Po gwałtownych obniżkach stóp procentowych zeszłomiesięczne zestawienie najlepszych lokat i kont oszczędnościowych było nieco inne, niż zwykle. Szukaliśmy bowiem tych ofert, które jeszcze pozwalały na zaklepani sobie „starego” oprocentowania. I wygląda na to, że podobnie będziemy musieli zrobić dzisiaj. W zeszły czwartek Rada Polityki Pieniężnej postanowiła bowiem… ponownie obniżyć stopy – niemal do zera. W efekcie tego wiele banków drastycznie obcięło oprocentowania nowych lokat. Na szczęście ciągle jest pare ofert, które jeszcze są dostępne. Ale trzeba się śpieszyć.
3% na Lokacie PeoPay w Pekao + 150 zł na start
Dzisiejszym liderem zestawienia lokata jest Pekao S.A. To tutaj znajdziemy bowiem 3% na Lokacie PeoPay, która dostępna jest zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów banku (przy czym nie mogliśmy się logować do PeoPay od 1.03). W przypadku nowych klientów możliwość założenia lokaty pojawi się w aplikacji mobilnej banku w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od zawarcia umowy. Lokatę możemy założyć do 30.06, przy czym osoby otwierające konto w terminie 22-30.06 będą miały dodatkowe 5 dni w lipcu na skorzystanie z lokaty.
Kwota minimalna lokaty to 1000 zł, a maksymalna – 10 000 zł. Lokatę otwieramy na okres 3 miesięcy, a z oferty możemy skorzystać tylko raz.
Tu warto dodać, że zakładając konto w Pekao automatycznie możemy się załapać na promocję z premią na start. Do zgarnięcia mamy 150 zł, a szczegóły oferty dostępne są w dedykowanym prześwietleniu. Warto korzystać, bo połączenie obu ofert daje nam najwięcej korzyści!
3% również w mBanku
Bankiem, który ciągle oferuje wysokie oprocentowanie, jest również mBank. Mamy tu do zgarnięcia 3% na mLokacie na wejście (do 10 tys. zł, 3 miesiące), o ile oczywiście jesteśmy nowym klientem i założymy darmowe eKonto. Dla wielu osób lepszą opcją może się jednak okazać wzięcie udziału w promocji z premią 140 zł na start oraz z kontem oszczędnościowym Moje Cele, na którym zyskamy 2,5% do 20 000 zł. O szczegółach obu ofert pisałem w osobnym prześwietleniu.
3% do 20 000 zł + 2,5% do 100 000 zł w Alior Banku
Kolejnym bankiem, który ciągle pozwala na zgarnięcie 3%, jest Alior Bank. Możemy tyle zarobić w ramach jednej z korzyści na Koncie Jakże Osobistym, jednak tylko do końca czerwca i pod warunkiem wykonywania transakcji na min. 300 zł miesięcznie. Kwota, którą możemy ulokować, to 20 000 zł. Od lipca prawdopodobnie oprocentowanie ulegnie zmniejszeniu.
3% do 20 000 zł + 250 zł na start w Credit Agricole
3% dla nowych klientów jest ciągle dostępne na koncie oszczędnościowym w Credit Agricole. Osoby, które nie korzystały wcześniej z oferty tego banku mogą zgarnąć 3% do 20 000 zł przez okres 3 miesięcy. Problem w tym, że bank może wycofać tę ofertę (zmniejszyć oprocentowanie) praktycznie w każdej chwili – jest bowiem zdefiniowane w tabeli oprocentowania.
2,5% w T-Mobile Usługi Bankowe
2,5% na koncie oszczędnościowym oferuje również T-Mobile Usługi Bankowe. Wymagane jest założenie konta (które, przy okazji, ciągle pozwala na 5% moneybacku). Do promocji można przystępować do 30.06.2020, a kwota objęta promocyjnym oprocentowaniem to 30 000 zł przez 92 dni.
Co u starych faworytów?
Osoby, które śledzą bloga, z pewnością kojarzą oferty podwyższonego oprocentowania dla nowych środków na koncie oszczędnościowym w Banku Millennium, ING, Alior Banku czy Getin Banku. To tam w ostatnich miesiącach mogliśmy zgarnąć najwięcej. Niestety – obniżki dotknęły już większość z nich i tak w Millennium od dzisiaj możemy zarobić już tylko 1% (!), w Alior Banku jeszcze 1,5% (ale od 12.06 najprawdopodobniej mniej), a w ING również 1%. W zasadzie jedynie Getin Bank jeszcze się jakoś trzyma: dziś ruszyła nowa oferta z oprocentowaniem „aż” 2% przez kolejny rok dla kwoty 10 000 zł, a tylko do 7.06 możemy obie tyle samo zaklepać w wersji do 200 000 zł. Warto się śpieszyć, aby do oferty przystąpić jeszcze w tym tygodniu, bo stawka w nowej edycji promocji będzie zbliżona do tego, co oferuje konkurencja.
A może tak coś na dłużej?
Oprócz powyższych ofert widzę jeszcze dwie sensowne opcje na ulokowanie swoich oszczędności na (relatywnie) wysoki procent. Pierwsza to skorzystanie z Lokaty Facto, czyli włoskiego banku posiadającego oddział w Polsce. Do zgarnięcia mamy ok 2,3-2,4% dla lokat 9-24 miesięcznych.
Oprócz plusów takich jak wysokie oprocentowanie, brak konieczności zakładania konta czy posiadania statusu nowego klienta, trzeba wiedzieć o dwóch minusach. Pierwszy – środki w tym banku gwarantowane są nie przez polski Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ale jego włoski odpowiednik – co jednak nie ma w tej chwili większego znaczenia, a jedynie w razie ewentualnego upadku mogłoby spowodować konieczność wycieczki do Włoch. Druga, bardziej namacalna wada, to długi czas oczekiwania na ew. wypłatę środków w momencie przedczesnego zerwania lokaty – musimy wtedy czekać około 30 dni. Oczywiście najlepiej lokaty po prostu nie zrywać (nie tracimy wtedy wypracowanych odsetek).
Inne opcje? Sensowne oprocentowanie oferuje również estoński Inbank (działający na podobnej zasadzie co Facto). Tam lokaty 6-24 miesięczne są oprocentowane w okolicach 2% w skali roku. Łącznie możemy tam ulokować 400 000 zł.
PS. Przypominam, że pełny i aktualny ranking lokat oraz kont oszczędnościowych dostępny jest zawsze w zakładce „Rankingi”.
Komentarze
@Tomasz1 Dzięki, ale Mazowieckie.
• ZetPytanie odnośnie lokat na nowe środki w idei. Powiedzmy że w środę kończą mi się lokaty o wartości 10zł. W środę przelewam do idei kolejne 20zł i zakładam lokatę na 20zł (na nowe środki). Kiedy mogę wylać 10zł? W środę? W czwartek?
• ZetMożesz wypłacić te 10 zł od razu po założeniu lokaty na 20 zł.
• TomkoNie wiem, czy już tu o tym było, wydaje się to ciekawe: Cashless pisze, że mBank podniesie z 0,15% do 0,25% opłatę za dodatnie saldo na wszystkich rachunkach (sumowane ror i depozytowe), czyli w praktyce ujemne oprocentowanie. Do tej pory była ona pobierana po przekroczeniu osadu 20 Mzł, teraz już będzie to tylko 5 Mzł — czyli nas raczej ciągle to jeszcze nie dotyczy, ale to już jest bliski poziom…
• Don Quijote de la Manchaprzesłanie mBanku jest jasne: „spadajcie z naszego banku – nie potrzebujemy Waszych pieniędzy” ;)
• koloA tak poważnie: kogoś dysponującego taką kwotą może nie zaboli „drobna” opłata 12K/rok lub w wersji alternatywnej: jeśli ktoś dorobił się takich pieniędzy, to raczej będzie wiedział co z nimi zrobić, chyba,że jest zbyt leniwy, żeby pomyśleć…
Mam wrażenie, że jednak coś tu jest nie tak: banki, które od setek lat żyją z przechowywania naszych pieniędzy i obracania nimi, teraz ich nie chcą – bo stopy procentowe są tak niskie, że im ciężko wyżyć z udzielania kredytów… w związku z tym nie potrzebują nadmiaru gotówki i nie dość, że nie dają praktycznie żadnych odsetek, to jeszcze wprowadzają de facto ujemne oprocentowanie… Na szczęście nas to nie dotyczy (a jak ktoś ma te 5 milionów, to sobie raczej poradzi – choćby przerzucając część do innych banków)
• MichałInformacja trochę z pogranicza sci-fi, bo ludzie obracający takimi środkami to jednak zazwyczaj nie są idioci, a tylko idiota trzymałby jakiekolwiek większe środki w mBąku.
Ten bank od ponad dekady nie miał nic ciekawego dla osób chcących ograniczać wpływ inflacji na swoje oszczędności. Zawsze miał żałosną ofertę, więc nic się nie zmieni.
RRSO kredytów konsumpcyjnych dalej powyżej 15%, przecież zawsze można dorzucić jakąś dodatkową prowizję i nic nie warte ubezpieczenie.
• TomkoNo tak, ale jak masz 5 milionów to skąd je masz ?
1. Jesteś bogaty z domu ? – to pewnie ‚rodzinna firma’ sama ma firmę, której zadaniem jest pomnażaniem gotówki (oprócz inwestycji biznesowych);
2. Zarobiłeś sam ? – no to pewnie siedzisz w tym od dawna i nie trzeba Ci mówieć jak inwestować, bo to ty mówisz innym
3. Wygrałeś ? (w Totka) – kompletnie się nie znasz na inwestowaniu, ale marzy Ci się rzucenie (choćby na rok) znienawidzonej pracy i zostanie rentierem…
A nie, sorki – rentierów nie obsługujemy.
Śmiałeś się @Don z dochodu miesięcznego rentiera: 340zł/mc. A to się okazuje, że to była ta korzystniejsza oferta… :-)
• Be@Brakuje 4 opcji dość znanej w kraju i na świecie czyli „ukradłeś” :-)
• TomkoAle jak ktoś ukradł 5 milionów to znaczy, że nie jest dla niego problemem ukraść więcej, więc opłaty może zaakceptować.
Heh, opcja 4 to przecież podstawa.
Ale ja chciałem podkreślić, że pisząc o tym zaznaczyłem, że „nas raczej ciągle to jeszcze nie dotyczy, ale to już jest bliski poziom” — z naciskiem na jeszcze. 20 Mzł u indywidualnego klienta to była rzeczywiście teoretyczna kwota, nawet jeśli ktoś ma setki milionów (i może chciałby te 20 trzymać jako środki „podręczne”, heheh), to pewnie i tak jest w bankach indywidualnie traktowany — choć niekoniecznie po jego myśli, Czarnecki odmówił, gdy Bierecki (a dokładniej Fundacja Grzegorza Biereckiego Kocham Podlasie) chciał w Getin zdeponować ponad 60 Mzł…
Ale teraz te 5 Mzł robi się już kwotą zbliżoną do naszych oszczędności, to „tylko” rząd wielkości więcej, niż moje. Kto wie, kiedy trzeba będzie płacić za przechowywanie np. 500 kzł? 250 kzł? Przez jakiś czas sobie poradzimy, my akurat korzystanie z wielu banków mamy opanowane — ale, jak pisze @Michał, obecnie banki zaczynają działać w sposób zupełnie inny, niż zawsze, coś tu jest nie tak, co będzie dalej?
Dobrze, że mam trochę złota.
• Don Quijote de la ManchaMasz rację. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nagle uznać że dużą kwotą jest właśnie to 500
tys. zł czy też 250 tys. zł. Dla zwykłego Kowalskiego takie kwoty to prawie taki sam kosmos jak dla niektórych tutaj 5 mln. zł.
Wszystko zależy od tego jak bardzo złodziejska władza (niezależnie od strony, wszyscy to złodzieje bez honoru) będzie chciała przypodobać się tym co nic nie mają, bo np. zapomnieli w życiu odebrać jakąkolwiek edukację. Już pisałem gdzieś tutaj, obecnie nagradzana jest tylko życiowa nieporadność i niegospodarność.
Z tym złotem to musisz uważać, bo jak tak dojdzie do konfiskat, to będziesz pierwszy do sprawdzenia ;-)
• TomkoWiem, że to niemożliwe, ale Facto mogłoby się pochwalić wartością depozytów złożonych w ciągu ostatniego tygodnia. Może się uzbierać niezła sumka, bo chyba nawet najwięksi przeciwnicy trzymania gotówki we Włoskim banku zdecydowali się na ten krok.
Wcale się się nie dziwię – oprocentowanie bez łaski nawet ponad 3 razy większe niż to co można obecnie uzyskać bez konieczności ciągłego kombinowania i żonglowania środkami pomiędzy bankami.
Kibicuję wszystkim którzy zdecydowali się na ten krok – i uważam, że mogą być spokojni. Nie sądzę też, żeby oprocentowanie depozytów w najbliższych 5 latach zbliżyło się do tej granicy (chyba, że Idea znowu będzie na skraju utraty płynności).
Myślę też, że nawet ewentualna podwyżka stóp procentowych (na którą się nie zanosi, bo musiałby decydować ktoś rozumny) do poziomu sprzed roku nie spowoduje powrotu oprocentowania depozytów do podobnego stanu.
• TomkoGdzieś oprócz Facto jeszcze można sensownie upakować na okres do max. 2 lat? Nie zdecydowałem się na 100% zaangażowania w Facto ze względu na 35 dni oczekiwania w przypadku ew. zerwania i zastanawiam się czy jest cokolwiek sensownego dla reszty środków.
• Tomasz1w Facto max co założysz to 1,9% na 12M, tylko 1% na 24M i 60M, stara TO obowiązuje do dziś, od jutra obowiązuje nowa, dziś do F nic już nie przelejesz a tym bardziej nie założysz (graniczna godzina to 17:30)
• adaśTomasz1, dlaczego uważasz te 35 dni za coś złego? umówię się z Tobą że pożyczę ci kasę i za rok mi oddasz, odwidzi mi się i będę je chciał po pół roku no ale ty je przeciesz zainwestowałeś i nie jesteś mi w stanie ich oddać na zawołanie, potrzebujesz trochę czasu na zorganizowanie się
• adaśZapomnij. Nie wiem czy znajdziesz lokatę na 1% na taki okres.
Dziś była prawdopodobnie ostatnia szansa na ulokowanie pieniędzy na znośny procent. Przy odpowiednim rozdysponowaniu środków nawet te 35 dni oczekiwania nie wyglądało źle, bo niewiele byś stracił w porównaniu z tym co będzie można „zarobić” na lokatach w innych bankach.
Sparafrazuję pewną znaną wypowiedź sprzed lat: „Dnia 16 czerwca 2020 roku skończyło się w Polsce oszczędzanie”.
• Tomko@adaś – wystarczającą karą za zerwanie lokaty przed terminem jest utrata należnych odsetek.
• TomkoWydłużanie terminu zwrotu środków do 35 dni jest zwyczajną bezczelnością ze strony banku, który czuje się bezkarny – i jak widać ma rację. Wyssane z palca teorie o pożyczkach i inwestycjach nie mają tutaj nic do rzeczy.
To jest depozyt i jako taki powinien być dostępny w dowolnym momencie.
„To jest depozyt i jako taki powinien być dostępny w dowolnym momencie” — ale to jest depozyt terminowy. Niezręcznie się czuję, naświetlając ten temat, bo sam jako deponent korzystający z bankowych lokat terminowych wolę mieć możliwość ich szybkiego zerwania, do tego też przyzwyczaiły nas polskie banki. Jednak jest faktem, że wpłacając do banku pieniądze na lokatę dobrowolnie pozbywamy się ich na ustalonych zasadach i w tym momencie to już bank ma tę kasę, a my mamy tylko zobowiązanie ich wypłacenia przez depozytariusza. Przecież jeśli na 3-letnią lokatę wpłacamy 10 kzł, a bank za te środki umożliwi patolowi kupno iPhone 11 Pro Max na 3-letnie raty, to tych pieniędzy w banku już nie ma, poszły do sklepu z telefonami, firmy Apple etc. iPhone w ręku patola potwierdza ten fakt.
• Don Quijote de la ManchaTomko – nie 16.06 tylko 4.09 :)
• keton@keton – właściwie obydwie daty są poprawne. Podana przez Ciebie to data końcowa ostatniej akceptowalnej oferty, podana przeze mnie dotyczy aktualnej żałosnej oferty banków. Życie z dnia na dzień, wydawanie 100% tego co się zarobiło – tak ma to teraz wyglądać. Czekamy na loterię państwową… szkoda, że znowu wygrają ci co mają wygrać :-)
@Don Quijote de la Mancha – byłoby tak jak piszesz gdyby 1 zł depozytu odpowiadał 1 zł kredytu udzielonego przez bank, a tak byłoby tylko w świecie pozbawionym szulerstwa :-)
Według mnie już sam fakt, że jest to jedyny taki przypadek wśród wszystkich działających na naszym rynku banków świadczy o tym, że nie powinno się tego akceptować. Przecież nie jest tak, że jakiś Luigi z Mediolanu pakuje pieniądze z zerwanej lokaty do wora i na piechotę – unikając zagrożeń, rabusiów itp. – transportuje je do Polski.
Tak czy inaczej – okazało się, że nawet oferta z tak kuriozalnym warunkiem zerwania lokaty była przez krótki czas nieporównywalnie lepsza niż pozostałe. Od jutra dla nowych klientów Facto straci rację bytu.
Bardzo się dziś rozpisałem, chociaż sprawa mnie już właściwie nie dotyczy :-)
• TomkoNa dniach moje oszczędności w złotówkach wyniosą równe 0 zł.
Kasa właśnie wyleciała z IB. Rozrzuciłem po bankach i wyszła średnia ważona 2,667%
• antoninbrutto. I niby mam się cieszyć bo nie jest na 0.01% :/ Pierwsze promocyjne w Mille kończy się ~20.07 i wtedy będzie dramat :( Żeśmy się czasów doczekali ;(
A dostałeś propozycję zawrotnej na 1,3%? Bo ja dostałem, ale nie skorzystałem.
• JarosławNie bo przelewy zlecałem wcześniej z datą przyszłą. I tylko się zalogowałem żeby wysłać końcówkę. Ale takim 1.3% czułbym się obrażony ;)
• antoninzawrotna z IB 1,3% 3M minimum 10 tyś;
• adaś(link do regulaminu: https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_130_3M.pdf)
Nie ma sensu nad tą bidą dyskutować. Kasa do słoika i zakopać w ogródku. Wbrew pozorom to dobra rada.
• Waldemar@tomko
• WaldemarMasz rację. Facto to zagraniczna instytucja finansowa, której oddział/ przedstawicielstwo funkcjonuje w Polsce i z tego tytułu nie podlega polskiej jurysdykcji / KNF, BGŻ, UOKiK/. Należy jednak podkreślić, że wkłady są gwarantowane przez włoski odpowiednik krajowego BFG.
@Waldemar
• Beata2No to co k…wa trzeba z tą kasą zrobić?
Ja postanowiłem tapetować mieszkanie…. 500 ładnie wyglądają… i dopiero przy trzeciej warstwie zaczyna odchodzić więc uważajcie… 2 warstwy są optymalne ;)
• antoninTo może przejadać? https://subiektywnieofinansach.pl/nbp-obniza-stopy-procentowe-dluga-lista-kosztownych-konsekwencji/#comment-56538
• Don Quijote de la ManchaParadoksalnie ma to sens. Gdy pieniądze są prawie nic nie warte trzeba je po prostu wydać. Inwestowanie teraz to kupowanie na górce bez pewności czy sie chociaż zwróci w przyszłości.
• DobcioJak najbardziej przejadać albo wyrzucić je w błoto czyli giełdę, ale teraz po ostatnich wzrostach ryzyko utopienia kasy jest ogromne.
Czy ta cała sytuacja z „zerowymi” stopami i – jak widzimy – pojawiającymi się nowymi opłatami za „trzymanie” większych kwot w banku to nie kolejny sposób na zmuszenie ludzi do wejścia właśnie w giełdę? „Zobaczcie jak rośnie, kupujcie, bo na lokatach tylko tracicie”, a jak przyjdzie ta chwila to się okaże że spuszczą WIG20 poniżej ostatnich minimów i osoby niestosujące stop-loss popłyną i w panice wyprzedadzą się na samym dołku.
Poza tym zauważcie o czym tutaj dyskutujemy – o oprocentowaniu 1% – 1,9% a co by było gdyby pojawiła się hiperinflacja? Wtedy nawet wtopa na giełdzie będzie będzie lepsza, bo akcje zawsze mogą odbić. Pozostają obligacje indeksowane inflacją, ale ta oficjalna nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
• TomkoKoniec lokat w IB, przelew i propozycja zawrotnej na 1.3%. Bez komentarza.
• ketonZbyt szybko im kasa odpływała to wyłączyli Express Elixir, niby awaria. Rano wyciągnąłem z IB ostatni grosz.
• keram7mTeż dostałem 2x 1,3% w Idei. Skorzystałem ale na nowe śr. (na koncie żony) cóż takie czasy…. Pocieszam się że jeszcze załapałem się na 2% na KO w Getinie ale tylko do 3.08. W sierpniu chyba siądę i zapłaczę….
• jojoU Wlochow nadal jest 1.9/rok to i tak lepiej niz 1.3
• ketonI aż 1% przy lokacie na 5 lat! Nic tylko brać – złota oferta :-)
• TomkoChyba do Włoch można bezpiecznie przewozić środki z IB?
• AndrzejOprocentowanie zmienili w dniu dzisiejszym. Czy wiecie do kiedy będzie obowiązywało?
ok 10 dni przed zmianą przysyłają info na maila. Ostatnie było 5 czerwca że od 17 czerwca nowe %
• KacperOd 18.08.2020. Wbk obniża oprocentowanie kont oszczędnościowych do %10,0 % . xyz
• prawdziwy-xyzJuż 1 lipca w Santander konto oszczędnościowe 0.1% a podwyższone 0.2%
• rychu75Podobnie ING obniża oprocentowanie KO od września. Tylko czy to też obejmuje OKO i OKO bonus otwierane w promocji? Mam 2,5% do chyba 7 września
• dariusz2Nie, chyba że będzie jakaś nowa oferta oko bonus, ale nie zanosi się na razie
• KateTakie coś dostałem z Aliora: „od 17 sierpnia 2020 roku obniżamy oprocentowanie niektórych kont oszczędnościowych w PLN. Zmiany wynikają z obniżenia stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej.” „Standardowe oprocentowanie Kont Oszczędnościowych z bieżącej oferty: od 17 sierpnia 2020 r. 0,01%”.
• pytaniew Banku Pocztowym za trzymanie kasy na KO będzie opłata comiesięczna, no żeśmy się czasów doczekali …
• adaśTo nic nowego, wracamy do czasow gdy placilo sie za konto oszczednosciowe i za zwykle przelewy.
Nowosc to by byla prowizja za pierwsza w miesiacu wplate na konto oszczednosciowe albo za otrzymanie zwyklego przelewu w pln z polskiego banku :)
• aaaaIdea podniosła oprocentowanie. Zawrotna też w górę ? Korzystał ktoś ?
• rychu75Naprawdę! Co proponują?
• AndrzejWlasnie probowalam przelewac do ING, Mille i Getinu na rozne kwoty i nie mialam zadnej propozycji.
• KaroNa nowe srodki na 2m – cale 1.4% :) Bylo jeszcze mniej?
• ketonWczoraj sprawdzałam i było 1,3% maks.
• KateŻebracy z Idea Bank w swoim żywiole :-)
Aż 0,1% w górę! Szok i niedowierzanie!
Chciałoby się napisać żeby się…
• TomkoW najbliższych dniach kończą się lokaty na 3% gdzie naprawdę sporo się nachapali, myślę że jeszcze troszkę podniosą
• DobcioTeż na to liczę
• Ja123na razie zawrotna wczoraj 1,3% dzisiaj 1,5% pytanie czy dołożą.
• BartiOstatnie lokaty koncza mi sie 24.06. Jak codziennie beda dokladac 0.1 to moze wyjdzie nawet niezle oprocentowanie:)
• ketonczego nam wszystkim życzę.
• Bartimi się kończą na 3% jeszcze później – 27 czerwca
• adaśCiekawe czy zrywając wczoraj założoną zawrotną na 1,3 przy próbie przelewu będzie oferta zawrotnej 1,5 % ?
• rychu75@rychu
• ZetDaj znać jak sprawdzisz
przerobione…działa.Zrywamy, robimy przelew i jest propozycja, zakładamy zawrotną.
• BartiPowaznie przygarnales to marne 1.5%? Nie dales rady skorzystac z ofert 2.5% ING czy mBanku? Nie probuje krytykowac, raczej chodzi mi o to, ze jesli bedziemy brac takie niskie oferty to IB nie rzuci nic wiecej :)
• ketonNie wiem co to za opcja ING na 2,5% a na lokaty z limitem na 10000 czy 20000 jak w mbank nie mam czasu niezależnie od procenta przecież to sa jakieś marne róznice przy tych limitach.
• BartiJeśli nie słyszałeś o 2,5% do 205k w ING, to faktycznie chyba nie masz czasu na swoje pieniądze…
• pwsTo weź rozwiń te 205 tys dla nowych środków od teraz a nie jakieś zaklepane tygodnie temu na 2,5%
• rychu75Ale to chyba na tym właśnie polega, że trzeba przewidywać i jeśli wiadomo było, że wszystko spadnie, to zaklepywać co się jeszcze dało.
• pwsAle teraz już tych ofert nie ma więc nie ma co o nich pisać
• Ja123Dokladnie tak jak pisze pws. Ja mam np. zaklepane nastepujace opcje:
• ketondo 30.6 – Santander 123 na 3%
do 5.8 – Getin na 2.7% do 400k
do 4.9 – ING OKO Bonus na 2.5% do 100k (x2 konta)
do 1.9 – mBank Cel na 2.6% – w sumie 6 kont na 120k
pozniej mam nadzieje odpalic nastepne cele w mBanku na 2.5%
Dodam, ze poki co nie korzystam z zadnych wymienionych ofert, bo cala kasa jest na 3% w 123, ale zawczasu wolalem sobie zabezpieczyc przyszlosc.
A niby która z tych ofert jest jeszcze dostępna? Oprócz mbanku gdzie jest jeszcze te 2,5%. Jak ktoś wykorzystał już wszystkie powyższe opcje wcześniej to teraz zostają już tylko oferty 1,5% i to pewnie też nie na długo. A te 6 kont w mBanku…przewiduję, że może być wkrótce weryfikacja tych kont
• Ja123@PWS wczoraj skończyły mi się depozyty. Sprawdzam co jest dostępne na dany dzień i nie płaczę. Po prostu moje zaklepane :) już się skończyły. Poza millennium, które mam do końca lipca. Mam jeszcze zaklepane :) obligacje, inbank i facto ale nie mam czasu żeby zaklepywać każdą ofertę na 10 tys. czy otwierać po 10 kont w danym banku.Jak masz coś aktualnego to chętnie rozważę rady wyjadacza.
• BartiZapomnialem jeszcze o Millenium na 2.7% do 20.6, ale z tego nawet nie skorzystalem :) Zasada jest taka, ze trzeba brac co jest, bo nie wiadomo co sie przyda za te 1-2 miesiace.
• keton@Barti Dzięki. Zawrotna jest na 3m?
• Zet@Zet
• rychu75Przetestowałem przed chwilą. Działa Miało iść do Santander
Podrzućcie link do regulaminu :)
• BoloDobra, regulamin sam już sobie namierzyłem :P
• BoloTo już byś wrzucił…
• pwshttps://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_150_3M.pdf
• BoloW zamian pokażę Wam rewelację haha. Siedzicie? Nie, to usiądźcie. Krótki termin i wysoki procent kwota do 1 mln – interesuje?
• BoloNo to dawaj!
• pwsLokata na 10 dni 3,7% haha oferuje nie kto inny jak idea
• Bolohttps://www.ideabank.pl/klienci-indywidualni-lokata-wielka
Nie ma to jak pogrzebać w internecie :DD
Niby spoko na jakieś przeczekanie (ale teraz nie ma w sumie na co), ale nie ma nawet regulaminu i czy w ogóle ją widać w systemie? Pewnie nie bardzo…
• pwsNie widzę jej w systemie.
• Wybrzeże Kości SłoniowejJasne, że nie. Kiedy były ostatnie lokaty dostępne na taki procent? Ale nie jest to web archive, tylko aktualna informacja ze strony. Ratuje ich tylko ta stopka, że nie jest to oferta w ramach KC, bo już bym tam wszystkie środki wytransferował :D
• Bolowbite w te 10 dni. Zapomnisz i potem wtapiasz hajs na 0%.
• JannnAlbo coś testują dopiero i wdrażają albo jakiś staroć przez przypadek jest widoczny.
• pwsJuż nawet ten staroć nie jest widoczny, bo pokazuje się komunikat, że strona ta nie istnieje.
• JarosławTrochę to dziwna propozycja. Nie ma chyba na co się rzucać. Może warto poczekać na coś bardziej atrakcyjnego?
• AndrzejAle na co Ty chcesz się rzucać, skoro to na razie nawet nie istnieje?
• pwsTo moze byc oferta specjalna dla wybranych klientow, np. na telefon. Ale czas lokaty – smieszny
• ketonNie dostałem zawrotnej !!! (przelew na 70k) Za to na nowe jest na 1,4%.
• jojoPrzelałem na swoje konto tam zaś dostałem zawrotną o co tu chodzi????
• jojoByć może system na chwilę się zawiesił i dostałeś propozycję zawrotnej z lekkim opóźnieniem.
• JarosławNa koncie żony Z. nie było na moim była…
• jojoSkonczyła mi sie 3 miesieczna 3% wiec wczoraj dostałem zawrotna 1,3 % , teraz zerwałem dostałem 1,5%. Niby nic ale w bezrybiu rak to ryba.
• optymistaPrzecie to aż 15% jak wskazuja moje liczydla drewniane . xyz
• prawdziwy-xyzJak ktoś ma troszkę bombelków, to uprzejmnie przypominam, iż nawet warto pochylić się nad wyśmiewanymi tu i ówdzie ROD, aktualnie v. 0632.
• qqCytując prospekt emisyjny: „2,00 % w pierwszym rocznym okresie odsetkowym, w kolejnych rocznych okresach odsetkowych: marża 1,50% + inflacja, z roczną kapitalizacją odsetek.”
A gdy się sprzeda np po 2 latach to jakie policza oprocentowanie , bo do końca nie wiem ? xyz
• prawdziwy-xyzPewnie, warto, ale niestety:
• Don Quijote de la Mancha• „Osoby, o których mowa w ust. 3, mogą nabyć obligacje do wysokości udzielonego świadczenia wychowawczego, obliczanej jako suma miesięcznych kwot świadczenia od początku jego przyznania” — czyli żeby tam zdeponować np. 250 kzł, to trzeba by mieć 10 bombelków biorących to przez 50 miesięcy…
• „należność wypłacona z tytułu przedterminowego wykupu jednej obligacji jest pomniejszana o kwotę narosłych odsetek, ale nie wyższą niż 2,00 zł (dwa złote)” — czyli np. po roku zarobi się 2 zł odsetek, ale trzeba zapłacić 2 zł opłaty za wykup…
@prawdziwy-xyz, zabierają 2 zł (czyli 2% ceny nominalnej, wpłaconego kapitału).
• Don Quijote de la ManchaDzięki za info. Dopiero skojarzyłem co to są te bąbelki .Bez nich nie da rady? xyz
• prawdziwy-xyz„… trzeba by mieć 10 bombelków … przez 50 miesięcy” :-D
• TomkoTylko kompletna patola jest w stanie normalnie funkcjonować z 10 bąbelków, normalny człowiek by się wykończył po roku.
po zalogowaniu się do Idei wyskakuje wielki banner: Lokata HAPPY BACK 1,4% 3 miesiące, śmiechłem … i wylogowałem się a jutro kolejny odpływ … na szczęście OKO mam zaklepane
• adaśOd jutra lokata HAPPY BEGGAR 1,41% :-)
• TomkoNajwyraźniej zauważyli odpływ gotówki, ale ciągle jeszcze stosują żebraczy styl promocji. To pewnie po to, żeby znowu pochwalić się akcjonariuszom „ogromnym” zyskiem nawet 2 mln za cały kwartał.
Ciekawe czy ktoś im pożyczy na rynku międzybankowym jak wskaźniki płynności polecą na łeb. Mogą się nieźle zdziwić – kasa która odpłynęła może długo nie wrócić bo wylądowała na 5 letnich lokatach Facto albo została zwyczajnie wydana.
Tomko, dokładnie, a dziś dostaliśmy smsy o tej lokacie (1,4%3M)
• adaśWidzieliście takie cudo: GNB Konto Oszczędnościowe Premium? 0.8% od 400k do końca roku… a te otwarte wcześniej to nawet 1% mają… w ogóle nie kojarzę tego konta…
• antoninJa kojarzę, normalnie było tam 1,8% bez spełniania żadnych warunków. Chyba jedyny wymóg to było Konto Osobiste Noble a nie tylko „zwykłe”.
• DobcioAaa… specjalne konto… to dlatego nigdy tego nie widziałem ;) Kiedyś 1.8% to był śmiech na sali… a teraz: wow :/ co za czasy :(
• antoninCzy Idea daje dziś Zawrotną ?
• Kuba01Sam sobie musisz sprawdzić, a jest to proste jeśli masz w idea jakieś środki powyżej 10k, ale UWAGA – trwa obecnie atak na klientów idea banku i Getin banku – uwaga na logowanie!!
• BoloDziś (24.06) przy przelewach do mBanku i GetinBanku nie pojawiła się żadna propozycja
• BonifacyDo Getina i Mille 1,4% – przy przelewie reszty lokat i stan TOTALNE 0 – od niepamiętnych czasów.
• Andy59W Idea na nowe środki z 1,4 na 1,3
• rychu75UWAGA – trwa obecnie atak na klientów Idea banku i Getin banku – zobaczcie sobie co pojawia się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania google po wpisaniu „idea bank” czy „getin bank”. Są to fałszywe strony zrobione na wzór oryginalnych, które wyłudzają hasła i loginy.
• BoloDlatego, ze teraz koncza sie ostatnie duze lokaty i oszusci polakomili sie na kase malo ogarnietych bogaczy.
• keton… oferują jeszcze lokatę na 4% do20k/3M … i sami ostrzegają przez oszustwami… pytanie dlaczego Google nie reaguje i tego nie usuwa???
• CzytelnikChyba juz rano usuneli, bo ja nic podejrzanego nie widze.
• ketonTrzeba być mocno nierozgarniętym, żeby w ogóle logować się na konto bankowe wyszukując serwis bankowy w google, ale… w sumie nie dziwię się, mózgi odzwyczajane od działania nie potrafią zapamiętać niczego nawet prostego adresu strony.
• TomkoJa nie pamiętam. Za dużo tego mam.
Niektóre mają subdomeny, inne ścieżkę po / , ale też różne, czasem jest to nazwa systemy („cloud”, „ca24”, „goonline”), czasem coś bardziej uniwersalnego jak „online”, „system”, „login”, „secure”; niekiedy ścieżka do bezpośredniego formularza logowania (z pominięciem strony informacyjnej banku) jest bardzo długa (Millennium, Citi). W sumie to idiotyczne (bo nie zawierające nazwy banku) centrum24.pl Santandera okazuje się najłatwiejsze do zapamiętania…
Ale to oczywiście nie znaczy, że wchodzę przez Google. ☺
• Don Quijote de la ManchaNo ok, do Citi można wejść przez /apps/, a do Millennium przez /osobiste2/, tak czy inaczej nie są to nazwy oczywiste i łatwe do zapamiętania (jeśli ktoś korzysta z wielu banków).
• Don Quijote de la ManchaNie chodziło mi o dokładny adres do strony logowania (bo faktycznie niektóre banki mają dziwne pomysły) ale główną stronę banku. Tam zazwyczaj jest przycisk na pół strony z napisem „Logowanie” :-)
• TomkoDla „informatyków” są oczywiście zakładki w przeglądarce, ale są dostępne jedynie od jakichś 25 lat więc niektórzy jeszcze ich nie odkryli ;-)
W reklamach fałszywka Getin Banku już się nie pojawia, ale domena nadal istnieje, skrypty z 2019 (stąd ta stara lokata), zarejestrowana w nic.at przez istniejąca organizację z Phoenix (połowa danych wykreowana)
• Czytelnikporównując z oryginałem można się naciąć
Skandalem jest że Google w ogóle dopuszcza to takich sytuacji. Gdzie są ich niezwykle zaawansowane algorytmy i dlaczego przepuszczają takie śmieci?
• Tomko@Tomko ile placisz za korzystanie z wyszukiwarki Google? Kazdy moze wykupic reklame w Google, nawet Getin Bank – zeby miec zawsze pierwsza pozycje.
• aaaaale tu nie chodzi o Getina, tylko o złodziei podszywających się pod bank i na tym procederze Google zarabia
• keram7m@aaaa Nie wiedziałem, że Google ma płatną wyszukiwarkę, zawsze korzystałem z darmowej wersji, ale może czegoś nie wiem? Rzuć linkiem z abonamentem na wyszukiwanie.
Każdy się może zareklamować? Nawet oszust wyłudzający pieniądze i podszywający się pod bank? Na szczęście nie tylko ja uważam, że to skandaliczne.
W tym przypadku jeśli ktoś straci pieniądze na rzecz oszustów to najłatwiej chyba będzie uderzyć z pozwem do Google bo taką działalność można traktować jako współudział.
• Tomko@Tomko Myslalem ze placisz Google skoro tyle od nich wymagasz. Jesli nie podoba Ci sie darmowa usluga to mozesz zaczac korzystac z innej, lepszej wyszukiwarki.
@keram7m Google zarabia na reklamach. Getin albo ich agencja reklamowa tez moze wykupic taka reklame, wlasnie zeby w wyszukiwarce pokazywala sie zawsze na pierwszym miejscu. Powpisuj sobie nazwy roznych bankow do wyszukiwarek i zobacz kto wykupil takie reklamy. Nie ma mozliwosci sprawdzenia kazdej reklamy, tutaj musialby to robic ktos kto zna sie dobrze na bankach. Monitorowanie takich zagrozen nalezy do obowiazkow pracownikow Getin Banku. Dla mnie to amatorzy skoro tyle czasu zajelo im ogarniecie tematu a wlasciwie zakopanie na kilka godzin. Dzis jest kolejna reklama, ciekaw jestem ile im to zajmie i co zrobia jutro z kolejna reklama :)
• aaaagetin.xyz ma lokatę mobilną na 4%. Może warto zaryzykować? 😂
• eloraper@aaaa
Co ty człowieku – za przeproszeniem – chrzanisz? Co mnie obchodzi, że wyszukiwarka google jest darmowa skoro jej wyniki prowadzą do strony służącej do zwyczajnego oszustwa?
Wskażesz mi tę płatną wyszukiwarkę czy będziesz dalej próbował usprawiedliwiać coś czego usprawiedliwić się nie da?
Korzystam z ich usługi i wymagam od nich żeby nie współpracowali z oszustami, jak wprowadzą abonament żeby mnie przed tym uchronić to rozważę a na razie zwyczajnie piszesz głupoty – masz w tym jakiś interes? Pracujesz może w dziale PR Google?
Jak to „nie ma możliwości sprawdzenia każdej reklamy” – wiesz to czy zgadujesz? Spróbuj zareklamować stronę np. prezentującą jakieś nielegalne treści (np. handel narkotykami lub nielegalne aborcje) i zobaczysz czy reklama zostanie wyświetlona. Google ma psi obowiązek dbać o jakość wyświetlanych reklam, ale najwyraźniej robi to wybiórczo.
Pracownicy banku mają monitorować jakie strony są w wynikach wyszukiwania google – dobre sobie. To raczej google powinno monitorować jakie strony trafiają do wyników, ma ku temu wszystkie niezbędne narzędzia.
• TomkoDodam jeszcze – zastanawia mnie, skąd się biorą tacy obrońcy globalnych korporacji, które robią co tylko chcą bez żadnych konsekwencji prawnych (tutaj współudział w oszustwie).
Zawsze się znajdzie przynajmniej jeden, który będzie udowadniał że to nic złego, że tak ma być i że powinniśmy oddawać pokłony za samą możliwość korzystania z usługi.
• TomkoCo jest tego przyczyną? Za dużo chemii w pożywieniu? Brak edukacji? Wrodzona poddańczość?
Tomko – masz pelna racje. I Google monitoruje zwykle reklamy. Jakby ktos chcial reklamowac cos anty-BLM czy anty-LGBT to zaloze sie, ze od razu bylaby reakcja. A teraz ktos przespal. I nie wazne czy wyszukiwarka jest darmowa czy platna. Nie powinna promowac oszustow. Az chyba sobie wylacze ublocka, zeby zobaczyc co ciekawego oszusci wymyslili
• keton@Tomko Jesli korzystasz z jakiejs uslugi to zapoznaj sie z jej regulaminem. Google nie bierze odpowiedzialnosci za szkodliwe wtyczki firm zewnetrznych. Platna wyszukiwarka rowniez Cie przed tym nie uchroni. Chcesz pomoc w wykrywaniu takich stron to zatrudnij sie w Google albo w Getin Banku. Smieszy mnie Twoja roszczeniowa postawa :)
• aaaaMnie za to śmieszy twoja poddańcza postawa.
Z pewnością zajrzałeś do regulaminu i rozpoznałeś temat na wszystkie możliwe sposoby.
• TomkoNiezależnie od tego co tu jeszcze ciekawego napiszesz ja dalej będę twierdzić, że google jest odpowiedzialny za jakość wyników wyszukiwania i nie wywiązując się z tej odpowiedzialności staje się współwinne wszelkim podobnym przekrętom.
Ale czego oczekujesz? Nie czytasz regulaminow i nie placisz za uslugi.
• aaaaKodeks cywilny:
Art. 385(3). W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
2) wyłączają lub istotnie ograniczają odpowiedzialność względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
Wyszukiwanie w Google nie jest dla szukającego usługą całkowicie darmową, bo w zamian też świadczy na rzecz Google:
• Janusz Ł. Osiowy1) klikając w link reklamowy zwiększa bezpośrednio przychody Google,
2) klikając w inny link doskonali mechanizm wyszukiwania.
W Idea Cloud widzę,że dawno temu założone konto Zośka Pro ma 2,15% . Wiecie czy to aktualne i do kiedy obowiązuje? Czy nadal jest tak że 10% salda Zośki trzeba mieć na koncie Idealnym ? (efektywnie wychodzi ok 1,95% na wszystko)
• Kuba01jeszcze tylko tydzień 2,15%, od lipca 1,40% i trzeba 10% na idealnym
• keram7mJa w tabeli oprocentowania widzę 1,15% (nie 1,4%)…
• Andrzej44mój błąd, zgadza się 1,15%. czyli jakieś 1,045% uwzględniające to 10%.
• keram7mDzisiaj przelew z KE Getin Bank na 39k do Santander. Propozycja 0,7% na 2 m-ce lub 0,6% na 3 m-ce.
• WaldemarJakie jest oprocentowanie „Konta idealnie prostego” w IB? Na stronie podają, że 0,3%, ale po zalogowaniu się, gdy wchodzę na własne, wyświetla się 1,1%
• BonifacySkonczyly sie ostatnie lokaty na 3% w IB. Propozycja zawrotnej na 1.4%. Nie skorzystalem, chociaz moze to blad, bo to obecnie najlepsza oferta na rynku (z nowych).
• ketonTo nie błąd :-)
• TomkoTrzymanie jakichkolwiek pieniędzy poniżej 2% w tym żałosnym banku to teraz po prostu wstyd ;-)
Facto od 7 lipca: 3M — 1,1%, 6M — 1,2%, 9M & 12M — 1,6%, 24M & 36M — 1,3%..
• Don Quijote de la ManchaNawrzucaliście im za dużo kasy ;-)
• TomkoZ „egzotycznych” jest jeszcze Inbank: 24M — 1,75% & 36M — 1,85%
• MayamaJeśli ktoś planuje coś zakładać w GNB to polecam się pośpieszyć, bo nowe oferty będą niestety jeszcze gorzej oprocentowane :/
• MichałPrzecież gorzej już być nie może… :(
We wrześniu jak się nam po bankach pokończą wszystkie stare promocje to standardowym oprocentowaniem będzie 0.001% a promocyjne 0.01% :/
• antoninI te banery: promocja! zwiększamy oprocentowanie dziesięciokrotnie!
Ponizej 1% to juz nawet nie bede szukal lokat. Wole trzymac gotowke gdzies pochowana. Jak wiecej ludzi tak zrobi, to moze da to troche bankom do myslenia.
• keton@keton, czyżby? Korzystasz przecież z moneybacku TMUB dla 300 zł rocznie; nawet przy oprocentowaniu 0,74% tyle dostanie się od depozytu 50 kzł…
• Don Quijote de la ManchaJesli na rynku beda tylko lokaty np. max 0.8% i z blokowaniem dostepu do srodkow na 12m+ to chyba sobie odpuszcze. Zakladam, ze jednak sie znajdzie cos na krotko, ale ponad 1%.
• ketonInna sprawa, ze wiekszosc srodkow juz polokowalem, a to na obligacje, a to na Facto.
Jak komus zostalo 100-200k to nawet 0.5% daje jakis zwrot.
Każde oprocentowanie coś daje, ale o zwrocie tutaj nie może być mowy – wszystko zabija 4% oficjalnej inflacji. O realnej nie piszę, bo sami chyba to widzicie.
Wpłacając pieniądze na otwierane teraz lokaty gwarantujesz sobie wielokrotnie większą realną stratę niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich – przyjmijmy dla uproszczenia – 10-ciu lat.
Pod płaszczykiem zagrożenia wirusem i źle pojmowanej solidarności (tylko z nierobami wyciągającymi rączki po więcej) dokonano skoku na prywatne pieniądze obywateli. Ile warte będzie to 100k złotych za 5 lat. Strach pomyśleć.
• TomkoO jakiej „solidarności z nierobami” piszesz? To śmieszne 1400zł dla wybranych bezrobotnych przez 3 miesiące czy coś innego?
• DobcioTo śmieszne 1400 zł jak piszesz to są pieniądze, na które niektórzy pracownicy muszą pracować przez cały miesiąc. Dochodzimy do sytuacji gdzie nierób spędzający czas na ławeczce z kumplami od rana do wieczora weźmie do ręki więcej niż osoba zapieprzająca od 7 do 15 przez 5 (albo 6) dni w tygodniu.
Spróbuję krótko w temacie solidarności – do dnia dzisiejszego rodziny, w których żaden rodzic nie pracuje, utrzymywane przez pomoc społeczną oraz 500+ nie straciły ani grosza ze swoich miesięcznych „kieszonkowych” z powodu obecnej sytuacji. Wręcz przeciwnie, jeszcze może bonik na wakacje tylko dla rodzin z dziećmi? Proszę bardzo. A może jeszcze jakaś pomoc, bo sobie nie radzą w życiu – cały czas piszę o osobach które nie przepracowały ani jednego dnia w ciągu ostatnich lat – to jest armia ludzi.
Z drugiej strony – może się nie orientujecie – nasi „właściciele” w tarczy antykryzysowej 4 wprowadzili zapis o możliwości obniżenia pensji pracownikom o 20%. Tak po prostu, każdy pracodawca może z tego prawa skorzystać. Zgadnijcie kto dostanie najbardziej po dupie? Znam przypadki w których już poinformowano pracowników o obniżkach pomimo tego że firma/zakład normalnie pracuje i normalnie zarabia na swojej działalności.
Zauważacie 20% mniej wynagrodzenia za tyle samo pracy! Tymczasem takie 500+ nie zostało jakoś obniżone o 20%. To jest skandaliczne działanie władzy, która ludzi pracujących ma zwyczajnie za nic.
A teraz pomyślcie, skoro Państwo pozwala zabrać pracownikom 20% wynagrodzenia, to kiedy zabierze 50% albo wszystko? A jak zabranie wynagrodzenia nie wystarczy to… co zrobią z Naszymi oszczędnościami? Byle tylko granic nie zamknęli na stałe.
• Tomkojakich mamy wyborców w takim państwie będziemy żyć, tej zasady nie da się zmienić w demokracji, korzyści polityczne w bliskiej perspektywie są górą nad skutkami gospodarczymi w następnych latach
• adaśPisząc „śmieszne 1400zł” miałem na myśli nie wysokość świadczenia a sam postulat. Uważam że pomysł byłby ok gdyby sposób przydzielania był sensowniejszy. Jak ktoś stracił robotę na minimalnej w lutym to nie dostanie nic a jak ktoś dobrze zarabiający stracił w kwietniu to już dostanie. Osobiście tej solidarności nie czuję- mojej rodzinie dość mocno pogorszył się standard życia przez pandemię i żadna z czterech tarczy antykryzysowych nie uwzględniła jakiejkolwiek pomocy dla nas.
• DobcioOdnośnie 500+ warto pamiętać że od wprowadzenia świadczenia nie było ono ani razu waloryzowane, podczas gdy pensje oraz inflacja rosły dość mocno.
Rozdawnictwo socjalne nigdy nie będzie sensowne, bo tworzy patologie takie jak teraz możemy obserwować (podejście „daj, daj, daj, bo mi się należy!”).
Piszesz o waloryzacji 500+, a każdy rozsądny rodzic może/mógł sam zapewnić rewaloryzację korzystając z obligacji indeksowanych inflacją. Ale nie, bo te pieniądze idą na fajki i piwo dla „tatusia” oraz na wizyty u fryzjera i kosmetyczki dla „mamusi”, dla dziecka nie ma nic – bo przecież nawet na wakacje trzeba przyznać tym „nieporadnym” bon. Jeszcze tego by brakowało, żeby zrewaloryzowali 500+ a jednocześnie umożliwili pracodawcom obniżenie wynagrodzeń np. o 50%.
Zgodzę się z jednym co napisałeś – inflacja rosła jak najbardziej, ale wynagrodzenie to już na pewno nie wszystkim. Teraz spadnie jak tylko właściciele firm zdecydują o cięciu pensji.
• Tomko@Tomko w 100% się z Tobą zgadzam. Tylko teraz jakich mamy kandydatów prawie sami socjaliści poza tym Żółtkiem i Bosakiem, co zabierać będą pracującym jednocześnie nie bogatym (średniakom) a rozdawać nierobom którzy nie raz z socjalu wyciągają więcej niż pracujący, a pracą się nigdy nie skalali (jarkowe dudowe kosiniakowe 500+ które już popiera Trzaskowski). A myślicie że czemu banki ścięły % depozytów i robią coraz słabsze promocje? Bo rząd dopakował im podatek bankowy, żeby mieć na rozdawnictwo. Więc dalej jak tak pójdzie będziemy mieli dobrobyt że hej. Wszyscy po równo czy się robi czy się leży… ale to już przerabialiśmy i wiadomo jak wyszło. W Szwajcarii to jednak są mądrzy ludzie, którzy w referendum nie zgodzili się żeby państwo rozdawało za nic pieniądze. Co do Polaków mam odmienne zdanie, dlatego jest jak jest i nigdy nie staniemy się państwem ludzi bogatych.
• jaroJak mamy się stać Państwem ludzi bogatych, skoro w tym kraju każdy mówi, ze mu się należy, a nie, że musi zapracować na to. Mało tego, ludzie wolą dostać mniej, ale dostać niż zarobić więcej.
• abcPolacy nie są leniwi. Zauważ abc, jak za granicą pracują, od rana do wieczora.
• BogdanNierzadko takiej roboty w Polsce by się nie tknęli.
Tomko – ty chyba zatrzymales sie w socjalizmie. Jak pracodawca chcialby mi obnizyc wynagrodzenie to nie winie za to rzadu, tylko szukam lepszej pracy. To normalne, ze niektore biznesy ucierpia bardziej a inne mniej lub wcale. Mozliwe, ze trzeba sie przebranzowic, przynajmniej okresowo (np. jak ktos pracuje w turystyce). Nie mozna zakladac, ze panstwo na wszystko da. Zawsze beda swiete krowy (gornicy, rolnicy, nauczyciele) a reszta musi na to pracowac.
• ketonTak na marginesie, że u nas socjal:
• ŻuczekRząd Pedra Sancheza rozpoczął w piątek wypłatę pensji dla najbiedniejszych gospodarstw domowych, tzw. Minimalnego Dochodu Życiowego. Jego beneficjenci otrzymają każdego miesiąca co najmniej 461 euro.
@Tomko mam podobne zdanie jak Ty. Socjalizm to już prawie mamy. Rozdawnictwo socjalne kosztem tych pracujących a zwłaszcza nie posiadających dzieci lub już dorosłe. Ręczne sterowanie przez rząd inflacją, spółkami giełdowymi, próby sterowania samorządami – vide straszenie w sprawie przeprowadzenia wyborów korespondencyjnych i by bezprawnie udostępnić dane osobowe. To jest prawdziwy socjalizm reprezentowany przez kurdupla i prawie Pierwszego Sekretarza – za nic nie odpowiada tylko steruje.
• BoloEfekty jakie są każdy widzi, no prawie każdy, bo ci co mają klapki na oczach i są zauroczeni byłymi i kolejnymi obietnicami nie widzą niczego wokół. Ja mam w 4 literach obiecanki cacanki obojętnie od kogo pochodzą, ja tylko chciałbym by było normalnie i przewidywalnie, by np. spółki Skarbu Państwa w które zainwestowałem mogły się rozwijać a nie być odgórnie sterowane, hamowane, zyski wysysane na te 500+ , Ostrołęki, a teraz atom. By nikt przez jakieś durne bezprawne polecenie nakazywał PWPW druk a PP przygotowanie pakietów – to są prawdziwe pieniądze wyrzucone w błoto. 70 mln, a to i tak nic przy tej Ostrołęce , gdzie już utopiono ok. 1 mld i stoją sobie żelbetony do wyburzenia za 20% tego. Mierzi mnie w ogóle polityka, ale ma ona taki wpływ druzgocący na gospodarkę zwłaszcza w wykonaniu obecnego prawie reżimu że się płakać chce. Inflacja? Jaka inflacja, odsetki – jakie odsetki?
@keton – bo my właśnie jesteśmy w socjalizmie choć może nie wszyscy to zauważają. Rząd ma duży wpływ na gospodarkę stymulując ją podatkami, zamówieniami publicznymi, u nas nie ma wolnego rynku. Sam widzisz ile jest u nas świętych krów, a jeszcze więcej nierobów którym się tylko daje i daje bo liczy się zwycięstwo w wyborach. A na to wszystko płacimy my pracujący i płacący podatki.
• jarojaro – twierdzisz, ze rzad zmusza mojego pracodawce do obnizek lub podwyzek? Myslisz sie. Wlasnie tutaj mamy wolny rynek. A jak ktos trafil do „januszexu”, ktory probuje wykorzystac sytuacje z korzyscia dla siebie to nalezy zmienic prace, a nie obwiniac wszystkich (tylko nie janusza) dookola.
• keton„to nalezy zmienic prace” — jasne, „zmień pracę, weź kredyt”, już to słyszeliśmy. Ale w praktyce to nie takie proste, ja np. już od kilkudziesięciu lat pracuję na umowy śmieciowe. Pewnie, mógłbym pójść do zakładu oczyszczania miasta, tam pewnie zatrudniają na umowę o pracę, ale to nie takie proste; bywa, że z różnych powodów akceptuje się jednak swój „januszex”…
• Don Quijote de la Mancha@keton nie odpowiedziałeś na moje pytanie z wczoraj w wątku dotyczącym Millennium ;)
• abcKandydat K. też dziś obiecał podtrzymanie 500+. Nic nie zmienicie w tym temacie.
• ŻuczekA to może odwrotnie: czy któryś z kandydatów, któraś z partii jest za zniesieniem zasiłków, w szczególności 500✝? Tak z ciekawości pytam, wiem, że to teoretyczne zagadnienie, bo ktoś taki i tak nie ma szans na wygraną.
• Don Quijote de la ManchaSą, tylko w tym przypadku pierwsza poważna choroba = pewne bankructwo.
• Żuczek@Keton – rząd zmusza pracodawców do podwyżek pensji corocznie podwyższając minimalną krajową, może też zmusić do obniżenia ci pensji wprowadzając jakiś podatek od twojej pensji i to nie zależy od woli pracodawcy. Pośrednio rząd może dużo więcej zrobić z twoimi zarobkami wpływając na zyski twojego pracodawcy. Obrazowo odpowiem ci tak: można pwoedzieć jak nie podoba ci się lokata w banku X to idź do banku Y, tylko że w tym banku Y jest to samo g co w X. A kto to spowodował RPP czyli rząd no i Mateusz wprowadzając podatek bankowy.
@Don – z tego co słuchałem to tylko Żółtek i Bosak są przeciwko rozdawnictwu państwowych pieniędzy, reszta to socjaliści
• jaroBosak: „W programie mamy dalsze rozszerzenie tego programu [500✝]” https://twitter.com/krzysztofbosak/status/1050426590486769666
Program Ruchu Narodowego: „Decyzję o wprowadzeniu do polskiego systemu prawnego świadczenia wychowawczego (tzw. „500+”) oceniamy pozytywnie jako zdecydowane działanie wspierające rodzinę.”
• Don Quijote de la ManchaPodatek bankowy jest bardzo niski w stosunku do zysku z relacji kredyt/lokata.
• ŻuczekBanki łupią nas na każdym kroku i ja bym ich nie żałował.
No nie wiem, czy przy obecnych stopach jest taki niski; ale tu nawet nie o to chodzi: podatek płaci się od aktywów, ale nie od obligacji skarbowych; czyli bankom zamiast tradycyjnie udzielać kredytów z zebranych depozytów bardziej może się opłacać obrót obligacjami skarbowymi…
• Don Quijote de la Mancha@ Don a no widzisz. Czyli wybór żaden, każdy gra w ten sam bęben, a naród jaki jest tak głosuje. Tylko dejta i dejta. Jak nasz kraj taki bogaty to niech obniży rząd podatki a nie rozdaje.
• jaroNikt nie obniży podatków jak same emerytury to 60% kosztów całego budżetu. Do tego dolicz administracje, wojsko, budżetówkę i żaden rząd nie ma pola manewru.
• Żuczek@keton
Chyba nie do końca pojmujesz słowo pisane. Państwo pozwoliło (a nie nakazało) pracodawcom obniżyć wynagrodzenie za tę samą pracę. Co ma obniżanie wynagrodzeń do socjalizmu? Socjalizm to jest właśnie 500+ i inne bonusy dla nierobów. Przebranżowić się? W mieścinie gdzie jest aż jeden zakład pracy i cała mieścina w nim pracuje? Zejdź na ziemię, właśnie ci którzy nie mają żadnego innego wyboru dostaną najbardziej po dupie – bo kanalie dostały od rządu zielone światło by zgnoić pracowników.
Nie komentuję twoich pozostałych bzdur, bo pokazujesz że nie znasz realiów w tym kraju. Nie wszyscy w Polsce pracują w korpo, które wyrywają sobie pracowników z gardła i przebijają się zarobkami. To, że nie zauważasz niczego poza czubkiem swojego nosa nie znaczy że inni też tak podchodzą do życia.
• Tomkoa sytuacja wokół banków LC już się uspokoiła? Oni się mają łączyć czy sprzedawać? na razie to tykająca bomba z opóźnionym zapłonem. Może znowu będzie jakiś run na banki…
• abcOby…
• Don Quijote de la ManchaByła już nie tak dawno sytuacja, gdy Paweł Borys (PFR) w TV Trwam powiedział, że ludzie mają dużo oszczędności na nisko oprocentowanych depozytach i że rozważają (nie było jasne, czy PFR czy rząd, ale to na jedno wychodzi) wyemitowanie jakichś obligacji w celu sfinansowania potrzeb finansowych państwa tymi środkami.
• Don Quijote de la ManchaAle to oczywiście za trudne dla większości społeczeństwa, więc po necie rozprzestrzeniła się plotka mówiąca, że rząd będzie przymusowo zabierał środki z depozytów bankowych; nawet jakiś poseł Dziamdziak nawoływał do wypłacenia oszczędności i zakopania ich w ogródku (później twierdził, że żartował).
Niestety panikę dosyć szybko zażegnano, choć można było zaobserwować zwiększone wypłaty z bankomatów, ale niestety chyba się to nawet nie odbiło na oprocentowaniu depozytów… Ale może następnym razem się uda… 😉
Będzie ciężko przetrwać parę miesięcy bo gotówka lubi zarabiać więc nie będzie na dobry plus . Myślę ,że na spokojnie bez paniki w lokowanie w jakieś nie znane akcje-obligacje -lokaty. Już to przerabiałem i na akcjach spółek skarby państwa straty mimo dywidendy. Zobaczymy za 2 miesiące co się dzieje na rynku.
• mironRaczej parę lat.
• TomkoDokładnie – RPP zapowiada utrzymanie niskich stóp pr. przynajmniej do końca 2022 :(
• Gruby Rychuale dla mnie najgorsze w tym wszystkim jest to, że przez te wszystkie działania inflacja tak wzrośnie, że naprawdę to mocno odczujemy. Teraz drożeją tylko jakieś bieżące usługi, ale za parę miesięcy może okazać się , że nasze pieniądze, są o mniej warte np. o 1/4…
• abcJeśli chodzi o akcje spółek skarbu państwa, to można rozważać taki scenariusz dopiero po zmianie rządów lub ewentualnie w kolejnym dołku. Koniec marca br. był idealnym momentem w tym roku na taką inwestycję, ale wtedy wszyscy się bali, że będzie jeszcze gorzej…
• abcCzy ma ktoś może wiarygodne info co z Tankuj Korzyści w Toyocie od lipca – przedłużą czy koniec i do końca czerwca, żeby zatankować do pełna.
• Gruby RychuJa mam narazie zagwarantowane 2,5% do prawie połowy września w ING a potem trzeba będzie chyba kasę wydawać :) W sierpniu po wielu latach zamknę konto w Millenium. nic już tam nie mają do zaoferowania..
• dariusz2Do polowy wrzesnia? Z jakiej oferty korzystales? Bo OKO Bonus to chyba tylko do 6.05+4 miesiace.
• ketonTak, ja mam „ Czas trwania umowy: od 06.05.2020 do 05.09.2020” — czyli nieco naciągając „prawie połowy września”. 😉
• Don Quijote de la ManchaLokata zawrotna w Idea 1,50% na 3 miesiące jeśli na raz wypłacasz wszystko z konta, jeśli taką samą kwotę przelewasz poza bank, a masz jeszcze u nich lokaty to dają 1,30%
• MakuCwaniaki :)
• ketonCzy możesz wkleić tutaj link do lokaty zawrotnej, jaką otrzymałeś w propozycji na 1,50%?
• KlakierJa nie dostałem propozycji bo już kasy tam nie mam, ale link do regulaminu znam :-P
• Bolohttps://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_150_3M.pdf
Chodzi mi link do założenia samej lokaty, jeśli ktoś dostał propozycję ;)
• KlakierDzisiaj miałem analogiczną sytuację dla 10 tys, które były jedynymi środkami na koncie, tzn. dawali 1,50%, później te same środki wypłacałem na drugim koncie w Idea gdzie jeszcze są środki, to dawali 1,30%
• MakuMożesz link wkleić? Ci, którym się propozycja nie pokazuje, skorzystają ;)
• KlakierAle jak mam wkleić link? Komunikat o lokacie zawrotnej występuje podczas robienia przelewu z banku i to jest indywidualna sprawa, wg mnie każdy kto zeruje konto w Idea i chce te pieniądze wycofać powinien taka propozycję otrzymać, chyba że miał mało środków
• MakuNie wszyscy otrzymują ofertę. Jak klikniesz w przycisk oferty pojawi się strona z założeniem lokaty i o ten link chodzi. Jak ktoś nie otrzyma oferty, a będąc zalogowanym wklei link to lokatę założy ;) Link wygląda mniej więcej tak (oczywiście ten już jest nieaktualny bo stary): https://cloud.ideabank.pl/#/deposits/new/LOK_LKT_2206?amount=5000&depositPeriod=3&depositPeriodType=M
• KlakierSprytne, będę pamiętał następnym razem żeby się „podzielić”, ale to za 3 miesiące dopiero
• MakuW Santander na kontach 123 jest oprocentowanie do 3% do 30 Czerwca. Dziś wypłacić kasę czy jutro?
• malutkiW szczegółach kont 123 od dziś oprocentowanie zostało obniżone z 3,00 do 0,00
• nosalDzięki!
• malutkiDo wczoraj tylko było 3%.Dziś 0%
• Andy59Nawet oficjalny wzrost cen w czerwcu (wg szybkiego szacunku) to 3,3%…
• Don Quijote de la ManchaA propos kont 123 w Santander. Zakładam, że odsetki będą dziś na koncie. Wtedy wypłacę całość z kont 123. Czy uda się przekształcić (w Santander Internet) te wyzerowane konta w konta KJC dziś, tj. 30.6., tak aby w lipcu – nie mieć już kont 123, i nie musieć spełniać warunku bezpłatności- czyli wpływu 2000 zł na konto. Pytam, bo wg filmiku instruktażowego Santander, konta KJC będą dostępne najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego, to mogłoby oznaczać, że te konta 123 będą jeszcze 1 lipca.
• demzaczekaj do jutra, przeleć je przelewami po kolei ( całość z pierwszego na drugie, potem całość z drugiego na trzecie itd. )
przelewów nie przybędzie a masz opłaty za lipiec z głowy
P.S.
• kruczipierwszego konta nie zapomnij zasilić
Też tak myślę, dzięki. Z przekształceniem kont zaczekam do jutra, dziś przeleję większość kasy, zostawię na jednym 2k do wewn. przelewów.
• demnie wiem ile masz tych kont, ale jeśli dużo to raczej bez sensu robić przelewy dwa razy
• kruczido Dem . Dziękuję . Świetny pomysł z przekształceniem na KJC. Parę dni temu rozmawiałem konsultantem banku i konta 123 maja 30 dniowy okres wypowiedzenia wiec obowiązkowy przelew 2 tys w lipcu . Myślę ,że po przekształceniu nie będzie potrzeby. Na dniach wypytam konsultanta.
• mironNie da rady . Pomimo przekształcenia w lipcu konta 123 na KJC trzeba zasilić konto 123- 2000 zł. Inaczej będzie naliczona opłata 20 zł z każde konto 123
• mironPytanie czy w okresie wypowiedzenia w nastepnym miesiacu tez trzeba spelnic warunki wplywy 2k/konto.
• keton@keton: Wg. informacji od konsultanta z Santandera, w okresie wypowiedzenia kont 123, pobierane są opłaty zgodne z TOiP, więc wpływy (przelewy) są niezbędne by uniknąć opłat.
• nosalNa jakiej podstawie maja mi pobrac 20 zł za konto którego nie mam, zostało przekształcone ka KJC ?? Został podpisany aneks do umowy i jestem posiadaczem KJC od 1 lipca. Po za tym pytałem sie w banku i z tą opłata to jakaś bajka.
• ClioZłe wiadomości dla posiadaczy konta 123 w Santander !!! .
• mironWypowiedzenie konta 123 w lipcu 30 dniowe .( oczywiście w lipcu wpływ na konto 123 -2 tys . żeby nie było opłaty 20 zł z konto )
To wymagają też zasilenia konta w sierpniu 2000 zł , inaczej opłata za prowadzenie konta, chyba 20 zł, za sierpień.
Nie sprawdzałem po zmianach jaka opłata ,pewnie nadal 20 zł.
Podobno można spróbować wypowiedzenia natychmiastowego bez terminu 30 dni z powodu zmiany warunków oprocentowania.
Nie dopytałem o zmianę na KJC.
Konta zgłoszone do zamknięcia 30.06. Konsultantka przepraszała że zamkną się 2.07 a nie dzień wczesniej. 2.07 po kilkudziesieciu
• Andy59kontach tylko żal został..
Czy można wypowiedzieć umowę konta mając jakieś środki na tym koncie? W połowie lipca kończy mi się promocyjne oprocentowanie w Millenium i zaraz potem ewakuuję środki. Oczywiście na koniec miesiąca pojawią się odsetki ale chciałbym tak zrobić by po wypłacie tych odsetek konto zostało zaraz zamknięte
• dariusz2Dobrą opcją jest zostawić jedno 123 dla zwrotów za rachunki.
• mironPytanie i propozycja
• zenek64pytanie- czy Alior bank obniża wszystkim oprocentowanie w ramach korzyści z 3 % do 1%?
Bo w systemie nadal pokazuje aktualne oprocentowanie 3 %?
Propozycja: Jak ktoś ma przypadkiem konto inteligo założone ponad rok temu do którego założył konto Oszczędnościowe (popytajcie dziadków) to tam ciągle jest 1,8 % gdy trzyma się na KO 200 K bez żadnych innych warunków – niestety nowo zakładane KO nie ma już takich luksusów:-(
A miałem właśnie zamykać konto Inteligo.
• eloraperAlior pojazuje 3%, ale pozniej pewnie zmienia. Wczoraj na 123 tez dosc dlugo bylo wyswietlane 3% :) A co do Aliora to dostalem wiadomosc, ze to 1% to jest tylko do ktoregos sierpnia. Czyli szykuje sie kolejna obnizka :(
• ketonA w Inteligo pewnie niedopatrzenie i mozliwe, ze od wrzesnia zmiania. Duzo bankow na wrzesien ma zaplanowane kolejne obnizki.
Teraz Ci Alior coś pokazuje? Bo u mnie nic nie działa…
• Don Quijote de la ManchaInteligo od dzisiaj 0,05% dla każdego progu kwotowego…
• bikerboyCzyli dają 400% więcej, niż w innych bankach, np. w Aliorze (↑ 18 czerwca 2020, 00:13 • pytanie). 😜
• Don Quijote de la ManchaInteligo aktualnie wyświetla mi 0.6% przy saldzie 0.
• eloraperbikerboy skąd to info o 0,05%?
• zenek64U mnie pokazuje po staremu Aktualne oprocentowanie:0,90%. Mam to stare KO które nie można już założyć wciąż jest jednak obsługiwane.
@zenek64 ja też w szczegółach mam stare, ale może to stan na dzień wczorajszy. Niestety dzisiaj pojawiło się nowe oprocentowanie dla kont założonych przed 30 listopada 2019 r., dla których utrzymywały się stare, akceptowalne zasady oprocentowania. Na stronie głównej w prawej kolumnie link „Opłaty i oprocentowanie” i tam pozycja zatytułowana „Część VII. (…)”: https://inteligo.pl/media_files/d6a6762c-d43b-4ac2-8dcb-721472c1d9b2.pdf
• bikerboyAlior znow dziala. Nadal pokazuje 3%, ale moga to zmienic nawet wieczorem – i tak liczy sie na koniec dnia. Chociaz dziwi mnie, ze kolejny bank nie jest w stanie tego ogarnac i zmienic % rowno o polnocy.
• keton@bikerboy dzięki – czyli bez masowego ZAMYKANIA kont w różnych bankach się nie obejdzie. Tylko my wyjadacze pozamykamy ale ludzie niezainteresowani tematem nawet nie zauważą że ich odsetki z „mega oszczędnościowych” kont to jakieś śmieszne drobne.
• zenek64Juz przestawili Aliora na 1%
• ketonInteligo dalej pokazuje 0.7%.
• eloraperJest komunikat Inteligo, że zmiana na starych rachunkach będzie od 1 września. Kto by pomyślał, że Inteligo będzie miało najlepsze oprocentowanie na rachunku oszczędnościowym 😛
• eloraperLokata Mobilna w Getin 0,4% …
• adaś