150 zł za założenie nowego, „rewolucyjnego” CitiKonta od Citibanku

Trwa do 20.11.2020

Większość bank w Polsce oferuje konto osobiste wraz z kartą debetową, których prowadzenie jest darmowe. Albo raczej: może być darmowe, ale najczęściej po spełnieniu określonych warunków. Dlatego Citibank postanowił rzucić rękawicę swoim konkurentom i zaprezentował właśnie nowe CitiKonto, którego prowadzenie i obsługa karty debetowej są całkowicie darmowe – i to bez spełniania dodatkowych warunków! Widać jednak, że bank chce być numerem jeden nie tylko wśród konkurencji bankowej, ale również pozabankowej – nowe konto ma być bowiem rewolucyjnym rachunkiem, które świetnie nada się do płatności zagranicznych. A do tego wszystko nie zabrakło premii na start :)

150 zł premii za nowe CitiKonto

Nowe CitiKonto za zero

Podstawowym założeniem CitiKonta jest brak opłat za prowadzenie rachunku oraz posiadanie karty debetowej z usługą wielowalutową. Już te warunki sprawiają, że jest to jeden z dwóch rachunków w Polsce za który nie płacimy nawet, jeśli karta leży w szufladzie, a na rachunku nie ma żadnych wpływów.

Ale to nie wszystko. Oprócz bezwarunkowego zera za podstawowe opłaty Citi pozwala również na 4 darmowe wypłaty gotówki z bankomatów w kraju i za granicą (kolejne to 8 zł za wypłatę oprócz bankomatów Citi, które są zawsze darmowe). A do tego dorzuca 3 darmowe przelewy natychmiastowe (Express Elixir) w miesiącu w ramach bankowości internetowej – czyli coś, co w zdecydowanej większości banków jest usługą płatną.

Oprócz baaardzo sensownych warunków prowadzenia konta mamy również możliwość korzystania z Citi Global Wallet – czyli usługi pozwalającej na płacenie w wielu walutach bez kosztów przewalutowania.

W jaki sposób jest to realizowane w Citibanku? Wystarczy, że założymy subkonto w danej walucie, załadujemy je, aktywujemy Citi Global Wallet i… po prostu będziemy płacić za zakupy. Citi automatycznie wykryje, że jeśli np. płacimy w USD to środki pobierze z konta w USD.

Walutę najprościej będzie kupić w samej bankowości internetowej. Citi chce bowiem stać się jednym z najkorzystniejszych kantorów internetowych na rynku. Patrząc na to, jak wygląda obecna tabela kursów, faktycznie może tak być – spread jest wręcz mikroskopijny!

Co z walutami, w których subkonta nie możemy założyć? Na czas wykonywania transakcji powinniśmy przepiąć (ręcznie) kartę pod konto w EUR – wtedy bank ściągnie pieniądze z konta w EUR a przewalutowanie nastąpi po kursie organizacji płatniczej (Mastercard), czyli również jednym z najlepszych dostępnych na rynku.

Na koniec dodam, że oferta ma pewien haczyk: bank nie chce, aby konto w EUR stało się naszą przechowalnią gotówki (ze względu na ujemne stopy procentowe dla EUR) i warto tam trzymać środki do max. 10 000 EUR. Powyżej tej kwoty naliczana będzie opłata miesięczna – od 18 zł do nawet 180 zł (powyżej 100 000 EUR). Dla innych walut tego problemu na szczęście nie ma.

O czym jeszcze trzeba wiedzieć? Dla czytelników bloga nie będzie to pewnie niczym odkrywczym, ale bank jakoś musi zarabiać – dlatego wszelkie usługi premium (np. CitiPhone, CitiAlerts) są płatne (ale też nie są do niczego potrzebne, więc warto od razu z nich zrezygnować). Tak samo zresztą jak próba wykonywania jakichś operacji w oddziale – wspomniane wcześniej przelewy Express Elixir są darmowe, ale tylko przez bankowość internetową. W oddziale lub przez bankowość telefoniczną CitiPhone kosztują… 30 zł. No ale taką mamy obecnie rzeczywistość w wielu obszarach życia – jeśli ktoś nie chce korzystać z internetu to wtedy niejako sponsoruje tych, którzy to robią. I nic za to nie płacą ;)

150 zł na start

Oczywiście nawet najkorzystniejsze konto warto otworzyć w ten sposób, aby coś jeszcze na tym zyskać. Dlatego Citibank uruchomił promocję wspierającą swoje nowe CitiKonto, w której do zdobycia mamy 150 zł. Co należy zrobić?

Przede wszystkim być nowym klientem banku, czyli osobą nieposiadającą żadnego konta osobistego ani oszczędnościowego w Citibanku od 1.01.2020. Posiadanie tych rachunków w przeszłości nie wyklucza z udziału w promocji, tak samo jak posiadanie obecnie jakiegoś innego produktu (np. karty kredytowej) :)

Jeśli spełniamy powyższe warunki to wystarczy, że udamy się na dedykowaną stronę promocji i złożymy wniosek o CitiKonto (najlepiej z kartą debetową – będzie potrzebna do spełnienia warunków promocji). Co istotne: konto możemy otworzyć w pełni zdalnie, za pomocą biometrii. Pamiętajmy jedynie, żeby w trakcie tego procesu zrobić dobrej jakości zdjęcia (selfie) oraz dowodu osobistego (musi być cały w ramce, na płaskiej powierzchni, bez cieni i odbitego światła, a krawędzie nie mogą być ucięte np. palcami). Instrukcja nt. zakładania konta biometrycznie znajduje się tutaj.

Czas na wnioskowanie i podpisanie umowy mamy do 20.11.2020, przy czym bank zastrzega, że pula promocyjnych wniosków wynosi 5000 sztuk. O jej ewentualnym wyczerpaniu poinformuję we wpisie.

A jakie są warunki samej promocji? Relatywnie proste. Do zdobycia mamy trzy nagrody – każda po 50 zł.

Pierwszą z nich zyskamy pod warunkiem, że do końca pierwszego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu założenia konta zalogujemy się co najmniej raz do aplikacji mobilnej Citi Mobile oraz otrzymamy wpływ min. 100 zł z rachunku w innym banku. Przykładowo podpisując umowę o konto we wrześniu czas na spełnienie tych (banalnie) prostych warunków mija z końcem października.

Co z drugą nagrodą? Wystarczy, że do końca drugiego miesiąca po miesiącu otwarcia konta dokonamy płatności za pomocą Google Pay lub Apple Pay na łączną kwotę min. 100 zł. W naszym przykładzie czas mamy do końca listopada.

Ostatnia nagroda przyznawana będzie, jeśli do końca trzeciego miesiąca kalendarzowego po otwarciu konta na nasze konto wpłynie min. 2000 zł „z tytułu wynagrodzenia” (bank nie definiuje tu niczego więcej, więc warto z tej furtki korzystać). W naszym przykładzie mamy czas do końca grudnia.

Każda z nagród zostanie wypłacona do końca kolejnego miesiąca przewidzianego na spełnienie danych warunków – czyli dla kont założonych we wrześniu będzie to koniec listopada, grudnia oraz stycznia.

Nie przegap!

Komentarze

  • Jak sprawdzić kiedy zamknąłem tam konto?

    Robben_11 Odpowiedz
    • Najlepiej mieć wydrukowane wypowiedzenie ew. zapisywać sobie w excelu. Post-factum pewnie najlepiej zadzwonić na infolinię i spytać

      Michał
  • Te warunki można spełnić w pierwszym miesiącu czy trzeba miesiąc po miesiącu spełniać kolejne kroki?

    nsmarcin Odpowiedz
    • jak najbardziej można wcześniej, ale wypłata premii i tak może się odbyć tak, jakbyś to zrobił w ostatnim możliwym terminie (choć zobaczymy, bo Citi lubi zaskakiwać w tej kwestii na plus)

      Michał
    • O to właśnie chodzi bo skoro konto i tak jest darmowe to można wszystko spełnić w sumie od razu, logowanie, 2000 przelew (warunek 1 i 3), płatność 100zł (warunek 2) i już. A nie w każdym miesiącu pamiętać o warunkach.

      nsmarcin
  • Coś nie działa ta weryfikacja przez selfie.

    tomko111 Odpowiedz
  • Taka ciekawostka z cennika (7. Wpłaty gotówki): miesięczny abonament – nieograniczona ilość wpłat gotówki w bankomatach innych niż Banku w kraju – 0 zł.
    :)

    Adam K. Odpowiedz
  • Czy z usługi CitiPhone nie trzeba rezygnować po otwarciu konta, aby opłata nie była pobrana?

    Paweł Odpowiedz
    • CitiPhone jest płatne, więc jeśli nie ma opcji odznaczenia podczas wnioskowania, to jak najbardziej warto zrezygnować. Szczerze mówiąc nie wiem jak obecnie to wygląda, ale wydawało mi się, że sami tego nie odpalają.

      Michał
    • W dokumentach jest informacja, że klient ma automatycznie włączoną usługę CitiPhone, oczywiście płatną wg tabeli.

      nsmarcin
    • Przy podpisywaniu umowy w oddziale pani dokładnie omówiła wszystkie pułapki w tym opłaty za trzymanie euro oraz mogłem od razu podpisać rezygnację z citiphone.

      R
    • Precyzując – był to osobny dokument, więc trzeba poprosić jeżeli ktoś nie dostanie.

      R
  • Czy można spełnić warunki płatności Google Pay nie mają w telefonie NFC? Naprzykład płacąc w internecie?

    Bart Odpowiedz
    • Wg regulaminu tak, wyraźnie jest napisane, że transakcja bezgotówkowa stacjonarnie lub przez internet.

      nsmarcin
    • Dzięki.

      Bart
    • Czy zasilenie revoluta przez Google Pay jest bezpieczne? :) W końcu to citi, może gdzieś ukrył milion monet prowizji za revoluta…

      Kulson
    • Moim zdaniem nie. Regulamin mówi: „dokona kartą do Konta transakcji bezgotówkowych za pośrednictwem systemu płatności Google Pay lub Apple Pay”. Chyba chodzi im o promocję tego typu płatności.

      LiveS
  • Dziesiąty raz poprawiam zdjęcia i cały czas komunikat: „Przepraszamy. Wsytąpił błąd.” Nie wiem, czy to kwestia zdjęć, czy coś u nich. Ich aplikacja do weryfikacji zawęża i wydłuża u mnie obraz, wobec czego bardzo trudno jest trafić w ramkę przy robieniu zdjęć dokumentu. :/

    Micha Odpowiedz
  • Kiedy będzie wiadomo że konto jest aktywne?

    rafciu Odpowiedz
    • U mnie przeszła weryfikacja zdjęciem dowodu i selfie. Ale konto nie jest aktywne, dotarł jedynie mail z dokumentami z banku. Po zalogowaniu (mam kartę kredytową) konto również nie jest widoczne.

      Łukasz
    • To chyba oferta dla zupełnie nowych klientów, bez dostępu do e-bankowości:
      Regulamin mówi:
      „zawrą z Bankiem Umowę Produktów Depozytowych („Umowa Depozytowa”), na podstawie której otworzą konto osobiste typu CitiKonto („Konto”) oraz w terminie 10 dni od otwarcia Konta podpiszą niniejszy Regulamin”

      Ta Umowa Produktów Depozytowych to „Umowa rachunków bankowych, o elektroniczne instrumenty płatnicze oraz o korzystanie z usług bankowości elektronicznej („Umowa Produktów Depozytowych”)” a więc umowa ramowa, którą posiadacze kk już mają.

      Mylę się?

      Ja123
    • „Umowa Produktów Depozytowych” to coś, co posiadacze kk już mają? Tak semantycznie to nieco dziwne…
      W każdym razie to nie powinno przeszkadzać, bo „Z Oferty wyłączone/eni są: a. osoby, które po dniu 1 stycznia 2020 r. posiadały w Banku Konto Osobiste lub Rachunek Oszczędnościowy” — czyli ta UPD nie wyklucza… A to, co zacytowałeś, tak czy inaczej spełnisz (o ile się wyrobisz do 20 listopada) — nie ma chyba nigdzie mowy, że Umowę Depozytową trzeba zawszeć w Okresie Obowiązywania Oferty.

      Don Quijote de la Mancha
    • 1. Regulamin nie wyklucza posiadaczy kart kredytowych
      2. Umowa depozytowa nie jest umową o kartę kredytową

      Mogę ich spytać, ale na 99% posiadanie karty kredytowej nie jest problemem.

      Michał
    • I dostałem właśnie odpowiedź, że karta kredytowa nie wyklucza.

      Michał
    • Komuś już się udało aktywować konto? Ja też dostałem dokumenty, weryfikacja pozytywna a konta nie mam od dwóch dni (mam kartę kredytową więc mogę się zalogować)

      Pedro_90
    • Tak, mam kk i chyba mi otworzą to konto w promocji, chociaż zamiast dac możliwości otwarcia go w e-bankowości to proponują tą wadliwę weryfikację z selfie, a w oddziale też nie chcieli mi sfinalizować wniosku, chociaż tam pani zrobiłaby sobie skany dowodu sama i byłoby po krzyku, a tak to muszę to przesyłać w e-bankowości, chociaż nie wiadomo jak…już zapomniałem jaki nieprzyjazny dla klienta do bank

      Ja123
  • A ja mam pytanie czy doczytaliście punkt z tytułem wynagrodzenia.
    @Michał Admin w regulaminie jest punkt: „Wpłata, o której mowa w pkt 14 nie może pochodzić z rachunków prowadzonych przez Bank dla klientów indywidualnych.”

    Także musi być to przelew od kogoś z konta firmowego, a o takie już trudniej, bo potem firmy muszą się tłumaczyć z takich przelewów.
    Myśleliście jak to obejść??

    derek Odpowiedz
    • A skad wiadomo, ze rachunek jest firmowy? Jest cos zakodowane w numerze IBAN?

      keton
    • 1. Organizatorem Oferty „CitiKonto. Finansowa Rewolucja” („Oferta”) jest Bank Handlowy w Warszawie S.A. […] („Bank”) […]

      — czyli „Bank” = Bank Citi Handlowy.
      Czyli przelew musi przyjść z dowolnego konta w innym banku albo konta firmowego w Citi Handlowym

      Don Quijote de la Mancha
    • super! dzięki za wyjaśnienie :) Na Ciebie zawsze można liczyć :)

      derek
    • Dokładnie tak jak pisze Don. Pamiętajcie proszę, że słowa pisane z wielkiej litery w regulaminach nie są przypadkowo z wielkiej litery… :)

      Michał
  • Udało się komuś przejść pomyślnie cały proces mając już umowę ramową? Banki często robią problemy w takich sytuacjach, wymagają otwarcia produktu przez bankowość internetową/infolinię, a wtedy różnie jest z promocjami. Mam samą kartę kredytową i zastanawiam się jak to będzie wyglądać.

    Matryc Odpowiedz
  • A można inaczej założyć konto niż przez to selfie, mam blisko oddział City i jutro i tak tam się wybieram

    Ja123 Odpowiedz
    • Widzę na ich stronie z wnioskiem: „Pamiętaj CitiKonto otworzysz również w naszych oddziałach Smart Sprawdź listę oddziałów”

      Ja123
  • WIdzę też, że trzeba podpisać regulamin … ” oraz w terminie 10 dni od otwarcia Konta podpiszą niniejszy Regulamin” (w regulaminie jest miejsce na to). Czy w wersji z selfie zaznacza się jakieś zgody na regulamin?

    Ja123 Odpowiedz
    • Przychodzi kod sms, którym się podpisuje kilka dokumentów, myślę, że to liczy się jako podpisanie. Dodatkowo na email przychodzą dokumenty, z informacją, że jeśli jest wśród nich regulamin promocji to znaczy, że konto zostało otwarte w promocji.

      nsmarcin
    • no i takiego regulaminu oferty specjalnej nie dostałem – to znaczy ze nie mam konta w promocji?

      sunwoj1
    • Jak podpiswałeś smsem to powinny być 4 dokumenty do zaakceptowania. W mailu przychodzi kilka dokumentów w jedym pliku pdf. Sprawdź dokładnie, najszybciej wyszukaj np. słowo „rewolucja”. U mnie jest to strona 150 tego pdfa.

      nsmarcin
    • zgadza się – wyszukiwalem ale inne słowa np.: oferta specjalna :)
      i tak – na 150 stronie jest regulamin promocji

      sunwoj1
  • ja niestety mam kuriera… zobaczymy, kiedy zadzwonią w celu jego umówienia.

    derek Odpowiedz
    • ja też bo nie zauważyłem przycisku rozpocznij na slefie i czekałem… jak dostrzegłem to strona się przeładowała i wyświetliło się że będzie kurier… a że nie mam ochoty to może jutro wstąpię do pobliskiego oddziału citi… ale kuriera oglądać nie zamierzam ;)

      wacek
    • a szkoda, może ładny by był!

      Kulson
    • Wolę nie ryzykować, jeszcze na ładnego nie trafiłem ;-) Wybrałem się za to wczoraj do oddziału ale powiedzieli że system się zapchał i jakiejś szybszej ścieżki (15 min) nie przeprowadzą a standardowa papierologia to 2h. Zasugerowali odczekać min. do dziś. Więc padałem do nich dziś. Ale system dalej zapchany i „sienieda” ale ponoć robili „ręcznie” i to tylko godzinka. Zrezygnowany zgodziłem się… uwinęli się w 45 minut… normalnie ekspres. Umowa podpisana, kartę personalizują i wydają na miejscu.

      wacek
  • No i jeszcze na końcu procesu zakładania konta, w dokumentacji były jakieś informacje o oplatach sms w usludze Citi Alerts
    Ps. Po przejściu całości, gdzie jest informacja o procesowaniu wniosku – należy poniżej skorzystać i zarejestrować sie w Citibanku Online ?

    IreneuszN Odpowiedz
    • Po przejściu procesu jest informacja o tym, że wniosek jest przetwarzany i bank poinformuje o zakończeniu, ew. skontaktuje się w razie problemów.

      nsmarcin
    • U mnie wszystko poszło gładko, ale czekam już ponad dwie godziny na maila ostatecznego z nr rachunku itp. Wideoweryfikacja zakończona z informacją, że OK i czekać na mail z banku. Czy akceptują ostatecznie dopiero w godzinach pracy banku?

      tymateusz
    • W moim przypadku dla osoby z rodziny, która nigdy nie byłą klientem Citi, konto zostało otwarte od razu. Natomiast ja jako posiadacz karty kredytowej nadal czekam.

      Łukasz
    • O właśnie, a miałem kredytową ponad dwa lata temu.

      tymateusz
    • Ja też jako posiadacz KK w Citi czekam na potwierdzenie otwarcia rachunku.

      Paweł
    • O jak sytuacja, dostaliście potwierdzenie otwarcia rachunku?

      simrisham
  • Jakieś zgody trzeba zaznaczyć?

    drudar Odpowiedz
  • Ktoś się orientuje czy przekształcenie obecnego konta citi priority na citi konto jest darmowe? I czy po przekształceniu będę mieć stawki w kantorze dla konta ‚otwartego po 01.09’ czy ‚otwartego do 19/08’ ?

    janek-asd Odpowiedz
    • Jak nie jest darmowe to mozna zamknac i otworzyc nowe. Ja ostatnio zlozylem wniosek i zadzwonili i sami zaproponowali na rok bezwarunkowa bezplatnosc.

      keton
  • Wczoraj próbowałem kilka razy otworzyć przez selfie, potem przez kuriera. W 1 przypadku pusty ekran, w 2 plik zdjecia DO za duży. Zadzwoniłem wieczorem ok. 20 na infolinię, konsultant złożył wniosek, dzisiaj od dzwonił pracownik potwierdził dane i dokończył cały proces. Mam zostać skan dowodu i czekać na kuriera. W pkt. 3 premii konsultant zaznaczył wyraźnie, że wpływ wynagrodzenia musi być od pracodawcy. Co myślicie o przelewie od osoby 3 z tytułem „wynagrodzenie”?

    Zyberiusz Odpowiedz
    • Jak żona (ze wspólnotą majątkową), to ok.
      Jak przedsiębiorca, nawet mikro, to nie, teraz im rachunki dokładnie prześwietlają.

      Ogólnie prawdopodobieństwo, ze się fiskus przyczepi do niezarejestrowanych wynagrodzeń przesyłanych między prywatnymi osobami jest znikome, ale po co kombinować, w Citi nigdy nie było problemu z wpływem „wynagrodzenia” z własnego konta w innym banku, zresztą nie mogą tego sprawdzić, regulamin też nie ma tu jakiejś wąskiej definicji (wystarczy wpływ „z tytułu wynagrodzenia”).

      Don Quijote de la Mancha
    • Aha, a bajdurzeniami „konsultantów” się nie przejmujemy, to podstawowa zasada (chyba że są na naszą korzyść i mamy to na piśmie i możemy użyć w postępowaniu reklamacyjnym).

      Don Quijote de la Mancha
    • Dokładnie. Nawet dr Mentzen wyraźnie mówił, że choćby sam minister finansów wielokrotnie publicznie mówił, że jest tak, a nie inaczej to nie ma żadnego znaczenia, a tym bardziej mocy prawnej. Liczy się tylko to co „w prawie”, czyli w tym przypadku na piśmie w dokumentach, a jeżeli jasno nie zaznaczyli, że przelew musi być z konta firmowego albo że nie może być z naszego własnego konta w innym banku, to w razie czego jest podstawa do reklamacji. Mogą sobie pisać „z tytułu wynagrodzenia”, ale jeżeli tego jasno nie zdefiniują, to pojawia się pole do interpretacji, również na naszą korzyść. Zwykle bankom się nie chce sądzić o takie drobne, więc zapłacą dla świętego spokoju jak klient jest uparty i nie odpuszcza.

      wyderson
  • Dopytałem na czacie z konsultantem, ile potrwa jeszcze aktywacja po pozytywnej wideoweryfikacji, odpisali, że do kilku dni jeśli mają dużo wniosków.

    tymateusz Odpowiedz
  • Konto wydaje się petarda. Zwłaszcza, jeśli tabela kursów będzie miała odzwierciedlenie w rzeczywistości. Już straciłem nadzieję, na alternatywę dla złodziejskiego Revoluta, a tu taka niespodzianka! Jak tylko mi otworzą i sprawdzę, od razu żegnam się z Revolutem!
    P. S. Mi sejfie nawet nie proponowało, dostali skan dowodu i procedują (mam KK).

    Jarek Odpowiedz
    • Czy ja wiem czy taka petarda… Zakładanie subkont i ich zasilanie jest upierdliwe…

      Kulson
    • I jeszcze ręczne przepinanie karty… Heloł, mamy XXI wiek ;)

      Kulson
    • Można zrobić wpłatę w bankomacie z opcją wpłat EUR. Przepinanie ręczne,może być, lepiej niż w Mille gdzie trzeba chodzić do oddziału w tym celu

      Ja123
    • Do 5k pln w Revo dalej jest darmowa wymiana po korzystnych kursach. Dla osób, które wymieniają większy kapitał, to warto policzyć czy nie opłaca się wykupić premium. Jednak wygoda i same kursy po stronie R zapewne. „Najgorzej” mają Ci po środku, co chcą wymieniać kilka-kilkanaście koła pln miesięcznie. Czy citi ma lepsze spready niż kantor alior, cinkciarz, walutomat, ew. kursy mastercarda?

      wyderson
    • Po co przepinać? Ustawić na stałe EUR. Złotówki idą bezpośrednio, wszystkie inne waltuty poza USD i GBP przez EUR, więc przepiąć trzeba tylko wtedy gdy chce się płacić w USD lub GBP.

      add
    • Tyle, że Revolut celowo działa w sposób złodziejski. Ustawiam AUTOMATYCZNE zlecenie, że ma mi kupić USD po kursie RÓWNYM LUB MNIEJSZYM niż 3,6900 zł. I dostaję 1000$ za 3.692,36 zł. Któryś już raz. Reklamacja nic nie daje, w dupie to mają. Chwilowe wahania.
      Kiedyś to normalnie działało, teraz działa ale u innych.

      Jarek
    • Ok, szybkie sprawdzenie i na oko kanto aliora biją na głowę, walutomat też ma bardzo dobrre kursy, ale płynność na citi na pewno większa, do cinkciarza trzeba się zalogować, żeby dokładnie sprawdzić, więc gdyby ktoś mógł porównać. Są jeszcze inne fintechy niż R, które mają świetne kursy wymiany, ale miałbym opór wymieniać większe środki na razie. Z tym, że citi to taki bank, któremu też trzeba cały czas patrzeć na ręce. ;) Jak dla mnie synonim E-corp (jeśli wiecie o co chodzi :))

      wyderson
  • kiedy i w jaki sposob mozna najszybciej zrezygnowac z uslugi CityPhone ? Czy cos dodatkowo platnego tez jest ‚z automatu’ wpisane w umowe ?

    pawel07 Odpowiedz
  • Czy jeśli będę chciał płacić walutami, w których można założyć subkonto, ale ja tego nie chcę, to również zadziała poniższy sposób, po kursie MC?

    „Co z walutami, w których subkonta nie możemy założyć? Na czas wykonywania transakcji powinniśmy przepiąć (ręcznie) kartę pod konto w EUR – wtedy bank ściągnie pieniądze z konta w EUR a przewalutowanie nastąpi po kursie organizacji płatniczej (Mastercard), czyli również jednym z najlepszych dostępnych na rynku.”

    Kulson Odpowiedz
    • Też się nad tym zastanawiałem dość długo ale raczej będzie to przeliczał Citi więc kiepsko. Mastercard przelicza tylko na EUR i jak masz kartę podpiętą do EUR to tyle, a jak do PLN to już z EUR do PLN przeliczy Citi ze swoim przewalutowaniem.

      nsmarcin
    • Widzieliście „Walutę najprościej będzie kupić w samej bankowości internetowej. Citi chce bowiem stać się jednym z najkorzystniejszych kantorów internetowych na rynku. Patrząc na to, jak wygląda obecna tabela kursów, faktycznie może tak być – spread jest wręcz mikroskopijny!”?

      Jarek
    • Nic nadzwyczajnego w sumie, mamy np. kantory Aliora, Santandera od dawna więc Citi wcale taki innowacyjny nie jest.

      nsmarcin
    • Dużo mniejszy spread niż w Aliorze.

      wojak
    • Serio?
      Citi: 4,4162 4,4203
      Alior 4,4029 4,4317
      Santander 4,3983 4,4365

      Jarek
    • A Revolut jak wychodzi w tym zestawieniu? I dlaczego mówicie że jest „złodziejski? ?

      TomekW
    • Spread: według podanego wyżej przykładu:
      Citi 0,0041
      Alior 0,0288
      Santander 0,0382
      Przy większych kwotach ma to na prawdę duże znaczenie. Citi bije pozostałe na głowę.

      wojak
  • Dlaczego nie można w Citibanku otworzyć rachunku przez bankowość internetowa ?

    Tak jak np. w M albo G, gdzie trwa to ok. 2 minut. Nawet w takim P można w ten sposób.

    Bogdan Odpowiedz
    • Bo Citi to nowoczesny bank i nie stosuje przestarzałych już technologii :D

      nsmarcin
    • Wrecz przeciwnie – bo Citi to stary ameykanski bank z przestarzalym podejsciem do wszystkiego. Widac to wyraznie po siermieznej apce i jeszcze gorszym serwisem przez WWW.

      keton
    • Ale nie można im odmówić tego, że widzą co się dzieje i próbują iść w stronę weryfikacji biometrycznej. Niestety, to nie jest dobre dla klientów. Być może niedługo citi będzie o wiele nowocześniejszy i wygodny, ale pytanie jakim kosztem…. FACTA, KYC, weryfikacja biometryczna, PSD2, AMLD5, do tego polskie prawo bankowe i ma się wrażenie, że jak raz im dasz swoje dane to już na zawsze będą je posiadać na swoich serwerach i w razie „konieczności”, którą łatwo uzasadnią również przetwarzać. A RODO to przykrywka mająca uspokoić obywateli, że dba się o ich dane osobowe i przy okazji dodatkowo utrudnić życie małym przedsiębiorcom…

      wyderson
  • Mam problem z potwierdzeniem tożsamości! na telefonie przeglądarka kręci się i kręci i nic! co mam zrobić pomóżcie

    agnese2a Odpowiedz
    • Jak nie dziala to nie dziala. Zakladalem konto zonie i na zadnym z 4 telefonow w domu nie dziala biometryka. Lipa do kwadratu. Co wiecej w tym pastewnym banku nawet nie ma innej opcji. email i sms prowadza tylko do biometryki. Zapewne trzeba bedzie dzwonic, ale to chyba sobie darujemy.

      keton
  • Widać otwieranie zdalnie konta za pomocą przelewu z innego banku już jest „passe”.

    pytanie Odpowiedz
  • Gdzie jest info o karcie do konta? Czekam już „tylko” na e-mail końcowy ale w procesie wnioskowania nie było nic o karcie

    A Odpowiedz
  • U mnie był problem z otwarciem zdalnie i dziś zadzwonili, że przyślą kuriera z umową.

    marsid Odpowiedz
    • Sami zadzwonili czy pisales do nich, ze nie mozna dokonczyc biometryki? W emailu po wypelnieniu wniosku nie ma zadnej opcji alternatywnej.

      keton
    • U mnie podobnie. Wyskakiwał błąd na etapie biometrii twarzy. Gdy wyszedłem z ich strony, przyszła wiadomość na maila:

      „Drogi Kliencie,

      Otrzymaliśmy Twój wniosek o otwarcie konta osobistego.
      Pracownik banku skontakuje się z Tobą w celu umówienia Kuriera.

      Pozdrawiamy
      Citi Handlowy”

      g.romek
    • @keton

      Sami z siebie zadzwonili.

      marsid
    • No to chociaż tyle dobrze. Zgłosiłem im, że jest problem z biometrią – niech szukają przyczyny

      Michał
  • A u mnie, o dziwo, udało się zweryfikować online! Chociaż długo to trwa i każdy krok długo się ładuje, już przy robieniu zdjęcia dowodu myślałam, że nic z tego…

    asi Odpowiedz
  • Od wczoraj nie dostałem potwierdzenia otwarcia konta, tylko umowe i regulaminy promocji, razem kilkaset stron. I dalej cisza. Czy problemem moze byc to ze bylem ich klientem przed laty i wciaz mam dostep do citi online (po zalogowaniu nie widac zadnych rachunkow).

    sunwoj1 Odpowiedz
    • u mnie sytuacja wygląda tak samo ;/

      simrisham
    • Mam podobnie chociaż nigdy nie byłem ich klientem (nie licząc kk) więc zakładam że trzeba czekać . Bo w końcu cały proces weryfikacji tożsamości przeszedł poprawnie. Może admin coś podpowie ?

      pawel07
    • Ponoć to kwestia bezpieczeństwa / dodatkowej weryfikacji. Niektórzy widzą wszystko od razu, a inni muszą poczekać kilka dni – także to normalne

      Michał
  • Pytanie z innej beczki: jakiś czas temu podczas płatności BLIK przez ING na allegro zaznaczyłem opcję aby zapamiętał stronę, tak aby nie trzeba by było kodu BLIK przepisywać, tylko potwierdzać w apce itp. Problem jest taki, że teraz zawsze jak płacę BLIK na allegro to mi automatycznie z ING chce to robić, jak zrobić aby dało się jak na początku, czyli przez przepisanie kodu BLIK z dowolnej aplikacji banku?

    TomekW Odpowiedz
    • Tak wlasnie jest. Jest to duzy problem i nie nalezy stosowac tej opcji.
      Zeby to naprawic trzeba usunac strone korzystajac z tej aplikacji w ktorej sie strone zapamietalo. I trzeba to jeszcze pamietac – kiedys tak musialem przeleciec po 4 bankach.

      keton
    • Jak w takim razie usunąć tą stronę w aplikacji ING?

      TomekW
    • W ING nie wiem, jak mialem identyczny problem z Millenium. Tam byl stosowny przycisk.

      keton
    • Profil – moje finanse – blik – zakupy bez kodu – przeglądarki

      dark82
    • Dzieki!

      TomekW
  • U mnie też się udało online. Wyskakiwał błąd na etapie dowodu, ale po podmianie zdjęć na bardziej wyraźne (bez odbijającego się światła) przeszło bez problemu.

    Paweł Odpowiedz
  • A jak ktoś ma ich KK to jakoś szybciej się zakłada konto?

    Arek88 Odpowiedz
  • ” jest to jeden z dwóch rachunków w Polsce za który nie płacimy nawet, jeśli karta leży w szufladzie, a na rachunku nie ma żadnych wpływów”? A nie jeden z trzech? Bezwarunkowo darmowe konto i karta są chyba jeszcze w Nest Banku i Idea Banku?

    cebrzyq Odpowiedz
  • Ile to było za otwarcie konta Citi Priority w 2017 r. ?
    700 zł ?
    To można było nazwać hitem :
    https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/

    Bogdan Odpowiedz
    • Niby 700 ale dla znacznie węższego grona klientow, bo trzeba bylo miec wolne 30k lub kk w citi a wiadomo że nie dają jej tak łatwo 😀

      Herman
  • Uważam że należy zrezygnować z CitiPhone oraz płatnych sms-ów dotyczących transakcji na rachunku. Bo te dwie rzeczy są płatne.

    Mateusz, Odpowiedz
  • Co za dziadostwo. Miało być selfie, ale raz było niewyraźne zdjęcie i odrzuciło. Miało być online, a tu wyskakuje, że jest kurier. Trochę szkoda, że mam umowę ramową, bo bez niej pewnie byłoby prościej.

    Paweł K. Odpowiedz
    • Bez niej jest tak samo trudno…no może nie tak samo ale też trudno…na czyściutkim koncie, nigdy nic w Citi, innym nowiutkim smartfonie taki sam problem jak na koncie z umową ramową – błąd selfiaczweryfikacji, niby że kurier, wgraj zdjęci dowodu i do tej pory cisza …zakładane tuż po starcie promo … ach ….profesjonaliści każdym calu …

      JoX
    • mam KK i dostęp do bankowości elektronicznej i u mnie też nie powiodło się z selfie, był link do załadowania zdjęć dowodu i czekać na kontakt
      dzwonili wczoraj i dzisiaj ale nie zdążyłem odebrać, oddzwoniłem i dokończyliśmy wniosek z konsultantem tj, otwarcie konta online (podpisanie umowy w bankowości internetowej)
      Po rozmowie od razu miałem widoczne CitiKonto w bankowości i dokumenty do pobrania (razem z regulaminem oferty specjalnej) i do akceptacji.
      O 11:27 dostałem smsa o tym, że konto jest już aktywne i można z niego korzystać

      ale mają trochę bałagan bo o 12:45 dostałem innego SMS: Dziękujemy Twój wniosek o otwarcie CitiKonta z ofertą na powitanie jest procesowany. Czas oczekiwania na kuriera może się wydłużyć, przepraszamy
      ;-)

      erde
    • z jakiego numeru dzwonili ?

      kruczi
    • 793 882 505

      erde
    • Do mnie z 222386000

      drudar
    • @erde

      Do mnie dzwoniła babka z tego samego numeru, który podałeś. Też mam kk w citi, a nie miałem opcji podpisania umowy online, tylko kurier. Potwierdzenie wniosku mam na emailu, ale miała przyjść też umowa i cisza do tej pory.

      marsid
    • Nie wiem dlaczego takie różnice (kurier czy otwarcie w bankowości), może ja miałem szczęście, że trafiłem na kumatego konsultanta a może dlatego, że nie odebrałem a połączenia tylko sam dzwoniłem i odebrał „ogólny” ale i kumaty konsultant
      wydaje mi się, że jeśli mają techniczne możliwości otwarcia konta poprzez podpisanie umowy w bankowości internetowe to powinni to udostępnić każdemu co ma dostęp, po co wysyłać kuriera

      erde
  • Eh i Citi zj**** sprawę. Właśnie do mnie zadzwonili żeby przepisać wszystkie dane osobiste, bo nic im się nie zapisało we wniosku zdalnym i ponoć dużo mają takich przypadków. Pozostaje dogadanie się z kurierami (czego chciałem uniknąć). Kolejna kwestia: wysyłanie zdjęcia dowodu osobistego na adres e-mail. Niby podobne jak załączanie dowodu do wniosku, ale jakoś tak średnio mi się to podoba.

    aelfraed Odpowiedz
    • Zawsze mogło być gorzej, np. prośba o wysłanie skanów przez Facebooka.

      pytanie
    • A pamiętasz adres email do wysłania dowodu ? Bo też mam wysłać.

      Krzysztof2
    • Mnie podali taki adres – dokument.konto@citi.com. Ale chyba najpierw podpisze umowę przez kuriera, a potem pójdę do placówki banku z dowodem. Nie wiem czy wysyłanie skanu dowodu przez maila jest bezpieczne.

      Paweł
    • Mi powiedziała, że dopiero wyślą kuriera, jak przyślę skan.

      Krzysztof2
    • U mnie to samo, ale nie chcieli na adres e-mail tylko przesłać w e-bankowości (oczywiście babka nie powiedziała mi, jak to zrobić). Jest tam opcja „Prześlij dokumenty”, co musiałam sobie sama znaleźć

      Ja123
  • mi sie tez krecily koleczka na wszystkich telefonach i nie dalo sie zweryfikowac
    teraz przyslali sms: czas oczekiwania na kuriera moze sie wydluzyc, przepraszamy

    aaaa Odpowiedz
  • Wniosek złożyłem 1 września, niestety zdalna weryfikacja nie przeszła. Dziś otrzymałem wiadomość sms, że czas oczekiwania może się wydłużyć. Ale jednak działają dość sprawnie. Zadzwonili, uzupełnili dane (niestety od początku) i dokumenty będą do podpisu w bankowości elektronicznej (mam u nich kartę kredytową). Karta przychodzi listem zwykłym. Żaden kurier nie będzie potrzebny, mimo że w sms tak pisali również do mnie.

    Borys29 Odpowiedz
    • @Borys29 A masz już te dokumenty? U mnie sytuacja podobna, tyle że bez SMS-a, ale konsultantka zadzwoniła i jeszcze raz przeprowadziła przez cały proces. To było dziś po południu. I do tej pory nie mam nic na mailu ani w bankowości internetowej. Jakoś nie zakodowałam, czy to ma dłużej potrwać. Wiesz coś?

      Micha
    • A nie masz umowy do zaakaceptowania w e-bankowości, u mnie tak było. Kontakt — Moje dokumenty — Sprawdź umowy — Umowy do zaakaceptowania?

      Ja123
    • Dzisiaj przyszły mi powiadomienia zmiany danych (to, co wklepywała konsultantka podczas rozmowy telefonicznej), konto pojawiło się w e-bankowości, ale umów jak nie było, tak nie ma…

      Micha
    • To się o nią upomnij wysyłając wiadomość przez e-bankowość

      Ja123
    • Tak, już to zrobiłam. :) Coś im się sypie, bo teraz nawet wyskakuje błąd, kiedy chcę wyświetlić historię kk.

      Micha
  • Wczoraj, 2 września, moja weryfikacja przeszła za pierwszym razem, natomiast żona próbowała chyba z 6 czy 7 razy i wciąż wyskakiwał błąd. Przed chwilą spróbowała ponownie i weryfikacja przeszła pozytywnie za pierwszym razem. Tak więc tym co wczoraj się nie udało polecam spróbować dzisiaj :-)

    Mateusz Odpowiedz
  • @erde

    Do mnie dzwoniła babka z tego samego numeru, który podałeś. Też mam kk w citi, a nie miałem opcji podpisania umowy online, tylko kurier. Potwierdzenie wniosku mam na emailu, ale miała przyjść też umowa i cisza do tej pory.

    marsid Odpowiedz
    • A nie masz umowy do zaakaceptowania w e-bankowości, u mnie tak było. Kontakt — Moje dokumenty — Sprawdź umowy — Umowy do zaakaceptowania?

      Ja123
  • Przeszedłem weryfikację online, podpisałem wszystkie dokumenty przez telefon, ale kiedy otrzymam jakiś login i hasło do logowania?

    xemi Odpowiedz
  • To ci rewolucja. 1.09 wszystko przez telefon przeszło, czekałem tylko na aktywację, a przed chwilą (4.09) telefon z końcówką 505 i info, że jakiś błąd/wniosek sie nie zapisał itp. Ostatecznie 15 min wypełniania na nowo z konsultantem, kurier będzie w przyszłym tygodniu, zabierze dokumenty, one wrócą do siedziby i dopiero wtedy konto zostanie aktywne :))) Wtedy też działa promocja, podpisujemy regulamin i pilujemy się tylko z warunkami.

    tymateusz Odpowiedz
  • Michale rozumiem że w przelewie wpisać jak podajesz „z tytułu wynagrodzenia”?

    agnese2a Odpowiedz
  • ale z tytułu wynagrodzenia też może być? powinno być uznane?

    agnese2a Odpowiedz
  • Dostałem telefon po nieudanej weryfikacji selfie, i chcą żeby w e-bankowości podpiąć skany dowodu, a niby gdzie się to robi?

    Ja123 Odpowiedz
  • Weryfikacja selfie się udała, następnie 2 wrzesien dostałem sms „Citi Handlowy: Zakonczyles proces wnioskowania o konto. Dalsze informacje otrzymasz na Twoj adres e-mail.” Od tego czasu cisza.

    Czy to u nich tak długo trwa czy co jest grane? :)

    Anom Odpowiedz
    • Miałem to samo, z tym, że dziś (też wnioskowałem 1.09 pozytywnie) zadzownili z informacją, że coś im się jednak nie zapisało i trzeba powtorzyć wnioskowanie przez telefon – ok. 15 min. Przysyłają później kuriera.

      tymateusz
    • U mnie to samo. 01.09.2020 była weryfikacji pozytywna i mail z dokumentami podpisanymi przeze mnie smsem i potem nic.

      A teraz baba dzwoni. Babie musiałem podać wszystkie dane, które wcześniej wprowadziłem (sic!) i przesłać skan dowodu na maila!!.

      Jak dla mnie to oni specjalnie kasują wnioski online i wprowadzają nowe, żeby mieć jakieś profity dla siebie (że niby mnie namówiła…).

      Gdyby nie to 150zł to bym jej napyskował, że po kiego czorta do mnie dzwoni skoro była weryfikacja pozytywna i żeby se to konto wsadziła głęboko ;)

      Adam546
  • Skąd mam wiedzieć, czy podpisałem regulamin?
    Regulamin mówi:
    „zawrą z Bankiem Umowę Produktów Depozytowych (…) oraz w terminie 10 dni od otwarcia Konta podpiszą niniejszy Regulamin.”
    Wygląda to jakby zawarcie umowy i podpisanie regulaminu to dwie odrębne rzeczy.
    Dostałem dziś mailem potwierdzenie zawarcia umowy, ale nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia podpisania regulaminu.

    Łukasz Odpowiedz
    • Jeśli masz regulamin w załączniku dokumentów, które dostałeś na maila, tzn., że został podpisany.

      tymateusz
  • Złożyłem wniosek w środę o konto, mam u nich kk, przeszedłem weryfikację poprzez selfie , dostałem ponad 100 stron regulacji na maila, na infolinii nie wiedzą co się dzieje z moim wnioskiem bo ponoć mają bardzo dużo zgłoszeń do otwarcia tego konta … Ma ktoś podobnie ? Długo mam jeszcze czekać ?

    pawel07 Odpowiedz
    • a może masz już otwarte konto w e-bankowości?

      Ja123
    • Niestety nie mam , sprawdzałem to i w mojej bankowości widnieje tylko KK, sprawdzałem też czy być może są jakieś dokumenty do zaakceptowania w bankowości również pusto …

      pawel07
    • W oddziale konsultant sprawdził czy mój wniosek składany online jest widoczny w systemie (wgrałem dowód, zawiesiło się na selfie) ale nie było. Ten ich system jest wybitnie niedopracowany. Testują na klientach… jak mBank ;)

      W takim tempie to oni szybciej zakończą promocję (20.11) niż osiągną 5000 podpisanych umów ;) Dlatego kto ma blisko to lepiej w oddziale stracić 45 minut niż  bawić się w online i kurierów.

      wacek
    • Popieram, ja też miałem problem z wnioskiem online bo ciągle wyskakiwał błąd, więc wybrałem się do placówki. Fakt, że trochę to trwało, generowanie umowy zajęło ok 50minut. Od razu podpisuje się też regulamin promocji, więc jest pewne, że bierze się udzial. No, ale wiadomo, że nie każdy ma oddział w pobliżu i wtedy zostaje kurier…

      Paweł
    • Potwierdzam, również byłem w oddziale, a jakie było moje zdziwienie, że odrazu kartę dostałem. Podobno już ponad 1000 wniosków do piątku było złożonych, więc raczej szybciej skończą tą promocję.

      Arek88
    • A mnie wywalili z placówki, twierdząc, że nie mogę u nich dokończyć wniosku już złożonego online (selfie nie powidioło się) i mam czekać na telefon, który był i mam już konto (właściciel kk u nich)

      Ja123
    • A mi przez prawie 2h próbowali wydać kartę ale się nie udało i przyjdzie pocztą. Samo przetworzenie wniosku zajęło 40min, który to ręcznie przeklepują panie w centrali.

      R
    • @Ja123 mieli rację. Powinni olać ten wniosek i po prostu założyć konto. Mi też coś mówili o oddziale który te „szybkie” wnioski klepie… wtedy byłoby 15 minut. A że oni „ręcznie” klepali wnioski to było 45 min. Ale i tak nie rozumiem co za różnica kto klepie… powinno być tak samo ;) Chyba że oddziały mają inny system, a szybka ścieżka inny.

      Najdziwniejsze jest to, że mając wszystkie dane w bazie i skany dokumentów z otwierania KK wszystko wklepują do system u od nowa. A najlepsze są smsy/maile: zmieniliśmy dane: to samo na to samo ;)

      wacek
    • W sumie to mnie pierwszego dnia też wywalili bo im się nie chciało (oczywiście szanując mój czas) robić dłuższej ścieżki i mieli nadzieję że później szybsza ścieżka się odkorkuje… ale nie… więc stanęło na dłuższej ;)

      wacek
  • Ja otrzymałem informację, że tylko nowi klienci mogą założyć w pełni online, a jak już klient ma umowę z bankiem (np. KK) to musi konsultant założyć konto. Nie wiem dlaczego tak jest i czy jest to prawda, raczej powinno być odwrotnie no ale cóż.

    nsmarcin Odpowiedz
  • Ja umowy jeszcze nie podpisałem, kurier się nie kontaktował, na emaila też nic nie przyszło, a konto w bankowości internetowej i apce już widoczne :D

    marsid Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy