(Nie) korzystasz z CitiPhone? Zapłacisz 6 zł miesięcznie!

Citibank w tym tygodniu obwieścił kilka zmian. Po pierwsze: koniec współpracy z Miles & More. Po drugie: nowa karta kredytowa PremierMiles. Ale w zasadzie dopiero trzecia zmiana ma największy wpływ na nas, jako użytkowników zwykłych kart kredytowych, których bank przyciągnął do siebie m.in. tabletami, telefonami lub premią 200 zł w gotówce. Od stycznia 2015 roku zmienia się tabela opłat i prowizji co oznacza, że prawie każdy posiadacz karty kredytowej Citi Handlowego zapłaci 6 zł miesięcznie za usługę CitiPhone, czyli kontakt telefoniczny z bankiem.

CitiPhone: 6 zł miesięcznie

Jak zrezygnować z CitiPhone?

Jeśli pomyśleliście właśnie o tym, aby kartę zamknąć – mamy dobrą wiadomość. Z CitiPhone można ponoć zrezygnować, o czym bank informuje (bardzo) drobnym i ledwo czytelnym druczkiem w mailingu (swoją drogą spróbujcie przeczytać go w wersji angielskiej ;)):

CitiPhone: płatny 6 zł

Powyższy komunikat przepisaliśmy dla was nieco większą czcionką:

Możliwość korzystania z CitiPhone: 6 zł (Jeśli jednak korzystasz już z bankowości on-line, możesz zrezygnować z opłaty za obsługę przez infolinię pisząc do nas w Citibank Online. Zawsze możesz zadzwonić do CitiPhone, żeby aktywować i zastrzec kartę lub skorzystać z Automatycznego Bankiera)

Jak pozbyć się opłaty za kartę?

Tu również warto dodać, że użytkowanie wybranej karty kredytowej według najnowsze tabeli opłat również może słono kosztować: najczęściej 8 – 18 zł miesięcznie (oczywiście jeśli ktoś skorzystał z promocji na start pierwszy rok ma za darmo). Przypominamy więc o pewnym znanym tricku: jeśli zadzwonimy na infolinię banku i powiemy, że kartę chcemy zamknąć – w większości przypadków bank zniesie nam opłatę dożywotnio w zamian za zmianę decyzji. Dajcie znać, czy patent ciągle działa.

Podsumowując: jeśli macie lepszy pomysł na wydanie 72 zł rocznie (za CitiPhone) i nawet 216 zł (za utrzymanie karty) – warto skorzystać z powyższych informacji. Jeśli wasi znajomi również posiadają kartę kredytową w Citi – koniecznie powiadomcie ich o zmianach!

Nie przegap!

Komentarze

  • Proszę o pomoc bo nie rozumiem do końca. Jeżeli kartę mam od sierpnia 2014 i pierwszy rok miałem mieć za darmo to i tak od 1 stycznia wprowadzą mi opłatę za kartę ? Czy jednak do sierpnia 2015 będę miał darmową kartę ?

    luic Odpowiedz
  • Jeśli chodzi o opłatę za kartę: zgodnie z promocją w której założyłeś kartę pierwszy rok będzie darmowy ;)

    Jeśli natomiast chodzi o CitiPhone: jak najbardziej warto zamknąć usługę, bo bank (prawdopodobnie) naliczy za nią opłatę zgodnie z nową taryfą opłat (czyli to, o czym jest pierwsza część tekstu).

    Michał Odpowiedz
  • Kartę można zamknąć telefonicznie? Istnieje możliwość jej zamknięcia przez citionline?

    Janusz Odpowiedz
  • Zamknąłem swoją KK Citi telefonicznie, bank coraz bardziej śrubuje warunki dla swoich produktów. Przeniosłem KK do innego banku, tam mnie przyjęli z otwartymi rękoma.

    tom Odpowiedz
  • a jeżeli zrezygnowałem z KK ale mam nadal dostęp do citionline to też będę za to płacił?
    Ewentualnie ktoś wie, jak zamknąć dostęp do citionline?

    Bert Odpowiedz
  • Nie wiem czy dobrze rozumiem – aby mieć możliwość zadzwonienia do Citi (zmiana parametrów karty, zmiana danych, zdefiniowanie nowego zlecenia itp) będę musiał płacić 6zł/mies? Czyli za czynności których nie będę mógł wykonać online, a tylko telefonicznie, Citi zażąda dodatkowej kasy?

    datrh Odpowiedz
  • Jestem klientem Citi od ponad 10 lat.
    Patrząc na to co się dzieje, powiem tylko: czas spadać!!!

    Krzysiek Odpowiedz
  • Nie wiem jak rozumieć stwierdzenie następujące po informacji, że można zrezygnować z CitiPhone :
    ..Zawsze możesz zadzwonić do CitiPhone, żeby aktywować i zastrzec kartę lub skorzystać z Automatycznego Bankiera..
    a) że mogę zadzwonić, ale wtedy zostanie mi naliczona opłata,
    b) że z tych wymienionych możliwości nadal będę mógł korzystać bezpłatnie, w takim razie czego nie będą mógł – chyba tylko połączyć się z konsultantem ?

    JJ Odpowiedz
  • moim zdaniem odp. b)

    Michał Odpowiedz
  • „Przypominamy więc o pewnym znanym tricku: jeśli zadzwonimy na infolinię banku i powiemy, że kartę chcemy zamknąć – w większości przypadków bank zniesie nam opłatę dożywotnio w zamian za zmianę decyzji. ” – W ubiegłym tygodniu składałem dyspozycję zamknięcia karty, na której miesięczny obrót to kilka tys. i konsultant ani słowem nie zająknął się o takiej propozycji. Nie żeby szczególnie mi na tym zależało. Ale informuję, że citek prawdopodobnie zmienił swoje procedury w tym zakresie.

    manwe Odpowiedz
  • „możesz zrezygnować z opłaty za obsługę przez infolinię pisząc do nas w Citibank Online. „.

    Śmieszne, że nie trzeba ZREZYGNOWAĆ Z OBSŁUGI przez infolinię, bo według tej informacji wystarczy ZREZYGNOWAĆ Z OPŁATY. Trzymając się dosłownie, wystarczy im zgłosić, że nie chcę płacić, ale to nie znaczy, że chcę rezygnować z dzwonić będę.

    radza91 Odpowiedz
  • A czy ktoś się orientuje, czy można skorzystać ( i jak to się w praktyce odbywa) z prawa zamknięcia konta, po przez nie zaakceptowanie zmian regulaminu ?

    Władek Odpowiedz
  • @manwe dzwonilem 2 tyg temu bezplatnosc przedluzona o rok.

    Damian Odpowiedz
  • Zwalniają z opłaty ale tylko na rok. Oczywiście w rozmowie, trzeba zaznaczyć, że chcesz zrezygnować z karty z powodu wysokich opłat za kartę. Nie było problemu i jeszcze zwrócili opłaty za 2 poprzednie miesiące

    Madi Odpowiedz
  • a komus udalo sie dostac zwolnienie dozywotnie?

    Jacek Odpowiedz
  • Czy jezeli zrezygnuje z karty, to nadal beda naliczac oplate citiphone?
    Jak unich zamknac rachunek aby wogole nie miec juz z nimi nic wspolnego?
    Chce to zrobic bez poczty i bez kontaktow telefonicznych.

    Mariusz Odpowiedz
  • Ja dzwoniłem z rezygnacją około 2 tygodnie temu i od razu zaproponowano mi dożywotnie korzystanie z karty za darmo.
    Czy jeśli zrezygnuje z CityPhone, to całkowicie będę miał zabroniony kontakt z infolinią? Nie wszystko się da załatwić przez Cityonline.

    Bart Odpowiedz
  • Mi maila pt: „Nowości i zmiany w ofercie Kart Kredytowych Citibank. Citibank Credit Cards — new products and changes.” Gmail wrzucił d spamu. Przeczytałem nagłówek i uznałem to za zwykły mail reklamowy.
    Dzięki LIVESMARTER za newsa. Dzięki Wam oszczędzę sobie nerwów na początku przyszłego roku.

    t_m Odpowiedz
  • Nie mogę znaleźć jak skontaktować się z Citi przez Citi Online, widzę tylko Skrzynkę Odbiorczą…

    darky Odpowiedz
  • Ja chciałem likwidować kartę we wrześniu i mi zaproponowali darmowe używanie dożywotnie. I tu moje pytanie – czy ta obietnica się unieważnia i opłata 6zł / msc też mnie obowiązuje?

    Mat Odpowiedz
  • Jakiś miesiąc temu chciałem po 2 latach zrezygnować z karty (po roku dostałem ofertę przedłużenia za darmo na kolejny rok). Dostałem propozycję, że po spełnieniu warunku – 3 dowolne płatności kartą – mogą mi przedłużyć dożywotnio za darmo.

    darky Odpowiedz
  • Co do tego co się dzieje po rezygnacji z karty to mam poważne wątpliwości. Ja z karty żony zrezynowałem rok temu, ale dalej mogę się zalogować do Citi Online (jest tam oczywiście pusto – brak rachunków i kart).
    Pewnie żeby całościowo zrezygnować to trzeba wypowiedzieć umowę ramową z bankiem a nie tylko umowę karty.

    darky Odpowiedz
  • Co do dożywotniego, bezpłatnego posiadania karty – boje się, że CitiPhone może się do tego nie liczyć i lepiej (bezpieczniej) z niego zrezygnować. Choć oczywiście warto zadzwonić na infolinie i spytac się jak to potraktują. Pamiętajcie jednak o zasadzie, że infolinia często swoje, a życie (regulamin, TOiP) swoje :)

    Michał Odpowiedz
  • Jak ostatnio dzwoniłem zrezygnować z karty zaproponowali mi rok bez opłat i 50 zł za wykonanie jakiś transakcji. Poprosiłem o potwierdzenie tego zwolnienia na piśmie. Nie było problemów, przysłali list. Więc jak komuś zaproponują dożywocie, też żądajcie papierka.

    Jazz Odpowiedz
  • dzwoniłem dzisiaj na infolinię aby zamknąć kartę kredytową, niestety nic mi nie zaproponowali więc karta po 30 dniach będzie nieaktywna. Zapytałem o dostęp do Citionline, to pani powiedziała, że również zostanie zablokowany po miesiącu… Czas pokaże czy tak będzie. Pozdrawiam.

    diego Odpowiedz
  • O co pytają przy zamknięciu karty przez telefon? Jeśli ma się tylko kk w citi to trzeba coś jeszcze wypowiedzieć aby całkowicie zerwać kontakty z tym bankiem?

    Janusz Odpowiedz
  • Ludzie, przecież bank służy do zarabiania pieniędzy!
    Ktoś rezygnuje z karty i nic mu nie proponują? To znaczy, że z punktu widzenia banku jest słabym klientem, którego nie warto przekupić zniesieniem opłaty za karte. A innemu zaproponują to czy tamto. C’est la vie ;)

    Gniady Odpowiedz
  • zadzwoniłem i ładnie poprosiłem o zniesienie opłaty bez grożenia że zamknę KK.
    Pani na infolini sprawdziła mój limit i wydatki i od razu przystała na moją propozycję.
    Myślę, że to zależy od tej kwoty

    marcinwładysław Odpowiedz
  • W email`u mam taką formułkę „Tabelę z zaznaczonymi kolorem zmianami znajdą Państwo w załączeniu. Informujemy, że przysługuje Państwu prawo odmowy przyjęcia nowych warunków poprzez zgłoszenie sprzeciwu lub wypowiedzenie umowy w trybie i terminach określonych w dotychczasowych Regulaminach Kart Kredytowych.” Czy jest może jakiś formularz sprzeciwu i jak to się ma do otrzymanych giftów (tabletu i telefonu)?? :)

    witatom Odpowiedz
  • Ja tez dzisiaj zadzwoniłem z zamiarem zamknięcia karty marudzić em ze kończy mi się okres za który nie mszę płacić i jeszcze wprowadzają opłaty za cityphone- zaproponowano mi dożywotnio bezpłatna kartę jeśli do końca roku wykonam jakiekolwiek 3 tranzakcje, a jeśli nie będę korzystał z cityphone to 65 nie pobiera.

    H13 Odpowiedz
  • 6
    zl nie pobiora

    H13 Odpowiedz
  • do H13:

    do konca roku 3 transakcje czy w kazdym miesiacu masz robić 3 transakcje?

    Jeżeli mogę zapytać – jaki obrót robiłeś miesięcznie? I jaką masz obecnie kartę?

    t Odpowiedz
  • Mam vize a 3 tranzakcje do konca roku wyrobilem ok800 zl / mcy

    H13 Odpowiedz
  • przystałem na taką propozycje :
    Rok za darmo + 1 transakcja do 500 zł do końca roku – zwrot 10% transakcji na konto

    Artin Odpowiedz
  • zwrot 10%? Ale do jakiej wartości i przez jaki czas?

    t Odpowiedz
  • Zadzwoniłem na Infolinię i zrezygnowałem z CitiPhone.

    rggtrt Odpowiedz
  • @t
    może nie dokładnie napisałem : zwrot 10% do 500 zł dla pierwszej transakcji kartą

    Artin Odpowiedz
  • Citi od stycznia to jakaś porażka. Zwijam żagle i to szybko. Jestem właśnie po rozmowie z infolinią. Dla mnie robią się najdroższym bankiem. Do tej pory nie płaciłam za konto, bo przelewałam minimum 2tys. miesięcznie, teraz muszę 3,5 tys. (pech, zarabiam 3,4 tys.) – 6zł. Karta do tej pory darmowa, teraz 6zł. Opłata za CitiPhone – 6zł. Mieszkam w byłym mieście wojewódzkim, w którym 2 czy 3 lata temu zlikwidowali siedzibę banku, a co za tym idzie nie ma żadnego bankomatu Citi – każde pobranie gotówki – 8zł. Podsumujmy – płaciłam 0zł za konto, zapłacę 18zł + pi razy drzwi 50zł za wypłaty z bankomatu. Nawet jak zrezygnuję z opłaty za CitiPhone, taka opcja mi nie odpowiada. Dlatego uciekam i to szybko, bo procedura zamykania konta trwa trochę.

    jakas pani Odpowiedz
  • Poniżej wymiana korespondencji z Citi:

    „Dotyczy : Karty Kredytowe
    Szczegóły : Opłaty / Promocje
    Message: W związku z informacja mailową którą otrzymałam z Citibank (dot. zmiany w ofercie kart kredytowych od 01.01.2015r.), proszę o wyjaśnienie kwestii opłaty za możliwość korzystania z serwisu CitiPhone w wysokości 6zł. Czy opłata ta od 01.01.2015r. pobierana będzie automatycznie posiadaczom kart kredytowych, bez względu na to czy korzystają z ww. serwisu czy też opłata ta będzie pobrana jedynie za miesiąc w którym klient skorzystał z serwisu CitiPhone, a w pozostałych okresach jeśli nie korzystał to oplata nie będzie naliczona. Końcowo, czy aby nie ponosić opłaty za możliwość korzystania z serwisu CitiPhone należy zrezygnować z niniejszej usługi.
    Response: Szanowna Pani, W odpowiedzi na Pani zgłoszenia uprzejmie informujemy, że zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji obowiązującą od 1 stycznia 2015 roku Bank wprowadził opłatę za usługę korzystania z Serwisu bankowości telefonicznej CitiPhone 6 PLN/ m-c. Jednocześnie informujemy, że pomimo rezygnacji zostanie Pan bezpłatnie obsłużony w CitiPhone w zakresie niemożliwym do obsługi w Citibank Online (przede wszystkim: aktywacja Karty i nadanie PIN, zdefiniowanie odbiorcy z grupy „Opłata Rachunków Kartą Kredytową”),w sytuacjach, gdy nie działa Citibank Online lub technicznie nie ma możliwości zalogowania do systemu CBOL (np. karta zastrzeżona/zablokowana), w sytuacjach awaryjnych (przede wszystkim zastrzeżenie Karty, brak możliwości dokonania transakcji). Do wszelkich innych dyspozycji poprzez CitiPhone będzie wymagana aktywacja płatnej usługi. W przypadku rezygnacji prosimy o przesłanie dyspozycji poprzez Serwis bankowości internetowej Citibank Online wybierając opcję kontakt z Bankiem i następnie zapytaj/złóż zlecenie. Z poważaniem, Łukasz Tworkowski Zespół Obsługi Kart Detalicznych „

    kacprus07 Odpowiedz
  • Czyli jeżeli teraz wyłączę citi phone, to w przyszłości nie będę mógł zadzwonić z rezygnacją i dostać tej karty za darmo, bo rezygnację można też złożyć przez citi phone?

    kw Odpowiedz
  • citi najpierw pozamykal wiekszość oddziałów w całej Polsce i tłumaczyło, że przecież nic się nie stało bo wszystko będzie mozna załatwić telefonicznie (np. zmiana danych jak adres korespondencyjny) a teraz okazuje się, że za sam fakt mozliwości zadzwonienia na citiphone musze płacić abonament 6zł/m-c i nie wazne czy skorzystam teraz czy za rok – płacic musze bo jak w końcu będę chciał skorzystać to …….. po prostu mnie nie obsłużą w tym zakresie! czyli nie ma oddziałów i nie mogę nic zrobic przez tel bo wyłączyłem sobie ten abonament to niby jak mam zmienić np. nr tel do SMS lub adres do korespondencji? jechac 200km do najbliższego oddziału? komuś w citi palma odbija czy może szukają oszczędności na maxa bo firma-matka tak słabo przędzie, że trzeba wyciskac kasę w tych krajach gdzie się jeszcze da to zrobić! żenada

    paolo Odpowiedz
  • siti pisze tak:

    W odpowiedzi na Pani zgłoszenia uprzejmie informujemy, że usługa CitiPhone wprowadzana będzie z dniem 1 stycznia 2015 roku.
    W przypadku rezygnacji prosimy o przesłanie dyspozycji poprzez Serwis bankowości internetowej Citibank Online wybierając opcję kontakt z Bankiem i następnie zapytaj/złóż zlecenie.

    dario Odpowiedz
  • Witam
    Do załatwienia jakiejkolwiek sprawy w citi potrzebny jest citiphone pin. Czy ktoś może mi udzielić informacji czy ten numer można nadać poprzez stronę, był na umowie lub wybraliśmy go przy zakładaniu karty?
    Pozdrawiam i będę wdzięczny za pomoc

    Arek Odpowiedz
  • Zadzwoniłem i zniesiono mi opłatę na 1 rok. Szkoda że nie dożywotnio, ale zawsze coś ;)

    dejmien Odpowiedz
  • UWAGA, mam w bankowosci internetowej citi „mail” ze wylaczyli mi z niem 1 stycznia to guano. Wiecie co widze? Wlasnie na rachunku jest -6zl !!!! Czy jeszcze komus wylaczyli ale nie wylaczyli :) ?

    Krzychooo Odpowiedz
  • Krzychooo Mam dokładnie to samo.
    Z CitiPhone zrezygnowałem 22.12.2014, mam potwierdzenie. Dodatkowo, akurat jestem w okresie wypowiedzenia karty. Rachunek wyzerowany, czekam tylko na zakończenie okresu wypowiedzenia a tu.. Opłata za Citiphone i nowy wyciąg. Rewelacja.
    Reklamację już napisałem, ciekawe jak to się skończy.
    Pewnie za 5 lat odezwie się jakiś komornik, za 6zł + 20tyś odsetek..

    logobit Odpowiedz
  • „04/02 ZWROT OPŁATY ZA CITIPHONE” napisalem reklamacje wczesniej ale na nia nie odpowiedzieli. Zakladam ze sie sami kapneli i zapodali jakiegos PL SQL na bazie ;-)

    Uf…

    Krzychoo Odpowiedz
  • Czy zamykajac karte, musze dodatkowo zrezygnowac z CitiPhone , czy bez karty oplata za CitiPhone nie dziala? (dostep do serwisu online nadal funkcjonuje)

    Xman Odpowiedz
  • jak zamknąć w serwisie online umowę o karte kredytowa.
    w którym miejscu po zalogowaniu się do CitiOnline można to znaleźć?

    Magda Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy