[Aktualizacja] Nie dostałeś gwarantowanej premii w promocji Banku Zachodniego WBK? Sprawdź, co robić

Każdy stały czytelnik bloga wie, że w promocjach bankowych błędy się zdarzają. Popełniamy je zarówno my, klienci (np. zapominając o spełnieniu jakiegoś warunku), ale również banki – choć to zdarza się niezwykle rzadko. O większości tego typu sytuacji nawet nie wiemy, bo załatwiane są w formie reklamacji złożonej przez klienta – zazwyczaj na jego korzyść – nawet, jeśli nie miał do końca racji. Wszak mało która firma chce zrazić do siebie ledwo co pozyskanego klienta. Niestety raz na jakiś czas zdarzają się również sytuacje, w których odsetek osób bez obiecanej premii jest relatywnie wysoki, a odpowiedź na reklamację wydaje się być błędna – tak, jak w ostatnich promocjach Banku Zachodniego WBK. W takich sytuacjach nie pozostaje mi nic innego, jak przypomnieć wam o tym jakie macie prawa i jak skutecznie walczyć o obiecaną nagrodę.

150 zł za założenie Konta Jakie Chcę

Łatwe premie na łatwych warunkach

Dwa miesiące temu na łamach bloga opisywałem promocję „Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę”, która szybko okazała się hitem. Nie ma się czemu dziwić: nie dość, że mogliśmy zyskać gwarantowane 150 zł na start, to później czekało na nas łatwe 300 zł za ewentualne wpływy wynagrodzenia (w promocji „300 zł za wynagrodzenie”). I to na bardzo prostych warunkach, bo wystarczyło złożyć dyspozycję przelewu wynagrodzenia, a następnie czekać na jego wpływ (a później na wpływ obiecanych 50 zł, przez 6 miesięcy, co łącznie da 300 zł).

Warto tu dodać, że regulamin drugiej promocji był bardzo „luźny”:

W okresie przystąpienia do promocji w usługach BZWBK24 internet lub przez kontakt z infolinią 1 9999 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora), złoży dyspozycję przekazywania wynagrodzenia na Konto Jakie Chcę lub Konto VIP.

Sam system transakcyjny pozwalał na dwie opcje zlecenia dyspozycji przekazywania wynagrodzenia. Jedna z nich pozwalała na samodzielne wydrukowanie dokumentu i dostarczenie pracodawcy, druga – na wykonanie tej czynności w naszym imieniu przez bank. Generalnie (zgodnie z regulaminem) każda z nich powinna być premiowana, więc to my wybieraliśmy, która opcja jest dla nas wygodniejsza.

Pierwsze zgrzyty zaczęły pojawiać się dość szybko. Miesiąc po opisie promocji bank przeprojektował swój interfejs i… usunął możliwość zlecania dyspozycji przekazywania wynagrodzenia samodzielnie. Na dodatek w komentarzach na blogu użytkownik o nazwie „Zespół_BZWBK” przekonywał, że samodzielnie dostarczona dyspozycja nie będzie podstawą do wypłaty premii (choć w innym miejscu to potwierdzał). Inna sprawa, że w zasadzie każdy z was może założyć konto na LiveSmarter o tego typu nazwie, więc specjalnie nie przywiązywałem do tego uwagi. W końcu regulamin promocji mówił co innego – a to podstawa.

Kilkaset osób bez nagrody?

Wróćmy jednak do pierwszej promocji, czyli 150 zł za założenie Konta Jakie Chcę. Zgodnie z regulaminem aby zgarnąć premię konieczne było:

  • złożenie wniosku o konto wraz z kartą debetową z dedykowanej strony promocji (do której kierował wpis na blogu)
  • wyrażenie zgody na kontakt elektroniczny oraz telefoniczny w celu marketingowym (co sprowadza się do akceptacji wszystkich checkboxów we wniosku)
  • zawarcie umowy przelewem, przez wizytę kuriera lub przez wideorozmowę
  • wykonanie płatności kartą i/lub BLIK na łączną kwotę min. 150 zł

Przy czym 50 zł zdobywało się za spełnienie pierwszych 3 warunków, a dodatkową stówkę – za ostatni z nich.

Dodam również, że w promocji obowiązywał limit 3000 nagród, jednak pula nie została wyczerpana (choć z moich nieoficjalnych informacji wynika, że niewiele brakowało do „dobicia” do limitu).

Wypłata nagrody (50 zł lub 150 zł) miała nastąpić do 30.06.2018 na aktywne Konto Jakie Chcę. Co więcej – bank zobowiązał się do przygotowania listy zwycięzców i opublikowania jej na stronie promocji. I rzeczywiście – w ubiegły piątek (29.06.2018) lista się pojawiła, a wraz z nią na kontach wielu z nas pojawił się obiecany przelew. Problem tym, że nie u wszystkich, tylko u dokładnie 1800 osób.

Co z pozostałymi? Jeśli założymy, że w promocji wzięło udział około 2800 osób, to brakuje nam jakiegoś tysiąca. Z doświadczenia jednak wiem (w końcu śledzę promocje bankowe od ponad 6 lat), że nie każdy złożony wniosek kończy się podpisaną umową (brak wizyty kuriera, błędny przelew weryfikacyjny), niektórzy muszą składać wniosek drugi raz, albo najzwyczajniej w świecie nie spełniają warunków promocji, bo o czymś zapomnieli.

Mimo wszystko skala problemu wydawała się dosyć spora, co bardzo szybko potwierdziliście w komentarzach. Do tej pory kilkadziesiąt osób napisało o braku premii (w tym również pisząc do mnie mailowo czy przez Facebooka), a pewnie sporo innych jeszcze nawet nie zauważyło, że jej brakuje. Przez cały weekend zalecałem wszystkim złożenie reklamacji w banku licząc, że sprawa szybko się wyjaśni – w końcu wszędzie pracują tylko ludzie i ktoś mógł najzwyczajniej w świecie popełnić jakiś drobny błąd przy generowaniu listy nagrodzonych osób.

Powód odrzucenia reklamacji: brak zaznaczonych zgód (które są zaznaczone)

Niestety dzisiaj zaczęliście wklejać w komentarzach do wpisu pierwsze odpowiedzi na wasze reklamacje, które są… absurdalne. Bank odpisuje praktycznie wszystkim, że nie otrzymali premii, bo nie wyrazili odpowiednich zgód marketingowych:

Szanowny Panie,
odpowiadając na zgłoszenie dotyczące promocji Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę, informuję że nie możemy uwzględnić Pana reklamacji.
Zgodnie z § 4 pkt. 2 b regulaminu promocji W Promocji może wziąć udział Uczestnik, o którym mowa w § 3, który wyrazi zgodę w trakcie rejestracji wniosku o Konto na:
i. kontakt telefoniczny w celu marketingowym i
ii. zgodę na kontakt drogą elektroniczną w celu marketingowym.

Tymczasem podsyłacie mi zrzuty ekranu fragmentów waszych umów, gdzie zgody są… zaznaczone.

Zgody marketingowe na umowie z Bankiem Zachodnim WBK

Są one zresztą ciągle aktywne i widoczne po zalogowaniu do bankowości internetowej. Ba, w prześwietleniu promocji na blogu niemal od początku znajdował się zrzut ekranu, w którym pokazuję wam jakie zgody mają być zaznaczone, aby spełnić warunki promocji (generalnie – wszystkie :)). Jestem w stanie zrozumieć to, że ktoś mógł czegoś nie doczytać – ale że kilkaset osób przegapiło ten obrazek? Wątpię.

Wymagane zgody marketingowe - Konto Jakie Chcę z premia 150 zł od BZWBK
Ten obrazek znajdował się w prześwietleniu promocji

Dlatego apeluję do banku (wiem, że mnie czytacie), aby jak najszybciej wypłacił obiecane nagrody, a nie odpisywał bzdury na wasze reklamacje. Bardzo możliwe, że jest gdzieś jakiś błąd techniczny, który sprawia, że zgody nie zapisują się poprawnie w jakimś magicznym systemie – ale nie jest to w żadnym wypadku błąd czytelników. W końcu oni i na umowie i w systemie transakcyjnym mają zaakceptowane zgody.

Chciałbym również zastrzec, że w mojej skromnej opinii Bank Zachodni WBK należy raczej do „porządnych” banków – zarówno od strony produktowej, jak i ze względu na dobre traktowanie swoich klientów. W zasadzie jest to jedyny bank, który niemal regularnie wypuszcza promocje dla swoich obecnych klientów. Dlatego trzymam kciuki za sprawne i profesjonalne rozwiązanie sytuacji.

Brak premii w pozostałych promocjach

Ewidentnie widać, że w ostatnim czasie „coś poszło nie tak”. Oprócz brakującej premii w promocji „Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę” piszecie również, że bank nie wypłacił premii w programie poleceń (być może z tego samego powodu).

Dziwne rzeczy dzieją się również w promocji z wpływem wynagrodzenia. Część osób dostała premię (w tym osoby, które samodzielnie zanosiły dyspozycję przeniesienia wynagrodzenia do swojego pracodawcy – co jest zgodne z regulaminem), część premii nie dostała, a część dostała zaskakująco szybko, bo za pensję otrzymaną w czerwcu (banki raczej wypłacają promocję w ostatnim możliwym terminie, w tym wypadku do końca miesiąca następującego po miesiącu spełnienia warunków). To oczywiście można traktować jako plus, ale ewidentnie widać, że coś jest nie tak.

Co radzę poszkodowanym klientom? Pisać reklamację. A jeśli już została odrzucona, to pisać kolejną. Przypominam, że do wyboru macie złożenie reklamacji w oddziale, przez infolinię, pocztą albo w formie elektronicznej – przez bankowość internetową BZWBK24. Osobiście polecam ostatnią formę, bo można napisać dokładnie to, co się chcę. Wystarczy kilka prostych zdań:

Brałem(am) udział w promocji „Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę”. Spełniłem(am) wszystkie warunki wymagane przez regulamin promocji, tj:

  • założenie konta wraz z kartą ze strony promocji
  • zaznaczenie wymaganych zgód na kontakt elektroniczny oraz telefoniczny w celu marketingowym
  • wykonanie transakcji kartą i/lub BLIK na łączną kwotę min. 150 zł

Premia nie została mi przekazana w regulaminowym terminie, tj. do 30.06.2018. W związku z tym proszę o jej natychmiastowe wypłacenie. W przeciwnym wypadku sprawa zostanie skierowana do Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich.

Załączam kopię umowy (z zaznaczonymi wymaganymi zgodami) oraz listę wymaganych transakcji.

Jeśli reklamację już napisaliście i została odrzucona, to można się od niej odwołać (a w zasadzie wnieść nową), pisząc np:

W związku z odrzuceniem reklamacji numer ….. dotyczącej promocji „Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę” proszę o jej ponowne rozpatrzenie.

Państwa odpowiedź jest błędna, ponieważ zgody marketingowe wymagane do uzyskania nagrody zostały przeze mnie zaznaczone w trakcie wnioskowania o konto. Przez cały okres promocji nie były zmieniane i są ciągle aktywne. W załączniku znajdą Państwo kopię umowy (z wyrażonymi zgodami), którą podpisaliśmy.

W związku z tym proszę o natychmiastowe wypłacenie premii w wysokości 50 zł/150 zł. W przeciwnym wypadku sprawa zostanie skierowana do Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich.

Być może zauważyliście, że w powyższych reklamacjach dodaję zdanie na temat Arbitra Bankowego. Jest to twór stworzony do rozwiązywania konfliktów między bankiem, a klientem. Mówi zresztą o tym sam regulamin promocji:

Spory pomiędzy uczestnikiem a organizatorem mogą być rozstrzygane polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12 000 złotych polskich.

Warto o nim pamiętać, bo często samo wspomnienie w treści reklamacji o instytucji Arbitra czyni cuda (albo to tylko moje, subiektywne doświadczenia…). Oczywiście jeśli bank odmówi wypłaty premii, a my będziemy obstawać przy swoim, to nie pozostanie nam nic innego, jak z usług Arbitra faktycznie skorzystać. Aby zajął się naszą sprawą trzeba wprawdzie zapłacić 50 zł opłaty arbitrażowej (lub 20 zł, jeśli wartość sporu jest niższa, niż 50 zł), jednak w przypadku wygranej to bank zwraca poniesioną przez nas opłatę.

Zasady wnoszenia spraw są bardzo dobrze opisane w tym dokumencie. Życzę jednak wszystkim, aby ostatecznie nie musieli tego robić. Mam nadzieję, że BZWBK stanie na wysokości zadania i wypłaci wszystkie zaległe premie jak najszybciej. W końcu do tego zobowiązał się w swoich regulaminach.

Aktualizacja (12:00): Bank znalazł błąd

Od kilku minut meldujecie w komentarzach, że na waszych kontach zaczęły się pojawiać obiecane premie. Nieoficjalnie udało mi się też dowiedzieć, że „błąd został znaleziony”. W związku z tym reklamacje są rozpatrywane pozytywnie. Osoby, które nie zdążyły ich złożyć, również otrzymują premie. Miałem więc racje twierdząc, że brak premii jest raczej zbyt absurdalny, aby był celowy. Cieszy fakt, że bank tak sprawnie rozwiązał sprawę. Brawo.

Nie przegap!

Komentarze

  • Cześć, ja w swojej umowie mam tylko zawarte dwa pierwsze punkty ze zgodami – te jak na obrazku powyżej. Jest też punkt 3 ale tylko z polem daty i podpisu pod – bez kratki (TAK). Dwóch ostatnich punktów w ogóle brak na umowę. Czy ktoś ma podobnie? Dodatkowo po opublikowaniu listy ze zwycięzcami znalazłem moje imię i miasto i pierwszą literę nazwiska – no chyba, że to przypadek i to kto inny.

    Kuba Odpowiedz
    • Generalnie istotne są dwa pierwsze pola – zgoda na marketing telefoniczny i elektroniczny.

      Michał
    • Dwa pierwsze mam zaznaczone w umowie jak i w bankowości internetowej – inne w ogóle nie występują. Umowę podpisywałem przez kuriera, może to ma znaczenie odnośnie ilości zgód.

      Kuba
    • Tak, kolejna to pewnie kwestia RODO, a pozostałe nie mają związku z promocją. Podmieniłem obrazek, żeby nie wprowadzał w błąd ;)

      Michał
  • Bardzo cieszę się, że powstał osobny artykuł na ten temat, bo skala jest dość duża a jak dobrze wiemy pracownicy Banku też czytają ten blog i co najgorsze komentują lub jak kto woli pseudokomentują i wprowadzając inne osoby w błąd. Niestety osoby, które nie dostały premii muszą walczyć o swoje.
    W moim przypadku sprawa wygląda następująco: razem z żoną mamy oddzielne konta w BZWBK i chcieliśmy skorzystać z promocji 300 zł za wpływ wynagrodzenia. Oboje złożyliśmy tego samego dnia dyspozycję w bankowości internetowej i zanieśliśmy druki do pracodawcy. Razem pracujemy w tej samej firmie więc otrzymaliśmy wynagrodzenie na konto jakie chcę w BZ WBK tego samego dnia. Moja żona otrzymała premię 50 zł ja niestety nie otrzymałem. Wszystko zrobiliśmy razem więc jednym słowem nie ma mowy o niespełnieniu warunków promocji i błędach. Reklamację już złożyłem ale nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi więc cierpliwie czekam. Czekam również na komentarz całej tej sprawy użytkownika, który został wspomniany w tym artykule:)

    McKwacz Odpowiedz
    • Ano właśnie – z tą promocją niestety też jest coś nie tak. Zobaczymy co odpiszą (może zaliczyli jakiś wpływ z wcześniejszego okresu jako „wynagrodzenie”?)

      Michał
    • Jeszcze niestety jest coś nie tak z wyrabianiem kart mobilnych oraz rejestrowaniem ich w programie Priceless Specials…i żadne reklamacje nie działają…
      Mamy chyba do czynienia z kryzysem wizerunkowym, ciekawy jest jak będą gasić ten pożar…

      abc
    • wodą sodową zamówioną na portalu pyszne pl :-)

      Jaro
    • abc: Tu jednak bankowi sie nie dziwie, przy takiej skali naduzyc (zakladanie po kilkadziesiat kart dla punktow startowych PS) postanowili cos z tym fantem zrobic :)

      keton
    • Dokładnie.

      Emej
    • Ale bank nie rejestruje ZADNYCH kart a nie tylko kart osob naduzywajacych promocji. Moga tez zmienic regulamin, ale skoro w promocjach i tak nie stosuja sie do regulaminow to nic by to nie dalo :)

      aaaa
    • Mialem taki sam.problem z programem PS, nie udalo mi sie zarejestrowac karty wiec dzwonilem na infolie, a Bank Zackodni odsyla mnie do PS, wiec dzwonilem do PS ktorzy odsylali mnie do Banku Zachodniego, po 3 telefonie dalem juz sobie z tym spokoj….

      McKwacz
  • Nie brałem udziału w tej promocji ale BRAWO za pomysł artykułu !

    jojo Odpowiedz
  • @Michał, ja 150 zł premii za założenie „Konta Jakie Chcę otrzymałem” + 50 zł za przelew wynagrodzeniu V.2018 – dyspozycja złożona samodzielnie, nie przez Bank.

    Jeżeli chodzi o umowę to u mnie wygląda to tak:
    http://prntscr.com/k1q199

    Różnica we wzorach wynika zapewne z rozporządzenia RODO.

    Pozdrawiam :)

    Mateusz Odpowiedz
    • Ja także nie mam 150zł za założenie konta. Reklamacja przyniosła tą samą odpowiedź co wszystkim- brak wymaganych zgód.
      Odniosę się jednak do tego co powiedziała Pani z WBK oddział, tydzień temu gdy konieczność zmusiła mnie do odwiedzenia oddziału. Stwierdziła, że muszę podpisać wszystkie zgody marketingowe w oddziale, ponieważ nie mam żadnej aktywnej!!!!
      U mnie cały czas figuruje w systemie zgoda jedna i druga, a Pani mówi mi w oczy w oddziale, że nie mam żadnej aktywnej. Stwierdziła, że to może być wina RODO, że nie pokazuje im w systemie zgód marketingowych.
      I tak się właśnie zastanawiam, czy to właśnie nie jest przyczyną nie wypłacenia nam należnych premii.
      Nie mój to problem, ani nikogo z Was przyjaciele—-lecz WBK. Ale kasa się należy i ogólne przeprosiny.
      Pozdrawiam

      magda6
    • I to jest bardzo ciekawy trop. Ale tak jak piszesz – nie jest to wina czytelników, ale co najwyżej banku, który czegoś nie dopilnował. Zobaczymy jak rozwinie się sytuacja.

      Michał
  • Dla zainteresowanych – link na wykopie wrzucony przez jednego z czytelników: https://www.wykop.pl/link/4396983/bank-zachodni-wbk-nie-wywiazuje-sie-z-regulaminu/

    Michał Odpowiedz
  • Powinni przeprosić klientów za zaistniałą sytuację a nie odsyłać ich na drzewo pod kłamliwym stwierdzeniem, że nie spełnili jakiegoś warunku. Czyli co 1000 osób dostało pomroczności i nie wiedzieli co robili? Poddaję pod rozwagę złożenie skargi do KNF lub powiadomienie UOKiK, bo to nie są pojedyncze przypadki z brakiem wypłaty nagrody.

    Jaro Odpowiedz
  • ps. Dzięki Michał Admin za dobrą robotę.

    Jaro Odpowiedz
  • U mnie premia za polecenie wpłynęła – 3×50 zł. Niestety premia za przelew wynagrodzenia już nie – formularz zaniesiony samodzielnie, wynagrodzenie przelewem o nazwie wynagrodzenie. Wszystko zgodnie z regulaminem.

    Wczoraj wysłałem reklamację, jak na razie odpowiedzi brak.

    Pool1 Odpowiedz
  • Dziękuję za wpis. Myślałem że tylko ze mnie bank robi wariata…

    Darek Odpowiedz
  • U mnie sprawa wygląda tak: 150zł wpłynęło, 50zł za wynagrodzenie niestety już nie. Sytuacja taka sama u mnie i u mojej żony. Wniosek o przelew zanosiliśmy samodzielnie. Dajcie znać ?

    Michał Odpowiedz
  • Bardzo dobrze, że ten wpis powstał.

    Maryjusz Odpowiedz
  • Panie Adminie – dobra robota!!! :)
    Pamiętam podobną sprawę ładnych parę lat temu, w bgż jak tabletów nie chcieli dać, duża sprawa się z tego zrobiła i oczywiście tablety zostały wysłane, teraz myślę, że będzie podobnie.

    Kuba Odpowiedz
  • Wczoraj złożyłem reklamacje i wczoraj po zaledwie paru godzinach otrzymałem sms że jest rozpatrzona i przyjdzie listem odpowiedź. Wieczorem dopiero zobaczyłem jak to jest skala problemu.Zadzwoniłem że chciałem się zapoznać z odpowiedzią i dostałem odpowiedź że jest ale konsultant jej nie widzi. Poprosiłem o maila. Lipa podejrzana lipa.

    janek2018 Odpowiedz
  • Pomyłka, błąd banku? Ok. Ale dlaczego problem jest tez z promocją z wynagrodzeniem i rejestrowaniem kart w PS?

    Marcel Odpowiedz
  • a mi się premia nie należała a dostałem gdybym wiedział, to bym jeszcze dodatkowo 100zł dostał a tak tylko 50 za załozenie konta

    Andrzej Odpowiedz
  • Ja z mężem też już złożyliśmy reklamacje. Ciekawe, czy też nam jakies bzdury napiszą. Mąż przeniósł tam wynagrodzenie, bo wydawało się, że to poważny bank, a tu takie kwiatki.

    Li Odpowiedz
  • Moi Drodzy, w przypadku konfliktu z bankiem, spory rozstrzyga Bankowy Arbitraż Konsumencki działający przy Związku Banków Polskich. Rozpatrzenie wniosku przez BAK następuje po zakończeniu procedury reklamacyjnej (czyli czekamy najpierw na odmowną odp. banku). Koszt wszczęcia postępowania to 50 zł ale jeśli bank przegra (a myślę że przegra), to zwraca w/w kwotę. Więcej tutaj: https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalność.

    Ja czekam jeszcze kilka dni i kieruję sprawę do Arbitrażu. Nie mam nic do stracenia. Liczę że będzie nas więcej a bank zwróci wszystkim premie, zapłaci każdemu z osobna koszty postępowania a potem będziemy już tylko czule uśmiechać się czytając o jego kolejnych „promocjach” :)

    Michał Odpowiedz
    • Zgadzam się co do Arbitra. Wspomniałem o nim w ostatnim fragmencie artykułu ;)

      Michał
  • właśnie złożyłam reklamację bo też nie dostałam nagrody za przeniesienie wynagrodzenia, a wyn wpłynęło na konto w kwietniu, maju i czerwcu; zobaczymy jaka będzie odpowiedź….

    Patrycja Odpowiedz
  • Wczorajsze odwołanie od reklamacji rozpatrzone pozytywnie – 150zł wpłynęło. Artykuł chyba poskutkował. Dzięki Michał! :)

    Bogy Odpowiedz
  • Dzisiaj po 2 reklamacji uznali mi ją, i kasa właśnie wpłynęła na konto.

    DEJV Odpowiedz
    • ja też 2 wysłałem ale póki co na żadną mi nie odpowiedzieli

      Rafał
    • EDIT, jednak rozpatrzyli pozytywnie
      Potwierdzam kaska wpłynęła na konto.
      Michale ADMINIE Twój artykuł poskutkował dzięki Ci wielkie.

      Rafał
    • Ja również dziś otrzymałem 150 zł. Bez odpowiedzi na reklamację.

      gajowy
  • Potwierdzam pozytywne rozpatrzenie.

    Marcel Odpowiedz
  • Witam
    A ja miałem taki przypadek że nie złożyłem reklamacji a dziś przelew 150 o tytule „promocja- Zarabiaj z KJC-reklamacja”. Wygląda na to że weryfikują zgłoszenia nawet bez wysyłanai reklamacji.

    Arkadiusz Odpowiedz
    • Po prostu znaleźli błąd, który podejrzewałem, że istnieje. Brawa za szybką reakcję.

      Michał
    • To jesteś dłużnikiem tych co pisali ;-)

      Marcel
    • Mam nadzieję, że jednak sami by do tego doszli, widząc setki takich samych reklamacji i ten sam problem: brak zgód.

      Michał
  • Moje odwołanie również zostało uznane. Co prawda jeszcze nie dostalem odpowiedzi, ale pieniadze 150zł wpłyneły na konto. Czekam jeszcze na rozpatrzenie reklamacji dotyczącej premii za wpływ wynagrodzenia.

    Kamilllo Odpowiedz
    • Swoją drogą adminie masz zegarek przesunięty na serwerze o 6 minut :P

      Kamilllo
    • o, to ciekawe…
      edit: faktycznie, sprawdzę
      edit2: zainstalowałem pakiet do synchronizacji czasu, już nie powinien się rozjeżdżać :)

      Michał
    • Wydaje mi się, że zegar wskazuje godzinę kliknięcia w przycisk „odpowiedz”, a nie „wyślij”…tak jak bankach, czasem liczy się data złożenia wniosku, a czasem podpisania umowy :)

      abc
  • U mnie też po reklamacji dzisiaj wszystko wpłynęło więc brawo dla banku że wyprostowali sprawę :)

    MG Odpowiedz
  • Super jest kasa 150 zł. Czekam teraz na 50 zł za wpływ wynagrodzenia.

    Michał Odpowiedz
    • U mnie podobnie. Czekam jeszcze na wypłatę premii za wpływ wynagrodzenia.

      Kamilllo
    • chyba jeszcze za wynagrodzenie nie płacą, na reklamację też nie odpowiedzieli (no fakt mają 30 dni)

      karampuk
  • U mnie też już jest zaległe 150zł po złożeniu reklamacji.

    Kuba Odpowiedz
  • Mimo negatywnej odpowiedzi na reklamację, dziś kwota wpłynęła.

    wg Odpowiedz
  • potwierdzam, otrzymałem nagrodę

    Karolhgf Odpowiedz
  • u mnie póki co cisza.. zarówno jeśli chodzi o odpowiedź na reklamację jak i wpływ na konto..
    czekamy…

    Andrus Odpowiedz
  • Dzięki! Po napisaniu reklamacji (jak w artykule) pieniądze wpłynęły w ciągu 3h. Pozdrawiam!

    Maciej Odpowiedz
  • Ja mam pytanie z trochę innej beczki . W temacie premii dopiero zakładałem ( promo dla studentów) – zobaczymy jak to będzie. I właśnie tutaj pytanie. Kurier, który przyjechał z dokumentami (Inpost – notabene bank mówi, że kurier dzwoni celem umówienia się a przyjechał z zaskoczenia, dobrze, że byłem w domu) miał w dokumentach które podpisywałem skan mojego dowodu.Czy to normalne, że pracownik firmy zewnętrznej dostaje do wglądu takie dane ? Gdzie to bezpieczeństwo danych skoro firma kurierska ma wgląd do wrażliwych danych klientów banku. Oczywiście mozna założyć, że nikt tam w niecnym celu tego nie wykorzysta, ale kto to wie …

    sle Odpowiedz
    • U mnie była dokładnie taka sama sytuacja. Dowód który dałem im przez strone www miał kurier bez znaków wodnych bez czegokolwiek… w kolorze. Przeciez to proszenie sie o problemy. Bije się z nimi na drodze reklamacji, ale oni uważają ze nie ma problemu. Zrobiłem odwołanie i czekam na odpowiedź. Jak coś zainteresuje UODO tym tematem.

      Kamilllo
  • Wypłacili 150 zł. Dzięki Admin za interwencję i pomoc w rozwiązaniu problemu. Minus dla banku, że pomimo reklamacji początkowo nie wypłacali premii. W grupie siła.

    Jaro Odpowiedz
  • Dzis otrzymalem odpowiedz na reklamacje odnosnie braku premii 50 zl za wplyw wynagrodzenia – Bank uznal, ze ma na to czas do konca lipca (faktycznie zgadza sie) tylko jestem ciekaw dlaczego moja zona ktora spelnila warunki w tym samym czasie juz otrzymala premie (oczywiscie nie ubolewam nad tym;)). Poczekam cierpliwie do konca lipca i wtedy zobacze czy otrzymam premie. Potwierdza sie jedno – Bank Zachodni ma powazny problem organizacyjny.

    McKwacz Odpowiedz
  • Ja na razie nie dostałem premii za majowe wynagrodzenie. Odpowiedzi na reklamację też brak.

    haha Odpowiedz
  • Premia w wysokości 150zł wpłynęła. Pytanie – kiedy powinna wpłynąć premia za wynagrodzenie jeżeli wpływ z wypłatą był 1 czerwca?

    inek25 Odpowiedz
  • Tak sie koncza skomplikowane niejasne promocje z koslawym regulaminem. Realizacja wszystkich punktow to robota na pelen etat. Gra nie warta swieczki. Ciekawe jak skonczyla sie niedawna promocja ToyotaBanku, ktorej absurdalne warunki byly jeszcze bardziej pokrecone jak opisywanej.
    Uczcie sie banksterzy od ing i citi – zamow karte, wykonaj 5 platnosci a premie dostaniesz do 30 pazdziernika. Proste?

    Abc inny Odpowiedz
    • Z ing i citi to nie bardzo trafiles. W ing nie dostalem 100 zl, bo z formularza do ich systemu nie przeszly zgody marketingowe, po reklamacji kazali ponownie zaznaczyc zgody i dopiero wyplacili. Citi wogole mi wyplacal co miesiac za konto priority, przyczyna nieznana czyli balagan, dopiero po reklamacji wyplacili wszystko razem w tym ostatnia premie miesiac przed czasem. Wiele innych osob mialo dokladnie to samo, tyle ze te banki nie szly w zaparte jak bzwbk. A banki wykladaja sie nawet na prostym zliczeniu tych 5 transakcji – przyklad z promocjami Android Pay gdzie trzeba bylo robic nawet 7 transakcji w odstepach 5 minut zeby w systemie zaliczylo 5..

      aaaa
    • Chodzi o prostotę. 2-3 punkty do spełnienia a nie 12-13

      inny abc
  • OK. Dwa razy po 150 zł wypłacili – 3 dni po terminie i po napisaniu 2 reklamacji. No ale przynajmniej wypłacili. Teraz jeszcze za wynagrodzenie męża, ale tu mają czas do końca lipca, więc ok.

    Li Odpowiedz
  • za wynagrodzenie jeszcze nie chcą wypłacać, chyba poszła kasa dla tych z wynagrodzeniem z czerwca, a moje dwa z maja nie ma

    karampuk Odpowiedz
  • A czy ktoś dostał już premię za polecenie?

    Bea Odpowiedz
  • jakiś absurd, wysłałam już drugie odwołanie od reklamacji, bo mi napisali że założyłam konto w oddziale więc nie spełniam warunków, co jez bzdurą bo regulamin mówi, żę można zakłądać w oddziale…
    https://static3.bzwbk.pl/asset/b/z/w/bzwbk-regulamin-programu-polecam-moj-bank_84417.pdf

    villemo09 Odpowiedz
    • a napisałaś reklamacje ad. programu poleceń czy promocji „Zarabiaj z Kontem Jakie Chcę”? Bo wygląda na to, że odpowiedzieli tak, jakbyś reklamowała to drugie

      Michał
  • Napisalam odnosnie premii 150zl za zalozenie KJC oraz premii z wynagrodzenia, przelali mi 50, 50 i 50 zl ale nie wiadomo ktora kasa do jakiego programu bo tytuly przelewow niejednoznacznie nazwali, wiec powinnam dostac 4x 50, a nie 3×50 a ci mi odpisali ze nie dostalam, bo zalozylam w oddziale…

    Edyta Odpowiedz
    • Kiedy dostałeś premię za wynagrodzenie? I w którym miesiącu miałeś pierwszy wpływ?

      Majk
  • Mógłbym poprosić o wzór reklamacji dotyczącej premii za wpływ wynagrodzenia? Z góry dziękuję :)

    Majk Odpowiedz
  • Czy ktoś się spotkał z problem odrzucenia reklamacji z powodu niezarejestrowania się poprzez dedykowaną stronę promocji? Jestem prawie w 100% pewny, że przez takową konto zakładałem, nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale zawsze korzystam z linków umieszczonych przy instrukcjach Michała, stąd moja pewność.

    TomekP Odpowiedz
    • Nawet gdyby tak było to w regulaminie nie ma nic o tym, że trzeba użyć linku promocyjnego

      AdriannaW
    • Ja też otrzymałam taki powód odrzucenia reklamacji i po prostu mnie wcięło, gdy przeczytałam odpowiedź z banku. Zanim wypełniłam wniosek, wieloktornie wchodziłam na PROMOCYJNĄ stronę KJC tego dnia i też jestem pewna, że wypełniłam go z właściwego miejsca. Rozmawiając z konsultantem (video chat podczas zawierania umowy , rozmowa telefoniczna po założeniu konta) upewniałam się, że konto założone jest w ramach promocji. Jak dyskutować z takim argumentem? Miałam robić print screen z każdego kroku składania wniosku (adres www, zaznaczane zgody wniosku lub co tam jeszcze bank może wymyśleś..?) Niestety, po stronie banku mało poważnie to wszystko wygląda.

      Borqa
    • @AdriannaW
      Niestety jest i wydaje mi się, że to dla nich wspaniałe wyjaśnienie, bo nie mamy możliwości weryfikacji tego wytłumaczenia.
      Ciekawe jest to, że Michał wspomina o niemalże osiągniętym limicie 3000 nagród (wg nieoficjalnego źródła), gdzie bank podaje, że w promocji udział wzięło równiuteńko 1800 uczestników- https://static3.bzwbk.pl/asset/z/a/r/zarabiaj-z-kjc-agora-zwyciezcy_86684.pdf

      TomekP
    • Pamiętajmy, że to wniosków było niespełna 3000. Niektórzy mogli składać drugi raz (bo np. odrzuciło im przelew i wybrali kuriera), albo po prostu mogli zrezygnować z założenia konta bo kurier nie dotarł. No i oczywiście sporo premii zostało wypłaconych po mojej interwencji i powyższym wpisie – więc pewnie realnie nagrodzonych jest ponad 2000 (ale już nikt nie wie ile dokładnie). W każdym razie do limitu daleko. Równocześnie chciałbym zaznaczyć, że link na blogu na 100% był dobry i faktycznie takie wytłumaczenie banku jest… podejrzane. Nie jest możliwe, że 99% osób założyło ze strony promocji i dostało premię, a 1% nagle nie założył ze strony promocji, choć tam wpis kierował…

      Michał
    • Jak dla mnie w tym działaniu banku jest metoda. Po pomyśle o braku zgód (co można udowodnić zaglądając do umowy), tym razem zarzut banku jest zwyczajnie nieweryfikowalny. Wygodniejsze, prawda?

      Borqa
    • czy w takim razie mogę zażądać udowodnienia przez bank faktu, że nie założyłam konta przez link promocyjny?

      AdriannaW
    • AdriannaW: jesli bank twierdzi ze innego linku bylo zakladane konto to popros ich o podanie tego linku i zapytaj z jakiego adresu ip oraz o ktorej godzinie ktos za Ciebie probowal zalozyc konto bo chcesz to zglosic na policje. W takim wypadku cwaniaki nie beda mogli dalej kłamac wiec wyplaca kase :)

      aaaa
  • Mi reklamacji nie uznali bo osoba polecona nie spełniła warunku określonego w $4 ppk 7.2.1.. wszystkie zgody były zaznaczone

    Teresa Odpowiedz
    • Odwolaj sie piszac kolejna reklamacje, argumentujac ze nie mialoby sensu wypelniac promocyjnego wniosku bez wpisania kodu polecenia i zaznaczenia wymaganych zgod. Przypomnij cwaniakom ze przez 2 tygodnie tak samo wszystkim odpowiadali w innej promocji, a jak sie okazalo ze ludzie maja zgody zapisane w pdf-ach to nie mieli wyjscia i musieli wyplacic kase. Tobie bedzie trudniej, bo od roku z wypelnianych formularzy znikaja rozne zgody i jak nie masz screenshota to nic im nie udowodnisz ale reklamacje mozesz skladac do skutku

      aaaa
  • widzę że piszą co popadnie żeby odrzucić, ja też spełniłam warunki, a wynajdują jakieś głupoty żeby się wymigać….

    villemo09 Odpowiedz
    • To samo, pisz kolejna reklamacje bo pierwsza zawsze odrzucaja bez sprawdzania czegokolwiek

      aaaa
  • ja jeszcze czekam na odpowiedź. nagród w dalszym ciągu brak.
    narazie najgorzej było z ebroker partner i nest bank dla osób które zamknęły kiedyś smart bank, walka trwała dwa miesiące ponad :) ciekawe jak tu będzie.

    roy Odpowiedz
  • Czy ktoś dostał premie za wynagrodzenie po napisaniu reklamacji? U mnie premia miała wpłynąć końcem miesiąca i niestety nie wpłynęła. Jak na razie zero odpowiedzi ze strony banku.

    Paweł Odpowiedz
  • mi reklamacje odrzucili twierdzać ze polecenie przelewania wynagrodzenia nie można było dostarczyć samemu.

    Michał Odpowiedz
  • Sukces!!! Dostałem premię za przeniesienie wynagrodzenia. Składałem reklamację za wpływ w maju i odwołanie za kwiecień. Dostałem sms’a że trwają analizy więc nie wiem za które wynagrodzenie (reklamację) wpadło. Poparłem reklamację screenem z LS :)

    Oczywiście doręczyłem osobiście kwit do pracodawcy.

    saroyan Odpowiedz
    • u mnie tylko analizują, pierwsze wynagrodzenie w maju

      karampuk
    • U mnie też analizują, dostałem smsa że proces reklamacyjny się przedłuży.

      Paweł
    • Saroyan, dostales dzis za wynagrodzenie czerwcowe tak jak wszyscy

      aaaa
    • aaaa, myliłeś się. Dostałem dzisiaj odpowiedź na odwołanie do reklamacji. Czyli dostałem nagrodę za wpływ wynagrodzenia w kwietniu, premia (normalnie) powinna wpłynąć w maju. W odpowiedzi jest napisane że wpływ premii 09.07.2018 jako odpowiedź na odwołanie do reklamacji.

      saroyan
    • Nie dziwi mnie taka odpowiedz z banku, ale ja pierwsze 50 zl otrzymalem pod koniec czerwca za maj, nie pisalem zadnej reklamacji bo dopiero od maja wplywa moje „wynagrodzenie” i nagle 9 lipca otrzymalem drugie 50 zl :)

      aaaa
    • Wczoraj otrzymałem sms że rozpatrzyli drugą reklamację (za wpływ wynagrodzenia w maju). Odpowiedź pozytywna, dodatkowo dostałem informację że „dopisują mnie do promocji” i że nie powinno być już problemu z wypłacaniem premii. No… zobaczymy. Jedynie zdziwiło mnie że z rozpatrzonej reklamacji premię przeleją do końca lipca.

      saroyan
    • Wpadło 50 zł z reklamacji za wpływ wynagrodzenia w maju

      saroyan
    • u nas też x2, tylko nie wiadomo za który miesiąc

      karampuk
    • skad wiesz, ze za maj?
      skoro napisali (przynajmniej mi) „Nagrodę 50 zł przekażemy na Pana
      rachunek do końca lipca br. Po spełnieniu warunków w kolejnych miesiącach,
      nagrody będą przekazywane na rachunek” to pewnie uznali, ze zaczynamy promocje od czerwcowego wynagrodzenia (mimo tego ze i w maju spelnilem warunki), w sumie juz wszystko jedno.

      krabar
    • Obstawiam że za maj (jako odpowiedz na rozpatrzoną reklamację), zobaczę czy wpłynie mi premia z końcem lipca za wynagrodzenie które wpłynęło w czerwcu wtedy będzie mi się wszystko zgadzało. Ja rozpocząłem promocję wynagrodzeniem w kwietniu, za kwiecień już dostałem premię (potwierdzone na infolinii) więc ta premia powinna być za maj.
      Powyższe według mojej logiki, biorę poprawkę że w bz może być inaczej ;)

      saroyan
    • U mnie też wpadło dziś 50 zł
      Już nie zastanawiam się w sumie za który miesiąc bo wątpię że za maj (wtedy musieliby przelać 100 za maj i czerwiec) po prostu liczę że to 1 z 6 premii..

      Andrus
    • U mnie taka sama sytuacja, dwie wypłaty – jedna premia

      Majk
  • A u mojej zony dzis wplynelo wynagrodzenie i rowniez dzis wplynela premia za to wynagrodzenie.Trudno nadazyc za tym bankiem.

    Jacky70 Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy