[Aktualizacja] Zmiana regulaminu oraz tabeli opłat i prowizji od 1.03.2018 w Citibanku

Kilka dni temu Citibank rozesłał do swoich klientów maile informujące o zmianie regulaminu oraz tabeli opłat i prowizji dla kart kredytowych. Zmiany te mają nastąpić 1.03.2018, a ponieważ kredytówka Citibanku to jedna z najpopularniejszych kart w naszych portfelach (ze względu na liczne promocje), to warto rzucić na nie okiem.

Zmiana regulaminu i TOiP w Citibanku od marca 2018

Opłata za naklejkę zbliżeniową

Pierwszą, prawdopodobnie najistotniejszą zmianą, jest wprowadzenie opłaty miesięcznej dla naklejki zbliżeniowej. Citibank rozdawał ją w zasadzie bez pytania, dlatego praktycznie każdy klient ma tego typu „zabawkę”. Od 1 marca jeśli mamy zamiar z niej korzystać, to musimy pogodzić się z bezwarunkową opłatą wynoszącą 5 zł miesięcznie. Rozwiązanie? Rezygnacja z karty.

Warto tu dodać, że bank nie ma zamiaru pobierać opłaty tylko w jednym wypadku – jeśli nasz nośnik zbliżeniowy został wydany dla karty z okresu 18.12.2011 – 09.08.2012.

Co, jeśli mamy nieaktywny nośnik? Na infolinii poinformowano mnie, że Citibank pobiera opłatę za karty wydane – nawet, jeśli nie zostały aktywowane. Z tego też względu plastiku warto się pozbyć. Jak? Najprościej zalogować się do bankowości internetowej i wyklikać: Usługi i profil -> Zarządzaj -> Zgłoś dyspozycję zamknięcia (nie zastrzeżenie!) -> Prześlij.

Opłata za kartę dodatkową

Druga, równie istotna zmiana, to wprowadzenie opłaty miesięcznej za wydanie i korzystanie z karty dodatkowej. W tej chwili bank nie pobierał opłaty dla kart wydanych od 1.02.2014, jednak dla kart wydanych od 1.03.2018 opłata będzie wynosiła min. 4 zł (m.in. dla najbardziej popularnej karty Simplicity) do aż 11 zł miesięcznie dla kart najbardziej prestiżowych.

Prowizja za nadpłatę

Trzecia zmiana dotyczy osób, które korzystały z karty kredytowej w sposób sprzeczny z jej przeznaczeniem. Mowa o tych, którzy nadpłacali kartę i mieli na niej więcej środków, niż wynosi limit kredytowy. Od marca, jeśli nadpłata wyniesie min. 200 zł w ciągu cyklu rozliczeniowego, to bank będzie miał prawo pobrać od nas 20 zł za jej „obsługę”. Jeśli jednak prawidłowo korzystamy z karty, to opłaty nie powinniśmy się obawiać.

Ostatnie, mniej istotne zmiany, to wycofanie z oferty karty kredytowej Student oraz ubezpieczenia Pakiet Bezpieczeństwa. Reszta zmian to w zasadzie kosmetyka.

Na koniec dodam, że w związku z niezaakceptowaniem zmian mamy pełne prawo odmowy ich przyjęcia i rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, o ile zrobimy to przed datą wejścia zmian w życie. To szczególnie dobra opcja dla tych, którzy myślą o zamknięciu karty i chcieliby to zrobić jeszcze w tym roku, aby znów skorzystać z promocji dla nowych klientów za 2-3 lata. Gdybyśmy umowę wypowiedzieli w trybie standardowym, to jej realne zamknięcie nastąpi dopiero w styczniu 2018. Jeśli natomiast nie zgodzimy się na zmiany, to zamknięcie nastąpi już w grudniu – co za kilka lat może stanowić sporą różnicę. Pamiętajmy tylko, że musimy to wyraźnie zaznaczyć pracownikowi banku – inaczej wypowie umowę na standardowych warunkach z 30-dniowym okresem wypowiedzenia.

Aktualizacja: zmiany również dla konta Citi Priority

Wygląda na to, że Citibank postanowi również nieco dokręcić śrubę posiadaczom konta osobistego Citi Priority. W przesłanym właśnie mailu możemy odczytać, iż tu również zapłacimy za korzystanie z naklejki zbliżeniowej – 5 zł miesięcznie. Oprócz tego wprowadzono opłatę za obsługę bankowości telefonicznej przez konsultanta banku, czyli CitiPhone. Najlepiej ją po prostu wyłączyć, bo i tak pewnie większość z nas z niej nie korzysta. Jeśli natomiast będziemy mieli potrzebę porozmawiania z konsultantem przez telefon, to za darmo ciągle zastrzeżemy kartę i złożymy reklamacje. Automatyczny bankier pozostanie darmowy.

Pozostałe zmiany to głównie podwyżki opłat za niezbyt popularne czynności. W górę pójdzie opłata za powtórny wyciąg miesięczny, zaświadczenie o posiadaniu konta, potwierdzenie przelewu na rachunku, zaświadczenie o zamknięciu konta oraz inne zaświadczenia. W zamian bank podwyższył dzienne limity transakcyjne: od marca wypłacimy do 25 000 zł z bankomatu (wcześniej zaledwie 6000 zł) oraz przelejemy zewnętrznie do 100 000 zł (wcześniej zaledwie 50 000 zł).

Nie przegap!

Komentarze

  • Jeśli chodzi o wypowiedzenie natychmiastowe… To się po prostu nie opłaca, citi ma zbyt dobry dział utrzymania klienta. Sam czekam na 200 zł do wypłaty 15 stycznia, z tytułu niezamknięcia kk.

    ls5 Odpowiedz
    • Napiszesz coś więcej? Ja mam kartę ponad rok i aktywnie korzystam (kk) może by też coś dali…kolejne pytanie czy jak mam tą kartę Simplyciti to też będzie opłata za naklejkę ? Nie pamiętam, żebym coś takiego dostał, a karta wygląda dosyć licho (kiedyś pomyliłem ją z debetówką…).Wesołych Świąt

      Mariusz
    • dzwonisz i mowisz: rezygnuję, oni wówczas zaczynają płakać że przecież to najlepsza karta na świecie i zaczynają cie przekonywać :)
      p.s. tez czekam na wyplate do 15 stycznia :D
      pytanie tylko co ile taki trik mozna robic?

      sunwoj1
    • Czytałem tu, że ktoś przerobił to dwa razy. Ale niektórzy w ogóle takiej oferty nie dostają.

      Pytajnik
    • Jakie warunki były żeby zyskać te 200zł jakiś obrót kartą %cashback czy co?
      Sam muszę zamknąć KK i skoro mówicie że przez party line lepiej to spróbuję aczkolwiek nigdy do nich nie dzwoniłem trzeba mieć jakiś nr klienta czy zweryfikują na podst PESEL i pytań weryfikacyjnych? No i znając życie teraz święta to dopiero w środę po świętach dzwonić żeby ktoś z działu utrzymania klienta był i chciał mnie utrzymać? :P

      jankos
    • Napisałem im wiadomość przez wewn. pocztę, że wypowiadam kartę, oddwonili, 2 tys do wydania w 4 mce.

      Pytajnik
    • Mi zaoferowali 10% cashbacku od 1000 zł.

      broker
    • A mi nic, więc różnie to bywa…

      Don Quijote de la Mancha
    • Dwa razy zgłoszona przez bankowość elektroniczną dyspozycja zamknięcia kredytówki i dwa razy dali 10% zwrotu. Raz do 500 zł w dwa miesiące, a drugi raz 2000 w miesiąc.

      hasz
    • „Jeśli chodzi o wypowiedzenie natychmiastowe… To się po prostu nie opłaca, citi ma zbyt dobry dział utrzymania klienta.”
      — chodzi Ci o to, że przy wypowiedzeniu natychmiastowym dział utrzymania klienta nie wkracza do akcji? Bo przecież też oddzwaniają, żeby spytać czy na pewno i potwierdzić zamknięcie… Ale może to dlatego mi niczego podczas tej rozmowy nie zaproponowali, bo skorzystałem z takiego zamknięcia natychmiastowego?

      Don Quijote de la Mancha
    • Ja jak zamykałem tak mBank to nie było żadnego telefonu nawet, więc chyba nie wszyscy dzwonią

      Aleksy
    • Ja już 3 razy wypowiadałem. I za każdym razem dostawałem max200zł, 10% od transakcji, czyli wydać 2000zl przez okres 3 miesięcy. Zapewne oferta przedłużenia zależy od waszego scoringu lub średnich wydatków za ten okres. W każdym z tych okresów wydałem ok. 6k.

      smart
    • U mnie tez Citibank w maju zadzwonil doslownie na pare dni przed tym jak sie konczylo wypowiedzenie i namowil mnie na pozostawienie karty MasterCard World poprzez roczne zwolnienie z oplat i cashback 10% dla transakcji do 2000PLN (wiec efektywnie wyszlo 200PLN dla mnie) dla transakcji wykonywanych do konca nastepnego miesiaca (wiec mialem prawie 2 miesiace na zakupy).

      Bartosz
    • Jak to jest z wypowiedzeniem natychmiastowym? Złożyłem wczoraj przez bankowość internetową wypowiedzenie z związku nie akceptacją regulaminu i wypowiedziałem kartę natychmiast ze rezygnuje już w grudniu. Teraz telefon z city i 10% cashback jak zostaje do 200zł, ale to mnie nie interesuje i potwierdzam wypowiedzenie i gościu, że składa dyspozycje i za 30 dni karta zostanie wyłączona. Ja że chce natychmiast zamknięcie. Ten że się nie da bo jest 30 dniowy okres wypowiedzenia a nowy regulamin wchodzi od marca wiec nie można natychmiast. Jak wy zamykacie to natychmiast? Mam składać reklamację na jaki przepis się powołać?

      Jarek
    • Po pierwsze – mów ze nie wypowiadasz, ale nie akceptujesz zmian i w związku z tym wypowiadasz. Wtedy, po drugie, robisz to, o czym sam Citibank poinformował w mailu – czyli zamknięcie w trybie natychmiastowym. Po trzecie, dodatkowa podstawa prawna, czyli ustawa o uslugach płatniczych której pisałem bardzo dokładnie tutaj: http://livesmarter.pl/citibank-zmiana-regulaminu-i-tabeli-oplat-kart-kredytowych-15-grudnia-2016/

      Michał
    • Zadzwoniłem do city i kolejny konsultant nie może przyjąć wypowiedzenia natychmiastowego odwołując się do regulaminu, który obowiązuje mnie do 28 lutego. Zrobili mi niby łaskę, że mam wypowiedzenie 30 dniowe bo mogli mnie trzymać do lutego jeśli nie akceptuje nowych zasad bo one wtedy wchodzą w życie. Na infolinii nic więcej nie zrobią. Bez okresu wypowiedzenia jest dla tych co nie zdążą niby 30 dni przed 28 lutym.

      Jarek
    • Dla mnie przy próbie natychmiastowego zamknięcia karty z powodu zmiany warunków zaoferowano zrezygnowanie z naklejki zbliżeniowej i 10% zwrotu (max 100 PLN) za wydatki w najbliższych 4 miesiącach kalendarzowych wypłacane do 15. dnia kolejnego miesiąca mimo tego iż zgarnąłem 200 PLN pod koniec 2017 roku (wypłacone chyba w listopadzie).
      Może akcję uda się jeszcze powtórzyć przed końcem 2018 roku, a następnie definitywnie zamknąć kartę :P.

      Marcin H
    • skubańce nadpłacili mi karte – 200zl z promocji – tuż przed zamknieciem cyklu rozliczeniowego! teraz mają prawo pobrać sobie 20zł z wypłaconej premii?!

      M
    • Nie. Zmiany obowiązują dopiero od marca

      Michał
    • @M
      1. Nawet po wejściu w życie zmian nadpłata spowodowana przez Bank nie będzie skutkowała opłatą.
      2. Co ma do tego cykl rozliczeniowy? Chyba ważniejsza jest data spłaty, tzn. najgorzej byłoby zrobić nadpłatę zaraz po spłacie, choć jeśli ktoś karty używa, to w momencie spłaty ma już nowe saldo ujemne z ok. 25 dni nowego cyklu…

      Don Quijote de la Mancha
  • Czy jest możliwość sprawdzenia czy tę naklejkę kiedyś dali bo nie pamietam

    JJ2010 Odpowiedz
    • @ JJ2010 logujesz się, potem u góry w
      Usługi i profil i dalej Karty płatnicze i tu będziesz miał i kartę główną i naklejkę jeśli taka była wydana

      Bart84
  • Co z promocjami,w których warunkiem jest posiadanie kredytowki po 7 miesiącach? Przecież to działanie prawa wstecz.

    Rzepa Odpowiedz
    • Jeśli jest wymóg posiadania karty przez X czasu ale wchodzą zmiany, to masz prawo odstąpić od umowy bez konsekwencji.

      Michał
    • A co do tego ma kk za nią nadal nie ma opłaty, wyraznie jest mowa o naklejce (dodatkowy produkt do karty), więc czy 7 miesiecy, 9 miesięcy jest zawsze bezpłatna.

      @Admin napisz o zmianach, które wchodzą w zycie 29.12 i 05.03.2018 w ING Banku Śląskim.

      Wojak
  • Myślicie, że jest jakaś szansa na złagodzenie tego wymogu prowadzenia DG przez dwa lata? Potrzebuję karty tylko do budowania historii kredytowej, a ta z Citibanku wydawała się najlepsza…

    meg Odpowiedz
    • A nie masz ror w BZ WBK lub Millennium?
      Oni po kilku miesiącach dawali kartę „na klik”, bez żadnego sprawdzania, w BZ WBK często też w promocji bezwarunkowo zwalniającej z opłat za wydanie i używanie (choć ta promocja wykluczała promocje z premią za wyrobienie), a w Millennium warunek bezpłatności to tylko 5 płatności miesięcznie (i dostaje się też moneyback w popularnych sieciach, a za wyrobienie też co jakiś czas dają jakieś bony).

      Don Quijote de la Mancha
  • Uwaga!!

    Bank nie pobierze prowizji od nadplaty, przez przelew wlasny tj. Tylko bank ma prawo nadplacic klientowi saldo na rachunku karty kredytowej. Potwierdzone przez infolinie i kilku konsultantow. Wszelkie wyplaty promocyjne na rachunek karty kredytowej, ale tylko te, ktore bank sam realizuje nie podlegaja oplacie prowizyjnej tutulem nadplaty. Czyli bez obaw mozna korzystac z promocji utrzymaniowej i wszelkich polecen. Tylko nadplata powstala przez klienta lub od innej instytucji niz Citi lub osoby fizycznej, bedzie podlegala prowizji.

    Wyjadacz_Okazji Odpowiedz
    • Fajnie, ale wprowadziłeś nieco zamieszania. Określenie „przelew własny” oznacza przeważnie przelew między rachunkami jednego klienta, np. z ror na rachunek kk — a właśnie zrobiona w taki sposób nadpłata będzie się wiązała z opłatą.

      Don Quijote de la Mancha
    • Ale bywa np. że wypożyczalnie samochodów mają depozyt za paliwo którego nie blokują, lecz obciążają kartę (jak oddasz pełny to zwracają po jakimś czasie).
      Jeśli pechowo zbiegnie się to z terminem spłaty – można nieświadomie „wpaść” w nadpłatę.
      Oczywiście to tylko teoretyczne dywagacje – na kartę Citi za granicą nawet nie spoglądam:-)

      adre
    • Tak czy inaczej z takiej wypożyczalni lepiej nie korzystać, albo np. wpłacić kaucję w gotówce, a już na pewno nie używać karty w innej walucie — różnica między obciążeniem i zwrotem a blokadą i jej zdjęciem polega też na podwójnym przewalutowaniu w tym pierwszym przypadku…

      Don Quijote de la Mancha
    • „na kartę Citi za granicą nawet nie spoglądam”
      — używanie debetówki chyba może mieć sens, można ją podłączyć pod subkonto walutowe, a za zagraniczne wypłaty z bankomatów Citi nie pobiera opłaty.

      Don Quijote de la Mancha
    • Citi jest znane z tego, ze z KK ciagnie zagranica ile wlezie. Zupelnie sie to nie oplaca. Tylko debetowka i konto walutowe.

      keton
    • to nie do końca tak. Tracimy na przewalutowaniu jedynie wtedy, kiedy pieniądze zostaną pobrane z konta. W przypadku samej blokady, która nigdy nie zostanie pobrana (bo oddamy auto całe/zatankowane), nie będzie żadnych konsekwencji. Wiem, bo sam kiedyś musiałem dać kredytówkę w PLN do blokady, bo zabrakło euro.

      Co innego, gdyby ktos nam coś ściągnął z karty i oddał – wtedy nastąpi baaaardzo niekorzystne przewalutowanie.

      Michał
    • O tym, że ściągają i oddają czasem możesz dowiedzieć się dopiero na miejscu, przy odbiorze.
      Nie robię z tego dramatu, bo za granicą korzystam z kk która ma przewalutowanie bezpośrednio po kursie visy (z 0 % prowizji) – więc na takim zwrocie kaucji to i zarobić się da jak kurs PLN spadnie:-).
      Debetówki też mam (z kantoru aliora), ale w wypożyczalniach debetówki im zazwyczaj śmierdzą.

      adre
    • Z jakiej kk korzystasz? Wedołych Świąt?

      Andy
    • …ale stracić, jak kurs pójdzie w drugą strone :)

      Szczerze mówiąc wypożyczałem auto za granicą już wieeeeele razy i nigdy mi nikt nie oddał pieniędzy – zawsze jest blokada na wypadek dodatkowych opłat (bezkosztowa, bo znika i nie ma żadnej transakcji)

      Michał
    • Dobre karty kredytowe do korzystania za granica to karty Visa od Banku Pocztowego i Getin Banku. Tylko trzeba brać Vise, w ktorej przewalutowanie jest po kursie visy. Natomiast, najlepsze karty debetowe do korzytania za granicą to…, uwaga karta mastercard w Pekao. Najlepiej wziąć konto mobilne lub premium (można wynegocjować zwolnienie z opłaty za konto). Sam używam i polecam a przeanalizowałem oferty wszystkich banków. Mam też karty w kantorze aliora ale w pekao i tak lepiej wychodzi, bo są tańsze wypłaty za granicą, lepsze kursy rozliczeniowe i nie trzeba wymieniać wcześniej waluty tylko mieć środki na koncie w PLN i płacić bez stresu w każdej walucie.

      Paweł
    • Drobna poprawka: Pekao, zdaje się, ma płate wypłaty za granicą wiec dobre przewalutowanie niewiele tu daje. Co do reszty sie zgadzam – Visa od Pocztowego i Getina ma bezkosztowe przewalutowanie.

      Michał
    • @Paweł
      zainteresuj się debetową visą noble ;)

      pozdrawiam

      kruczi
    • @Andy Do używania za granicą mam visę z Getina (przewalutowanie bezpośrednio po kursie Visy) – nie wiem czy jeszcze ją wydają, no i trzeba uważać bo wciskają mastera który już tego bajeru nie ma.
      @ Michał – też wypożyczałem kilkadziesiąt razy i – prawda że rzadko – ale z 2-3 razy zdarzyło się że nie robili blokady tylko charge a później zwracali (uprzedzali o tym – inna sprawa, że przy okienku).

      adre
  • Wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym można złożyć w połowie lutego?

    Kłapouchy Odpowiedz
    • Oczywiscie, ze tak. Musisz wyrobić sie najpózniej do 27.02.2018, tak, aby bank wprowadzil Twoje wypowiedzenie do systemu przed dniem wejscia w zycie nowej toip, czyli 01.03.2018.

      Wyjadacz_Okazji
  • A jak wygląda sprawa z wypowiedzeniem w przypadku promocji z voucherem Biedronka? Jeśli jeszcze w styczniu muszę wykonać obowiązujące w promocji 5 transakcji, to mogę ją zamknąć dopiero po otrzymaniu nagrody. Dobrze rozumiem?

    Elia Odpowiedz
    • Tak, zamknięcie teraz = niespełnienie warunków = brak nagrody. Tu bardziej chodzi o to, ze kiedyś Citi miał promocje, gdzie wymagał posiadania karty przez min 12 miesięcy – i wtedy dzięki zmianie TOiP można to było obejść i zamknąć wcześniej. Teraz takich promocji nie było wiec jedynie dobra opcja dla tych, którzy nagrodę odebrali ale nie zamknęli karty i chcą się zmieścić przed końcem roku

      Michał
  • Zapomnieliście wspomnieć o dodatkowej opłacie za CitiPhone:

    „ZMIANY W TABELI OPŁAT I PROWIZJI DOTYCZĄ: wprowadzenia miesięcznej opłaty za możliwość korzystania z serwisu bankowości telefonicznej CitiPhone® (Klienci mogą zrezygnować z tej usługi zachowując możliwość zastrzeżenia Karty Debetowej oraz złożenia reklamacji u Doradcy CitiPhone, a także bezpłatnego korzystania z funkcjonalności Automatycznego Bankiera)…”

    Piotraaaaa Odpowiedz
    • Przy czym chodzi o CitiPhone do ror Citi Priority, bo do kk Simplicity już od dawna kosztuje 6 zł/mc… Czyli gdyby ktoś chciał to mieć do obu produktów to musiałby płacić 12 zł/mc? Możliwość pogadania z człowiekiem staje się drogą przyjemnością… ?
      Choć opłaty za CitiPhone do ror Citi Priority można uniknąć, wystarczy mieć „w danym miesiącu średnie saldo na wszystkich rachunkach min. 100 000 PLN” (np. na 0,1% na Koncie SuperOszczędnościowym)… ?

      Don Quijote de la Mancha
  • Na plus zmieniają się limity — nowy dzienny wypłat bankomatowych to 10 k zamiast 6 k (naprawdę tak mało było? choć nigdy takiej potrzeby nie miałem, jeden krugerrand jest tańszy…) i „maksymalny dzienny limit kwotowy dla sumy Zleceń Płatniczych składanych w Citibank Online i Citi Mobile” z 50 k na 100 k (czy chodzi o zwykłe przelewy? naprawdę tak mało było, jak w Millennium?)…

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Chyba az tak malo nie bylo, bo ja na debetowce mialem jakis czas temu 8000zl, bo chcialem miec mozliwosc wyplaty do ok. 2000 euro.

      keton
  • Czy mogę zrezygnować tylko z naklejki zbliżeniowej, którą otrzymałam wraz z kartą Citi Simpliciti ( promocja z tabletem) aby od marca 2018 nie ponosić opłaty miesięcznej ? Naklejkę aktywowałam ale z niej nie korzystam.
    Regulamin KK – par.5 pkt 9 mówi: Klient/Użytkownik może zrezygnować z Karty dodatkowej lub Nośnika zbliżeniowego w każdym czasie.
    Ale czy rezygnacja z naklejki dotyczy również kart wydanych w promocji ?

    Grażka Odpowiedz
    • Pewnie tak. Sam bede chcial z niej zrezygnowac. I pewnie setki innych klientow. W sumie to z niej juz nie korzystam. Jak Citi robiloby problemy (w co nie wierze) to zlikwiduje KK zupelnie.

      keton
  • Dostałem kartę Simplicity w promocji ze smartfonem. Naklejki na pewno nie chciałem i nie używam, ale nie pamiętam, czy jej nie dostałem przymusowo. Gdzie to można sprawdzić? Wchodzę w Moje finanse -> karty kredytowe(1) -> Simplicity -> Zarządzaj kartą -> Informacje o karcie. Ale nigdzie nic o żadnej naklejce nie ma. Czy gdybym ją miał to by była gdzieś widoczne, czy też jest ona traktowana jako integralna część karty i dlatego jej nigdzie nie widać?

    jaceg Odpowiedz
  • @jaceg
    Przy wyrabianiu kk konsultanci namawiali do wzięcia naklejki argumentując, że jest bezpłatna i można ją przykleić do telefonu więc wygodniej będzie robić zakupy.
    Jeżeli ją aktywowano to teraz chyba trzeba będzie wypowiedzieć umowę w części dotyczącej naklejki zbliżeniowej. A co jeżeli ktoś wziął naklejkę i jej nie aktywował?
    Chyba trzeba po prostu poinformować bank o rezygnacji z niej. Ktoś ma sprawdzone informacje na ten temat?

    Eugeniusz Odpowiedz
  • Miałem naklejkę nieaktywowana. Aktywowałem a potem zamknąłem. Wszystko przez Internet w ciągu 2-3 minut. Naprawdę nie ma co kombinować i się rozpisywać tylko spróbować.

    Rask Odpowiedz
  • @Skylla
    Tak – widać nieaktywną, aktywna też widać. Gdyby były niewidoczne to jak moznaby było je aktywować/zamknąć?

    Rask Odpowiedz
  • Usługi i profile -> Karty płatnicze -> wybierasz naklejkę i zamykasz. That’s all !

    Marian Odpowiedz
  • Bank pocztowy faktycznie chwali się na www jak rozlicza transakcje zagraniczne:
    https://www.pocztowy.pl/indywidualni/karta-do-konta/
    „Transakcje dokonane kartą do konta są rozliczane w złotych (PLN). Nie pobieramy opłat ani prowizji za przewalutowanie płatności dokonanych w innej walucie niż PLN.
    Dla kart do konta Visa stosowane są kursy wymiany walut wg kalkulatora walutowego dostępnego na stronie Visa ”

    Na stronach Getin ani w TOiP nie mogę zaleźć zapisów o podobnych zasadach. Ma ktoś z Was linka do tych zapisów?

    Paweł Odpowiedz
    • Getin sam niedawno sprawdzałem, jest zapis w regulaminie na temat przewalutowań.

      Michał
    • Dzięki, faktycznie. Szukałem w TOiP a zapisy są w regulaminie. Dla potomnych:

      „Bank rozlicza Transakcję na Rachunku (obciąża lub uznaje Rachunek w zależności od rodzaju Transakcji) najpóźniej następnego Dnia roboczego po otrzymaniu jej
      rozliczenia od organizacji płatniczej. Transakcje wykonywane w złotych rozliczane są bezpośrednio w tej walucie. Transakcje wykonywane w innej walucie przeliczane
      są według następujących zasad:
      a) dla Kart Visa – bezpośrednio z waluty Transakcji na złote przez organizację Visa według kursu tej organizacji”

      ZASADY UŻYTKOWANIA KART §17 pkt 8
      „Regulamin rachunków bankowych, kart debetowych oraz bankowości elektronicznej w
      Getin Noble Bank S.A. dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej”

      Paweł
    • Trzeba jedynie pamiętać, że dotyczy to tylko kart Visa, preferowane przez sprzedawców Getina mastercardy (przynajmniej ja tak miałem, gdy przyszedłem tam po kartę) rozliczane są po paskarskich kursach

      adre
  • Jak wyłączyć obsługę telefoniczną CitiPhone?

    Rzepa Odpowiedz
  • Chciałem zapytać o taką hipotetyczną sytuację:
    Mamy kredyt (samochodowy, gotówkowy czy hipoteczny) i żeby go szybciej można było spłacić, to musimy zapłacić prowizję za wcześniejszą spłatę. W pewnym momencie nadarza się okazja, że zmieniany jest regulamin, więc wypowiadamy umowę w trybie natychmiastowym i teraz nasuwa się główne pytanie: czy tą prowizję od wcześniejszej spłaty bank ma prawo naliczyć czy nie może tego zrobić?
    Czy ktoś się z taką sytuacją już spotkał?
    Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi.

    Dario Odpowiedz
    • Problem w tym, że zmiana regulaminu produktu X nie wpływa na produkt Y. Wątpię, żeby ktoś wprowadził zmiany do regulaminu kredytu, który posidasz (ale gdyby tak było, to tak – powinieneś móc rozwiązać umowę bez opłat).

      Michał
    • Chodzi dokładnie o to, że zmieniono Tabelę Opłat i Prowizji, a w takiej tabeli są informacje o kontach, które prowadzone są w celu spłaty kredytu. Dlatego zastanawiam się czy przejdzie taki chwyt :)

      Dario
  • Czy ktoś wie jak wyłączyć usługę CitiPhone?

    ADI Odpowiedz
  • Czy to oznacza, że wszystkie dodatkowe karty kredytowe (również wydane przed 1/03/2018) będą bezwzględnie podlegać opłacie?

    dark82 Odpowiedz
  • @Admin
    „Drobna poprawka: Pekao, zdaje się, ma płate wypłaty za granicą wiec dobre przewalutowanie niewiele tu daje. ”

    Hm, najpierw sprawdź w TOiP a potem pisz… ;)
    Można znaleźć sposób aby nie płacić legalnie żadnych prowizji za wypłaty za granicami oraz w tym łez padole… ;)
    W ciągu ostatnich kilku lat parę razy pisałem TU na tym Forum Wymiany Myśli jak zrobić, żeby nie było żadnych prowizji a przewalutowanie odbyło się po kursie organizacji wydającej kartę… W tymże Pekao… Bez ŻADNYCH dodatkowych opłat. Dotyczy operacji gotówkowych jak i bezgotówkowych. Można znaleźć tam wygodne, niezbyt trudne mechanizmy do stosowania dla „wisienkowców”… ;) Ewentualnie (bo można prosto ominąć) jest drobna opłata za konto, no ale potem cały świat stoi otworem – ani jednego grosza więcej. A więcej nie powiem- a „wyjadaczom” (także niekiedy podkradającym mi nicki…) polecam lekturę tegoż forum :)
    „Wielki” nie oznacza, że nie do „ugryzienia” ;)
    „Co do reszty sie zgadzam – Visa od Pocztowego i Getina ma bezkosztowe przewalutowanie.”
    A te „organizacje” mnie nie interesują. Z getinem miałem parę dłuuugich historii reklamacyjnych (pomnożonych przez parę „bytów bankowych”) więc omijam wieeelkim łukiem. A takiego czegoś jak „Pocztowy” znać nie chcę. Mój uzasadniony wybór.

    Krzysztoff Odpowiedz
    • miało być: „po kursie organizacji ROZLICZAJĄCEJ kartę” t.j. VISA lub Mastercard;
      transakcje zagraniczne w obcych walutach kartą DEBETOWĄ przelicza Visa lub MC – nie Pekao; oczywiście bez prowizji za przewalutowanie; i można zrobić aby transakcje GOTÓWKOWE były bez prowizji :)

      Krzysztoff
  • Tydzień temu zaraz po otrzymaniu emailem zmian w regulaminie i toip wysłałem im wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym poprzez reklamację na citibankonline. Do tej pory zero odzewu poprzez ten kanał komunikacji. Jestem zdeterminowany do rozwiązania tej umowy dlatego nie odbieram od nich telefonów. I teraz pytanie – skoro dzwonią to odczytali wiadomość, zatem dlaczego nie dadzą normalnie odpowiedzi. Zapytałem kiedy karta zostanie wyłączona – brak odpowiedzi. Pisałme o zamknięciu karty ale czy to również implikuje zamknięcie dodatkowego nośnika zbliżeniowego?

    j4c0b Odpowiedz
    • Dzwonią, bo chcą cię zatrzymać, jak wypowiedziałam umowę konta CitiPriority, zadzwonili z propozycją 6% moneybacku na pół roku.

      Katarzyna
  • Po mojej wiadomości do banku dostałem info że City Phone dla KK zostało wyłączone (nawet nie wiedziałem że to mam włączone) mam jednak jeszcze debetówkę. Mimo iż napisałem o niej jak i wspomnianej KK nie mam informacji że dla konta cokolwiek wyłączyli. To normalne ? Jeszcze mogę się nadziać na opłaty? Żadnych zbliżeniowych itp nie zamawiałem.

    jojo Odpowiedz
  • Proszę o podpowiedź, bo jestem tutaj nowicjuszem. Od kilkunastu lat mam rachunek Citikonto i kartę Citi World. Za kartę kredytową nie ponoszę żadnych opłat. Korzystam z niej miesięcznie na 1-2 tys., niekiedy mniej, niekiedy więcej. Zawsze spłacam kartę w terminie, tak więc żadnych odsetek do spłaty nie ma. Z bonusów to punkty za zakupy kartą, które można zamienić na vouchery w niektórych sklepach (100-200 zł rocznie). Miesięczne opłaty to 8 zł za kartę debetową i 3 zł za konto. Czy te zmiany mnie w ogóle dotyczą i czy warto coś zmieniać w mojej sytuacji?

    Bonifacy Odpowiedz
    • Jeśli nie masz naklejki zbliżeniowej ani karty dodatkowej to tu nic się nie zmieni. Warto natomiast zrezygnować z CitiPhone.

      Michał
    • Bardzo dziękuję. Z CitiPhone już dawno zrezygnowałem.

      Bonifacy
    • A moim zdaniem to lepiej w ogole zrezygnowac z takiej opcji konta, bo jest po prostu droga. Lepiej zalozyc konto za ktore nic nie bedziesz musial pracic, a jeszcze moze cos wpadnie w promocji.

      keton
    • to już zupełnie inna sprawa i również polecam. Nie ma sensu płacić za coś, co u konkurencji jest darmowe.

      Michał
  • Rozumiem że w zwykłej kredytówce Simplicity (tej darmowej) nic się nie zmienia ? Dalej jest za 0 zl choćby leżała w szufladzie ?

    Darth Artorius Odpowiedz
    • Na razie tak. Jak wprowadza oplaty to bedzie koniec tej karty :)

      keton
    • KK Simplcity jest wiecznie darmowa, tak mnie zapewnił Pan konsultant i mówił, że może nawet wysłać list gdzie będzie to formalnie zapisane, jakbym miał jakieś obawy.

      Pako
  • Mam pytanie odnośnie promocji Citibanku i Biedronki. Po przelaniu na konto 2000 zł z karty kredytowej dostajemy 100 zł do wykorzystania w Biedronce. Zobowiązanie to musi być aktywne przez jakiś czas (określony w regulaminie), więc kosztem dla nas są odsetki za ten okres, zgadza się? Po spełnieniu wszystkich warunków możemy spłacić całe zobowiązanie, więc zostaje nam 100 zł minus odsetki. Zastanawia mnie, dlaczego na blogu nie ma wpisu dotyczącego tej promocji, czy jednak nie jest ona korzystna? Maksymalnie można wyciągnąć przecież 700 zł na zakupy.

    marekc987 Odpowiedz
    • Zupełnie nie jest korzystna. Wyciągnięcie kasy z kk to koszt 8%. O kolejnych kosztach odsetek nie wspominam.

      Michał
    • Jak już nie chce C się analizować i liczyć (ja np do takich osób należę) to pamiętaj że „siła” jest w Internecie. Wygugluj sobie to się dowiesz nawet nasz admin pisał o tym ale nie tu. Po drugie nachalność z jaką to wciskają (np notoryczne smsy) powoduje że mi zapala się „czerwona lampka” i od razu czuje że chcą mnie wyrolować, czego potwierdzeniem są wszelkie opisy tej cud promocji w necie o czym już wspominałem.

      jojo
  • Niedawno wypowiedziałem umowę o kartę Simplicity.
    Okres wypowiedzenia minął i karta w systemie transakcyjnym znikła ale nadal mam dostęp online do swoich danych osobowych.
    Czy tak ma być ? Czy być może bank nie rozwiązał umowy do końca ? Chodzi mi o to żeby w przyszłości mieć znowu status nowego klienta.
    Czy po rozwiązaniu umowy kartę kredytową należy zniszczyć czy odesłać do banku ?

    Były klient Simplicity Odpowiedz
    • Przyłączam się do pytań.

      Ja wypowiadałem przez bankowość internetową umowę ramową i umowę rachunku rachunku konta Citi Priority. Rachunek został zamknięty ale dostęp do bankowości internetowej pozostał.

      Czy tak ma być ? Pomimo wypowiedzenia umowy ramowej ?

      A może celem złożenia dyspozycji rozwiązania umowy ramowej należy udać się do oddziału albo załatwić to przez infolinię ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?

      Bogdan
    • to chyba nie ma znaczenia dla bycia nowym klientem, oni definiują nowego klienta jako np. kogoś kto NIE MIAŁ KONTA/KARTY w pewnym okresie, jaki to ma związek z dostępem do e-bankowości – jeśli zatrzymasz dostęp to będziesz mógł szybko otworzyć nowe konto w kolejnej promocji

      Katarzyna
    • >>>chyba nie ma znaczenia dla bycia nowym klientem
      Czy ktoś potwierdzi, iż na pewno nie trzeba zamykać tych umów ramowych ?

      Bo np. w Aliorze jest wręcz przeciwnie, nawet nie mając nigdy żadnego produktu a jedynie otwartą umowę ramową ( np dla pełnomocnictwa ) – nie jest się nowym klientem.
      Boleśnie przekonało się o tym wielu podczas ostatniej promocji z bonami.

      Bogdan
  • Chciałem zamknąć wczoraj KK simplicity, bo w sumie prawie nie korzystam i można kiedyś załapać by się na kolejną promocję. Ale Pan skusił mnie cashbackiem 10% (do 100 zł) niby zapewniając, że jak wydam łacznie 1000 zł od stycznia do kwietnia to w maju przeleją mi te 100 zł. Czy ktoś to może potwierdzić, nie ma innych haczyków? Czyli mogę wydać po 250 zł (albo od razu 1000 w styczniu) i na pewno dostanę tę stówę? Następnie płacę kartą kredytową aż mi ta 100 zejdzie, bo przelewać z KK nie ma sensu (koszta) ?

    Pako Odpowiedz
  • Dokładnie tak to działa – w Citi nie ma problemu z realizacja oferty utrzymaniowej.
    Przetestowane było to przez wiele osób.

    mbo Odpowiedz
    • LOL, ledwie chcesz uciec, od razu Cię dopadną, po wypowiedzeniu lepiej odbierać od nich telefony….Ja dostałam 6% moneyback na pół roku do max. 50 zł, jak chciałam zamknąć CitiPriority. Inna sprawa, że czasami jeżdżę na weekendy za granicę, jak są tanie bilety lotnicze, i wtedy karta do CP podłączona do subkonta w walucie świetnie się sprawdza – zero przeliczeń i prowizji za wypłaty z bankomatów.

      Katarzyna
    • „karta do CP podłączona do subkonta w walucie” – mogłabyś coś więcej powiedzieć na ten temat, zaintrygowałaś mnie, szukam podobnego rozwiązania :-)

      Edyta
    • @Katarzyna, mnie też to subkonto walutowe w Citi interesuje.
      Podstawowe pytanie: czy przelewy walutowe są z Citi są bezpłatne?
      Chodzi mi o to, co zrobić ze środkami, które zostaną po takim wyjeździe, teraz np. taką końcówkę EUR przelewam do Nest, gdzie na koncie oszczędnościowym mam 0,5%, a USD (z karty Alior Kantor, której używam np. w Czechach) — do Alior Bank na lokatę 0,45%. Lokaty walutowe w Citi są chyba jeszcze gorzej oprocentowane, do tego widzę, że min. to 500 USD, więc trzymanie tam waluty nie ma sensu — czy można ją bezpłatnie wylać? W toip widzę (ale może źle to interpretuję), że krajowy przelew europejski (SEPA) kosztuje chyba 5 zł, a USD 0,5% min. 30 zł, czyżby więc lepiej było środki wypłacać w bankomacie?
      I jak wygląda kurs/koszt przewalutowania np. w Czechach?
      http://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-171039

      Don Quijote de la Mancha
    • Nie wiem jak przelewy walutowe, ale wypłaty z bankomatów (Euro) także w Polsce są darmowe- do przetestowania.
      Ogólnie używam tej karty do zakupów (amazon de, ebay, chinskie portale) i działa w porządku.
      Szukam jakiejś alternatywy, ale darmowego konta walutowego z darmową kartą (+wypłaty z bankomatów) to jeszcze nie znalazłem.

      kuba
    • Mam do CP podpięte konto w EUR i USD. Konto EUR: tylko płaciłem w EUR – żadnych przewalutowań.
      Natomiast co do USD: Citi nie pobiera prowizji za wypłatę z bankomatów, ale bankomat w USA pobrał prowizję 3USD !. Dodatkowo, za przelew USD na konto USD w Alior Banku, jeśli robi się przelew OUR, opłata wynosi 70zł ! Nie wiem jak przy przelewach SHA.

      Bartek
    • Ja nie robiłam przelewów z tego subkonta EUR. Jak coś zostawało po wyjeździe, po prostu wypłacałam z bankomatu Citi w Polsce lub w oddziale ile się dało, a końcówkę przelewałam na Citi Priority w PLN.

      Katarzyna
    • Bartek, opłaty za skorzystanie z bankomatu są różne w zależności od kraju, samo Citi nie pobiera żadnych opłat, ale nie ma wpływu na opłaty miejscowe. Ostatnio we Włoszech wypłata z banku pocztowego za 0 zł, ale np. inny bankomat zaczął mi przeliczać euro na pln.

      Katarzyna
    • OK, dzięki za info, wypłacenie w Polsce końcówki w EUR lub USD i podreptanie do Aliora, żeby ją wpłacić (i założyć lokatę USD lub za darmo przelać EUR np. do Nest) to po powrocie z zagranicy nie jest tak wielki problem…

      A czy ktoś sprawdzał przeliczanie przy płaceniu innymi walutami, np. CZK?

      Don Quijote de la Mancha
    • W NESTBANKU walutowe przelewy są darmowe ? Pocztowy ENVELO interesuje mnie w CZECHACH jak działa :) ?

      Zdzisiek80
    • W Nest bezpłatne są przelewy EUR (także SEPA zagraniczne), tak samo zresztą mam na KWJ w Alior.
      Też interesuje mnie, jak Envelo działa w Czechach, jeszcze nie wypróbowałem…

      Don Quijote de la Mancha
    • Don, tylko jedna uwaga, w bankomatach City wypłacających EUR najniższy nominał to chyba 50 EUR, w oddziałach chyba można mieć większe szczęście i akurat mogą mieć mniejsze nominały. Także trzeba to wziąć pod uwagę. Np. przy kwocie 45 euro, lepiej jest chyba kupić w kantorze lub w City te 5 EUR, wpłacić na konto i dopiero wypłacać bardziej okrągłe kwoty.

      Katarzyna
    • @Katarzyna, ok, ja akurat mam KWJ Aliora i Nest z bezpłatnymi przelewami EUR, więc jak mi zostanie 45 EUR, to mogę:
      1) przelać do Citi 5 EUR;
      2) wypłacić z bankomatu Citi 50 EUR;
      3) wpłacić je w Aliorze;
      4) przelać do Nest na konto oszczędnościowe 0,5%.
      ?

      Don Quijote de la Mancha
    • Pkt 1 i 2 zgadzam się, a reszta jak se chcesz…:-)

      Katarzyna
    • A masz lepsze propozycje? ?

      Millennium na koncie oszczędnościowym dla nowych środków daje dużo więcej: a 1,6% na USD i 0,6% na EUR, ale nie przebadałem jeszcze, jaki tam jest koszt wpłat i wypłat (a trzeba je robić stosunkowo często, jak na Profit PLN). Gdzieś jeszcze coś atrakcyjnego jest? Depozaur walut obcych nie zna…

      Don Quijote de la Mancha
    • Ja nie trzymam EUR tylko zamieniam na PLN w którymś e-kantorze i daję na lepsze lokaty w PLN. Inna sprawa, że ja regularnie zarabiam w EUR przez Internet co miesiąc pewne kwoty, które na ogół starczają mi na wyjazdy dłuższe i krótsze. Nie trzymam EUR jako zabezpieczenia

      Katarzyna
    • Widzę teraz że Eurobank proponuje podobne rozwiązanie jak Citi, tzn. karta wielowalutowa przepinana pomiędzy kontami, może to być dobre rozwiązanie po zamknięciu CitiPriority, jednak nie wiem jak z kosztami, póki co nie chce mi się sprawdzać

      Katarzyna
  • A jeśli „wypowiem natychmiastowo”, to jak wygląda konieczność spłaty zadłużenia na KK? Ile mam dni?

    qq Odpowiedz
  • Bony do Biedronki w natarciu. Nowa promocja za założenie KK City 300 w bonach do Biedry. Warunek 5 transakcji kartą w 1 i 2 miesiącu.

    Marcel Odpowiedz
  • Czy usługa CitiAlert dla konta Citi Prioriti i kk Simplicity będzie płatna? Od kiedy? Od 1 marca czy już wcześniej? Jak z niej zrezygnować?

    Beata2 Odpowiedz
    • Płatna będzie usługa CitiPhone, czyli załatwianie spraw przez telefon, CitiAlert to powiadomienia na SMS. Można w e-bankowości wysłać do nich wiadomość, że chcesz wyłączyć tę usługę dla konta i karty, nie powinno być problemu, tyle że prawie nic nie załatwisz przez telefon

      Katarzyna
  • W końcu zadzwonili. 10% max 100 zł do końca kwietnia. Jeśli ktoś naprawdę zamierza z nimi zakończyć, to najpierw wypada spłacić całość zadłużenia, potem wypowiadać natychmiastowo.

    qq Odpowiedz
  • Pomóżcie. Zadzwoniłem na CitiPhone i powiedziałem konsultantowi, że nie akceptuje zmian w regulaminie, które wchodzą 1 marca w związku z tym chciałbym wypowiedzieć umowę o konto w trybie natychmiastowym, a on na to, że może złożyć jedynie dyspozycję z 30 dniowym okresem wypowiedzenia i dopisać adnotację, żeby zamknęli jak najszybciej… Na nic zdały się tłumaczenia, że mam prawo do wypowiedzenia natychmiastowego, bo konsultant twierdzi, że zmiany wchodzą dopiero 1 marca, a sam nie jest prawnikiem, żeby ze mną na ten temat dyskutować… Co teraz? ;d

    rolin Odpowiedz
    • Ustawa o usługach płatniczych, art 29 pkt 2:

      Jeżeli umowa ramowa stanowi, że brak sprzeciwu użytkownika wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody, dostawca, informując o zmianach, o których mowa w ust. 1, jest obowiązany poinformować użytkownika, że:
      1) jeżeli przed proponowaną datą wejścia w życie zmian użytkownik nie zgłosi dostawcy sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że użytkownik wyraził na nie zgodę;
      2) użytkownik ma prawo, przed datą proponowanego wejścia w życie zmian, wypowiedzieć umowę ramową ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat;

      PS. Jeśli infolinia nie chce przyjąć wypowiedzenia, to sugeruję formę pisemną.

      Michał
    • Napisałem do nich na facebooku, zobaczę jak się do tego ustosunkują, bo może trafił mi się jakiś świeżak na telefonie.

      rolin
    • Odpisali, żeby złożyć dyspozycję przez formularz… Chciałem telefonicznie, bo ktoś tu pisał, że w ten sposób można liczyć na jakieś propozycje :D

      rolin
    • Jeśli chcesz propozycje, to jedynie właśnie pisemnie i czekamy na telefon od nich. Ale jeśli chcesz natychmiastowo przez zmiany regulaminu, to wątpię, że coś zaproponują…

      pws
    • >>>Jeśli chcesz propozycje, to jedynie właśnie pisemnie
      Nie doczytałeś na forum a było już o tym.
      Telefonicznie też można i od razu załatwione.

      Bogdan
    • Fakt, nawet kiedyś sam tak robiłem, ale właśnie z doświadczenia wiem, że wtedy było gorzej – dłużej się czeka i nie byli tacy hojni, a przy telefonie w odpowiedzi na pisemną dyspozycję było dużo milej i bez zająknięcia dali to co chciałem.

      pws
    • Dam znać czy coś z tego będzie czy po prostu zamkną :)

      rolin
    • Zlożyłem dyspozycję zamknięcia konta prority, przez serwis 2 dni temu. Dziś telefon. Pytanie dlaczego? Efekt: zwrot po 6% od kazdej transakcji przez 6 miesięcy przy spełnieniu warunku wpływu i posiadania karty kredytowej.
      Szybcy są: -)

      Michał1986
    • Jakieś ograniczenie kwotowe?

      Marcel
    • 50 złych tak jak na początku promocji.

      Michał1986
    • Ja dostałem na kredytówce jednorazowy cashback 10% wartości transakcji do kwietnia, maksymalnie 200 zł. Czyli 2000 zł obrotu robię i znów zapominam o karcie do maja :D

      rolin
    • A na koncie CitiPriority 6% cashbacku, maksymalnie 50 zł na miesiąc przez pół roku zaczynając od marca.

      Oferty otrzymane telefonicznie na kilka dni po wypowiedzeniu umów na w/w produkty w trybie natychmiastowym. Także dementuję to, że nie opłaca się wypowiadać umów w trybie natychmiastowym – nie ma to znaczenia.

      rolin
  • W trakcie takich akcji odbierajcie od nich telefony! W pon na tel. mej Pani przyszedł SMS z propozycją caschbacku, dzwonili ze dwa razy, niestety nie mogła odebrać, a z końcem poniedziałku (chyba) karta była zamknięta, w systemie nie widać nic, nawet kwoty do spłaty (poprosić o to pocztą wewnętrzną). Termin do spłaty całości JEDEN dzień, czyli wtorek. Dwa tygodnie będzie można się logować.

    qq Odpowiedz
  • @DQdlM- pytanie do Ciebie
    Waluty zakupione w Kantorze AB niezależnie od typu konta bezpłatnie przelejemy na rachunki walutowe w innych bankach. Czy dla posiadaczy KWJ są bezpłatne przelewy natychmiastowe EUR lub USD? A jak zwykłe przelewy walutowe? Też bezpłatne?
    Praktykowałeś to ?

    Eugeniusz Odpowiedz
    • Nie natychmiastowe, zwykłe walutowe, ponoć nawet nie tylko europejskie SEPA (i nawet przy OUR!), ale takich nie testowałem.
      A z przelewami z Alior Kantor jest ciekawie, bo bezpłatnie można przelać to, co się tam kupiło, ale wygląda na to, że tej wartości nie zmniejszają przelewy do Alior ani wypłaty gotówkowe.

      Don Quijote de la Mancha
    • Przelewy OUR w KWJ są bezpłatne o ile spełni sie warunek bezpłatności konta czyli zapewni jednorazowy wpływ minimum 2500zł w miesiącu. Nie musi to być wynagrodzenie. Przelew OUR w Kantorze AB kosztuje 100zł.

      Krzysztof
  • No i wprowadził Citi Android Pay, to fajnie, bo zmniejsza liczbę kart, które trzeba ze sobą nosić, ale… ale chyba lepiej się wstrzymać, bo może będą coś za odpalenie dawać?

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
  • U mnie, przy powołaniu się na zmianę taryfy opłat i prowizji, konto zamknięto bez żadnego kontaktu ze strony banku. Co więcej, nie odpisano nawet na wiadomość w sprawie zamknięcia rachunku.

    Łukasz Odpowiedz
    • Właśnie teraz dotarła odpowiedź. W każdym razie bank żadnej oferty utrzymaniowej nie przedstawił, bo w ogóle się ze mną nie kontaktowano.

      Łukasz
  • Napiszcie mi proszę jak można wypowiedzieć umowę konta Citi Priority. Przez tel. to normalne ale czy można przez bankowość elektroniczną ? Jak tak to w jaki sposób gdzie to szukać bo nie mogłem tego znaleźć. Dziękuje

    Mirek Odpowiedz
  • Jak można wypowiedzieć umowę konta Citi Priority. Czy można przez bankowość elektroniczną ? Jak tak to w jaki sposób gdzie to szukać bo nie mogłem tego znaleźć.

    Mirek Odpowiedz
    • Mirek, przez skrzynkę kontaktową, Kontakt potem Napisz nową wiadomość a potem zaznacz Zapytanie, wybierz Konta a potem obok dowolną pozycję. Pamiętaj o podaniu nr konta w innym banku, na które ma być przelana nadwyżka ponad 0 na Twoim koncie. Być może będą do Ciebie dzwonić, żeby cię zatrzymać w banku, mi zaproponowali 6% moneyback na 6 m-cy, do maks. 50 zł za miesiąc.

      Katarzyna
  • KASIU, Serdecznie Dziękuje Ci za udzieloną odpowiedz ;-)

    Miro Odpowiedz
  • Czy po wykonaniu przelewu w Citi Priority jak kliknę aby pobrać potwierdzenie to zgodnie z TOiP zapłacę obecnie 4 zł, a od 1 marca 12 zł?
    https://www.online.citibank.pl/files/documents/news/wykaz-zmian-od-1-03-2018-citi-priority.pdf

    taki-ja Odpowiedz
    • Szczerze mówiąc na to by wychodziło, ale to brzmi aż śmiesznie. Jak tak popatrzeć na te opłaty niektóre nawet obecne u nich… A to przecież niby priorytetowe konto dla klientów VIP, więc wiele rzeczy powinno być za darmo w porównaniu do innych zwykłych kont.

      pws
    • Nie, chyba chodzi o takie bardziej szczegółowe potwierdzenie z pieczątkami banku itp. dla celów np. złożenia w US. Chyba nie może chodzić o zwykłe potwierdzenie do ściągnięcia w formie PDF-u

      Katarzyna
  • Pobrano mi 6zł za CityPhone.

    To za to że zalogowałem się przez przeglądarkę w telefonie??

    To stała opłata czy tylko jak się zaloguję??

    raul_r2 Odpowiedz
    • Właśnie miałem się pytać kto też umoczył.
      Możesz wypowiedzieć przez CITI PHONE lub bankowość internetową.
      Każdy kto nie wypowiedział w porę jest do tyłu 6zł .

      K+M+B
    • To wynika ze zmiany TOiP, każdy płąci 6zł za tzw. gotowość.

      K+M+B
    • Jezeli usluge wylacze dzisiaj to za kwiecien tez zaplace w Maju ?

      Mateusz
    • Jeżeli usługę wyłączę dzisiaj to za kwiecień tez zapłacę w Maju ?

      Mateusz
    • Wyglada na to ze tak, bo jak sie dowiedziałem liczy się kazdy dzien aktywnosci włączonej usługi CitiPhone.

      Wojak
  • Jak to wyłączyć przez bankowość internetową, bo nie widzę nigdzie do kliknięcia takiej opcji? Trzeba pisać wiadomość?

    mbr1111 Odpowiedz
    • Trzeba.
      Można też telefonicznie, ale ja wolę pisemnie (dostaje się też wiadomość potwierdzjącą przyjęcie dyspozycji).
      Nie zapomnij o zaznaczeniu, że chodzi o usługę dla (lub też) Citi Priority.

      Don Quijote de la Mancha
    • Nie koniecznie jak piszesz u Nas sie okazało, ze prowizja za usługę CitiPhone serwisu bankowości telefonicznej została pobrana dla kk Simplicity.
      Pierwsza pisemna odpowiedz z banku, zobaczymy jakie będą kolejne.

      Wojak
    • Opłata za CitiPhone do SImplicity jest pobierana już od kilku lat (o ile ktoś tego nie dezaktywował).
      Czyli gdyby ktoś chciał to mieć do obu produktów to musiałby płacić 12 zł/mc…
      ↑ 23 grudnia 2017, 12:18 • Don Quijote de la Mancha

      Don Quijote de la Mancha
    • Aha, nawet nie trzeba pisać, że chodzi o Citi Priority, wystarczy pisząc wiadomość wybrać rachunek; ja tak w lutym zrobiłem (i opłaty nie pobrano):
      „Rachunek: 0123456789. [wybrany z drop-down]
      Dzień dobry!
      W związku ze zmianami w tabeli opłat i prowizji proszę o natychmiastowe dezaktywowanie usługi CitiPhone.
      Z poważaniem
      Don Quijote de la Mancha”

      Don Quijote de la Mancha
    • Raczej nie jest tak jak piszesz.
      Bo moi znajomi dostają odpowiedzi na reklamacje po 4 kwietnia takie:

      „Uprzejmie informujemy, że zgłoszenie rezygnacji z Serwisu CitiPhone w zakresie Karty
      Kredytowej zostało zrealizowane. Pragniemy podkreślić, że opłata za możliwość korzystania
      z CitiPhone jest naliczana z dołu, czyli za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Bank nalicza
      opłatę za każdy miesiąc, w którym usługa była choć przez jeden dzień aktywna.”

      Chodzi im dokładnie o kk, bo jak gdzies było wspomniane usługa była do Priority bezpłatana a teraz od 1 marca wpływ 10 k zwalnia z tej opłaty i rezygnacja przez formularz bankowy.

      Wojak
    • Ja napisalem wiadomosc (oczywiscie w odpowiednim czasie) zeby z mojego konta i KK wylaczono wszystkie dodatkowo platne uslugi. Po tygodniu dostalem potwiedzenie i nic mi nie pobrali. Przeciez to proste jak drut. Moja wiadomosc miala niecale 2 linijki.

      keton
    • Wtedy dla ciebie było proste ale nie dla tych kilkudzieśięciu osob którym opłate pobrano a Admin nie wspomniał o wyłaczaniu tej usługi CitiPhone przed. 1 marca tylko skupiał sie na naklejkach, nadpłatach na kk itd.

      Wojak
    • Ale wlasnie o to mi chodzi, nie chcialem wchodzic w szczegoly zmian cennika, co kosztuje a co nie. Poprosilem tylko o „wylaczenie wszystkich platnych uslug”. To dziala najlepiej.

      keton
    • przy tak duzych pieniadzach ktore zarabiamy na promocjach bankowych szkoda juz czasu na dokladne analizowanie wszystkich zmian w zagmatwanych regulaminach zwlaszcza jesli cos kosztuje tylko 6 zl miesiecznie

      aaaa
    • Pewnie masz racje ale to nikogo nie zwalnia w tym Admina do robienia rzetelnych opisów danej promocji, zmianach regulaminu, toip a nie pisanie po łebkach i skupianiu się na mniej istotnych rzeczach.

      Wojak
    • Kilkadziesiat bankow i kazdy z nich kilka razy w roku cos zmienia w regulaminach i oplatach. Przy takiej skali nie da sie ogarnac wszystkiego.

      aaaa
    • @Wojak

      „nikogo nie zwalnia w tym Admina do robienia rzetelnych opisów danej promocji, zmianach regulaminu, toip a nie pisanie po łebkach i skupianiu się na mniej istotnych rzeczach”
      — łżesz.

      @Admin w powyższym wpisie napisał, wprawdzie w ramach aktualizacji, ale zrobionej bardzo szybko:

      […] wprowadzono opłatę za obsługę bankowości telefonicznej przez konsultanta banku, czyli CitiPhone. Najlepiej ją po prostu wyłączyć, bo i tak pewnie większość z nas z niej nie korzysta.

      Także w komentarzach różne osoby pisały tu o konieczności rezygnacji z CityPhone dla City Priority, m.in.:
      https://livesmarter.pl/citibank-zmiana-regulaminu-oraz-tabeli-oplat-i-prowizji-marzec-2018/#comment-178650
      https://livesmarter.pl/citibank-zmiana-regulaminu-oraz-tabeli-oplat-i-prowizji-marzec-2018/#comment-177272
      https://livesmarter.pl/citibank-zmiana-regulaminu-oraz-tabeli-oplat-i-prowizji-marzec-2018/#comment-177451

      No i oczywiście ja o tym pisałem „właśnie napisałem wiadomość w serwisie www z prośbą o dezaktywację”:
      https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184108
      a poniżej na pytanie „Co to za usługa ? Aktywna w standardzie ?” odpisałem „zasadniczo tak, ponieważ była to usługa bezpłatna” — co później potwierdził @tomko111, dawniej się tego nawet dezaktywować nie dało: „dostęp do usługi CitiPhone w zakresie konta jest bezpłatny i nie ma możliwości wyłączenia usługi” https://livesmarter.pl/citibank-300-zl-w-gotowce-za-wyrobienie-karty-citi-simplicity/#comment-190716
      Wystarczyło posłuchać mądrzejszych i także dezaktywować tę usługę, zamiast chamsko pisać:
      „Nie wiem co chcesz dezaktywować od 1 marca.” https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184124
      „No to szykuj się na opłate 6zł od marca ?” https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184138
      No i oczywiście mój ulubiony tekst, gdy @Wojak twierdzi: „Pewna jest tylko reklamacja do pobranej za marzec opłaty ?” https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184283
      — chodziło mu o opłatę, która miała być pobrana ode mnie! Uznał, że efektem wypowiedzenia płatnej usługi będzie dalsze pobieranie za nią opłaty, lepiej nic nie robić!

      Żyjemy w wolnym (ponoć) kraju, każdy ma prawo postępować głupio, ale co zrobić z osobnikiem twierdzącymi, że @Michał „nie wspomniał o wyłączaniu tej usługi CitiPhone”, choć wcześniej sam bezczelnie wyśmiewał pomysły wyłączenia tej usługi?

      Don Quijote de la Mancha
  • Wie ktoś może o co chodzi w tym zapisie z TOiP: „Opłata za kopię dowodu dokonania Transakcji uzyskaną od usługodawcy – 15 zł”?

    WiFran Odpowiedz
  • 6zł Citiphone: U męża rozpatrzyli reklamację pozytywnie i zwrócili opłatę, u mnie napisali, że pobrali słusznie na podstawie nowego regulaminu i reklamacja jest bezzasadna :D

    Joana Odpowiedz
    • Więc przynajmniej z asertywności męża możesz czerpać satysfakcję. ?

      Don Quijote de la Mancha
    • Ciekawe co zreszta ale przynajmniej to 50 zł za marzec zrekompensowało zabrane bezprawnie 6 zł za Citi Phone.

      Wojak
  • moja reklamacja jeszcze nie rozpatrzona – pisałem 5.04.

    diego Odpowiedz
    • Na moją też jeszcze nie odpisali, ale 6 zł. za CitiPhone zwrócili dzisiaj:) Dla odmiany reklamację na brak bonu do biedry za podwyższenie limitu na KK rozpatrzyli pozytywnie ale bonu jeszcze nie przysłali.

      Kac78
    • Bon dostałem, ale za to brak śladu w poczcie wewnętrznej o caschbacku za próbę odejścia na początku 2018 r. No i samego zwrotu też ni widu ni słychu… Dzwonili z propozycją- to pamiętam, ale jak mam reklamować?)

      dffdf
    • Chyba nie trzeba reklamować, dziś wpadła stówka (10% cashbacku od 1000 zł), opisana jako „OFERTA PROMOCYJNA CITIBANK”. Dziękuję!

      Żą
  • City Bank to złodzieje pobierają z karty kredytowej 5,8% na przewalutowanie MASAKRA !!!!!!

    Teodor Odpowiedz
    • I gdzie tu złodziejstwo? Wszystko zgodnie z TOiP. Do transakcji walutowych masz masę innych korzystniejszych sposobów….

      sebeksk
    • Tak, nie jest dobra karta na wyjazdy zagraniczne, lepiej u nich założyć konto w walucie i przepinać kartę z konta – wtedy żadnych opłat i przewalutowań nie ma

      Kate
    • Do tego we wpłato-bankomatach w Polsce można też wpłacać i wypłacać EUR u USD; także bankomaty zagraniczne są bezpłatne, można więc powiedzieć, że Citi ma świetną ofertę na wyjazdy zagraniczne.

      Don Quijote de la Mancha
    • Dokladnie, place tak za hotele i wszystkie zakupy w UE. Zaleta jest to ze ta karta dziala praktycznie wszedzie bez problemow. Do pelni szczescia brakuje jedynie kredytowki w EUR.

      keton
    • chyba teraz eurobank jest lepszy, płatności w euro zaliczają się do 5% zwrotu z programu Rodzina i przyjaciele, ale wypłaty z bankomatów są 1,5 euro, więc lepiej jest mieć trochę gotówki poza kartą

      Kate
    • Masz na mysli konto walutowe w Euro? Bo ze zlotowkowego to pewnie jest sroga prowizja za przewalutowanie?

      keton
    • Konto walutowe w EURO plus karta wielowalutowa przełączana między kontami PLN i EUR (jak w Citi). Tyle, że jest opłata za jej używanie to 1,90 zł, ale chyba tylko za miesiąc, gdy karta jest podłączona do konta euro. Oczywiście żadnych kosztów przewalutowań, kwota jest pobierana w euro i dodatkowo można dostać 5% za wydatki „turystyczne” typu hotel, restauracje, atrakcje turystyczne (do 60 pln miesięcznie)

      Kate
  • „Zmiana Regulaminu Kart Kredytowych i Tabeli Opłat i Prowizji od 8.08.2018 r.”
    — zauważyliście tam jakieś pułapki?

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Zdaje się, że te zmiany wynikają z regulacji UE – właśnie do 8 sierpnia każdy bank musi wprowadzić do oferty bezpłatny rachunek podstawowy (np. muszą gwarantować 5 darmowych wypłat z bankomatów obcych, darmowy rachunek i kartę itp.). Z tego co czytałam nie jest to jednak oferta dla wisienkowiczów – z takiego rachunku będzie mógł skorzystać klient posiadający konto wyłącznie w 1 banku.

      Mari
    • Prośba o podesłanie – chętnie rzucę okiem

      Michał
    • Mari, po prostu teraz bank dostanie kare jesli nie bedzie miec takiego konta w ofercie ale cwaniaki juz zapowiedzieli ze nie beda promowac tych kont

      aaaa
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy