Nowe Konto z Gwarancją w Meritum Bank. A dla starych klientów? Płatna karta!

Nieco ponad miesiąc temu Alior Bank dokonał przejęcia mniejszego Meritum Banku. Dziś wieczorem poznaliśmy pierwsze efekty tej operacji: do oferty banku właśnie zostało wprowadzone nowe Konto z Gwarancją, które jest łudząco podobne do Aliorowskiego Konta Wyższej Jakości. Ciężko oceniać tę zmianę pozytywnie – całkowicie darmowy rachunek został bowiem zastąpiony płatnym kontem, które w zasadzie nie oferuje niczego więcej.

Konto z Gwarancją Meritum Bank

Konto z Gwarancją

Konto z Gwarancją, jak sama nazwa wskazuje, gwarantować ma nam całkowicie darmowe prowadzenie rachunku oraz wydawanie i obsługę karty przez najbliższych 5 lat. Kto zna Aliora wie jednak, że nie ma nic za darmo. Aby prowadzenie konta było darmowe będziemy na nie musieli przelewać jednorazowo 2500 zł miesięcznie. Pocieszający może być natomiast fakt, że (póki co) Alior Meritum Bank nie wymaga od nas wpływu pensji, emerytury czy renty – wystarczy przelew własny z innego banku (lub z tego samego, ale z rachunku firmowego).

Druga opcja zwalniająca z opłaty to wydawanie kartą 700 zł miesięcznie. Nie ma to jednak większego sensu – są bowiem na rynku konta, która za tego typu płatności nam dodatkowo… zapłacą.

Co, jeśli nie spełnimy jednego z powyższych warunków? Meritum Bank pobierze aż 12 zł za prowadzenie rachunku. Opłata będzie pobierana jednak dopiero od listopada 2015.

Jeśli natomiast chodzi o kartę debetową wydawaną do rachunku: póki co będzie ona darmowa bez spełnienia dodatkowych warunków.

Więcej o Koncie z Gwarancją na stronie banku.

Plusy Konta z Gwarancją

Warto dodać, że oprócz listy wad Konto z Gwarancją ma również (niewielkie) zalety. Po pierwsze przelewy natychmiastowe – możemy ich wykonać co miesiąc tyle, ile chcemy – i nie zapłacimy za to ani złotówki.

Po drugie darmowe wypłaty z bankomatów w kraju, ale również za granicą. W przypadku tych drugich bank nie pobierze żadnej prowizji od wypłaty, ale i tak zarobi na niekorzystnym przewalutowaniu. Więcej o tym pisaliśmy w artykule Sposób na bezkosztowe płatności kartą w dowolnym miejscu na świecie

Co z klientami Prostego Konta Osobistego?

Proste Konto Osobiste w Meritum Banku było jednym z najlepszych rachunków na rynku. Gwarantowało darmowe prowadzenie rachunku oraz darmową kartę debetową bez spełniania dodatkowych warunków! Niestety od dnia 31.03.2015 konto zostało wycofane z oferty banku, więc nowi klienci skazani są na opisane wyżej Konto z Gwarancją.

„Starzy” klienci będą natomiast „zachęcani” przez bank do zmiany typu konta. W jaki sposób? W nowej tabeli opłat wprowadzona została opłata za obsługę (do tej pory darmowej) karty! Od czerwca (kiedy zacznie obowiązywać nowa tabela) karta Visa Basic będzie nas kosztować aż 14 zł! Jeśli na rachunek wpłynie wynagrodzenie, emerytura, renta, stypendium bądź przelew własny z innego banku na kwotę min. 2000 zł, to opłata spadnie do 6 zł. W przypadku studentów (do 24 roku życia) wystarczy wpływ 1000 zł.

Proste Konto Osobiste - zmiana tabeli opłat

Śmieszy nieco fakt, że bank zorganizował „promocję” – do dnia 31.10.2015 nie trzeba spełniać powyższego warunku aby karta kosztowała 6 zł zamiast 14 zł. Tylko kto będzie chciał płacić za kartę nawet te 6 zł, skoro do tej pory karta była całkowicie darmowa?…

Co z osobami, które posiadają tylko Proste Konto Osobiste bez karty debetowej? Na szczęście prowadzenie konta będzie dalej darmowe. Znając jednak Alior Bank możemy zakładać, że prędzej czy później i tu wprowadzone zostaną dodatkowe warunki.

Więcej o zmianach w nowej tabeli opłat i prowizji. Proste Konto Osobiste jest w sekcji produktów wycofanych z oferty.

Co dalej?

Nie ma co się oszukiwać: jeden z ostatnich darmowych rachunków bez gwiazdek właśnie zakończył swój żywot. Nikt już go więcej nie założy, a ci, którzy przyzwyczaili się do jego darmowej karty debetowej będą musieli za nią sporo zapłacić. Osoby, które karty nie miały będą niby dalej mogły cieszyć się darmowym kontem – tylko czy zamiast czekać na kolejną falę podwyżek po prostu nie lepiej będzie zamknąć konto już teraz?

Nie przegap!

Komentarze

  • być może zależy od tego na kogo trafi…
    14 kwietnia 2015, 14:10 • maja #

    chyba miałam racje, napisałam reklamacje jeszcze raz, to najgorszy bank z jakim miałam styczność

    maja Odpowiedz
  • Meritum?!? To chyba mało wspólnego miałaś z bankami.Tak naprawdę ,to był jeden z najporządniejszych banków.A teraz jeśli juz chcesz się wyżywać to adresuj to do tych złodziei w melonikach.

    mk8888 Odpowiedz
  • @maja,
    tez nie dostalem zadnej odpowiedzi na dwoch kontach mimo zmian statusów na „Zrealizowany”, czekam, moze przyslą listownie tak jak sobie życzyłem w reklamacji…
    jak co najmniej 1 osobie przyjeli, to nie moze byc tak, że innym nie przyjmą i rozni konsultanci tu nie mają znaczenia.
    @karampuk,
    odpisali ci? zamieść tu maila z odpowiedzią z banku

    hazzan Odpowiedz
  • @hazzan
    odpisali na maila bo tak chciałem
    „Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na kontakt z dnia 09.04.2015 r., uprzejmie informuję o przyjęciu sprzeciwu wobec zmian do Taryfy opłat i prowizji dla Klienta indywidualnego w Meritum Banku ICB S.A.

    Jednocześnie wyjaśniam, że Umowa rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu ulegnie rozwiązaniu z dniem 31.05.2015 r.”

    karampuk Odpowiedz
  • hazzan # ja chciałam odpowiedź na maila, napisałam jeszcze raz reklamacje i jest w trakcie realizacji

    mk8888 # nie wyżywam się tylko stwierdzam fakt

    maja Odpowiedz
  • @maja
    nie zrozumiałas.

    mk8888 Odpowiedz
  • Prosze o dyskusje na poziomie i na temat bo bede kasował

    Michał Odpowiedz
  • W koncu dostałem odpowiedz na 1 konto, to samo co karampuk, z dopiskiem:
    „Dodam, iż w celu uzyskania potwierdzenia zamknięcia rachunków prowadzonych w ramach ww. umowy, prosimy o kontakt po upływie wskazanego powyżej terminu.”

    hazzan Odpowiedz
  • No więc tak na maila odpowiedzi żadnej dalej nie mam, ale coś się zaczyna „dziać” tzn mogę się zalogować ale konta już nie ma!?

    maja Odpowiedz
  • @Maja – co to znaczy ze sie logujesz jak konta nie ma?

    Robroy Odpowiedz
  • logowanie działa tylko jest 0 rachunków

    maja Odpowiedz
  • no w końcu przysłali maila że potwierdzenie zamknięcia rachunku zostało wysłane pocztą

    qwas # dzięki za podrążenie tematu

    maja Odpowiedz
  • oczywiście innym osobom które się przyłączyły też wielkie dzięki

    maja Odpowiedz
  • @maja, to JUŻ ci je zamkneli ‚natychmiastowo’?? :v

    hazzan Odpowiedz
  • Ja wysłałam sprzeciw listem poleconym w marcu i teoretycznie w marcu powinien być rachunek zamknięty, ale dostałam taką odpowiedź jak wszyscy że się nie da. 13.4 napisałam drugi sprzeciw w reklamacji potwierdzony kodem sms i dopiero wtedy się dało.

    maja Odpowiedz
  • Ja. Wyslalem sprzeciw i wypowiedzenie 15 dzis odpowiedz ze 24.04 zamkaja konto.

    Robroy Odpowiedz
  • Nieźle pewnie im listę dusz przetrzebi. Alior przejmie bank bez klientów ;-)

    mrekin Odpowiedz
  • @maja, rozumiem że listownie jednocześnie ze sprzeciwem wyslalas tez prosbę o natychmiastowe zamkniecie konta?
    czy dolaczaliscie tez ksero dowodu osobistego do listu?

    hazzan Odpowiedz
  • Wy tu wszyscy zamykacie a ja jeszcze klientów polecam i z tej wielkiej radości w przysłanych mailach ich serdecznie witają , tylko nie zawsze lokatę na start dają . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • W takie maliny ludzi wpuszczasz? Nie ładnie..

    WybrzezeKosciSloniowej Odpowiedz
  • hazzan # w styczniu meritum rozsyłało maile o zmianach w regulaminie które weszły w życie 1.4 – wysłałam sprzeciw do tych zmian ale jak pisałam wcześniej dostałam odpowiedź „że się nie da”. W reklamacji odniosłam się do sprzeciwu marcowego zatwierdziłam kodem sms i dopiero wtedy przyjęli ten sprzeciw, dlatego konto już jest zamknięte. Wysłałam sprzeciw bez ksero.

    maja Odpowiedz
  • Karta będzie płatna od 1 czerwca i opłata za nią to 6 zł? Czyli chcąc zrezygnować z karty/konta wypadałoby złożyć dyspozycję zamknięcia do końca kwietnia, z zachowaniem 30 dniowego okresu na rozwiązanie umowy?

    soda Odpowiedz
  • @ soda
    Sprzeciw możesz złożyć jeszcze w maju, ale im prędzej tym lepiej :)

    Nie musisz składać wypowiedzenia umowy, nie musisz się przejmować okresem wypowiedzenia, bo w przypadku złożenia sprzeciwu wobec zmian w TOiP, umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.

    Sprzeciw składasz poprzez system transakcyjny, jako wniosek (reklamację) potwierdzony pakietem bezpieczeństwa (kod SMS). Tak złożony sprzeciw spełnia wymagania formy pisemnej i bank MUSI przyjąć go do wiadomości i zamknąć konto przed 1 czerwca.

    qwas Odpowiedz
  • Co mi da sprzeciw? Jak to zrobić? Można on-line?

    soda Odpowiedz
  • Jak co Ci da sprzeciw? No da Ci to, że się nie zgadzasz na nowe warunki i twoja umowa wygasa w dniu poprzedzajacym wejscie w zycie nowych warunków!

    KayleR Odpowiedz
  • @soda,
    poczytaj sobie najpierw wszystkie wczesniejsze komentarze tutaj i nie pytaj sto razy

    karol.weksler Odpowiedz
  • to są jakieś jaja, w Katowicach jest już biedronka zamiast oddziału…
    oj meritum się zwija i to szybko po przejęciu, no ale nie dziwne jak zaraz po sąsiedzku w Kato był alior

    lolo5 Odpowiedz
  • Moi drodzy, wysłałem sprzeciw przez wnioski (dziękuję osobom, dzięki którym bank taką formę zaczął akceptować) razem z natychmiastowym wypowiedzeniem umowy ramowej. Zamknięte zostały jedynie rachunki, a karta dalej jest oznaczona jako ‚aktywna’. Ciekawa sytuacja, ale raczej nie odważę się sprawdzać, co by się stało przy próbie płatności.

    xxdf Odpowiedz
  • Dziś dostałem kolejnego maila z meritum o zmianie opłat i coś z kartą bla bla bla.

    rumburak1 Odpowiedz
  • Mój sprzeciw też odrzucili, mam się udać do banku. Wysyłam w odpowiedzi cytacik od @hazzan
    PS dzięki

    Loki Odpowiedz
  • Do wszystkich chcących zamknąć konto w Meritum przez zgłoszenie sprzeciwu korzystając z „wzoru” hazzana.
    To działa. Złożona „reklamacja” i autoryzowana kodem SMS uznana i przyjęta do realizacji. Konto ma zostać zamknięte 7.05. Treść nieco zmodyfikowałem.
    Powodzenia

    Rob231 Odpowiedz
  • Mając zamknięte konto,mogę się wciąż zalogować ,w produktach mam cały czas kartę z tym że oznaczona jako nieaktywna.Czy tak powinno być?

    doman Odpowiedz
  • Zamykanie kont po zlozeniu oswiadczen woli (sprzeciwu) zaczyna sie spelniac. W historii rachunku juz sa automatyczne przelewy o tytule „zwrot srodkow po likwidacji rachunku”, mozna sie jeszcze logowac i samemu sprawdzic.
    Niestety na 1 koncie poleglem przez wygasniecie nr tel do kodów sms. Dobrze, że od 1 lipca sa znowu jakies kolejne zmiany, to moze do konca czerwca uda sie to zamknac:P Jak ktos nie zdazyl to ma tez jeszcze szanse, a karte zastrzec jeszcze w maju przez infolinie, zeby bylo 0zł za karte/konto.

    hazzan Odpowiedz
  • Stan na chwilę obecną:
    Konto 1: rachunku już nie widać, kartę widać choć nieaktywna.
    Konto 2: rachunek widać, kartę widać choć nieaktywna.
    Strasznie topornie idzie im to zamykanie.

    Duris Odpowiedz
  • A jeżeli karta VISA do rachunku była wydana, ale nie została jeszcze aktywowana, to wtedy jakaś opłata za kartę w miesiącu czerwiec??? Dzisiaj t.j. 3 czerwca została podpisana dyspozycja zamknięcia konta w Meritum.

    gaga Odpowiedz
  • Wy także (dalej) nie macie zamkniętego dostępu do sytemu internetowego i wysłanego zwrotu środków z rachunku?

    Montezuma Odpowiedz
  • Ja też nadal mam dostęp do systemu internetowego, widać w nim tylko zastrzeżone karty a konta zostawiłem puste więc nie było czego zwracać.

    michalo Odpowiedz
  • Czy program „przejdż do meritum” jeszcze działa ? Chciałem polecić klienta a tu na stronie głównej na niebieskim tle na samym dole brak tak jak kiedyś napisu program rekomendacyjny .Czyżby się wycofali , jeszcze m-ąc temu działało . Ktoś polecał ostatnio ? xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • To jest kara za polecanie tego tworu.

    WybrzezeKosciSloniowej Odpowiedz
  • Już trzeba im przelewać pensję „przelew od pracodawcy, uczelni – stypendium, lub ZUS” DO WIDZENIA MELONIKI, idę gdzie indziej.

    abewu Odpowiedz
  • Dla jakiego konta? Gdy zmieniałem przed wakacjami na konto z gwarancją zapewniali niezmienne warunki przez 5 lat. Sądzę więc, że nie mogą teraz przy tym kombinować…

    Skylla Odpowiedz
  • W tabeli zmian widzę:
    *Od 01.12.2015 r. zwolnienie z opłaty
    dotyczy Klientów, którzy:
    1)
    dla Konta Wyższej Jakości
    :
    , zapewnią jednorazowy wpływ na konto
    na kwotę min. 2 500 zł/mies. z innego
    banku lub z konta firmowego
    prowadzonego w Alior Banku; lub
    , na rachunku rozliczą transakcje
    bezgotówkowe wykonane kartą na kwotę
    min. 700 zł/mies.
    Nie ma tutaj nic o pensji

    Skylla Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy