50 zł na start + 1% moneybacku przez 90 dni za skorzystanie z Curve – najlepszego narzędzia do ogarniania promocji bankowych

Zakończona

Na początku listopada przygotowałem dla was obszerny tekst o Curve – aplikacji, która niesamowicie ułatwia korzystanie z promocji bankowych, pozwala na łatwe agregowanie swoich wydatków czy na oszczędności przy płatnościach zagranicznych. Co więcej – czytelnicy bloga mogli wtedy zgarnąć łatwe 50 zł premii za skorzystanie z aplikacji. Dlatego dzisiaj wracam do was z porcją nowych wiadomości. Po pierwsze – ciągle możecie zyskiwać 50 zł na start za skorzystanie z tego narzędzia. Po drugie – do Curve trafiły kolejne funkcjonalności, dzięki którym korzystanie z aplikacji będzie jeszcze wygodniejsze.

Curve w Polsce z premią 50 zł od LiveSmarter.pl

Co to jest Curve?

Słowem przypomnienia: Curve to aplikacja mobilna sprzężona z kartą płatniczą, która służy jako „nakładka” na nasze „normalne” karty. To w aplikacji mobilnej dodajemy swoje karty debetowe / kredytowe i wskazujemy którą kartą płacimy w danej chwili. Samą transakcję dokonujemy jednak nie „normalną” kartą, ale kartą wydaną przez Curve – dzięki czemu nie musimy nosić ze sobą wszystkich kart w portfelu.

Zalety? Po pierwsze – gdybyśmy zgubili portfel, to tracimy tylko jedną kartę (którą możemy błyskawicznie zablokować z poziomu aplikacji mobilnej). Wszystkie nasze „prawdziwe” karty czekają na nas w domu.

Po drugie – Curve pokazuje ile pieniędzy wydaliśmy daną kartą, dzięki czemu po osiągnięciu jakiegoś limity wydatków (np. do zwolnienia z opłaty za kartę czy do zdobycia premii) od razu o tym wiemy i ustawiamy kolejną kartę jako źródłową. Jeśli więc nasz bank nie udostępnia aplikacji mobilnej (albo po prostu nie chcemy instalować kilkunastu apek), to możemy mieć szybki podgląd ile wydaliśmy.

Trzecią funkcją jest możliwość… cofania się w czasie. Do 14 dni po wykonaniu transakcji możemy jednak się rozmyślić i przekierować ją na inną kartę. Dzięki temu np. pod koniec miesiąca za zakupy możemy płacić kartą kredytową, a po kilku dniach (na początku kolejnego miesiąca) obciążyć karty, na których musimy spełnić jakieś warunki promocji. Funkcja ta przydaje się zresztą w momencie, kiedy szybko musimy za coś zapłacić, a dopiero później analizujemy, czy użyliśmy dobrej karty.

Apple Pay już dostępny!

Kiedy w listopadzie pisałem pierwszy raz o karcie Curve, to miała ona dość istotną wadę. O ile wspierała Google Pay, to nie można jej było dodać do portfela na urządzeniach Apple. Na szczęście niedawno się to zmieniło – od kilku tygodni możemy dodać kartę Curve do Apple Pay i… nie nosić ze sobą kompletnie żadnej karty! Oczywiście jest to nieco utopijna wizja (w końcu telefon może nam się rozładować), ale wychodząc na szybki spacer czy jadąc autem „zgarnąć” kogoś z przystanku będziemy mieć zawsze przy sobie wszystkie nasze karty płatnicze – dzięki karcie Curve dodanej do wirtualnego portfela.

Jaka jeszcze zaleta takiego rozwiązania? Ano taka, że używając Curve jako pośrednika możemy płacić za pomocą Google Pay / Apple Pay dowolną kartą – nawet taką, która standardowo nie wspiera tej technologii! Ciągle bowiem nie wszystkie banki pozwalają na dodawanie swoich kart do wirtualnych portfeli mobilnych – dlatego fajnie, że istnieje takie rozwiązanie.

Curve Send do przesyłania pieniędzy

Drugą nowością Curve jest wprowadzenie opcji Curve Send, czyli możliwości przesyłania pieniędzy swoim znajomym. Środki są pobierane z wyznaczonej przez nas karty, a osoba do której trafiają otrzymuje je na wirtualną kartę Curve Cash, które następnie może wykorzystać na dowolne płatności.

Pamiętajmy, że Curve Cash jest rozliczane w funtach, więc środki przelane z innych walut będą automatycznie przeliczone na tę walutę po kursie zbliżonym do średniego. Tak zresztą przeliczane są wszystkie transakcje w obcych walutach, dlatego Curve świetnie nadaje się do płatności zagranicznych (za które normalnie nasz bank pobrałby kilka procent prowizji).

Na koniec dodam, że aby wysłać komuś środki musimy pozwolić Curve na zaglądnięcie w nasze kontakty. Osoby, które korzystają z Curve będą odpowiednio oznaczone (i dostaną środki od razu). Natomiast znajomi, którzy Curve nie mają, otrzymają odpowiedni link, dzięki któremu będą mogli zarejestrować się w usłudze i otrzymać przelane pieniądze.

Maksymalnie możemy komuś przesłać równowartość 500 GBP dziennie.

50 zł na start z kodem + 1% moneybacku

Choć Curve samo w sobie jest bardzo przydatną usługą, to oczywiście najbardziej opłaca się wyrobić ich kartę tak, aby jeszcze na tym zarobić. Dlatego przypominam, że czytelnicy LiveSmarter mogą zyskać dodatkowe 50 zł na start, jeśli zarejestrują się w usłudze przez specjalny link promocyjny (lub podczas rejestracji podadzą kod KARTA).

Obiecaną premię otrzymamy w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu godzin po wykonaniu pierwszej transakcji Curve. Oferta jest ważna do odwołania, o czym dam znać aktualizując niniejszy wpis.

Aktualizacja (8.04): Promocja została wstrzymana. Teraz możecie korzystać tylko z programu poleceń z premią w wysokości 5 GBP. Pod to: NVRJQ3JD

Pamiętajmy również, że nowi klienci Curve mogą korzystać z moneybacku 1% od wartości wykonanych kartą w 3 wybranych sklepach, przez 90 pierwszych dni. Do wyboru mamy np. sklepy Ikea, Lidl, Carrefour, Auchan czy Amazon.

Nie przegap!

Komentarze

  • Przy tak długim okresie trzeba uważać, żeby nie przenosić z już zamkniętej karty/konta.

    Łuki Odpowiedz
    • >>>nie przenosić z już zamkniętej karty/konta
      Co się stanie ? Miał ktoś tak ?

      Bogdan
    • Dostaniesz wtedy od nich e-mail z pytaniem na którą kartę ma być zwrot, podanie 4 ostatnich cyfr

      conrad_88
  • Jak wykorzystać przyznane punkty – 1000. Czy to jest równowartość 10 funtów?

    Qwe Odpowiedz
    • Poczytaj we wpisie – tam jest link do szerszego opisu, jak wykorzystać te pieniądze („Przeczytaj pełną recenzję Curve”)

      Kate
    • Możesz płacić w sklepie za zakupy. To jest równowartość 10 funtów.

      Łuki
  • Przyszedł nowy regulamin na maila i z tego co wyczytałem, to ma być opłata za wysyłkę karty oraz za wysyłkę w przypadku zgubienia i wynosi ona 5 funtów. Ma to wejść od 28 czerwca 2020.

    Qwe Odpowiedz
  • Płaciłem wczoraj Curve z myślą o go back in time po 1.05, ale nie ma jej w apce. Mieliście już tak? Pojawi się , czy od razu pisać ?

    Romuald Odpowiedz
  • @Łuki, nie mam transakcji, tak jakby jej w ogóle nie było. Jest na większą kwotę, zależy mi na niej bo chcę skorzystać z w maju „Go back in time”. Zawsze wszystkie płatności były od razu widoczne,a dość intensywnie korzystam z karty, co robić ?

    Romuald Odpowiedz
    • Ale w banku masz tą transakcję? Kiedyś miałem za niski limit na podpiętej karcie w banku i transakcja w sklepie normalnie przeszła, ale z banku nic nie ściągnęło. Nie sprawdzałem wtedy czy w historii Curve ona była.

      Łuki
  • Na karcie banku transakcja poszła od razu. W banku wszystko ok, nie ma jej tylko w Curve.

    Romuald Odpowiedz
  • Włączyłem CURVE CASH ale 1% się nie nalicza. Może ktoś tak miał i wie dlaczego ?

    Bogdan Odpowiedz
    • Jaki sklep? Mi się nie naliczyło przy płatności internetowej

      Kate
    • Kate – nie rozumiesz.
      Nie raz nie naliczyło , tylko w ogóle nie nalicza za to co powinno naliczać.

      Bogdan
    • Znasz angielski (pewnie tak)? To pisz reklamację. Mi przyznali punkty po reklamacji.

      Kate
  • Działa Wam dzisiaj aplicacja curv*? Ja się nie mogę zalogować. Zrestartowałam tel, zaktualizowałam app i dalej to samo.

    majaa Odpowiedz
  • Zrobiłem z sukcesem jeden z zakupów kartą Curve w piątek, dopiero dziś we wtorek zrobił blokadę na przypisanej karcie TMUB, ale jednocześnie dziś w aplikacji Curve pokazał się status „declined” i transakcja została wyszarzona. Czy ktoś miał taki przypadek odmowy, nie będzie z tym problemów?

    keram7m Odpowiedz
  • Powiedzcie , proszę, jak odbywa się zwrot gotówki za nietrafiony zakup.
    Zakup zrobiony, karta poprzez curve obciążona. Mija dwa miesiące i sklep zwraca gotówkę- w ich systemie widnieje płatność kartą o numerach karty curve. Jak ten zwrot przechodzi? Nie ma z nim problemów? Otrzymam zwrot na kartę podpiętą pod curve bezproblemowo?
    Na pewno tu są już znawcy tego tematu.

    magda6 Odpowiedz
    • wróci do curve, a oni powinni zrobić zwrot na kartę, na której jest ona aktualnie zaksięgowana
      tak jak w przypadku back in time

      i tyle na temat tego jak to powinno wyglądać
      z doświadczenia wiem, że w tym aspekcie mają lekki bajzel
      szczególnie w przypadku częściowych zwrotów
      niestety trzeba im patrzeć na ręce i kontrolować
      w razie problemów support w miarę szybko odpisuje i jest pomocny

      kruczi
    • potwierdzam, w 99% wraca na kartę, z której była płatność. Jak karta odpięta od curve to trzeba wejść do apki i się system dopyta gdzie to ma wrzucić. Podobnie zapyta jeśli zwrot nie odpowiada wartości transakcji – np. tak było gdy zwracano mi za bilety kupione na ebilet, kiedy wysłany zwrot był niższy o jakąś tam opłatę manipulacyjną.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
  • Dzięki. Trochę lżej na duszy. Właśnie czekam na zwrot 3 rezerwacji z naszej rodzimej, prawie upadłej linii lotniczej i szkoda tych 2k, gdyby nie wiedziały gdzie mają trafić.

    magda6 Odpowiedz
    • No to jeszcze troche poczekasz. Zgodnie z covidowymi przepisami do 180d i nie dziala chargeback. Chyba, ze masz jakis dobry patent, zeby wczesniej wyrwac im kase.

      keton
    • Ja mam patent. Trzeba bylo zaplacic karta Mastercard, wtedy nie mialbys problemow z szybkim zwrotem z chargebacku za odwolany lot. Najwidoczniej te nowe przepisy dotycza tylko uzytkownikow kart visa. Przypomne ze visa zostala zalozona przez banki. No ale jesli ktos majac do wyboru mc wybiera vise to sam jest sobie winien.

      aaaa
    • Placilem MC, a nie Visa. Zreszta Visa tez ma podobna procedure chargeback. Widac jestes nowy w temacie, skoro tego nie wiesz. A banki powoluja sie na:
      „Zgodnie z art. 15k. ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: Ustawa), odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.”

      I kaza czekac 180 dni. Macie jakis patent, zeby to obejsc? Straszenie zlikwidowaniem karty nic mi nie dalo :) Wytyczne ida juz od MC. Jak ktos podobnie oplacil hotel to ma podobne problemy.

      keton
    • Bank powołuje się na:

      > Art. 15k. 1. Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy
      z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
      turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział
      w imprezie turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, które to
      odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku
      z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa po upływie
      180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia
      o rozwiązaniu przez organizatora turystyki.

      a w ustawie jest:

      Art. 4. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
      1) usłudze turystycznej – należy przez to rozumieć:
      a) przewóz pasażerów
      zakwaterowanie w celach innych niż pobytowe, które nie jest nieodłącznym elementem przewozu pasażerów,
      c) wynajem pojazdów samochodowych lub innych pojazdów silnikowych,
      d) inną usługę świadczoną podróżnym, która nie stanowi integralnej części usług wskazanych w lit. a–c;

      a więc:

      1. Sam bilet lotniczy lub nocleg nie jest imprezą w rozumieniu ustawy, więc nie trzeba czekać 180 dni.
      2. Warto bankowi wysłać aktualne wytyczne KE https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/recommendation_vouchers_pl.pdf

      – pkt (8) na stronie drugiej wyjaśnia w 100%, że bank leci w kulki i trzeba mu to wytknąć. To od biura podróży możesz czekać 180 dni, a nie od linii lotniczej.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • Ale jak płaciłeś curve to do niego zgłaszasz charge back to oni chyba by się nie powoływali na to co te nasze pseudo banki.

      Wybrzeże Kości Słoniowej
    • @keton Jestes starym wyjadaczem wiec dziwie sie ze bez sprawdzania łykasz wszystko co bank napisze w odpowiedzi na reklamacje. A moze nie umiesz czytac ze zrozumieniem?

      aaaa
    • Poczytaj o polityce covidowej MC, bo to oni generuja problemy. Zreszta tutaj juz tez widzialem wpisy, ze w innych bankach dokladnie sa takie same problemy.

      keton
  • Bilety PLL mi anulował. Z kilku opcji odzyskania forsiaków najlepszy wydał mi się zwrot na kartę. Pan na infolinii odfajkował to co trzeba i dotarł do mnie mail, że zwrot został zlecony, ale w związku z ………. zwrot może nastąpić do 4 miesięcy od zlecenia zwrotu. Tak więc czekam kiedy na curve (to znaczy przez curve) dotrze kasiora na moje konto.

    magda6 Odpowiedz
    • Nie pociesze cie, ja w tym trybie czekam juz od 2.5m. A przelew mial byc za 1-1.5m. Do LOTu nie mozna sie normalnie dodzwonic, dlatego chce wyrwac im kase z chargebacku. Poki co bezskutecznie.

      keton
  • Dostaliście takiego maila? Trochę nieciekawie to wygląda…

    „WIRECARD LICENCE SUSPENDED – PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
    Dear Curve Customers,

    Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

    This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve – but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

    We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

    We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

    For now, please carry a backup card.

    We’ll be back,
    Team Curve

    1- Curve currently relies on Wirecard Card Solutions Limited for all its financial transactions. Until we fully migrate, we are impacted by this suspension (as are all Wirecard’s other clients to whom they provide financial transaction services).”

    pws Odpowiedz
    • Wirecard to obecnie bankrut. Wnieśli wniosek o upadłość. Zaczęło się od zniknięcia 2 mld euro. I jeszcze tydzień temu akcje kosztowały 100 euro. A dziś 1,88 euro.

      Mar_Wer
    • Nie dostałem, ale jaja! Czytałem oczywiście o tym, co się w Wirecard dzieje, .ale nie wiedziałem, że Curve też z tego korzysta… Jeszcze 2,5 godziny temu zrobiłem tradycyjne codzienne doładowanie R i przeszło… Teraz je przerzuciłem BiT i też przeszło… (ale to dzisiejsze, jeszcze niezaksięgowane, bo ze starszymi lepiej może nie ryzykować…)

      Don Quijote de la Mancha
    • Odrzuca mi transakcje, to koniec ?

      Bogdan
    • Problem dotyka różne Fintechy nie tylko Curve, ale np. również Revoluta.
      Akurat Curve jeszcze w kwietniu zapowiadało przejście na własny system, już wtedy podawali jako datę 28.06, jakby Wirecard podziałał jeszcze kilka dni to nie byłoby tego problemu. Teraz trzeba poczekać te kilka dni aż Curve zmigruje wszystkich swoich użytkowników.

      Maq
    • No właśnie Revolut już ponoć zrezygnował z usług Wirecarda, a Curve odrobinę zabrakło. Ale ciekawe, skoro ja tej informacji nie dostałem, to może rzeczywiście już mnie zmigrowali (jestem starym klientem, jeszcze z czasów „brytyjskich” kart), sprawdzę wieczorem na zakupach. 😉

      Don Quijote de la Mancha
    • Pewnie coś w tym jest właśnie – ja na starej karcie nie dostałem maila, a na nowszej w rodzinie już przyszedł, więc problem być może dotyczy tylko części klientów.

      pws
    • Maila nie dostałem. Byłem w kilku sklepach, do godziny 14 wszystko działało potem przestalo mimo żonglerki kartami. Dopiero teraz mam baner w appce.

      aaaa
  • Słyszałem o tym Wirecard, ale podobnie jak Don nie myślałem, że C ma coś z nimi wspólnego. Niemniej niby mają migrować od nich i niedługo ma wszystko działać normalnie. Ale i tak dziwne to i trochę niepokojące mimo wszystko.

    pws Odpowiedz
  • Wpadl jakis komunikat na apce, tylko…nie zdazylem go przeczytac. Ktos cos?

    Anom Odpowiedz
    • You might see an active card check from us. Don’t worry, it’s one of the steps to get your Curve Card working again.

      Don Quijote de la Mancha
  • Czy tylko u mnie w nocy próbowali ponownie weryfikować podłączone karty? Dopiero revolut mi dał znać że coś się dzieje na moim koncie. Karty czasowo zablokowane widoczne są teraz jako unverified, oczywiście wcześniej działały.

    sunwoj1 Odpowiedz
    • Tak, w apce wyskoczył komunikat wczoraj wieczorem że będą ponownie weryfikować podpięte karty, wynika to z przepinania Curve z systemu Wirecard na ich własny. Na forum Curve już niektórzy raportują ze część kart Curve zaczyna z powrotem działać, takze juz wszystko jest na dobrej drodze :)

      Maq
  • Napisali maila, że od 29.06 wracają i można normalnie płacić kartą

    karampuk Odpowiedz
  • Płacić już można, ale w czasie nie cofniemy się.

    Dawny Krak Odpowiedz
  • a ten moneyback 1 % nadal obowiązuje ? (przy opcji black) ? bo nie widzę opcji sprawdzenia jakie sklepy mam dodane do moneybacku…

    zenek64 Odpowiedz
  • Czy już działa BiT ? Czy ktoś coś kiedy wróci ?

    Romuald Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy