Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

Najlepsze lokaty bankowe i konta oszczędnościowe – wrzesień 2019

Przed nami wrzesień, a to oznacza comiesięczną rewizję najlepszych lokat bankowych i kont oszczędnościowych. Sprawdźmy gdzie warto ulokować swoje oszczędności, aby zarobić na tym najwięcej.

Lokaty BEZ zakładania konta osobistego (4% – 2,9%)

Tradycyjnym już liderem zestawienia jest Lokata Happy Idea Banku. Możemy na niej ulokować do 20 000 zł na okres 3 miesięcy, a oprocentowanie wynosi 4% w skali roku. Co istotne: lokatę możemy zerwać wcześniej bez utraty naliczonych już odsetek. Nie trzeba też zakładać żadnego konta.

Wada? Lokatę Happy możemy założyć tylko raz w życiu, będąc nowym klientem banku. Co to oznacza? Wykluczone są osoby, których PESEL znajduje się juz w bazie banku (i to nawet, jeśli wnioskowały o jakikolwiek produkt, ale ostatecznie go nie założyły!). Zwracam też uwagę, że przelew środków na Lokatę Happy powinien pochodzić z naszego konta, a wszystkie dane przelewu (np. adres) muszą być identyczne jak te, które podaliśmy we wniosku.

Jeśli natomiast mamy nieco więcej wolnego kapitału, to możemy skorzystać z Lokacie Happy Pro. Jej zasady skorzystania są identyczne (nowy klient), natomiast oprocentowanie wynosi znacznie mniej, bo 3,1% w skali roku – ale dla kwoty od 20 000 zł do 400 000 zł.

Dobrą opcją dla niewielkich kwot jest Lokata Mobilna w Getin Banku, która daje 3% w skali roku przez 3 miesiące. Aby z niej skorzystać konieczne jest posiadanie dostępu do bankowości elektronicznej Getin Banku – najprościej taki uzyskać składając wniosek o jakąś inną lokatę (którą można opłacić niewielką kwotą, a resztę wrzucić już na Lokatę Mobilną).

Ciekawą alternatywą jest również oferta Inbanku – choć aby zgarnąć sensowne oprocentowanie trzeba zamrozić środki na 2 lata. Z drugiej strony biorąc pod uwagę fakt, że oprocentowania ostatnio mocno lecą w dół, może nie jest to zły pomysł (dla części kapitału). Sam niedawno skorzystałem z tej oferty (z braku alternatyw). Kwota maksymalna lokaty to 50 000 zł, jednak lokat możemy zakładać dowolną ilość.

O czym musimy pamiętać? Inbank to bank estoński, dlatego obejmują go gwarancje Estońskiego Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. W razie ew. upadku (co raczej nie jest zbyt prawdopodobne) być może konieczna będzie wycieczka do Estonii – choć akurat jest to jeden z najlepiej scyfryzowanych krajów na świecie (obywatele mogą np. głosować przez internet) więc nie zdziwiłbym się, gdyby całą procedurę można było załatwić zdalnie.

Lokaty dla klientów otwierających konto osobiste (3% – 4%)

Co jednak, jeśli z jakichś powodów nie chcemy skorzystać z powyższych ofert i szukamy innych rozwiązań? Tu z pomocą przyjdą nam wysokooprocentowane lokaty dostępne dla osób, które są skłonne otworzyć konto osobiste.

Od wielu miesięcy najlepszym wyborem pod względem lokat dla klientów otwierających konto jest Nest Bank ze swoją Lokatą Witaj. W ciągu 30 dni po otwarciu Nest Konta możemy na niej ulokować do 10 000 zł z oprocentowaniem 4% w skali roku. Czas trwania lokaty to 3 miesiące, choć teoretycznie możemy wybrać wersję 6-miesięczną – jednak wtedy do zgarnięcia promocyjnego oprocentowania wymagany jest co najmniej jeden wpływ wynagrodzenia, dlatego jeśli nie chcemy aż tak mocno wiązać się z bankiem, to lepiej skorzystać z wersji krótszej lokaty (bez dodatkowych warunków).

Pamiętajmy również, że w Nest Banku oferowane jest również konto Nest Rodzinne Oszczędności, które za sprawą fajnego bonusa pozwala na zyskanie jakichś 5,7% w skali roku – przy czym musimy dorzucać środki co miesiąc. O szczegółach tego mechanizmu pisałem prawie 3 lata temu, kiedy rachunek debiutował na rynku.

4% na lokacie oferuje również Plus Bank. Ta oferta ma jednak spory haczyk – karta (obligatoryjnie wydawana do konta) kosztuje 9 zł, o ile nie wydamy nią 500 zł miesięcznie. Dlatego zdecydowanie bardziej opłaca się skorzystać z oferty mLokaty na wejście w mBanku, która jest bardzo podobna do lokaty w Neście – kwota maksymalna to 10 000 zł, a czas trwania lokaty to 3 miesiące. Jedyna różnica jest w oprocentowaniu – spada do 3,5%. A konto mamy za darmo.

Lokaty, a raczej konta oszczędnościowe, dla wyjadaczy

A co banki przygotowały dla osób, które „wszędzie” już były klientami i szukają najmniej wymagających ofert?

Do wyboru mamy co najmniej kilka ciekawych ofert… konto oszczędnościowych. Owszem, większość z nich wymaga od nas przyniesienia nowych środków lub bycia nowym klientem, ale ze względu na to, że ofert jest dużo – nie powinno być problemu z ciągłym przerzucaniem środków na sensowny procent.

3% do 30 000 zł oferuje od jakiegoś czasu Pekao na swoim koncie oszczędnościowym – i to aż przez pół roku. I choć oferta przygotowana jest głównie z myślą o nowych klientach (brak konta od 1.07.2018), to mogą wziąć w niej udział również obecni posiadacze rachunków – o ile w okresie od 1.07.2018 do 31.05.2019 średniomiesięczne saldo na rachunkach nie przekraczało 50 zł.

Co więcej – zakładając obecnie konto osobiste w Pekao możemy zgarnąć łatwe 100 zł premii na start. O szczegółach promocji napiszę już niedługo na blogu.

3% ma również w swojej ofercie Credit Agricole. Z oferty mogą skorzystać wszyscy klienci, którzy nie posiadali żadnego konta dla osób fizycznych w tym banku przed 1.05.2019. Po założeniu rachunku (wraz z kontem osobistym) będziemy mogli zarabiać 3% przez 4 miesiące, dla kwoty maksymalnej 50 000 zł.

3% do 20 000 zł na Koncie Jakże Osobistym od Alior Banku w ramach „korzyści”. Pamiętajmy tylko, że tam dochodzą dodatkowe warunki do spełnienia do bezpłatności konta osobistego – ale możemy za to zyskać 150 zł w promocji na start :) Jeśli natomiast chcemy ofertę bez warunków, to możemy skorzystać z 2,5% do 100 000 zł na koncie Mocno Oszczędnościowym.

Coś innego? 2,8% możemy również zgarnąć na koncie oszczędnościowym Getin Banku – dla kwoty nawet 200 000 zł, ale przez krótszy okres – 122 dni. Zakładając konto osobiste (wymagane w promocji podwyższonego oprocentowania) możemy też zyskać 50 zł za uruchomienie rachunku z polecenia.

2,7% oferuje 3-miesięczna Lokata na nowe środki w Idea Banku (dostępna też w innych wariantach). Jak nazwa wskazuje – musimy przynieść do banku nowe środki – czyli nadwyżkę nad saldo z 20. dnia poprzedniego miesiąca. Niestety do jej założenia wymagane jest posiadanie konta osobistego. Pamiętajmy, że jeśli jeszcze nie korzystaliśmy z produktów Idea Banku, to w pierwszej kolejności warto założyć Lokatę Happy.

2,7% do 100 000 zł oferuje ciągle konto oszczędnościowe Banku Millennium. Oferta ma ogromny plus – jest cykliczna i można z niej korzystać w zasadzie non-stop. Sam wykorzystuję ten rachunek od ponad 3 lat.

PS. Pamiętajcie, że aktualne zestawienie lokat zawsze znajdziecie na lokaty.livesmarter.pl. Tam też znajdziecie mniej typowe oferty, jak choćby Lokata Urodzinowa od Banku Millennium :)

Nie przegap!

Komentarze

  • grafika z rozbitą świnką idealnie pokazuje co mamy do wyboru w ofercie lokat i KO dla wyjadaczy – przy aktualnej inflacji …..

    zenek64 Odpowiedz
  • A konto oszczędnościowe Getinu nie ma opcji cyklicznej jak Millenium?

    Kacper Odpowiedz
    • Nie aż takiej. Po zakończeniu indywidualnego okresu promocji musimy odczekać do uruchomienia nowej edycji promocji i dopiero wtedy wskakujemy ponownie (nie można mieć aktywnych dwóch edycji promocji w ciągu trwania jednego okresu przystępowania). W Millennium możemy wskakiwać od razu / z automatu.

      Michał
    • dodam jeszcze że idealnie jest mieć puste konta w Getin tak 7-10 dni przed końcem poprzedniej promocji aby saldo badania starych środków do nowej edycji było odpowiednie

      zenek64
  • Happy po raz drugi. Od 2015 r. Próbować!

    qq Odpowiedz
    • RODO i wycofanie danych?

      Michał
    • RODO nic nie daje, bo banki zaslaniaja sie, ze moga trzymac dane przez jakis czas (5 lat chyba). Wielokrotnie testowane ostatnio. Wysylaja zawsze pismo i jest mozliwosc zlozenia na bank skargi :) Sami o tym informuja. No chyba, ze w IB nie robia problemow.

      keton
    • to nie jest taka prosta sprawa…tam są 2 systemy, stary i nowy, więc jak w jednym nie ma śladu, to w drugim Cię znajdą…

      abc
    • mi się udało mieć happy 2 razy w życiu – ale to tylko dlatego że byłem w starym systemie chciałem założyć tam konto firmowe ale w nowym systemie i konsultant miał duże problemy z zamknięciem starego systemu i migracją do cloudda skończyło się tak że się wkurwiłem i nie zakładałem konta firmowego wtedy a stary system się zamknął – po prawie roku wróciłem jako nowy klient założyli mi firmowe i happy :D

      zenek64
  • @qq
    Na 4% czy na 3,1%?

    Waldemar Odpowiedz
  • ” I choć oferta przygotowana jest głównie z myślą o nowych klientach (brak konta od 1.07.2018), to mogą wziąć w niej udział również obecni posiadacze rachunków – o ile w okresie od 1.07.2018 do 31.05.2019 średniomiesięczne saldo na rachunkach nie przekraczało 50 zł.”
    Czy to pewne? Rozmawiałem z konsultantem, który twierdził, że promocja dotyczy tylko nowych klientów.

    Poltram Combo Odpowiedz
  • Jak by ktoś był ciekawy: Zawrotna w Idea już tylko 2,11%/3m przy próbie do Mille. Na nowe środki 2,6%/3m.

    keram7m Odpowiedz
    • W Idei lepiej już chyba nie będzie, po cichu zmniejszają skalę działalności, do 30.09 wszyscy klienci produktów walutowych mają czas na ich przewalutowanie lub przelew do innego banku, wszystkie lokaty walutowe można będzie zerwać bez odsetek, po 30.09 bank zerwie wszystkie trwające lokaty walutowe i prsewalutuje je po średnim kursie NBP na nieoprocentowany rachunek techniczny, czy podobnie mogliby zrobić z produktami w złotówce?

      Dzikus
    • „wszystkie lokaty walutowe można będzie zerwać bez odsetek”
      1. Nie „wszystkie”, EUR zostają.
      2. Nie „można będzie zerwać bez odsetek”, a „bez UTRATY odsetek” (rozumiem, że zostaliśmy poczęstowani smakowitą próbką ubeckiej manipulacji).

      Don Quijote de la Mancha
    • Nowe Środki 2,3 % ;-(
      Jak żyć?

      qq
  • @ Dzikus
    … czy podobnie mogliby zrobić z produktami w złotówce?

    Niestety tak, wykorzystując jako pretekst np. takie postanowienie Regulaminu prowadzenia rachunków bankowych, świadczenia usług bankowości elektronicznej oraz wydawania i używania debetowych kart płatniczych w Idea Bank S.A. dla klientów indywidualnych (obowiązującym do 17.9, ale w nowym będzie pewnie tak samo):

    § 16
    1. Bez uszczerbku dla prawa Banku do wypowiedzenia Umowy Produktowej wynikającego z innych postanowień Umowy Produktowej, Regulaminu oraz innych uregulowań lub uzgodnień obowiązujących pomiędzy Bankiem i Posiadaczem Rachunku, Bank jest uprawniony do wypowiedzenia danej Umowy Produktowej, z którą związana jest dana przesłanka wypowiedzenia, wyłącznie w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących ważnych przyczyn:

    i) wzrostu kosztów wykonywania obowiązków Banku wynikających z danej Umowy Produktowej, w tym kosztów rozliczania transakcji płatniczych, o co najmniej 5% spowodowanego wzrostem cen energii, połączeń telekomunikacyjnych, kosztów rozliczeń bankowych, obsługi systemu informatycznego stosowanego przez Bank do wykonywania Umowy Produktowej lub zmiany przepisów prawa, jeżeli do wzrostu kosztów doszło nie dłużej niż 3 miesiące przed wypowiedzeniem Umowy Produktowej, przy czym Bank może skorzystać z tej przesłanki tylko i wyłącznie gdy wypowiada daną Umowę Produktową wszystkim osobom, z którymi ma zawartą taką umowę;

    Tematem jestem żywotnie zainteresowany, bo do V 2020 siedzę na „korkowej” kwocie rocznych lokat na 3,5%, ale mam nadzieję, że do ich wypowiedzenia przez IB nie dojdzie. Sądzę, że spowodowana takim wypowiedzeniem utrata środków dla IB byłaby bardzo duża (wypowiedzieć musieliby wszystkie takie lokaty, jak stwierdzono na końcu zacytowanego postanowienia), a poruszenie a nawet skandal po takim precedensowym ruchu – ogromny.

    Janusz Ł. Osiowy Odpowiedz
    • No ok, lokaty walutowe – pewnie mieli ich nie dużo i nie opłacało się im utrzymywać ludzi obsługujących waluty, ale jest to jak dla mnie precedens w polskiej bankowości jakiego chyba jeszcze nie było… przecież za miesiąc mogą uznać, że mamy słabo oprocentowane rachunki oszczędnościowe i ich skala nie jest duża, wiec je ludziom zamknijmy a środki przelejmy na 0 procent, przecież są klienci poza LiveSmarterowiczami, którzy otworzyli konto oszczędnościowe z wyższym oprocentowaniem i nadal na nim trzymają środki, bo mimo, że 1 procent to nie muszą nic robić

      Dzikus
  • Mam pytanie z innej beczki. Czy milenium po zakończeniu promocji zyskaj 360 i ponownej akcji z wnioskiem o zamknięciu konta, również dzwoni po raz drugi z ofertą, czy jest to jednorazowy wyskok?

    luks Odpowiedz
  • Ciekawostka dla osób, którym udało się założyć dwie lokaty mobilne w Getinie kiedy zmieniali ofertę. Właśnie zakończyła mi się stara lokata (jeszcze 4%). Ciągle mam też nową 3%. Spróbowałem więc założyć ponownie lokatę mobilną (już na nowych zasadach) i… udało się. Mam teraz 2 x 3%, szkoda że tylko 2 x 10000 zł…

    Michał Odpowiedz
    • tak, szkoda jednak, że setki wiadmości wysyłanych do banku w celu potwierdzenia możliwości założenia 2 mobilnych spaliły te promocję w ciagu jednego dnia…

      abc
  • IB drastycznie obniża oprocentowanie: lokata Happy – 3,80 lokata Happy Pro – 2,40.
    Do czego zmierza ten Bank ? Klientów już chyba niewielu zostało a jeśli to raczej z lokatami rocznymi ( może dwuletnimi).

    Grażka Odpowiedz
    • Tak, ja mam sporo na 12M 3,5% do kwietnia 2020 r.; pewnie nie tylko ja, może wtedy już zwiną interes…

      Don Quijote de la Mancha
    • Wygląda na to, że Idea i Getin się poddają i są pogodzone z losem…ciekawe ile obniży Getin na KO od poniedziałku…

      abc
  • Na Cashless pojawiła się ciekawa informacja: „Nowy bank wchodzi na polski rynek. Pod marką Facto oferować będzie produkty oszczędnościowe”.

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Jakby ktoś chciał np. 12M 2,85% lub 24M 3%, to proszę bardzo: lokatafacto.pl

      Don Quijote de la Mancha
    • Depozyty zgromadzone na lokatach Facto w Banca Farmafactoring S.p.A. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce są gwarantowane przez Fondo Interbancario di Tutela dei Depositi – włoski odpowiednik Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

      Fundusz zapewnia każdemu klientowi pokrycie środków w wysokości do 100 000 euro w odniesieniu do każdego deponenta, w ciągu:
      • 15 dni roboczych od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.
      • 10 dni roboczych od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2023 r.
      • 7 dni roboczych od 1 stycznia 2024 r.

      Odpowiedzialny system gwarancji depozytów to F.I.T.D. – Fondo Interbancario di Tutela dei Depositi automatycznie zwróci depozyty do 100 000 euro, wypłacane w walucie euro.

      Don Quijote de la Mancha
    • 3mies tylko 2%. Nawet nie wiem co rzec?

      majaa
    • Ja bym brał te 2,85% — gdybym musiał, bo na szczęście większość środków do kwietnia mam na 12M 3,5% w Idea i w indeksowanych 36M w Alior, a dla bardziej płynnych środków mam ko w Getin i Millennium (i teoretycznie ko Alior, ale tam ciągle mam pecha z saldem na dniem badania).

      Jak Idea dawała te 3,5% na rok, to też się zastanawialiśmy, czy dobrze robimy, a okazało się, że nic podobnego ciągle się nie pojawia, przeciwnie, jest raczej coraz gorzej. 2,85% to i tak więcej, niż 2,7% w Millennium, a nawet niż 2,8% w Getin (z którego i tak nie da się bez przerwy korzystać), więc jeśli ktoś chce mieć na rok spokój, to to Facto wydaje się ciekawe. A już w szczególności, gdy ktoś ma dużo środków i wykorzystał te oferty z Getin czy Credit Agricole.

      Don Quijote de la Mancha
    • W aliorze od dzis 2,3 na mocnym a dla aktywnych 2,6. Coś nowego może inni to skopiują? Oczywiście kopie aktywności nie procentów.

      majaa
    • Alior ostatnio dorzucił tydzień bo pewnie czekał na facto.

      majaa
  • Nie wiem czy już tu było ale w Ideii z dniem 18 listopada 2019 r.
    kończą „promowanie” przelewów typu SEPA i Express Elixir poprzez wycofanie dwóch bezpłatnych transakcji w miesiącu.

    neme Odpowiedz
  • Dostałam z Idea Bank maila o konieczności złożenia oświadczenia Facta. Dzwoniłam na infolinię ale telefonicznie nie mogłam tego załatwić, bo musiałabym najpierw zaktualizować dowód. Nie bardzo mi się podoba wysyłanie skanu nowego dowodu do banku, z którego nie zamierzam już korzystać. Grozi mi coś jeśli tego oświadczenia nie złożę? Środki już dawno wycofałam więc nawet jeśli zablokują mi w IB konto to mała strata :) Gorzej jeśli mnie zgłoszą jako podejrzanego klienta i zablokują mi konta w innych bankach, to możliwe?

    Ew@ Odpowiedz
    • Dowód zaktualizuj sobie przez bankowość elektroniczną w zakładce ustawienia.

      Jak było głośno o FATCA to można było wysłać skan podpisanego oświadczenia na adres fatca@ideabank.pl. Nie wiem czy w dalszym ciągu można tak zrobić.

      Lokata
    • Właśnie mam problem, bo tego konta już od dawna nie używam i nie mogę znaleźć hasła do logowania. Ale żeby zaktualizować w bankowości internetowej to też chyba muszę wysłać skan dowodu?

      W mailu jako sposób dostarczenia podano wizytę w oddziale, wysłanie pocztą tradycyjną albo telefonicznie.

      Kiedy było głośno o Facta to wszystkie banki się o to upominały i ja tych próśb nie lekceważyłam tylko składałam co potrzeba. Z tego co kojarzę termin na Facta już minął, nagle Idea się obudziła, że nie wyegzekwowała ode mnie tego oświadczenia i mi robią pod górkę chociaż sami nie są w porządku żądając tego tak późno :)

      Ew@
  • W systemie obsługi mojej KK Citi pojawiła się oferta konta Citi Priority. 3% do 100 000 zł przez pół roku. Prześwietlał to ktoś? jakieś haczyki?
    BTW: wywiązali się z oferty utrzymaniowej KK – zapłacili 100 zł zwrotu za 1000 zł obrotu, dziękuję!

    qq Odpowiedz
  • Też dostałem 100zł na rachunek kk w Citi. Tak jak pisze qq była to oferta utrzymaniowa.

    Waldemar Odpowiedz
  • Od dwóch dni IB daje już tylko na NŚ: 2,3% / 3M, 2,2% / 6M oraz 2,1% / 12M

    adaś Odpowiedz
  • Przelew z Getin Banku do Santander Bank/ d. BZWK/ kwoty 10 tys. z groszami. Propozycja GB: lokata 3 m-ce-2%, lokata 6 m-cy- 1,7%.

    Waldemar Odpowiedz
    • U mnie przelew na kwotę 40 tys. z Getinu do Millennium zaowocował propozycją lokaty 2,5% na trzy miesiące lub 2,2% na sześć miesięcy.

      JanL
  • Wracam do tematu oświadczenia o rezydencji podatkowej, bo trochę namieszałam, Idea przysłała Oświadczenie CRS a ja myślałam że to chodzi o Fatca, o którym słyszałam już wcześniej. Oba oświadczenia dotyczą rezydencji podatkowej (więc nie wiem po co składać dwa?) Różnią się tylko zakresem danych, w Oświadczeniu Fatca wystarczy podać nazwisko i Pesel a w Oświadczeniu CRS dodatkowo wymagany jest adres i nr dowodu.
    Ja nie aktualizowałam dowodu w IB i od dawna przestałam korzystać z konta, mam wrażenie, że to całe oświadczenie CRS (jakby kopia FATCA) służy do tego żeby nowy nr dowodu wyciągnąć.
    Nikt z posiadaczy konta w IB nie dostał wiadomości o obowiązku złożenia Oświadczeniu CRS?

    Ew@ Odpowiedz
    • Ja dostalem z IB (emailem). Wypelnilem papier, seskanowalem i wyslalem przez poczte on-line.

      keton
    • A miałeś aktualny dowód? Mnie na infolinii nie chcieli przyjąć tego oświadczenia ze względu na nieaktualność dowodu.
      Lokata pisał, że można go zaktualizować przez bankowość elektroniczną edytując dane ale to chyba tak nie działa, bo skąd bank by miał wiedzieć że dane, które wpisałam są prawdziwe? Zostaje go zeskanować a to mi się nie bardzo podoba

      Ew@
    • Widzę, ze w bankowości internetowej pola z danymi dowodu (numer i daty) są edytowalne. Rozumiem Twoje zdziwienie, bo wszyscy znamy upodobanie banków do skanowania dowodów, ale przecież Twoją tożsamość już potwierdzili, a Ty nie masz żadnego powodu, by podawać fałszywe dane. O ile oczywiście jesteś to Ty, a nie oszust-włamywacz, ale to jest dosyć dobrze zabezpieczone: hasłem maskowanym, kodami sms…

      Don Quijote de la Mancha
    • Ostatnimi czasy chciałem w Aliorze zamknąć konto. Nie udało się właśnie dlatego, ze próbowali mi dowód zeskanować, na co się nie zgodziłem :). Napisałem reklamację i drugi tydzień czekam na odpowiedź. Nie potrafili mi wytłumaczyć po co im skan mojego dowodu, skoro się właśnie rozstajemy, tylko co drugie zdanie używali magicznego słowa „procedury” …

      JanL
    • Dzięki za pomoc, przeszukałam domowe archiwum i znalazłam zaginione dane do logowania, teraz to już nic nie rozumiem, u mnie dane dowodu są nieedytowalne. Nie wiem co jest grane i nie mogę wyjść z szoku dlaczego u niektórych można przy tych danych majstrować.
      I tak po prostu zaktualizowaliście nr dowodu bez żadnego potwierdzenia? To dlaczego u mnie to nie działa?

      Ew@
    • Wprawdzie danych dowodu osobistego przez net nie zmieniałem, bo nie miałem takiej potrzeby, ale te pola mam edytowalne, najwyraźniej można to zrobić. https://i.postimg.cc/Ghmk0BDR/Idea.png

      Don Quijote de la Mancha
    • Zapewne bedziesz musiala przeslac im skan z nowego DO. Tak to jest w innych bankach.

      keton
    • Nie potrafię robić zrzutów z zamazywaniem danych więc musicie wierzyć mi na słowo, u mnie dane dowodu są tak samo nie do ruszenia jak imię, nazwisko czy Pesel. Nie pamiętam czy tak było zawsze czy coś się popsuło, bo rzadko kiedy tam wchodziłam.
      Ciekawi mnie czy ktoś w praktyce zaktualizował w ten sposób dowód czy tylko widzicie taką możliwość. Może to działa w ten sposób, że dane da się edytować kiedy dowód jest aktualny i nie ma potrzeby, żeby to robić a w momencie kiedy dowód traci ważność i ta funkcja rzeczywiście by się przydała, to IB blokuje edytowanie? Bez sensu ale nie umiem racjonalnie wytłumaczyć dlaczego ta opcja działa wybiórczo

      Ew@
    • No właśnie jak to jest z tymi oświadczeniami CRS? Faktycznie trzeba je składać? Ustawa obowiązuje od 4 kwietnia. Mamy obowiązek złożenia oświadczenia za okres sprzed obowiązywania ustawy?
      C&A poprosił mnie o złożenie oświadczenia, mimo, że od 29 marca b.r. nie mam u nich konta. Moglibyście to szerzej przybliżyć?

      Anonymous
  • GB zachęca SMSami do zakładania lokat (max 3) na NŚ: 2,1% / 6M / do 300.000 zł każda / do 15 października

    adaś Odpowiedz
    • Fajnie, że zwiększyli, ale szkoda że nie do 2,7%… Warunek przelewu i w większości przypadków trzeba robić tam dla darmowości RORów więc banalny.

      pws
    • Z punktu widzenia tych co nie mają konta to jednak zmniejszyli (2.3%) :)

      Ew@
    • No właśnie… A ten „wpływ” to musi być pensja, czy może być przelew ? Mam bezpłatne konto internetowe bez karty… – bo może jedna da się uzyskać te podwyższone oprocentowanie ? W sumie w Mille też co miesiąc trzeba przelewać pieniądze w to i z powrotem.

      Be@
    • Może być przelew z własnego konta w innym banku.

      Mahyn
    • W odróżnieniu od promocji 200zł za założenie konta, gdzie warunkiem jest przelew z „cudzego” konta (niekoniecznie wynagrodzenie). Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle zrozumiałam

      Ew@
  • Jest to chyba pierwszy bank od dłuższego czasu, który podnosi oprocentowanie na KO ( fakt z warunkiem, ale błahym ). Czyżby była to oznaka progresu w oprocentowaniu naszych oszczędności? Inflacja „galopuje”, a odsetki na minimach…

    diego Odpowiedz
    • Nie pierwszy, bo w mBanku też podnieśli te swoje Cele analogicznie ostatnio. Inna sprawa, że w AB jakieś pół roku temu obniżyli z 2,7% do 2,5%.

      pws
    • @diego
      Nie licz na generalne podwyższenie depozytów bankowych. Dopóki RPP nie podniesie stóp procentowych/ a długo nie podniesie/ o jakimkolwiek systemowym zwrocie ws oprocentowania lokat i KO nie ma mowy. Dodatkowo FED i ECB obniżyli stopy procentowe.
      Banki polskie zamiast pożyczać/ oferować podwyższone oprocentowanie na depozytach/ wolą pożyczyć po kursie międzybankowym od innych banków, bo to taniej wychodzi.

      Waldemar
    • Głos rozumu. Brawo, Waldemarze.
      Jakakolwiek inna sytuacja oznaczałaby niekontrolowaną inflację. Zjawisko występujące po kontrolowanej deflacji :) Wtedy stopy procentowe zapewnią większy zwrot z kapitału. Ale ponieważ dupa jest zawsze z tyłu to rosnące stopy będą pułapką dla deponentów.
      Dalibóg. Nie wiem jak ustrzec depozyty. Złote środki nie zawsze prowadzą do wymarzonego celu. Spokój upatruję w odejściu od tradycyjnie pojmowanej dywersyfikacji. Agresywne ale poparte analizami i obserwacją rynków inwestycje zapewniają większy zwrot. A z resztą. Każda, nawet mała apokalipsa zmiecie nas i nasze oszczędności w niebyt.
      No więc nie należy się tym wszystkim nadmiernie przejmować.

      Bufon
    • „Spokój upatruję w odejściu od tradycyjnie pojmowanej dywersyfikacji”
      — odradzam, mała szansa, by to dało spokój.

      „Agresywne ale poparte analizami i obserwacją rynków inwestycje zapewniają większy zwrot”
      — jakie inwestycje? Chcesz zainwestować w działalność gospodarczą? Na terenie Polski? Hmm, no nie wiem, bez względu na branżę warunki wydają się niespecjalnie sprzyjające przedsiębiorcom… Większą częścią kapitału lepiej nie ryzykować — więc jednak dywersyfikacja…
      A może na rynku kapitałowym? Doświadczenie pokazuje, że z tym większym zwrotem różnie bywa, więc też zalecałbym jednak dywersyfikację…
      A może pisząc o obserwacji rynków masz na myśli coś pośredniego, zainwestowanie w konkretną już istniejącą firmę, niekoniecznie na rynku publicznym, np. w dobrze rokującego producenta drukarek 3D? Ale to także nie eliminuje ryzyka…

      Don Quijote de la Mancha
    • Tak więc ja zostaję przy tradycyjnie rozumianej dywersyfikacji, szczególnie że mój portfel https://livesmarter.pl/100-zl-za-zalozenie-konta-w-ing-i-dodatkowe-100-zl-za-regularne-inwestowanie/#comment-171565 sprawdza się znakomicie — wartość złota i walut poszybowała, nawet część ulokowana na rynkach kapitałowych miewa się całkiem nieźle, o dziwo nawet polska giełdowa część jest na plusie, a zwiększenie zagranicy pozwala ze spokojem patrzeć w przyszłość; oczywiście obligacje indeksowane CPI obecnie pokazują co potrafią… A że jedna trzecia ulokowana w bankach osłabia teraz całość — cóż, katastrofy nie ma, kiedyś wzmacniała, zmieniać struktury nie zamierzam…

      Don Quijote de la Mancha
  • W mBank nie zagłębiałem się w KO – dla mnie ważna są proste zasady – wpłacam kasę i wiem jaki mam % ( oczywiście spełniając odpowiednie warunki promocyjne dotyczące nowych środków ).

    diego Odpowiedz
  • @Bufon
    Dzięki za miłe słowa, ale w przeciwieństwie do Dona uważam, że masz rację. Ja szykuję się do wyjścia z franka i dolara / połowy już się pozbyłem. Zarobiłem super. Aha najlepszym strzałem są jednak cztery pokoje z kuchnią w stolicy. Oprócz niesfornych studentów, którzy jednak płacą, to sama wartość nieruchomości wzrosła już o ładnych kilkadziesiąt procent. Czekamy cierpliwie na korektę cen na rynku mieszkaniowym, aby znowu coś dokupić i spokojnie czekać na rządową emeryturę. Myślę także o giełdzie bo jak minie szczyt walut to zacznie się wzrost na giełdzie. Ale depozyty bankowe jak najbardziej.
    Tymczasem wystartował Facto. Bank proponuje osobom fizycznym lokaty:
    3-miesięczne z oprocentowaniem 2 proc.,
    6-miesięczne – 2,2 proc.,
    9-miesięczne – 2,2 proc.,
    roczne – 2,85 proc.,
    18-miesięczne – 2,85 proc.,
    24-miesięczne – 3 proc.,
    48-miesięczne – 3,6 proc.,
    60-miesięczne – 4 proc.
    Oferta nie powala, ale jak nie ma alternatywy to lepiej dostać wyższy % niż niższy.

    Waldemar Odpowiedz
    • „w przeciwieństwie do Dona uważam, że masz rację”
      — z przeniesieniem środków z depozytów na giełdę?
      Dawno już nie było spadków jak w latach 2007–2009 i 2000–2001, pewnie kiedyś znowu podobne nastąpią… A teksty, że jakieś „inwestycje zapewniają większy zwrot” przypominają mi różne amberglody i inne cudowne rozwiązania. (Ja w cuda nie wierzę.)

      „Myślę także o giełdzie bo jak minie szczyt walut to zacznie się wzrost na giełdzie”
      — przecież ja też myślę, a dokładniej: ciągle tam jestem. Stosuję rebalancing, więc jeśli indeksy wzrosną, to będę się cieszył, że zarobiłem, a jeśli spadną, to dokupię więcej, czekając aż wzrosną i zarobię jeszcze więcej. W każdym przypadku długoterminowo wygrywam. (To samo dotyczy złota i walut.)
      A o jakiej giełdzie myślisz, polskiej?

      Don Quijote de la Mancha
    • Ale teraz mieszkania juz sie nie oplaca kupowac, bo ceny nowych inwestycji mocno podskoczyly. Za to w 2016-2018 byl na to bardzo dobry moment. Przynajmniej w W-wie.

      keton
    • A ja myślę, że nadal nieruchomości są dobrą lokacją kapitału, możliwością zastosowania bezpiecznej dźwigni, czy pewnym wehikułem do wrzucania nadwyżek finansowych z biznesów.

      Dan
    • Co niestety nie oznacza, że poziom oprocentowania depozytów powróci do tego ze starych dobrych czasów… (A ja osobiście mam powód do zadowolenia, bo nieźle zarobiłem na kupionych śmiesznie tanio kilkuset akcjach Getin Holding, wiedziałem, że sytuacja musi się w końcu unormować — choć jednak na papiery Idea się nie zdecydowałem…)

      Don Quijote de la Mancha
    • No ja po cichu licze że jak z idei wyjdzie rewident czy kto tam u nich jest to lokaty troche pójdą w góry najlepiej himalaje

      majaa
  • Idea przechodzi samą siebie. Lokaty poleciały mimo to jest (poza na nowe 2,3%) 2% a Oni proponują zawrotną na 1,9%. Naprawdę mają ludzi za takich idiotów ??? Na plus jest to że lokata już się nie odnawia na zawrotne 0,01%. Mimo to miernota straszna…..

    jojo Odpowiedz
  • @Don
    Cześć!
    Ja staram się poruszać zgodnie z 40 miesięcznym/ przeciętnie/ cyklem Kitchina. Najkrócej mówiąc w określonej jednostce czasu obieg gospodarczy przebiega wg. schematu: gotówka-obligacje-akcje-surowce. W moim przekonaniu za m-c, dwa, a może szczyt już był?, kończy się faza inwestowania w obligacje a zaczyna w akcje. Historia / a raczej uważna analiza giełd/ pozwala wyciągnąć zależność: w zasadzie szczyt walut / najwyższa cena walut/ pokrywał się z dołkiem na WiG-u/ -ach/ i następowała hossa na giełdzie. W tym sensie zainwestowanie w giełdę/ oczywiście, że zmniejszam skalę zaangażowania w depozyty/ dawało/ a myślę, że teraz też da/ super rezultaty. I tak rozumiem inwestycje @Bufona, bo to przecież niegłupi chłopak.
    Zdania wśród ekonomistów na temat rebalancing-u są podzielone. Ja osobiście, uważam że o zysku na giełdzie/ zakup akcji to nie to samo co zakup indeksu/ decyduje moment wejścia i wyjścia z giełdy. Oczywiście, jak prawidłowo zdefiniujesz trend to reblancing jest OK.

    Waldemar Odpowiedz
    • Aha, dzięki za odpowiedź, ale najważniejsze: czy masz na myśli polski rynek kapitałowy?
      Szczególnie dziwi mnie to w kontekście obligacji korporacyjnych, tutaj to bardzo marnie wygląda…

      Ja już właściwie odpuściłem sobie bezpośrednie inwestowanie w akcje, czasem tylko małą kwotą hazardowo spekuluję, ale większe środki idą na ETF, więc jednak w indeksy… no i tu oczywiście najważniejszy jest timing, ale trudno wykryć jakieś cykle, np. S&P 500 od lat zapieprza w górę jak głupi, z niewielkimi tylko korektami, które zresztą w ETFSP500 w PLN zostały spłaszczone… Wygląda na to, że czy ktoś te certyfikaty kupił 2 late temu, czy 4, czy 6 — to najlepiej zrobił po prostu trzymając je (co oczywiście nie znaczy, że tak samo będzie dla papierów kupionych obecnie)…

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don
      Cześć!
      1. Napiszę więcej później bo nie jestem czasowy. Moim zdaniem koniec wzrostów na SP 500 jest bliski. Później więcej na ten temat.
      2. Myślę o polskiej giełdzie, a konkretnie o jakimś zdywersyfikowanym/ tak masz rację na 100%: dywersyfikacja jest potrzebna, ale ja ją zrobię w ramach jednej klasy aktywów/ portfelu akcji dużych i płynnych spółek. Nie wykluczam także innych rynków EM.

      Waldemar
    • Polska gielda długoterminowo nie pozwala inwestować, zobaczcie co aktualne rządy zrobiły ze spólkami energetycznymi…

      abc
    • Energę kupiłem po 17 zł, sprzedałem po 20,45 zł. Ale to było dawno, teraz już takich rzeczy nie robię 😉

      Don Quijote de la Mancha
    • Teraz 6,565 zł 😄

      Don Quijote de la Mancha
    • a po jakiej cenie byś zakupił kghm?

      abc
    • Wiem, że to pytanie nie do mnie. Ja kupowałem po 18,60. Rynek był załamany. Ale zaręczam Ci , że moje obawy w momencie tego kupna były większe niż kiedy w czasie hossy kupowałem go grubo ponad dwie stówy i sprzedawałem tego samego dnia z kilkuprocentowym zyskiem. To były czasy…

      Bufon
    • Nie wiem czy też tak macie, ale u mnie wraz ze spadkiem oprocentowania depozytów wzrasta skłonność do ryzyka i zainteresowanie giełdą…dawno nie trzymałem nic poniżej 3%, które mnie poniekąd satysfakcjonowało…

      abc
    • Pojawianie się tego rodzaju nastawienia nie jest niczym nadzwyczajnym. Wobec braku alternatyw pieniądze zasilają końcówkę hossy i później wyparowują jak sen jaki złoty.
      @Don przy całej zachowawczości swojego podejścia do dywersyfikacji z pewnością nie będzie płakał po następnym załamaniu ryków. Ryzykanci mogą. Znałem nawet paru, którzy się strzelali, truli czy rzucali pod pociąg. To się nie zmienia a większość ludzi za nic ma doświadczenia poprzedników.

      Bufon
    • Potwierdzam- banki nie zachęcają. W moim przypadku teraz częściowe wejście w krypto i to ze względu na bezpieczeństwo..

      Dan
  • @Don
    Oczywiście, że dywersyfikacja jest potrzebna, ba nawet wskazana. Ja jednak rozumiem ją inaczej. Zgodnie z ww cyklem dywersyfikuję, ale staram się w ramach dominującej fazy cyklu. Każda inwestycja to RYZYKO. I nie ma znaczenia czy to waluty, surowce, nieruchomości czy inny instrument. Ja zarobione pieniądze/ czyt: zyski z inwestycji/ odkładam na bezpieczne depozyty, szukając najwyżej oprocentowanych.

    Waldemar Odpowiedz
  • @Dan
    Świetny tekst. Oczywiście, że nieruchomości to chyba jednak najlepszy, długoterminowo, biznes. Np. po zakupieniu mieszkania nie dość, że zarabiasz na wynajmie to jeszcze jego wartość rośnie. Należy jednak pamiętać o tym, że rynek nieruchomości podlega regułom rynku. W polskich warunkach, a może przede wszystkim w niepolskich, spadek wartości nieruchomości to najbardziej normalna rzecz. I wtedy, jak masz kasę, to kupujesz. Na dziś nikt nie wie kiedy w Polsce ceny nieruchomości zaczną spadać. Ale zaczną spadać. Na bank.

    Waldemar Odpowiedz
  • co teraz proponują getin / idea przy próbie przelewu? (do millenium chyba najwięcej proponowali)

    Zet Odpowiedz
  • Lokata mobilna w GB na 4,00% kończy mi się jutro tj. 01.10.2019. Jest ona nieodnawialna ale w edycji widoczny jest przycisk „przedłuż”. Czy ktoś może próbował ? Czy lokata się przedłuży/ odnowi, na jaki okres , z jakim % i którego dnia można go wykorzystać najpóźniej- dzisiaj ?

    Grażka Odpowiedz
    • Opcja przedłuż oznacza przedłużenie, ale na marnie oprocentowane lokaty.
      Poczekaj do jutra, aż lokata z odsetkami wróci na konto i wtedy z konta ROR załóż kolejną lokatę mobilną, z tym, ze już na 3 %.
      BTW oferta 3 % dla nowych klientów TMUB przedłużona do 31 grudnia.

      Marcinek
    • Czy w Getin zasilenie lokaty z KO liczy się jako ten darmowy przelew?

      maxik
    • Dzięki za informację

      Grażka
  • Maxik, przelew na lokate z KO jest zawsze darmowy, oprócz tego masz jeden przelew darmowy w m-cu na konto własne.

    endrju Odpowiedz
  • Czy ktoś dostał coś na zawrotce z idea banku do mille albo getinu?

    kooop Odpowiedz
  • Dostał ale nawet nie ma o czym pisać, żenada….. Większy % znajdziesz na ich liście

    jojo Odpowiedz
  • A to dopiero heca… Idea podniosła oprocentowanie lokaty na nowe środki plus do 2,4%….

    Lokata Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy