    deloe Odpowiedz
  • Dzięki za info, u siebie znalazłem maila w spamie

    erde Odpowiedz
  • za jedno konto dostałem, z drugiego już nie… w bgz bnp bałaganu ciąg dalszy…

    Mik Odpowiedz
  • można prosić o tytuł maila i od kogo przychodzi mail. U mnie chyba nie ma :/ Tak jak moneybacku od 2 miesięcy. PORAŻKA BGŻ

    kacper Odpowiedz
  • Teraz jeszcze do 17.09.2017 trzeba się zalogować na stronie do obioru nagrody za pomocą przekazanych kodów i podać numer rachunku do wypłaty premii????? Czy ten krok już mamy za sobą?? Bo chyba NIE!

    raul_r2 Odpowiedz
    • trzeba się zalogować i wpisać nr aktywnego rachunku w banku i na ten rachunek wpłynie premia :)

      Andrus
  • No ale teraz dzisiaj trzeba się zalogować? Czy kiedyś jak się już podawało nr konta jest OK? Bo teraz nie wysłąli żadnych kodów tylko kiedyś tam. Czy trzeba się za pomocą tych starych kodów logować??

    raul_r2 Odpowiedz
    • jak po otrzymaniu tej wiadomości się zalgowałeś/zalogowałaś i podałaś potrzebne dane to już nie trzeba

      Andrus
  • W wielkim skrocie:
    maila brak i dodatkowo od poczatku istnienia konta miesiac w miesiac skladana reklamacja w sprawie blednie naliczanego cashbacku 2%.
    tylko pogratulowac

    mirek Odpowiedz
  • Co zrobić jeśli nie dostałem maila o premii? Założyliśmy konta razem z żoną, ona dostała info o premii, ja nie. Warunki spełnione, wnioski wypełnialiśmy razem i zawsze zaznaczaliśmy to samo. Nr. do rachunku uzupełniony też w tym samym momencie…

    Łukasz Odpowiedz
  • Ja też nie mam wiadomości o przyznaniu nagrody, tak samo jak drugi miesiąc moneyback za zakupy kartą.
    Składam kolejna reklamację do BGŻ BNP i organizatora promocji.

    mbo Odpowiedz
  • kiedy wpływają te zwroty 2%? za lipiec nie dostałem jest 1 wrzesnia

    Mateusz Odpowiedz
    • Z końcem miesiąca. U mnie lipiec i sierpien 31 dzien, w lipcu dodatkowo około połowy miesiąca było za czerwiec

      Maniekk
    • Ok dzieki bo u mnie miał być teraz 1 zwrot, w takim razie poczekam jeszcze dziś, a jak nie bd musiał pisać reklamacje.

      Mateusz
    • Jednak już wyslalem bo jak z koncem miesiaca to juz za 2 mi nie naliczyli, cos mi sie kojarzylo ze miesiac pozniej, moze pomylilem ;)

      Mateusz
  • Zwrot jest na koniec kolejnego miesiąca, czyli np. za lipiec do końca sierpnia.

    mbo Odpowiedz
    • Ja tez nic nie dostalem. Konto otwarte pod koniec czerwca, w lipcu po interwencji w banku pojawil sie dopisek o MB. Lipiec i sierpien pelen wydatkow, ale do dzisiaj MB sie nie pojawil. Skad znasz ten termin wyplaty zwrotu, bo przejrzalem dokladnie regulamin promocji konta ze zwrotem i zaden termin tam nie jest okreslony.

      keton
    • @mbo tak jak piszesz to wynika z regulaminu, jednakże faktycznie płacą wcześniej – na koniec bieżącego miesiąca, za lipiec dostałem 31.07, za sierpień dostałem 30.08; za czerwiec w którym otwierałem konto też dostałem ostatniego dnia czerwca.

      wiechu
    • @keton spójrz na § 4 ust5 regulaminu promocji „konto z moneyback”:
      „Bank uznaje Konto łączną kwotą naliczonych Premii wynikających z Transakcji bezgotówkowych rozliczonych w danym Cyklu Rozliczeniowym z zastrzeżeniem ust. 6, w kolejnym Cyklu Rozliczeniowym.”

      wiechu
    • U mnie tak samo – czerwiec otwarcie. Lipiec, sierpień sporo wydatków. Do tej pory zero zwrotow więc poszla reklamacja.

      Mateusz
  • Ja też za lipiec i sierpień 31 dnia. Ale maila o premii nie dostałem

    Łukasz Odpowiedz
  • Mi wiszą momeyback za 3 miesiące. Reklamację pisałem że trzy. Najpierw proszę cierpliwie czekać zwrot się pojawi. Reklamacja przedwczesna. Dopiero za którymś razem jak już upłynął kolejny miesiąc po miesiącu za który miał być zwrot dostałem odpowiedź, że się nie łapie na zwroty bo nie mam zgody podpisanej. Poszła kolejna ostania rekla i udałem się do oddziału gdzie podpisałem ta zgodę. Ogólnie LIPA i 3 miesiące bez pełnego zwrotu.

    Kacper Odpowiedz
  • Za ten miesiąc gdzie podpisałem (sierpień) ręcznie też nie dostałem.

    Kacper Odpowiedz
  • U mnie to samo, dzwoniłem żeby się upewnić czy jest moneyback – okazało się za brak zgody marketingowej / a we wnioski napewno wymagane zaznaczyłem / więc Pani zaznaczyła zgodę i ponadto złozyłem reklamację. Coś czuje że z wypłatą 100 pln też będą jaja ale się będzie reklamowało później – piszę tu o promocji z sierpnia.

    Darot Odpowiedz
  • Miałem zwrot za czerwiec. Musiałem zmienić kartę bo ją zgubiłem, po tym nie było zwrotów. Okazało się, że nowowydana karta nie była podpięta do moneybacku. Reklamacja, podpięli, 1.09 przyszły wyrównania końca czerwca i całego lipca, ale sierpień już nie przyszedł ;)
    Kolejna reklamacja konieczna. Okazuje się, że pieniądzę będę dostawał zapewne do końca promocji zgodnie z regulaminem (do końca następnego miesiąca), ale każdorazowo będzie to wymagało pisania reklamacji :( Jeśli wkrótce odpali się jakaś fajna promocja, to uciekam od nich, bo szkoda zdrowia.

    borkowicz Odpowiedz
  • Ja dostałem włąśnie odpowiedź na reklamację:
    „Wyjaśniam, że Pana zgłoszenie dotyczące braku wypłaty Premii Money Back zostało ponownie przekazane do weryfikacji do właściwej jednostki Banku. Na podstawie przeprowadzonej analizy ustalono, iż w momencie zawierania umowy o rachunek nie wyraził Pan wszystkich wymaganych przy ww. promocji zgód marketingowych.

    W tym miejscu przypominam, że zgodnie z Regulaminem ww. promocji § 4. Pkt.2 jednym z warunków promocji było złożenie wniosku o otwarcie Konta, o Kartę i dostęp do systemu bankowości internetowej [email protected] oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych przez Bank oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną (SMS, email) informacji Banku stanowiących informacje handlowe, w oddziale Banku/za pośrednictwem stron internetowych Banku.

    W Pana przypadku ww. zgody nie zostały wyrażone. W konsekwencji Pana rachunek został wykluczony z promocji ” Konto z Money Back”.

    Mam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia okażą się wystarczające , i pomogą zrozumieć stanowisko Banku w przedmiotowej sprawie. ”

    Nijak im nie udowodnię, że zgody był zaznaczone – pozostaje usiekać i odradzać wszystkim w koło ten pseudo bank.

    mbo Odpowiedz
    • Możesz teraz zaznaczyć te zgody w systemie (tak mi się wydaje) i będziesz dostawać Moneyback

      Katarzyna
    • Zaznaczylem je jeszcze w sierpniu. Dopytam na infolinii, ale widzę większych szans.
      Bank załamka.

      mbo
  • Ja dziśiaj dostałem polecony, że reklamacja zostanie wydłużona o kolejne 30dni. Niczego dobrego się nie spodziewam. Czekam na premię 100zł od AD ASTRA i rozwiązanie reklamacji. Po tym czasie zamykam rachunek.

    kacper Odpowiedz
  • No i u mnie też stwierdzili po reklamacji brak zgody. Chyba to masowe działanie banku skoro u tylu osób to samo. Na pewno je zaznaczałem zawsze tego pilnuje. Czyli już po herbacie? Nie do udowodnienia chyba.

    Mateusz Odpowiedz
  • Czy ta zgoda odnośnie premii to ta sama zgoda co do moneybacku?

    Łukasz Odpowiedz
  • Widać, że to są już standardowe chwyty poniżej pasa różnych banków, w ING temat był ten sam, i pewnie nie tylko tam…po prostu zakładamy coś w promocji, następnie należy zweryfikować te zgody w bankowości elektronicznej albo telefonicznie. Na reklamacjach nic się nie ugra, bo po miesiącu odpiszą, że nie zaznaczyłeś i ten człowiek który rozpatruje reklamację nie jest w stanie zweryfikować tego, że zgody są czyszczone już na poziomie systemu. A dla najbardziej upartych ze zrzutami ekranu zawsze można zrzucić na błąd systemu itp.
    Temat się nadaje na osobny artykuł na blogach, bo wtedy pójdzie w świat, komentarzy nikt nie traktuje poważnie…a trzeba się jakoś bronić przed takimi nieczystymi zagraniami.

    abc Odpowiedz
    • Banki zgodnie to robia. Dodaj jeszcze BZWBK.

      aaaa
    • Ja również napisałem reklamację, że nie naliczali mi moneybacku. Pierwszą reklamację odrzucili, bo rzekomo nie zaznaczyłem zgód. Napisałem drugą reklamację i dziś dostałem odpowiedź, że:

      „na wstępie informuję, że w dniu dzisiejszym została ustawiona promocja 2% Money back na Pana karcie.

      W związku z powyższym Bank dokonał zwrotu zaległej Premii na rachunek w łącznej wysokości 69,90 zł.”

      polo
    • Coś konkretnie wskazywałeś w odwołaniu? Bo mi też zarzucili brak zgód.

      Mateusz
    • Napisałem, że jestem pewien, że zaznaczyłem zgody., bo bardzo starannie uzupełniałem wniosek.

      Dopisałem im również, że z moich informacji wynika, że nie jestem jedyną osobą, której nie wypłacili cashbacku i że nie może to być przypadek, żeby tak wiele osób, które określiłem jako „bardzo świadome w zakresie promocji bankowych”, zapomniały odpowiednio zaznaczyć zgody.

      polo
    • Moja reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, wypłacili moneyback za lipiec, sierpień i wrzesień jednocześnie, na odpowiedź czekałem niestety ponad 30 dni. W odwołaniu nie napisałem niczego szczególnego, standardową prośbę o naliczenie i wypłatę.

      zaqwert
  • Napisałem reklamację długą i według mnie dobrze uzasadnioną. Do tego mam na piśmie informację że zwroty będą się naliczaly do końca miesiąca. Jeszcze w pierwszym miesiącu napisałem informację żeby mi potwierdzili momeyback. Dziś dostałem poleconym równie długa odpowiedź, że bank mnie przeprasza za wprowadzenie w błąd i za swojego pracownika. I UWAGA NA DESER reklamacja nie została uwzględniona! Zwrotu nie będę miał. Nawet teraz. Do tego przystapilem do promocji w sierpniu w oddziale banku. Podpisałem przecież aneks! Jakas kpina z klienta

    Kacper Odpowiedz
  • Czy ktoś może wie jaki MCC ma Link4? Chodzi o płatność kartą przez telefon podając jej dane. Czy to zaliczy się do zwrotu 2%?

    drudar Odpowiedz
  • Kiedy wypłata 100zł?

    raul_r2 Odpowiedz
  • No właśnie….do 19.09 Czyli do jutra mają czas. Dostał już ktoś?

    p. Odpowiedz
  • Ja również czekam, dziś nie było przelewu.

    Gruby Rychu Odpowiedz
  • obstawiam, że dziś premii nie będzie. niby mają jeszcze kilka godzin, ale wszyscy wiemy, jaki to bank :)))

    ŁOŚ Odpowiedz
  • jest stówka…..

    jojo Odpowiedz
  • Potwierdzam i ja.. kasa 100zł na koncie!!! PromoNa++++++

    raul_r2 Odpowiedz
  • Kasa była, ale zwrotów nie ma, reklamacje nieskuteczne i na dodatek przystąpić już nie można, więc skoro nie ma lojalki to konto do zamknięcie.

    Mateusz Odpowiedz
  • Po trzeciej reklamacji dostałem zaległy moneyback za lipiec i sierpień.
    Po drugiej reklamacji włączyli mi moneyback od października.
    Pierwszą odrzucili – niby nie zaznaczyłem wymaganych zgód.
    Trwał to dobre 3 miesiące, ale dostałem w końcu to co powinienem :)

    mbo Odpowiedz
  • Cześć, może ktoś sprawdził:
    czy w ciągu ostatnich 2 miesięcy, ktoś robił transakcję z zakazanym MCC?
    Najpierw otwierali to konto bez listy zakazanych MCC, potem wprowadzili listę, teraz znów dają bez ograniczeń – tak się zastanawiam, bo to kulawy Bank, że może i na tym moim koncie ta lista zakazana istnieje tylko w regulaminie a system i tak daje Moneyback? Sprawdził ktoś? Podpowie?

    ola Odpowiedz
    • Istnieje, nie dostałem zwrotu za paczki pocztowe czym byłem bardzo zdziwiony ale jednak poczta ma zakazany mcc

      uta
    • A dzięki wielkie Uta. Właśnie dziś miałam zapłacić rachunek, żeby sprawdzić, więc mi złotówkę oszczędziłaś/eś – będzie na Milky Waya :) Dzięki i pozdrawiam

      ola
  • Dostałam dzisiaj maila z informacją, że nagroda została przyznana i należy wypełnić dane do wypłaty premii. Czy można już zastrzegać kartę? Czy trzeba poczekać aż premia wpłynie na konto?

    Bea Odpowiedz
    • Utrzymanie karty nie kosztuje, więc ja bym zostawiła do wypłaty premii – mam bardzo złe doświadczenia z tym Bankiem, więc jak Ci przyjdzie reklamować, to przynajmniej masz pewność, że jesteś klientem banku „pełną gębą”.
      I tak konto trzymasz do wypłaty premii, więc i kartę możesz (a może Ci się przyda, bo przecież 2% zwrotu).

      ola
    • Masz rację, potrzymam ją w takim razie :)

      Co do 2% zwrotu, to bardzo źle działa to na moje finanse. Staram się wyrobić limit najszybciej jak się da, a potem jest tydzień po wypłacie, a ja już 2500 PLN wydane :D

      Bea
    • jakoś rozumiem:) Ty wiesz… za chwilę Black Friday i się zaczną wyprzedaże aż do końca roku, to może lepiej wsadzić karty do zamrażalnika czekając na premię:)

      ola
  • Dostał już ktoś zwrot za listopad?

    Patryk13 Odpowiedz
  • Czy istnieje jakaś opcja dobijania rachunkami BGŻeta. Zielony sklep chyba nie bo tam osobny kod MCC za drobne rachunki, prawda? Wiem, że temat wielokrotnie wałkowany, ale dopiero zaczynam płacenie swoich rachunków i jestem nie na czasie ;)

    borkowicz Odpowiedz
    • Możliwe, że wyjaśniłem się niejasno, chodzi o zwiększanie obrotu na karcie przy pomocy opłacania rachunków (nie interesują mnie fikcyjne trasnakcje w stylu kupuje ubranie, potem zwracam, a zwrot gotówkowy).

      borkowicz
    • Złe MCC.

      Joana
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy