Zmiany w moneybacku T-Mobile Usługi Bankowe od maja 2017. Zarobimy mniej i tylko, jeśli posiadamy kredyt!

Posiadacze rachunków z moneybackiem w T-Mobile Usługi Bankowe właśnie otrzymali informacje o zmianie warunków promocji. Od 1 maja zwrot uzyskamy pod warunkiem posiadania produktu kredytowego w T-Mobile. A to nie wszystko.

Zamiana tabeli opłat i moneybacku w T-Mobile od maja 2017

Zwrot na jedno konto

Pierwsza z istotnych zmian to możliwość uzyskania zwrotu tylko na jednym rachunku (do tej pory można było posiadać dwa rachunki i zgarniać nawet 2 x 25 zł miesięcznie). Dokładnie:

Od 1 maja 2017 r. Promocją Zwrot za zakupy dla Klientów T-Mobile Usługi Bankowe będzie mógł zostać objęty wyłącznie jeden Rachunek. W przypadku posiadania więcej niż jednego Rachunku, Promocją zostanie objęty Rachunek o najwcześniejszej dacie przystąpienie do Promocji.

6 miesięcy, a później kredyt

Oprócz tego bank wprowadza warunek wymagający na nas posiadania dowolnego kredytu w banku w celu uzyskania premii. Co istotne: możliwe jest posiadanie karty kredytowej (co jest najrozsądniejszym/najtańszym rozwiązaniem). Nowi klienci mają jednak nieco łatwiej – oni przez 6 miesięcy zwrot mają bez konieczności posiadania kredytu. Dokładnie:

Od 1 maja 2017 r. Klient, który spełnił warunki do wypłaty Premii, będzie miał prawo do maksymalnie sześciu wypłat Premii (maksymalnie przez 6 kolejnym miesięcy kalendarzowych począwszy od miesiąca, w którym Premia została naliczona po raz pierwszy). Jeśli Klient będzie chciał otrzymywać Premię również po tym okresie, będzie musiał posiadać przynajmniej jeden Produkt kredytowy na koniec miesiąca, za który będzie naliczana Premia. Za Produkt kredytowy będzie uznawana aktywna Umowa o Pożyczkę / Kredyt, przyznany Limit odnawialny w rachunku lub aktywny Rachunek Karty kredytowej, na którym w danym miesiącu kalendarzowym rozliczono przynajmniej jedną Transakcję.

Co z osobami, które korzystają z promocji od dłuższego czasu? Niestety dla nich okres 6 miesięcy liczony jest już teraz, bo sam bank podaje w mailu taki przykład:

Klient, który przystąpił do Promocji w lutym 2016 r., a pierwsza wypłata Premii nastąpiła w marcu 2016 r., to w ramach standardowych warunków Promocji ostatnią wypłatę Premii otrzyma w maju 2017 r. za kwiecień 2017 r. Jeżeli jednak Klient w jednym bądź wielu następujących po kwietniu 2017 r. miesiącach, na koniec tego miesiąca będzie posiadać aktywny Produkt kredytowy, to również otrzyma Premię za miesiące, w których spełni warunek.

Czy coś dostajemy w zamian? Niewiele. Zmieni się jedynie to, że od maja moneyback będzie naliczany nie tylko za transakcje kartą, ale również płatności BLIK.

Warto dodać, że zmiany pojawiły się również w tabeli opłat i prowizji, jednak dotyczą one kwestii nieistotnych z naszego punktu widzenia (usunięcie nieaktualnych zapisów, wycofanie opłat za windykację czy obniżenie opłat za monit).

Na koniec jeszcze jedna sprawa, o której przypomniał mi jeden z czytelników. W T-Mobile Usługi Bankowe jest problem z otwieraniem trzeciego rachunku danego typu. I to nawet, jeśli poprzednie zostały dawno zamknięte (bank liczy ostatnie dwa lata). Pamiętajcie o tym – jeśli macie obecnie dwa rachunki i oba zamkniecie, to w przypadku np. potencjalnej promocji dla nowych klientów za kilka miesięcy będziecie mieli duże problemy ze skorzystaniem z niej.

Ile można zyskać na moneybacku w T-Mobile?

Przypomnijmy: w chwili obecnej możliwe jest zdobycie 5% zwrotu za transakcje wykonane kartą debetową lub kredytową. W przypadku Konta Freemium do zdobycia jest maksymalnie 15 zł, a w przypadku Premium – 25 zł. W obu przypadkach konieczne jest jednak osiągnięcie minimalnej kwoty wydatków miesięcznych (inaczej zwrot nie zostanie naliczony). Dla Konta Freemium jest to 200 zł, a dla konta Premium – 500 zł miesięcznie. Warto dodać, że spełnienie tych warunków automatycznie zwalnia nas z opłat.

Szczegóły we wpisie sprzed kilku miesięcy.

Nie przegap!

Komentarze

  • pytanie czy ktoś miał taką sytuację: mając dwa konta jedno zostało zamknięte poprzez kontakt na infolinię. W następnych miesiącach nie było zwrotu – podobno przy zamykaniu jednego konta zostały wycofane zgody marketingowe oraz na zasięganie informacji kredytowej.
    Dziwne, by zgody zostały cofnięte na dwa rachunki – czyli zgody w tym banku, skoro zamyka się jeden. Czy konsultant mógłby podać regułkę o wycofaniu zgód ewentualnie można było to kliknąć w systemie? Zgody na zasięganie informacji nie ma w systemie, nie da jej się wyrazić tam. Bank po reklamacji mętnie twierdzi, że zgoda została wycofana.

    Xtrezz Odpowiedz
  • Czy nie będzie opłaty za konto premium i będzie zwrot 25zł gdy w następnym miesiącu w którym wydałem ponad 500zł, sklep zwróci na kartę kredytową kwotę, zmniejszając wydatki poniżej 500zł?

    kiton Odpowiedz
  • Otrzymałem 25zł, mimo że zwrot ze sklepu przyszedł przed wypłatą premii. W tym miesiącu trzeba wydać minimum 500zł + to co zwrócił sklep?

    kiton Odpowiedz
  • Czy płatność w internecie jest wliczona do zwrotu czy tylko w sklepach stacjonarnych

    Sylwek Odpowiedz
  • A na allegro można płacić

    Sylwek Odpowiedz
  • A czy blikiem też wlicza się do zwrotu czy tylko karta

    Sylwek Odpowiedz
  • @kiton
    Ja tak miałam i wypłacili ale po zwrocie w danym miesiącu wyrobiłam +500pln.

    Beata2 Odpowiedz
  • Nie mogę znaleźć poprzedniej dyskusji, a może odpowiedź już padła. W połowie grudnia przysyłali monity żeby się z nimi skontaktować (albo że się sami skontaktują) – ktoś już odbył taką rozmowę ?

    Be@ Odpowiedz
    • Też jestem ciekawa.

      Lidia
    • Tresc maila z grudnia:
      Drogi Kliencie,

      realizując zalecenie Komisji Nadzoru Finansowego wynikające z obowiązującego od 1 stycznia 2018 r.
      Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej 9 (MSSF 9), T-Mobile Usługi Bankowe
      podjął działania mające na celu dostosowanie umów zawartych z Klientami Banku do powyższego zalecenia.
      Proponowane zmiany umowy o kartę kredytową dotyczą modyfikacji obecnej konstrukcji oprocentowania na oprocentowanie, które będzie stanowić sumę stawki WIBOR 3M i stałej marży Banku.
      Szczegółowe zasady wyznaczania oprocentowania oraz zasady jego funkcjonowania zostaną wyjaśnione
      przez pracownika T-Mobile Usługi Bankowe. Zmiana konstrukcji oprocentowania nie będzie miała
      wpływu na obowiązującą na dzień zawarcia aneksu wysokość oprocentowania.

      W celu zawarcia aneksu do umowy o kartę kredytową skontaktujemy się w styczniu 2019 r.

      Pozdrawiamy,
      Zespół T-Mobile Usługi Bankowe

      neme
    • A ode mnie chcieli abym sam gdzieś dzwonił. Na jakiś Berdyczów?

      Bufon
  • Odbyłem. Najśmieszniejsze jest to, że oni nie bardzo wiedzą o co chodzi.

    Andrzej Odpowiedz
  • Ja napisałem w poczcie wewnętrznej o otrzymaniu podejrzanych maili sygnowanych rzekomo przez Bank. Z uprzejmej odpowiedzi nic nie wynika oprócz tego, że należy utrzymywać czujność! Nie załapali. Coś z IQ nie tak. A może to w bankach norma?

    Bufon Odpowiedz
    • ha! może więc to faktycznie był spam ?! Ja rozmawiałam z tele-konsultantem w tym tygodniu odnośnie KK, ale akurat o to nie spytałam, bo zapomniałam. Konsultant też nie zawadził o ten temat. Teraz sprzątam skrzynkę pocztową z życzeń świątecznych i znalazłam email z prośbą o kontakt.

      Be@
    • u mnie było na 2 konta takie info w poczcie wewnętrznej

      karampuk
  • No następni obudzili się z FACTA. A ja jestem przekonana, że w momencie podpisywania umowy z bankiem, przez formularz w internecie – było pytanie o rezydencję podatkową. Bo sobie zapisywałam w excelu, gdzie mam, a gdzie nie. Tyle, że faktycznie przejrzałam teraz dokumenty jakie dostałam (już te wygenerowane) i oświadczenia FACTA nie ma… Informatyk pomyślał, ale nie do końca.
    TMUB doprecyzował: chce oświadczenie na okoliczność otwarcia rachunku (czyli stan sprzed kilku lat, a nie obecny). Oświadczenie należy przesłać na adres banku w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Są też groźby ;-)
    „Jeśli nie dostarczą nam Państwo oświadczenia we wskazanym terminie, będziemy zobligowani przekazać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informację o Państwa rachunku jako o rachunku niezidentyfikowanym czyli bez wskazania rezydencji podatkowej. Informacje składają Państwo pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.”

    — już widzę, jak dostają setki tysięcy listów z wypełnionym oświadczeniem… (jak św. Mikołaj przed Wigilią). Naprawdę ustawa nie dopuszcza innej formy złożenia tego oświadczenia niż papierowa ?
    Był ktoś z Was w oddziale tego banku ? W ogóle są oddziały ? Na stronie banku niby jest możliwość znajdź placówkę na mapie, ale od pół godziny mi się kręci tam kółeczko… więc pewnie jakiś błąd.

    Be@ Odpowiedz
    • Kiedys bylem w salonie komórkowym T-Mobile, obsluguja konta ale i tak nic nie zalatwilem.

      aaaa
    • Ojejku, z TMUB tego jeszcze nie zauważyłem, ale zobaczyłem dziś podobną wiadomość w Moim ING — na szczęście tam można to wyklikać (dosłownie w sekundę–dwie), więc można tak…

      Don Quijote de la Mancha
    • Nie tylko T-mobile. Inne banki też się obudziły i wysyłają podobne wiadomości. Nawet te, w których zamknąłem już rachunek. Ja nie zamierzam nic wsyłać.

      Budzi
    • Dziś był mail od Nest Banku w tej sprawie. Również z groźbą i terminem 14 dni. Na szczęście można wyklikać w bankowości.

      Lidia
  • No właśnie… wydaje mi się, że w mBanku też je wyklikałam (już dawno temu). W Millenium też dostałam monit żeby złożyć – a właśnie je znalazłam w papierach. Może jakiś urząd zakwestionował formę ? w sensie formularz ? (w Mille podpisałam w oddziale banku) że tak się towarzystwo nagle obudziło.
    BTW – gdyby ktoś potrzebował oddziałów TMUB, to strona zaczęła działać i w Wwie są dwa: jeden na Puławskiej 12a (w okolicach Racławickiej) i na KEN 98 (w okolicach metra Ursynów). Natomiast w skali kraju nie wiele jest oddziałów. Spróbuję się wybrać (szkoda, że nie podają godzin otwarcia) i obadam sprawę.

    Be@ Odpowiedz
  • Nest i ING w porządku, można przeklikać w systemie
    Millenium to skończone dziady, napisałem do nich w systemie:
    „Szanowny Banku,
    a nie dało się – wzorem innych nowoczesnych banków – przygotować oświadczenie do wypełnienia w systemie internetowym?
    Lub przynajmniej – wzorem mniej nowoczesnych banków – wypełnić pdf-a danymi, które przecież macie u siebie.
    Ale chyba wolicie jak za króla Ćwieczka”

    I odpisali – przykro nam, ale jesteśmy bankiem zacofanym i nie ma innej możliwości złożenia oświadczenia.
    Ciekawe czy oddadzą za znaczek

    karampuk Odpowiedz
    • Wyślij im litoryt z formularzem, jak tysiace lat temu ;)

      Dario
    • Ale w Mille chyba można wypełnić ten wydrukowany papier ręcznie i jego skan wysłać w bankowości elektronicznej. W TMUB – chcą żeby im wysłać zwykłą pocztą…
      Za to Nest’a nie widzę -> gdzie przysyłają ? emailem, w apce czy w bankowości elektronicznej dużej ?

      Be@
    • mail
      „Prośba o potwierdzenie statusu podatkowego z okresu 01.01.2016 – 30.04.2017”
      informacje@info.nestbank.pl

      kruczi
  • No a jak im tego nie wysle pocztą, to co izba skarbowa, czy bank zablokuje mi srodki na koncie przeciez nie mogą tego zrobić.

    Wojak Odpowiedz
    • A co Wy wszyscy sobie myślicie?
      Stany Zjednoczone Ameryki Północnej mają prawo wiedzieć wszystko o każdym obywatelu Rzeczypospolitej.
      Mogą, mogą @Wojaku zablokować Ci wszystko i oskarżyć o popieranie terroryzmu.
      Ciekawe jak będziesz szczekał z tymczasowego aresztu. Tam nie ma internetu.

      Bufon
    • Nie, chyba nie zablokują. Po prostu nic się nie da w tym banku załatwić bez podpisania oświadczenia (nawet jak napiszesz reklamację z błahego powodu). Doczytałam, że to już nie chodzi o FATCA, a o EURO-FATCA. Czyli nie wystarczy wpisać, że się nie jest podatnikiem amerykańskim – tylko trzeba dokładnie podać czyim się jest podatnikiem wraz z numerem (u nas NIP). Czyli faktycznie formularz jest inny.
      https://www.rp.pl/Opinie/306219981-Wymiana-informacji-podatkowych-czas-na-Euro-FATCA.html

      Be@
    • Nię będe szczekał, bo tam nie trafie. Nic im nie wyśle. Mogą mi co najwyzej obciągnąć…, a jak się będą upierać to zamkne konta w trybie natychmiastowym i wyjade z Polski.

      A Ty @Bufon nie starasz dzieci, bo nie będą mogły spać w nocy.

      Wojak
    • Akurat w tym wypadku, wyjazd z Polski nie wiele da, bo to umowa międzynarodowa i w innych państwach też trzeba takie oświadczenia składać. Oczywiście pewnie znajdzie się jakiś kraj, który nie ma takiej umowy podpisanej z UE… ale tam pewnie w ogóle pieniądze lepiej trzymać w skarpecie niż w banku.

      Be@
    • Pewnie tak jest , proszę Pani.
      Stąd powtórne zapytania o statusy podatkowe w różnych krajach.
      Ale nieodmiennie mnie wkurza traktowanie Polaków jako przestępców i terrorystów. Zwłaszcza przez USA.
      Pominę zaszłości historyczne. Wielką Zdradę i oddanie naszej Ojczyzny w dzierżawę Stalinowi. Racja stanu.
      Kiedy dzisiaj czytam w prospektach emisyjnych polskich spółek , że jako obywatel amerykański mam natychmiast opuścić stronę to wiem, że nawet jeśli to wałek to Amerykanie bronią tylko swoich. Zapamiętajcie.

      Bufon
    • @Bufon: Kraj o nazwie Stany Zjednoczone Ameryki Północnej nie istnieje, więc nie może nikomu nic zrobić. Ciekawe z jakich lekcji jeszcze uciekałeś, bo że z geografii to już wiemy…

      Dario
    • Błąd. Fakt. Uciekałem jeszcze z kaligrafii, przysposobienia do życia w rodzinie socjalistycznej oraz muzyki. Ogólnie jestem niewykształcony i nieobyty a mój kręgosłup ideologiczny nie istnieje już od wczesnego dzieciństwa. Przejawiam organiczną niechęć do wszystkich rodzajów organizacji oraz wszelkich form władzy, przemocy i zakłamania.
      Wracając do tematu obowiązkowych oświadczeń.
      Denerwujący jest fakt, że domagają się ich banki w których już dawno nie mam konta.

      Bufon
    • Masz mojego lajka :)

      rw8888
    • Jeśli w tych bankach nie masz konta, to czym się przejmujesz? Olej to, przecież konta ci nie zablokują :)
      Pewnie jest jakiś punkt, że muszą mieć oświadczenia do wszystkich kont, dla których przetwarzają informacje, a więc próbują z automatu wysyłać do każdego, który nie założył takiego oświadczenia albo im się zagubiło.
      To tak samo jak weszło RODO – wszyscy wysyłali klauzule informacyjne do wszystkich. Sam przez miesiąc skasowałem z 1000 takich spamów.

      Dario
  • Co do odswiadczen to ostatnio dostalem takowe od Idea Banku i Millenium. Wyslalem im poczta wewn. Co ciekawe moja zona od Mille nie dostala a zakladala konto tego samego dnia co ja. A w IB konto otwieralem poza zakresem dat, ktore podali. Ale mozliwe ze w tym okresie otwieralem te slynna 3 promocyjne KO i stad oswiadczenie im potrzebne.

    keton Odpowiedz
  • BYŁAM, zobaczyłam i nic nie załatwiłam. Otóż adres na który należy wysłać oświadczenie w TMUB to skrzynka pocztowa. Nie można tego oświadczenia złożyć w oddziale. W oddziale w zasadzie nic nie można… nawet nie dali rady mi wydrukować tego formularza. Wysłanie tradycyjną pocztą tego formularza (wypełnionego ręcznie !) o jedyny możliwy sposób załatwienia sprawy.
    Aha, Pan sprawdził moje dane – jakie ma bank i wyszło na to że te pierwotne FATCA mam (czyli dobrze sobie zanotowałam, że podczas otwierania konta było to w formularzu). Teraz chodzi o te tzw. „EURO-FATCA” czyli CRS. I to trzeba im wysłać.
    Panowie z oddziału nie byli zorientowani. Zakpiłam, że nie mają konta w banku w którym pracują i …. po reakcji sądząc chyba faktycznie nie mają ;-)

    CRS jest oświadczeniem, który bank musi (zgodnie z ustawą) wymóc na swoim kliencie. Nazywa się to potocznie EURO-FATCA, bo to dokument unijny, ale nie chodzi tylko o opodatkowanie w krajach UE. Bo Unia zawarła umowy dwustronne z innymi państwami o wymianie takimi danymi. Oprócz dużo większej dokładności w danych w formularzu – jest też inna zmiana w stosunku do FATCA: to bank musi wydobyć od klienta pierwszą deklarację, ale w przypadku zmiany – to na kliencie ciąży obowiązek poinformowania banku, że zmieniła się mu rezydencja podatkowa.

    Be@ Odpowiedz
  • być może było to poruszone powyżej, ale w bankowości internetowej, w sekcji Oferta dla Ciebie -> Pozostałe, jest formularz FATCA

    joseba Odpowiedz
    • Jest formularz Fatca, ale nie ma EURO-FATCA.
      Jakie są konsekwencje nie złożenia tego oświadczenia? Co w skrócie wiązać się będzie z tym, że rachunek będzie „raportowany”?

      neme
    • „Jest formularz Fatca, ale nie ma EURO-FATCA”
      — w TMUB to chyba 2 w 1, FATCA/CRS.

      Don Quijote de la Mancha
    • Ten CRS chyba w ogóle zastąpił FATCA, bo jest precyzyjniejszy. Sęk w tym, że BANKOM nie chodzi o to, żeby te oświadczenie w ogóle złożyć… bo im to wisi gdzie klient płaci podatki. Im chodzi o złożenie oświadczenia „historycznego” na dzień otwarcia rachunków. Bo gamonie przegapiły tą ustawę i teraz łatają ;-) Ale dzięki @joseba za info o formularzu, wypełniłam – i tak nie zamierzam oszukiwać na podatkach (ani w kraju, ani za granicą). Dziś bankowość jeszcze w „starym stylu” – a czy jutro będzie działać… któż to wie.

      Be@
    • Między oszukiwać a dawać się wykorzystywać jest, droga pszczółko, delikatna granica.
      Wykorzystywanie faktu różnych rezydencji podatkowych póki co jeszcze przestępstwem nie jest. Płacenie najwyższych możliwych podatków nie należy do najmądrzejszych posunięć. A wypełnianie formularzy. Cóż. Zawsze znajdzie się idiota do wymyślania nowych wzorów.

      Bufon
    • Nie zrozumiałeś mnie. Nie twierdzę, że posiadanie wielu rezydencji to oszustwo. Oszukiwanie na podatkach takim jest. Bo tu chodzi o to, że jeśli ktoś w danym kraju zostanie skazany za oszustwa podatkowe, to lokalne sądy zablokują mu konta bankowe. Tyle że damy przestępca może mieć na nich jakieś grosze, bo zdążył już wyprowadzić do innego państwa. Jak rozumiem zagraniczne konta są zgłaszane do kraju rezydencji. No ale jak ktoś ma kilka rezydencji, to jedna o drugiej nie wie (bez tego formularza). Oczywiście to nie rozwiązuje problemu, bo są Kajmany, jest Izrael który nie wydaje swoich obywateli i są przestępcy którym trudno coś udowodnić, a nawet jeśli się da – to trudno ich skazać (np. Skoki + Biernacki). To raczej forma kontroli maluczkich.

      Szczerze mówiąc mam już dość tematu tego formularza…. Pa

      Be@
    • Heheh, teraz dostałem email z Eurobanku, w którym rachunek zamknąłem kilka lat temu; oczywiście z groźbą: „W przypadku niedostarczenia oświadczenia w wyznaczonym terminie, zgodnie z wyżej wymienionymi ustawami Bank zobowiązany będzie do przekazania informacji o Pana umowie rachunku finansowego Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej”.

      Don Quijote de la Mancha
    • Może im odpisz, że będziesz zobowiazany do złożenia wlasciwym organom zawiadomienia o niedopełnieniu przez Bank obowiązku uzyskania wspomnianego oświadczenia w czasie, gdy byłeś ich klientem.
      A tak poza tym to HWDB :)

      Dario
  • 1 7 8 9

    Skomentuj

    Chcesz mieć pewność, że nikt inny nie podpisze się twoim nickiem? Zarejestruj się (lub zaloguj) na LiveSmarter!

    Ostatnie wpisy