Karta kredytowa to jeden z niewielu kredytów, z którego możemy korzystać całkowicie za darmo. Wystarczy, że wybierzemy ofertę bez opłat miesięcznych czy rocznych, a spłaty zadłużenia będziemy dokonywać w wyznaczonym okresie bezodsetkowym. Mimo wszystko w niemal każdej reklamie znajdziemy wyliczoną przez bank Rzeczywistą Roczną Stopę Oprocentowania na poziomie minimum kilkunastu (a nie zera) procent. Dlaczego? Wszystko przez wymogi prawne, które nakładają na pożyczkodawców obowiązek podania “reprezentatywnego przykładu”, w którym rozkładają cały przyznany limit kredytowy na raty – czyli tak, jak wygląda to przy normalnym kredycie. I choć wydaje nam się, że osób korzystających w ten sposób z limitu karty wcale nie ma dużo, to jednak prawda jest nieco inna – co, w najnowszej ofercie, postanowił wykorzystać Citibank. W promowanej ostatnio w telewizji reklamie bank celuje właśnie w te osoby, które chętnie rozłożyłyby zakupy na nieoprocentowane raty – z RRSO równym okrągłe zero. Sprawdźmy więc, czy pierwsza darmowa pożyczka od Citibanku faktycznie jest darmowa.
Pierwsza pożyczka za darmo dla nowych klientów
Aby skorzystać z promocji “Zimowe raty z kartą kredytową Citibank” konieczne jest bycie nowym klientem, czyli osobą nieposiadającą żadnej głównej karty kredytowej Citibanku od 1.01.2015. Oprócz tego bank stawia minimalne wymogi kredytowe:
wiek – minimum 21 lat, dochód netto – minimum 1200 zł, zatrudnienie w obecnej firmie min. 3 m-ce; dla firm wiek – minimum 21 lat, działalność gospodarcza min. 2 lat
Jeśli spełniamy te warunki to wystarczy, że zostawimy swoje dane na dedykowanej stronie internetowej, a następnie poczekamy na telefon konsultanta Citibanku. To on przeprowadzi nas przez dalszy proces wnioskowania.
Jeśli bank pozytywnie oceni naszą sytuację i zdecyduje się na przyznanie karty kredytowej, to po otrzymaniu karty nie pozostanie nam nic innego, jak skorzystanie z nieoprocentowanego kredytu. Jak? Wystarczy wykonać dowolną transakcję bezgotówkową na kwotę od 300 do 5000 zł i rozłożyć ją na raty za pomocą bankowości internetowej Citibank Online w ramach Planu spłat ratalnych “Komfort” na min. 6, a maksymalnie 12 rat. Ale uwaga: uczestnik promocji może wskazać transakcję, która ma być objęta nieprocentowaną pożyczką, jeśli nie upłynął termin płatności z tytułu jej rozliczenia – dlatego warto to zrobić stosunkowo szybko, po wykonaniu płatności.
Promocje z premią mogą się bardziej opłacić
To tyle! Czy promocja ma jakieś haczyki? Generalnie ciężko je znaleźć. Bank nie pobiera bowiem żadnych opłat z tytułu obsługi tego konkretnego zadłużenia. Uważać musimy jedynie podczas podpisywania umowy – konsultant może nam proponować dodatkowe, płatne usługi czy produkty, ale nie musimy się na nie zgadzać – nie są wymagane w promocji. Sama karta Simplicity, domyślnie wybierana w promocjach Citibanku, jest również darmowa – bank nie pobiera żadnej opłaty miesięcznej czy rocznej.
Czy oferta jest więc opłacalna? To… zależy. Dla osoby, która faktycznie potrzebuje pożyczki i zaczyna już szukać rozwiązań w parabankach – to zdecydowanie lepsza opcja (bo nawet w razie poślizgu odsetki wyniosą kilkanaście, a nie kilka tysięcy procent!). Natomiast dla osób, które nie muszą korzystać z pożyczek dużo bardziej opłacalne może być skorzystanie z innej oferty banku – gdzie do zgarnięcia jest aż 300 zł premii za wykonanie zaledwie 10 płatności kartą na dowolne kwoty. No bo nawet, gdybyśmy zapłacili za jakieś zakupy 5000 zł, a swoje środki trzymali na dobrze oprocentowanym koncie oszczędnościowym, to i tak nie zarobimy tyle, co w promocji z premią na start. Przy oprocentowaniu 2,7% na porządnym koncie oszczędnościowym i spłacie 1/12 wartości zadłużenia co miesiąc po roku bylibyśmy do przodu o niecałe 60 zł.
Podsumowując: szukasz pożyczki bez opłat? Ta oferta jest zdecydowanie lepsza, niż oferty parabanków. Jeśli natomiast nie masz potrzeby rozkładania jednej, dużej transakcji na raty, to zdecydowanie lepiej skorzystać z oferty z premią na start. Co zresztą nie wyklucza skorzystania z rat zero procent w inny sposób – np. na Allegro. Można wtedy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu :)
Komentarze
Ech wszystkie promocje dla nowych. Nikt nie szanuje starych/obecnych klientów.
• j4c0bMówicie że pierwsze raty gratis:) hmm jak mi w ostatniej promocji 400 w bonie na allegro ustawili limit 40k to Wziąchów 40k na 12 rat 0% to można ładnie zainwestować:)
Dlatego promocja ma limit 5000 zł :)
• MichałHeheh, no przy 40 kzł to by mogło mieć sens, ale.. tu jest jeszcze jeden problem, na raty można rozłożyć tylko jedną transakcję bezgotówkową…
• Don Quijote de la ManchaZa 40k można by kupić auto i zapłacić kartą :-D, gdyby nie limit 5k.
• Marcin HPamiętam, że kiedyś znajomej osobie dali 50k limitu na KK, ale zawsze można by też nadpłacić jeśli udałoby się wyższe niż limit kredytowy limity autoryzacyjne ustawić ;-).
Nie do końca to jest prawda, że nikt nie szanuje starych klientów. Ja właśnie przyjąłem propozycję kolejnego moneybacku na 200zł i zwolnienie z opłaty na kolejny czas.
• darioa widzisz mi tego nie zaproponowali, chyba za duży przebieg na karcie był i obawiali się że za dużo mi w moneybacku oddadzą, więc się pożegnaliśmy.
• j4c0bBTW> nadpłata na karcie zgodnie z nowym regulaminem to karna opłata
To ciekawe, że Citi w tym momencie wprowadza tą promocję. W styczniu br. Citi przegrało z UOKIK sprawę o niedostateczne informowanie klientów o zmianach w regulaminach i w ramach rekompensaty zaproponowało dla wybranej grupy klientów, których obejmował zaskarżony okres, m. in. bezpłatne rozłożenie na nieoprocentowane raty dowolnej transakcji KK od 500 zł do 3000 zł na max 12 m-cy.
• RafałNajlepsze że ta reklama w tv sugeruje że to każde zakupy można tak rozłożyć a nie tylko jedną wciągu ileś tam miesięcy od zostania po raz pierwszy klientem citi. Chyba że coś tam drobnym drukiem na tv mignie na sekund 5.
• j4c0bPytanie z innej beczki, ale o CitiBank – jest sposób by udowodnić, że wypełniało się wniosek o kartę z danej promocji? Nie chcą zakwalifikować mnie do wypłaty srodków promocyjnych, bo niby zakłądełm karte w inny sposób :/
• MichałZ papierami na maila przychodzi też regulamin promocji, ponadto w czasie pierwszej rozmowy (która jest nagrywana) konsultant wymienia nazwę promocji, w ramach której otwierasz konto.
• Wybrzeże Kości SłoniowejA dodatkowo w oddziale za polecenie kogoś na KK można dostać 50 zł sodexo :) Fajna opcja to też polecenie nowego klienta na kredyt gotówkowy bo płacą 500 zł. Ja miałem kredyt w innym banku poleciłem żonę do citi i nie dość że wyszło taniej to także 500 zł dostałem czyli jedna rata za darmo.
• michal07Ile tego kredytu gotowkowego braliscie? To chyba wpis sponsorowany, bo za polecenie zonie kk dostalbys 400 zl i zona tez tyle by dostala. 800>50. Majac dwie karty kredytowe mozna latwo wyprowadzic gotowke zamiast brac kredyty gotowkowe z mega prowizjami. Ogarnij sie i poczytaj wiecej :)
• aaaaAle ja już miałem kredyt w innym banku. Promocja jest dobra dla osób które już mają kredyt i przy konsolidacji wychodzi taniej. Wiadomo że jak ktoś nie potrzebuje kredytu to dla tych 500 zł mu się nie opłaci brać kredytu bo samej prowizji zapłaci się dużo więcej. Ale jak masz kredyt i wychodzi ci taniej a jeszcze dostaniesz 500 zł to chyba nieźle co nie ?
• michal07Slabo bo nadal placisz ogromne odsetki za pieniadze ktore mozesz miec z banku za darmo :)
• aaaaPobrali mi opłaty za Citiphone, choć pytałem przez bankowość i niby usługi nie miałem aktywnej.6zeta opłaty :) Napisałem reklamację.
• Zdzisiek80A ja nawet nie pytałem, tylko od razu napisałem prośbę o deaktywację — opłat nie pobrano…
• Don Quijote de la Manchahttps://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184108
Mnie też pobrali, po raz pierwszy, a konto i kartę mam od października/listopada. Też napiszę o dezaktywację.
• JoanaStary, a głupi, też mi naliczyli opłatę. Reklamację napisałem, bo jestem przekonany, że jestem uczulony na citiphone i z pewnością nie chciałem jego uruchomienia :(
• Wybrzeże Kości SłoniowejJak mogłem coś dezaktywować skoro napisali mi,że nie mam nic aktywnego :) Tzw oczy z du… strony trzeba z nimi mieć :)
• Zdzisiek80@Zdzisiek80, no ja Cię rozumiem, jednak zamiast dopytywać się, czy mam tę usługę aktywną, uznałem, że prościej od razu zlecić jej deaktywację (najwyżej odpisaliby, że nie mogą). Niby niewielka różnica, a jednak pewniej…
• Don Quijote de la ManchaNowy regulamin od 31.03. KK Simplicity: „Opłata za możliwość korzystania przez Klienta z Serwisu bankowości telefonicznej CitiPhone, 6 zł miesięcznie”. Sądzę, że stąd nasze kłopoty. Reklamacja poszła+prośba o dezaktywację.
• JoanaPS Wprowadzam: opłata miesięczna 100zł za MOŻLIWOŚĆ używania mojej pralki. Czy też mogę ją od każdego pobierać?
Mozesz tylko kto ją zapłaci tu z Citi jest inaczej bo sami pobrali.
Mnie i moim znajomym tez pobrali 6zł napisaliśmy reklamacje.
• WojakKonsultanci Citi na infolini twierdza, ze ta opłata niezostanie zwrócona za marzec mimo, ze wczesniej usługa nie była aktywna.
Będziemy walczyć dalej.
@Joana, ale @admin popełnił nawet cały wpis na ten temat:
• Don Quijote de la Manchahttps://livesmarter.pl/citibank-zmiana-regulaminu-oraz-tabeli-oplat-i-prowizji-marzec-2018/
Ty sobie ją wyłączyłeś bo uwazałeś i uwazasz, ze zgodnie z TOiP od marca jest to dodatkowa opłata, która bank bedzie pobierał co miesiac.
• WojakNie wyłączałam po wpisie, bo odmówiłam aktywacji usługi przy zakładaniu konta. Najwyraźniej to się nie liczy.
• JoanaTen wpis nie do Ciebie ale dobrze, ze nie aktywowałaś, bo to sie własnie liczy.
• Wojak@Don – „popełnił” ma charakter pejoratywny, możesz go używać w kontekście swoich dokonań co powinno zostać odebrane jako skromność. Używanie tego słowa w kontekście dokonań innych jest podważaniem ich wartosci
• RAREK_WYJADACZChciałbym jednak zauważyć, że użyłem tego w drugim (żartobliwym, a nie pejoratywnym) znaczeniu:
• Don Quijote de la Mancha1. «zrobić coś złego»
2. żart. «napisać lub skomponować jakiś utwór»
Co nie zmienia faktu, że rzeczywiście powinno się tego używać raczej w 1 osobie. Postaram się poprawić na przyszłość. ?
nie bądźmy tacy drobiazgowi, wolę taką zabawę językiem polskim, niż tą w stylu @xyz :P
• abcNo i 6 zł. za CitiPhone mi pobrali (oczywiście reklamacja poszła). Po założeniu konta niezwłocznie wysłałem wiadomość w bankowości z zapytaniem czy mam CitiPhone wyłączone i otrzymałem odpowiedź, że „usługa obsługi za pośrednictwem serwisu bankowości telefonicznej CitiPhone jest wyłączona”, tylko ja w zapytaniu podałem, że chodzi o kartę kredytową. I teraz pytanie czy trzeba było oddzielnie wyłączać dla KK a oddzielnie dla ROR?
• Kac78Tak, w przypadku CitiPhone są to niezależnie naliczane usługi, dla Simplicity już od dawna była płatna, od marca pojawiła się opłata także za CitiPhone do Citi Priority.
• Don Quijote de la ManchaNo to lipa. Poczekam jeszcze co odpiszą, bo w reklamacji zawarłem prośbę o wyłączenie usługi.
• Kac78Co Ty znowu wypisujesz dla CitiPriority, jezeli miałes wyłaczoną usluge CitiPhone, to opłaty nie powinni pobrać.
• WojakChyba, ze jak pisałem na gorze dalej twierdzisz, ze są to dwie usługi jedna do marca a druga dodatkowa wymyślona przez bank i stworzona w toip, zeby czesać naiwniaków.
@Wojak, przestań już może zaśmiecać to forum, bo swoimi wypowiedziami działasz na szkodę społeczności. Ja w lutym napisałem tu, że w bankowym serwisie www napisałem wiadomość z prośbą o dezaktywację CitiPhone dla Citi Priority https://livesmarter.pl/citi-priority-700-zl-blizej-niz-myslisz-w-citibanku/#comment-184108 , co Ty wyśmiałeś („No to szykuj się na opłate 6zł od marca ?”, „Pewna jest tylko reklamacja do pobranej za marzec opłaty ?”).
Ci, którzy postąpili zgodnie z moim przykładem nie mają problemów.
Osoby, które próbowałyby się kierować Twoimi radami… no cóż: „Mnie i moim znajomym tez pobrali 6zł”.
Problem z CitiPhone polega na tym że nigdzie nie można sprawdzić, czy na pewno go dezaktywowaliśmy — nie widać tego ani na umowie, ani w bankowości internetowej czy mobilnej. Oczywiście nie twierdzę, że osoby, które piszą, że na pewno to wyłączyły, kłamią — być może to w banku coś się „samo” zaznaczyło (nie takie rzeczy już tu widzieliśmy, choć akurat chyba nie w tym banku), ale mógł się pomylić też „konsultant”, a też ludzka pamięć bywa zawodna… Tutaj mamy do czynienia z aż czterema podobnymi usługami (jeśli ktoś ma i konto, i kk): CitiPhone dla kk, CitiPhone dla ror, CitiAlerts dla kk, CitiAlerts dla ror… Naprawdę można się pomylić i myśleć: przecież to wyłączałem! — gdy to jednak nie było to…
W każdym razie, moja metoda (prośba o dezaktywację bez sprawdzania, czy usługa była aktywna) była prosta i 100-procentowo skuteczna. Ty takiej nie podałeś.
• Don Quijote de la ManchaNo to mi teraz pojechałeś.? Ja zaśmiecam forum.
Dobrze, ze wreszcie odnosisz sie do ludzi na tym blogu z kulturą, bo wczesnij potrafiłes tylko obrazac i wyzywac od „psów” jezeli cos nie było po twojej myśli, to po pierwsze.
Ja nikomu nie dawałem zadnych rad odnosnie dezaktywacji usługi, bo tylko ty twierdziłeś, ze sa dwie, ta druga naliczana od marca dla tych co jej nie wyłączyli. Chyba przez formularz kontaktowy…..
Jezeli chodzi o umowe ja mam wyraznie i inni blogowicze napisane dezaktywacje, rezygnacje usługi CitiPhone (jest jedna dla ror) w umowie, wiec nie pisz ze inni nie mogą tego sprawdzić, gdzie, bo wprowdzasz w błąd kłamiąc.
Ja mam to czarno na białym i teraz czekam na kontakt z banku promotora.
Dopiero wtedy bedę wiedział, czy ta twoja metoda jak twierdzisz była skuteczna i czy jeszcze za kilka dni ta opłata nie zostanie pobrana przez bank innym w tym tobie.
PS. Cytujesz moj wpis dzisiejszy, które nie ma nic wspólnego z radami jakie miałem dawać innym, ten fragment to fakt, opłata pobrana.
• WojakWitam ktoś zgłaszał teraz zamkniecie karty? proponują cos? bo mi nic nie zaproponowali na pozostawienie :(
• darek