Tylko do końca miesiąca: 600 zł za Konto Santander + 1% moneyback!

Najlepsze lokaty bankowe i konta oszczędnościowe – marzec 2020

Przed nami marzec, a to na blogu oznacza comiesięczne zestawienie najlepszych lokat i kont oszczędnościowych. Gdzie tym razem najlepiej ulokować swoje środki? Sprawdźmy.

Lokaty BEZ zakładania konta osobistego (3,8% – 2,5%)

Liderem lokat „bez kombinowania” i „bez otwierania konta” jest ciągle Idea Bank ze swoją Lokatą Happy. Jej czas trwania to 3 miesiące, a kwota maksymalna jaką możemy ulokować to 20 000 zł.

Lokatę Happy możemy jednak założyć tylko raz w życiu, będąc nowym klientem banku. Co to oznacza? Wykluczone są osoby, których PESEL znajduje się juz w bazie banku (i to nawet, jeśli wnioskowały o jakikolwiek produkt, ale ostatecznie go nie założyły!). Zwracam też uwagę, że przelew środków na Lokatę Happy powinien pochodzić z naszego konta, a wszystkie dane przelewu (np. adres) muszą być identyczne jak te, które podaliśmy we wniosku.

Lokata Happy ma jednak (relatywnie) niską kwotę maksymalną, dlatego jeśli chcemy jednorazowo ulokować więcej środków, to powinniśmy wybrać Lokatę Happy Pro dla kwoty nawet 400 000 zł. Jej warunki są oprócz tego niemal identyczne, jak „zwykłej” Happy (co oznacza, że możemy założyć tylko jedną z nich), przy czym oprocentowanie wynosi 3% w skali roku.

Dobrą opcją dla niewielkich kwot jest Lokata Mobilna w Getin Banku, która daje 2,7% w skali roku przez 3 miesiące (i możemy ją założyć ponownie, po zakończeniu). Aby z niej skorzystać konieczne jest jednak posiadanie dostępu do bankowości elektronicznej Getin Banku – najprościej taki uzyskać składając wniosek o jakąś inną lokatę (którą można opłacić niewielką kwotą, a resztę wrzucić już na Lokatę Mobilną).

Od jakiegoś czasu na polskim rynku dostępne są również lokaty włoskiego banku Facto. Ich oprocentowanie jest bardzo wysokie (zwłaszcza tych kilkuletnich), a kwota maksymalna praktycznie nie istnieje. Minus? W razie problemów gwarancje daje włoski Bankowy Fundusz Gwarancyjny (do równowartości 100 000 euro), więc być może konieczna byłaby wycieczka do Włoch. Z drugiej strony jest to niesamowicie mało prawdopodobne, a tanie linie dowożą do włoskich miast za kilkadziesiąt złotych, więc niespecjalnie bym się tym przejmował – zwłaszcza, że gdzieś trzeba lokować swoje środki.

Ciekawą alternatywą jest również oferta Inbanku – choć aby zgarnąć sensowne oprocentowanie trzeba zamrozić środki na 2 lub nawet 3 lata. Z drugiej strony dla części kapitału może to być jakiś pomysł – zwłaszcza, że oferty krótkoterminowe niekoniecznie rozpieszczają.

Kwota maksymalna lokaty w Inbanku to 50 000 zł, jednak lokat możemy zakładać dowolną ilość – choć do kwoty maksymalnej 400 000 zł. Zresztą więcej i tak bym tam nie lokował z racji tego, że Bankowy Fundusz Gwarancyjny (tym razem estoński) gwarantuje zwrot środków dla równowartości max. 100 000 euro.

Lokaty dla klientów otwierających konto osobiste (3,5% – 4%)

A co przygotowały dla nas banki, jeśli zdecydujemy się na założenie u nich konta osobistego?

Od wielu miesięcy najlepszym wyborem w tej kategorii jest Nest Bank ze swoją Lokatą Witaj. W ciągu 30 dni po otwarciu Nest Konta możemy na niej ulokować do 10 000 zł z oprocentowaniem 4% w skali roku. Czas trwania lokaty to 3 miesiące, choć teoretycznie możemy wybrać wersję 6-miesięczną – jednak wtedy do zgarnięcia promocyjnego oprocentowania wymagany jest co najmniej jeden wpływ wynagrodzenia, dlatego jeśli nie chcemy aż tak mocno wiązać się z bankiem, to lepiej skorzystać z wersji krótszej lokaty (bez dodatkowych warunków).

3,5% na start oferuje ciągle mBank w ramach swojej mLokaty na wejście. Propozycja ta jest podobna do tej znanej z Nest Banku – kwota maksymalna to 10 000 zł, a czas trwania lokaty to 3 miesiące. Jedyna różnica jest w oprocentowaniu – spada do 3,5%. A konto mamy za darmo.

I… to praktycznie tyle. W porównaniu do ofert sprzed lat wyraźnie widać, że banki niespecjalnie chcą teraz premiować nowych klientów lepszymi lokatami. Jak więc postępować?

Lokaty i konta oszczędnościowe dla wyjadaczy

Zdecydowanie najwięcej w ostatnim czasie dzieje się wśród kont oszczędnościowych. Banki prześcigają się bowiem w oferowaniu promocyjnego oprocentowania – zazwyczaj dla całkiem sporych kwot, ale pod warunkiem przyniesienia nowych środków. Niektóre z ofert są dodatkowo mniej lub bardziej cykliczne, więc raz otwarte konto oszczędnościowe może nam służyć przez dłuższy okres.

Najwięcej, bo aż 3,5%, oferuje Getin Bank w ramach bonusu za aktywność. Jeśli jesteśmy nowym klientem banku i przelejemy do niego min. 1000 zł co miesiąc (środki możemy od razu wycofać), to oprocentowanie na koncie oszczędnościowym wyniesie aż 3,5% – przez okrągły rok! Oczywiście nie ma róży bez kolców – maksymalna kwota objęta promocją to 10 000 zł, jednak dla nadwyżki przygotowana jest inna oferta.

2,7% możemy bowiem zgarnąć na koncie oszczędnościowym Getin Banku dla kwoty do 100 000 zł i przez okres 92 dni. Zakładając konto osobiste (wymagane w promocji podwyższonego oprocentowania) możemy też zyskać 130 zł premii.

Na koniec warto dodać, że oferta z oprocentowaniem 2,7% powtarza się od wielu miesięcy, przy czym po zakończeniu naszego indywidualnego okresu podwyższonego oprocentowania musimy chwilę odczekać do kolejnej edycji promocji.

Coś innego? 3% do 30 000 zł oferuje od jakiegoś czasu Pekao na swoim koncie oszczędnościowym – w tej chwili przez okres 120 dni I choć oferta przygotowana jest głównie z myślą o nowych klientach (brak konta od 1.07.2018), to mogą wziąć w niej udział również obecni posiadacze rachunków – o ile w okresie od 1.07.2018 do 20.09.2019 średniomiesięczne saldo na rachunkach nie przekraczało 50 zł.

Co więcej: za założenie konta osobistego Pekao płaci dodatkowo 200 zł, więc automatycznie mocno podkręcamy swoją premię ;)

3% do 20 000 zł na Koncie Jakże Osobistym od Alior Banku możemy zgarnąć w ramach pakietu „korzyści”. Oprócz tego do zgarnięcia jest 2,6% do 100 000 zł na Koncie Mega Oszczędnościowym.

Nowi klienci T-Mobile Usługi Bankowe mogą również zgarnąć 3% na koncie oszczędnościowym aż do 50 000 zł. Promocja dostępna jest przez 92 dni, a oprócz niej możemy zgarnąć minimum 150 zł moneybacku przez pierwsze pół roku!

Mimo wszystko moim faworytem jest ciągle 2,7% do 100 000 zł oferowane na koncie oszczędnościowym Banku Millennium. Dlaczego? Oferta jest w 100% cykliczna i można z niej korzystać w zasadzie non-stop. Sam wykorzystuję ten rachunek od dobrych kilku lat i nie wyobrażam sobie nie mieć takiego „podręcznego” miejsca na lokowanie nadwyżek finansowych. Tutaj bowiem, w porównaniu do Getina czy Aliora, nie trzeba robić praktycznie żadnej przerwy przy przeskakiwaniu między edycjami promocji.

Również ING Bank Śląski premiuje nowych klientów (na Otwartym Koncie Oszczędnościowym) oraz nowe środki (na Otwartym Koncie Oszczędnościowym Bonus). W obu przypadkach do zgarnięcia mamy 2,5% do 100 000 zł, a dodatkowo (jako nowy klient) możemy zgarnąć 160+100 zł na start! Wystarczy połączyć ofertę dla nowych klientów z ofertą dla oszczędzających i cieszyć się premią 260 zł ;)

PS. Pamiętajcie, że aktualne zestawienie lokat zawsze znajdziecie na lokaty.livesmarter.pl. Tam też znajdziecie mniej typowe oferty, jak choćby Lokata Urodzinowa od Banku Millennium, która dostępna jest… w trakcie naszych urodzin :)

Nie przegap!

Komentarze

  • Czy 3% od aliora w ramach korzyści nie będzie wymagać 300 zł kartą od kwietnia?

    pytajnik Odpowiedz
  • Kiedy trzeba wycofać środki z Millenium ?

    Darek Odpowiedz
  • Za 3 dni kończy się promocja na 2,6% w Aliorze, ciekawe czy będzie kolejna edycja.

    Dobcio Odpowiedz
  • Ciekawe kiedy będzie można wrócić do Nesta i z jaką karencją…

    Andrus Odpowiedz
  • A czemu na liscie nie ma Nest Skarbonka 3%/7m? Niby tylko 5000PLN ale zawsze to cos.

    keton Odpowiedz
    • @ keton
      Czy po tych 6-7 m-cach można wypłacić i skorzystać jeszcze raz z 3 %, czy to oferta jednorazowa?

      g.romek
    • Wyjadacz twierdza, ze mozna zaczac ponownie.

      keton
    • Ciekawe czy ktoś zdążył to już dobrze przetestować, oferta ruszyła w ubiegłym roku chyba jakoś w lipcu, więc ledwo minęło pełne 7 miesięcy od sierpnia.

      pws
    • Trzeba będzie przetestować.
      Kończy mi się w kwietniu, więc chyba trzeba będzie 1 maja wypłacić całość z odsetkami, dzień później założyć ponownie, a 3 maja sprawdzić jaki % się wyświetla. :)
      A może jest inny sposób.
      Mamy w rodzinie na 3 kontach te skarbonki, więc fajnie by było kontynuować.

      g.romek
    • Ale co chcesz założyć ponownie? Konta się nie da, jedynie te Cele, ale czy to coś w ogóle daje?

      pws
    • Tak, cele.
      Nie wiem, czy coś to da. Ale jak nie sprawdzę, to się nie dowiem. :)

      g.romek
    • Jak to dokładnie działa? Np. 1 kwietnia zakładasz cel i kwotę celu 5000 zł. Wpłacasz minimalnie mniej. Po miesiącu dopisują odsetki które przelewasz 1 maja że skarbonki na Nest konto i tak co miesiąc ,7 razy ?

      rychu75
    • Tak, kwota nie może przekroczyć 5000 zł, bo wtedy liczone jest oprocentowanie standardowe (chyba 1,2%). Dlatego pierwszego dnia miesiąca należy wypłacać odsetki. No chyba że ktoś wpłaci na Skarbonkę np. 4940 zł, to wtedy nie musi nic wypłacać przez te 6-7 miesięcy.

      g.romek
    • Dokladnie tak zrobilem. Wplacilem 4950 i w czerwcu jak bede czyscil KRO zabiore troche odsetek. Przy 2 kontach mam tam prawie 10k. Szkoda nie skorzystac z jednej z ostatnich okazji na 3%.

      keton
    • Bardzo proszę podpowiedzcie, jak można skorzystać ponownie z promocyjnej oferty skarbonki w Nest Banku.

      gaja
  • Happy pro jest od jakiegoś czasu do 200kzł.
    Swoją drogą zastanawiam się, czy jeszcze na żonę założyć, tylko 3m jeszcze pociągnie.
    Szkoda że nie można najpierw coś małego założyć, czy wszystko przejdzie i dopiero większą kwotę.

    keram7m Odpowiedz
  • Czy jeśli w Marcu zamówie kartę w Aliorze to muszę wydać już 300 zł by nie ponieść opłaty za kartę.Czy dopiero w Kwietniu .Bo chcę mieć nadal te 3% do 20k

    malutki Odpowiedz
  • Jest sens wchodzić w OKO ING bez konta na 2,5%, zostały tylko 2 dni? jakieś pułapki? można teraz założyć a wpłacić za parę dni i wypłacić kiedy będę chciał? bo 2% wyrównają dopiero po 4m a teraz tylko 0,5%, dobrze rozumiem?

    keram7m Odpowiedz
    • Aby przystąpić do oferty wystarczy otworzyć rachunek OKO Bonus/Start. Wpłaty i wypłaty możesz dokonać w dowolnym momencie. Należy jedynie pamiętać, że w ostatnim dniu obowiązywania oferty saldo konta musi być większe o min. 0,01 zł w porównaniu z saldem początkowym (tzw. przyrost salda).

      Lokata
    • ale chyba w OKO Start nie ma warunku przyrostu salda, zresztą nawet w OKO bonus jest to różnica w stosunku do salda z 16.12.2019, wiec skoro byłbym nowym klientem to wystarczy, że 1gr zostawię do końca.

      keram7m
    • @keram7m, jeśli nie masz nic wspólnego z ING to zastanów się czy nie warto otworzyć najpierw ROR z kontem OKO i zgarnąć 160 zł, następnie do 8 marca założyć cel na Koncie OKO i po spełnieniu warunków promocji 24 czerwca zgarnąć 100 zł a dodatkowo założysz sobie OKO Bonus z wymogiem przyrostu salda przynajmniej o 1 gr, albo OKO Bonus możesz założyć sobie w kolejnej edycji jak zajdzie taka potrzeba.

      Lokata
    • Nie chcę kolejnego RORa, a z tego co widzę dotychczasowe promocje zakładania konta wykluczały tylko, gdy posiadało się jakieś Konto z Lwem, a nie OKO. Więc jeśli będą podobne promocje nie powinny mnie wykluczyć, chyba że się mylę. A OKO Bonus też chyba można założyć mając tylko OKO, przynajmniej nic takiego nie znalazłem w regulaminie, że trzeba mieć ROR.

      keram7m
    • Niezły haczyk z tym przyrostem salda, myślałam że na OKO Bonus wystarczy tylko zapewnić nowe środki a tu się okazuje, że nie można na koniec wyzerować konta, bo to grozi utratą promocyjnego % za cały okres. Nie zwróciłam uwagi na ten warunek i bym popłynęła :) dobrze że o tym napisałeś @Lokata.
      Czy to dotyczy tylko OKO Bonus czy również OKO Start?

      Ew@
    • Ew@, przyrost salda dotyczy tylko rachunków OKO Bonus. Wystarczy, że w ostatnim dniu będziesz miała 0,01 PLN więcej niż saldo początkowe i spełniasz warunki przyrostu salda.

      W przypadku oferty Bonus na Start przyrost salda nie jest wymagany.

      Lokata
    • Warunek „1gr więcej na koniec okresu” nie jest wygórowany, tylko trzeba wiedzieć, że coś takiego obowiązuje a nie jest to normą przy promocjach na nowe środki w innych bankach.
      ING zastawił perfidną pułapkę o czym mało się pisze, szczęście że przypadkiem trafiłam na Twój post, bo mogłabym stracić promocyjne % za całe 4 mies.

      Ew@
    • Ew@, nie mogę się z Tobą zgodzić, że to jest perfidna pułapka, ponieważ wszystko jest bardzo jasno opisane w regulaminie promocji (i nawet nie ma tu wątpliwości interpretacyjnych jak w innych bankach to bywa).

      Cieszę się, że mogłem Ci pomóc :)

      Lokata
    • jest jeszcze jedna pułapka OKO Bonus:
      po 4m rachunek jest likwidowany i depozyt przekazany na powiązane konto, jako że miałem tylko OKO, to ten chciało powiązać, wiec założyłem drugie puste OKO na 0,5% i je powiązałem z OKO bonus, bo inaczej musiałbym wykonać drugi płatny przelew z OKO po 4m.
      Widzę, że jednak przedłużyli promocję na 2,5%, bałem się, że się to zmieni i zakładałem wczoraj, stracę 5 dni z tych 4m.

      keram7m
    • A jak to działa ? Bo ja zrozumiałam, że OKO-Bonus to tak naprawdę jest lokata z której można wypłacać i dopłacać pieniążki. Ale kapitalizacja jest po 4 mc (a nie jak na normalnym koncie oszczędn. – kapitalizacja miesięczna), no i po zakończeniu 4 mc od otwarcia automatycznie zostaje zamknięte (jak lokata nieodnawialna). Oprocentowanie jest stałe i ustalone na dzień otwarcie „konta/lokaty”. I można mieć (jednocześnie) tylko jedno OKO-Bonus. Czyli dopiero po automatycznym zamknięciu przez bank jednego, można samemu otworzyć sobie nowe. Samemu nie można zamknąć OKO-Bonus, żeby założyć inne… (np. na lepszych warunkach).
      Dodatkowo (dzięki @Lokata) jeśli stan środków na dzień badania wynosił X, to w dniu zamknięcia musi być co najmniej X+0,01, bo inaczej nie naliczy oprocentowania. Czyli jeśli ktoś pod koniec swoich 4mcy czyści konto, żeby mieć na dzień nowego badania czyste 0zł – to musi pamiętać, żeby wrócić z przynajmniej częścią gotówki na dzień zamknięcia.
      Na szczęście wszystkie przelewy wewnętrzne w banku (z OKO-Bonus na Direct) są bezpłatne. Niezależnie ile ich jest w miesiącu.

      TAK ? czy coś pochrzaniłam ?

      Be@
    • Wygląda dobrze, dodałabym żeby wrócić na conajmniej DZIEŃ PRZED dniem zamknięcia, bo chyba zamykają o godz. 00:01.

      Kate
    • @Be@, wszystko dobrze co napisałaś.

      Konto OKO Bonus jednak można zamknąć samemu – w szczegółach rachunku jest opcja ZAMKNIJ KONTO, ale wówczas stracisz promocyjne oprocentowanie.

      W szczegółach rachunku masz informację na jaki czas została zawarta umowa np. od 6.03.2020 do 5.07.2020 oznacza to, że 5 lipca jest ostatnim dniem obowiązywania oferty i najpóźniej w dniu 5 lipca musi wpłynąć na rachunek kwota gwarantująca przyrost salda.

      Rachunek jest rozliczany i zamykany w ramach nocnej sesji przetwarzania danych ok. godz. 4 nad ranem.

      Lokata
    • @Lokata, czytasz w moich myślach, właśnie łamałam sobie głowę nad

      „pkt.11. Bank wypłaca odsetki Uczestnikom, którzy:
      podpunkt 2) będą posiadaczami OKO Bonus przez 4 miesiące od dnia zawarcia Umowy.”

      Szukałam tu jakiegoś drugiego dna, bo warunek wydawał mi się bez sensu, skoro OKO Bonus jest automatycznie zamykane przez bank to uznałam, że klient nie ma możliwości samodzielnie go zlikwidować więc po co taki zapis? A tu się okazuje, że możliwość jest tylko skorzystanie z niej będzie miało katastrofalne skutki :)

      Pomijając te haczyki :) ING mnie pozytywnie zaskoczył możliwością sprawdzenia salda początkowego jeszcze przed założeniem OKO Bonus, to pierwszy bank gdzie widzę taką funkcjonalność albo z moim wzrokiem coś nie tak, bo OKO mam od zeszłego roku a przycisk Sprawdź saldo zauważyłam dopiero teraz :)

      Ew@
  • Trochę nie w temacie ale czy jest jakiś sposób żeby z paypal wypłacić USD na swoje konto walutowe lub zamienić na PLN, ale po normalnym kursie, a nie po bardzo słabym paypalowym ?

    Romek Odpowiedz
    • Chyba sie tak nie da.Dlatego ja USD i EUR zawsze wydaje na zakupy, zeby nie tracic za wiele.

      keton
    • Romek podpinasz konto walutowe do PP i robisz wypłatę

      zenek64
    • A co to daje, jak i tak przy wypłacie PP najpierw konwertuje kwotę na polskie złote?

      Kate
    • @Kate nawet jeśli jako walutę główną masz ustawione USD/EUR zamiast PLN? Teraz CI nie sprawdze bo nie mam konta walutowego ale w 2017 roku podpiąłem konto w CIti pod PP i normalnie jak zlecałem w $ to otrzymywałem $ bez przewalutowania jeśli moją główną walutą (podstawową) były USD

      zenek64
    • To może przy koncie biznesowym tak jest, ale przy normalnym nie widze takiej opcji. Ja mam 3 waluty – USD, EUR i GBP chyba USA jest główna. Konto do wypłat musiałam podać w Polsce w PLN i zawsze jest konwersja na PLN.

      Kate
  • Jeżeli jest już mowa o lokatach Facto, to dlaczego nie ma tej na 4% na 5 lat? Idea straciłaby w końcu pierwsze miejsce i może zaczęłaby znowu coś robić.

    wydra Odpowiedz
    • No nie wiem, mnie ten zapis „Klient nie ma możliwości odstąpienia od Umowy Lokaty Facto albo wypowiedzenia Umowy Lokaty Facto przed upływem Okresu Lokaty.” skutecznie zniechęcił do powierzania im choćby najmniejszych kwot.

      Lokata
    • Można normalnie zerwać tylko, tak jak napisał niżej Janusz, po prostu może się dłużej czekać na środki niż standardowo. Tylko pytanie kto będzie zrywał po kilku latach? To się totalnie nie opłaca i lokowałbym tam po prostu nadwyżki, których na 99% nie dotknę.

      Co do wersji 4- i 5-letniej – są jak najbardziej wypisane w rankingu, tutaj ich nie umieszczałem bo raczej mało kto jest zainteresowany tak długim okresem.

      Michał
  • @Lokata

    Skąd wziąłeś ten zapis? Podaj, proszę, dokładnie miejsce.

    Ja widzę tylko takie zapisy, z których wynika – przeciwnie do podanego przez Ciebie zapisu – możliwość odstąpienia, zerwania albo wypowiedzenia Umowy Lokaty Facto przed upływem Okresu Lokaty, co prawda ze zwrotem środków w terminie 35 dni, ale taki zwrot a brak dostępu do pieniędzy do końca lokaty to jednak jest zasadnicza różnica:

    Na stronie głównej lokatafacto.pl:
    Zerwanie Lokaty Facto przed upływem okresu umownego skutkuje zwrotem środków pieniężnych zgromadzonych na Lokacie na Rachunek Depozytowy po 35 dniach od złożenia dyspozycji zerwania lokaty Facto lub po 30 dniach od odstąpienia od Umowy lokaty Facto.

    W „Tabeli oprocentowania i opłat dla klientów indywidualnych”:
    d) W przypadku złożenia Dyspozycji odstąpienia od Umowy lub Umowy Lokaty Facto albo wypowiedzenia Umowy lub Umowy Lokaty Facto przed upływem Okresu Lokaty, Klient nie otrzymuje Oprocentowania.

    W „Regulaminie prowadzenia rachunków bankowych i systemu bankowości elektronicznej oraz świadczenia usług płatniczych dla klientów indywidualnych”:
    §7 – Lokata Facto
    11. Środki pieniężne zdeponowane na Lokacie Facto pozostają całkowicie niedostępne przez cały Okres Lokaty, bez możliwości żądania przez Klienta wcześniejszego ich zwrotu przez Bank, z zastrzeżeniem prawa Klienta do odstąpienia od Umowy Lokaty Facto, wcześniejszego zerwania Lokaty Facto, o którym mowa w §17 ust. 6, odstąpienia od Umowy albo rozwiązania Umowy.
    §17 – Okres obowiązywania Umowy. Prawo odstąpienia od Umowy. Wypowiedzenie Umowy
    1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny odstąpienia, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy jest przesyłany Klientowi w wiadomości e-mail wraz z Arkuszem Informacyjnym i innymi dokumentami przesyłanymi po zawarciu Umowy.
    3. Odstąpienie przez Klienta od Umowy jest równoznaczne z odstąpieniem od każdej zawartej Umowy Lokaty Facto. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań wobec Banku.
    4. Niezależnie od prawa do odstąpienia od Umowy, Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Lokaty Facto, które Klient wykonuje zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 1 – 3.
    6. Klient posiadający Lokatę Facto ma prawo wypowiedzieć Umowę lub Umowę Lokaty Facto w dowolnym momencie, co skutkuje rozwiązaniem Lokaty Facto i utratą Oprocentowania narosłego w Okresie Lokaty. Środki pieniężne z zamkniętej Lokaty Facto Bank są zwracane Klientowi na zasadach opisanych w ust. 8 poniżej.
    8. Po złożeniu przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (lub Umowy Lokaty Facto) albo oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy (lub oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy Lokaty Facto), Bank:
    a) Dokona zwrotu środków pieniężnych Klienta zgromadzonych na Rachunku Depozytowym lub Lokacie Facto na powiązany Rachunek Zewnętrzny (jeżeli oświadczenie o odstąpieniu dotyczy Umowy albo wypowiedzenie dotyczy Umowy), albo
    b) Dokona zwrotu środków pieniężnych Klienta zgromadzonych na Lokacie Facto na Rachunek Depozytowy (jeżeli oświadczenie o odstąpieniu albo wypowiedzenie dotyczy wyłącznie Umowy Lokaty Facto), w terminie 35 dni od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy lub Umowy Lokaty Facto wpłynęło do Banku, z zastrzeżeniem wypełnienia przez Klienta wszystkich zobowiązań wynikających z Umowy albo odpowiednio w terminie 30 dni od dnia, w którym oświadczenie o odstąpieniu Umowy lub Umowy Lokaty Facto, dokonane zgodnie z ust. 1 albo ust. 4 powyżej, wpłynęło do Banku.

    Janusz Ł. Osiowy Odpowiedz
    • Pytanie ile faktycznie czeka sie na zwrot srodkow z zakonczonej lokaty Facto. Bo kazdy dzien opoznienia zmniejsza skutecznie oprocentowanie. Pamietam jak mialem struktury w Idei na 4% ale srodki efektywnie zarobily niewiele ponad 3% (-belka), bo pieniadze wracaly na konto po dobrych 3 tygodniach.

      keton
    • @Janusz Ł. Osiowy, https://lokatafacto.pl/eLokaty/#/dokumenty-klienta -> Tabela_Oprocentowania_i_Oplat_dla_Przedsiebiorcow.

      Natomiast zapis o 35 lub 30 dniach dla klientów indywidualnych jest tak samo niepoważny jak brak prawa do wypowiedzenia umowy przez przedsiębiorcę.

      Lokata
    • @Lokata

      Nie zaznaczyłeś, że piszesz o lokatach dla przedsiębiorców, a ja zakładam, że jeśli wątek nie dotyczy przedsiębiorców i nie zastrzeże się inaczej, to piszemy o ofertach dla konsumentów.

      Natomiast całkowicie zgadzam się z Tobą, że pozbawienie przedsiębiorców prawa do zerwania lokat i 35 dniowy termin zwrotu lokaty po jej zerwaniu przez klienta indywidualnego to zapisy niepoważne – z tym że nie będą one w praktyce dotyczyć osoby, która nie zerwie lokaty. Trzeba więc koniecznie – jak wyżej napisał Michał Admin – lokować w Facto wyłącznie „nadwyżki, których na 99% nie dotknę”.

      @keton

      Jeśli o mnie chodzi – ale oczywiście każdy musi sam ocenić ryzyko przetrzymania środków, jak i całościowo ryzyko lokowania w Facto – to na razie nie mam żadnych przesłanek, że Facto będzie opóźniać zwrot. Moim zdaniem nie są takimi przesłankami zapisy, o których wyżej rozmawialiśmy, bo dotyczą zerwania lokaty, a nie jej terminowego zakończenia.

      Janusz Ł. Osiowy
  • Dziś dobry artykuł o szkodliwych skutkach utrzymywania niskich stóp procentowych przez rządzących – https://www.bankier.pl/wiadomosc/Objawiaja-sie-szkodliwe-efekty-monetarnej-biernosci-7831477.html

    Bolo Odpowiedz
    • Prezes NBP: „… Natomiast jeśli chodzi o moje osobiste zdanie, to potwierdzam to, co zawsze Państwa tak dziennikarsko ciekawi, przypuszczam, że do końca mojej kadencji a tym samym kadencji RPP stopy pozostaną na tym samym poziomie. A generalnie prawdopodobieństwo ich OBNIŻENIA będzie w tym okresie większe niż podwyższenia.”

      Za tvn24bis.pl/pieniadze,79/stopy-procentowe-w-polsce-rpp-zostawila-stopy-bez-zmian,1007656.html

      Lokata
  • Czy lokaty bez zakladania konta mozna zalozyc wiecej niz raz w zyciu? Wiem, ze np. w nestbanku ta lokate mozna zalozyc tylko raz w zyciu, przy ponownym zalozeniu konta nie ma juz takiej mozliwosci i jestem ciekaw czy tak samo jest z lokatami bez zakladania konta, wie ktos?

    a Odpowiedz
  • Czy ktoś z Was wszedł w Facto choć na próbę z jakąś małą kwotą? Z problemami czy na luzie?

    adaś Odpowiedz
    • Tak ja wszedłem na samym początku istnienia banku bez żadnych problemów.

      Jarry
    • @Jarry, a wypłacałeś już?
      A może wiesz, jak to będzie wyglądało? Bo jak korzystałem z lokat bez ror, np. w Idea, to po prostu kaska wracała na konto, z którego była wpłacona. A pamiętam, że kiedyś próbowałem czytać jakieś zasady Facto i tam coś dziwnego o rachunku depozytowym czy czymś takim było…

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don, w facto to działa tak jak w Optimie, takie miałem skojarzenie. Lokata wraca na rachunek depozytowy a z niego możesz wypłacić tylko na rachunek powiązany.

      Lokata
    • Tak zakładasz rachunek depozytowy który jest powiązany z rachunkiem w innym banku i tylko na ten rachunek można wypłacić środki. Podobnie jak w bgżoptima. Z zakończonej lokaty środki wracają na rachunek depozytowy i wtedy można je przelać na rachunek powiązany. Przelewałem żeby sprawdzić czy wszystko działa drobną kwotę z rachunku depozytowego na rachunek powiązany i wszystko ok.

      Jarry
    • @Lokata, @Jarry, dzięki za odpowiedzi, rzeczywiście Optima to dobre porównanie.

      Don Quijote de la Mancha
  • Dla zainteresowanych ofertą OKO Bonus w ING.

    6 marca o północy wystartowała nowa edycja promocji – warunki pozostają bez zmian (2,5% na 4 miesiące), ale zmianie uległ regulamin oferty. W bieżącej edycji bank będzie uwzględniał w saldach bieżących i końcowych zakupy funduszy inwestycyjnych, co oznacza, że jeśli wytransferujemy jakieś środki ze zwykłego OKO lub lokaty do funduszy dystrybuowanych przez bank to nie będzie to miało wpływu na wysokość Nowych środków.

    Zmiana ta ma znaczenie dla osób, których saldo początkowe nie jest zerowe i jest korzystna dla klientów.

    Lokata Odpowiedz
    • Pozostałe warunki liczenia salda pozostają bez zmian czyli jeśli 02.03. przelałam wszystkie środki z OKO Start na konto Direct to mogę je teraz ulokować na OKO Bonus jako nowe? Muszę tylko pamiętać aby po 4 miesiącach utrzymać na OKO Bonus saldo min. 1gr? Jeśli tak jest to oferta KO w ING ma duży plus, bo nie trzeba wylewać środków poza bank co nie zmienia faktu, że ma też zdradliwą pułapkę dotyczącą przyrostu salda :)

      Ew@
    • Wygląda na to, że wszytko jest ok, wchodząc przez: Oferta ING – Oszczędności – OKO Bonus mogę sprawdzić saldo początkowe w nowej promocji i wynosi ono 0zł a więc przeleję z Direct na „pierwsze OKO” i „dokończę” promocję Bonus na Start a potem założę OKO Bonus i tam przetransferuje środki.

      Ew@
    • A to można w trakcie trwania jednej edycji zakończyć okres promocji na Start i od razu z nowymi środkami wejść w OKO Bonus bez czekania do nowej edycji ?

      Gruby Rychu
    • Mam nadzieję :) bo saldo na 02.03. wyświetla mi 0zł

      Ew@
    • Chyba nie można, mam włączoną poprzednią promocję chyba z lutego i widzę, że nic się nie zmieniło w szczegółach konta

      Kate
    • chociaż można zrobić eksperyment, 1.03 miałam saldo 0 i nadal tak mam, ciekawe czy jak coś przeleję teraz to będzie w starej czy nowej promocji?

      Kate
    • Nie wiem jaką macie sytuację, u mnie jest tak: w marcu kończy mi się OKO START (nie mam żadnego OKA Bonus), 02.03 przelałam środki z OKA START na Direct i teraz kiedy wchodzę ścieżką: OFERTA ING-Oszczędności-OKO Bonus widzę przycisk Sprawdź saldo co pokazuje mi na 02.03 stan 0. Mam zamiar wrócić środki na OKO Start a po jego zakończeniu dopiero otworzę OKO Bonus w nowej promocji i od tego zaczną mi biec 4mieś, to nie zadziała?

      Ew@
    • @ Gruby Rychu, jak najbardziej tak. W dniu zakończenia promocji Bonus na Start otwierasz OKO Bonus i dalej procentujesz.

      Co więcej, w dniu w którym bank zamknie Ci OKO Bonus otwierasz nowy rachunek OKO Bonus i dalej procentujesz bez przerwy tylko na innym numerze konta, bo jak wiadomo na jednych rzeczach warto oszczędzać, a na innych nie warto :)

      Lokata
    • @Ew@, dobrze myślisz. Jak zakończysz okres Bonus na Start otwórz sobie OKO Bonus.

      Lokata
    • A po zamknięciu „starego Bonusa” wchodzę w kolejne OKO Bonus :) Tak rozumiałam działanie tej promocji, że w przeciwieństwie do np. Aliora można z niej nieprzerwanie korzystać (o ile oczywiście ING będzie ją oferował i trafimy z dniem badania salda).
      Po wpisach Rycha i Kate zaczęłam się niepokoić, że jest jakiś podstępny zapis, który to uniemożliwia a ja go przeoczyłam tak jak warunek przyrostu salda :)
      Dzięki za potwierdzenie

      Ew@
    • Nie wiem jeszcze, jak wygląda w OKO Bonus ta kapitalizacja oprocentowania promocyjnego po 4 miesiącach, pewnie jakieś ułamki procenta się na tym traci, ale pewnie to mało znaczące kwoty.

      abc
    • Mnie bardziej intryguje nietypowy sposób sprawdzania salda przez ING, czy rzeczywiście brane są pod uwagę tylko produkty depozytowe? Nie chciałabym się dowiedzieć po 4mies, że z promocji wykluczył mnie stan konta na Direct :) Możliwość przeczekania na osobistym byłaby dużą wygodą, bo przelewanie środków między bankami za dużo nerwów kosztuje.

      Ostatnia akcja z Alior, wstrzymali przelew, który zapisałam jako zdefiniowany i z odroczonym terminem wykonania, (chyba ktoś tam na głowę upadł, żeby weryfikować przelew z przyszłą datą). Kiedy dzwonili nie mogłam odebrać. Oddzwoniłam i po weryfikacji całą masą pytań zostałam odprawiona z kwitkiem, bo to nie był numer podany w banku. Obiecali, że będą jeszcze się kontaktować (kilka dni) i od tego momentu cisza. Następnego dnia znowu dzwonię i znowu mnie weryfikują tylko po to, żeby przyjąć zgłoszenie, że ciągle czekam na ten zakichany telefon :) Dopiero po zwrotnym połączeniu z banku (i 115-stej weryfikacji) przelew poszedł. Paranoja.
      Ciekawe czy gdybym rozbiła ten przelew na dwa mniejsze to one zostałyby zrealizowane bez problemu? Na infolinii powiedzieli, że dopóki zablokowany przelew „wisi” to nie mogę robić kolejnych ale ja już im nie wierzę :)

      Ew@
    • @Ew@, konta ROR nie są brane pod uwagę przy wyznaczaniu salda.

      Lokata
    • Kiedy w systemie robię Sprawdź saldo to też mi tak wychodzi i pokazuje 0zł ale metoda ING jest tak nietypowa, że trudno mi uwierzyć :)

      Ew@
    • Czytaj regulamin, będziesz miała pewność :)

      Lokata
  • Tak z ciekawości czy pamiętacie może na przestrzeni lat czy na ING OKO było kiedyś inne oprocentowanie niż 2,5% ?
    Wydaję mi się, że w ING na KO najbardziej trzymają się oprocentowania ze wszystkich banków.

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • @Gruby Rychu,
      – 2013 roku OKO Bonus 3,5% do 0,5 mln,
      – 2014 roku OKO Bonus 3% do 0,5 mln
      – 2015 roku OKO Bonus 3% do 100 tys.
      – od 2016 roku OKO Bonus 2,5% do 100 tys.

      Lokata
    • Było mniej, bo pamiętam, że podnosili do 2,5%

      abc
    • No właśnie coś mi świta, że był okres z chyba 2% dość długo.

      Gruby Rychu
  • Sprzedaż obligacji GetBack może Idea Bank sporo kosztować… https://www.prawo.pl/biznes/pierwszy-wyrok-w-sprawie-getback,498418.html

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
  • Za chwilę tak jak w Szwajcarii będzie się płacić za przechowywanie pieniędzy w banku.

    heniek131 Odpowiedz
    • Ale w Szwajcarii nie mają inflacji, więc realnie i tak są w lepszej sytuacji, bo nie tracą nawet trzymając pieniądze na 0% (choćby w gotówce). Mieszkańcy Polski oszczędzający w PLN traciliby nawet lokując na 4%…
      Zresztą w porównaniu do innych walut CHF także miewa się nieźle, ja ostatnio kupiłem w kwietniu 2018 r., potem było coraz drożej; trzymam to na 0,05%, ale kurs CHFPLN przez te niecałe dwa lata wzrósł o ponad 14%…

      Don Quijote de la Mancha
    • Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2020 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 4,7% (przy wzroście cen usług – o 6,4% i towarów – o 4,1%). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7% (przy wzroście cen usług – o 1,1% i towarów o 0,5%).

      👏

      Don Quijote de la Mancha
    • Glapiński: „będę proponował Radzie Polityki Pieniężnej obniżenie stóp procentowych NBP”. https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2020/Prezes-NBP-dla-PAP.html

      Don Quijote de la Mancha
    • No to warto pomyśleć o czymś na dłuższy termin.

      Michał
    • Ja wiedziałem od dawna, że Glapiński stracił kontakt z rzeczywistością. Jego ta obecna galopująca inflacja nie dotyczy, bo miesięcznie bierze tyle co 95% społeczeństwa odłoży przez 10 lat.
      Widać, że stopy procentowe można ustalać tak jak ceny paliw na stacjach – jak inflacja rośnie o 100% to nic nie robimy jak inflacja spadnie o 50% to odpowiednio obniżymy stopy.
      To mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że moja decyzja o pozbywaniu się większości gotówki to dobre posunięcie.
      Zresztą kto wie, może oszczędności już wkrótce nikomu nie będą potrzebne…

      Tomko
  • Korzysta ktoś może z promocji Moje Cele 2,6% do 20k w mBanku ?
    Na razie pewnie każdemu wystarczy 2,7% do 500k, ale jak to się skończy to do końca sierpnia można pociągnąć jeszcze Mój Cel 2,6% do 20k (zaokrąglenia+przelew na cel jak w ING).
    W tych smutnych czasach dla lokaciarzy jest to nawet niezła oferta :)

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • Można, o ile spełniamy warunek <1000 zł oszczędności w dniu badania salda.

      pws
  • Czy założenie mlokaty na wejście możliwe jest, gdy założyłem konto w promocji z eBrokerPartner ? Podejrzewam, że nie, ale nie szkodzi zapytać :)

    Maciej Odpowiedz
  • Idea nieco podniosła 2,4% na nowe jak też 1,4% na beztroską co ma znaczenie przy wycofywaniu środków z Mille

    jojo Odpowiedz
    • czyli ludzie zawinęli kapitał z zakończonych tam lokat do konkurencji :)

      Gruby Rychu
    • Już w maju ludzie zawiną resztę – z moich danych wynika że będą się wtedy kończyć ostatnie lokaty oprocentowane powyżej 3 %.

      Tomko
  • Będę proponował Radzie Polityki Pieniężnej obniżenie stóp procentowych NBP – zapowiedział prezes banku centralnego Adam Glapiński. Dodał, że mimo silnych zawirowań na światowych rynkach, złoty pozostaje stabilny. – bez komentarza :-(

    zenek64 Odpowiedz
    • „bez komentarza” — no właśnie dlatego powyżej ↑ 13 marca 2020, 22:09 • Don Quijote de la Mancha w końcu ograniczyłem się do cytatu i linka. Ale skomentował to już ↑ 14 marca 2020, 08:29 • Tomko — „Glapiński stracił kontakt z rzeczywistością”. Być może nie chodzi o utratę kontaktu, a o specyficzne pojmowanie jak należy rzeczywistość zmieniać… połączone jeszcze z poczuciem władzy i sprawczości… Ale to już są zagadnienia specjalistyczne, nie ekonomiczne…

      Don Quijote de la Mancha
    • Jeszcze dodam, że ja akurat już od lat zalecałem dywersyfikację. Łącznie z trzymaniem drobnej części w gotówce. Obecnie słabo wypada moja 1/3 na depozytach bankowych i 1/10 na rynku kapitałowym, za to znakomicie 1/10 w złocie, 1/10 w twardych walutach no i 1/3 na obligacjach skarbowych indeksowanych CPI.

      Don Quijote de la Mancha
    • Dzięki Twoim komentarzami zrobiłem podobnie. Niestety nie zdążyłem kupić złotą, teraz muszę poczekać.

      Ciekawski
    • @Don złoto domyślam się w formie funduszu, nie fizycznej ?

      Gruby Rychu
    • Złoto jak najbardziej fizyczne. A dokładniej: monety bulionowe. (Zresztą kolekcjonuję nawet karty, więc dlaczego nie monety?) Pierwszego krugerrranda kupiłem kilka lat temu chyba za 4200 zł.

      Don Quijote de la Mancha
    • Jakiś czas temu chciałem się zorientować właśnie w monetach i zastanawia mnie gdzie je później sprzedać ? Bo patrząc na ceny zakupu i sprzedaży w Mennicy to różnica między tymi cenami jest duża.

      Gruby Rychu
    • Ale obligi indeksowane CPI mają się nijak do rzeczywistej inflacji… Chyba, że ktoś wierzy w GUSła…

      qq
  • @Michał (Admin) co do „No to warto pomyśleć o czymś na dłuższy termin.” zastanawiam się czy to co jest teraz w ofercie na dłuższy termin np Toyota Bank, to czy to czasem nie będzie w okolicach tego co po obniżce stóp będzie akurat na KO Millennium, Getin, Alior.
    Swoją drogą kapitał znowu z banków poleci strumieniem do kawalerek na wynajem i tam to teraz będzie bańka.

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • Osobiście bardziej myślę o czymś w stylu Facto lub Inbank. Oczywiście nie wszystko, ale jakąś część. Poprzednim razem (gdy stopy leciały w dół) warto było sobie zaklepać lokatę 2-3 letnią z pewnym, stałym oprocentowaniem (zwłaszcza, że wtedy mieliśmy deflację).

      Michał
    • W Facto bym się obawiał wchodzić w długie okresy (mimo wysokiego oprocentowania), bo włoska gospodarka pewnie będzie najbardziej poturbowana w całej Europie po tej całej epidemii.

      Gruby Rychu
    • W przypadku jutrzejszej obniżki, gdzie proponujecie założyć lokatę na dłuższy czas? Czy lepiej jednak zostać przy kontach oszczędnościowych?

      MariuszKs
  • Pan Glapiński działa z pełną determinacją wspierając aktualny rząd. Działanie, w sumie, klasyczne. Utrzymywanie niskich stóp procentowych, także przy impulsach zewnętrznych, napędza inflację, przez co dług państwowy jest relatywnie tańszy. Niskie stopy zniechęcają do oszczędzania a zachęcają do zakupów. I koło się nakręca. Napływ gotówki na rynek powoduje, że producenci widząc niezwyczajny popyt podnoszą ceny. Wzrost cen powoduje kolejne żądania płacowe. I tak wkoło Macieju. Liczy cała masa ludzka żyjąca od pierwszego do pierwszego.Z niewielkimi lub bez żadnych oszczędności. Ludzie zapobiegliwi, racjonalni, mający sensowną poduszkę finansową na takiej polityce tylko tracą. Ich oszczędności w sposób oczywisty tracą w szybkim tempie na wartości. Jako ciekawostkę powiem, że praktycznie nie ma parlamentarzysty, który nie ma kredytu wykorzystanego na zakup nieruchomości. Proste? Proste!
    Dla tych co nie dowierzają niech pomyślą, tak dla siebie. Czy 10 tys. które mieli 5 lat temu jest warte tyle samo dzisiaj?

    Waldemar Odpowiedz
  • @Waldemar
    To co radzisz teraz? Co zrobić z tą kasą? Rzeczywiście, pare lat temu 10k. to coś innego niż dziś.
    Nieruchomości? Ale tam chyba teraz bańka jest lub już się szykuje.
    Wyjadacze co doradzicie?

    Beata2 Odpowiedz
    • Ja się zastanawiam nad obligacjami indeksowanymi inflacją tylko mam obawy czy za rok GUS jak zobaczy potrzebę wypłaty odsetek to czy nie będzie „sterować” przy wskaźniku aby ludziom mniej wypłacić bo ostatnio chyba sporo ludzie zainwestowali w tę formę oszczędzania.

      JJ2010
  • @JJ2010
    Dokładnie o tym samym pomyślałem. To złodzieje. Najpierw celowo Cię zachęcali do kupna, a później nie oddadzą.
    @Waldemar
    A co sądzisz o złocie, srebrze?

    Karola Odpowiedz
  • Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku depozytów, nie pozostaje mi nic innego jak zmniejszyć poduszkę bezpieczeństwa kosztem nadpłaty kredytu hipotecznego. Zostawię w różnej formie zabezpieczenie na około rok, a reszta grzecznie do banku.

    Ciekawski Odpowiedz
    • Nadpłata kredytu to też rodzaj poduszki finansowej :)

      Dobcio
    • Oczywiście można to tak traktować, ale ja swoją poduszkę traktuję jak środki na „czarną godzinę”, np tracę pracę i nie mam dopływu środków.

      Ciekawski
  • Artykuły na money nie są zazwyczaj zbyt ambitne, ale ten moim zdanie w części gospodarczej jest ciekawy:
    https://magazyn.wp.pl/finanse/artykul/cena-koronawirusa-zaplacimy-ja-wszyscy

    Ja od początku roku mam już ból głowy gdzie iść ze środkami z banków (teraz przy oczekiwanej obniżce stóp pr. jeszcze większy ból głowy), ale nie widzę żadnej alternatywy, bo nieruchomości za późno, złoto za późno albo wchodząc teraz to z horyzontem min. 5 lat, rynek kapitałowy może w długim horyzoncie, ale bałbym się w najbliższych miesiącach o swoje nerwy.

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • Chyba tylko giełda zostaje. Ja liczę że jednak nie obniżą stóp i będę trzymał w bankach na 2.5%.

      Dobcio
    • Chyba giełda… KGHM i Orlen mocno przecenione…

      abc
    • No nie, Orlen kupować?
      Ja coś dobiorę na pewno, ale nie tego rodzaju… Nawet na polskiej giełdzie można kupić ETF na S&P500, już w pierwszej połowie 2018 r. chciałem kupić, ale dałem odrobinę za niskie zlecenie, chyba 90 zł i się nie wykonało… potem próbowałem trochę w grudniu 2018, ale też minimalnie za wysoko… W lutym 2020 kosztował nawet 139 zł… Teraz w końcu spadło poniżej 100 zł, coś dobiorę, jak znowu spadnie, to znowu dobiorę… Wiem, że amerykańska giełda jest nadmuchana, a będą jeszcze dodrukowywać (czy tam luzować), ale pewniejszy taki balon, niż Orlen…

      Don Quijote de la Mancha
    • generalnie spółki skarbu państwa za tych rządów nie powinno się kupować, ponieważ są dojnymi krowami, ale teraz są wyprzedawane przez panikujących, że aż szkoda nie zarobić na nich paru groszy… jestem laikiem, ale stop lossa bym nie ustawiał tylko cierpliwie poczekał na lepsze czasy…

      abc
    • Kupiłem wczoraj tego ETFSP500, na razie jestem 3,21% na plusie. 1170% w skali roku. 😉

      Don Quijote de la Mancha
  • Taka sytuacja to raj dla piramid finansowych, nabranych nie zabraknie nigdy…

    Benito Odpowiedz
    • Oj tak, nie tylko o piramidy chodzi, w radio właśnie ostrzegali, żeby nie klikać w link w sms o pomocy żywnościowej…

      Don Quijote de la Mancha
  • Czy kupując obligacje Skarbu Państwa w internecie macie jakieś potwierdzenie choćby w pdf ich posiadania ?
    Jakiś czas temu założyłem konto na obligacjeskarbowe.pl, kupiłem kilka szt. na 3m, żeby przetestować przed większym zakupem na 4y, ale dziwi mnie, że oprócz możliwości zalogowania i zobaczenia stanu nie ma żadnego potwierdzenia, choćby tak jak w bankach w formie pdf do pobrania.

    Gruby Rychu Odpowiedz
    • PDF nie ma, przychodzi mejl z potwierdzeniem i numerem dyspozycji, ja zapisuję sobie też numer zapisu; z www można wygenerować najwyżej Excela albo prostą tabelkę HTML do druku.

      Don Quijote de la Mancha
    • Jak koniecznie się chce mieć papierowe potwierdzenie, można udać się do naziemnej placówki PKO BP prowadzącej sprzedaż i poprosić o wydruk z pieczątką :-)

      qq
  • 3,2 % w Idea, lokata na nowe środki.

    Benito Odpowiedz
    • 3,2%/2m i 3%/3m,
      a dziś rano nie było jak wróciłem do mille…

      keram7m
    • dzień badania salda ?

      kruczi
    • Trzeba posiadać ror Konto Idealne żeby założyć lokatę i najważniejsze lokata jest do 3,2% a nie stałe 3,2% jak kiedyś a to jest różnica.

      Plusem jest okres 12 miesięczny lokaty tak pokazuje w aplikacji mobilnej.

      Wojak
    • To celem wyjaśnienia nieprawdziwych informacji:
      Lokata jest na 3,2% w skali roku w wersji 2-miesięcznej i jest to oprocentowanie stałe.
      Dla lokaty 12-miesięcznej oprocentowanie to 2,1% w skali roku i, ponownie, jest to oprocentowanie stałe dla całego okresu.

      Michał
    • @Admin Nie wiem dokładnie o jakiej lokacie piszesz teraz i w artykule, bo jest bardzo ogolny.

      Ja mowie o Lokacie na Nowe Środki Plus z czterema okresami oprocentowania 2/3/6/12 i tam jest jak byk jaki jest procent.

      Podobnie było z ubiegłorocznej, która jeszcze maja ludzie na 3,5% na 12 miesiecy.

      Wojak
    • I co tam jak byk jest napisane ?

      rychu75
    • Załóż okulary to będziesz lepiej widział.

      Wojak
    • Zły myk wklej screen prawidłowy z aplikacji idea co pokazuje, czy tam tak jest.

      …ale w bankowosci internetowej nie moze byc inaczej, dla tych co załozyli lub mają ror w Idea.

      Wojak
    • screen jest z aplikacji
      jeśli Ci coś w nim nie pasuje to wklej swój, porównamy

      kruczi
    • to samo w bankowości internetowej: https://images.tinypic.pl/i/01000/87zmz5hpkbff.png

      kruczi
    • No nie pasuje, bo masz aktywne konto. Jezeli bys wkleił prawidłowy to z komunikatem „Nie posiadasz aktywnego konta. Skorzystaj z oferty i załoz konto dzieki ktoremu oplacisz lokate…itd

      Dezaktywuj/zamknij konto to wtedy pogadamy.

      Wojak
    • załóż konto i możemy gadać

      kruczi
  • 20 luty

    keram7m Odpowiedz
  • Czy Getin też się liczy do salda

    Many Odpowiedz
  • No ładnie, widać, że w ciężkich czasach Idea Bank nie cieszy się zaufaniem klientów :)

    Gruby Rychu Odpowiedz
  • kilka dni temu zakładałem ING OKO Start i Bonus, chyba mogę z nich wylać (po 1zł zostawić) z nich i po 2/3m wrócić, a i tak dostanę w ING to 2,5%?

    keram7m Odpowiedz
  • Swoją drogą zapala mi się czerwona lampka co się dzieje w IB skoro potrzebują akurat teraz w bardzo szybkim czasie tak mocno uzupełnić kapitał (proponowane % świadczy o tym, że chcą w ciągu dnia lub kilku zebrać bardzo dużo).
    BFG w razie czego nie mógłby się chyba wypiąć, bo byłby szturm na wszystkie banki i bankomaty, żeby zabrać swoje środki.

    Gruby Rychu Odpowiedz
  • Nie bardzo jest czym, ale się pochwalę:

    „Ministerstwo Finansów i Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego z przyjemnością informują, że w wyniku losowania obligacji POS0420 otrzymuje Pani /Pan premie:

    IV stopnia w wysokości 10 zł w liczbie 3 sztuk”

    na 100 obligacji 3 wygrane po 10 zeta co daje 0,3% extra, jednak coś losują :)

    paqero Odpowiedz
    • liczyłem na farta i 10k …

      paqero
    • Gratulacje 😄

      eloraper
    • Ty farciarzu, sprzedano ich blisko 6 mln, a nagród IV stopnia było niecałe 60 tys., czyli jedna Ci „przysługiwała”! 😛

      Don Quijote de la Mancha
    • A po co w ogóle kupowałeś obligacje na stały procent wynoszący 1,5% w skali roku ? Przecież to strata a nie zysk. Nawet z tą „wygraną” losową.

      Be@
    • @Be@, no przecież napisał: liczył na 10 k… 🤑

      Don Quijote de la Mancha
    • Pula nagród była 2,24 nln a sprzedano ich za 570 mln, więc średnio na jedną sprzedaną obligację przypadało ~40 groszy nagrody, na 100 obligacji „przysługiwało” mi 40 zeta.

      Jednak jestem pechowcem :(

      paqero
  • Zastanawiam się nad zakupem obligacji skarbowych EDO. Czy za ich zakup są jakieś opłaty? Prowizje?

    go Odpowiedz
    • Prowizja jest tylko przy zakupie przez IKE albo przy przedwczesnym wykupie.

      Don Quijote de la Mancha
  • O dziwo kwietniowe obligacje skarbowe zostają po staremu: EDO 2,7% i CPI + 1,5, a COI 2,4% i CPI + 1,25. 🤑

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • To jakiś przeciek, czy gdzieś to podają oficjalnie?
      A teraz jak jest taka duża inflacja, jest sens w chodzić w EDO, ktoś tu pisał, że marcowe nie bardzo, choć ja trochę dokupiłem?

      keram7m
    • dobra już znalazłem komunikat

      keram7m
    • A ja myślałam, że jak stopy poszły w dół, to logiczne, że tu przynajmniej pierwszy okres odsetkowy też będzie oprocentowany na niższy procent…
      Też się nad tym zastanawiam (myślałam o marcowych, ale skoro kwietniowe są bez zmian..). Choć jak znam moje szczęście, to wyjdę na tym jak Zabłocki na mydle. Czasy niepewne. Nie wiadomo jak będzie działać gospodarka po wirusie i po tych wszystkich obiecywanych programach pomocowych. Ehhh…. nie wiem.

      Be@
    • @Be@, ja właśnie tak samo, przypuszczałem, że marża na kolejne lata może się nie zmieni, ale 2,7% na pierwszy rok zmniejszą… Kto wie, czy to nie wynika z jakiejś ich biurokratycznej bezwładności i zmniejszą dopiero za miesiąc…

      Don Quijote de la Mancha
    • @Don, może pamiętasz (obserwowałeś) jak oferta obligacji kształtowała się w historii przy zmianach stóp procentowych ?
      Ja zawsze jak sięgam pamięcią to na tle dostępnych lokat obligacje wypadały gorzej i nie brałem pod uwagę, że trzeba będzie się nimi kiedyś zainteresować :)

      Gruby Rychu
    • @Gruby Rychu — http://doc.quijote.pl/edo.xls

      Don Quijote de la Mancha
    • Nie obawiacie się sytuacji, w której władze stwierdzą, że jednak nie ma sensu tego dalej ciągnąć w takim kształcie i w efekcie skończy się bankructwem? Jak tak patrzę na kursy walut to mam wrażenie, że część osób boi się tego co nasi „specjaliści” wykombinują.
      Osobiście również wolałbym dziś mieć franki szwajcarskie niż złotówki, nawet jeśli „Franek” jest najdroższy w historii.
      Widziałem też już jakieś wzmianki o (nic nie znaczącej) petycji odnośnie „zawieszenie świadczeń 500+” – co jak najbardziej popieram, ale czytanie komentarzy pod taką informacją niemal skończyło się rakiem mózgu. Ludziom się należy i już, Państwo może sobie upaść.

      Tomko
    • @Tomko, nie, nie boję się niewypłacalności.
      Najbardziej obawiam się manipulowania przy CPI.

      Franków też mam sporo, a także dolarów i euro. Ja nie jestem jakimś zawodowym inwestorem, swoje oszczędności dzielę prostacko: 11% w walutach, 33,33% w obligacjach indeksowanych CPI. Teraz wprawdzie te dwie części za bardzo urosły przekraczając te modelowe wartości, ale póki co zostawiam to (choć zastanawiam się nad kupnem amerykańskich akcji za USD, ale nie ma się co spieszyć). ↑ 14 marca 2020, 16:23 • Don Quijote de la Mancha

      Don Quijote de la Mancha
    • Również obawiam się manipulacji – jesteśmy zdani na łaskę „panów”.
      Podoba mi się Twój – jak piszesz – „prostacki” sposób dzielenia oszczędności – w ten sposób masz znacznie większą szansę, że przynajmniej część środków nie zamieni się w niewiele warty papier.
      W tym i przyszłym miesiącu kupuję trochę 4-latek (wolałbym 10-tki, ale nie wiem czy dożyję). Chciałem zacząć wcześniej dokupywać co miesiąc, ale napotkały mnie inne „inwestycje”, na których podobnież już wkrótce będę 30-40% w plecy. Czekam niecierpliwie, aż deweloper zaproponuje drugie mieszkanko w pakiecie ;-)

      Tomko
  • @Be
    Witaj!
    Głupia nie jesteś to sobie poradzisz. W okresie kryzysu, w początkowej fazie nie ma, w zasadzie, specjalnego znaczenia oprocentowanie ustalone przez Bank Centralny. Firmy, banki i inne podmioty, które chcą się utrzymać na rynku proponują- uwzględniając rynek- oprocentowanie depozytów/ obligacji/ skryptów i papierów dłużnych oprocentowanie pon ad rynek, ale tak aby im się opłacało.

    Waldemar Odpowiedz
    • Zastanawiam się w co 1/3 część lokacyjną wrzucić:
      czy COI czy lokata 2-letnia 2,3% ?
      Inflacja w kolejnych 4 latach to chyba dla każdego teraz duża niewiadoma. Z drugiej strony czy stopy procentowe będą wyższe w ciągu 4 lat (czytałem analizy sugerujące drugą obniżkę stóp o 0,5% na jesieni tego roku) ?
      Zakładam (mam nadzieję), że oferta promocyjna na KO Mill/Alior/Getin będzie oscylować przy tym poziomie stóp w okolicach 2,0-2,1% + co jakiś czas lepsze wrzutki od Idea i Getin.

      Gruby Rychu
  • Do 9.04 w getinie jest oferta lokat 2,7% na nowe środki.

    majaa Odpowiedz
  • Myślę, że warto poczekać do kwietnia na jeszcze lepsze oferty IB.

    Andrzej Odpowiedz
    • ale zdajesz sobie sprawę, że RPP obniżyła stopy rezerwy obowiązkowej z 3,5% do 0,5%? więc IB może już nie potrzebować tyle kasy z rynku…

      abc
    • Obawiam sie, ze w kwietniu zamiast 3.2+ bedzie raczej 2.7-. Wszystko zalezy od tego jak mocno oblowili sie w marcu. Z tym, ze w kwietniu konczy sie na pewno duzo lokat rocznych na 3.5% i bez sensownej oferty te pieniadze uciekna z IB.

      keton
    • w moim przekonaniu tak akcja 3,2% miała już uzupełnić kończące się 3,5%, takie rzeczy robi się z jakimś wyprzedzeniem, żeby móc swobodnie żonglować %, a nie na ostatnią chwilę z nożem na gardle…

      abc
  • Dziś na skrzynce w Mille znalazłem info o zmianach w oprocentowaniu STANDARDOWYM kont w tym konta PROFIT. Konto Oszczędnościowe Profit – oprocentowanie standardowe:
    Do 50 000 włącznie jest 0,50% będzie 0,20%
    Nadwyżka ponad 50 000 do 100 000 jest 0,60% będzie 0,30%
    itd…….. przed zmianą: do 31 maja 2020 r. • po zmianie: od 1 czerwca 2020 r.

    Michał1986 Odpowiedz
  • Jest w NestBanku jakiś okres karencji?

    Andrus Odpowiedz
  • Santander mobilna spadek o 20% czyli 2 %.

    Bogdan Odpowiedz
  • W związku ze skróceniem godzin pracy banków idea ma wprowadzić prawdopodobnie od 3. 04. logowanie od godziny 13-tej a z powodu braku haseł maskowanych ma nastąpić dodatkowe silne uwierzytelnianie . Podobno po 13- tej jest mniejsze przeciążenie sieci internetowej wynikające z wprowadzenia e- szkoły . Kiedyś też można było coś kupić ale dopiero po 13- tej , tak mi ie skojarzyło . xyz

    prawdziwy-xyz Odpowiedz
  • Orientuje się ktoś, kiedy następuje kapitalizacja (kwartalna) na Rachunku Oszczędzam w Credit Agricole? Nie powinna 31.03?

    Micha Odpowiedz
  • Ciekawe, czy @Michał nie publikuje dziś nowego zestawienia najlepszych depozytów dlatego, że oferty są tak niepoważne, że można by pomyśleć, że to żart primaaprilisowy? 🤔

    Don Quijote de la Mancha Odpowiedz
    • Staram się czekać do popołudnia bo banki lubią wprowadzać nowe/odświeżone oferty 1. dnia miesiąca. Nie chcę robić zestawienia o 00:01 bo najzwyczajniej w świecie może być nieaktualne po kilku godzinach.

      Michał
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy