Na facebooku BNP Paribas właśnie pojawiła się informacja, według której każdy uczestnik promocji dostanie obiecany tablet, o ile oczywiście spełnił jej warunki. Treść komunikatu:
Szanowni Państwo,
Sprzedaż premiowa „iKonta BNP Paribas z tabletem” spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, które przerosło nasze oczekiwania. Dla części Klientów zapis dotyczący oferty limitowanej w regulaminie być może nie był wystarczająco precyzyjny, za co przepraszamy. Zarząd Banku podjął decyzję o zniesieniu limitu przyznawanych nagród. Oznacza to, że wszyscy uczestnicy sprzedaży premiowej, którzy spełnili jej warunki, otrzymają tablet.
Zapewniamy, że pierwotne założenia sprzedaży premiowej nie wynikały ze złej woli czy intencji Banku. Zrobimy wszystko, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. Liczymy, że zalety iKonta oraz decyzja o rozszerzeniu puli nagród, spełnią oczekiwania naszych Klientów i pozwolą na budowę trwałej relacji z Bankiem.
Z poważaniem,
Frederic Amoudru
Prezes Zarządu BNP Paribas Banku Polska
Oświadczenie dostaliśmy również w wersji PDF.
Czego nauczyliśmy się podczas tej promocji?
Tego, że w dzisiejszych czasach w blogosferze oraz szeroko pojętym internecie drzemie ogromna siła. Nikt nie jest nam w stanie wmówić nieprawdy – weryfikacja informacji jest niezwykle łatwa.
A czego nauczył się bank? Chyba tego, że warto inwestować pieniądze w odpowiednie osoby, które są w stanie napisać dobry regulamin. Taki, który nie spowoduje ogromnych strat – zarówno materialnych, jak i wizerunkowych – bo na takie właśnie naraził się BNP.
O co tu w ogóle chodzi?
Ze względu na to, iż artykuł trafił na stronę główną serwisu wykop – wyjaśniamy o co tu chodzi: w sierpniu BNP Paribas oferował promocję, dzięki której za założenie konta osobistego i wydanie 400 zł można było zgarnąć tableta. Dokładniej: miał go dostać każdy, kto spełnił te warunki. To w zasadzie nic dziwnego dla naszych czytelników – opisujemy tego typu promocje od kilku lat ;)
Niestety wczoraj okazało się, iż bank nie chce przyznać niektórym z nas nagród (w zasadzie większości czytelników) twierdząc, że pula się wyczerpała. Szkoda, że wcześniej pozwalał na przystępowanie do promocji wiedząc, że tabletów może braknąć. A ponieważ regulamin został kiepsko napisany i nie do końca dobrze precyzował tego typu możliwość – rozpoczęła się akcja w sieci.
Kilka godzin temu bank wypuścił zamieszczony wyżej komunikat w którym poinformował, że tablety zostaną przyznane każdemu, kto spełnił warunki.
Komentarze
Hahaaa, „trzeci tydzień listopada”
• mKochani, przed chwilą dostałam maila z BNP, iż oczywiście przepraszają i proszą dalej o cierpliwość, a dostawca obiecał dostarczyć tablety w trzecim tygodniu listopada…
• joan_naTeż przed chwilą otrzymałem informację. To tak jakby do banku wysłać informację, że w związku z problemami finansowymi spłata kolejnej raty nastąpi za miesiąc…
Zastanawiam się, czy już teraz wysłać reklamację dotyczącą niewywiązania się z ustalonego terminu (10.10) czy dopiero po otrzymaniu tabletu (o ile w ogóle przyjdzie).
Co proponujecie?
• viticulaTo jest kpina. Czy ktoś obeznany może powiedzieć co im grozi za niedotrzymanie terminu (10 października)? 2 tygodnie obsuwy można by zrozumieć, ale prawie 2 miesiące?
• xxdfTeż właśnie otrzymałam info, że mam czekać miesiąc…. chyba sobie z nas drwią. Również zastanawiam się nad reklamacją.
• trickyWlasnie przyslali maila – od dostawcy przewidują tablety na trzeci tydzien listopada !!!. A gdzie wysylka potem ehh….
• hmmaha – oni na infolinii w ogole nie chca przyjmowac reklamacji bo mowia, ze i tak bedzie odrzucona. Tlumacza, ze regulamin nie zostal zlamany a wysylka to tylko dobra wola banku.
• hmmCzas ruszyc z kolejna kampania protestow
właśnie przychodzą maile, że będą wysyłać najwcześniej w trzecim tygodniu listopada!!!
• JJżenada!!!
po pierwszej burzy uspokoili publikę i teraz olewają na maksa. Chyba faktycznie trzeba się zebrać i ruszyć lawinę od nowa. BNP zapewne liczy, że teraz już się nikomu nie zechce bo przecież mydlą oczy.
• JJNapiszę im, że od dnia 11.10 liczę odsetki za zwłokę.
• Łukasz@Łukasz
• MirekNa pewno bardzo się przejmą tym co im napiszesz. Sam prezes zadzwoni i z drżącym głosem poprosi u umorzenie odsetek.
chińskie rączki dopiero je składają a pewnie nawet nie zaczęły jeszcze
• jarekto_pestka # pierwsza tura to były maile z info od BNP o przyznanej nagrodzie ok. godz. 14:30 i z tego co się orientuje to każdy już dostał teblata z tej godz. problem mają CI co później dostali info.
• news2Już wiem,chyba bnp rozszyfrowałem. Trzeci tydzień grudnia będzie jak znalazł i dołączą jeszcze życzenia od prezesa. Obym się mylił. xyz
• prawdziwy xyzJa dostalam maila, ze przyznaja mi tableta po tym jak zarzad sie zreflektowal. Dzisiaj przyszedl mail, ze maja dostac w 3 tyg LISTOPADA!. Przyjdzie nam poczekac..ciekawe czy na Wigilie dojda :/
• bulaCiekawe czy ludzie, którzy kupili te wirtualne tablety na allegro wykażą się dostateczną cierpliwością? Nie żal mi idiotów co sprzedają wirtualny towar ale kupujących już tak. Jeden taki pisał, że sprzedał komuś na prezent kto może kilka dni poczekać. Teraz wypadało by w MM kupić i wysłać ;)
• pabloJa złożyłem reklamację o przyznanie mi odsetek ustawowych, co prawda to tylko ok. 5zł*3 ale przynajmniej niech ich zaleje fala reklamacji….
• news2dostałem meila że bank otrzyma tablety w 3 tygodniu listopada, potem wysyłka dla klienta więc pewnie dopiero w grudniu bedą… porażka
• aarek1404hej,
z kilkoma osobami na fejsbuku świetnie się bawimy, zamieniając każdą super akcję bnp w tabletową żenadę :) zapraszam…
• seboltylko to nam zostało…
Możliwe , ze bank wcale nie chce wyjść z twarzą. Jakby zamówili bezposrednio od samsunga to zajeloby to góra tydzien. Nie jest to znowu kosmiczna ilość tabletów. A tutaj ponad miesiac oczekiwania …
• zappatablet (…) będzie dostarczał równie dużo pozytywnych emocji co obsługa przez Ciebie wybranego konta :)))))) Co wzięła osoba która to pisała ? Jak ogłosili , że tablety się należy to podchodziłem do tego z dystansem „przeciez obiecali to dadzą”. Czy oni probuja kupic te tablety 20 zlotych taniej ? Albo pracuja tam totalni kretyni ktorych prezes powinien wywalic albo chca sie z tego wszystkiego cichaczem wykręcic.
• zappa@news2 – chyba powinniśmy żądać co najmniej 5zł za każdy dzień zwłoki jako rekompensatę za utracone korzyści (zabawa tabletem) lub spadek wartości
• chwilowychwilowy # ok ale na to nie ma szans, lepiej się postarać o rozwiązanie umowy i nie płacenia kasy za tablet ze względu na zmianę regulaminu promocji money back…
• news2@news2 – pewnie nie ma szans polubownie, chyba, że w sądzie jakby się komuś chciało to i więcej, np. 1.000 złotych dla klienta i 10.000 na cele społeczne (w pełni realne), ale pewnie mało komu będzie się chciało i na to liczy ten bank nieudanych promocji niestety
• chwilowyPo ostatnich informacjach w sprawie realizacji pustosłowia prezesa chyba można zmienić tytuł artykułu na „Odnieśliśmy moralne zwycięstwo”, ba jak widać bank chwyta się wszelkich możliwych sztuczek, żeby jednak wyślizgać się z wysłania tabletów…
• EntyZażądajmy wypłaty 400zł!
• froguśDokładnie, skoro oni nam grozili zwrotem koszów to niech oni nam dadzą nagrodę w gotówce..
jestem zażenowany tym bankiem..
• Carlosrozumiem że jak dostane tablet pózniej niz mi obiecali to to będę mógł rozwiązac umowę z powodu iż nie można im ufać i jeszcze dostane id nich 400zł rekompensaty za zerwanie ummowy
• heCzy macie jakieś pomysły na treść reklamacji z uwagi na tak długie opóźnienie w wysyłce tabletów i ogólną sytuacje? Co można konkretnego w tej reklamacji napisać, czego żądać. Zastanawiam się czy już teraz nie wysłać do nich reklamacji, z uwagi na fakt iż może dojść do sytuacji że w 3tyg listopada, napiszą że z uwagi na opóźnienia, bla bla, nadal czekają i może w 2połowie grudnia.
• matush83Składał ktoś z Was oficjalną skargę do KNF-u lub UOKIK?
• toroPodłączam się do pytania, myślę że czas na zawiadomienie UOKiK w sprawie zbiorowego naruszenia interesów konsumentów!
• sicwarto też poinformować o zmianach regulaminu kluczowej promocji do konta jakim był money back, bnp nawet nie dał możliwości rozwiązania umowy…
• news2piszmy wszyscy na facebooku prośbę do Macieja Samcika (fanpage SUBIEKTYWNIE O FINANSACH) o zajęcie się naszą sprawą. Może jak Maciej dostanie 100 albo 200 takich próśb to coś podziała w naszej sprawie!
• paoloHaha. Sprawdźcie e-maile. Trzeci tydzień listopada…
• raist17Ouć, sorry, jakoś mi umknęło, że już było to maglowane.
• raist17Ja wysłałam skargę do knf i uokik, ale 10.10.
• trickyA możesz wrzucić wzór i instrukcje co i gdzie? Jak zasypiemy UOKiK skargami to się zajmą tym szybciej
• sicJa też wysłałam skargę do uokik 10.10.
• luicHej, czy nie wyrolowali z tabletu kogoś, kto liznął prawo ? Niech udostępnia formularz, kto czuje się pokrzywdzony, sobie go wyśle gdzie trzeba… Idzie nam o kaskę za zwłokę/robienie sobie kpin i tablet na wczoraj… Albo o kaskę i 400 zł za tablet.
• wideTo trochę za wcześnie wysłaliscie te skargi. Najpierw procedura reklamacyjna. Ja złozylem 17.10 i zażądalem wydania tabletu bądź jego ròwnowartosci w PLN oraz odsetek za nie wywiązanie się z regulaminu SPRZEDAŻY PREMIOWEJ a nie loterii typu kto pierwszy ten lepszy. Kolejny krok to KNF UOKIK i arbiter bankowy. Na razie czekam na rozpatrzenie reklamacji. Mam czas he he
• wikBanki mowia MONIT na takie żądanie.
• aaaaw obecnej sytuacji naprawdę współczuje osobom które sprzedały „tablety-widmo” na allegro! lekko licząc jeśli zobaczymy te tablety na początku grudnia to będzie naprawdę dobrze! :(
• paoloWydaje mi się, że najlepsza opcja to złożenie reklamacji z żądaniem odsetek za każdy dzień zwłoki ze względu na niespełnienie punktu regulaminu. Jeśli tablet przybędzie, a odsetki nie – odwołanie i później ew. arbiter. Kwestia ile się tego uzbiera…
• MichałCzy ktoś może podać przepis prawa, który jest podstawą do żądania odsetek od banku w takiej sytuacji, z którą mamy do czynienia?
• jare admin: ale tych odsetek od 10.X do 21.XI będzie całe 6zł! :(
• paoloArbiter 50zl odsetki 6zl…
• news@paolo tak właśnie działają „januszebiznesu” :D Chcieli być sprytniejsi od całej reszty to niech teraz kupują od firmy i wysyłają albo biorą na klatę nega :)
Problem z tą sytuacją jest taki ,że tak naprawdę bank ma bardzo dużo czasu na rozpatrzenie reklamacji. Złożenie reklamacji i co ? Standardowe 30 dni 2 dni przed końcem poinformują ,że sprawa wymaga rozpatrzenia i kolejne 30 dni… Po tym czasie tablet jest już u odbiorcy i info w reklamacji ,że tablet otrzymany. Wydaje mi się ,że jedyne co można tutaj ugrać to odsetki ustawowe.
Zdajecie sobie sprawę ,że to 13 % rocznie ? Od kwoty 400zł to 14 groszy dziennie. Czyli 2 pełne miesiące to jakieś 8,5 zł odsetek ustawowych… Co do utraconych korzyści to jedynie sprawa cywilna i prędzej mi kaktus urośnie jak ktoś się na to zdecyduje… A UOKIK i KNF myślicie ,że coś zrobi ? Oni nawet klientów AMBER GOLD nie uchronili.
Zresztą nikomu pewnie się już nie chce walczyć o to ,żeby tablet dotarł tydzień wcześniej. Lepiej energię spożytkować na coś konkretnego bo już widzę ,że i tak jesteśmy na przegranej pozycji. Zresztą termin dostarczenia tabletów to nie znowu taka tragedia (przynajmniej dla mnie).
• PiotrNo właśnie – napisałem „z głowy” a po przeliczeniu faktycznie nie wychodzi tego zbyt dużo. Niestety nie pozostaje chyba nic innego niż czekać na tablet + zgłosić sytuację np. do KNF…
• MichałPiotr, w dużej mierze się zgadzam – w tej chwili musimy czekać i korzystać z innych promocji :)
• MichałWzór skargi do jaki znalazłam na FB
” W związaniu z naruszeniem przez BNP Paribas Bank Polska S.A. (dalej „Bank”) przepisów prawa i wprowadzenie tym samym konsumenta w błąd, zgłaszam do Komisji Nadzoru Finansowego niniejszą sprawę.
Bank od dnia 01.08.2014 rozpoczął sprzedaż premiową premiującą otwarcie iKonta w Banku. Zgodnie z pkt II, pkt 1 Regulaminu Sprzedaży Premiowej „iKonto BNP Paribas z Tabletem” (dalej „Regulamin”) – regulamin stanowi załącznik nr 1 do niniejszego pisma:
„Okres trwania Sprzedaży Premiowej premiującej otwarcie iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. trwa od 01.08.2014 r. do 31.08.2014 r. lub do wyczerpania Nagród.”
Na baner reklamowy z wizerunkiem tabletu kliknąłem w dniu x sierpnia 2014 roku. W dniu tym baner był aktywny – nie było żadnej informacji że sprzedaż premiowa zakończyła się z powodu wyczerpania zapasów (taka informacja była dopiero pod koniec sierpnia). Po kliknięciu na baner, dokonałem rejestracji oraz wysłałem przelew identyfikacyjny. W dniu x sierpnia dostałem również na adres email potwierdzenie od banku.
W związku z tym nie tylko spełniłem warunek zawarty w pkt IV.1 ust. 1):
„w okresie trwania Sprzedaży Premiowej kliknie w banner reklamowy z wizerunkiem tabletu i
informacją o sprzedaży premiowej, wypełni wniosek o otwarcie iKonta BNP Paribas Banku
Polska S.A. i dokona przelewu identyfikującego.”
ale również uznaję, iż w dniu wypełniania wniosku sprzedaż premiowa była aktywna nie zostały wyczerpane zapasy. W związku z tym bank odmawiając nagrody nie może powoływać się na pkt II.1, bo, albo w dniu wypełniania wniosku mnie okłamał lub pomimo, iż wiedział że pula nagród została wyczerpana, to wprowadzał konsumenta celowo w błąd, co jest praktyką niezgodą z prawem.
Do … dokonałem płatności na kwotę 400 zł (miesiąc przed terminem) w związku z tym spełniłem warunek zawarty w pkt IV.1 ust. 2):
do 30.09.2014 aktywuje iKonto w BNP Paribas Banku Polska S.A. i wykona transakcje kartą
debetową na kwotę przynajmniej 400 zł.
Czyli spełniłem łącznie dwa warunki wymagane do otrzymania nagrody.
W związku z powyższym zostałem oszukany przez Bank, a informację otrzymaną od Banku w dniu 9 października uznaję za niezgodną z praktyką rynkową:
W związku z tym zwracam się do KNF o zajęcie się sprawą, i zbadanie czy Bank swoją praktyką nie wprowadzał konsumentów w błąd, tym samym nie łamał prawa.”
• tricky