Wygraliśmy! Każdy dostanie tablet od BNP Paribas!

Na facebooku BNP Paribas właśnie pojawiła się informacja, według której każdy uczestnik promocji dostanie obiecany tablet, o ile oczywiście spełnił jej warunki. Treść komunikatu:

Szanowni Państwo,
Sprzedaż premiowa „iKonta BNP Paribas z tabletem” spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, które przerosło nasze oczekiwania. Dla części Klientów zapis dotyczący oferty limitowanej w regulaminie być może nie był wystarczająco precyzyjny, za co przepraszamy. Zarząd Banku podjął decyzję o zniesieniu limitu przyznawanych nagród. Oznacza to, że wszyscy uczestnicy sprzedaży premiowej, którzy spełnili jej warunki, otrzymają tablet.

Zapewniamy, że pierwotne założenia sprzedaży premiowej nie wynikały ze złej woli czy intencji Banku. Zrobimy wszystko, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. Liczymy, że zalety iKonta oraz decyzja o rozszerzeniu puli nagród, spełnią oczekiwania naszych Klientów i pozwolą na budowę trwałej relacji z Bankiem.

Z poważaniem,
Frederic Amoudru
Prezes Zarządu BNP Paribas Banku Polska

Oświadczenie dostaliśmy również w wersji PDF.

Czego nauczyliśmy się podczas tej promocji?

Tego, że w dzisiejszych czasach w blogosferze oraz szeroko pojętym internecie drzemie ogromna siła. Nikt nie jest nam w stanie wmówić nieprawdy – weryfikacja informacji jest niezwykle łatwa.

A czego nauczył się bank? Chyba tego, że warto inwestować pieniądze w odpowiednie osoby, które są w stanie napisać dobry regulamin. Taki, który nie spowoduje ogromnych strat – zarówno materialnych, jak i wizerunkowych – bo na takie właśnie naraził się BNP.

O co tu w ogóle chodzi?

Ze względu na to, iż artykuł trafił na stronę główną serwisu wykop – wyjaśniamy o co tu chodzi: w sierpniu BNP Paribas oferował promocję, dzięki której za założenie konta osobistego i wydanie 400 zł można było zgarnąć tableta. Dokładniej: miał go dostać każdy, kto spełnił te warunki. To w zasadzie nic dziwnego dla naszych czytelników – opisujemy tego typu promocje od kilku lat ;)

Niestety wczoraj okazało się, iż bank nie chce przyznać niektórym z nas nagród (w zasadzie większości czytelników) twierdząc, że pula się wyczerpała. Szkoda, że wcześniej pozwalał na przystępowanie do promocji wiedząc, że tabletów może braknąć. A ponieważ regulamin został kiepsko napisany i nie do końca dobrze precyzował tego typu możliwość – rozpoczęła się akcja w sieci.

Kilka godzin temu bank wypuścił zamieszczony wyżej komunikat w którym poinformował, że tablety zostaną przyznane każdemu, kto spełnił warunki.

Nie przegap!

Komentarze

  • wg info z chatu Paribas – babka powiedziała ze Bank nie podjął decyzji co do rekompensaty za opóżnienia z wysyłka – zasugerowała napisac rekalamacje ze wskazaniem jakiego rodzaju rekompensata

    and Odpowiedz
  • wg info z chatu Paribas – babka powiedziała ze Bank nie podjął decyzji co do rekompensaty za opóżnienia z wysyłka – zasugerowała napisac rekalamacje ze wskazaniem jakiego rodzaju rekompensata!!

    and Odpowiedz
  • Szanowni – żądanie odsetek do w praktyce odpuszczenie tematu. Bo to żadna kwota. Co więcej odsetki tyczą się zobowiązań finansowych, a tutaj mówimy o tablecie. Tablecie, którego albo ktoś nie może używać (rekompensata to koszt wynajęcia urządzenia) albo spadek wartości, który obawiam się będzie spory. Bank ma pewnie problem, bo już zamówił sprzęt, a sensowna rekompensata może być taka, że może i lepiej było klientom wypłacić dziś 400 złotych zamiast tabletu.

    pig4fun Odpowiedz
  • Dodam, że przy takim terminie dostawy bank powinien dać wybór, czy ktoś czeka na nagrodę, czy otrzymuje jej równowartość. Ale tego jak wiemy nie zrobił. A potem się dziwić, że zaufanie do sektora bankowego spada…

    pig4fun Odpowiedz
  • A czy ktoś po informacji że otrzyma tablet w listopadzie, zrezygnował już z karty debetowej, żeby nie nakręcać im zysku?

    Bert Odpowiedz
  • Regulamin
    V.3
    Tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 otrzymany
    w ramach Sprzedaży Premiowej nie podlega wymianie na gotówkę.

    Wiedzieli co robią ; )

    komar Odpowiedz
  • no bo tablet zamowiony za 200 zl musieliby wymienic na 400 zl w gotowce :)

    aaaa Odpowiedz
  • komar – tablet OTRZYMANY :) To chyba nas nie dotyczy bo tabletu nie otrzymaliśmy.
    Ale tak na poważnie to niestety nie wierzę w to aby bank był skłonny przystać na propozycję wypłacenia równowartości nagrody.

    Agul Odpowiedz
  • Jedynym sensownym rozwiązaniem jest poczekanie do momentu otrzymania nagrody i wtedy żądanie rekompensaty. Można będzie ją obliczyć na podstawie cennika wynajmu sprzętu od komercyjnej firmy, a dla półtorej miesiąca nie będzie ona taka mała. No i ważne jest, aby była to akcja skoordynowana i masowa – wtedy będą mieć problem.

    w5 Odpowiedz
  • i wtedy zarzucimy ich reklamacjami jak już będzie wiadomo kiedy otrzymaliśmy te ich cudeńka i oszacujemy kwotę wg jakiegoś przelicznika

    JJ Odpowiedz
  • Trochę poczytałem komentarzy i nasunęło mi się parę przemyśleń. Chciałbym zadać takie pytanie do ludzi, którzy narzekają, że już sprzedali tablety na allegro i narzekają na rzetelność tego banku oraz żądają rekompensaty: w czym jesteście lepsi? dlaczego uważacie się za poszkodowanych? jaka jest różnica między waszym zachowaniem a zachowaniem banku?

    Bank sprzedał (w zamian za dane osobowe, korzystanie z karty, konto etc) Wam tablet, którego nie miał, a później Wy sprzedaliście go dalej. Zrobiliście dokładnie to samo, co bank. Skoro żądacie teraz od banku ustawowe odsetki karne to czy to samo proponujecie ludziom, którzy wygrali Wasze aukcje na allegro?

    Druga sprawa: narzekacie, że przez takie banki tracicie zaufanie do systemów i produktów bankowych. A czy kogoś może zastanowiło, że przez takich jak Wy ludzie tracą zaufanie do zakupów przez internet?

    Bank nie przekazał Wam tabletu – od razu chcecie sądów uokików, komisje etc. Czyli logiczne jest dla Was, że nieszczęśnik, któremu sprzedaliście tablet (którego nie macie i nie jesteście w stanie wysłać) też powinien już przesyłać Wam zaproszenie do sądu?

    Żeby nie było też czekam na tablet (choć na użytek własny) i też mi się nie podoba to co bank zrobił jednak spróbujcie nabrać trochę dystansu do sprawy i ochłonąć.

    Cierpliwości i pozdrawiam ;)

    kali Odpowiedz
  • #kali – głos rozsądku w sprawie…

    Daniel Odpowiedz
  • Może ktoś potwierdzić czy ikonto jest dla nas całkowicie darmowe i wystarczy go tylko przez rok nie zamykać (zgodnie z strona nr 5 TOIP http://m.bnpparibas.pl/files/taryfaof.pdf) czy trzeba co miesiąc robić te transakcje na min. 200 zł?

    ogah Odpowiedz
  • Konto jets darmowe pod warunkiem przelewu 1000 raz w miesiacu, jesli wypowiesz karte to nie bedziesz musiał robic 200 obrotu karta a jesli ja zostawisz nop to trzeba albo oplata

    tabletowo Odpowiedz
  • @Kali – sprzedawania tabletu bez jego posiadania (i np. wiedzy jak wygląda gwarancja – btw. musi być dokument przekazania tabletu zamiast paragonu) jest powiem krótko skandaliczne. Ale nie wszyscy sprzedawali, a nie wszyscy nawet planują sprzedać, więc nie uogólniajmy proszę. Ci co sprzedali powinni jak najszybciej kupić (i nawet dopłacić) lub wycofać się z transakcji. Choć jeżeli ktoś był pewny, że dostanie i wystawił w czwartek 9.10 (bo akurat od banku oczekuje się uczciwości) to ja to jestem w stanie to nawet zrozumieć. Ale sam tego nie zrobiłem mimo, że planowałem sprzedać bo nie potrzebuję. Ale taka osoba powinna natychmiast po mailu, że nie dostanie zamknąć aukcję, a jak sprzedała, to przepraszać, zwracać kasę etc.

    Bank zachował się źle. I jest przykładem kolejnego kamyka do spadku zaufania do banków. Choć to oczywiście i tak pikuś przy długoletnich programach „oszczędnościowych”, szczególnie sprzedawanych emerytom…

    jednak opóźnienie banku blisko o 2 miesiące jest powodem do rekompensaty. Jedyne osoby, które tego nie odczują, to osoby które planowały zrobić prezent np. pod choinkę i nie ma znaczenia gdzie tablet by leżał. Inne albo stracą na wartości (pewnie stracą, bo może przed świętami sprzedadzą drożej, ale wątpię, bo wchodzą nowe modele) albo nie mogą korzystać.

    pig4fun Odpowiedz
  • @pig4fun – hej, nie uogólniam (a właściwie starałem się pisać raczej wprost do ‚allegrowiczów’).

    Jasne – rozumiem rozgoryczenie i złość jak ktoś np obiecał dziecku (które z natury jest niecierpliwe i nie zna zwrotu ‚jutro dostaniesz’) i teraz musi tłumaczyć, że jeszcze musi poczekać.
    Rozumiem też, że ktoś się cieszył, że da prezent na urodziny, które się zbliżają…a prezent oddalił.
    Rozumiem również jeśli ktoś nastawił się, że sam dostanie nową zabawkę i teraz musi czekać.

    Ale chyba nigdy nie zrozumiem i krew mnie zalewa (albo trochę śmiać mi się chce) jeśli wśród tych komentarzy pojawia się wiadomość typu ‚teraz przez bank dostanę negatywa, bo sprzedałem coś czego nie miałem i żądam satysfakcji’. Trochę mam nadzieję, że ludzie się nauczą, że nie zarządza się sprzętem/dobrem, którym się nie dysponuje.

    Owszem, też uważam tak jak napisałeś – bank zachował się źle. Jednak trzeba też to zrozumieć – to jest normalna firma, która ma zarabiać. Jest to też bardzo duża firma gdzie żadnej decyzji nie podejmuje się jednoosobowo. Wiadomo, że gdzieś na styku pracy wielu ludzi muszą się pojawiać błędy. Bank się reflektuje (choć rzeczywiście w dziwny sposób, bo ‚klient źle zrozumiał, ale znajcie naszą łaskę’), ale wiadomo, że nie ma fizycznie tych tabletów i musi poczekać na dostawę. To co niektórzy proponują, żeby kupił na allegro nie wypali z prostego powodu – 3/4 allegrowiczów odpisze bankowi ‚sorry, wyślę jak bank mi wyśle’.

    Podejście, że to jest już moje sprawia, że jak nie przychodzi od razu mam poczucie, że ktoś mnie okrada. Na przyszłość polecam traktować wszystkie wisienki jako bonus: nie przyjdzie – trzeba powalczyć, przyjdzie – jest miło. Dzięki temu człowiek jest zdrowszy i mniej się stresuje :)

    kali Odpowiedz
  • Nie badzcie smieszni z tym allegro – watpie, ze choc jedna osoba wystawila tablet do sprzedania nie majac go wczesniej. Poprostu moze ktos z dzialu PR banku wymyslil, ze jest to jedyny argument, ktorym mozna atakowac ludzi narzekajacych na karygodne zachowanie banku. Takie sa wlasnie metody gaszenia pozaru PR. Trzeba znalezc choc jeden nawet nielogiczny argument, zeby go podnosic i zeby nim uciszac ludzi.
    A to ze ktos sobie sprzeda tablet na allegro jak go juz dostanie – nikomu nic do tego. Bank zarabia to i klient ma prawo do tego. W Polsce panuje dziwna awersja do osob, ktore chca cos dodac do swojego budzetu. Jesli korporacja zarabia to wszystko jest cacy, jesli pojedyncza osoba to juz podnosi sie lament. Takie troche to zalosne…

    hmm Odpowiedz
  • Kali, mam takie same odczucia. Najwiecej „krzycza” cwaniaczki, ktore pozakladaly konta na czlonkow rodziny (w koncu przydalo sie miec 2 babcie i 2 dziadkow) , ktorzy moga nawet nie wiedziec, ze zostal im przyznany tablet. Te same osoby NIC nie zrobily w sprawie, poza wypisywaniem smiesznych grozb w internecie czy na fb paribasa. Osoby, ktore faktycznie cos zrobily w sprawie jakos trzymaja emocje na wodzy i zachowuja sie kulturalnie.

    leo Odpowiedz
  • @leo: wlasnie ten szum zmusil bank do obietnicy wywiazania sie z umowy. Znajomy kiedys spoznial sie ze splata kredytu o jakis tydzien – bank potrafil dzwonic po 10 razy dziennie z informacjami duzo mniej kultularnymi niz niektore tutaj wypowiedzi. Tak wiec kazdy tutaj ma prawo robic odpowiedni szum. Wszak z tego co widac tylko on dziala na bank..

    hmm Odpowiedz
  • Regulamin
    V.3
    Tablet Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110 otrzymany
    w ramach Sprzedaży Premiowej nie podlega wymianie na gotówkę.

    Wiedzieli co robią ; )

    no ale niektórzy maja tablety nieotrzymane ten punkt wrecz sugeruje żeby sie o ubiegać o wymiane na gotówkę

    he Odpowiedz
  • Jezzzu ale bicie piany.. czy jest na sali admin?

    nickuś Odpowiedz
  • Rezygnujecie z kart?

    Mateusz Odpowiedz
  • Ja już zastrzegłem na infolinii. Pytali tylko czy chcę nową czy nie. Jak chcesz zrezygnować to się pospiesz bo miesiąc się kończy.

    bert Odpowiedz
  • Nie szkoda wam cashbacku 3 % Toyota przypominam kończy się w przyszłym miesiącu (przynajmniej I edycja).

    Piotr Odpowiedz
  • niektórzy nie czytali livesmarter za czasów toyoty :/

    eh Odpowiedz
  • Uzywam jeszcze okrojonego ikonta tylko dlatego ze sa kupony z allegro, w sumie mozna dostac prawie 42% cashback. Niestety paribas dal mi karte mastercard wiec nie skorzystam z darmowej dostawy z karta visa. Przydatna jest tutaj visa z toyoty, a jak skonczy sie toyota to mam vise z raiffeisena z 3% cashback (promocja przedluzona do 31 sierpnia 2015).

    aaaa Odpowiedz
  • @bert a czy po zastrzeżeniu karty na infolinii nie będą już pobierać opłaty? Bo mi powiedzieli, że mogą ją zastrzec ale opłata nadal będzie pobierana. Jedynie rezygnacja z karty poprzez wypowiedzenie umowy będzie skutkowała nienaliczaniem opłaty.
    Czy mógłby ktoś to potwierdzić?

    Bert Odpowiedz
  • A propos tabletów… byłem wśród szcześliwców, którzy załapali się na pierwszą turę – i dziś po 2 tygodniach tablet wylądował w serwisie – jaki bank taki sprzęt…
    Nie miałem żadnego protokołu przekazania/podbitej gwarancji itp. Gość w serwisie powiedział, że napiszą do Samsunga i zapytają o warunkową naprawę w ramach gwarancji… Same jaja z tym bnp parabank.

    Będę informował na bieżąco o rozwoju spraw z serwisem – będzie chyba pierwsza wisienka oddana do serwisu na LS :)

    Niedro Odpowiedz
  • Zastrzegając kartę na infolinii otrzymałem info, że opłata będzie nadal naliczana -aby tego uniknąć należy zamknąć „rachunek karty” w oddziale. Jak znajdę czas by odwiedzić placówkę szacownego banku to dam znać jak to wygląda w praktyce.

    qtz Odpowiedz
  • @qtz #: a co to jest „rachunek karty” bo ja wczoraj byłem w placówce bnp i chciałem zastrzec kartę i wypowiedzieć umowe karty to dostałem tylko wniosek pt.: „Dyspozycje Posiadacza Karty Płatniczej” z zaznaczoną opcją: „Rezygnuje z karty w okresie jej ważności”. I tyle. Oni o żadnym wypowiadaniu umowy karty debetowej nie mają pojecia – powiedzieli, że to jest wszystko co moga zorbić!

    paolo Odpowiedz
  • @Niedro
    Od tygodnia czekam na wiadomość od Szajsunga. Najpierw zaprzeczyli rewelacjom rozpowszechnianym przez bank (bełkoczący o jakiejś „gwarancji na podstawie numeru seryjnego”), ale później orzekli, że muszą jeszcze skonsultować się z kimśtam…

    MK Odpowiedz
  • Wg. infolinii Samsunga zamiast paragonu wymagany jest dokument przekazania nagrody. I akceptują takie dokumenty, nie tylko oni zresztą. Z BNP nie prowadzili formalnej akcji (co innego z Citi) – pytałem support Samsunga, to potwierdza, że tabletów była było bardzo mało…

    pig4fun Odpowiedz
  • Póki co z bnp dzwonili i umilić mi oczekiwanie na tableta propozycją kredyciku postanowili. A pytani o tablecik tylko się dziwili. xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • proponowali darmowy kredyt?

    aaaa Odpowiedz
  • @aaaa , nawet nie wiem ,bo słuchać się nie chciało , co innego głowę zaprzątało. xyz

    prawdziwy xyz Odpowiedz
  • @paolo #: ja również tego nie wiem, dlatego użyłem cudzysłowia :) taką informację otrzymałem od konsultantki, upewniłem się, że nie chodzi jej o ror -może mają taką terminologię, a może się tak nieprecyzyjnie wyraziła.

    Zwróciłem się do Konsumenckiego Centrum E-porad w sprawie możliwego odszkodowania za niewywiązywanie się banku z określonego w regulaminie terminu dostarczenia nagrody. Karne odsetki nie wchodzą w grę, bo te stanowią odszkodowanie za zwłokę w przypadku świadczeń pieniężnych -poniżej odpowiedź:

    „zgodnie z art. 477. § 1. Kodeksu cywilnego w razie zwłoki dłużnika wierzyciel może żądać, niezależnie od wykonania zobowiązania, naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki. W związku z tym może Pan obecnie domagać się naprawienia szkody, którą Pan ponióśł w związku z tym, że bank nie wykonał w terminie umowy i nie dostarczył tableta. Należy zatem wyjazać, jakiego rodzaju szkodę materialną Pan ponióśł oraz zażądać jej naprawienia.”

    Nie widzę możliwości określenia rodzaju szkody, a jedyne chyba do czego można się przyczepić to spadek wartości nagrody -a to trudno oszacować. Po kolejnych dociekaniach otrzymałem odpowiedź z centrum e -porad:

    „Roszczenia odszdowawcze przysługują tylko w przypadku poniesienia szkody, bowiem szkodę tę mają zrekompensować. Zatem jeśli nie poniósł Pan żadnej szkody to nie może Pan dochodzić odszkodowania, może Pan jedynie oczekiwać grzecznościowej rekompensaty.”

    qtz Odpowiedz
  • Taki Citibank w ramach grzecznościowej rekompensaty dodaje pendrive 8GB do tableta.

    aaaa Odpowiedz
  • Jako rekompensatę za utracone nasze nerwy oraz zaufanie do nich proponuję następujące rozwiązanie: http://www.x-kom.pl/p/202955-smartfon-telefon-fablet-samsung-galaxy-trend-lite-s7390-galaxy-tab-3-t110-lite.html

    Scott_B Odpowiedz
  • Chcesz otrzymać jutro?
    Zamów w ciągu 4 godz. 51 min.

    Szkoda ze paribas nie zamowil tych tabletow w X-KOM..

    aaaa Odpowiedz
  • no tak, gdyby Bank zamówił w X-KOM – my dostalibyśmy nasze wyczekiwane tablety, a telefony zostawiliby na kolejną „promocję” :-)

    dusiaka Odpowiedz
  • Pendrive 8 GB jest obecnie warty max. 10 zł.

    zv Odpowiedz
  • @paolo #: byłem dziś w oddziale i okazało się, że nie muszę już składać dodatkowych dyspozycji -karta jest podobno zastrzeżona i nie będą pobierane opłaty. Napisałem reklamację, by ustalić kto jest niekompetentny: doradca w oddziale czy dziewczynka na infolinii:)

    qtz Odpowiedz
  • Co do karty, to zastrzeżona jest do dnia ważności karty (data wybita na karcie). Do tego dnia opłata nie będzie pobierana, ale po tej dacie, o ile nie złoży się deklaracji rezygnacji z karty, bank wyda nową kartę i zacznie pobierać opłaty. Ale i tak większość z Was już nie będzie miało u nich wtedy konta.

    qqq Odpowiedz
  • Odpowiedź banku na pytanie o przewidywaną rekompensatę za niedotrzymanie przez bank przewidzianego w regulaminie terminu dostawy nagrody:

    „W odpowiedzi na otrzymaną reklamację na wstępie pragniemy podziękować za zgłoszenie nam Pana uwag. Uprzejmie informujemy, iż w BNP Paribas Banku Polska SA zwracamy szczególną uwagę na priorytetowe rozwiązywanie problemów, z jakimi zwracają się do nas Klienci.
    Odnosząc się do przedstawionych przez Pana kwestii związanych z dostarczeniem nagrody – tabletu Samsung Galaxy Tab P3 Lite SM-T110, prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. W pełni zdajemy sobie sprawę z występującej sytuacji. Zapewniamy Pana, że dokładamy wszelkich starań, aby nagroda Tablet została Panu dostarczona w jak najkrótszym terminie.
    Niemniej jednak informujemy, że BNP Paribas Bank Polska SA nie przewiduje w takich sytuacjach jakiejkolwiek rekompensaty. Dlatego też, nie możemy wyjść naprzeciw Pana oczekiwaniom.
    Wyrażamy nadzieję, że powyżej przedstawione stanowisko Banku spotka się ze zrozumieniem z Pana strony. „

    qtz Odpowiedz
  • BNP – Bank Nie Przewiduje

    aaaa Odpowiedz
  • @qtz
    „Wyrażamy nadzieję, że powyżej przedstawione stanowisko Banku spotka się ze zrozumieniem z Pana strony. „
    Buuahahaha…

    „Niemniej jednak informujemy, że BNP Paribas Bank Polska SA nie przewiduje w takich sytuacjach jakiejkolwiek rekompensaty.”
    Tak samo nie przewidywali, że aż tyle osób weźmie udział ich promocji…

    To, co marketingowo robi ten bank będzie jeszcze opisywane w podręcznikach jako wzorcowy przykład – jak strzelić sobie w kolano, później w drugie, a na końcu …

    Moim zdaniem nie należy w żadnym przypadku odpuszczać – nie z chęci jakiegoś marnego zysku, nie z wielkiej zemsty, tylko z pokazania, czego instytucja jakby nie było zaufania publicznego robić NIE POWINNA.

    w5 Odpowiedz
  • Ciekawe jakby Bank zareagowal na taka odpowiedz uzyskana od dluznika ktory miesiac temu mial splacic rate kredytu 400 zl, dluznik oczywiscie jest swiadomy zaistnialej sytuacji, ale nie przewiduje zaplaty jakichkolwiek odsetek :)

    aaaa Odpowiedz
  • … a ratę to w ogóle spłaci za dwa miesiące, bo nie przewidział swojego dużego zainteresowania promocjami w sklepach

    JJ Odpowiedz
  • A składał ktoś skargę do KNF?

    Scott_B Odpowiedz
  • Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy